Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Fiat Punto/Grande Punto Punto Evo Hatchback 3d 1.4

Czwarta generacja modelu, wprowadzona do sprzedaży w 2010 roku, produkowana pod tą nazwą do 2012 roku. Od roku 2012 Fiat oferuje wersję modelu po faceliftingu i pod nazwą Punto. Samochód w dużej części bazował na rozwiązaniach technicznych swojego poprzednika (m.in. ta sama płyta podłogowa), również wygląd auta nie został radykalnie odmieniony. Za nową stylizację Punto odpowiedzialne było biuro Fiat Centro Stile. Dostępny w wersji 3- i 5-drzwiowej. Według Fiata, określenie „Evo” w nazwie modelu miało odnosić się do zaawansowania technologicznego modelu.

Fiat Punto EVO 3d - lewy bok
Fiat Punto EVO 3d - prawy bok
Fiat Punto EVO 3d - prawy bok
Fiat Punto EVO 3d - lewy bok
Fiat Punto EVO 3d - widok ogólny wnętrza z przodu
Fiat Punto EVO 3d - fotel pasażera, widok z przodu
Fiat Punto EVO 3d - kokpit

Generacje Fiat Punto

Komentarze redakcji

Powagosław: Bardzo udany powrót do oryginalnej koncepcji zapoczątkowanej przez Grande Punto. Fiat znów ma swoje małe Maserati.
Luzacjusz: Jestem reżyserem popularnego serialu i muszę zrobić trzy odcinki. Trzeci jest najfajniejszy, publika klaszcze. W czwartym tylko psuję to, co fajne w trzecim, publika zdycha, w ekran lecą pomidory. Więc dumnie prezentuję epizod numer pięć, w którym naprawiam to, co popsułem w odcinku nr 4. Na widowni znów owacje. Nadążacie? Zrobiłem jeden odcinek w trzech wersjach, a ludzie myślą, że widzieli trzy odcinki, z których dwa były dobre. Dobrze kombinują w tym Fiacie.

Wersje nadwozia Fiat Punto Punto Evo

Silniki Fiat Punto Punto Evo Hatchback 3d

Lista silników:

Publikacje o Fiat Punto

Fiat Punto - ładna i rozsądna propozycja
 
Nasz test Fiat Punto

Mimo upływu lat Fiat Punto jest ciekawą propozycją dla kierowców poszukujących ładnego i przestronnego samochodu za rozsądne pieniądze. Włoski maluch pozostaje przyjazny dla kieszeni także podczas późniejszej eksploatacji.

TOP 10 | Samochody dla studenta

Próba wytypowania dziesiątki samochodów dla studenta jest trudna, gdyż osoby pobierające nauki na wyższych uczelniach mają różne zainteresowania, wymagania, preferencje motoryzacyjne, a koniec końców - również budżety. My jednak podejmujemy się zadania znalezienia 10 fajnych samochodów, które mogą przypaść...

Dwa gary i turbina - Fiat Punto TwinAir Turbo
 
Nasz test Fiat Punto TwinAir Turbo

Proces minimalizacji silników postępuje w najlepsze. Nikogo nie dziwi już 1,4 litra pod maską limuzyny klasy średniej. Fiat uznał, że do napędzania samochodu segmentu B wystarczą... dwa cylindry!

Przegląd rynku nowych samochodów: samochody z LPG za co najmniej 50 tys. zł

Kontynuujemy temat instalacji gazowych w nowych samochodach. Tym razem na tapetę bierzemy auta w podstawowej wersji droższe niż 50 tys. zł. Czy oferta tego typu pojazdów jest duża?

Punto EVO - eliksir młodości z laboratorium Fiata
 
Nasz test

"Nie, nigdy nie kupię włoskiego samochodu, a w szczególności Fiata. Przecież to się psuje, dużo pali, kiepsko jeździ i źle wygląda". Nic dziwnego, że Fiat miał na początku XXI wieku potężne problemy finansowe, skoro naprawdę spora grupka ludzi myślała w taki sposób. Oczywiście ze mną na czele....

