Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Ford C-MAX I

Lata produkcji: 2003 - 2010
Segment: Minivany
Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2003-2010. C-Max debiutował jako rodzinna wersja popularnego Forda Focusa, dlatego początkowo nosił nazwę Focus C-Max. Samochód był pierwszym zbudowanym na nowej platformie podłogowej o nazwie Ford C1, którą potem dzielił m.in. z Focusem II oraz Mazdą Premacy. Po modernizacji w 2006 roku, dokonanej w myśl stylu „Kinetic Design”, od 2007 roku C-Max stał się suwerennym modelem, zgodnie z nową strategią marki (linia vanów ze słowem „Max” w nazwie). Auto było dostępne wyłącznie w Europie, poza szczątkową sprzedażą w Nowej Zelandii.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota.
Luzacjusz: Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić.

Jaki slinik wybrać?

W C-Maxie dostępnych jest aż 6 silników. Benzynowe mają pojemność 1.6l, 1.8l i 2.0l oraz idealnie odzwierciedlają klientów, w których celują. Ten pierwszy ma 100KM i dynamikę przeciętnego kompaktu – prawie 13 sekund do 100km/h to nic specjalnego, dlatego zadowoli niewymagających. Do tego załadowanym C-Maxem z tym motorem trzeba utrzymywać wyższe obroty podczas jazdy, bo w przeciwnym wypadku będzie mułowaty. Drugi, 125-konny, pozwala już całkiem żwawo pociągnąć auto obciążone rodzinką i bagażem nad morze, a trzeci – ten większości w zupełności wystarczy. Ma 145KM i znośne spalanie, bo auto nie jest nadzwyczaj ciężkie. Najlepsze jest to, że diesle mają takie same pojemności tylko nieco mniejszą moc – odpowiednio 90KM, 115KM i 136KM. Generują podobne odczucia, różnica polega na tym, że oczywiście mniej palą i trzeba na nie więcej wyłożyć podczas zakupu. Paliwo złej jakość jest ich głównym wrogiem.

Dane techniczne Ford C-MAX I

Silniki

Moc silników 95-145 KM

Poj. silników 1 560-1 999 cm3

Prędkość maks. 170-203 km/h

Przyspieszenia 0-100 10,1-13,3 s

zobacz dane techniczne

Oceny Ford C-MAX I

Średnia ocena modelu

na podstawie 48 opinii

4.09

Średnia dla segmentu: Minivany 4.15

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Układ jezdny

+ Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Drobne usterki

- Stosunek jakość/cena

- Wyciszenie

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (80%)
NIE (20%)

Wybrane oceny kierowców Ford C-MAX I

Na początku zaznaczę, że jest to mój już 4 C-max, a drugi 1.8 tdci i 3 w wersji GHIA. I ... więcejod razu powiem, aby nie było niedomówień, wersja zwykła i GHIA to dwa różne samochody. Ale ja skupię się na porównaniu obecnego po liftowego (LF) 1.8 do poprzedniego przed liftem (PLF). Ogólnie samochód jest bardzo fajny. Jak dla mnie najładniejszy minivan w stawce (chociaż najnowszy już mi się nie podoba). Świetnie się prowadzi chociaż pewniej czułem się w PLF. Na wyglądzie zewnętrznym i wewnętrznym zyskał. ukryj
dodano 06.03.2013 przez
Niestety muszę uznać C-Maxa za najgorszy zakup, jaki dokonałem w kwestii samochodów. Dałem się skusić bajkami o tym, że można ... więcejkupić tanie w eksploatacji i dobrze wykończone auto za rozsądne pieniądze. W rzeczywistości samochód jest zbudowany tak tandetnie i niechlujnie, że szkoda gadać. A oszczędność diesla zostaje pożarta przez koszty i częstość napraw. ukryj
dodano 05.03.2013 przez
Wybraliśmy pierwszy raz forda i jesteśmy zadowoleni. Zadajemy kłam opinii, że samochodów na "f" nie powinno się kupować. ... więcej ukryj
dodano 08.11.2010 przez
Zobacz oceny Ford C-MAX I Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Ford C-MAX I

Pb
5,63 - 11,67
Na podstawie 10 raportów spalania
ON
4,50 - 8,33
Na podstawie 66 raportów spalania
LPG
9,27 - 10,33
Na podstawie 2 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Ford C-MAX I

