Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Fiat Seicento Van 1.1

Model należący do segmentu A produkowany od 1998 roku jako następca Fiata Cinquecento. Seicento, typowy samochód miejski szybko zdobył silną pozycję na polskim rynku, czego dowodem jest liczba 1,3 miliona sprzedanych egzemplarzy. W 2000 roku model przeszedł niewielką modernizację. Trzy lata później Fiat zmienił nazwę Seicento na 600 („seicento” to też 600, ale wyrażone słownie) nawiązując do kultowego modelu 600 z lat 50. i 60. W styczniu 2008 roku model został wycofany z rynku europejskiego poza włoskim.

Choć jest jedynie rozwinięciem Cinquecento, za sprawą obłych kształtów sylwetka Seicento jest przyjemna dla oka. Nadwozie ma mikroskopijne rozmiary, co przekłada się bezpośrednio na przestronność wnętrza - podczas, gdy z przodu jest jeszcze znośnie, z tyłu miejsce na nogi prawie nie istnieje, a bagażnik wystarczy jedynie na skromne zakupy. Wykończenie wnętrza ma dwie strony - z jednej, materiały są bardzo niskiej jakości i łatwo je zarysować, ale z drugiej dzięki ograniczonej liczbie elementów do uszu podróżnych dobiega niewiele skrzypień czy trzasków.

Gamę napędową Fiata Seicento trudno uznać za bogatą - w ofercie były tylko dwa, niewielkie silniki benzynowe. Oba sprawdzą się w mieście, jednak w trasę lepiej wybrać mocniejszy, 1,1-litrowy motor. W obu przypadkach zużycie paliwa jest niskie, ale biorąc pod uwagę osiągi można byłoby oczekiwać czegoś więcej. Mimo króciutkiego rozstawu osi, zawieszenie zapewnia przyzwoity komfort resorowania, ale już w kwestii zachowania na zakrętach można mu wiele zarzucić.

Występująca tu i ówdzie korozja, wycieki z zespołu napędowego, przegrzewanie się silników, usterkowe zawieszenie tylne, denerwująca elektryka... - lista typowych awarii małego Fiata jest niestety długa. Na szczęście, większość problemów dotyczy drobiazgów, prosta budowa pozwala naprawić auto nawet samemu, a ceny części zamiennych są śmiesznie niskie. Plus za szeroki wybór używanych egzemplarzy (w większości z polskich salonów), minus za wyposażenie większości z nich.

Wersje nadwozia Fiat Seicento

Silniki Fiat Seicento Van

Lista silników:

Publikacje o Fiat Seicento

Samochód za jedną wypłatę - Fiat Seicento (1998-2010)

Przed laty Seicento należało do grona najtańszych aut z salonów. Obecnie używany egzemplarz wiele osób może kupić za jedną wypłatę. Nawet jeżeli kondycja Seicento okaże się niezbyt dobra, naprawy nie zrujnują domowego budżetu.

Opis techniczy Fiat Seicento

Seicento to następca popularnego cinquecento. Zmieniono w nim wygląd zewnętrzny, elementy karoserii zostały zaokrąglone, całkowicie zmieniono wygląd lamp tak przednich jak i tylnych. Wnętrze również zostało zmienione, w nowszych wersjach zastosowano ciekłokrystaliczny licznik przejechanych kilometrów....

Przeczytaj pozostałe artykuły o Fiat Seicento

Społeczność kierowców Fiat SeicentoautoWcentrum - społeczność Fiat Seicento

najwyższe oktanyAuta - Fiat Seicento

Fiat Seicento Rodzinny sejek 64,02

Fiat Seicento FUN 59,92

Fiat Seicento 92,44

Fiat Seicento 59,93

Fiat Seicento 72,64

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Fiat Seicento

CicheStudio 92,11

seba51a 66,63

slawekf74 85,97

francuzz 45,72

panda05 99,22

tofiki 31,56

MARAS68 91,81

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Fiat Seicento

Sejo oznaki upływającego czasu
Sejo oznaki upływającego czasu W moim seicencie już dawno 182tyś. km "wyskoczyło" skutki żyłowania silnika na a...
Kontrolka "check" - samodzielna diagnostyka silnika.
Kontrolka Witajcie, w piątek zaświecił się check i z powodu braku baterii w laptopie nie ...
wymiana oleju
wymiana oleju Przyszedł czas na coroczną wymianę oleju, tym razem z okazji 170tys k...
naprawa silnika
naprawa silnika Właśnie odebrałem od mechanika seicento po remoncie silnika. Miała być t...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Fiat Seicento