Przeczytaj pozostałe 6 artykułów o Fiat Punto

Fiat Punto na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Fiat PuntoautoWcentrum - społeczność Fiat Punto

najwyższe oktanyAuta - Fiat Punto

Fiat Punto 74,58

Fiat Punto Grande 68,37

Fiat Punto ZŁOTE 73,01

Fiat Punto Evo 67,99

Fiat Punto autoEVOlution 78,25

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Fiat Punto

szymon441992 73,07

6wi6lq6 72,78

oscyp822 60,02

don_Crok 54,23

qwertysun 81,18

mario72 96,04

dba38 78,63

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Fiat Punto

Amortyzatory
Amortyzatory Staruszek doczekał się małego remontu.Bujało nim jak łódką na jeziorze.Jazda nic...
Urwany wydech
Urwany wydech Witam, dzisiaj na drodze urwał się w Punto tylni wydech, ile kosztowało by jego ...
Już 30tys od ostatniego wpisu! Czyli wieści z Kropki ;)
Już 30tys od ostatniego wpisu! Czyli wieści z Kropki ;) Witam! W pewnym momencie swojego życia straciłem całkowicie zapał i ochotę do o...
Usuwanie uszkodzeń po kolizji z danielkiem.
Usuwanie uszkodzeń po kolizji z danielkiem. Korzystając z pięknej pogody [cool] postanowiłem usunąć skutki spotkania z leśn...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Fiat Punto

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Fiat Punto
 

Najpopularniejsza wersja Fiat Punto

Fiat Punto

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Fiat Punto
 

Fiat Punto najczęściej porównywane z:

Audi A1
1.6 TDI (90 KM)
Volkswagen Polo
1.2 TSI BlueMotion Technology (110 KM)
Citroen C4 Cactus
1.6 e-HDi (92 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 500 km. Silnik: 1.1 75KM, diesel.
Cena: 53 900 zł 44 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!! Demonstracyjny Hyundai i20 Classic Plus z LPG!!!
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 500 km. Silnik: 1.2 85KM, benzynowy.
Cena: 51 100 zł 43 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Fiat Punto

Fiat Punto
1.2 benzyna 60 KM
71 000 km, 2006
9 900 PLN
Fiat Punto
1.2 benzyna 44 KM
84 267 km, 2002
8 400 PLN
Fiat Punto
1.1 benzyna 54 KM
184 000 km, 1999
2 999 PLN
Fiat Punto
benzyna 60 KM
145 000 km, 2005
9 700 PLN

Ocena auta Fiat Punto/Grande Punto Punto Evo Hatchback 3d 1.4

  • Średnia ocena
    na podstawie 3 opinii
  • 4,29
  • Średnia dla segmentu
    Auta małe: 3,94
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + ergonomia
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Fiat Punto

Fiat Punto 2012 Hatchback 3d Fiat Punto EVO 3d Fiat Punto 2012 Hatchback 5d Fiat Grande Punto 1.3 JTD Multijet 90 KM - galeria redakcyjna Fiat Punto 2012 Hatchback 5d 0.9 TwinAir 8v 85KM - galeria redakcyjna (2) Fiat Punto 2012 Hatchback 5d 0.9 TwinAir 8v 85KM - galeria redakcyjna Fiat Punto EVO 5d Fiat Grande Punto Fiat Punto 2013 Fiat Punto Evo Hatchback 3d - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Fiat

Opinie o instalacji LPG

Fiat Punto

  • 1.
  • 5,00 Fiat Punto Punto 2012 1.4 (77KM) 2012r.
    dodał: JANUSZ, 25.11.2013