Na autostardzie trasa 110-160 a czasami 212 na chwilę żeby sprawdzić ile da rady Wyszło 7.2 kompter 7,5 bak.No to ... więcejbędzie długa lista, autko jest z luksemburga sprowadziłem osobiście od pierwszego właściciela.Rocznik 2004 2,0 TDCI 136 KM - 100 KW.............................. wersja GHIA. Ksiązka sewrwisowa prowadzona do końca. A zaczęło się od złego palenia po wymianie rozrządu w serwisie 1800 zł no to okazało się że leją wtryski jeden nie odpowiada elektronicznie chyba jakieś zwarcie a drugi uszkodzony mechanicznie. Poinformowano mnie że się nie wymienia dwóch bo niemożna zparować ich kodem. Wieć trzeba wymienić 4 koszt 7800zł serwis, 2800zł u mechanika po regeneracji. Poszedł orginał.Dalej zawór na pompie który unieruchomił auto w serwisie chcieli wymieniać pompe paliwa na początku jak się nie zgodziłem to nagle znależli zaworek który się zamykał bo dostawał za mało pradu zamiast 12V to 9V. Jak znależli tego przyczynę to okazało się że trzba wymienić skrzynkę bezpieczników 2000zł.Jak wymienili to nie działaja niektóre światła jak przeciw mgielne dalej się borykam.Do tego doszła wymiana chłodnicy klimatyzacji bo nieszczelna. Popsuł się hamulec ręczny elektryczny 1400zł. Mam teraz jeszcze do wymiany dwu masę która szczela przy odpalaniu iżężoli łożysko. Jusz nie mówiąc że do tego wszystkiego dochodzi wymiana kloców i duże zużycie paliwa średnio 8,5 litra na 100/km 30% trasa /70% miasto. Srednio ciężka noga. Wrażliwy na paliwo jakie mu się leje. A nikt nie liczy kosztów jazdy do serwisu i straconego czasu oraz brak zufania do auta. Ogólnie JEDNA WIELKA PORAŻKA. Nie wiem czemu nie mogę wybrać mojego rocznika tj. 2004 pozdrawiam. ukryj
dodano 06.07.2011 przez
Rocznik 2005, początki użytkowania... porażka Forda. Samochodzikami zastępczymi przejeździłem ...25.000 km !!!! C-max częściej przebywał w serwisie niż w moich ... więcejrękach. Drobiazgi ale w sporej ilości. Tak przez cały okres gwarancyjny Poprawione zostały niedociągnięcia produkcyjne i teraz autko jest bezjakiegokolwiek ale. Oszczędne bardzo- wakacje, góry, zapakowany na maxa przy jeździe ca 120km/h na trasie, przez miasta i miasteczka, 3500km w dwa tygodnie spalił średnio 5,4 litra oleju. Bezusterkowe- może z jednym wyjątkiem- przepala się co rusz żarówka świateł drogowych co zmusza do częstych wizyt w serwisie- samemu raczej się żarówki nie wymieni. C-max jest w mojej ocenie autem wygodnym, poręcznym i dynamicznym ale z silnikiem 2,0 tdci. Z silnikami mniejszymi jest to raczej pojazd.... mułowaty :) ukryj
dodano 13.01.2010 przez
Witam C max z rocznika 2009 eksploatowany od 2010, benzynka + gaz fabryczny Włoski, bardzo dobrze wyposażony obecnie 46 tys. km.przejechane ... więcejna liczniku u mnie 7 tysięcy. Spalanie gazu jak w zestawieniu, +- 1 litr w zależności od jakości gazu. Benzynka na trasie ok. 9 litrów, NIE przekracza 10 litrów a nie oszczędzam motorka. Jestem wraz z rodziną bardzo zadowolony z komfortu jak i również koszty eksploatacji niewielkie. Serwis Forda w Polsce zielony w kwestii instalacji gazowej, przegryzione przewody na sondzie lambda zrzucił na instalację gazową. Na razie Wikar w Krakowie jest najlepszy. ukryj
dodano 01.01.2012 przez
Ten silnik nie należy do genialnych jeśli chodzi o osiągi. Przyspiesza średnio przy dość sporym zapotrzebowaniu na paliwo. Jest bezawaryjny ... więcej- prawie :) to sporo rekompensuje. Gaz niestety nie jest doradzany do tej jednostki, więc zostaje cieszyć się tym co daje rafineria za ponad 5 zł. Ogólnie jest wyjątkowo cichy i to dobra informacja. Jednak spalanie podyktowane jest masą samochodu, małym momentem obrotowym i koniecznością podkręcania na wysokie obroty by mieć troszkę frajdy z jazdy. W serwisie polecają bardziej silniki TDCi z czym mogę się zgodzić , ale nie do każdego stylu jazdy. ukryj
dodano 15.03.2014 przez
Opony 205. Średnie max spalanie 7 - bo 50/50 (miasto/trasa) i dodatkowo na krótkim odcinku 25km. Autko spisuje się rewelacyjnie. ... więcejNa trasie spokojnie można zejść do 4,5/100. Testowałem na trasie przy 140km/h 4 osoby na pokładzie 6/100 (jazda bez przyspieszeń i hamowań). Turbina do zrobienia była przy 170 000km (ale to raczej norma przy zmiennej geometrii łopatek na turbinie) - 1000zł. Wymiana rozrządu przy 180 000 km (wolałem wcześniej - producent mówi że przy 240 000km). No i dwa przednie łożyska przy kołach wymiana 680zł. Jeszcze tylko rocznik to 2003. Silnik 110KM. ukryj
dodano 28.07.2011 przez
Zobacz raporty spalania Ford C-MAX I Dodaj raport spalania

