Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Fiat Seicento Van 1.1

Model należący do segmentu A produkowany od 1998 roku jako następca Fiata Cinquecento. Seicento, typowy samochód miejski szybko zdobył silną pozycję na polskim rynku, czego dowodem jest liczba 1,3 miliona sprzedanych egzemplarzy. W 2000 roku model przeszedł niewielką modernizację. Trzy lata później Fiat zmienił nazwę Seicento na 600 („seicento” to też 600, ale wyrażone słownie) nawiązując do kultowego modelu 600 z lat 50. i 60. W styczniu 2008 roku model został wycofany z rynku europejskiego poza włoskim.

Choć jest jedynie rozwinięciem Cinquecento, za sprawą obłych kształtów sylwetka Seicento jest przyjemna dla oka. Nadwozie ma mikroskopijne rozmiary, co przekłada się bezpośrednio na przestronność wnętrza - podczas, gdy z przodu jest jeszcze znośnie, z tyłu miejsce na nogi prawie nie istnieje, a bagażnik wystarczy jedynie na skromne zakupy. Wykończenie wnętrza ma dwie strony - z jednej, materiały są bardzo niskiej jakości i łatwo je zarysować, ale z drugiej dzięki ograniczonej liczbie elementów do uszu podróżnych dobiega niewiele skrzypień czy trzasków.

Gamę napędową Fiata Seicento trudno uznać za bogatą - w ofercie były tylko dwa, niewielkie silniki benzynowe. Oba sprawdzą się w mieście, jednak w trasę lepiej wybrać mocniejszy, 1,1-litrowy motor. W obu przypadkach zużycie paliwa jest niskie, ale biorąc pod uwagę osiągi można byłoby oczekiwać czegoś więcej. Mimo króciutkiego rozstawu osi, zawieszenie zapewnia przyzwoity komfort resorowania, ale już w kwestii zachowania na zakrętach można mu wiele zarzucić.

Występująca tu i ówdzie korozja, wycieki z zespołu napędowego, przegrzewanie się silników, usterkowe zawieszenie tylne, denerwująca elektryka... - lista typowych awarii małego Fiata jest niestety długa. Na szczęście, większość problemów dotyczy drobiazgów, prosta budowa pozwala naprawić auto nawet samemu, a ceny części zamiennych są śmiesznie niskie. Plus za szeroki wybór używanych egzemplarzy (w większości z polskich salonów), minus za wyposażenie większości z nich.

Wersje nadwozia Fiat Seicento

Silniki Fiat Seicento Van

Lista silników:

Publikacje o Fiat Seicento

Samochód za jedną wypłatę - Fiat Seicento (1998-2010)

Przed laty Seicento należało do grona najtańszych aut z salonów. Obecnie używany egzemplarz wiele osób może kupić za jedną wypłatę. Nawet jeżeli kondycja Seicento okaże się niezbyt dobra, naprawy nie zrujnują domowego budżetu.

Opis techniczy Fiat Seicento

Seicento to następca popularnego cinquecento. Zmieniono w nim wygląd zewnętrzny, elementy karoserii zostały zaokrąglone, całkowicie zmieniono wygląd lamp tak przednich jak i tylnych. Wnętrze również zostało zmienione, w nowszych wersjach zastosowano ciekłokrystaliczny licznik przejechanych kilometrów....

Przeczytaj pozostałe artykuły o Fiat Seicento

Społeczność kierowców Fiat SeicentoautoWcentrum - społeczność Fiat Seicento

najwyższe oktanyAuta - Fiat Seicento

Fiat Seicento 0,9Lpojemności. 61,41

Fiat Seicento Osiedlowy Bohater 64,51

Fiat Seicento VanSporting 60,93

Fiat Seicento Błękitek 67,38

Fiat Seicento Błękitna Strzała;)) 79,18

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Fiat Seicento

panda05 98,64

andrew111 35,03

Roberto77b 61,19

Mariusz_Tychy 85,87

basowiec 30,19

djyacho 64,80

StuntMan 86,68

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Fiat Seicento

LPG na drodze
LPG na drodze I stało się, mimo negatywnych głosów założyłem LPG. Montaż w Łańcuckim serwisie ...
Kontrolka "check" - samodzielna diagnostyka silnika.
Kontrolka Witajcie, w piątek zaświecił się check i z powodu braku baterii w laptopie nie ...
Sejo oznaki upływającego czasu
Sejo oznaki upływającego czasu W moim seicencie już dawno 182tyś. km "wyskoczyło" skutki żyłowania silnika na a...
Pracowite tygodnie i szybkie pożegnanie!
Pracowite tygodnie i szybkie pożegnanie! Witam! Ostatnimi czasy Sajek miał bardzo pracowite tygodnie, dwa razy pokonał tr...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Fiat Seicento

