Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Ford Cougar 2.5 i V6 24V 170KM 1998-2002

Lata produkcji: 1066 - teraz
Segment: Auta sportowe

Komentarze redakcji

Powagosław: Efektowne sportowe coupe, które nie wiedzieć czemu, okazało się rynkową klapą. Auto prezentuje się świetnie, rozwiązania stylistyczne zastosowane w modelu Puma zostały tu użyte z większym rozmachem. Szkoda tylko, że nikt tego nie docenił.
Luzacjusz: Czyli duża Puma dla facetów. Przy Cougarze wygląda ona jak gumowa lala, z której ktoś spuścił powietrze. Zaś sam Cougar jest niestety jak włoskie żarcie żony mojego kumpla. Ponoć świetne, tylko jakoś nikt nigdy nie jest u nich głodny.

Dane techniczne Ford Cougar 2.5 i V6 24V 170KM 1998-2002

Podstawowe parametry Ford Cougar 2.5 i V6 24V 170KM

Produkowany
od 1998 do 2002 roku
Pojemność skokowa
2544 cm3
Typ silnika
benzynowy
Moc silnika
170 KM przy 6250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
220 Nm przy 4250 obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu
DOHC
Liczba cylindrów
6
Układ cylindrów
widlasty
Liczba zaworów
24
Stopień sprężania
9,7 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
82,4 x 79,5 mm
Typ wtrysku
wielopunktowy (MPI)
Pojemność zbiornika paliwa
60 l

Przeniesienie napędu Ford Cougar 2.5 i V6 24V 170KM

Manualna skrzynia biegów
5-biegowa
Automatyczna skrzynia biegów
dostępna
Rodzaj napędu
na przednią oś
zobacz dane techniczne

Zużycie paliwa Ford Cougar 2.5 i V6 24V 170KM 1998-2002

Pb
8,17 - 15,40
Na podstawie 51 raportów spalania
LPG
9,50 - 15,00
Na podstawie 20 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Ford Cougar 2.5 i V6 24V 170KM 1998-2002

