Niecodzienna moc na co dzień

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford C-MAX Minivan 1.6 TDCi

Kompaktowy minivan (segment K) produkowany od 2003 roku. Samochód uzupełnił gamę rodzinnych aut Forda rozpoczynającą się od małego modelu Fusion i kończącą się na dużym MPV, Galaxy. Początkowo, model był tylko odmianą Forda Focusa. Skonstruowano go na tej samej płycie podłogowej, a stylistyka Focusa C-Max zwiastowała też zmianę wyglądu samego Focusa. Od 2007 roku C-Max jest niezależnym modelem. W 2010 roku debiutowała jego druga generacja. Od 2011 roku C-Max dostępny jest również na rynku amerykańskim.

Ford Focus C-Max 2007 - emblemat
Ford Focus C-Max 2007 - prawy tylny reflektor - wyłączony
Ford Focus C-Max 2007 - lewy przedni reflektor - wyłączony
Ford Focus C-Max 2007 - widok z tyłu
Ford Focus C-Max 2007 - schowek przedni otwarty
Ford Focus C-Max 2007 - bagażnik
Ford Focus C-Max 2007 - schowek w drzwiach przednich

Generacje Ford C-MAX

  • Wybierz generację: Ford C-MAX II (2010 - teraz)
    Ford C-MAX II

    Ford C-MAX II

    Druga, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu, która debiutowała na rynku w roku 2010. Koncepcyjnie C-Max II bazuje na prototypie o nazwie Iosis Max zaprezentowanym w 2009 roku w Genewie. Stylistycznie nawiązuje do innych modeli w gamie Forda:...

    więcej o Ford C-MAX II

  • Wybierz generację: Ford C-MAX I (2003 - 2010)
    Ford C-MAX I

    Ford C-MAX I

    Pierwsza generacja modelu produkowana w latach 2003-2010. C-Max debiutował jako rodzinna wersja popularnego Forda Focusa, dlatego początkowo nosił nazwę Focus C-Max. Samochód był pierwszym zbudowanym na nowej platformie podłogowej o nazwie Ford C1, którą...

    więcej o Ford C-MAX I

C-Max II

Druga generacja C-Maxa to kolejny już model Forda zaprojektowany według zasad języka stylistycznego „kinetic design”. Do czynienia mamy więc z dynamiczną bryłą nadwozia podkreśloną wyraźnymi przetłoczeniami i nowocześnie zaprojektowanymi detalami. Po inaczej ukształtowanej linii szyb bocznych i innych lampach tylnych rozróżnimy standardową, 5-sobową wersję nadwoziową od 7-osobowego wariantu Grand. Ten ostatni jest dłuższy o 14 cm i cięższy o 100 kg.

W kwestii przestronności, rodzinny model Forda nie jest może wzorem w swojej klasie, ale trzyma odpowiedni poziom. W dwóch pierwszych rzędach siedzeń miejsca jest wystarczająco, trzeci rząd Grand C-Maxa przeznaczony jest natomiast wyłącznie dla dzieci. Warto za to podkreślić doskonały dostęp do dwóch dodatkowych foteli ostatniego rzędu – uzyskany dzięki zastosowaniu szerokich drzwi przesuwnych i łatwo wyjmowanego środkowego fotela drugiego rzędu. Bagażnik ma raczej przeciętną pojemność, ale jest wyjątkowo foremny.

Zegary umieszczone w osobnych „tubach”, charakterystyczne osłony nawiewów i nietypowa dźwignia hamulca postojowego nadają wnętrzu modny charakter. Szkoda tylko, że obsługa pokładowych przełączników wymaga długiego przyzwyczajenia – negatywnie prezentuje się ulokowanie niektórych klawiszy oraz ich wielkość. Zastrzeżeń nie można mieć natomiast do staranności montażu wnętrza oraz jakości użytych materiałów.

