Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Ford Escort I

Produkowany w latach od 1968 do 1976.

Generacje Ford Escort

Silniki Ford Escort I

Lista silników:

Publikacje o Ford Escort

Escort - wygasła gwiazda
 
Nasz test

Dobre, rodzinne auto? Najlepiej coś z klasy średniej i do tego kombi - Opel Insignia, Honda Accord albo Volkswagen Passat. A coś tańszego? Są jeszcze samochody kompaktowe - Ford Focus, Skoda Octavia... Hmmm... A coś jeszcze tańszego? Cóż - używany Ford Focus i Skoda Octavia. Nie, dalej za drogo.

Opis techniczny Ford Escort IV

W roku 1986 powstała nowa wersja Escorta pod nazwa handlową Mk4, w modelu tym zmieniono kształty tak zewnętrzne jak i wewnętrzne. Auto znacznie zyskało na wyglądzie, zostało unowocześnione, zrezygnowano z dużej ilości chromu czym charakteryzowała się wersja Mk3. W kolejnych latach produkcji postawiono...

Opis techniczny Ford Escort V

Samochód Ford Eskort MK5 to samochód nieznacznie unowocześniony względem poprzednika, produkowany był w latach 1990 do 1992.

Opis techniczy Ford Escort VII

Escort był modelem produkowanym od bardzo dawna, jednak Ford zakończył produkcję w roku 2000 roku. Wersje nadwoziowe to hatchback 3d, hatchback 5d i kombi, były też wersje cabrio i sedan jednak u nas w kraju stosunkowo mało popularne i rzadko spotykane. Model Mk7 to ostatni z produkowanych modeli Escorta....

Można zaufać

Ostatnia generacja Forda Escorta występowała w wielu wersjach silnikowych i nadwoziowych. Każdy może zatem znaleźć model odpowiadający jego oczekiwaniom.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford Escort

Społeczność kierowców Ford EscortautoWcentrum - społeczność Ford Escort

najwyższe oktanyAuta - Ford Escort

Ford Escort 65,25

Ford Escort GIA  Kombi 72,26

Ford Escort 73,69

Ford Escort Kombi CLX 72,69

Ford Escort tęczowa masakra 1.6 68,98

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Escort

acieply 48,73

luki-15 49,43

mirko78 61,60

Adriano93 39,96

piotrdemski 70,94

paul22 51,03

luckyboy 88,10

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Escort

Ślubna Esi ;) 27.09.2014 r. ;)
Ślubna Esi ;) 27.09.2014 r. ;) Tak jak pisałem w marcu, 27.09.2014 r. Escort po raz kolejny wystąpił w roli sam...
Wymiana płynów eksploatacyjnych i nie tylko ;)
Wymiana płynów eksploatacyjnych i nie tylko ;) Ostatnio nie miałem zbyt dużo czasu, żeby dodawać wpis, dlatego dodaje go dopier...
Escort - pierwszy przegląd i pakiet startowy
Escort - pierwszy przegląd i pakiet startowy Witam wszystkich! Ostatnio za baaaardzo okazyjną cenę nabyłem Forda Escorta. ...
pęknięty pasek klinowy
pęknięty pasek klinowy Pojechałem po żonę odebrać ją z pracy. Jak już wracaliśmy coś zaczęło stukać pod...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Escort

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Escort
 

Najpopularniejsza wersja Ford Escort

Ford Escort

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Escort
 

Ford Escort najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Ford Focus Titanium Ford Focus Titanium
Rocznik: 2013. Przebieg: 77 774 km. Silnik: 1.6 70KM .
Cena: 47 900 zł
Seat Leon 125KM Seat Leon 125KM
Rocznik: 2014. Silnik: 1.4 92KM .
Cena: 74 598 zł
Zyskujesz: 6 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Escort

Ford Escort
1.3 benzyna 44 KM
1998
1 000 PLN
Ford Escort
1.8 diesel 60 KM
1994
1 400 PLN
Ford Escort
1.6 benzyna 90 KM
199 000 km, 1996
1 800 PLN
Ford Escort
benzyna
0
2 200 PLN

Ocena auta Ford Escort I

  • Średnia ocena
    na podstawie 1 opinii
  • 4,62
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + silnik
  • + ekonomiczność
  • Wady
  • - wentylacja i ogrzewanie
  • - skrzynia biegów
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Escort

