Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford C-MAX I

Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2003-2010. C-Max debiutował jako rodzinna wersja popularnego Forda Focusa, dlatego początkowo nosił nazwę Focus C-Max. Samochód był pierwszym zbudowanym na nowej platformie podłogowej o nazwie Ford C1, którą potem dzielił m.in. z Focusem II oraz Mazdą Premacy. Po modernizacji w 2006 roku, dokonanej w myśl stylu „Kinetic Design”, od 2007 roku C-Max stał się suwerennym modelem, zgodnie z nową strategią marki (linia vanów ze słowem „Max” w nazwie). Auto było dostępne wyłącznie w Europie, poza szczątkową sprzedażą w Nowej Zelandii.

Ford Focus C-Max 2007 - emblemat
Ford Focus C-Max 2007 - prawy tylny reflektor - wyłączony
Ford Focus C-Max 2007 - lewy przedni reflektor - wyłączony
Ford Focus C-Max 2007 - widok z tyłu
Ford Focus C-Max 2007 - schowek przedni otwarty
Ford Focus C-Max 2007 - bagażnik
Ford Focus C-Max 2007 - schowek w drzwiach przednich

Generacje Ford C-MAX

  • C-MAX I   2003 - 2010
    Ford C-MAX I
    • Wybierz generację

    • C-MAX II (2010 - teraz)
    • C-MAX I (2003 - 2010)

Komentarze redakcji

Powagosław: Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota.
Luzacjusz: Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić.

Silniki Ford C-MAX I

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

W C-Maxie dostępnych jest aż 6 silników. Benzynowe mają pojemność 1.6l, 1.8l i 2.0l oraz idealnie odzwierciedlają klientów, w których celują. Ten pierwszy ma 100KM i dynamikę przeciętnego kompaktu – prawie 13 sekund do 100km/h to nic specjalnego, dlatego zadowoli niewymagających. Do tego załadowanym C-Maxem z tym motorem trzeba utrzymywać wyższe obroty podczas jazdy, bo w przeciwnym wypadku będzie mułowaty. Drugi, 125-konny, pozwala już całkiem żwawo pociągnąć auto obciążone rodzinką i bagażem nad morze, a trzeci – ten większości w zupełności wystarczy. Ma 145KM i znośne spalanie, bo auto nie jest nadzwyczaj ciężkie. Najlepsze jest to, że diesle mają takie same pojemności tylko nieco mniejszą moc – odpowiednio 90KM, 115KM i 136KM. Generują podobne odczucia, różnica polega na tym, że oczywiście mniej palą i trzeba na nie więcej wyłożyć podczas zakupu. Paliwo złej jakość jest ich głównym wrogiem.

Publikacje o Ford C-MAX

Mondial de l'Automobile 2014 - Ford w ofensywie

Stoisko Forda na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Paryżu jest jednym z niewielu, na którym zobaczymy tak szeroką gamę nowych lub mocno odświeżonych modeli. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Dla rodziny, dla przyjaciół, dla bagażu - Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium
 
Nasz test Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost 150 KM Titanium

Nie chcesz bądź nie możesz pozwolić sobie na dwa samochody, ale potrzebujesz funkcjonalnego auta "do wszystkiego"? Mamy dobre wieści. W salonach nie brakuje multitalentów. Sprawdzamy jedną z najnowszych propozycji w klasie kompaktowych vanów - Forda Grand C-Max.

Ford C-Max - Komfort dla oszczędnych
 
Nasz test

W zasadzie trudno mi się zdecydować czy to jeszcze hatchback czy już van. Ford starał się, żeby dać temu samochodowi funkcjonalność i przestrzeń vana, ale schować to w nadwoziu pozbawionym masywności tego typu aut. Moim zdaniem to się udało.

Grand C-Max - dla duszy i dla rodziny
 
Nasz test

0,965237mm - Ford wyliczył, że właśnie taką grubość ma wiór gliny, który stylista wyskrobuje z wielkiego bloku, żeby ostatecznie nadać mu wygląd samochodu. Mało tego - twierdzi, że to aż 0,965237mm, bo dla jego koncepcji stylistycznej, Kinetic Design, każdy milimetr jest czymś w rodzaju zabiegu chirurgicznego...

Dwa oblicza rodzinnego vana
 
Nasz test

Ford przygotowuje się do wprowadzenia na rynek nowej generacji Focusa. Podobnie jak przy poprzedniej jego platforma podłogowa debiutuje najpierw w kompaktowym vanie C-MAX. W sumie Ford przewiduje budowę 10 modeli opartych na tej platformie. Według planów roczna sprzedaż tych aut do 2012 roku ma na całym...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford C-MAX

Ford C-MAX na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford C-MAXautoWcentrum - społeczność Ford C-MAX

najwyższe oktanyAuta - Ford C-MAX

Ford C-MAX 31,92

Ford C-MAX 74,05

Ford C-MAX 33,02

Ford C-MAX Mini van 55,77

Ford C-MAX Grand 2.0 TDCI 48,83

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford C-MAX

lukas_auto 91,71

skodaoctavia06 30,65

KrzysztofFly 90,69

tomo_s 30,00

Leszek11 30,03

Rajchi 30,05

lomax19 30,04

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford C-MAX

Spalanie a styl jazdy
Spalanie a styl jazdy Na liczniku pojawiło się 1500 km, więc mogę napisać kilka słów o spalaniu. Wię...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford C-MAX

