Szukaj

Informacje o Ford C-MAX I 2.0 Duratec 145KM 107kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: VANy
W C-Maxie dostępnych jest aż 6 silników. Benzynowe mają pojemność 1.6l, 1.8l i 2.0l oraz idealnie odzwierciedlają klientów, w których celują. Ten pierwszy ma 100KM i dynamikę przeciętnego kompaktu – prawie 13 sekund do 100km/h to nic specjalnego, dlatego zadowoli niewymagających. Do tego załadowanym C-Maxem z tym motorem trzeba utrzymywać wyższe obroty podczas jazdy, bo w przeciwnym wypadku będzie mułowaty. Drugi, 125-konny, pozwala już całkiem żwawo pociągnąć auto obciążone rodzinką i bagażem nad morze, a trzeci – ten większości w zupełności wystarczy. Ma 145KM i znośne spalanie, bo auto nie jest nadzwyczaj ciężkie. Najlepsze jest to, że diesle mają takie same pojemności tylko nieco mniejszą moc – odpowiednio 90KM, 115KM i 136KM. Generują podobne odczucia, różnica polega na tym, że oczywiście mniej palą i trzeba na nie więcej wyłożyć podczas zakupu. Paliwo złej jakość jest ich głównym wrogiem.
czytaj więcej
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 145 KM (107 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 185 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 87,5 x 83,1 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Widoczność + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~mariusz
Ford C-MAX I
Minivan 2.0 Duratec 145KM 107kW
Znakomite,niedoceniane auto.Może dlatego że niezauważalne,wyprane z jakiegokolwiek wyrazu.Przestronne,swietnie jeździ -jak ktoś tam napisał wnętrze "idioto odporne" .Silnik znakomity,moze ciut ciut mu brakuje mocy jak się chce poszaleć -a zawieszenie znakomite -też ktoś napisał o pierścieniach...co za deb.ilny wpis...To silniki (1,8 i 2,0) kostrukcji Mazdy z serii L -montowane LATAMI w Fordach i Mazdach z uwagi na wytrzymałość i resurs projektowany na powyzej pół miliona km ..... Jeżeli się katuje auto na zimno,albo wlewa nieodpowiedni olej to KAŻDE auto silnikowo da to odczuć...Z autami sprawa jest prosta (pomijam wadliwe konstrukcje) ze jak sie o nie dba tak pracują.Kupisz zarżnięte auto to się będzie mściło.Wiele razy proponowano mi olej 5W40 bo to ma już przebieg,bo to bo tamto.Ma byc 5W30 i jest,co druga wymiana płukanka i jest dobrze,jeżeli nie bardzo dobrze.Świece wymieniane regularnie na platynowe.Po prostu.O braniu oleju też bajkowe historie -jak komus sie wydaje że to auto bierze olej to polecam silniki "niezabijalne" Hondy serii K20a 2litrowe albo lepiej 2,4 l....... tam to sie dopiero dolewa, a silniki tak zaprojektowane hulają.Nikt nad tym nie płacze.Reasumując silnik świetny,trwały i wydajny (może spalanie ok 12-13 l na mieście to przesada) robi przebiegi.
4,6
~staszek
Ford C-MAX I
Minivan 2.0 Duratec 145KM 107kW
Auto świetnie pomyslane.W moich/naszych rękach od 2009 roku do teraz.Oczywiscie auto nie bez wad-takich nie ma,ale wdzieczne,bezawaryjne,przemyslane i świetnie jeżdżące -sprężyście,wystarczająco komfortowo i pozwalające na wiele choć wydawało by sie ze to pudełkowóz.W kwestii jazdy jedynie co przeszkadza to wrażliwość (nadspodziewanie duża) na podmuchy boczne.Silnik bezawaryjny i dość dynamiczny,na łańcuchu (z tego co widzę to stara dobra szkoła i łańcuch nie wymaga wymiany) i wbrew temu co słyszałem nie bioracy oleju.Dolewki do 0,5 litra na 10tys uważam za normalne.Mysle ,że tajemnicą bezawaryjności kazdego auta to oryginalne części -ten ford np toleruje tylko świece motocraft a na innych -nawet platyna NGK sprawa nie wyglada dobrze,oraz regularna wymiana oleju.U mnie każde auto ma oleje zmieniane co 10tys i czy to Renault,Toyota,Fiat czy ten nasz zabytek -wszystko hula aż miło.Wnętrze z solidnych materiałów "idioto odporne) po prawie 20 latach i pasu kierowcach niemalze nie widac zuzycia -tylko powycierane klawisze sterowania szyb ,czy poharatana uszczelka w drzwiach od szpilek żony :)
2,6
~tomekus
Ford C-MAX I
Minivan 2.0 Duratec 145KM 107kW
Dziwi mnie ogólny brak informacji w opiniach odnoście najważniejszej wady tego silnika ( we wszystkich Fordach) jaką jest problem zapiekających się pierścieni. Proszę aby każda osoba rozważająca zakup Forda z tym silnikiem wpisała w wyszukiwarkę " remont silnika duratec" temat jest obszerny i stale się powiększa. Moje auto zakupiłem ponad rok temu i miałem ten pech nabycia auta z zapieczonymi pierścieniami. Koszt usunięcia usterki oscyluje w granicach 2500-3500 zł . Przestrzegam osoby zainteresowane zakupem jakiegokolwiek durateca - to jest g.... nie silnik. Jest to prawdziwa loteria, pierścienie potrafią staną po 90 000 KM u pierwszych właścicieli. Problemem jest budowa samego pierścienia - typ u-flex ( dwie blaszki a miedzy nimi sprężynka). Rozwiązanie dobre ale do motorynki. Podsumowując samochód tak ale absolutnie nie z tym silnikiem, Ford tak ale nie z tym silnikiem. Przestrzegam również przed Ford Carrara Lublin a zwłaszcza przed autami używanymi z tego miejsca i osobą, która je sprzedaje.

