Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Escort VII Hatchback 1.6 i 16V

Siódma i ostatnia generacja modelu trafiła na rynek w 1995 roku. Pod względem stylistycznym auto było największym przełomem od czasu Escorta III z 1980 roku. Co prawda linia samochodu przywodziła na myśl jego poprzednika, jednak różnic pomiędzy oboma modelami było sporo: bardziej zaokrąglone kształty nadwozia, nowe reflektory, zderzaki, lusterka i klamki. Produkcja Escorta V zakończyła się w 2000 roku (choć jeszcze do 2004 roku produkowano go w Argentynie), a w ofercie Forda zastąpił go model Focus.

Generacje Ford Escort

Wersje nadwozia Ford Escort VII

Silniki Ford Escort VII Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Ford Escort

Escort - wygasła gwiazda
 
Nasz test

Dobre, rodzinne auto? Najlepiej coś z klasy średniej i do tego kombi - Opel Insignia, Honda Accord albo Volkswagen Passat. A coś tańszego? Są jeszcze samochody kompaktowe - Ford Focus, Skoda Octavia... Hmmm... A coś jeszcze tańszego? Cóż - używany Ford Focus i Skoda Octavia. Nie, dalej za drogo.

Opis techniczny Ford Escort IV

W roku 1986 powstała nowa wersja Escorta pod nazwa handlową Mk4, w modelu tym zmieniono kształty tak zewnętrzne jak i wewnętrzne. Auto znacznie zyskało na wyglądzie, zostało unowocześnione, zrezygnowano z dużej ilości chromu czym charakteryzowała się wersja Mk3. W kolejnych latach produkcji postawiono...

Opis techniczny Ford Escort V

Samochód Ford Eskort MK5 to samochód nieznacznie unowocześniony względem poprzednika, produkowany był w latach 1990 do 1992.

Opis techniczy Ford Escort VII

Escort był modelem produkowanym od bardzo dawna, jednak Ford zakończył produkcję w roku 2000 roku. Wersje nadwoziowe to hatchback 3d, hatchback 5d i kombi, były też wersje cabrio i sedan jednak u nas w kraju stosunkowo mało popularne i rzadko spotykane. Model Mk7 to ostatni z produkowanych modeli Escorta....

Można zaufać

Ostatnia generacja Forda Escorta występowała w wielu wersjach silnikowych i nadwoziowych. Każdy może zatem znaleźć model odpowiadający jego oczekiwaniom.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford Escort

Społeczność kierowców Ford EscortautoWcentrum - społeczność Ford Escort

najwyższe oktanyAuta - Ford Escort

Ford Escort Cabrio 85,30

Ford Escort 69,60

Ford Escort 1,3 Ford 76,34

Ford Escort 1,3 73,12

Ford Escort Fordzik 66,06

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Escort

niki129 96,58

Thomas305 56,43

Grzeli 45,53

Phill4 90,08

dando50 62,05

dylu89 93,22

kajus_poland 73,33

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Escort

Jazda z odpadającym kołem
Jazda z odpadającym kołem Wracaliśmy w 3 osoby + nasze tobołki. Do przejechania tylko 150 -170 km. Prawie ...
zimowa jazda po mieście
zimowa jazda po mieście Przejechałem trasą Wawa -> Lublin na urodziny mojej siostrzenicy, a jak się p...
Nieco inna rola Escorta ;)
Nieco inna rola Escorta ;) Ostatnio nie miałem czasu no umieszczanie wpisów, ale teraz korzystając z wolnej...
Ślubna Esi ;) 27.09.2014 r. ;)
Ślubna Esi ;) 27.09.2014 r. ;) Tak jak pisałem w marcu, 27.09.2014 r. Escort po raz kolejny wystąpił w roli sam...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Escort

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Escort
 

Najpopularniejsza wersja Ford Escort

Ford Escort

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Escort
 

Ford Escort najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite
Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.
Cena: 70 890 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 8 990 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Escort

Ford Escort
1.3 benzyna 44 KM
1998
1 000 PLN
Ford Escort
1.8 diesel 60 KM
1994
1 400 PLN
Ford Escort
1.6 benzyna 90 KM
199 000 km, 1996
1 800 PLN
Ford Escort
benzyna
0
2 200 PLN

Ocena auta Ford Escort VII Hatchback 1.6 i 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 403 opinii
  • 3,84
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Ford Escort Hatchback 1.6 i 16V (90 KM)

