Szukaj

Informacje o Ford Explorer

Lata produkcji: 1990 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Ford Explorer – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Ford Explorer

Cena od: 424 300 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Ford Explorer

Liczba ocen: 118
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

5,0
~Jacek
Ford Explorer IV
Sport 4.6 390KM 287kW
Nie ma porównania z żadnym europejskim picupem przewyższa je wszystkie i nie gnije jak toyoty , nissany itd. to jest ford F150 ale na Europę czyli mniejszy i wszędzie można zaparkować a to wielka zaleta , opuszczana tylna szyba pozwala przewozić towary nawet do sześciu metrów bez przyczepki , sam tak robiłem , na pakę mieści się euro paleta , szkoda że ładowność ma tylko do 600 kg jak jest w parametrach ale woziłem więcej w nasz kraj ogranicza masę ciągniętej przyczepy bo tylko nieco ponad 3 T , pszerobiem już pięć sztuk tych Fordów wersję z przed 2006 i nowsze 07 08 09 r szkoda że zaprzestali je produkować w Europie byłby teraz na nie popyt . Dożo różnych wersji wyposażenia . W Polsce bardzo rzadki model
4,7
~Jacek
Ford Explorer IV
Standard 4.6 295KM 217kW
Bardzo przyjemny samochód. Udało mi się znaleźć samochód z przebiegiem 110 tyś w perfekcyjnym stanie - import z Japonii :) Nie ma nowoczesnych nowinek technicznych i umiejscowienie niektórych przełączników nie jest specjalnie dobre ale całokształt ogólnie bardzo dobry. Samochód co prawda uwielbia spokojną i majestatyczną jazdę, ale przyśpieszenie do setki też bardzo fajne. Miejsca dla pasażerów bardzo dużo, no i ten trzeci rząd siedzeń !!! Sporej wielkości dorosła osoba swobodnie się tam mieści.
4,7
~marcus
Ford Explorer IV
Standard 4.6 295KM 217kW
Skąd autocentrum wzięło dane ,żeby wybierać w tym samochodzie skrzynie ręczną, 390kM i napęd na 1 oś, to nie wiem (innych opcji wyboru brak!) Auto niesamowicie fajne. W USA Ford to auto dla ludu (nie mylić broń Boże z tym co wyprawia VW w Europie), ma być konkretnie czytelnie i bardzo użytkowo. Tak własnie jest! Krawężnik? Pierdoła jakaś. Jesteś nad jeziorem i trzeba zawrócić na piachu i to pod górę.. Żaden problem. Obciążenie 400kg i wzrasta spalanie? A niby dlaczego? Żona, dziecko, pies, teściowa , wózek i bagaże na pokładzie (plus ja) , czyli normalna sprawa... No i że co niby ma się stać? Chyba takie auta właśnie po to są,czyż nie? Ten samochód jest dokładnie po to , po co ma być. Ciężko europejskie miary przykładać, bo tutaj zazwyczaj auto coś udają. Mam wersję Eddie Bauer , wiec raczej na "offach" się nie sprawdzę, ale wielu właśnie do tego przystosowuje te auta. Spotkałem sięz opinią ,ze to auto dla odważnych. Raczej jestem zdania, że to auto dla myślących samemu, bez potrzeby posiadania "podpowiadaczy" i innych heretyków , którzy nigdy nawet nie lizali takiej motoryzacji przez szybę.

Raporty spalania Ford Explorer

Liczba raportów: 130
Średnie spalanie dla Ford Explorer
10,8 – 19,3
l/100 km
12,2
l/100 km
14,4 – 21,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

12,6
Ford Explorer IV
Standard 4.0 212KM 156kW
Minimum na autostradzie to niecale 10l, przy 5 osobach i tempomacie na 105-110 km/h (czasem trzeba bylo przestawic bo jednak jakas ciezarowke od czasu do czasu trzeba wyprzedzic). W zwyklej jedzie drogami krajowymi spokojnie miesci sie w 11l i to nawet w gorach (o ile sie hamuje silnikiem z gorki). W miescie przy delikatnej jezdzie min to 14l a w cyklu mieszanym (rowniez delikatnie) ok 12. Natomiast jak sie w miescie "cisnie" to moze i w 20 sie nie zamknac. Generalnie jak ktos potrafi spokojnie jezdzic w dluzsze trasy i nie ma cisnienia na wyscigi, to nawet srednio sie oplaca gaz montowac. Ale jak ktos ma ciezka noge, albo musi gnac 140 km/h to LPG ratuje portfel.
15,0
Ford Explorer IV
Standard 4.6 295KM 217kW
4,6 litra V8 i spalanie maks 20 litrów gazu w mieście to wedle mnie wynik świetny. Ze spokojem można w trasie zejść do 15 litrów LPG w trasie. Jak pomyślę , ze po centrum miasta mogę jeździć taką bryką za kwotę około 9-10 litrów benzyny to mi się papa śmieje :) Reszta kosztów, praktycznie orientowałem się tylko teoretycznie, też w miarę przystępna. Cenę generuje raczej rozmiar auta. Nie są to jednak kwoty kosmiczne jak w przypadku X5 czy Q7, raczej auta segmentu D +10-20%. Czyli dla ludzi, w końcu po to jest ten samochód. Czasem trzeba chwilę zaczekać, ale miesiącami jak to twierdzą "fachowcy" a 2-3 dni dłużej niż w standardzie.
16,2
Ford Explorer III
Terenowy 4.0 V6 213KM 157kW
zużycie paliwa z instalacją jak na taki silnik jest bardzo niskiego (w przeliczeniu na benzynę wychodzi jakby ten 4 litrowy stwór spalał 8l/100km benzyny. A to wszystko dzięki amerykańskiemu silnikowi, który na przy normalnej jeździe ma 1500 obrotów, dopiero po dodaniu gazu lub zmiany wajchy automatycznej wskakuje na poważniejsze obroty. Napraw nie ma, a wymiany tylko eksploatacyjne(oleje, filtry, filtry gazowe). Tył na piórach, więc nie ma co wymieniać, a z przodu raz regenerowałem sworznie (koszt 250zł para).
Ford Explorer