Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Escort IV Hatchback 1.6

Produkcja czwartej generacji Escorta rozpoczęła się w 1986 roku. Stylistycznie model niewiele różnił się od swojego poprzednika. Drobne zmiany wprowadzono zgodnie z trendem wyznaczonym wcześniej przez Forda Scorpio. Nowości techniczne obejmowały za to system antywłamaniowy i ogrzewaną przednią szybę – rozwiązania niespotykane wcześniej w autach tej klasy. Choć w Europie kariera Escorta IV zakończyła się w 1990 roku, jeszcze przez pięć następnych lat model produkowano na innych rynkach (m. in. w Brazylii).

Generacje Ford Escort

Wersje nadwozia Ford Escort IV

Silniki Ford Escort IV Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Ford Escort

Escort - wygasła gwiazda
 
Nasz test

Dobre, rodzinne auto? Najlepiej coś z klasy średniej i do tego kombi - Opel Insignia, Honda Accord albo Volkswagen Passat. A coś tańszego? Są jeszcze samochody kompaktowe - Ford Focus, Skoda Octavia... Hmmm... A coś jeszcze tańszego? Cóż - używany Ford Focus i Skoda Octavia. Nie, dalej za drogo.

Opis techniczny Ford Escort IV

W roku 1986 powstała nowa wersja Escorta pod nazwa handlową Mk4, w modelu tym zmieniono kształty tak zewnętrzne jak i wewnętrzne. Auto znacznie zyskało na wyglądzie, zostało unowocześnione, zrezygnowano z dużej ilości chromu czym charakteryzowała się wersja Mk3. W kolejnych latach produkcji postawiono...

Opis techniczny Ford Escort V

Samochód Ford Eskort MK5 to samochód nieznacznie unowocześniony względem poprzednika, produkowany był w latach 1990 do 1992.

Opis techniczy Ford Escort VII

Escort był modelem produkowanym od bardzo dawna, jednak Ford zakończył produkcję w roku 2000 roku. Wersje nadwoziowe to hatchback 3d, hatchback 5d i kombi, były też wersje cabrio i sedan jednak u nas w kraju stosunkowo mało popularne i rzadko spotykane. Model Mk7 to ostatni z produkowanych modeli Escorta....

Można zaufać

Ostatnia generacja Forda Escorta występowała w wielu wersjach silnikowych i nadwoziowych. Każdy może zatem znaleźć model odpowiadający jego oczekiwaniom.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford Escort

Społeczność kierowców Ford EscortautoWcentrum - społeczność Ford Escort

najwyższe oktanyAuta - Ford Escort

Ford Escort Chrupek 66,05

Ford Escort ESSIE 69,55

Ford Escort z końca XX wieku 78,58

Ford Escort GIA  Kombi 71,79

Ford Escort 69,04

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Escort

Lukio 74,44

joman1994 93,33

LeszekM 51,86

djbisonus 87,56

luckyboy 94,40

acieply 62,72

dylu89 93,05

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Escort

Jazda z odpadającym kołem
Jazda z odpadającym kołem Wracaliśmy w 3 osoby + nasze tobołki. Do przejechania tylko 150 -170 km. Prawie ...
Nieco inna rola Escorta ;)
Nieco inna rola Escorta ;) Ostatnio nie miałem czasu no umieszczanie wpisów, ale teraz korzystając z wolnej...
budziki mają obrotomierz
budziki mają obrotomierz kupiłem budziki z obrotomierzem i przełożyłem do siebie. Musiałem niestety troch...
instalacja LPG
instalacja LPG Po kilkumiesięcznym oczekiwaniu, pojechałem do mechaników od gazu. W biurze ok 8...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Escort

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Escort
 

Najpopularniejsza wersja Ford Escort

Ford Escort

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Escort
 

Ford Escort najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite
Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.
Cena: 70 890 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 8 990 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Escort

Ford Escort
1.3 benzyna 44 KM
1998
1 000 PLN
Ford Escort
1.8 diesel 60 KM
1994
1 400 PLN
Ford Escort
1.6 benzyna 90 KM
199 000 km, 1996
1 800 PLN
Ford Escort
benzyna
0
2 200 PLN

Ocena auta Ford Escort IV Hatchback 1.6

  • Średnia ocena
    na podstawie 2 opinii
  • 3,91
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + widoczność
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - układ jezdny
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Escort

Ford Escort Concept (2013) Ford Escort V Hatchback - galeria społeczności Ford Escort VII Hatchback - galeria społeczności Ford Escort VII Kombi - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Escort