Właściwości jezdne to kategoria, w której Ford C-Max nie ma sobie równych. Zawieszenie imponuje stabilnością na szybko pokonywanych zakrętach, a zastosowany układ kierowniczy zaskakuje precyzją działania. Do dynamicznej jazdy świetnie pasuje też skuteczny układ hamulcowy. I choć pochłanianie nierówności drogi nie jest już takie wzorowe, na resorowanie mogą narzekać tylko ci najbardziej wybredni.

Rodzinny minivan ze znaczkiem Forda to dopracowane auto, które zachęca do kupna funkcjonalnym wnętrzem, solidnym wykonaniem oraz znakomitym układem jezdnym. Niestety, zachęcająco nie wygląda jego cena. Już podstawowa wersja okazuje się bardzo droga, a za równowartość droższych odmian można kupić auto pozycjonowane klasę wyżej. Poziom wyposażenia – przyzwoity.

C-Max I

Zachowawczy styl to drugie imię Forda C-Maxa - jego wygląd prędzej wywoła senność niż ekscytację. Zachowawczo zaprojektowano zarówno nadwozie, jak i wnętrze. To ostatnie okazuje się podporządkowane kierowcy, bo podczas, gdy jemu oferuje wygodną pozycję za "kółkiem", czytelny, uporządkowany i świetnie wykończony kokpit oraz doskonałą widoczność na zewnątrz, pasażerów drugiego rzędu siedzeń zdecydowanie nie rozpieszcza - jak na kompaktowego minivana, przestrzeni jest tam nie za wiele, a złe wrażenie pogłębiają ciasne fotele. Spodobać powinien się za to bagażnik - wystarczająco pojemny i bardzo foremny.

Do rodzinnego charakteru C-Maxa najlepiej pasują oczywiście diesle. Spośród nich zdecydowanie najlepszym motorem jest żwawym, oszczędny i bezawaryjny silnik 2.0 TDCi, ale jego podaż jest stosunkowo niewielka. Poszukującym trwałej jednostki odradzimy pozostałe "ropniaki", polecimy natomiast wersje benzynowe. Niestety, nie nadają się one do zasilania gazem LPG. Dużym atutem opisywanego Forda okazują się jego możliwości jezdne - trudno o auto tej klasy, które prowadziłoby się równie dynamicznie.

Poza wspomnianymi awariami silników wysokoprężnych (przede wszystkim, 2-masowego koła zamachowego), C-Max cierpi na defekty podzespołów elektrycznych (zarówno tych pokładowych, jak i tych kryjących się pod maską), a także przedwczesne zużycie zawieszenia (na szczęście, tylko wybranych elementów). Niezawodność modelu jest więcej niż zadowalająca, a z racji ścisłego pokrewieństwa z Focusem, łatwo o tanie części zamienne. Niższe mogłyby być natomiast ceny samych aut.

Komentarze redakcji

Powagosław: Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota.
Luzacjusz: Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić.

Silniki Ford C-MAX

Ford C-MAX II - jaki silnik wybrać?

Wiele osób zainteresuje się pewnie dieslami – tutaj są dwa, ale za to wariantów mocy jest całe mnóstwo. 2.0TDCi jest znany. Może mieć 115KM i jeździć dość żwawo, 140KM – w sam raz do codziennej eksploatacji i 163KM – żeby uciekać przed policją w Kiach Cee’d. Wysokoprężną perełką producenta jest jednak nowy 1.6TDCi o mocy 105KM, który szczególnie w Grand C-MAXie umiera przy wyższych prędkościach, oraz 115KM – który nie jest może mistrzem prostej, ale o dziwo do 100km/h wielu się spodoba, bo jest dość zrywny. Podstawowy motor benzynowy to znany Duratec o pojemności 1.6l. Wariant 105-konny nie grzeszy ani mocą, ani momentem obrotowym, dlatego jest kiepski, a 115-konny da się zgryźć, choć i tak jeździ gorzej od podobnego diesla. Chlubą Forda jest jednak 1.6l EcoBoost – doładowanie, zmienne fazy rozrządu, niskie spalanie i wielka jak na taką pojemność moc – 150 lub 180KM.