    Auto wyjechało z salonu FIAT z zamontowaną instalacją LPG ESGI 2 więc jeżdżę na niej od początku. Pierwszy raz uruchomiłem instalację LPG po przejechaniu 1000 km, tak by silnik najpierw "ułożył się" bez niej( zalecenia serwisu). Po przejechaniu pierwszych 3000 km wymieniłem olej w silniku. Auto ma już przejechane 21000 km i jeżdżę nim przez 10 m-cy. Codziennie przejeżdżam ok 80 - 100 km. Auto pali mi ok 10l LPG/100 km. W okresie letnim gdy jeździłem z uruchomioną klimatyzacją paliło ok 11 l LPG/100 km. Auto pracuje perfekcyjnie. Jazda komfortowa. Nie rozwijam dużych prędkości. Max jechałem 145 km/h. Dużo jeżdżę w ulicznych korkach dojeżdżając do pracy w W-wie. Z auta jestem do tej chwili bardzo zadowolony. W trasie jedzie się bardzo komfortowo nie odczuwając większego zmęczenia podróżą. Polecam każdemu Fiaty z dedykowaną instalacją, kto nie ma aspiracji do sportowej jazdy a ceni sobie wygodę i komfort jazdy przy relatywnie niskich kosztach paliwa LPG.

  • 2.
  • 3,50 Fiat Punto II 1.2 i (60KM) 2000r.
    dodał: Rozczarowany, 04.04.2012

    Kupiłem starszy samochód z zamontowaną już instalacją LPG (montowaną w firmie AUTOGAZ WIELKOPOLSKI). Przy problemach z instalacją okazało się iż zamontowane części są nie zgodne ze sobą. Właściciel który montował instalację nie sprawdził tego i jeździł z instalacją bez zaworu bezpieczeństwa. Gdy pojechałem u siebie do serwisu i stwierdzono ten fakt zadzwoniłem do właściciela AUTOGAZ z pytaniem co w tej sytuacji. Stwierdził w nie ładnej formie wypowiedzi, iż jak chcę mieć zawór bezpieczeństwa to niech mi zamontują odpłatnie bo jego to nie obchodzi. Odradzam wszystkim montaż w tej firmie za takie podejście, by zrobić taki błąd i jeszcze klienta który zwraca uwagę tak zlekceważyć. Dobrze że nie wybuchł mi samochód. To nie jest firma na której można polegać . Cóż pozostaje mi zapłacić za brak fachowości i sumiennego wykonania montażu instalacji w firmie AUTO GAZ WIELKOPOLSKI.

  • 3.
  • 5,00 Fiat Punto II 1.2 i (60KM) 1999r.
    dodał: City, 04.07.2010

    Instalacja zamontowana w nowym samochodzie od samego początku praktycznie jeździ na lpg(0,75gr/litr- tyle płaciłem podczas pierwszego tankowania) Przejechałem nim 320 000 km rewelacja silnik po wymianę UPG po 120 000 ale to norma poza tym rewelacja parownik oryginalny,silnik krokowy instalacji działa membrany nie wymieniane- Ważne o co trzeba dbać- wymian świec co 30kkm i tylko Japońskie NGK kabelki Bosch filtr powietrza i olej oraz filtr gazu co 15 kkm Pozdrawiam BRC to najlepsze dla Fiata

  • 4.
  • 5,00 Fiat Punto Grande Punto 1.4 8v (77KM) 2007r.
    dodał: -=R.A.F=-, 13.06.2013

    Instalacja jest OK. Posiada metalowe wtryskiwacze i listwę co wydaje się być najtrwalszym patentem na runku. Na razie nic się nie rozregulowało a auto działa bez zarzutu. Jest to pełny automat, panowie w RODAN Auto Gaz ustawili mi przełączanie na 25 st. celsjusza więc załącza się bez zbędnej zwłoki samoczynnie. Nawet przy mrozach nie jadę na benzynie nie wiadomo ile. A w lecie start niemal po ruszeniu :-) Ta sekwencja ma płynne przełączanie więc nawet podczas przyspieszania nic nie czuć.

