Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Escort IV Hatchback 1.6

Produkcja czwartej generacji Escorta rozpoczęła się w 1986 roku. Stylistycznie model niewiele różnił się od swojego poprzednika. Drobne zmiany wprowadzono zgodnie z trendem wyznaczonym wcześniej przez Forda Scorpio. Nowości techniczne obejmowały za to system antywłamaniowy i ogrzewaną przednią szybę – rozwiązania niespotykane wcześniej w autach tej klasy. Choć w Europie kariera Escorta IV zakończyła się w 1990 roku, jeszcze przez pięć następnych lat model produkowano na innych rynkach (m. in. w Brazylii).

Generacje Ford Escort

Wersje nadwozia Ford Escort IV

Silniki Ford Escort IV Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Ford Escort

Escort - wygasła gwiazda
 
Nasz test

Dobre, rodzinne auto? Najlepiej coś z klasy średniej i do tego kombi - Opel Insignia, Honda Accord albo Volkswagen Passat. A coś tańszego? Są jeszcze samochody kompaktowe - Ford Focus, Skoda Octavia... Hmmm... A coś jeszcze tańszego? Cóż - używany Ford Focus i Skoda Octavia. Nie, dalej za drogo.

Opis techniczny Ford Escort IV

W roku 1986 powstała nowa wersja Escorta pod nazwa handlową Mk4, w modelu tym zmieniono kształty tak zewnętrzne jak i wewnętrzne. Auto znacznie zyskało na wyglądzie, zostało unowocześnione, zrezygnowano z dużej ilości chromu czym charakteryzowała się wersja Mk3. W kolejnych latach produkcji postawiono...

Opis techniczny Ford Escort V

Samochód Ford Eskort MK5 to samochód nieznacznie unowocześniony względem poprzednika, produkowany był w latach 1990 do 1992.

Opis techniczy Ford Escort VII

Escort był modelem produkowanym od bardzo dawna, jednak Ford zakończył produkcję w roku 2000 roku. Wersje nadwoziowe to hatchback 3d, hatchback 5d i kombi, były też wersje cabrio i sedan jednak u nas w kraju stosunkowo mało popularne i rzadko spotykane. Model Mk7 to ostatni z produkowanych modeli Escorta....

Można zaufać

Ostatnia generacja Forda Escorta występowała w wielu wersjach silnikowych i nadwoziowych. Każdy może zatem znaleźć model odpowiadający jego oczekiwaniom.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford Escort

Społeczność kierowców Ford EscortautoWcentrum - społeczność Ford Escort

najwyższe oktanyAuta - Ford Escort

Ford Escort kombi Gold Edition 78,46

Ford Escort 80,01

Ford Escort GIA  Kombi 71,96

Ford Escort 65,33

Ford Escort essi 79,89

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Escort

margwi 81,67

miroslaw998 93,38

Sroqraf 95,11

joman1994 87,88

piotrjaskula 40,05

acieply 57,07

Lukio 77,07

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Escort

W związku, że autkiem dłużej będę jeździł...
W związku, że autkiem dłużej będę jeździł... ... to w chwilach wolnych przerobię go delikatnie ze Złomka w Zygzaka ;-) Obe...
Wymiana szyby przedniej
Wymiana szyby przedniej szyba wymieniona w kilka godzin, stara była popękana, nowa ładna z pasem przeciw...
Wycieczka w Tatry polskie
Wycieczka w Tatry polskie Hej, Zorganizowaliśmy sobie kilkudniowy wypad w góry, tatrzańską bazę mieliśmy ...
200 tys. km i licznik dalej się kręci ;)
200 tys. km i licznik dalej się kręci ;) Dnia 2.01.2015 r. Escort przekroczył granicę 200 tys. km (chociaż licznik nieste...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Escort

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Escort
 

Najpopularniejsza wersja Ford Escort

Ford Escort

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Escort
 

Ford Escort najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Nissan Navara LE Nissan Navara LE
Rocznik: 2014. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 143 200 zł 109 900 zł
Zyskujesz: 33 300 zł Zobacz szczegóły »
Nissan X-Trail ACENTA + NISSAN CONECT Nissan X-Trail ACENTA + NISSAN CONECT
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 96KM .
Cena: 142 100 zł 133 100 zł
Zyskujesz: 9 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Escort

Ford Escort
1.3 benzyna 44 KM
1998
1 000 PLN
Ford Escort
1.8 diesel 60 KM
1994
1 400 PLN
Ford Escort
1.6 benzyna 90 KM
199 000 km, 1996
1 800 PLN
Ford Escort
benzyna
0
2 200 PLN