Ford Escort VII Hatchback - galeria społeczności Ford Escort V Hatchback - galeria społeczności Ford Escort Concept (2013) Ford Escort VII Kombi - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Escort

  • 1.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 1999r.
    dodał: Ro, 20.10.2011

    Moim pierwszym autem na gaz był duży fiat w latach 90.Była to taxówka która na gazie zrobiła prawie 500000tyś km 5 razy robiłem silnik ale ogólnie jak na fiata było ok gaz kosztował nie całą złotówkę.Wszyscy wtedy straszyli że wprowadzą jakąś dużą opłatę i wstawianie gazu jest bez sensu.Myślę że takie informacje wprowadzają koncerny paliwowe.Ale wracając do rzeczy każdy samochód jaki nabyłem przerabiałem na gaz z różnym skutkiem.W jednych udawało się przejechać 100000tysięcy bez remontu silnika w innych trochę więcej ale zasada jest taka zawsze przerabiaj gaz sam w renomowanej stacji z certyfikatem.Nie kupuj auta już z gazem bo są to auta na ogół zjeżdżone nikt nie wstawia gazu do auta gdzie robi 15km dziennie.W instalacjach najważniejsze jest przy jakiej temperaturze gaz wprowadzany jest do silnika i uwierzcie mi żeby silnik osiągnął odpowiednią temperaturę to trzeba zrobić około 5km w mieście przy małych przebiegach to nie zdąży się przełączyć.Sprawa najważniejsza regularna wymiana filtrów i to nie tylko do gazu ale i powietrza.Częściej wymienia się świece i olej.Przeglądy są 2 razy droższe.Ale nie należy się zrażać i tak przy tych cenach paliwa to się opłaca.Wracając do sprawy mój ford escort z silnikiem 90KM z klimą jeżdzi na gazie bardzo dobrze.W to lato na autostradzie jechałem 160km/h (odczyt z gps)Za instalację w 2005 zapłaciłem 3000zł.I tu jeżeli decydujecie się na gaz to tylko pełna sekwencja w renomowanej stacji ja wstawiałem w Węgrowie.Jak wstawiać badziew to lepiej dać sobie spokój (testowałem takie w innych autach same problemy). Temperatura wprowadzanej mieszanki gazowej nie mniejsza niż 35C.Świece tylko platynowe nie jakieś do gazu i śmiga że szok.Przewody NGK.A sprawa bardzo ważna przed założeniem gazu sprawdżcie kompresję na cylindrach jak nie równa nie zakładać gazu.Sam jestem ciekaw ile wytrzyma silnik zetecka na gazie.Ale nie wiem czy zdaże bo ruda mimo zabezpieczania wdała się głęboko.A silnik chodzi jak żyleta na dotyk.

  • 2.
  • 3,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 2000r.
    dodał: witek, 30.11.2013

    Od poczatku z tym zakladem byl problem. Jedyny plus to to ze tanio, ale w efekcie i tak wyszlo dwa razy drozej. Gdy odebralem auto po zainstalowaniu LPG wydawalo sie wszystko dobrze. Na przegladzie pan poprosil mnie o homologacje, okazalo sie ze nie mam. W ogole mi jej nie dali, znowu musialem do nich dwa razy jechac i po tygodniu w koncu dostalem ta homologacje. Po jakims czasie zorientowalem sie, ze gaz za pozno sie zalaczal. W lato musialem przejechac 5 km zeby sie przelaczyl w zime 10. Co calkowice powodowalo ze instalacja jest zbednym balastem szczegolnie w zime bo do pracy mam 10 km, wiec nawet nie zdazyl sie przelaczyc. Jezdzilem z tym kilkanascie razy do nich i mimo tego ze sie umowilem to nie mieli czasu, czekalem az ktos przyjdzie godzine, cos poogladali nic nie zrobili. W koncu oddalem auto na tydzien, po tygodniu oddali mi auto w takim samym stanie i powiedzieli ze nie sa w stanie tego naprawic bo nie maja programu. Mijaly kolejne miesiace co jakis czas do nich dzwonilem w tej sprawie ale do tej pory nic sie nie udalo poprawic. Juz nie mam sily minelo ponad rok musze go naprawic za swoje pieniadze w innym zakladzie, bo kazdy kilometr przejechany na benzynie zamiast na gazie to strata. Powinienem duzo wczesniej zdecydowac sie na naprawe gdzie indziej, dawno by mi sie to zwrocilo.