  • 5.
  • 5,00 Fiat Punto I 1.1 (55KM) 1994r.
    dodał: TOMEK, 28.09.2009

    Instalacja pracuje bardzo dobrze , lepiej niż niż na benzynie.Przy regulacji nie należy być zbyt oszczędnym i oszczędzać na dawce gazu . Zbyt mała spowoduje wyższą temperaturę spalania co w efekcie może spowodować przepalenie uszczelki pod głowicą lub wypalenie zaworów. Należy też dosyć często wymieniać filterek gazu koszt 5 zł. SILNIK 1.1 spala średnio 6,5 LITRA GAZU.Przy cenie gazu 1,8 pln za litr 100km kosztuje nas 12 pln RE

  • 6.
  • 4,00 Fiat Punto I 1.1 (55KM) 1997r.
    dodał: Miro, 08.08.2010

    Instalacja gazowa z polecenia firmy ,,Salachna,, w Nysie pracuje idealnie.Nalezy tylko regularnie ja serwisowac,wymieniac fitr gazu,swiece itp.Jest to prosta instalacja z jednym filtrem gazu.Zima przy tem.-15 wlacza sie dosc szybko,bo juz po 2 km.Spalanie : 7L - 100km\h , 8-9L - 120-140km\h Jedyny mankament,to troche sie bardziej grzeje niz na bezynie,co przy upalach 35 st.ma istotne znaczenie.Poza tym OK! Polecam !

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Punto

Fiat Punto

775 komentarzy

544 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Kamil~Kamil

Grande Punto 1,2 16V LPG.
Spalanie gazu 7,5l / 100km przy delikatnej jeździe, przy normalnej do 8,3l/100 km.
Praktycznie bezawaryjne, jeśli przymknąć oko na typowe fiatowskie drobiazgi. Robię nim 3 500 km miesięcznie i jestem zadowolony.
Oczywiście nie jest to demon prędkości, ale przy takich przebiegach lepiej nie szaleć.

~:)~:)

ALE komputer pokazuje ile zrobisz na litrze a nie ile pali czyli ty na litrze robisz 5.5 czyli CI pali 17 litrów haha

~Ciekawe~Ciekawe

Ci co piszą że im spala 12 litrów gazu niech lepiej wymienią na lepszą sekwencję i zarazem silnik który pewnie jest już na wykończeniu. Ja wątpię by punto tyle paliło co piszecie skoro Opel Vektra 1.8 spala 8 litrów gazu

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
54 454
Przejechany dystans
28 287 173 km
Zatankowanego paliwa
1 480 296 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 786
Wydanych pieniędzy
2 102 189 zł
Średnie wydatki na auto
1 007 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 744
Wydanych pieniędzy
2 467 899 zł
Średnie wydatki na auto
1 182 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (2 088)

Testy zderzeniowe Fiat Punto

Najnowsze testy zderzeniowe Fiat Punto przeprowadzone przez Euro NCAP.

Fiat Punto

Fiat Punto
2005

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Fiat

Zużycie paliwa Fiat Punto/Grande Punto Punto Evo Hatchback 3d 1.4

Na podstawie 3 raportów spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Fanka Punto, dodano: 05.01.2012 23:22

Jestem w szoku! Przed Punciakiem jeździłam Micrą z silnikiem 1,0, którą kupiłam z myślą o niskim zużyciu paliwa. Niestety, nawet przy prędkości 70km/h w trasie spalanie w tak małym silniku wynosiło min. 6,9L/100 (średnio7,7). Micrę pożegnałam bez żalu, za to przypadkiem i w bardzo atrakcyjnej cenie kupiłam Punciaka. Spodziewałam się spalania rzędu 7,5, ale po zapaleniu się rezerwy wjechałam na stację, zatankowałam 18litrów (98zł z groszami) i przejechałam 315km zanim rezerwa zapaliła się ponownie. A kilka razy musiałam go na trasie przycisnąć do 120km/h. Podsumowując: dojeżdżam do pracy 30km, i w porównaniu do Micry każdego dnia zaoszczędzam 8zł, co daje 40zł w tygodniu, a 160 w miesiącu. :) Jeśli szukacie auta oszczędnego, zwrotnego i ´z kopem´ to polecam Punto.

pełny raport Fiat Hatchback 1.2

autor: opinia, dodano: 02.08.2007 04:22

To nie jest zbyt dobry samochód rodzinny. A nawet powiem że to nie jest samochód rodzinny. Fakt, jest ekonomiczny jak na swój rocznik i często się nie psuje, jeśli już to drobnostki ale ma twarde zawieszenie, czuje się dołki i nierówności, słabe przyspieszenie (aż boję się go przerabiać na gaz) max. prędkość jaką jechałem to 150km/h przy 5 tys. obrotów, silnik aż wył. Na mrozie nie pali zbyt dobrze i ciężko wchodzą biegi, ale ma ogromną zaletę "blacha jest w ocynku" i nie widać ani jednego pryszcza nawet po 12 latach użytkowania. Ludzie, nie kupujcie tego samochodu z silnikiem 1.1 chyba że dla żony do jazdy po mieście. Lepiej zainwestoweć w model z silnikiem 1.4.