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Fiat Seicento
 

Najpopularniejsza wersja Fiat Seicento

Fiat Seicento

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Fiat Seicento
 

Fiat Seicento najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Fiat 500 Pop 1,2 8V 69KM Fiat 500 Pop 1,2 8V 69KM
Rocznik: 2015. Silnik: 1.2 51KM .
Cena: 35 900 zł
Zyskujesz: 13 700 zł Zobacz szczegóły »
Fiat 500 Pop 1,2 8V 69KM Fiat 500 Pop 1,2 8V 69KM
Rocznik: 2015. Silnik: 1.2 51KM .
Cena: 37 490 zł
Zyskujesz: 13 210 zł Zobacz szczegóły »

Używane Fiat Seicento

Fiat Seicento
0.9 benzyna 41 KM
1999
4 150 PLN
Fiat Seicento
0.9 benzyna 41 KM
103 000 km, 1999
4 999 PLN
Fiat Seicento
0.9 benzyna 41 KM
80 000 km, 2001
5 400 PLN
Fiat Seicento
0.9 benzyna 39 KM
132 870 km, 1998
3 100 PLN

Ocena auta Fiat Seicento Van 1.1

Opinie o instalacji LPG

Fiat Seicento

  • 1.
  • 5,00 Fiat Seicento 0.9 (39KM) 1999r.
    dodał: -=R.A.F=-, 13.06.2013

    Do chwili sprzedania nakręciłem >200kkm z czego prawie 90kkm na gazie. Po uporaniu się z niedoróbami pana który to montował instalacja chodziła świetnie (musiałem wyrzucić stary kontroler Lecho Mini Lambda bo to bubel okrutny i wsadziłem używany TEC99RPO - miód - malina). Regulacje były potrzebne kiedy zajechałem reduktor (ZAVOLI, padł po ok. 65kkm bo nie miałem czujnika temperatury - warto to mieć bo super poprawia żywotność). Drugi reduktor kupiłem z rozbitka, prawie nowe Lovato i śmigało aż do sprzedania Seja bez zarzutu. Sej ciągał przyczepę i woził towar na budowe a brał 7 (trasa) - 8 (miasto) - 9 ltr LPG (z załadowaną przyczepą i gnieciony do dechy bo mi się spieszyło). V max na gazie 145km/h. Polecam!

  • 2.
  • 3,75 Fiat Seicento 1.1 (55KM) 2000r.
    dodał: hydrol, 24.12.2009

    Po dwóch latach umarł reduktor a wraz z nim komputer. Koszt wymiany na nowy 850zł, przy wartości auta 4000zł=SZOK. Częste problemy zimą ze zmianą na gaz, dusił się, ale to raczej kwestia regulacji dopływu gazu. Taka ciekawostka: przy wymianie reduktora na nowy założono grzybek regulujący dopływ gazu, który od razu przestał działać i wymieniono mi na ręczne sterowanie. Problem w tym że mogli od razu to zrobić przy instalacji, a tak zapłaciłem podwójnie. Wytłumaczenie było takie, iz zgodnie z "prawem" nie można montować ręcznego sterowania. Nie wiem nie znam się, nigdy więcej fiata !!!