  • 3.
  • 3,00 Ford Escort VI 1.4 (71KM) 1992r.
    dodał: fido23, 14.10.2009

    Escort przynajmniej mój fatalnie spisywał się na gazie. Przy mocy 71KM spadek mocy ok. 15-20% powoduje, że autko jest strasznie toporne, powolne. silnik z jednopunktowym wtryskiem wg mojej orientacji dużo lepiej spisują się w Oplach czy Audi. Być może gdyby silnik miał ok 2.0 pojemności auto zupełnie inaczej by się zachowywało. 1.4 przy masie Escorta na gazie to zupełna porażka. W tej chwili przejechałem ok. 70 tys. km Audi 80 silnik 2.0. Kultura pracy na gazie między tymi dwoma autami to jak 1 do 10. Jeżeli macie zamiar założyć gaz musicie liczyć się ze spadkiem mocy. Wg mnie najlepiej założyć gaz do autka o odpowiednio dużym silniku. Z mojego doświadczenia wynika, że by ocenić wstępnie ocenić możliwości auta należy wziąć pod uwagę współczynnik, który bardzo prosto obliczyć a mianowicie x=moc silnika/waga pojazdu. Im większy współczynnik Wam wyjdzie, tym możecie być pewniejsi, że spadek mocy będzie mniej odczuwalny a kultura pracy większa. Wiele zależy też od generacji instalacji jaką sobie zafundujecie.

  • 4.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.3 i (60KM) 1996r.
    dodał: nieinteresujsie, 01.10.2011

    Moje poprzednie auto bylo na gazniku i tam z przelaczeniem sie na gaz jest problem (potem sie łapie praktyke), ale od kiedy przesiadlem sie do auta z silnikiem na wtrysku to jazda przestala sprawiac mi jakiegokolwiek problemu. Taka rada dla kupujacych uzywany samochód zasilany gazem by kupowali auto na wtrysku z instalacja przynajmniej drugiej generacji dla monowtrysku i sekwencje dla pelnego wtrysku, i wtedy nie odczuja ami spadku mocy ani zwiekszonego spalania. A tak wogule to za 60zł to na lpg ja przejerzdzam 250 kilometrów w trybie mieszanym.

  • 5.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 1999r.
    dodał: Strfckr5, 04.06.2009

    Poza częstszą wymianą przewodów zapłonowych i świec, oraz koniecznością wymiany emulatora (po ok 200 000) nie ma żadnych minusów. Warunek: gaz dobrej jakości. Plusy? Obliczyłem, że moje oszczędności od zainstalowania gazu vs koszt benzyny wyniosły od 2003 V 2009 ok. 30 tysięcy PLN. I wciąż rosną !

  • 6.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 2000r.
    dodał: kgr, 29.12.2009

    Regularne wymiany filtrów. Naprawy: wymiana czujnika ciśnienia (po ok. 50 tys km). Jak na okres eksploatacji (130 tys km i przebiegu 300 tys km) instalację uważam za bezawaryjną. Nota bene, silnik to chyba jedyny podzespół nie wymagający napraw w tym samochodzie.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Escort

Ford Escort

573 komentarze

407 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~kazinski~kazinski

mam escorta 1,6 benzyna z 97r. Problem polega na tym ze jak wyciagne kluczyk ze stacyjki to mi swieci podswietlenie od guzikow opuszczania i podnoszenia szyb. Mam elektrycznie regulowane otwieranie szyb. I tez przy wyciagnietym kluczku ze stacyjki gdy załącze dmuchawe to dziala. A tak nie powinno byc. Dzis przez noc rozladowalo mi akumulator. prosze moze ktos podpowie jaka moze byc tego przyczyna?

~jufi1990~jufi1990

Ja mam escorta 1,6 benzyna gaz z 95r. I mam problem mianowicie przy jezdzie na gazie jak silnik jest cieply to samochod sie dusi skacze itp w tym momencie przelaczam go na benzyne i ma normalnego kopa, po przelaczeniu spowrotem na gaz przejedzie pare km i znowu sie dusi oraz szczela z wydechu. Tak w kółko.

