Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Fiat Seicento Van 1.1

Model należący do segmentu A produkowany od 1998 roku jako następca Fiata Cinquecento. Seicento, typowy samochód miejski szybko zdobył silną pozycję na polskim rynku, czego dowodem jest liczba 1,3 miliona sprzedanych egzemplarzy. W 2000 roku model przeszedł niewielką modernizację. Trzy lata później Fiat zmienił nazwę Seicento na 600 („seicento” to też 600, ale wyrażone słownie) nawiązując do kultowego modelu 600 z lat 50. i 60. W styczniu 2008 roku model został wycofany z rynku europejskiego poza włoskim.

Choć jest jedynie rozwinięciem Cinquecento, za sprawą obłych kształtów sylwetka Seicento jest przyjemna dla oka. Nadwozie ma mikroskopijne rozmiary, co przekłada się bezpośrednio na przestronność wnętrza - podczas, gdy z przodu jest jeszcze znośnie, z tyłu miejsce na nogi prawie nie istnieje, a bagażnik wystarczy jedynie na skromne zakupy. Wykończenie wnętrza ma dwie strony - z jednej, materiały są bardzo niskiej jakości i łatwo je zarysować, ale z drugiej dzięki ograniczonej liczbie elementów do uszu podróżnych dobiega niewiele skrzypień czy trzasków.

Gamę napędową Fiata Seicento trudno uznać za bogatą - w ofercie były tylko dwa, niewielkie silniki benzynowe. Oba sprawdzą się w mieście, jednak w trasę lepiej wybrać mocniejszy, 1,1-litrowy motor. W obu przypadkach zużycie paliwa jest niskie, ale biorąc pod uwagę osiągi można byłoby oczekiwać czegoś więcej. Mimo króciutkiego rozstawu osi, zawieszenie zapewnia przyzwoity komfort resorowania, ale już w kwestii zachowania na zakrętach można mu wiele zarzucić.

Występująca tu i ówdzie korozja, wycieki z zespołu napędowego, przegrzewanie się silników, usterkowe zawieszenie tylne, denerwująca elektryka... - lista typowych awarii małego Fiata jest niestety długa. Na szczęście, większość problemów dotyczy drobiazgów, prosta budowa pozwala naprawić auto nawet samemu, a ceny części zamiennych są śmiesznie niskie. Plus za szeroki wybór używanych egzemplarzy (w większości z polskich salonów), minus za wyposażenie większości z nich.

Wersje nadwozia Fiat Seicento

Silniki Fiat Seicento Van

Lista silników:

Publikacje o Fiat Seicento

Samochód za jedną wypłatę - Fiat Seicento (1998-2010)

Przed laty Seicento należało do grona najtańszych aut z salonów. Obecnie używany egzemplarz wiele osób może kupić za jedną wypłatę. Nawet jeżeli kondycja Seicento okaże się niezbyt dobra, naprawy nie zrujnują domowego budżetu.

Opis techniczy Fiat Seicento

Seicento to następca popularnego cinquecento. Zmieniono w nim wygląd zewnętrzny, elementy karoserii zostały zaokrąglone, całkowicie zmieniono wygląd lamp tak przednich jak i tylnych. Wnętrze również zostało zmienione, w nowszych wersjach zastosowano ciekłokrystaliczny licznik przejechanych kilometrów....

Przeczytaj pozostałe artykuły o Fiat Seicento

Społeczność kierowców Fiat SeicentoautoWcentrum - społeczność Fiat Seicento

najwyższe oktanyAuta - Fiat Seicento

Fiat Seicento pierwsze 60,21

Fiat Seicento Czerwona strzała 63,15

Fiat Seicento 59,02

Fiat Seicento 92,50

Fiat Seicento FUN 60,84

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Fiat Seicento

djyacho 61,63

seba51a 60,54

miniek202 63,85

PiotrekPoznan 30,17

margwi 64,09

wojtusozga 47,42

cichy_mlody 30,16

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Fiat Seicento

Akumulator vs alarm, czyli dlaczego warto kontrolowac instalacje.
Akumulator vs alarm, czyli dlaczego warto kontrolowac instalacje. Poszedlem dzis tak z glupia frant zajrzec do Seicento (mam wolne do poniedzialku...
Kontrolka "check" - samodzielna diagnostyka silnika.
Kontrolka Witajcie, w piątek zaświecił się check i z powodu braku baterii w laptopie nie ...
pierwsze holowanie lawetą
pierwsze holowanie lawetą I stało się , w środę w drodze powrotnej do domu, para buch z pod maski, efekt b...
LPG na drodze
LPG na drodze I stało się, mimo negatywnych głosów założyłem LPG. Montaż w Łańcuckim serwisie ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Fiat Seicento