Publikacje o Ford C-MAX

Mondial de l'Automobile 2014 - Ford w ofensywie

Stoisko Forda na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Paryżu jest jednym z niewielu, na którym zobaczymy tak szeroką gamę nowych lub mocno odświeżonych modeli. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Dla rodziny, dla przyjaciół, dla bagażu - Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium
 
Nasz test Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost 150 KM Titanium

Nie chcesz bądź nie możesz pozwolić sobie na dwa samochody, ale potrzebujesz funkcjonalnego auta "do wszystkiego"? Mamy dobre wieści. W salonach nie brakuje multitalentów. Sprawdzamy jedną z najnowszych propozycji w klasie kompaktowych vanów - Forda Grand C-Max.

Ford C-Max - Komfort dla oszczędnych
 
Nasz test

W zasadzie trudno mi się zdecydować czy to jeszcze hatchback czy już van. Ford starał się, żeby dać temu samochodowi funkcjonalność i przestrzeń vana, ale schować to w nadwoziu pozbawionym masywności tego typu aut. Moim zdaniem to się udało.

Grand C-Max - dla duszy i dla rodziny
 
Nasz test

0,965237mm - Ford wyliczył, że właśnie taką grubość ma wiór gliny, który stylista wyskrobuje z wielkiego bloku, żeby ostatecznie nadać mu wygląd samochodu. Mało tego - twierdzi, że to aż 0,965237mm, bo dla jego koncepcji stylistycznej, Kinetic Design, każdy milimetr jest czymś w rodzaju zabiegu chirurgicznego...

Dwa oblicza rodzinnego vana
 
Nasz test

Ford przygotowuje się do wprowadzenia na rynek nowej generacji Focusa. Podobnie jak przy poprzedniej jego platforma podłogowa debiutuje najpierw w kompaktowym vanie C-MAX. W sumie Ford przewiduje budowę 10 modeli opartych na tej platformie. Według planów roczna sprzedaż tych aut do 2012 roku ma na całym...

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford C-MAX

Ford C-MAX na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford C-MAXautoWcentrum - społeczność Ford C-MAX

najwyższe oktanyAuta - Ford C-MAX

Ford C-MAX 30,08

Ford C-MAX 1.6 TDCi 90 KM 2005 52,24

Ford C-MAX 42,84

Ford C-MAX C-MAX po lifcie 41,54

Ford C-MAX GHIA 43,68

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford C-MAX

KrzysztofFly 89,68

zibi_qashqai 30,18

columbus69 30,06

daszy 71,56

jakubz 30,16

skodaoctavia06 30,07

mtrawa 29,99

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford C-MAX

Spalanie a styl jazdy
Spalanie a styl jazdy Na liczniku pojawiło się 1500 km, więc mogę napisać kilka słów o spalaniu. Wię...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford C-MAX

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford C-MAX
 

Najpopularniejsza wersja Ford C-MAX

Ford C-MAX

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford C-MAX
 

Ford C-MAX najczęściej porównywane z:

Opel Zafira
1.8 Twinport ECOTEC (140 KM)
Fiat 500L
1.6 MultiJet (105 KM)
Opel Zafira
2.0 CDTI ECOTEC (130 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford C-MAX Titanium Ford C-MAX Titanium
Rocznik: 2012. Przebieg: 120 403 km. Silnik: 2.0 85KM .
Cena: 49 900 zł 49 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Ford C-MAX Titanium Ford C-MAX Titanium
Rocznik: 2011. Przebieg: 149 000 km. Silnik: 2.0 85KM .
Cena: 47 900 zł 47 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford C-MAX