Ford Escort 1.6 16V 98r to rozsądna propozycja. Każdy znajdzie coś dla siebie - dobre zawieszenie, na które trzeba troszkę uważać, relatywnie oszczędny i dynamiczny silnik, przyjemne wnetrze z welurkiem, spory bagażnik i wystarczająca ilośc miejsca dla 4 osób. Myślę, że jak z każdym samochodem - jak nie dbasz, to nie jeździsz. Wymieniam regularnie olej, filtry, płyny, powiem mu czasem coś miłego i wiem, że nie będzie problemów.:) Przez 180 000 km poza elementami, które się naturalnie zużywają podczas ekploatacji ( klocki itd ) wymieniłem tłumik końcowy, uszczelkę wybieraka skrzyni, czujnik temperatury, opornik od dmuchawy, kilka żarówek i....chyba niedługo muszę wymienić " krokowca", bo odezwie się jak go znam:)

dodał: Vega
Ford Escort Hatchback 1.6 i 16V (90 KM)

Samochód nie drogi, oferujący już praktycznie wszystko w wyposażeniu. Poduszki, szybki klima, centralny zamek, wspomaganie. Nie jest to może japońska niezawodność, włoski temperament i francuski wygląd, ale ford to ford (gówno wort), ale mam 3 fordy i z każdego jestem indywidualnie zadowolony. Trzeba do niego od czasu do czasu zaglądnąć, ale nic poważnego się nie dzieje. Wielki plus wszystkich fordów jakie do tej pory użytkowałem to rewelacyjny układ jezdny. Samochód precyzyjnie jedzie po wyrbranej linii, nie buja dziwnie na zakrętach i trzyma się drogi tak jak wymagam ja od samochodu. Daję 4 bo ma 10 lat i nie jest już warty tyle za ile go kupiłem :)

dodał: fodzikowiec
Ford Escort Hatchback 1.6 i 16V (90 KM)

jak przesialdlem sie z fiesty na escorta bylem oczarowany, z czasem jednak dostrzegalem niedoskonalosci tego auta i slaba wytrzymalosc przy wzmozonej eksploatacji ( powyzej 50kkm /rok ). Ostatnio nawet doszlo do tego ze boje sie tym autem jezdzic, poniewaz uzywam auta w pracy i robie glownie trasy nie moge sobie pozwolic na taki samochod ktorym nie wiem czy dojade na miejsce. Zapadla decyzja o rostaniu a ze w przyszlym miesiacu konczy mi sie ubezpieczenie, badanie techniczne i gwarancjia na gaz jest to doskonala okazja na zmiany :) Tym razem nie bedzie to juz ford, przesiadam sie na koniec alfabetu:)

dodał: gkotarba@computerland.pl
Ford Escort Hatchback 1.6 i 16V (90 KM)

Auto z przebiegiem 240tys km może sie psuć i jest już zużyte. Nie polecam escorta z tak duż przebiegiem. To wieczna skarbonka i ciągle coś sie robio... Nie mniej podsumowując muszę pamietać że kiedys gdy essi był młody nie wymagał żadnych nakładów finansowych, lało sie i jechało. Silnik 1,6 16V jak na tamte lata był niezły i nieżle nie zbierał, jednak póxniej przyszły Tdi, Hdi i wówczas stał się osiołkiem... Szczególnie jeszcze jak sie go zagazje... 20koni zdycha jak nic a auto jest mułowate...Ale coś za coś

dodał: Proper
Ford Escort Hatchback 1.6 i 16V (90 KM)

Jak sobie zadbasz tak masz. Codzienna eksploatacja jest bardzo komfortowa - wsiadasz i jedziesz. Niestety trzeba się przyzwyczaić to faktu, że pewne elementy, które w innych samochodach są dożywotnio tutaj zyskują miano materiałów eksploatacyjnych, np. maglownica (przekładnia kierownicza), przełącznik zespolony (światła i wycieraczki), metalowo-gumowe elementy zawieszenia. Jednak jak to się zrobi i zabezpieczy podwozie przed rdzą, to służy bezproblemowo. Zapraszam na www.fordescort.org

dodał: zlapmnie@plusnet.pl
  • Zalety
  • + widoczność
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Escort

