Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Escort IV Hatchback 1.6

Produkcja czwartej generacji Escorta rozpoczęła się w 1986 roku. Stylistycznie model niewiele różnił się od swojego poprzednika. Drobne zmiany wprowadzono zgodnie z trendem wyznaczonym wcześniej przez Forda Scorpio. Nowości techniczne obejmowały za to system antywłamaniowy i ogrzewaną przednią szybę – rozwiązania niespotykane wcześniej w autach tej klasy. Choć w Europie kariera Escorta IV zakończyła się w 1990 roku, jeszcze przez pięć następnych lat model produkowano na innych rynkach (m. in. w Brazylii).

Generacje Ford Escort

Wersje nadwozia Ford Escort IV

Silniki Ford Escort IV Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Ford Escort

Escort - wygasła gwiazda
 
Nasz test

Dobre, rodzinne auto? Najlepiej coś z klasy średniej i do tego kombi - Opel Insignia, Honda Accord albo Volkswagen Passat. A coś tańszego? Są jeszcze samochody kompaktowe - Ford Focus, Skoda Octavia... Hmmm... A coś jeszcze tańszego? Cóż - używany Ford Focus i Skoda Octavia. Nie, dalej za drogo.

Opis techniczny Ford Escort IV

W roku 1986 powstała nowa wersja Escorta pod nazwa handlową Mk4, w modelu tym zmieniono kształty tak zewnętrzne jak i wewnętrzne. Auto znacznie zyskało na wyglądzie, zostało unowocześnione, zrezygnowano z dużej ilości chromu czym charakteryzowała się wersja Mk3. W kolejnych latach produkcji postawiono...

Opis techniczny Ford Escort V

Samochód Ford Eskort MK5 to samochód nieznacznie unowocześniony względem poprzednika, produkowany był w latach 1990 do 1992.

Opis techniczy Ford Escort VII

Escort był modelem produkowanym od bardzo dawna, jednak Ford zakończył produkcję w roku 2000 roku. Wersje nadwoziowe to hatchback 3d, hatchback 5d i kombi, były też wersje cabrio i sedan jednak u nas w kraju stosunkowo mało popularne i rzadko spotykane. Model Mk7 to ostatni z produkowanych modeli Escorta....

Można zaufać

Ostatnia generacja Forda Escorta występowała w wielu wersjach silnikowych i nadwoziowych. Każdy może zatem znaleźć model odpowiadający jego oczekiwaniom.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford Escort

Społeczność kierowców Ford EscortautoWcentrum - społeczność Ford Escort

najwyższe oktanyAuta - Ford Escort

Ford Escort ESSIE 69,55

Ford Escort 69,04

Ford Escort 65,99

Ford Escort essi 79,89

Ford Escort blue and white 67,14

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Escort

Mateusz_P11_144 58,40

kajus_poland 69,50

jarni 90,40

Phill4 88,83

mario1942 66,91

Lukio 75,15

kicia_nh 68,05

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Escort

wymiana zawieszenia
wymiana zawieszenia Wymienione wszystkie amortyzatory na gazowo-olejowe Bilstein, odboje i sprężyny ...
pęknięty pasek klinowy
pęknięty pasek klinowy Pojechałem po żonę odebrać ją z pracy. Jak już wracaliśmy coś zaczęło stukać pod...
Czujnik temperatury silnika
Czujnik temperatury silnika Dziś rano próbowałem dokręcić czujnik temperatury cieczy i ku mojemu zdziwieniu ...
zimowa jazda po mieście
zimowa jazda po mieście Przejechałem trasą Wawa -> Lublin na urodziny mojej siostrzenicy, a jak się p...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Escort

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Escort
 

Najpopularniejsza wersja Ford Escort

Ford Escort

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Escort
 

Ford Escort najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 132KM, benzynowy.
Cena: 66 100 zł 58 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon STYLE Demonstracyjny SEAT Leon STYLE
Rocznik: 2013. Przebieg: 5 000 km. Silnik: 1.2 105KM, benzynowy.
Cena: 84 185 zł 73 900 zł
Zyskujesz: 10 285 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Escort

Ford Escort
1.3 benzyna 44 KM
1998
1 000 PLN
Ford Escort
1.8 diesel 60 KM
1994
1 400 PLN
Ford Escort
1.6 benzyna 90 KM
199 000 km, 1996
1 800 PLN
Ford Escort
benzyna
0
2 200 PLN

Ocena auta Ford Escort IV Hatchback 1.6

  • Średnia ocena
    na podstawie 2 opinii
  • 3,91
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + widoczność
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - układ jezdny
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Escort