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Fiat Seicento
 

Najpopularniejsza wersja Fiat Seicento

Fiat Seicento

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Fiat Seicento
 

Fiat Seicento najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Ford Ka Trend Ford Ka Trend
Rocznik: 2009. Przebieg: 89 500 km. Silnik: 1.2 51KM .
Cena: 19 900 zł
Fiat 500 Pop 1,2 8V 69KM Fiat 500 Pop 1,2 8V 69KM
Rocznik: 2015. Silnik: 1.2 51KM .
Cena: 37 490 zł
Zyskujesz: 14 410 zł Zobacz szczegóły »

Używane Fiat Seicento

Fiat Seicento
0.9 benzyna 41 KM
1999
4 150 PLN
Fiat Seicento
0.9 benzyna 41 KM
103 000 km, 1999
4 999 PLN
Fiat Seicento
0.9 benzyna 41 KM
80 000 km, 2001
5 400 PLN
Fiat Seicento
0.9 benzyna 39 KM
132 870 km, 1998
3 100 PLN

Ocena auta Fiat Seicento Van 1.1

Opinie o instalacji LPG

Fiat Seicento

  • 1.
  • 5,00 Fiat Seicento 0.9 (39KM) 1999r.
    dodał: -=R.A.F=-, 13.06.2013

    Do chwili sprzedania nakręciłem >200kkm z czego prawie 90kkm na gazie. Po uporaniu się z niedoróbami pana który to montował instalacja chodziła świetnie (musiałem wyrzucić stary kontroler Lecho Mini Lambda bo to bubel okrutny i wsadziłem używany TEC99RPO - miód - malina). Regulacje były potrzebne kiedy zajechałem reduktor (ZAVOLI, padł po ok. 65kkm bo nie miałem czujnika temperatury - warto to mieć bo super poprawia żywotność). Drugi reduktor kupiłem z rozbitka, prawie nowe Lovato i śmigało aż do sprzedania Seja bez zarzutu. Sej ciągał przyczepę i woził towar na budowe a brał 7 (trasa) - 8 (miasto) - 9 ltr LPG (z załadowaną przyczepą i gnieciony do dechy bo mi się spieszyło). V max na gazie 145km/h. Polecam!

  • 2.
  • 3,75 Fiat Seicento 1.1 (55KM) 2000r.
    dodał: hydrol, 24.12.2009

    Po dwóch latach umarł reduktor a wraz z nim komputer. Koszt wymiany na nowy 850zł, przy wartości auta 4000zł=SZOK. Częste problemy zimą ze zmianą na gaz, dusił się, ale to raczej kwestia regulacji dopływu gazu. Taka ciekawostka: przy wymianie reduktora na nowy założono grzybek regulujący dopływ gazu, który od razu przestał działać i wymieniono mi na ręczne sterowanie. Problem w tym że mogli od razu to zrobić przy instalacji, a tak zapłaciłem podwójnie. Wytłumaczenie było takie, iz zgodnie z "prawem" nie można montować ręcznego sterowania. Nie wiem nie znam się, nigdy więcej fiata !!!