Ford Escort VII Kombi - galeria społeczności Ford Escort V Hatchback - galeria społeczności Ford Escort VII Hatchback - galeria społeczności Ford Escort Concept (2013)
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Escort

  • 1.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 1999r.
    dodał: Ro, 20.10.2011

    Moim pierwszym autem na gaz był duży fiat w latach 90.Była to taxówka która na gazie zrobiła prawie 500000tyś km 5 razy robiłem silnik ale ogólnie jak na fiata było ok gaz kosztował nie całą złotówkę.Wszyscy wtedy straszyli że wprowadzą jakąś dużą opłatę i wstawianie gazu jest bez sensu.Myślę że takie informacje wprowadzają koncerny paliwowe.Ale wracając do rzeczy każdy samochód jaki nabyłem przerabiałem na gaz z różnym skutkiem.W jednych udawało się przejechać 100000tysięcy bez remontu silnika w innych trochę więcej ale zasada jest taka zawsze przerabiaj gaz sam w renomowanej stacji z certyfikatem.Nie kupuj auta już z gazem bo są to auta na ogół zjeżdżone nikt nie wstawia gazu do auta gdzie robi 15km dziennie.W instalacjach najważniejsze jest przy jakiej temperaturze gaz wprowadzany jest do silnika i uwierzcie mi żeby silnik osiągnął odpowiednią temperaturę to trzeba zrobić około 5km w mieście przy małych przebiegach to nie zdąży się przełączyć.Sprawa najważniejsza regularna wymiana filtrów i to nie tylko do gazu ale i powietrza.Częściej wymienia się świece i olej.Przeglądy są 2 razy droższe.Ale nie należy się zrażać i tak przy tych cenach paliwa to się opłaca.Wracając do sprawy mój ford escort z silnikiem 90KM z klimą jeżdzi na gazie bardzo dobrze.W to lato na autostradzie jechałem 160km/h (odczyt z gps)Za instalację w 2005 zapłaciłem 3000zł.I tu jeżeli decydujecie się na gaz to tylko pełna sekwencja w renomowanej stacji ja wstawiałem w Węgrowie.Jak wstawiać badziew to lepiej dać sobie spokój (testowałem takie w innych autach same problemy). Temperatura wprowadzanej mieszanki gazowej nie mniejsza niż 35C.Świece tylko platynowe nie jakieś do gazu i śmiga że szok.Przewody NGK.A sprawa bardzo ważna przed założeniem gazu sprawdżcie kompresję na cylindrach jak nie równa nie zakładać gazu.Sam jestem ciekaw ile wytrzyma silnik zetecka na gazie.Ale nie wiem czy zdaże bo ruda mimo zabezpieczania wdała się głęboko.A silnik chodzi jak żyleta na dotyk.

  • 2.
  • 3,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 2000r.
    dodał: witek, 30.11.2013

    Od poczatku z tym zakladem byl problem. Jedyny plus to to ze tanio, ale w efekcie i tak wyszlo dwa razy drozej. Gdy odebralem auto po zainstalowaniu LPG wydawalo sie wszystko dobrze. Na przegladzie pan poprosil mnie o homologacje, okazalo sie ze nie mam. W ogole mi jej nie dali, znowu musialem do nich dwa razy jechac i po tygodniu w koncu dostalem ta homologacje. Po jakims czasie zorientowalem sie, ze gaz za pozno sie zalaczal. W lato musialem przejechac 5 km zeby sie przelaczyl w zime 10. Co calkowice powodowalo ze instalacja jest zbednym balastem szczegolnie w zime bo do pracy mam 10 km, wiec nawet nie zdazyl sie przelaczyc. Jezdzilem z tym kilkanascie razy do nich i mimo tego ze sie umowilem to nie mieli czasu, czekalem az ktos przyjdzie godzine, cos poogladali nic nie zrobili. W koncu oddalem auto na tydzien, po tygodniu oddali mi auto w takim samym stanie i powiedzieli ze nie sa w stanie tego naprawic bo nie maja programu. Mijaly kolejne miesiace co jakis czas do nich dzwonilem w tej sprawie ale do tej pory nic sie nie udalo poprawic. Juz nie mam sily minelo ponad rok musze go naprawic za swoje pieniadze w innym zakladzie, bo kazdy kilometr przejechany na benzynie zamiast na gazie to strata. Powinienem duzo wczesniej zdecydowac sie na naprawe gdzie indziej, dawno by mi sie to zwrocilo.