Ford Escort Concept (2013) Ford Escort VII Kombi - galeria społeczności Ford Escort V Hatchback - galeria społeczności Ford Escort VII Hatchback - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Escort

  • 1.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 1999r.
    dodał: Ro, 20.10.2011

    Moim pierwszym autem na gaz był duży fiat w latach 90.Była to taxówka która na gazie zrobiła prawie 500000tyś km 5 razy robiłem silnik ale ogólnie jak na fiata było ok gaz kosztował nie całą złotówkę.Wszyscy wtedy straszyli że wprowadzą jakąś dużą opłatę i wstawianie gazu jest bez sensu.Myślę że takie informacje wprowadzają koncerny paliwowe.Ale wracając do rzeczy każdy samochód jaki nabyłem przerabiałem na gaz z różnym skutkiem.W jednych udawało się przejechać 100000tysięcy bez remontu silnika w innych trochę więcej ale zasada jest taka zawsze przerabiaj gaz sam w renomowanej stacji z certyfikatem.Nie kupuj auta już z gazem bo są to auta na ogół zjeżdżone nikt nie wstawia gazu do auta gdzie robi 15km dziennie.W instalacjach najważniejsze jest przy jakiej temperaturze gaz wprowadzany jest do silnika i uwierzcie mi żeby silnik osiągnął odpowiednią temperaturę to trzeba zrobić około 5km w mieście przy małych przebiegach to nie zdąży się przełączyć.Sprawa najważniejsza regularna wymiana filtrów i to nie tylko do gazu ale i powietrza.Częściej wymienia się świece i olej.Przeglądy są 2 razy droższe.Ale nie należy się zrażać i tak przy tych cenach paliwa to się opłaca.Wracając do sprawy mój ford escort z silnikiem 90KM z klimą jeżdzi na gazie bardzo dobrze.W to lato na autostradzie jechałem 160km/h (odczyt z gps)Za instalację w 2005 zapłaciłem 3000zł.I tu jeżeli decydujecie się na gaz to tylko pełna sekwencja w renomowanej stacji ja wstawiałem w Węgrowie.Jak wstawiać badziew to lepiej dać sobie spokój (testowałem takie w innych autach same problemy). Temperatura wprowadzanej mieszanki gazowej nie mniejsza niż 35C.Świece tylko platynowe nie jakieś do gazu i śmiga że szok.Przewody NGK.A sprawa bardzo ważna przed założeniem gazu sprawdżcie kompresję na cylindrach jak nie równa nie zakładać gazu.Sam jestem ciekaw ile wytrzyma silnik zetecka na gazie.Ale nie wiem czy zdaże bo ruda mimo zabezpieczania wdała się głęboko.A silnik chodzi jak żyleta na dotyk.

  • 2.
  • 3,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 2000r.
    dodał: witek, 30.11.2013

    Od poczatku z tym zakladem byl problem. Jedyny plus to to ze tanio, ale w efekcie i tak wyszlo dwa razy drozej. Gdy odebralem auto po zainstalowaniu LPG wydawalo sie wszystko dobrze. Na przegladzie pan poprosil mnie o homologacje, okazalo sie ze nie mam. W ogole mi jej nie dali, znowu musialem do nich dwa razy jechac i po tygodniu w koncu dostalem ta homologacje. Po jakims czasie zorientowalem sie, ze gaz za pozno sie zalaczal. W lato musialem przejechac 5 km zeby sie przelaczyl w zime 10. Co calkowice powodowalo ze instalacja jest zbednym balastem szczegolnie w zime bo do pracy mam 10 km, wiec nawet nie zdazyl sie przelaczyc. Jezdzilem z tym kilkanascie razy do nich i mimo tego ze sie umowilem to nie mieli czasu, czekalem az ktos przyjdzie godzine, cos poogladali nic nie zrobili. W koncu oddalem auto na tydzien, po tygodniu oddali mi auto w takim samym stanie i powiedzieli ze nie sa w stanie tego naprawic bo nie maja programu. Mijaly kolejne miesiace co jakis czas do nich dzwonilem w tej sprawie ale do tej pory nic sie nie udalo poprawic. Juz nie mam sily minelo ponad rok musze go naprawic za swoje pieniadze w innym zakladzie, bo kazdy kilometr przejechany na benzynie zamiast na gazie to strata. Powinienem duzo wczesniej zdecydowac sie na naprawe gdzie indziej, dawno by mi sie to zwrocilo.

