Szukaj

Informacje o Ford C-MAX I 2.0 TDCi 140KM 103kW 2003-2010

Lata produkcji: 2003 – 2010
Segment: VANy
W C-Maxie dostępnych jest aż 6 silników. Benzynowe mają pojemność 1.6l, 1.8l i 2.0l oraz idealnie odzwierciedlają klientów, w których celują. Ten pierwszy ma 100KM i dynamikę przeciętnego kompaktu – prawie 13 sekund do 100km/h to nic specjalnego, dlatego zadowoli niewymagających. Do tego załadowanym C-Maxem z tym motorem trzeba utrzymywać wyższe obroty podczas jazdy, bo w przeciwnym wypadku będzie mułowaty. Drugi, 125-konny, pozwala już całkiem żwawo pociągnąć auto obciążone rodzinką i bagażem nad morze, a trzeci – ten większości w zupełności wystarczy. Ma 145KM i znośne spalanie, bo auto nie jest nadzwyczaj ciężkie. Najlepsze jest to, że diesle mają takie same pojemności tylko nieco mniejszą moc – odpowiednio 90KM, 115KM i 136KM. Generują podobne odczucia, różnica polega na tym, że oczywiście mniej palą i trzeba na nie więcej wyłożyć podczas zakupu. Paliwo złej jakość jest ich głównym wrogiem.
czytaj więcej
Powagosław
Jeszcze ładniejszy. Koncepcja stylistyczna, którą zastosowano wcześniej w modelach Kuga i Fiesta, właśnie w C-Maxie sprawdziła się najlepiej. Świetna robota. ~Powagosław
Luzacjusz
Ściganie się na atrakcyjność vanów zawsze kojarzyło mi się z wyborami miss dla 60-latek. No wiecie, wszystko jedno. C-Max? To jak 70-latka, która wygląda na 20-letnią seksbombę. Nie mogę się nadziwić. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2010 roku
Pojemność skokowa 1997 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW)
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Skrzynia biegów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~longlong
Ford C-MAX I
Minivan 2.0 TDCi 140KM 103kW
pewnie że na piątkę, jeśli szukałeś takiego samochodu to on nim jest, wiadomo to samochód a nie boski środek transportu, to ford a nie mercedes, to minivanik a nie duży van, lubię jego jazdę za to jak fajnie sie prowadzi czy to na prostej czy to w zakrętach, dobra pozycja za kierownicą, dobry parapet na łokieć, jest też podłokietnik, ale mało miejsca na prawe kolano, ja to lubię się tak rozwalić, jechałem 1500km za jednym strzałem do chorwacji i nie było źle. 3 foteliki z tyłu się mieszczą bez problemu, miejsce na nogi pod dostatkiem, auto takie skrojone na miarę, jest duże, wszystko się mieści a jednak nie za duże i można się wciskać na parkingu, kupiłem go zadbanego jak z salonu, od niemca, miał 170tys i książki serwisowe typu olej i klocki i żadnych napraw, no więc te naprawy trafiły na mnie, zwarcie na alternatorze, dwumasa do wymiany, amortyzatory, tarcze hamulcowe, rozrusznik, praktycznie ciągle coś było ale nie wszystko na raz więc bez szoku, dalej go mam, fajny jest, powymieniane co trzeba było i od dwóch lat śmigam bez żadnej awarii, no dobra łozysko na półosi daje mi znaki że zdycha.
