Szukaj

Informacje o Ford C-MAX I 1.8 TDCi 115KM 85kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: VANy
W C-Maxie dostępnych jest aż 6 silników. Benzynowe mają pojemność 1.6l, 1.8l i 2.0l oraz idealnie odzwierciedlają klientów, w których celują. Ten pierwszy ma 100KM i dynamikę przeciętnego kompaktu – prawie 13 sekund do 100km/h to nic specjalnego, dlatego zadowoli niewymagających. Do tego załadowanym C-Maxem z tym motorem trzeba utrzymywać wyższe obroty podczas jazdy, bo w przeciwnym wypadku będzie mułowaty. Drugi, 125-konny, pozwala już całkiem żwawo pociągnąć auto obciążone rodzinką i bagażem nad morze, a trzeci – ten większości w zupełności wystarczy. Ma 145KM i znośne spalanie, bo auto nie jest nadzwyczaj ciężkie. Najlepsze jest to, że diesle mają takie same pojemności tylko nieco mniejszą moc – odpowiednio 90KM, 115KM i 136KM. Generują podobne odczucia, różnica polega na tym, że oczywiście mniej palą i trzeba na nie więcej wyłożyć podczas zakupu. Paliwo złej jakość jest ich głównym wrogiem.
czytaj więcej
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1753 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 3700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 280 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 17,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82,5 x 82 mm
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(82%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Całokształt - Silnik - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,4
~Darker
Ford C-MAX I
Minivan 1.8 TDCi 115KM 85kW
Kupiłem z dobrego źródła, zadbany egzemplarz. Po kilku miesiącach wymieniłem dwumas na zwykłą tarczę sprzęgła. Różnica w jeździe jest bardzo niewielka, a pozbyłem się problemu. Poza tym samochód udany, wygodny i pakowny. Silnik zaskakuje mocą jak na wielkość pojazdu. Można się pewnie poruszać na dalekich trasach, na autostradzie ze 130 km/h przyspiesza bez problemu. Turbo dziura bardzo mocna do 2,5 tyś obrotów. Nie raz bardzo zamula przy ruszaniu, należy ruszać na wysokich obrotach mocno operując sprzęgłem. Przez te kilka lat miałem dwa problemy. Nierówna praca silnika, trzęsło całym samochodem. Kilku mechaników nie potrafiło nic poradzić. Polecam każdemu wgranie na nowo oprogramowania. Problem tkwi właśnie w tym. Silnik chodzi jak nowy. Następnie po roku kolejny problem. Tzw zimne luty i immobiliser uziemił samochód. Elektromechanik musi wymienić instalację w liczniku. Dziwne rozwiązanie. Poza tymi wpadkami auto nie zawodzi i jeździ się nim wyjątkowo dobrze jak na minivana.
4,3
~Rdz
Ford C-MAX I
Minivan 1.8 TDCi 115KM 85kW
Na początku zaznaczę, że jest to mój już 4 C-max, a drugi 1.8 tdci i 3 w wersji GHIA. I od razu powiem, aby nie było niedomówień, wersja zwykła i GHIA to dwa różne samochody. Ale ja skupię się na porównaniu obecnego po liftowego (LF) 1.8 do poprzedniego przed liftem (PLF). Ogólnie samochód jest bardzo fajny. Jak dla mnie najładniejszy minivan w stawce (chociaż najnowszy już mi się nie podoba). Świetnie się prowadzi chociaż pewniej czułem się w PLF. Na wyglądzie zewnętrznym i wewnętrznym zyskał.
4,0
~jery
Ford C-MAX I
Minivan 1.8 TDCi 115KM 85kW
Fajny samochód dla rodzinki 2+1 ewentualnie 2+2. Z zalet- dużo schowków,wygodne przednie fotele,konsola środkowa bardzo intuicyjna,materiały wykończeniowe w wersji giha na dobrym poziomie, podłokietnik z dużą ilością miejsca w środku.Z wad- trochę głośno w środku szczególnie uciążliwe przy próbie rozmowy z pasażerami tylnego rzędu a np kierowcą,mało wygodne fotele tylnego rzędu,bagażnik a właściwie jego boki wykończone tanim plastikiem który rysuje się już na sam widok bagaży.
Åšrednie spalanie dla Ford C-MAX I 1.8 TDCi 115KM 85kW 2003-2010
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Ford C-MAX I
Minivan 1.8 TDCi 115KM 85kW
Auto może nie jestem demonem szybkości ze startu spod świateł, ale na trasie można nim sympatycznie pogonić. Czasem brak 6 biegu, ale i tak jest nieźle. Spalanie jest naprawdę dobre, i tyle pokazuje komputer z codziennej jazdy, gdzie pokonuje średnio 80 km na dojazdy do pracy (droga ekspresowa i miasto). Prowadzenie, funkcjonalność, zwrotność bardzo dobra. Jazda z przyczepą nie robi praktycznie różnicy. Ceny części są w rozsądnych cenach. Przejechał u nas w rodzinie już 200 tys km i i cały czas pełny wigoru. Polecam :-)
7,0
Ford C-MAX I
Minivan 1.8 TDCi 115KM 85kW
rocznik 2010, kupiony w 2016, przez 16mcy przejechane ledwie 9tys km- wiadomo czasem Poznań i korki, czasem trasa i niskie spalanie. samochód przez ten okres bezawaryjny, silnik 1,8 z 115KM świetnie się sprawdza na trasie, nie braknie zapasu mocy na wyprzedzanie, kiedy jest potrzeba. W mieście w korkach spalanie trudno zbić poniżej 9l/100, natomiast w trasie przy łagodnej jeździe (max 140km/h po ekspresówkach/drogach krajowych, raczej bez autostrad) spalanie dało się zbić wg komputera do poziomu poniżej 5l/100. Średnia na cały okres 16mcy: 7,87 l/100km, co przy cenach paliwa dało mi w tym czasie 0,33 zł/1km.
7,0
Ford C-MAX I
Minivan 1.8 TDCi 115KM 85kW
Silnik całkiem fajny ,gdyby nie spalanie w mieście. Na krótkich odcinkach , na niedogrzanym silniku i przy spokojnej jeździe potrafi łyknąć ponad 8l /100km. Generalnie jeżdżę w większości po małym mieście, na trasę wyjeżdżam rzadko. Nigdy wcześniej nie miałem diesla ,ale moje poprzednie auto paliło w mieście troszkę więcej benzyny około 8l /100 km . Coś czuję ,że to mój pierwszy i ostatni diesel.