  • 1.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 1999r.
    dodał: Ro, 20.10.2011

    Moim pierwszym autem na gaz był duży fiat w latach 90.Była to taxówka która na gazie zrobiła prawie 500000tyś km 5 razy robiłem silnik ale ogólnie jak na fiata było ok gaz kosztował nie całą złotówkę.Wszyscy wtedy straszyli że wprowadzą jakąś dużą opłatę i wstawianie gazu jest bez sensu.Myślę że takie informacje wprowadzają koncerny paliwowe.Ale wracając do rzeczy każdy samochód jaki nabyłem przerabiałem na gaz z różnym skutkiem.W jednych udawało się przejechać 100000tysięcy bez remontu silnika w innych trochę więcej ale zasada jest taka zawsze przerabiaj gaz sam w renomowanej stacji z certyfikatem.Nie kupuj auta już z gazem bo są to auta na ogół zjeżdżone nikt nie wstawia gazu do auta gdzie robi 15km dziennie.W instalacjach najważniejsze jest przy jakiej temperaturze gaz wprowadzany jest do silnika i uwierzcie mi żeby silnik osiągnął odpowiednią temperaturę to trzeba zrobić około 5km w mieście przy małych przebiegach to nie zdąży się przełączyć.Sprawa najważniejsza regularna wymiana filtrów i to nie tylko do gazu ale i powietrza.Częściej wymienia się świece i olej.Przeglądy są 2 razy droższe.Ale nie należy się zrażać i tak przy tych cenach paliwa to się opłaca.Wracając do sprawy mój ford escort z silnikiem 90KM z klimą jeżdzi na gazie bardzo dobrze.W to lato na autostradzie jechałem 160km/h (odczyt z gps)Za instalację w 2005 zapłaciłem 3000zł.I tu jeżeli decydujecie się na gaz to tylko pełna sekwencja w renomowanej stacji ja wstawiałem w Węgrowie.Jak wstawiać badziew to lepiej dać sobie spokój (testowałem takie w innych autach same problemy). Temperatura wprowadzanej mieszanki gazowej nie mniejsza niż 35C.Świece tylko platynowe nie jakieś do gazu i śmiga że szok.Przewody NGK.A sprawa bardzo ważna przed założeniem gazu sprawdżcie kompresję na cylindrach jak nie równa nie zakładać gazu.Sam jestem ciekaw ile wytrzyma silnik zetecka na gazie.Ale nie wiem czy zdaże bo ruda mimo zabezpieczania wdała się głęboko.A silnik chodzi jak żyleta na dotyk.

  • 2.
  • 3,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 2000r.
    dodał: witek, 30.11.2013

    Od poczatku z tym zakladem byl problem. Jedyny plus to to ze tanio, ale w efekcie i tak wyszlo dwa razy drozej. Gdy odebralem auto po zainstalowaniu LPG wydawalo sie wszystko dobrze. Na przegladzie pan poprosil mnie o homologacje, okazalo sie ze nie mam. W ogole mi jej nie dali, znowu musialem do nich dwa razy jechac i po tygodniu w koncu dostalem ta homologacje. Po jakims czasie zorientowalem sie, ze gaz za pozno sie zalaczal. W lato musialem przejechac 5 km zeby sie przelaczyl w zime 10. Co calkowice powodowalo ze instalacja jest zbednym balastem szczegolnie w zime bo do pracy mam 10 km, wiec nawet nie zdazyl sie przelaczyc. Jezdzilem z tym kilkanascie razy do nich i mimo tego ze sie umowilem to nie mieli czasu, czekalem az ktos przyjdzie godzine, cos poogladali nic nie zrobili. W koncu oddalem auto na tydzien, po tygodniu oddali mi auto w takim samym stanie i powiedzieli ze nie sa w stanie tego naprawic bo nie maja programu. Mijaly kolejne miesiace co jakis czas do nich dzwonilem w tej sprawie ale do tej pory nic sie nie udalo poprawic. Juz nie mam sily minelo ponad rok musze go naprawic za swoje pieniadze w innym zakladzie, bo kazdy kilometr przejechany na benzynie zamiast na gazie to strata. Powinienem duzo wczesniej zdecydowac sie na naprawe gdzie indziej, dawno by mi sie to zwrocilo.