4,5
~SÅ‚awek
Ford C-MAX I
Minivan 2.0 TDCi 140KM 103kW
Kupiłem to auto nieco z przypadku(miało być Mondeo Mk 4). Przekonał mnie stan techniczny i wyposażenie - Titanium(szyberdach, skrętne reflektory soczewkowe, aut. klima dwustrefowa, oryg. Alu 18', atermiczna i podgrzewana szyba przednia, czujniki deszczu/zmierzchu/parkowania, elektryka siedzeń itd.). Mimo tego czuć we wnętrzu, że to kompakt. Wygląd zewnętrzny ma niepozorny, duże alufelgi dodają mu charakteru(na zimowych 16tkach zupełnie ginie w tłumie). Mam go pół roku i jak dla mnie jest lepszy i dużo praktyczniejszy od Focusa. Niepozorne autko dla przeciętnej rodziny, które z pełnym wyposażeniem i silnikiem 2.0TDCI daje sporo frajdy z jazdy. Gdy jest czysty i stoi na letnich 18kach, to cieszy moje oko. Szkoda, że C-Max ma opinię dziadkowozu, auta dla tatusia w kapciach ew. po prostu dla kobiety, ale faktycznie większość egzemplarzy widocznych na naszych drogach, to podstawowe wersje, nie do końca zadbane, często prowadzone przez niedzielnych amatorów. Plus tego jest taki, że OC za cały rok wynosi mnie 600zł. Pozerzy napewno nie odnajdą się w tym aucie.
4,7
~Piotrek
Ford C-MAX I
Minivan 2.0 TDCi 140KM 103kW
Ford auto naprawde swietne powiem ze jestem niemile rozczarowany autko malo pali zrywne posiadam go w wersi trend kola18' kolor wsciekla ceglowka ladne spojlery nie zamienie go na inne zrobilem komplet zawieszenie padly wtryski wymienilem koszta duze ale wartojestem unikalny na drodze polecam to autko mialem juz duzo samochodów ale c max jest idealny
Åšrednie spalanie dla Ford C-MAX I 2.0 TDCi 140KM 103kW 2003-2010
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Ford C-MAX I
Minivan 2.0 TDCi 140KM 103kW
Auto pali jak smok, w mieście przy spokojnej jeździe 7.0, trasa przy 110kmh 5.5- 130kmh 6.7 na tempomacie jeszcze więcej najbardziej zawiedziony jestem zawieszeniem, niedość że jest głośne to wcale nie komfortowe. wygłuszenie od silnika jest ok, natomias od podwozia dramat, gdy jade podczas deszczu i woda wali w nadkola mam wrażenie że wlewa mi sie dośrodka, niestety trafiła mi sie wersja w skórze tylnie fotele cały czas trzeszczą na nierównościach . poprzedni jeździłem audi A4 z 1996 i było 100X lepsze od tego syfu. odradzam wszystkim bedziecie rozczarowani
6,2
Ford C-MAX I
Minivan 2.0 TDCi 140KM 103kW
Rocznik 2005, początki użytkowania... porażka Forda. Samochodzikami zastępczymi przejeździłem ...25.000 km !!!! C-max częściej przebywał w serwisie niż w moich rękach. Drobiazgi ale w sporej ilości. Tak przez cały okres gwarancyjny Poprawione zostały niedociągnięcia produkcyjne i teraz autko jest bezjakiegokolwiek ale. Oszczędne bardzo- wakacje, góry, zapakowany na maxa przy jeździe ca 120km/h na trasie, przez miasta i miasteczka, 3500km w dwa tygodnie spalił średnio 5,4 litra oleju. Bezusterkowe- może z jednym wyjątkiem- przepala się co rusz żarówka świateł drogowych co zmusza do częstych wizyt w serwisie- samemu raczej się żarówki nie wymieni. C-max jest w mojej ocenie autem wygodnym, poręcznym i dynamicznym ale z silnikiem 2,0 tdci. Z silnikami mniejszymi jest to raczej pojazd.... mułowaty :)
6,1
Ford C-MAX I
Minivan 2.0 TDCi 140KM 103kW
Jadąc ok 90 km/h mój c-maksik nigdy nie spalił więcej niż 4.8 l na 100 km .Po przekroczeniu 2000 o/min spalanie gwałtownie zwiększa się.Przy prędkości 130 km/h (jazda po A2)spala ponad 6.5l na 100 km.Myślę że w ruchu miejskim może przekroczyć 8l.Nigdy tego nie sprawdziłem.Mój c-maksik ma silnik 2.0 TDCI r 2004,tankuję v-power shell,lub ultimate bp.Samochód ten ma wtryskiwacze bardzo wrażliwe na kiepskie paliwo.Lepiej nie experymentować z Bio-disel .Oczywiście że spali ten rodzaj paliwa,ale na dłuższą metę to się nie opłaci.