  • 3.
  • 3,00 Ford Escort VI 1.4 (71KM) 1992r.
    dodał: fido23, 14.10.2009

    Escort przynajmniej mój fatalnie spisywał się na gazie. Przy mocy 71KM spadek mocy ok. 15-20% powoduje, że autko jest strasznie toporne, powolne. silnik z jednopunktowym wtryskiem wg mojej orientacji dużo lepiej spisują się w Oplach czy Audi. Być może gdyby silnik miał ok 2.0 pojemności auto zupełnie inaczej by się zachowywało. 1.4 przy masie Escorta na gazie to zupełna porażka. W tej chwili przejechałem ok. 70 tys. km Audi 80 silnik 2.0. Kultura pracy na gazie między tymi dwoma autami to jak 1 do 10. Jeżeli macie zamiar założyć gaz musicie liczyć się ze spadkiem mocy. Wg mnie najlepiej założyć gaz do autka o odpowiednio dużym silniku. Z mojego doświadczenia wynika, że by ocenić wstępnie ocenić możliwości auta należy wziąć pod uwagę współczynnik, który bardzo prosto obliczyć a mianowicie x=moc silnika/waga pojazdu. Im większy współczynnik Wam wyjdzie, tym możecie być pewniejsi, że spadek mocy będzie mniej odczuwalny a kultura pracy większa. Wiele zależy też od generacji instalacji jaką sobie zafundujecie.

  • 4.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.3 i (60KM) 1996r.
    dodał: nieinteresujsie, 01.10.2011

    Moje poprzednie auto bylo na gazniku i tam z przelaczeniem sie na gaz jest problem (potem sie łapie praktyke), ale od kiedy przesiadlem sie do auta z silnikiem na wtrysku to jazda przestala sprawiac mi jakiegokolwiek problemu. Taka rada dla kupujacych uzywany samochód zasilany gazem by kupowali auto na wtrysku z instalacja przynajmniej drugiej generacji dla monowtrysku i sekwencje dla pelnego wtrysku, i wtedy nie odczuja ami spadku mocy ani zwiekszonego spalania. A tak wogule to za 60zł to na lpg ja przejerzdzam 250 kilometrów w trybie mieszanym.

  • 5.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 1999r.
    dodał: Strfckr5, 04.06.2009

    Poza częstszą wymianą przewodów zapłonowych i świec, oraz koniecznością wymiany emulatora (po ok 200 000) nie ma żadnych minusów. Warunek: gaz dobrej jakości. Plusy? Obliczyłem, że moje oszczędności od zainstalowania gazu vs koszt benzyny wyniosły od 2003 V 2009 ok. 30 tysięcy PLN. I wciąż rosną !

  • 6.
  • 5,00 Ford Escort VII 1.6 i 16V 4X4 (90KM) 2000r.
    dodał: kgr, 29.12.2009

    Regularne wymiany filtrów. Naprawy: wymiana czujnika ciśnienia (po ok. 50 tys km). Jak na okres eksploatacji (130 tys km i przebiegu 300 tys km) instalację uważam za bezawaryjną. Nota bene, silnik to chyba jedyny podzespół nie wymagający napraw w tym samochodzie.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Escort

Ford Escort

573 komentarze

407 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~kazinski~kazinski

mam escorta 1,6 benzyna z 97r. Problem polega na tym ze jak wyciagne kluczyk ze stacyjki to mi swieci podswietlenie od guzikow opuszczania i podnoszenia szyb. Mam elektrycznie regulowane otwieranie szyb. I tez przy wyciagnietym kluczku ze stacyjki gdy załącze dmuchawe to dziala. A tak nie powinno byc. Dzis przez noc rozladowalo mi akumulator. prosze moze ktos podpowie jaka moze byc tego przyczyna?

~jufi1990~jufi1990

Ja mam escorta 1,6 benzyna gaz z 95r. I mam problem mianowicie przy jezdzie na gazie jak silnik jest cieply to samochod sie dusi skacze itp w tym momencie przelaczam go na benzyne i ma normalnego kopa, po przelaczeniu spowrotem na gaz przejedzie pare km i znowu sie dusi oraz szczela z wydechu. Tak w kółko.