  • 3.
  • 3,00 Ford Escort VI 1.4 (71KM) 1992r.
    dodał: fido23, 14.10.2009

    Escort przynajmniej mój fatalnie spisywał się na gazie. Przy mocy 71KM spadek mocy ok. 15-20% powoduje, że autko jest strasznie toporne, powolne. silnik z jednopunktowym wtryskiem wg mojej orientacji dużo lepiej spisują się w Oplach czy Audi. Być może gdyby silnik miał ok 2.0 pojemności auto zupełnie inaczej by się zachowywało. 1.4 przy masie Escorta na gazie to zupełna porażka. W tej chwili przejechałem ok. 70 tys. km Audi 80 silnik 2.0. Kultura pracy na gazie między tymi dwoma autami to jak 1 do 10. Jeżeli macie zamiar założyć gaz musicie liczyć się ze spadkiem mocy. Wg mnie najlepiej założyć gaz do autka o odpowiednio dużym silniku. Z mojego doświadczenia wynika, że by ocenić wstępnie ocenić możliwości auta należy wziąć pod uwagę współczynnik, który bardzo prosto obliczyć a mianowicie x=moc silnika/waga pojazdu. Im większy współczynnik Wam wyjdzie, tym możecie być pewniejsi, że spadek mocy będzie mniej odczuwalny a kultura pracy większa. Wiele zależy też od generacji instalacji jaką sobie zafundujecie.

  • 4.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.3 i (60KM) 1996r.
    dodał: nieinteresujsie, 01.10.2011

    Moje poprzednie auto bylo na gazniku i tam z przelaczeniem sie na gaz jest problem (potem sie łapie praktyke), ale od kiedy przesiadlem sie do auta z silnikiem na wtrysku to jazda przestala sprawiac mi jakiegokolwiek problemu. Taka rada dla kupujacych uzywany samochód zasilany gazem by kupowali auto na wtrysku z instalacja przynajmniej drugiej generacji dla monowtrysku i sekwencje dla pelnego wtrysku, i wtedy nie odczuja ami spadku mocy ani zwiekszonego spalania. A tak wogule to za 60zł to na lpg ja przejerzdzam 250 kilometrów w trybie mieszanym.

  • 5.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 1999r.
    dodał: Strfckr5, 04.06.2009

    Poza częstszą wymianą przewodów zapłonowych i świec, oraz koniecznością wymiany emulatora (po ok 200 000) nie ma żadnych minusów. Warunek: gaz dobrej jakości. Plusy? Obliczyłem, że moje oszczędności od zainstalowania gazu vs koszt benzyny wyniosły od 2003 V 2009 ok. 30 tysięcy PLN. I wciąż rosną !

  • 6.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 2000r.
    dodał: kgr, 29.12.2009

    Regularne wymiany filtrów. Naprawy: wymiana czujnika ciśnienia (po ok. 50 tys km). Jak na okres eksploatacji (130 tys km i przebiegu 300 tys km) instalację uważam za bezawaryjną. Nota bene, silnik to chyba jedyny podzespół nie wymagający napraw w tym samochodzie.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Escort

Ford Escort

573 komentarze

407 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~kazinski~kazinski

mam escorta 1,6 benzyna z 97r. Problem polega na tym ze jak wyciagne kluczyk ze stacyjki to mi swieci podswietlenie od guzikow opuszczania i podnoszenia szyb. Mam elektrycznie regulowane otwieranie szyb. I tez przy wyciagnietym kluczku ze stacyjki gdy załącze dmuchawe to dziala. A tak nie powinno byc. Dzis przez noc rozladowalo mi akumulator. prosze moze ktos podpowie jaka moze byc tego przyczyna?

~jufi1990~jufi1990

Ja mam escorta 1,6 benzyna gaz z 95r. I mam problem mianowicie przy jezdzie na gazie jak silnik jest cieply to samochod sie dusi skacze itp w tym momencie przelaczam go na benzyne i ma normalnego kopa, po przelaczeniu spowrotem na gaz przejedzie pare km i znowu sie dusi oraz szczela z wydechu. Tak w kółko.

~mati~mati

kocham escorta
lanosa tez
xmati5@o2.pl

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
58 272
Przejechany dystans
37 920 081 km
Zatankowanego paliwa
1 980 940 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 279
Wydanych pieniędzy
3 123 738 zł
Średnie wydatki na auto
1 380 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 395
Wydanych pieniędzy
4 103 285 zł
Średnie wydatki na auto
1 812 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 264)

Zużycie paliwa Ford Escort IV Hatchback 1.6

Na podstawie 1 raportu spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: MARIUSZ, dodano: 05.01.2009 10:14