Usterki Ford C-MAX I

Liczba wpisów: 31
Klekoczący silnik powyżej 2.300 obrotów
  • Ford C-MAX I 1.8 Duratec 125KM 92kW 2003-2010
  • silnik
  • 185 tys. km
Przy spokojnej jeździe np. autostrada, pojawia się ciągle klekotanie (przy najmniejszym oporze silnika). Gdy hamuję silnikiem bądź przyspieszam, wszystko jet ok. Byłem o kilku mechaników, którzy powiedzieli, że to wina rozrządu (rozciągnięty łańcuch), natomiast jeden z nich powiedział coś, czego żaden nie zrobił. Po pierwsze sprawdził poziom oleju (było trochę za mało), następnie wziął stetoskop z stwierdził, że to pierwszy cylinder hałasuje. Dolał oleju i klekotanie ucichło (nie całkiem). Ze wzgl. na fakt, że motor 1.8 wypija olej, zaproponował wymianę oleju na gęstszy. Jutro wymiana - zobaczymy.
Problem rozwiÄ…zany
4 komentarze
Auto nie odpala
  • Ford C-MAX I
  • instalacja elektryczna
  • 150 tys. km
Witam mam problem z odpaleniem auta może ktoś miał podobny i podzieli się ze mną lub doradzi rozwiązanie. Dwa razy miałem przypadek, że po wyłączeniu silnika nie mogłem go ponownie odpalić. Tzn. przekręcając kluczyk kontrolki się zapalały ale rozrusznik nie kręcił w ogóle. Nic całkowicie bez reakcji. zaznaczam, że kontrolki nie gasły więc myślę , że to nie wina akumulatora. Najlepsze jest to, że auto pozostawione nic przy nim nie ruszane na drugi dzień odpaliło jakby nigdy nic. !!! O co chodzi??
Problem rozwiÄ…zany
9 komentarzy
ZapalajÄ…ce siÄ™ kontrolki
  • Ford C-MAX I 1.6 TDCi 95KM 70kW 2003-2010
  • instalacja elektryczna
Na wstępie pewna uwaga - silnik mojego auta to 1.6 TDCi o mocy 109 KM, ale nie ma tego w liście. A teraz opis usterki. Auto kupiliśmy we wrześniu ub. roku. W czasie jazdy testowej zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora. Sprzedawca to odnotował i przed odbiorem samochodu usterka ta miała być usunięta. Wymieniono alternator i faktycznie nic przez jakiś czas się nie działo. A dokładnie około 1 miesiąca była cisza. Jak zapaliła się ponownie powiedziano mi, abym jeździł do skutku, żeby coś się popsuło dokumentnie, bo nie wiedzą, w czym rzecz. Teraz od 3-ch dni kontrolka zapala się i gaśnie co chwila. Jak stałem na światłach zaczęła pulsować i słyszałem, że zgodnie z pulsowaniem wskaźnika coś tykało w zamkach wszystkich drzwi samochodu. Dodatkowo w nocy jak miga kontrolka pulsują światła mijania. Do włączania się kontrolki ładowania zapalają się także inne: ABS, hamulca ręcznego (normalnie, w czasie jazdy), a także kontrolka kierownicy z wykrzyknikiem. To ostatnie mnie niepokoi, bo jak ona się zapali to tracę wspomaganie. W poniedziałek jadę na serwis, ale może ktoś ma jakiś pomysł, bo boję się, że będą mnie naciągać na kosztowne naprawy. Pomóżcie, proszę, jeśli możecie.
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Ford C-MAX I