~mati~mati

kocham escorta
lanosa tez
xmati5@o2.pl

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
59 811
Przejechany dystans
38 895 825 km
Zatankowanego paliwa
2 039 671 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 429
Wydanych pieniędzy
3 195 918 zł
Średnie wydatki na auto
1 378 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 696
Wydanych pieniędzy
4 211 846 zł
Średnie wydatki na auto
1 815 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 320)

Zużycie paliwa Ford Escort VII Hatchback 1.6 i 16V

Na podstawie 268 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: pawel10122@pocz, dodano: 09.01.2008 19:11

Na zimnym silniku pali mniej więcej 10/100 przy odległościach 2-5 kilometrów, przy rozgrzanym w cyklu mieszanym latem potrafię zejść poniżej 6 (około 5,6-5,8) natomiast zimą poniżej 6,5 przy ekonomicznej jeździe, niestety jest to stary silnik z komorą wstępną dlatego nawet przy ekstramalnie ekonomicznej jeździe (hamowanie silnikiem, delikatne ruszanie bez gazu, trzymanie stałej prędkości itd) nie da sie osiągnąć takich wyników jakimi mogą sie pochwalić użytkownicy np VW lub nowszych silników forda np fokusa z bezpośrednim wtryskiem. Na dłuższej trasie da się zejść poniżej 5 , ja natomiast pokonuje maksymalnie 60 km w różnych warunkach wiec zazwyczaj na trasie wychodzi ponad 5. Z silnikami common rail niema co porównywać po prostu przepaść pod każdym względem.

pełny raport Ford Hatchback 1.8 TD

autor: Artur, dodano: 10.03.2009 17:01

Wyniki spalania uzyskałem poprzez tankowanie paliwa pod korek i jeździe do rezerwy. Wyjeździłem w ten sposób 4 zbiorniki. Tankowałem zawsze na tej samej stacji i wszystko było bez zmian, żadnych napraw czy wymiany filtrów, okres tych pomiarów przypadł na zimę. Zmieniałem tylko styl jazdy. 5,5 litra wychodziło przy spokojnej jeździe 90km/h bez wyprzedzania, ale również przy jeździe do 110 km/h z wyprzedzaniem. Próbując osiągnąć maksymalne spalanie cisnąłem samochód niemiłośiernie, przyspieszałem do 120km/h na 4 i starałem się jechać na trasie ok 150-160km/h no i oczywiście wyprzedzałem o ile na to wszystko pozwalały warunki, wyszło 6,1 l. Mój samochód był jeżdżony przez mojego dziadka od 1994 tylko w okresie kiedy było już ciepło, a wcześniej sprowadzony został z Niemiec, ma teraz 94tys.km. i 0 rdzy:)(ja zrobiłem jakieś 10tys.km.). Dwa problem: zapalanie rano trzeba trochę dłużej zakręcić, ale ponoć tak ten model ma, oraz czujnik od hamulca który miał chwile słabości

pełny raport Ford Hatchback 1.8 D

autor: sajmon65@wp.pl, dodano: 20.10.2009 13:20

Używam tego samochodu od 11 lat. Najlepszy okres dla niego to 4-6 rok (80-140 tys. km). W tym czasie palił najmniej. Od nowości do 4 roku średnie zużycie paliwa paliwa spadło z 6.2 do 5.5 litra latem i z 6.7 do 6.0 zimą. W tym okresie zanotowałem najniższe zużycie paliwa w trasie - 4.78 l/100km. Od 5 do 11 roku spalanie systematycznie rośnie. W 11 roku użytkowania auta kształtuje się na poziomie 6.3 latem i 6.9 l/100km zimą Wszystkie wartości spalania podaję w cyklu mieszanym - ok 30% miasto. Aktualny przebieg - 280 tys. km

pełny raport Ford Hatchback 1.3 i
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Escort VII Hatchback 1.6 i 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Escort VII Hatchback 1.6 i 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczy Ford Escort VII

Escort był modelem produkowanym od bardzo dawna, jednak Ford zakończył produkcję w roku 2000 roku. Wersje nadwoziowe to hatchback 3d, hatchback 5d i kombi, były też wersje cabrio i sedan jednak u nas w kraju stosunkowo mało popularne i rzadko spotykane. Model Mk7 to ostatni z produkowanych modeli Escorta....

Zobacz dane techniczne Ford Escort VII Hatchback 1.6 i 16V 90KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Escort, oglądali także