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford C-MAX
 

Najpopularniejsza wersja Ford C-MAX

Ford C-MAX

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford C-MAX
 

Ford C-MAX najczęściej porównywane z:

Renault Scenic
1.6 16V (110 KM)
Mercedes Klasa B
220 (184 KM)
Opel Zafira
2.0 CDTI EcoFLEX (165 KM)
 

Używane Ford C-MAX

Ford C-MAX
2.0 diesel 136 KM
150 000 km, 2007
23 000 PLN
Ford C-MAX
1.6 diesel 110 KM
2008
24 900 PLN
Ford C-MAX
1.8 benzyna 120 KM
172 000 km, 2003
14 900 PLN
Ford C-MAX
1.6 diesel
2010
42 900 PLN

Ocena auta Ford C-MAX I

  • Średnia ocena
    na podstawie 37 opinii
  • 4,18
  • Średnia dla segmentu
    Minivany: 4,32
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + widoczność
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford C-MAX

Ford C-Max II Grand Facelifting (2015) Ford C-MAX Loder1899 Ford C-Max 2010 Ford Focus C-Max 2007 Ford C-Max II Facelifting (2015) Ford C-MAX - wersje hybrydowe Ford C-MAX II - galeria redakcyjna Ford Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM - galeria redakcyjna Ford Grand C-MAX 2010 Ford C-MAX Solar Energi Concept (2014)
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford C-MAX

  • 1.
  • 5,00 Ford C-MAX I 1.8 Duratec (125KM) 2009r.
    dodał: albert, 04.04.2014

    Montowali mi sekwencję półtora dnia i....chodzi jak zloto! Wszystko fajnie poukrywali i podokręcali itp. Bez problemu. Pojechałem na kontrol po 1000km podłączyli do kompa, sprawdzili i wszystko ok, Warsztat polecam, fachowy montaż.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford C-MAX

Ford C-MAX

14 komentarzy

12 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~emilio~emilio

mam ten sam silnik 2008' ale mój w mieście pali max. 6,5l jeśli mówimy o jeździe wyłącznie po mieście bo jeśli jest trochę trasy i miasto to jest poniżej 6l

~MARCIN~MARCIN

w miescie wyszlo mi 10,8 l czy to mozliwe? silnik 1,6 tdci 80kw

~marcin częstochowa~marcin częstochowa

komputer jest po stronie kierowcy w zderzaku blisko koła trzeba nadkole ściągnąc

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
66 433
Przejechany dystans
42 310 065 km
Zatankowanego paliwa
2 267 166 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 194
Wydanych pieniędzy
3 513 022 zł
Średnie wydatki na auto
1 373 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
15 597
Wydanych pieniędzy
4 780 226 zł
Średnie wydatki na auto
1 869 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 558)

Testy zderzeniowe Ford C-MAX

Najnowsze testy zderzeniowe Ford C-MAX przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford C-MAX 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2010

Ford C-MAX
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford C-MAX I

Na podstawie 78 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Mariusz, dodano: 25.01.2015 10:47

c max jest niesamowity bardzo niskie koszty utrzymania auta, polecam spalanie w mie,ści e to ok 4,5l w trasie 3,9l a w zimie na odcinku 800m ( do pracy) wynik 8,7l, jest to niesamowite:)

pełny raport Ford Minivan 1.6 TDCi

autor: filipous@tlen.p, dodano: 15.03.2014 11:00

Ten silnik nie należy do genialnych jeśli chodzi o osiągi. Przyspiesza średnio przy dość sporym zapotrzebowaniu na paliwo. Jest bezawaryjny - prawie :) to sporo rekompensuje. Gaz niestety nie jest doradzany do tej jednostki, więc zostaje cieszyć się tym co daje rafineria za ponad 5 zł. Ogólnie jest wyjątkowo cichy i to dobra informacja. Jednak spalanie podyktowane jest masą samochodu, małym momentem obrotowym i koniecznością podkręcania na wysokie obroty by mieć troszkę frajdy z jazdy. W serwisie polecają bardziej silniki TDCi z czym mogę się zgodzić , ale nie do każdego stylu jazdy.

pełny raport Ford Minivan 1.6 Duratec

autor: Jarek, dodano: 27.12.2013 21:39

Podczas zakupu zostałem uprzedzony o wyższym niż w 1.0 Ecoboost zużyciu paliwa. Niby 1-1,5 litra więcej to nic, ale w czasie codziennej jazdy boli. W warszawskich korkach widok spalania na poziomie 11-12 litrów to norma. Można ten wynik zredukować nie wyłączając systemu start and stop. Jednak oszczędzanie na siłę może wykończyć akumulator i rozrusznik. Konkluzja jest taka: do miasta to raczej Ka lub Fiesta i nie oczekujmy od Grand C-MAX rewelacji. Jego walory odkryjemy poza miastem.

pełny raport Ford Grand C-MAX 1.6 EcoBoost
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford C-MAX I

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford C-MAX I

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford C-MAX I

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford C-MAX, oglądali także