Szukaj

Informacje o Ford C-MAX I 1.6 TDCi 109KM 80kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: VANy
W C-Maxie dostępnych jest aż 6 silników. Benzynowe mają pojemność 1.6l, 1.8l i 2.0l oraz idealnie odzwierciedlają klientów, w których celują. Ten pierwszy ma 100KM i dynamikę przeciętnego kompaktu – prawie 13 sekund do 100km/h to nic specjalnego, dlatego zadowoli niewymagających. Do tego załadowanym C-Maxem z tym motorem trzeba utrzymywać wyższe obroty podczas jazdy, bo w przeciwnym wypadku będzie mułowaty. Drugi, 125-konny, pozwala już całkiem żwawo pociągnąć auto obciążone rodzinką i bagażem nad morze, a trzeci – ten większości w zupełności wystarczy. Ma 145KM i znośne spalanie, bo auto nie jest nadzwyczaj ciężkie. Najlepsze jest to, że diesle mają takie same pojemności tylko nieco mniejszą moc – odpowiednio 90KM, 115KM i 136KM. Generują podobne odczucia, różnica polega na tym, że oczywiście mniej palą i trzeba na nie więcej wyłożyć podczas zakupu. Paliwo złej jakość jest ich głównym wrogiem.
czytaj więcej
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1560 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 109 KM (80 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 75 x 88,3 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

2,3
~matys6222
Ford C-MAX I
Minivan 1.6 TDCi 109KM 80kW
Nigdy więcej Forda naprawy pochłonęły już kilka tysięcy i końca nie widać... Jeżdżę samochodem na trasach toteż jakoś nie obawiałem się fapa ale po pierwszej dłuższej trasie przekonałem się że będzie to moją zmorą. do tego przy 140tys siada turbo i wtryski zaczynają lać... (teraz czekam na dwumas który pewnie po kolejnych 20tys się odezwie) nie polecam chyba ze trafisz okazję za 3tys o kołami zimowymi!!!!! Do tego pojawiają sie ogniska korozji na nadkolach ale to normalne w Fordach. PS te opinie na autocentrum nie są miarodajne w większości pisane chyba przez przedstawicieli warsztatów. Pierwszy lepszy mechanik kazał mi to sprzedać (dlaczego go wtedy nie posłuchałem?) podobno wersja 90km zdecydowanie lepsza bez fapa i dwumasa... Tak czy inaczej 109km nie polecam.
3,9
~przemek_kośka
Ford C-MAX I
Minivan 1.6 TDCi 109KM 80kW
Bardzo praktyczne, przestronne, niezawodne i całkiem tanie auto w użytkowaniu. Silnik ekonomiczny i dynamiczny. W środku - wyjątkowo przestronne, ale plastikowe. Z tyłu bardzo dużo miejsca, bagażnik bardzo praktyczny, przestronny i łatwo dostępny. Zawieszenie zaskakująco komfortowe. I muszę przyznać, że całkiem zwinne w mieście. Z wad? Korozja, plastik wszęęęęęędzie, mało ciekawych opcji dodatkowych, elektronika potrafi zrobić psikusa od czasu do czasu. Opory powietrza przy dużych prędkościach, robi się głośno w środku powyżej 110 km/h, ale zaskakująco, podmuchy boczne nie sprawiają mu jakiś problemów. Jedno ostrzeżenie - jako kierowca, nie czuje się w nim prędkości. Jadąc 50 km/h czułem jakbym jechał 40, a po przesiadce na inne auto, np BMW E39 - 60 km/h sprawiało mi wrażenie jakby się jechało 80.
4,5
~Adam
Ford C-MAX I
Minivan 1.6 TDCi 109KM 80kW
Forda kupiłem w Niemczech z przebiegiem 130 tys. km. Wersja GHIA, skóra, elektryczne lusterka, dach panoramiczny, silnik 1,6 l diesel 105 km. Przejechałem nim w ciągu 3 lat 78 tys. km. Zepsuł mi się alternator i w efekcie tej usterki siłownik szyby, uszkodziłem czujnik wtrysku i raz naprawiałem zawieszenie. Naprawdę niewiele napraw i do tego relatywnie tanich. Samochód doskonale się prowadzi i jest niezawodny. Do tej pory przy stanie licznika 208 tys. km żadnych wycieków i silnik jest suchy. Autko trochę głośne powyżej 120 km/godz i bardzo wrażliwe na silne boczne podmuchy szczególnie przy samotnej jeździe. Fotele kierowcy i pasażera mogłyby lepiej trzymać. Bardzo dobre ogrzewanie i klima. Do tej pory to mój najbardziej niezawodny samochód.
Średnie spalanie dla Ford C-MAX I 1.6 TDCi 109KM 80kW 2003-2010
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,1
Ford C-MAX I
Minivan 1.6 TDCi 109KM 80kW
"Średnie minimalne spalanie" opisuje trasy do pracy ~15km w jedną stronę z Aleksandrowa Łódzkiego do Łodzi, w szczycie. Latem wyjdzie bliżej 5l, zimą bliżej 6-6,2l. Na trasie przy 90-100 km/h idzie zejść nawet do 4,6l. Na autostradzie przy 130 - 140 km/h 5,5l. Zimą przy -20 stopniach i armagedonie na drogach, spokojnie łyknie ponad 8l. To samo mogę powiedzieć o krótkich trasach na niedogrzanym motorze. Ważna uwaga: ten silnik potrzebuje się nagrzać by być ekonomicznym, dodatkowo dobrze nagrzewa się tylko w trakcie jazdy. Należy też regularnie płukać wtryski i monitorować stan silnika, inaczej będą koszty i problemy.
6,2
Ford C-MAX I
Minivan 1.6 TDCi 109KM 80kW
Jeżdżąc w dłuższe trasy np. nad morze mieszczę się w 5 litrach (a nawet trochę mniej) przy 3 pasażerach i bagażu , ale styl jazdy nie jest agresywny i nie osiągam zbyt dużych prędkości. Jadąc np przez puszczę Kampinowską, gdzie są same ograniczenia prędkości w pojedynkę wyrabiałem się w mniej więcej w 4.3 litrach. Średnio w cyklu mieszanym 6.5 litra. Można i 8 l osiągnąć , wszystko zależy od stylu jazdy.
5,2
Ford C-MAX I
Minivan 1.6 TDCi 109KM 80kW
Zużycie paliwa niskie, ubezpieczenia można znaleźć w dobrych pieniądzach, ceny części nie powalają. Jak już pisałem dobry mechanik ma w tym swoje zasługi. Mam wersję bez DPF więc to też duży plus. Naprawiałem już : rozrząd, tarcze i klocki, jakiś wahacz z tyłu, regeneracja turbo i alternatora, amortyzatory (nie z powodu złego tłumienia tylko hałasu), uszczelnianie wtryskiwaczy ,