Ford C-MAX
2.0 diesel 136 KM
150 000 km, 2007
23 000 PLN
Ford C-MAX
1.6 diesel 110 KM
2008
24 900 PLN
Ford C-MAX
1.8 benzyna 120 KM
172 000 km, 2003
14 900 PLN
Ford C-MAX
1.6 diesel
2010
42 900 PLN

Ocena auta Ford C-MAX Minivan 1.6 TDCi

  • Średnia ocena
    na podstawie 10 opinii
  • 3,88
  • Średnia dla segmentu
    Minivany: 4,32

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford C-MAX

Ford C-MAX II - galeria redakcyjna Ford Grand C-MAX 1.6 EcoBoost 150KM - galeria redakcyjna Ford C-MAX - wersje hybrydowe Ford C-MAX Solar Energi Concept (2014) Ford C-Max 2010 Ford C-MAX Loder1899 Ford Grand C-MAX 2010 Ford Focus C-Max 2007 Ford C-Max II Facelifting (2015) Ford C-Max II Grand Facelifting (2015)
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford C-MAX

  • 1.
  • 5,00 Ford C-MAX I 1.8 Duratec (125KM) 2009r.
    dodał: albert, 04.04.2014

    Montowali mi sekwencję półtora dnia i....chodzi jak zloto! Wszystko fajnie poukrywali i podokręcali itp. Bez problemu. Pojechałem na kontrol po 1000km podłączyli do kompa, sprawdzili i wszystko ok, Warsztat polecam, fachowy montaż.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford C-MAX

Ford C-MAX

14 komentarzy

12 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~emilio~emilio

mam ten sam silnik 2008' ale mój w mieście pali max. 6,5l jeśli mówimy o jeździe wyłącznie po mieście bo jeśli jest trochę trasy i miasto to jest poniżej 6l

~MARCIN~MARCIN

w miescie wyszlo mi 10,8 l czy to mozliwe? silnik 1,6 tdci 80kw

~marcin częstochowa~marcin częstochowa

komputer jest po stronie kierowcy w zderzaku blisko koła trzeba nadkole ściągnąc

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
61 759
Przejechany dystans
40 217 452 km
Zatankowanego paliwa
2 105 530 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 667
Wydanych pieniędzy
3 300 924 zł
Średnie wydatki na auto
1 385 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 218
Wydanych pieniędzy
4 395 778 zł
Średnie wydatki na auto
1 844 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 384)

Testy zderzeniowe Ford C-MAX

Najnowsze testy zderzeniowe Ford C-MAX przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford C-MAX 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2010

Ford C-MAX
Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford C-MAX Minivan 1.6 TDCi

Na podstawie 14 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: cialo, dodano: 19.03.2010 12:49

Niby dobrze, ale pozostaje pewien niedosyt, w mieście lubi dużo wypic, w trasie przy mocniejszym gazie też łyka, ale w sumie może byc.

pełny raport Ford Minivan 2.0 TDCi

autor: sohff, dodano: 12.04.2013 08:13

Jak na silnik o pojemności 2l i mocy 140KM spalanie jest bardzo dobre. Szczególnie dobrze samochód wypada przy długich trasach. Mnie udało się zejść do 5,7l.

pełny raport Ford Minivan 2.0 TDCi

autor: Arkander, dodano: 07.07.2012 18:30

No cóż tutaj Diesla jeszcze nie dogoni... Ale jak na 150 KM i osiągi to nie mam zastrzeżeń. Średnio wychodzi mi ok 8l ale jeżdżę głównie krótkie trasy i to w górach. Ogólnie spalanie bardzo zależy od "nogi" ale da się jeździć dynamicznie i oszczędnie. Na trasie bardzo mile zaskakuje.

pełny raport Ford Minivan 1.6 EcoBoost
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Ford C-MAX Minivan 1.6 TDCi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford C-MAX Minivan 1.6 TDCi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford C-MAX I Minivan 1.6 TDCi 109KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford C-MAX, oglądali także