  • 3.
  • 4,00 Fiat Seicento 0.9 (39KM) 2002r.
    dodał: Marcin, 30.06.2013

    instalacja zamontowana ok przebiegu 100tys,aktualnie auto ma przebieg 428tys,zasada jest taka że wymiany oleju , świec i filtrów są robione co 15tys.Gazownik powiedział żeby na 5 zbiorników gazu przejechać jeden na benzynie tak z pewnymi ustępstwami było stosowane . jedyna awaria to regeneracja parownika po 200tys przebiegu na gazie.Chyle czoło przed motorem fiata warsztat w którym naprawiam auto robi zakłady ile to jeszcze pojeżdzi? najlepszy silnik do gazu.na pełnej butli po trasie od 420 do 480km po mieście 360-390km pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Fiat Seicento 0.9 (39KM) 2000r.
    dodał: jarek, 09.12.2009

    autko spala średnio 7,5/100km przeważa jazda miejska( 2 osoby) w trasie spada do ok 6/100km stała predkosc ok 80-90km/godz ale przy pełnym obciażeniu 4 osoby na pokładzie w czasie dojazdu do pracy wychodzi 8/100km (ok 50 km dziennie),sprawdzałem spalanie kilka krotnie,regularnie wymieniam filtry gazu i powietrza,instalacja pracuje bez problemowo, 2razy w roku spuszczam parafine z reduktora ok.25ml.oraz załozyłem odcięcie pompy paliwa po przejśću na gaz

  • 5.
  • 4,50 Fiat Seicento 0.9 (39KM) 2002r.
    dodał: hipek, 04.02.2009

    instalacja założona u dilera przy odbiorze nowego samochodu.tj.od 10 km do 300 000 w chwili obecnej na gazie :)).1wsza wymiana elektrozaworu po 14500km(był na gwarancji)2ga wymiana po270tyś.Czasami się zawiesza obecnie.1wsza wymiana skraplacza po 160tyś.km.w chwili obecnej zaczyna niedomagać.i zaczyna się nieregularna praca silnika.

  • 6.
  • 5,00 Fiat Seicento 1.1 (55KM) 2000r.
    dodał: Maciek, 15.03.2009

    Jestem Bardzo zadowolony z instalacji, chodzi poprawnie, i nie ma z nią żadnych problemów. Jedynym czego w niej brakuje to automatycznego przeskoku na gaz po rozgrzaniu silnika, niestety trzeba robić to raczenie, lub przekraczając 3500 tys obrotów. Pomimo tego polecam!!!

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Seicento

Fiat Seicento

573 komentarze

419 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~milkiis~milkiis

Do ~niiiii:nie-jak skrzyżowanie poldka z zastawą,a w środku wołga.

~niiiii~niiiii

Do ~Lis: Dla mnie Carisma jest burackim autem bo wyglada jak pomieszanie poloneza z ładą i dodany srodek od wołgi.

~golf III tdi~golf III tdi

http://www.wiocha.pl/1096498,Kosmici-nadlatuja

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
59 890
Przejechany dystans
30 729 626 km
Zatankowanego paliwa
1 642 940 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 495
Wydanych pieniędzy
2 308 617 zł
Średnie wydatki na auto
1 029 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 184
Wydanych pieniędzy
2 715 017 zł
Średnie wydatki na auto
1 210 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (2 243)

Testy zderzeniowe Fiat Seicento

Najnowsze testy zderzeniowe Fiat Seicento przeprowadzone przez Euro NCAP.

Fiat Seicento 1.1

Fiat Seicento
2000

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Fiat

Zużycie paliwa Fiat Seicento Van 1.1

Na podstawie 2 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: zigi, dodano: 19.12.2011 23:34

1.1 mpi, to moja druga opinia o spalaniu,mam teraz ok 88k na liczniku z powodu przebić na kablach samochód spalał ok 0,7l więcej na setkę, aso jak i u kilu mechaników nie potrafiono zlokalizować usterki,dopiero magik z nowego dworu naprawił, spalane liczone w sposób następujący : tankuje do oporu, zeruje licznik, jeżdze do zapalenia się lampki, znowu tankuje do oporu, tym razem sprawdzam ile weszło do baku,zeruje licznik, jeżdżę do zapalenia się lampki, kolejny raz tankuje,zeruje licznik, jeżdżę do zapalenia się lampki, dzielę liczbę wlanych l przez km/100 wynik po przejechaniu 10 tys km to średnio 5,3 l/100km, przejeżdzam terz na ok 3o l 595-610km zamiast 400-430km, z tym, że wsiadam 2 razy w tygodniu do samochodu i przejeżdżając ok 140 km za jednym razem głównie w trasie wsiursko-wiejskiej czyli z prędkościami 70-100km bez korków, od czasu do czasu kogoś wyprzedając, hamując silnikiem