Witam swojego kota posiadam od 9 miesiecy mam 2.5 V6 170km I jak czytam nie ktore komentarze to mi sie ... więcejchce smiac.. Powiem wam cała prawde o tym samochodzie. A wiec tak spalanie jak na ten silnik ma oszczedne tylko trzeba umiec jezdzic(zakres obrotow ekonomicznych jest od 2tys do troche ponad 3tys.) i nir tak ze but pieg bud bieg ale spokojne przyspieszanie i nie ma co do konca wierzyc pc ktory pokazuje spalanie bo gdy stoisz a samochod masz odpalony to ciagle dobija srednie spalanie.Najlepiej kasowac licznik od kilometrow i sobie potem policzyc..:) wiadomo ze jak bedziesz go ciagnął po obrotach to bedzie palic,kiedys na torze w tychach jak bylismy z kolegami to najwieksze spalanie jakie pokazało było 15.8 ale ciagle na obrotach i ciagle do odciecia.. na trasie pali tyle co kolegi megan coupe 1.6 16v przy predkosci 110-130 ciaglej jazdy spalanie spada do 7litrow naj mniej doszło mi na 6.7litra wiec nie robcie zamieszania wiem ze to V6 odgłos piekny przy obrotach powyzej 4tys. ja juz moim zrobiłem koło 18tysiecy. Samochod bardzo wygodny skora podgrzewana jest fajna ale w lato zas strasznie sie nagrzewa.Nie zgodze sie z tym ze to całe mondeo duzo zeczy nie pasuje np.wachacze cena nowych za sztuke koło 500zł wiem bo tyle placiłem z mondeo nie pasuja. skrzynia inna inny odlew duzo trzeba przerabiac by pasowała. inne czujniki predkosci i obrotow i duzo jest zeczy ktore z mondeo nie pasoja. Samochod ma duzo plusow o ktorych sie nie pisze np.duzy bagaznik jak na samochod tej katygori wystarczajaco duzo miejsca dla pasarzerow z tyłu wiele mozliwosci ustawienia pozycji fotela oraz kierownicy kierowcy samochod bezpieczny abs na 4 kołka 4 poduszki trakcja i duzy plus wielo wachaczowe zawieszenie a nie jakas belka z tyłu samochod gienialnie trzyma sie w zakretach i moc 170 km ktora naprawde daje duzo radosci z jady nie mowiac juz o tym co sie dzieje od 4tys obrotow..kto ma kota to wie oczym mowie:) czesci jest pełno na alegro w dobrych cenach a sylwetka sportowa drapierzna a zarazem elegancka i gustowna przyciaga spojrzenia kazdego kto przechodzi koło kota nie mowie o oryginale a nie jakims wies tuningu. Moja koncowa opinia oceniam ten samochod jaka ja wystawiam jest 9/10 pkt. i nie zmienie tego samochodu na zaden inny choc miałem juz kilka w swoim zyciu to ten jakos najlepiej mi lezy:) Pozdrawiam i zachecam do kupna kota ale w silniku 2.5 v6 170km bo 2.0 16v pala prawie tyle samo a sa gorzej wyposazone..:) ukryj
dodano 19.07.2010 przez
Odnośnie spalania: Cougar ma spory rozrzut jeśli chodzi o spalanie, ale piszę to w pozytywnym znaczeniu. Można dosyć dobrze zejść ... więcejze spalaniem nawet na krótkiej trasie do 8-9 l jadąc 90-110km/h (jeżdżąc poza miastem, np. trasa Janki pod Warszawą -> Grójec). Jeśli chodzi o dobrą jazdę w trasie Warszawa -> Szczecin to wychodzi 10,5l ale jadąc całą A2 od 120-160km/h (miejscami szybciej), zajeżdżając do miast, wyprzedzając często itd. Najgorsze jest spalanie na krótkich trasach, zimą w średnio zakorkowanym mieście (szybki start, stop na światłach i tak w koło...). Zdarzyło mi się kiedyś mając ciężką nogę zimą osiągnąć maks 15l/100km! No ale to rekord. Klimatyzacja w zasadzie nie zwiększa zużycia, przynajmniej nie zauważam różnicy. Podsumowując spalanie: samochód pali rozsądnie jak na to co oferuje. Nie jest to samochód do dojeżdżania albo jeżdżenia więcej niż 20 000km rocznie, bo jednak pali zbyt dużo. Jeżeli ktoś potrzebuje samochodu tylko na miasto to zbyt mocny. Świetny jest w trasie, cyklu mieszanym. Jeśli chodzi o inne aspekty Cougara to zdecydowanie to świetny samochód o oryginalnym wyglądzie. Mój jest czarny + czarna skóra + xenon. Silnik 2.5 V6 170KM sprawdza się bardzo dobrze, pali świetnie. W tym roku zimą kilka dni stał nie w garażu ale na mrozie -25stC i palił od razu. Czego nikt nie mówi to, że ma duży i praktyczny bagażnik. Jazda kilkaset kilometrów nie męczy jak w wielu innych samochodach. Jestem z niego bardzo zadowolony, przejechane ma 186 000 km, rocznik 1999. Mojego będę wkrótce sprzedawał, Warszawa/Grójec. Kontakt: 502 078 486. ukryj
dodano 27.04.2010 przez
Samochód posiadam od roku. Kupiłem go z przebiegiem 145 tys. km. Nigdy nie sprawiał mi żadnych problemów. Silnik to bardzo ... więcejdobra jednostka, dynamiczny i elastyczny zarazem. Jak na tą pojemność i rocznik silnika, spalanie jest rozsądne. 8,3 l osiągnąłem jadąc w trasie nie przekraczając 130 km/h(delikatna jazda bez dynamicznych przyśpieszeń. Normalne spalanie w mieście to 14,5-15,5 l.Średnie spalanie wychodzi około 13,5 l. Autko bardzo wygodne(nie liczą tylnych foteli-do 165 cm. wzrostu jest ok.)Zawieszenie nie jest ani za twarde, ani za miękkie, tzn; idealny kompromis między autem którym można zapier...ać w zakrętach a takim którym można wygodnie przebyć trasę. Podsumowując: gdybym miał możliwość jeszcze raz wydać pieniądze za które kupiłem kota, kupiłbym go jeszcze raz. Pozdrawiam. ukryj
dodano 14.03.2013 przez
Trzeba pamiętać że jest to jednostka z Jaguara z początku lat dziewięćdziesiątych tak wiec jeść mało nie może. Mój pali ... więcejna trasie (niemiecka prosta autostrada) ok. 8.3 nawet z klimatyzacja natomiast w Krakowskich korkach dochodzi do 14.3L (średnie 12.4L). Udało mi się nawet kiedyś 16.4 osiągnąć ale to na torze gdy z kolegami bawiliśmy się autami. Co do części to jak do każdego rzadkiego modelu. Są ale trzeba poczekać a czasem poszukać. Serwis przynajmniej w Krakowie się nie poddaje ale maja problem z doborem części po kodach (błędy w oprogramowaniu). Natomiast udało mi się dostać nawet oryginalne dywaniki więc nie jest tak najgorzej. ukryj
dodano 11.09.2007 przez
Naprawy i części mechaniczne raczej tanie, samochód ma b. dużo wspólnego z Mondeo MKII i trochę MKIII. Z blacharką i ... więcejinnymi pierdołami jest gorzej, niektórych części nie można dostać już nowych [np. lamp przednich poliftingowych]. Rozwiązaniem są angiliki przywożone na części. Ale jest to też plus, katalogowe ceny części są wysokie, więc można zarobić sporo na ubezpieczeniu AC. Spalanie: - opony o szerokości 205, spalanie 13.5l [miasto, korki, ciężka noga kierowcy], - opony 225, spalanie 15.0l [jw.] - opony 225, szybka trasa [100~180kmph], 10l ukryj
dodano 16.12.2008 przez
Zobacz raporty spalania Ford Cougar 2.5 i V6 24V 170KM 1998-2002 Dodaj raport spalania

Lista silników Ford Cougar 2.5 i V6 24V 170KM 1998-2002

Dealerzy Ford

EURO CAR

EURO CAR Sp. z o.o.

pomorskie, Gdynia, Owsiana 13

Więcej

AUTO MOTIVE

AUTO MOTIVE Ford Tarnów

małopolskie, Tarnów, Krakowska 13

Więcej

AUTO SKAR Sp. z o.o.

AUTO-SKAR FORD Kielce

świętokrzyskie, Kielce, Radomska 164

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS Ford Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS O/CHORZÓW Ford Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Ford Cougar

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

412

Przejechany dystans

38 812 zł

Zatankowanego paliwa

11 497 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

78

Wydanych pieniędzy

25 920 zł

Średnie wydatki na auto

1 037 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

97

Wydanych pieniędzy

32 978 zł

Średnie wydatki na auto

1 319 zł

ZOBACZ 25 dzienników kosztów Ford Cougar Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Ford Cougar

Liczba wpisów: 4
komentarzy(2)
komentarzy(1)
komentarzy(1)
komentarzy(3)
Zobacz inne typowe słabe punkty Ford Cougar dodaj typowy słaby punkt