  • 3.
  • 3,00 Ford Escort VI 1.4 (71KM) 1992r.
    dodał: fido23, 14.10.2009

    Escort przynajmniej mój fatalnie spisywał się na gazie. Przy mocy 71KM spadek mocy ok. 15-20% powoduje, że autko jest strasznie toporne, powolne. silnik z jednopunktowym wtryskiem wg mojej orientacji dużo lepiej spisują się w Oplach czy Audi. Być może gdyby silnik miał ok 2.0 pojemności auto zupełnie inaczej by się zachowywało. 1.4 przy masie Escorta na gazie to zupełna porażka. W tej chwili przejechałem ok. 70 tys. km Audi 80 silnik 2.0. Kultura pracy na gazie między tymi dwoma autami to jak 1 do 10. Jeżeli macie zamiar założyć gaz musicie liczyć się ze spadkiem mocy. Wg mnie najlepiej założyć gaz do autka o odpowiednio dużym silniku. Z mojego doświadczenia wynika, że by ocenić wstępnie ocenić możliwości auta należy wziąć pod uwagę współczynnik, który bardzo prosto obliczyć a mianowicie x=moc silnika/waga pojazdu. Im większy współczynnik Wam wyjdzie, tym możecie być pewniejsi, że spadek mocy będzie mniej odczuwalny a kultura pracy większa. Wiele zależy też od generacji instalacji jaką sobie zafundujecie.

  • 4.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.3 i (60KM) 1996r.
    dodał: nieinteresujsie, 01.10.2011

    Moje poprzednie auto bylo na gazniku i tam z przelaczeniem sie na gaz jest problem (potem sie łapie praktyke), ale od kiedy przesiadlem sie do auta z silnikiem na wtrysku to jazda przestala sprawiac mi jakiegokolwiek problemu. Taka rada dla kupujacych uzywany samochód zasilany gazem by kupowali auto na wtrysku z instalacja przynajmniej drugiej generacji dla monowtrysku i sekwencje dla pelnego wtrysku, i wtedy nie odczuja ami spadku mocy ani zwiekszonego spalania. A tak wogule to za 60zł to na lpg ja przejerzdzam 250 kilometrów w trybie mieszanym.

  • 5.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 1999r.
    dodał: Strfckr5, 04.06.2009

    Poza częstszą wymianą przewodów zapłonowych i świec, oraz koniecznością wymiany emulatora (po ok 200 000) nie ma żadnych minusów. Warunek: gaz dobrej jakości. Plusy? Obliczyłem, że moje oszczędności od zainstalowania gazu vs koszt benzyny wyniosły od 2003 V 2009 ok. 30 tysięcy PLN. I wciąż rosną !

  • 6.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 2000r.
    dodał: kgr, 29.12.2009

    Regularne wymiany filtrów. Naprawy: wymiana czujnika ciśnienia (po ok. 50 tys km). Jak na okres eksploatacji (130 tys km i przebiegu 300 tys km) instalację uważam za bezawaryjną. Nota bene, silnik to chyba jedyny podzespół nie wymagający napraw w tym samochodzie.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Escort

Ford Escort

573 komentarze

407 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~kazinski~kazinski

mam escorta 1,6 benzyna z 97r. Problem polega na tym ze jak wyciagne kluczyk ze stacyjki to mi swieci podswietlenie od guzikow opuszczania i podnoszenia szyb. Mam elektrycznie regulowane otwieranie szyb. I tez przy wyciagnietym kluczku ze stacyjki gdy załącze dmuchawe to dziala. A tak nie powinno byc. Dzis przez noc rozladowalo mi akumulator. prosze moze ktos podpowie jaka moze byc tego przyczyna?

~jufi1990~jufi1990

Ja mam escorta 1,6 benzyna gaz z 95r. I mam problem mianowicie przy jezdzie na gazie jak silnik jest cieply to samochod sie dusi skacze itp w tym momencie przelaczam go na benzyne i ma normalnego kopa, po przelaczeniu spowrotem na gaz przejedzie pare km i znowu sie dusi oraz szczela z wydechu. Tak w kółko.

~mati~mati

kocham escorta
lanosa tez
xmati5@o2.pl

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 769
Przejechany dystans
37 464 033 km
Zatankowanego paliwa
1 932 558 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 151
Wydanych pieniędzy
3 061 676 zł
Średnie wydatki na auto
1 370 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 123
Wydanych pieniędzy
4 001 252 zł
Średnie wydatki na auto
1 790 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 235)

Zużycie paliwa Ford Escort IV Hatchback 1.6

Na podstawie 1 raportu spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Marek , dodano: 12.12.2008 21:15