Ocena auta Ford Escort IV Hatchback 1.6

  • Średnia ocena
    na podstawie 2 opinii
  • 3,91
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08
  • Zalety
  • + widoczność
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - układ jezdny
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Escort

Ford Escort Concept (2013) Ford Escort VII Hatchback - galeria społeczności Ford Escort V Hatchback - galeria społeczności Ford Escort VII Kombi - galeria społeczności
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Escort

  • 1.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 1999r.
    dodał: Ro, 20.10.2011

    Moim pierwszym autem na gaz był duży fiat w latach 90.Była to taxówka która na gazie zrobiła prawie 500000tyś km 5 razy robiłem silnik ale ogólnie jak na fiata było ok gaz kosztował nie całą złotówkę.Wszyscy wtedy straszyli że wprowadzą jakąś dużą opłatę i wstawianie gazu jest bez sensu.Myślę że takie informacje wprowadzają koncerny paliwowe.Ale wracając do rzeczy każdy samochód jaki nabyłem przerabiałem na gaz z różnym skutkiem.W jednych udawało się przejechać 100000tysięcy bez remontu silnika w innych trochę więcej ale zasada jest taka zawsze przerabiaj gaz sam w renomowanej stacji z certyfikatem.Nie kupuj auta już z gazem bo są to auta na ogół zjeżdżone nikt nie wstawia gazu do auta gdzie robi 15km dziennie.W instalacjach najważniejsze jest przy jakiej temperaturze gaz wprowadzany jest do silnika i uwierzcie mi żeby silnik osiągnął odpowiednią temperaturę to trzeba zrobić około 5km w mieście przy małych przebiegach to nie zdąży się przełączyć.Sprawa najważniejsza regularna wymiana filtrów i to nie tylko do gazu ale i powietrza.Częściej wymienia się świece i olej.Przeglądy są 2 razy droższe.Ale nie należy się zrażać i tak przy tych cenach paliwa to się opłaca.Wracając do sprawy mój ford escort z silnikiem 90KM z klimą jeżdzi na gazie bardzo dobrze.W to lato na autostradzie jechałem 160km/h (odczyt z gps)Za instalację w 2005 zapłaciłem 3000zł.I tu jeżeli decydujecie się na gaz to tylko pełna sekwencja w renomowanej stacji ja wstawiałem w Węgrowie.Jak wstawiać badziew to lepiej dać sobie spokój (testowałem takie w innych autach same problemy). Temperatura wprowadzanej mieszanki gazowej nie mniejsza niż 35C.Świece tylko platynowe nie jakieś do gazu i śmiga że szok.Przewody NGK.A sprawa bardzo ważna przed założeniem gazu sprawdżcie kompresję na cylindrach jak nie równa nie zakładać gazu.Sam jestem ciekaw ile wytrzyma silnik zetecka na gazie.Ale nie wiem czy zdaże bo ruda mimo zabezpieczania wdała się głęboko.A silnik chodzi jak żyleta na dotyk.

  • 2.
  • 3,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 2000r.
    dodał: witek, 30.11.2013

    Od poczatku z tym zakladem byl problem. Jedyny plus to to ze tanio, ale w efekcie i tak wyszlo dwa razy drozej. Gdy odebralem auto po zainstalowaniu LPG wydawalo sie wszystko dobrze. Na przegladzie pan poprosil mnie o homologacje, okazalo sie ze nie mam. W ogole mi jej nie dali, znowu musialem do nich dwa razy jechac i po tygodniu w koncu dostalem ta homologacje. Po jakims czasie zorientowalem sie, ze gaz za pozno sie zalaczal. W lato musialem przejechac 5 km zeby sie przelaczyl w zime 10. Co calkowice powodowalo ze instalacja jest zbednym balastem szczegolnie w zime bo do pracy mam 10 km, wiec nawet nie zdazyl sie przelaczyc. Jezdzilem z tym kilkanascie razy do nich i mimo tego ze sie umowilem to nie mieli czasu, czekalem az ktos przyjdzie godzine, cos poogladali nic nie zrobili. W koncu oddalem auto na tydzien, po tygodniu oddali mi auto w takim samym stanie i powiedzieli ze nie sa w stanie tego naprawic bo nie maja programu. Mijaly kolejne miesiace co jakis czas do nich dzwonilem w tej sprawie ale do tej pory nic sie nie udalo poprawic. Juz nie mam sily minelo ponad rok musze go naprawic za swoje pieniadze w innym zakladzie, bo kazdy kilometr przejechany na benzynie zamiast na gazie to strata. Powinienem duzo wczesniej zdecydowac sie na naprawe gdzie indziej, dawno by mi sie to zwrocilo.