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Fiat Seicento
 

Najpopularniejsza wersja Fiat Seicento

Fiat Seicento

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Fiat Seicento
 

Fiat Seicento najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Suzuki Splash 1,2 94KM Comfort FL Demonstracyjny Suzuki Splash 1,2 94KM Comfort FL
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 100 km. Silnik: 1.2 94KM, benzynowy.
Cena: 47 600 zł 38 900 zł
Zyskujesz: 8 700 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Suzuki Alto COMFORT 1.0 68 KM Demonstracyjny Suzuki Alto COMFORT 1.0 68 KM
Rocznik: 2013. Przebieg: 1 731 km. Silnik: 1.0 68KM, benzynowy.
Cena: 38 900 zł 29 900 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Fiat Seicento

Fiat Seicento
0.9 benzyna 41 KM
1999
4 150 PLN
Fiat Seicento
0.9 benzyna 41 KM
103 000 km, 1999
4 999 PLN
Fiat Seicento
0.9 benzyna 41 KM
80 000 km, 2001
5 400 PLN
Fiat Seicento
0.9 benzyna 39 KM
132 870 km, 1998
3 100 PLN

Ocena auta Fiat Seicento Van 1.1

Opinie o instalacji LPG

Fiat Seicento

  • 1.
  • 5,00 Fiat Seicento 0.9 (39KM) 1999r.
    dodał: -=R.A.F=-, 13.06.2013

    Do chwili sprzedania nakręciłem >200kkm z czego prawie 90kkm na gazie. Po uporaniu się z niedoróbami pana który to montował instalacja chodziła świetnie (musiałem wyrzucić stary kontroler Lecho Mini Lambda bo to bubel okrutny i wsadziłem używany TEC99RPO - miód - malina). Regulacje były potrzebne kiedy zajechałem reduktor (ZAVOLI, padł po ok. 65kkm bo nie miałem czujnika temperatury - warto to mieć bo super poprawia żywotność). Drugi reduktor kupiłem z rozbitka, prawie nowe Lovato i śmigało aż do sprzedania Seja bez zarzutu. Sej ciągał przyczepę i woził towar na budowe a brał 7 (trasa) - 8 (miasto) - 9 ltr LPG (z załadowaną przyczepą i gnieciony do dechy bo mi się spieszyło). V max na gazie 145km/h. Polecam!

  • 2.
  • 3,75 Fiat Seicento 1.1 (55KM) 2000r.
    dodał: hydrol, 24.12.2009

    Po dwóch latach umarł reduktor a wraz z nim komputer. Koszt wymiany na nowy 850zł, przy wartości auta 4000zł=SZOK. Częste problemy zimą ze zmianą na gaz, dusił się, ale to raczej kwestia regulacji dopływu gazu. Taka ciekawostka: przy wymianie reduktora na nowy założono grzybek regulujący dopływ gazu, który od razu przestał działać i wymieniono mi na ręczne sterowanie. Problem w tym że mogli od razu to zrobić przy instalacji, a tak zapłaciłem podwójnie. Wytłumaczenie było takie, iz zgodnie z "prawem" nie można montować ręcznego sterowania. Nie wiem nie znam się, nigdy więcej fiata !!!