Usterki Ford C-MAX I

Liczba wpisów: 31
Klekoczący silnik powyżej 2.300 obrotów
  • Ford C-MAX I 1.8 Duratec 125KM 92kW 2003-2010
  • silnik
  • 185 tys. km
Przy spokojnej jeździe np. autostrada, pojawia się ciągle klekotanie (przy najmniejszym oporze silnika). Gdy hamuję silnikiem bądź przyspieszam, wszystko jet ok. Byłem o kilku mechaników, którzy powiedzieli, że to wina rozrządu (rozciągnięty łańcuch), natomiast jeden z nich powiedział coś, czego żaden nie zrobił. Po pierwsze sprawdził poziom oleju (było trochę za mało), następnie wziął stetoskop z stwierdził, że to pierwszy cylinder hałasuje. Dolał oleju i klekotanie ucichło (nie całkiem). Ze wzgl. na fakt, że motor 1.8 wypija olej, zaproponował wymianę oleju na gęstszy. Jutro wymiana - zobaczymy.
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Auto nie odpala
  • Ford C-MAX I
  • instalacja elektryczna
  • 150 tys. km
Witam mam problem z odpaleniem auta może ktoś miał podobny i podzieli się ze mną lub doradzi rozwiązanie. Dwa razy miałem przypadek, że po wyłączeniu silnika nie mogłem go ponownie odpalić. Tzn. przekręcając kluczyk kontrolki się zapalały ale rozrusznik nie kręcił w ogóle. Nic całkowicie bez reakcji. zaznaczam, że kontrolki nie gasły więc myślę , że to nie wina akumulatora. Najlepsze jest to, że auto pozostawione nic przy nim nie ruszane na drugi dzień odpaliło jakby nigdy nic. !!! O co chodzi??
Problem rozwiÄ…zany
9 komentarzy
ZapalajÄ…ce siÄ™ kontrolki
  • Ford C-MAX I 1.6 TDCi 95KM 70kW 2003-2010
  • instalacja elektryczna
Na wstępie pewna uwaga - silnik mojego auta to 1.6 TDCi o mocy 109 KM, ale nie ma tego w liście. A teraz opis usterki. Auto kupiliśmy we wrześniu ub. roku. W czasie jazdy testowej zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora. Sprzedawca to odnotował i przed odbiorem samochodu usterka ta miała być usunięta. Wymieniono alternator i faktycznie nic przez jakiś czas się nie działo. A dokładnie około 1 miesiąca była cisza. Jak zapaliła się ponownie powiedziano mi, abym jeździł do skutku, żeby coś się popsuło dokumentnie, bo nie wiedzą, w czym rzecz. Teraz od 3-ch dni kontrolka zapala się i gaśnie co chwila. Jak stałem na światłach zaczęła pulsować i słyszałem, że zgodnie z pulsowaniem wskaźnika coś tykało w zamkach wszystkich drzwi samochodu. Dodatkowo w nocy jak miga kontrolka pulsują światła mijania. Do włączania się kontrolki ładowania zapalają się także inne: ABS, hamulca ręcznego (normalnie, w czasie jazdy), a także kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem. To ostatnie mnie niepokoi, bo jak ona się zapali to tracę wspomaganie. W poniedziałek jadę na serwis, ale może ktoś ma jakiś pomysł, bo boję się, że będą mnie naciągać na kosztowne naprawy. Pomóżcie, proszę, jeśli możecie.
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Ford C-MAX I