Publikacje o Ford C-MAX

Przeczytaj pozostałe 3 publikacje o Ford C-MAX

Newsy o Ford C-MAX

Przeczytaj pozostałe 4 newsy o Ford C-MAX

Lista silników Ford C-MAX I

Jaki slinik wybrać?

W C-Maxie dostępnych jest aż 6 silników. Benzynowe mają pojemność 1.6l, 1.8l i 2.0l oraz idealnie odzwierciedlają klientów, w których celują. Ten pierwszy ma 100KM i dynamikę przeciętnego kompaktu – prawie 13 sekund do 100km/h to nic specjalnego, dlatego zadowoli niewymagających. Do tego załadowanym C-Maxem z tym motorem trzeba utrzymywać wyższe obroty podczas jazdy, bo w przeciwnym wypadku będzie mułowaty. Drugi, 125-konny, pozwala już całkiem żwawo pociągnąć auto obciążone rodzinką i bagażem nad morze, a trzeci – ten większości w zupełności wystarczy. Ma 145KM i znośne spalanie, bo auto nie jest nadzwyczaj ciężkie. Najlepsze jest to, że diesle mają takie same pojemności tylko nieco mniejszą moc – odpowiednio 90KM, 115KM i 136KM. Generują podobne odczucia, różnica polega na tym, że oczywiście mniej palą i trzeba na nie więcej wyłożyć podczas zakupu. Paliwo złej jakość jest ich głównym wrogiem.

Nowe Ford C-MAX

nowe Ford C-MAX
Ford C-MAX
ceny od 68 100 zł do 111 600

Ford C-MAX II Minivan Facelifting 1.6 Ti-VCT 85KM od 2015

w pakiecie Trend

w cenie katalogowej brutto

68 100 zł

Wyposażenie standardowe
Lakier zwykły Blazer Blue
Boczne kurtyny powietrzne chroniące osoby w 1. i 2. rzędzie siedzeń
Gniazdko zasilania 12V - z tyłu
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Family (850 zł)
Pakiet Winter 2 (1 750 zł)
Pakiet Style (1 550 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Family (850 zł)
Pakiet Winter 2 (1 750 zł)
Pakiet Style (1 550 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 67 oferty Ford C-MAX

Dealerzy Ford

EURO CAR

EURO CAR Sp. z o.o.

pomorskie, Gdynia, Owsiana 13

Więcej

AUTO MOTIVE

AUTO MOTIVE Ford Tarnów

małopolskie, Tarnów, Krakowska 13

Więcej

AUTO SKAR Sp. z o.o.

AUTO-SKAR FORD Kielce

świętokrzyskie, Kielce, Radomska 164

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS Ford Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS O/CHORZÓW Ford Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Ford C-MAX

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

1 397

Przejechany dystans

266 758 zł

Zatankowanego paliwa

51 024 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

120

Wydanych pieniędzy

56 723 zł

Średnie wydatki na auto

930 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

308

Wydanych pieniędzy

100 903 zł

Średnie wydatki na auto

1 654 zł

ZOBACZ 61 dzienników kosztów Ford C-MAX Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Ford C-MAX I

Liczba wpisów: 14
komentarzy(4)
komentarzy(4)
komentarzy(0)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Ford C-MAX I dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Ford C-MAX I

Liczba wpisów: 7
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Ford C-MAX I Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Ford C-MAX I

Liczba wpisów: 2
Montowali mi sekwencję półtora dnia i....chodzi jak zloto! Wszystko fajnie poukrywali i podokręcali itp. Bez problemu. Pojechałem na kontrol po ... więcej1000km podłączyli do kompa, sprawdzili i wszystko ok, Warsztat polecam, fachowy montaż. ukryj
dodano 04.04.2014 przez
po 40 tys wymiana wtrysków
dodano 12.08.2015 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford C-MAX I