pełny raport Fiat Hatchback 1.1

autor: artysta_palstyk, dodano: 12.04.2011 13:16

aż dziw bierze, że tak stara konstrukcja silnika (prostota i o to chodzi) ma takie dobre wyniki spalania i wystarczające osiągi. Jest to dobry kompromis między: ekonomią, wyglądem, funkcjonalnością i przede wszystkim CENĄ (zakupu oraz ew. przeglądów i napraw zwłaszcza we własnym zakresie). Przed zakupem tego modelu obskoczyłem całą konkurencję z obiektywnym osądem pod kątem interesujących mnie parametrów i wybrałem pojazd, a nie bardziej "markowy" znaczek. Z jednej strony znana "usterkowość fiata", a producent ustalił przegląd po 30 tys.!!! Konkurencja bez szans, a zaoszczędzone pieniądze można śmiało zachować na ewentulane naprawy mikro niedoskonałości (które pewnie wystąpią - ale to raczej domena współczesnej motoryzacji i każdej marki - poprostu z tego żyją). To, że auto jest na gwarancji i często poddawane PŁATNYM przeglądom wcale nie oznacza, że wszystkie znalezione usterki zostaną naprawione za free - skasują nas dodatkowo i to potrójnie za wymianę elementów tzw. eksploatacyjnych (to dla mnie oczywiste). Ale do rzeczy - auto jest umiarkowane pod każdym wzgledem - nie jest to demon prędkości ale nie jest też smokiem na dziewiczą etylinę. Średnie spalanie w granicach 6,5 l/100km nie wygląda źle. Mnie najbardziej podoba się możliwość płynnej jazdy na piątym biegu już od 50 km/h - to pewnie za sprawą dostępności max momentu obrotowego już od 3000 obr/min. Co mi po MOCY, która dostępna jest dopiero od 5000 czy 6000 tys. ??? kto i gdzie tak jeździ i ile daje zarobić szejkom i łowcom piratów. Za tą ekonomie płaci się niestety na wyższych obrotach - silnik już tak nie przyspiesza ale i nikt nie nazwie nas zawalidrogami. Podoba mi się też komfort jazdy jak na tą klasę pojazdu oraz dobre trzymanie w zakrętach jak na tak proste zwłaszcza tylne zawieszenie (czyt. łatwe i tanie w ew. naprawie i trudne do zepsucia). Jedyne co mi się nie podoba to czasem stuki w przednim zawieszeniu (trudne do ustalenia co to - bo zależne od temperatury zewnetrznej, a i na stacji diagnostycznej nic nie wychodzi - wiadomo coś się rozszerza i zwęża - ponoć jakaś guma-plastik łożyska w kielichu amortyzatora bo napewno nie odbojnik) ale to wina raczej wyrobów drogopodobnych, które wykończą KAŻDE zawieszenie. Gdyby inżynierowie z FIATA mieli faktycznie jaja to bardziej dopracowali by to autko bez wzrostu kosztów po mimo, że jakiś Hans trzymał im lufę przy skroni aby tak się nie stało. Do tej pory przejechałem nim tylko 17.000km i nie narzekam, choć poddałem go kilku swoim modyfikacjom (choć wcale nie musiałem) bo nie mogłem patrzeć na brak wiedzy i wizji osób, które uczestniczyły w procesie jego produkcji.

pełny raport Fiat Hatchback 5d 1.4 8v
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Fiat Punto/Grande Punto Punto Evo Hatchback 3d 1.4

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat Punto/Grande Punto Punto Evo Hatchback 3d 1.4

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Fiat Punto Punto Evo Hatchback 3d 1.4 77KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat Punto, oglądali także