  • 3.
  • 3,00 Ford Escort VI 1.4 (71KM) 1992r.
    dodał: fido23, 14.10.2009

    Escort przynajmniej mój fatalnie spisywał się na gazie. Przy mocy 71KM spadek mocy ok. 15-20% powoduje, że autko jest strasznie toporne, powolne. silnik z jednopunktowym wtryskiem wg mojej orientacji dużo lepiej spisują się w Oplach czy Audi. Być może gdyby silnik miał ok 2.0 pojemności auto zupełnie inaczej by się zachowywało. 1.4 przy masie Escorta na gazie to zupełna porażka. W tej chwili przejechałem ok. 70 tys. km Audi 80 silnik 2.0. Kultura pracy na gazie między tymi dwoma autami to jak 1 do 10. Jeżeli macie zamiar założyć gaz musicie liczyć się ze spadkiem mocy. Wg mnie najlepiej założyć gaz do autka o odpowiednio dużym silniku. Z mojego doświadczenia wynika, że by ocenić wstępnie ocenić możliwości auta należy wziąć pod uwagę współczynnik, który bardzo prosto obliczyć a mianowicie x=moc silnika/waga pojazdu. Im większy współczynnik Wam wyjdzie, tym możecie być pewniejsi, że spadek mocy będzie mniej odczuwalny a kultura pracy większa. Wiele zależy też od generacji instalacji jaką sobie zafundujecie.

  • 4.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.3 i (60KM) 1996r.
    dodał: nieinteresujsie, 01.10.2011

    Moje poprzednie auto bylo na gazniku i tam z przelaczeniem sie na gaz jest problem (potem sie łapie praktyke), ale od kiedy przesiadlem sie do auta z silnikiem na wtrysku to jazda przestala sprawiac mi jakiegokolwiek problemu. Taka rada dla kupujacych uzywany samochód zasilany gazem by kupowali auto na wtrysku z instalacja przynajmniej drugiej generacji dla monowtrysku i sekwencje dla pelnego wtrysku, i wtedy nie odczuja ami spadku mocy ani zwiekszonego spalania. A tak wogule to za 60zł to na lpg ja przejerzdzam 250 kilometrów w trybie mieszanym.

  • 5.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 1999r.
    dodał: Strfckr5, 04.06.2009

    Poza częstszą wymianą przewodów zapłonowych i świec, oraz koniecznością wymiany emulatora (po ok 200 000) nie ma żadnych minusów. Warunek: gaz dobrej jakości. Plusy? Obliczyłem, że moje oszczędności od zainstalowania gazu vs koszt benzyny wyniosły od 2003 V 2009 ok. 30 tysięcy PLN. I wciąż rosną !

  • 6.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 2000r.
    dodał: kgr, 29.12.2009

    Regularne wymiany filtrów. Naprawy: wymiana czujnika ciśnienia (po ok. 50 tys km). Jak na okres eksploatacji (130 tys km i przebiegu 300 tys km) instalację uważam za bezawaryjną. Nota bene, silnik to chyba jedyny podzespół nie wymagający napraw w tym samochodzie.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Escort

Ford Escort

573 komentarze

407 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~kazinski~kazinski

mam escorta 1,6 benzyna z 97r. Problem polega na tym ze jak wyciagne kluczyk ze stacyjki to mi swieci podswietlenie od guzikow opuszczania i podnoszenia szyb. Mam elektrycznie regulowane otwieranie szyb. I tez przy wyciagnietym kluczku ze stacyjki gdy załącze dmuchawe to dziala. A tak nie powinno byc. Dzis przez noc rozladowalo mi akumulator. prosze moze ktos podpowie jaka moze byc tego przyczyna?

~jufi1990~jufi1990

Ja mam escorta 1,6 benzyna gaz z 95r. I mam problem mianowicie przy jezdzie na gazie jak silnik jest cieply to samochod sie dusi skacze itp w tym momencie przelaczam go na benzyne i ma normalnego kopa, po przelaczeniu spowrotem na gaz przejedzie pare km i znowu sie dusi oraz szczela z wydechu. Tak w kółko.