Usterki Ford C-MAX I

Liczba wpisów: 31
Klekoczący silnik powyżej 2.300 obrotów
  • Ford C-MAX I 1.8 Duratec 125KM 92kW 2003-2010
  • silnik
  • 185 tys. km
Przy spokojnej jeździe np. autostrada, pojawia się ciągle klekotanie (przy najmniejszym oporze silnika). Gdy hamuję silnikiem bądź przyspieszam, wszystko jet ok. Byłem o kilku mechaników, którzy powiedzieli, że to wina rozrządu (rozciągnięty łańcuch), natomiast jeden z nich powiedział coś, czego żaden nie zrobił. Po pierwsze sprawdził poziom oleju (było trochę za mało), następnie wziął stetoskop z stwierdził, że to pierwszy cylinder hałasuje. Dolał oleju i klekotanie ucichło (nie całkiem). Ze wzgl. na fakt, że motor 1.8 wypija olej, zaproponował wymianę oleju na gęstszy. Jutro wymiana - zobaczymy.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Auto nie odpala
  • Ford C-MAX I
  • instalacja elektryczna
  • 150 tys. km
Witam mam problem z odpaleniem auta może ktoś miał podobny i podzieli się ze mną lub doradzi rozwiązanie. Dwa razy miałem przypadek, że po wyłączeniu silnika nie mogłem go ponownie odpalić. Tzn. przekręcając kluczyk kontrolki się zapalały ale rozrusznik nie kręcił w ogóle. Nic całkowicie bez reakcji. zaznaczam, że kontrolki nie gasły więc myślę , że to nie wina akumulatora. Najlepsze jest to, że auto pozostawione nic przy nim nie ruszane na drugi dzień odpaliło jakby nigdy nic. !!! O co chodzi??
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalające się kontrolki
  • Ford C-MAX I 1.6 TDCi 95KM 70kW 2003-2010
  • instalacja elektryczna
Na wstępie pewna uwaga - silnik mojego auta to 1.6 TDCi o mocy 109 KM, ale nie ma tego w liście. A teraz opis usterki. Auto kupiliśmy we wrześniu ub. roku. W czasie jazdy testowej zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora. Sprzedawca to odnotował i przed odbiorem samochodu usterka ta miała być usunięta. Wymieniono alternator i faktycznie nic przez jakiś czas się nie działo. A dokładnie około 1 miesiąca była cisza. Jak zapaliła się ponownie powiedziano mi, abym jeździł do skutku, żeby coś się popsuło dokumentnie, bo nie wiedzą, w czym rzecz. Teraz od 3-ch dni kontrolka zapala się i gaśnie co chwila. Jak stałem na światłach zaczęła pulsować i słyszałem, że zgodnie z pulsowaniem wskaźnika coś tykało w zamkach wszystkich drzwi samochodu. Dodatkowo w nocy jak miga kontrolka pulsują światła mijania. Do włączania się kontrolki ładowania zapalają się także inne: ABS, hamulca ręcznego (normalnie, w czasie jazdy), a także kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem. To ostatnie mnie niepokoi, bo jak ona się zapali to tracę wspomaganie. W poniedziałek jadę na serwis, ale może ktoś ma jakiś pomysł, bo boję się, że będą mnie naciągać na kosztowne naprawy. Pomóżcie, proszę, jeśli możecie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford C-MAX I