Jezdze nim codziennie do pracy ( 30km) trasa mieszana srednia ok 60-70km/h , Wystarczyla zmiana stacji by spalanie spadlo o 1 L !! masakraa teraz sie mieszcze w ok 7.5 mimo ze zimno na dworze, generalnie jezdze spokojnie ale czasami jak trza to jest czym depnac ( na II -80, na III 120 idzie bez problemu). Bardzo elastyczny silnik ktory bardzo nie lubi jazdy miejskiej, wtedy gwaltownie rosnie spalanie. Spala przy tym ok 0.5 L PB 95 na 100 km Generalnie jazda za grosze. Nie mialem okazji przetestowac na dluzszej trasie ale podejrzewam ze w 7 l gazy by sie zmiescil ( tak przy ok 90- 100 najprzyjemniej sie jedzie) Badanie przeprowadzone na 10000 km

pełny raport Ford Hatchback 1.6 i 16V

autor: lelek, dodano: 25.03.2011 10:09

SPALANIE BEZ ŚCIEMNIANIA REWELACJA : MIASTO KORKI 7 do 7.5 l na 100/km.TRASA : NA ZBIORNIKU ZROBIŁEM 900 KM ( 4 dorosłe osoby + BAGAŻE PO DACH )SZCZECIN-KARPACZ I Z POWROTEM. NIE CHCIELI WIEŻYĆ ,ŻE NA JEDNYM ZBIORNIKU MOŻNA WYJECHAĆ I WRÓCIĆ :) JAK SIĘ DBA O TEN SILNICZEK TO ODWDZIĘCZY SIĘ PO STOKROĆ.BĘDĘ NIM JEŹDZIĆ AŻ SIĘ ROZSYPIE.TO KLASYKA. TO FERRARI WSRÓD TURBODIESLI Z WSTĘPNĄ KOMORĄ SPALANIA W TEJ POJEMNOŚCI I MOCY TYLKO 90 KONIKÓW I MNIE TO WYSTARCZY. MAM DOSYĆ BOGATE WYPOSAŻENIE I CO JEST SUPER SPRAWA TO ŻE MA PODGRZEWANĄ PRZEDNIĄ SZYBĘ NIE LATAM ZE SZPACHELKAMI ,TYLKO CYK PARĘ MINUTEK I SZYBA CZYŚCIUTKA.W MROŹNE ZIMY PALI OD PÓŁ KLUCZYKA ( WYMIENIŁEM TYLKO ŚWIECZUSZKI ) 3 DO 4 MINUTEK POCHODZI I RUSZAM , A NIE WEJŚĆ DO AUTA W ZIMIE BRUM I RURA, TO KATOWANIE AUTA.ŻEBY MOŻNA BYŁO KUPIĆ FORDA ESCORTA KOMBI NOWEGO Z 2011 ROKU Z SILNIKIEM 1.8 TD 90 KM NIE ZASTANAWIAŁBYM SIĘ.POZDRAWIAM FORDOWICZÓW .lelek FORD ESCORT KOMBI 1995 1.8 TD. PS NERWY MNIE BIORĄ GDY KTOŚ PISZE 1.8 TDI. FORD ESCORT NIE MIAŁ, NIE MA I NIGDY NIE BĘDZIE MIAŁ TAKIEGO SILNIKA Z BESPOŚREDNIĄ SZPRYCĄ ( CHYBA ŻE KTOŚ WSTAWI SOBIE MOTOR OD VW ).

pełny raport Ford Kombi 1.8 TD

autor: HRYÑ mmk34@, dodano: 04.05.2009 16:06

Jest to Ford Escort 1,6 D; 54 KM rp.1986. Silnik zapala bez zarzutu nawet w mrozy -27C. Zużycie miał minimalne 3,6 l/100 km przy delikatnej jeździe do 90 km/h natomiast średnio na 5000 km trasy wyszło mi 5,5 l/100 km. Uważam, że silnik tego Forda jest dobrze dopracowany i polecam go każdemu myślącemu. Nie jest to auto do rajdowej jazdy ale do normalnej jazdy. Rozpędziłem go do 150 km/h czyli o 4 km więcej niż podaje instrukcja. Wadą jest jego wolne rozpędzanie ale wiadomo, że tak musi być bo nie ma nadmiaru mocy. Nadwozie pomimo 20 wiosen nie ma przerdzewień na wylot i to się liczy w aucie, że ma mocną blachę.

pełny raport Ford Hatchback 1.6 D

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Escort IV Hatchback 1.6

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Escort IV Hatchback 1.6

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Ford Escort IV

W roku 1986 powstała nowa wersja Escorta pod nazwa handlową Mk4, w modelu tym zmieniono kształty tak zewnętrzne jak i wewnętrzne. Auto znacznie zyskało na wyglądzie, zostało unowocześnione, zrezygnowano z dużej ilości chromu czym charakteryzowała się wersja Mk3. W kolejnych latach produkcji postawiono...

Zobacz dane techniczne Ford Escort IV Hatchback 1.6 102KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Escort, oglądali także