  • 3.
  • 4,00 Fiat Seicento 0.9 (39KM) 2002r.
    dodał: Marcin, 30.06.2013

    instalacja zamontowana ok przebiegu 100tys,aktualnie auto ma przebieg 428tys,zasada jest taka że wymiany oleju , świec i filtrów są robione co 15tys.Gazownik powiedział żeby na 5 zbiorników gazu przejechać jeden na benzynie tak z pewnymi ustępstwami było stosowane . jedyna awaria to regeneracja parownika po 200tys przebiegu na gazie.Chyle czoło przed motorem fiata warsztat w którym naprawiam auto robi zakłady ile to jeszcze pojeżdzi? najlepszy silnik do gazu.na pełnej butli po trasie od 420 do 480km po mieście 360-390km pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Fiat Seicento 0.9 (39KM) 2000r.
    dodał: jarek, 09.12.2009

    autko spala średnio 7,5/100km przeważa jazda miejska( 2 osoby) w trasie spada do ok 6/100km stała predkosc ok 80-90km/godz ale przy pełnym obciażeniu 4 osoby na pokładzie w czasie dojazdu do pracy wychodzi 8/100km (ok 50 km dziennie),sprawdzałem spalanie kilka krotnie,regularnie wymieniam filtry gazu i powietrza,instalacja pracuje bez problemowo, 2razy w roku spuszczam parafine z reduktora ok.25ml.oraz załozyłem odcięcie pompy paliwa po przejśću na gaz

  • 5.
  • 4,50 Fiat Seicento 0.9 (39KM) 2002r.
    dodał: hipek, 04.02.2009

    instalacja założona u dilera przy odbiorze nowego samochodu.tj.od 10 km do 300 000 w chwili obecnej na gazie :)).1wsza wymiana elektrozaworu po 14500km(był na gwarancji)2ga wymiana po270tyś.Czasami się zawiesza obecnie.1wsza wymiana skraplacza po 160tyś.km.w chwili obecnej zaczyna niedomagać.i zaczyna się nieregularna praca silnika.

  • 6.
  • 5,00 Fiat Seicento 1.1 (55KM) 2000r.
    dodał: Maciek, 15.03.2009

    Jestem Bardzo zadowolony z instalacji, chodzi poprawnie, i nie ma z nią żadnych problemów. Jedynym czego w niej brakuje to automatycznego przeskoku na gaz po rozgrzaniu silnika, niestety trzeba robić to raczenie, lub przekraczając 3500 tys obrotów. Pomimo tego polecam!!!

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Seicento

Fiat Seicento

573 komentarze

419 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~milkiis~milkiis

Do ~niiiii:nie-jak skrzyżowanie poldka z zastawą,a w środku wołga.

~niiiii~niiiii

Do ~Lis: Dla mnie Carisma jest burackim autem bo wyglada jak pomieszanie poloneza z ładą i dodany srodek od wołgi.

~golf III tdi~golf III tdi

http://www.wiocha.pl/1096498,Kosmici-nadlatuja

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
52 014
Przejechany dystans
27 085 771 km
Zatankowanego paliwa
1 413 624 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 513
Wydanych pieniędzy
2 014 744 zł
Średnie wydatki na auto
1 000 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
10 298
Wydanych pieniędzy
2 356 181 zł
Średnie wydatki na auto
1 170 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (2 014)

Testy zderzeniowe Fiat Seicento

Najnowsze testy zderzeniowe Fiat Seicento przeprowadzone przez Euro NCAP.

Fiat Seicento 1.1

Fiat Seicento
2000

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Fiat

Zużycie paliwa Fiat Seicento Van 1.1

Na podstawie 2 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: plucik3@poczta., dodano: 27.05.2009 22:05