  • 3.
  • 4,00 Fiat Seicento 0.9 (39KM) 2002r.
    dodał: Marcin, 30.06.2013

    instalacja zamontowana ok przebiegu 100tys,aktualnie auto ma przebieg 428tys,zasada jest taka że wymiany oleju , świec i filtrów są robione co 15tys.Gazownik powiedział żeby na 5 zbiorników gazu przejechać jeden na benzynie tak z pewnymi ustępstwami było stosowane . jedyna awaria to regeneracja parownika po 200tys przebiegu na gazie.Chyle czoło przed motorem fiata warsztat w którym naprawiam auto robi zakłady ile to jeszcze pojeżdzi? najlepszy silnik do gazu.na pełnej butli po trasie od 420 do 480km po mieście 360-390km pozdrawiam

  • 4.
  • 5,00 Fiat Seicento 0.9 (39KM) 2000r.
    dodał: jarek, 09.12.2009

    autko spala średnio 7,5/100km przeważa jazda miejska( 2 osoby) w trasie spada do ok 6/100km stała predkosc ok 80-90km/godz ale przy pełnym obciażeniu 4 osoby na pokładzie w czasie dojazdu do pracy wychodzi 8/100km (ok 50 km dziennie),sprawdzałem spalanie kilka krotnie,regularnie wymieniam filtry gazu i powietrza,instalacja pracuje bez problemowo, 2razy w roku spuszczam parafine z reduktora ok.25ml.oraz załozyłem odcięcie pompy paliwa po przejśću na gaz

  • 5.
  • 4,50 Fiat Seicento 0.9 (39KM) 2002r.
    dodał: hipek, 04.02.2009

    instalacja założona u dilera przy odbiorze nowego samochodu.tj.od 10 km do 300 000 w chwili obecnej na gazie :)).1wsza wymiana elektrozaworu po 14500km(był na gwarancji)2ga wymiana po270tyś.Czasami się zawiesza obecnie.1wsza wymiana skraplacza po 160tyś.km.w chwili obecnej zaczyna niedomagać.i zaczyna się nieregularna praca silnika.

  • 6.
  • 5,00 Fiat Seicento 1.1 (55KM) 2000r.
    dodał: Maciek, 15.03.2009

    Jestem Bardzo zadowolony z instalacji, chodzi poprawnie, i nie ma z nią żadnych problemów. Jedynym czego w niej brakuje to automatycznego przeskoku na gaz po rozgrzaniu silnika, niestety trzeba robić to raczenie, lub przekraczając 3500 tys obrotów. Pomimo tego polecam!!!

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Fiat Seicento

Fiat Seicento

573 komentarze

419 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~milkiis~milkiis

Do ~niiiii:nie-jak skrzyżowanie poldka z zastawą,a w środku wołga.

~niiiii~niiiii

Do ~Lis: Dla mnie Carisma jest burackim autem bo wyglada jak pomieszanie poloneza z ładą i dodany srodek od wołgi.

~golf III tdi~golf III tdi

http://www.wiocha.pl/1096498,Kosmici-nadlatuja

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Fiat

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
58 207
Przejechany dystans
30 048 886 km
Zatankowanego paliwa
1 597 412 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 267
Wydanych pieniędzy
2 242 019 zł
Średnie wydatki na auto
1 019 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
11 761
Wydanych pieniędzy
2 639 005 zł
Średnie wydatki na auto
1 199 zł
Zobacz dzienniki kosztów Fiat (2 201)

Testy zderzeniowe Fiat Seicento

Najnowsze testy zderzeniowe Fiat Seicento przeprowadzone przez Euro NCAP.

Fiat Seicento 1.1

Fiat Seicento
2000

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Fiat

Zużycie paliwa Fiat Seicento Van 1.1

Na podstawie 2 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Kris, dodano: 09.06.2010 18:05

posiadam tego fiata od 2008 roku listopada i w momencie zakupu władowałem w niego instalacje gazową. Codziennie robię nim 110 km przy zakupie miał 48 tys a teraz 96 tys prawidłowo serwisowany czyli płyny-olej 2 razy wymieniłem rozrząd raz przy zakupie 48tys następny raz 96 tyś co do dodatkowych napraw to 60 tyś amortyzatory na żarówki przednie średnio co 2 miesiące więc z nygustwa robię to jak wypalą się dwie a tak to zawsze tylko jedna jest sprawna ostatnio padły mi wycieraczki naprawa to około 120 pln (silniczek wycieraczek 70pln wymiana 50pln) podsumowując naprawy samochodu śmiesznie tanie jak na fiata co do spalania to podałem spalanie w LPG tu troszkę jestem zawiedziony bo porównując do TICO to Tico pali troszkę mniej ale może to wynik mojej nogi autostrada Poznań-Warszawa wlot do wawy przez Piaseczno (tankowanie w Piasecznie) 25litrów gazu na autostradzie średnio 120km/h na drogach po za Autostradą 90 km/h Jeśli zastanawiacie się nad zakupem tego samochodu to polecam