~mati~mati

kocham escorta
lanosa tez
xmati5@o2.pl

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
62 693
Przejechany dystans
39 781 357 km
Zatankowanego paliwa
2 138 714 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 745
Wydanych pieniędzy
3 326 686 zł
Średnie wydatki na auto
1 367 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 483
Wydanych pieniędzy
4 489 117 zł
Średnie wydatki na auto
1 844 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 434)

Zużycie paliwa Ford Escort IV Hatchback 1.6

Na podstawie 1 raportu spalania

Pb
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Bard, dodano: 20.12.2007 11:36

Jeżeli chodzi o zużycie paliwa to jest ono... powiedzmy średnio zadawalające. Jednak jest to standardowa przypadłość "kompaktowych jedenczwórek", po prostu brakuje pojemności, mocy i momentu (aczkolwiek te ostatnie parametry są i tak na przyzwoitym poziomie). Jeżeli chodzi o ceny części to są - jak przystało na popularnego kompakta - niewygórowane. Trochę mogą nadszarpnąć portfel osprzęt silnika i sprzęgło (o czym pisałem wcześniej). Robocizna ze względu na w miarę prostą konstrukcję nie jest droga, więc sumarycznie podstawowe naprawy "sezonowe" nie powinny nikogo zrujnować - gorzej z nietypowymi...

pełny raport Ford Kombi 1.4 i

autor: ZarzynaczEscorc, dodano: 27.10.2010 05:31

Moje "złoto" przyszło na świat w 1997roku:) Wcześniej jeździł nim mój ojciec, a od 2004 roku ja go "zarzynam":P Benzynę pali różnie, jak jeździł tylko mój stary to mu palił średnio ok. 6 litrów. Ale ten samochód z silnikiem 60KM, żeby jako tako jechał to mu trzymam gaz w podłogę cały czas:D Prędkość maks według producenta to 153kmh. Jest to prędkość przy jakiej kończy się 4 bieg:D Ale mamy jeszcze piąteczkę:P mój rekord to 180kmh z małym kawałkiem, na autobahnie, lekko z górki z wiatrem:D Pod wiatr na prostej to max 150kmh, a pod górkę to tyle ile miał przed wjazdem pod takową:D lub czasem nawet kiśnie tylko trzeba pamiętać, żeby redukować bieg:D Jak na autostradzie dajesz bo gazie non stop w podłodze to średnie spalanie ok 12-13l/100km. Jak ciśniesz po naszych krajówkach to pali 7-8l/100km. Proces wyprzedzania innych aut musi być dobrze zaplanowany i zorganizowany, po prostu trzeba długo wcześniej zacząć nabierać prędkości. Auto ma przejechane ok 180tys km. W środku stuka i puka, na zewnątrz trochę blacha gnije i trzeba co jakiś czas likwidować oznaki korozji, pierdzieli się często płytka od alternatora, reg. wolnych obrotów, zawory i włączniki kierunkowskazów, tuleje w zawieszeniu no i oczywiści co roku trzeba linkę od ręcznego naciągać (bo sobie lubie bokami polatać:P) ale to nie są na szczęście jakieś mega drogie wydatki. Escorcik ma w miarę twarde zawieszenie i spoko się trzyma drogi w zakrętach. Przeszedł już sporo i dalej ma się dobrze:D Za nic w świecie go nie oddam:D

pełny raport Ford Hatchback 1.3 i

autor: sajmon65@wp.pl, dodano: 20.10.2009 13:20

Używam tego samochodu od 11 lat. Najlepszy okres dla niego to 4-6 rok (80-140 tys. km). W tym czasie palił najmniej. Od nowości do 4 roku średnie zużycie paliwa paliwa spadło z 6.2 do 5.5 litra latem i z 6.7 do 6.0 zimą. W tym okresie zanotowałem najniższe zużycie paliwa w trasie - 4.78 l/100km. Od 5 do 11 roku spalanie systematycznie rośnie. W 11 roku użytkowania auta kształtuje się na poziomie 6.3 latem i 6.9 l/100km zimą Wszystkie wartości spalania podaję w cyklu mieszanym - ok 30% miasto. Aktualny przebieg - 280 tys. km

pełny raport Ford Hatchback 1.3 i

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Escort IV Hatchback 1.6

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Escort IV Hatchback 1.6

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Ford Escort IV

W roku 1986 powstała nowa wersja Escorta pod nazwa handlową Mk4, w modelu tym zmieniono kształty tak zewnętrzne jak i wewnętrzne. Auto znacznie zyskało na wyglądzie, zostało unowocześnione, zrezygnowano z dużej ilości chromu czym charakteryzowała się wersja Mk3. W kolejnych latach produkcji postawiono...

Zobacz dane techniczne Ford Escort IV Hatchback 1.6 102KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Escort, oglądali także