~mati~mati

kocham escorta
lanosa tez
xmati5@o2.pl

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
67 843
Przejechany dystans
43 014 451 km
Zatankowanego paliwa
2 318 574 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 274
Wydanych pieniędzy
3 571 339 zł
Średnie wydatki na auto
1 376 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
15 825
Wydanych pieniędzy
4 858 120 zł
Średnie wydatki na auto
1 871 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 596)

Zużycie paliwa Ford Escort I

Na podstawie 1 raportu spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: marcin0915, dodano: 28.07.2014 13:10

Długa trasa przy spokojnej jeździe (2500 obr/min, czyli ok 95km/h) daje wynik poniżej 8l. Dodając parę manewrów wyprzedzania ja tej trasie i agresywne przyśpieszanie przy wyjeździe z terenu zabudowanego daje wyniki ok. 9l. W trasie nie da się przekroczyć 10l, chyba że jedziemy 100km/h na 3 biegu. Krótkie odcinki w mieście pokonywane agresywnie na zimnym silniku dają wynik powyżej 16l. Spokojna jazda w mieście na zimnym silniku ok. 13l. Agresywna jazda w mieście na ciepłym silniku to ok 14l, a spokojna jazda da wynik lekko poniżej 12l. Rekord ekonomiki przy jeździe na lpg można osiągnąć jadąc autostradą 90km/h. Wynik wynosi wtedy delikatnie poniżej 7l, lecz jest to bardzo trudne do osiągnięcia. Podczas jazdy na zimnym silniku na benzynie (przełączanie na gaz dopiero na gorącym silniku) pochłania duże dawki tego paliwa. Zbiornik pustoszeje w zatrważającym tempie i kusi natychmiastowym przełączeniem na gaz zaraz po odpaleniu, jednak osobiście po roku stwierdziłem że nie jest to dobre dla silnika i co jakiś czas dolewam benzyny, aby było więcej niż ćwiartka baku. Silnik nagrzewa się po ok. 2-3 km, a spalanie benzyny na tym dystansie przy delikatnym obchodzeniu się z gazem moim zdaniem wynosi ok. 16l, a przy mocniejszym 20l. No cóż, stary samochód i technologia + zimny silnik daje taki wynik. Katalogowe spalanie w mieście wynosi 11l co po nagrzaniu silnika jest w pełni osiągalne.

pełny raport Ford Hatchback 1.6 i 16V 4X4

autor: Piotr, dodano: 06.03.2015 21:38

Ze spalania swojego Escorta jestem bardzo zadowolony - przy dynamicznej jeździe po mieście w okresie od wiosny do jesieni pali max 6 litrów, a na trasie 5,2 litra. Zimą natomiast trzeba liczyć 7 litrów (silnik dłużej się zagrzewa), chyba, że odpalamy i od razu jedziemy to wtedy na krótkich odcinkach pali 8 litrów (choć takie odpalanie i jazda bez zagrzania silnika to katowanie). Samochód w zasadzie bezawaryjny - jeżeli wymieniasz oleje, filtry, rozrząd itp. na czas, to auto odwdzięcza się bezawaryjną jazdą. Przyśpieszenie też wystarczające :) Jedyną i chyba najpoważniejszą "wadą" Forda Escorta jest tylko i wyłącznie rdza. Jak kupowałem go, miał przebieg prawdopodobnie 190 tyś teraz ma 252 tys. Pozdrawiam

pełny raport Ford Kombi 1.8 TD

autor: tommmi, dodano: 05.09.2013 23:42

Spalanie liczone po tankowaniu do pełna, przy przebiegu 312 tyś km, w tym 110 to ja a wczesniej rodzice. Minimum jakie ja osiągnołem to jakies 4,8 (raz w trasie w zimie śr. -15 stopni C spalił 5.1) tak to 5.5 do 6 max , 6.5 to spalanie maximum jakie osiągnołem autem załadowanym 4 osoby i bagaże, w mieście i troche trasy i korków. Nie dodaje spalania z przyczepą ok 600KG Duża plandeka bo to warunki nie do tego pojazdu ale wyszło jakies 7,5 (przyczepa z plandeką wyzsza o metr od auta i dłuższa też o metr- duze opory nawet na pusto). Naprawy w miare ok, najdrozej wyszedł rozrząd jak do tej pory, reszta w miare, tylko pełno drobnych awari- plastiki styki złaczki uchwyty- ciagle sie sypie i rdza zżera że poprostu w oczach auto znika.!! Jak masz zamiar kupic to lepiej pocusa I z tym samym silnikiem, i koniecznie z klimą, (moj egzemplaż posiada).

pełny raport Ford Kombi 1.8 TD

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Escort I

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Escort I

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford Escort I
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Escort, oglądali także