Autko nie pali dużo jak na swój wiek i moc. Wiadomo że teraz nowe auta palą mniej ale co tu dużo mówić to tylko 97 rok. Jeśli chodzi o silnik to nie jest źle. Nie ma większych problemów. Aczkolwiek dosyć szybko zużywają się świece i na zimę auto nieraz ciężko pali. Gorzej jest jak coś wysiądzie dosyć drogo to potem wychodzi. Ja musiałem wymieniać pompę wtryskową bo klękła. Całe szczęście nie rozwaliło pół silnika. Szczerze gdybym jeszcze raz kupywał to auto to jak najbardziej tak. Ale w bezynie 1.6 16V.

pełny raport Ford Hatchback 1.8 TD

autor: Wojtek., dodano: 05.01.2011 15:05

Nie rozumie ludzi, którzy piszą że escort pali im 8 litrów/100km po mieście. Tyle to pali punto z silnikiem 1.2 W instrukcji forda spalanie w mieście oszacowano na 10,9/100 i wynik ten jest to do osiągnięcia jedynie w lecie i przy niewielkim ruchu bez włączonej klimatyzacji. W zimie potrafi spalić od 13 do 15 litrów przy dużych mrozach. Staram się jeździć optymalnie obroty 2,5-3,5tyś wtedy pali najmniej. Dodam, że silnik mimo tylko 90 koni jest wystarczająco elastyczny, do sprawnej jazdy zarówno w mieście jak i na trasie. Nie ma porównania z astra II 1.4, gdzie pomimo takiej samej mocy nie ma jazdy poniżej 4tyś obr/min. W trasie pali około 7l/ 100 przy średniej prędkości 110-120km/h. Escort 1.6 16v Ghia 148tyś km od nowości.

pełny raport Ford Hatchback 1.6 i 16V

autor: Mick, dodano: 01.03.2012 19:48

Auto służące przede wszystkim do dojeżdżania do pracy, dzienne przebiegi do 25 km oraz sporadyczne wyjazdy do Krakowa kilka razy w miesiącu. lubię przycisnąć jednak ten silnik na zbyt wiele nie pozwala, aczkolwiek mieści się w grupie średniaków. po przejechaniu 11500 km na gazie podaję średnie spalanie jakie uzyskałem podczas tego przebiegu - zawsze tankuje do pełna LPG i benzynę, w lecie zbiornik starcza na 4 tys kilometrów w zimie na tysiąc . auto pali 9,45 litra gazu i 1.45 litra benzyny. wyniki były by lepsze zapewne gdyby auto miało dłuższe trasy. ponadto zdarza mi się jeździć z dość ciężką przyczepką. być może trafiłem na taki egzemplarz ale nie dołożyłem za 4 lata jazdy więcej niż 1000 zł na inne rzeczy niż płyny i paliwa (nie licząc instalacji LPG 2400 zł Lovato Smart). podsumowując auto paliło mi średnio 8-8,5 litra benzyny (45-48 zł/ 100 km) w tej chwili na gazie wychodzi 33,5 zł na 100 km a więc ok 13 zł taniej niż na benzynie. uwzględniając droższe ubezpieczenie i przegląd instalacja zwróci się max po 20 tys km w moim wypadku 1,5 roku. dodam , że Escort ma dopiero 168 tys przebiegu i to oryginalnego świadczy o tym kilka faktów choćby to , że wymieniłem w nim oryginalny ostatni tłumik (data produkcji auta i na nim oraz na bardzo dużej ilości części 10-95) przy 130 tys kilometrów, bębny z tyłu wytrzymały bagatela 160 tys kilometrów również data produkcji a tylne łożyska zostały te same. auto mimo swych lat posiada 2 poduszki, ABS, elektryczne sterowane szyby, lusterka, szyberdach, przednia szyba podgrzewana elektrycznie kierownica skórzana, welurowa tapicerka i nawet elektrycznie podgrzewane spryskiwacze szyby przedniej. niestety ma jedną wadę czyli korozję, która zaczyna się pojawiać drobnymi ogniskami w kilu punktach dlatego powoli szykuje się następca Escorta tyle, że już nie Ford.

pełny raport Ford Hatchback 1.6 i 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Escort IV Hatchback 1.6

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Escort IV Hatchback 1.6

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Ford Escort IV

W roku 1986 powstała nowa wersja Escorta pod nazwa handlową Mk4, w modelu tym zmieniono kształty tak zewnętrzne jak i wewnętrzne. Auto znacznie zyskało na wyglądzie, zostało unowocześnione, zrezygnowano z dużej ilości chromu czym charakteryzowała się wersja Mk3. W kolejnych latach produkcji postawiono...

Zobacz dane techniczne Ford Escort IV Hatchback 1.6 102KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Escort, oglądali także