Usterki Ford C-MAX I

Liczba wpisów: 31
Klekoczący silnik powyżej 2.300 obrotów
  • Ford C-MAX I 1.8 Duratec 125KM 92kW 2003-2010
  • silnik
  • 185 tys. km
Przy spokojnej jeździe np. autostrada, pojawia się ciągle klekotanie (przy najmniejszym oporze silnika). Gdy hamuję silnikiem bądź przyspieszam, wszystko jet ok. Byłem o kilku mechaników, którzy powiedzieli, że to wina rozrządu (rozciągnięty łańcuch), natomiast jeden z nich powiedział coś, czego żaden nie zrobił. Po pierwsze sprawdził poziom oleju (było trochę za mało), następnie wziął stetoskop z stwierdził, że to pierwszy cylinder hałasuje. Dolał oleju i klekotanie ucichło (nie całkiem). Ze wzgl. na fakt, że motor 1.8 wypija olej, zaproponował wymianę oleju na gęstszy. Jutro wymiana - zobaczymy.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Auto nie odpala
  • Ford C-MAX I
  • instalacja elektryczna
  • 150 tys. km
Witam mam problem z odpaleniem auta może ktoś miał podobny i podzieli się ze mną lub doradzi rozwiązanie. Dwa razy miałem przypadek, że po wyłączeniu silnika nie mogłem go ponownie odpalić. Tzn. przekręcając kluczyk kontrolki się zapalały ale rozrusznik nie kręcił w ogóle. Nic całkowicie bez reakcji. zaznaczam, że kontrolki nie gasły więc myślę , że to nie wina akumulatora. Najlepsze jest to, że auto pozostawione nic przy nim nie ruszane na drugi dzień odpaliło jakby nigdy nic. !!! O co chodzi??
Problem rozwiązany
9 komentarzy
Zapalające się kontrolki
  • Ford C-MAX I 1.6 TDCi 95KM 70kW 2003-2010
  • instalacja elektryczna
Na wstępie pewna uwaga - silnik mojego auta to 1.6 TDCi o mocy 109 KM, ale nie ma tego w liście. A teraz opis usterki. Auto kupiliśmy we wrześniu ub. roku. W czasie jazdy testowej zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora. Sprzedawca to odnotował i przed odbiorem samochodu usterka ta miała być usunięta. Wymieniono alternator i faktycznie nic przez jakiś czas się nie działo. A dokładnie około 1 miesiąca była cisza. Jak zapaliła się ponownie powiedziano mi, abym jeździł do skutku, żeby coś się popsuło dokumentnie, bo nie wiedzą, w czym rzecz. Teraz od 3-ch dni kontrolka zapala się i gaśnie co chwila. Jak stałem na światłach zaczęła pulsować i słyszałem, że zgodnie z pulsowaniem wskaźnika coś tykało w zamkach wszystkich drzwi samochodu. Dodatkowo w nocy jak miga kontrolka pulsują światła mijania. Do włączania się kontrolki ładowania zapalają się także inne: ABS, hamulca ręcznego (normalnie, w czasie jazdy), a także kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem. To ostatnie mnie niepokoi, bo jak ona się zapali to tracę wspomaganie. W poniedziałek jadę na serwis, ale może ktoś ma jakiś pomysł, bo boję się, że będą mnie naciągać na kosztowne naprawy. Pomóżcie, proszę, jeśli możecie.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Ford C-MAX I