Witam, od pewnego czasu monitoruje spalanie samochodu, którym się poruszam. Pojazd Seicento 1.1 z 2003r Paliwo: benzyna 95okt.Przebieg ok 68 000km . Modyfikacje: olej Mobil 1 Super S 10w40 półsyntetyk, filtry olej co roku powietrza co dwa, wymieniony układ wydechowy (na zwykły z fiata, po 5 roku), tuleje tylnych wahaczy(po 5 roku) i 4 amortyzatory KYB-przód i Monroe-tył po 5 roku), elektrowentylator (po 2roku),komplet żarówek h4 hella, brak magnetyzerów i innych takich. Trasy głównie po śląsku: Jaworzno Sosnowiec Katowice Gliwice Czestochowa sporadycznie dalsze trasy Warszawa, Trójmiasto. Opis pomiarów: uzupełnianie zbiornika do pełna za kazdym razem, czyli w miarę najdokładniejsze (przyjmując że liczniki na stacjach BP Shell Bliska nie kantują). Spalanie: A) Trasa: temperatura otoczenia 25 st C, 2 osoby na pokładzie, 650 km po drodze szybkiego ruchu 90km/h (110km/h wyprzedzanie)+ 100 km miasto spalanie 4,422 dm3/100km B) Trasa: temperatura ok 0 st C, 1 osoba na pokładzie, 200km droga szybkiego ruchu (80 km/h) + 130 miasto spalanie: 5,374 dm3/100km C) Trasa temp ok 10 st C, 2 osoby na pokładzie, 300 droga szybkiego ruchu (90km/h) + 250 km miasto spalanie 4,908 dm3/100km D) Nie zawsze trzymałem się zasad ekodriving´u.Od czasu do czasu trzeba też poszaleć małą zabawką. Spalanie podczas butowania albo jazdy z rękawami wahało się od 6,1 - 7,75(zima, 2-3osoby) dm3/100km Należy przy tym wspomnieć iż prowadząc pojazd na trasie staram się nie przyśpieszać wjeżdżając na wzniesienie (ponieważ zęby utrzymać stałą prędkość trzeba zwiększyć zużycie paliwa - przyśpieszanie powoduje wzrost zużycia już od dawki podwyższonej) zjazd ze wzniesienia odbywa się zwykle przy zamkniętej przepustnicy albo następuje przyśpieszanie. Od czasu do czasu istnieje też konieczność wyprzedzenia kogoś na trasie staram się nie przekraczać 110km/h. Na spalanie ma wpływ również ilość osób i dodatkowego bagażu (mimo że tego tu nie widać im mniej tym lepiej - wada małego silnika), temperatura otoczenia (im wyższa tym niższe spalanie ale i załoga możne się zagotować w środku)

pełny raport Fiat Hatchback 3d 1.1

autor: Irek, dodano: 21.05.2013 13:05

Gaz załozyłem przy 182 tyś km. I żałuję, że tak póżno. Średnio, od tankowania do tankowania (zapisywałem sobie zawsze stan licznika) wychodziło około 6.1-6.3 l/100. W sumie przejechałem na tym autku 395 tyś km. Złego słowa na niego nie dam sobie powiedzieć. Spisywało się idealnie. Rocznie robilem około 25-30 tyś. km. Szkoda że przestali je produkować. Teraz mam Toyotę Yaris jest bardzo ładna ale słabsza i bardziej "mułowata". Tylko do miasta. A Seicento 2 razy byłem w Paryżu i na Chorwacji.

pełny raport Fiat Hatchback 3d 0.9

autor: hipppomini@inte, dodano: 04.02.2009 11:27

Wszystko zależy od Gazu zatankowanego,tj od jego jakości .Max na trasie udało mi się zrobić 400 km na 25 litrów gazu.Jak również tankując na innej stacji następnego dnia na tej samej ilości zrobić 270-300km.Srednio rocznie robie koło 40-50 tyśkm.Tak więc mam porównanie co niektórych stacji benzynowych i jakości gazu sprzedawanego u nich.To nie jest zbyt przyjemne,na tym przykładzie że na każdym kroku ktoś kogoś oszukuje nie tylko na jakości danego paliwa ,ale również na ciśnieniu podawanego gazu do zbiornika.wiem że takie machloje robią co niektórzy na stacjach LPG.

pełny raport Fiat Hatchback 3d 0.9

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Fiat Seicento Van 1.1

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat Seicento Van 1.1

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczy Fiat Seicento

Seicento to następca popularnego cinquecento. Zmieniono w nim wygląd zewnętrzny, elementy karoserii zostały zaokrąglone, całkowicie zmieniono wygląd lamp tak przednich jak i tylnych. Wnętrze również zostało zmienione, w nowszych wersjach zastosowano ciekłokrystaliczny licznik przejechanych kilometrów....

Zobacz dane techniczne Fiat Seicento Van 1.1 55KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat Seicento, oglądali także