pełny raport Fiat Hatchback 3d 1.1

autor: jankiewicz.bart, dodano: 25.12.2013 01:11

Auto "względnie" fajne. Było moim pierwszym autem, na którym uczyłem sie jeździć i jest do tego idealne, więc polecam każdemu młodemu kierowcy - nie tak archaiczne jak Cinquecento - ale wciąż bez wspomagania (przynajmniej w mojej wersji) i zbędnych bajerów. Określenie "względnie fajne" odnosi się do tego że jest to minimum, jakim powinno być auto z namiastką duszy. Ale do konkretów: - spalanie zależy tylko i wyłącznie od sposobu jazdy kierowcy oraz stanu technicznego. Silnik nie lubi pracować pod obciążeniem i jest to główny powód dużego spalania. Nagłe wciśnięcie gazu -zwłaszcza pod górkę- nie daje nic poza większym spalaniem i wibracjami. Najlepiej operować prędkością, redukować i trzymać go na nieco wyższych obrotach, lekko operując gazem - wtedy jest dość zrywny i wdzięczny - a co zabawniejsze EKONOMICZNIEJSZY. Co do aspektu technicznego to ważna jest sonda Lambda, sprawny silniczek krokowy, odpowiednie ciśnienie w oponach, pilnowanie poziomu oleju, płynu chłodzącego i jakości tankowanego paliwa. Niesprawna Lambda powoduje co prawda efektowne pierdzenie przy schodzeniu z obrotów, ale chłonie dużo paliwa - warto na to zwracać uwagę po wszelkich naprawach wydechu, zwłaszcza gdyż ten dość często robi się dziurawy. Słabe paliwo rzadko ma wpływ na osiągi w małych autach, ale w tym przypadku silnik baaardzo się męczy. Zimą - trzeba doliczyć dodatkowy litr paliwa do zestawienia - dodatkowo auto lepiej sie sprawuje gdy pilnujemy czy termostat jest sprawny (gdyż jest awaryjny i trzeba go wymieniać raz do roku) oraz osłonięciu chłodnicy kawałkiem plastiku. Auto nieporównywalnie szybciej sie grzeje i lepiej chodzi. Pilnujac tych kilku rzeczy można mieć bardzo ekonomiczne autko - które nigdy nie zawiedzie. 100% odpaleń na styk za pierwszym razem, nawet przy -20 stopniach. Jedynie w lecie należy skontrolować czy nie dostała się wilgoć do silniczka wentylatora chłodniczy, żeby się nie zagotował. Powyższe wskazania, w połączeniu ze stosowaniem zasad EcoDrivingu - pozwala zejść w mieście do 6l/100km

pełny raport Fiat Hatchback 3d 0.9

autor: zigi, dodano: 01.07.2009 01:03

samochód pali dużo jak na swoje gabaryty i pojemność silnika porównując do właściwie nowych samochodów które są jeżdzone w mojej rodzijie (laguna 2005 1.6 komputer pokłądowy po przejechanou 85k pokazuje 8.8L, avensis 2009 1.8 2,5k 8.7L) na pełnym baku po miescie do zapalenia się kontrolki robie 400-max 430km, co daje nie mniej niż 7,5l. przebieg 53k, olej wymieniony,filtry też, nie cisne jakoś specjalnie,jeżdze w 95% po mieście trasy do 6-8 km 2x dziennie, proszę o rade co można wyregulować dolać itp by spalał mniej

pełny raport Fiat Hatchback 3d 1.1

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Fiat Seicento Van 1.1

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Fiat Seicento Van 1.1

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczy Fiat Seicento

Seicento to następca popularnego cinquecento. Zmieniono w nim wygląd zewnętrzny, elementy karoserii zostały zaokrąglone, całkowicie zmieniono wygląd lamp tak przednich jak i tylnych. Wnętrze również zostało zmienione, w nowszych wersjach zastosowano ciekłokrystaliczny licznik przejechanych kilometrów....

Zobacz dane techniczne Fiat Seicento Van 1.1 55KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Fiat Seicento, oglądali także