pełny raport Fiat Hatchback 3d 1.1

autor: pucekk@gmail.co, dodano: 11.10.2008 18:16

kupiłem to auto jako drugi samochód, a w zasadzie to pierwszy, bo wczesniej mialem twingo ktorym jezdzilem dwa tygodnie, ale potem sprzedalem bo trzeba bylo wlozyc 2.5 tys zeby przeszedł przegląd.. ale do tematu. kupiłem seicento, bo jestem uczniem i nie pracuje na stale, tylko w weekendy, i nie stać mnie na drogie części i mechaników.niektóre części śmieszie niskie, jak np. rozrząd 150zł,amortyzatory 80- 150zł, a pierdólki to prawdziwe grosze.i tu jestem bardzo zadowolony. jednak niektóre części np. lika cięgła skrzyni biegów z wymianą to koszt 400zł, uszczelka pod glowica z wymiana to tez 400zł. ale to i tak taio w porównaniu do innych marek, więc nie ma co narzekac. jeżeli kogos stac na zakup auta to musi sie liczyc z tym ze cos kiedyś trzeba będzie zrobić, raz pierdółke a raz konkretną usterke. natomiast spalanie to temat bardzo drażliwy. jeżdze na trasie wołomin- Warszawa , gdzie rano i popoludniu treba swoje odstac w korkach, w warszawie tez nie jest lepiej i w takiej jeździe zrobie 400km na całym baku (przy 350 km włącza sie rezerewa), to daje spalanie ok. 8 litrów benzyny. raz mi spalił 7.1 ale to była dośc spokojna jazda. gdy się go przycisnie potrafi spalic ok. 9- 10 litrów. ale ja raczej staram się jezdzić oszczędnie wieć sredie spalaie u mnie wynosi 7 litrów. w trasie nie wiem bo nie jezdze ale podejzewam ze poniżej 6 dodam też, ze głownie jezdze we dwie-3 osoby i na krotkich odcinkach wiec to tez ma coś do spalania. teraz zmienilem filtr powietrza, wiec cos sie moze poprawi. jest dobry sposob na zmiejszeie spalanie tj. regulacja wtrysku paliwa spalanie spada o 20% jednak moc silnika o ok. 30%, ale jezeli jezdzimy tylko po mieście to naprawde warto. ale prawda jest taka, ze do warszawy nie ma oszczędnego samochodu, po za smartem z silnikiem diesa. no i jeszcze deawoo tico, no ale nie ma co porównnywac tych samochoód do sejaka. gazu nie robie bo szkoda silnika, a przy mojej jezdzie, gaz zwrócił by mi sie po roku., do tego cena ma pojsc w góre, wiec darowałem sobie. chyba ze jak trafimy na egzemplarz z góra 2 letia instalacją to wtedy mozemy się pokusić.

pełny raport Fiat Hatchback 3d 1.1

autor: agamemnon, dodano: 21.07.2013 12:10

Spalanie średnie przy nie do końca spokojnej jeździe: Miasto: 5,5 l / 100 km Trasa: 4,5 l / 100 km. Średnio: 5 l / 100 km. W zimie + 1 l więcej przy niezbyt dużych odcinkach. Ogólnie spotkałem się od innych osób z wyższymi wynikami, dlatego podkreślam, że moje wyniki nie są zaniżone. Ceny napraw z uwagi na prostotę są niskie. Ceny wszystkich części są śmiesznie niskie (no może poza oryginalnymi). Samochód ogólnie jest więc bardzo tani w eksploatacji. Cenę podwyższa jedynie podwyższona awaryjność i ogólna delikatność samochodu.

pełny raport Fiat Hatchback 3d 0.9

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Fiat Seicento Van 1.1

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat Seicento Van 1.1

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczy Fiat Seicento

Seicento to następca popularnego cinquecento. Zmieniono w nim wygląd zewnętrzny, elementy karoserii zostały zaokrąglone, całkowicie zmieniono wygląd lamp tak przednich jak i tylnych. Wnętrze również zostało zmienione, w nowszych wersjach zastosowano ciekłokrystaliczny licznik przejechanych kilometrów....

Zobacz dane techniczne Fiat Seicento Van 1.1 55KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat Seicento, oglądali także