Szukaj

Informacje o Ford Fiesta III 1.1 55KM 40kW 1989-1995

Lata produkcji: 1989 – 1995
Segment: Auta małe
Fiesta trzeciej generacji pojawiła się na rynku w 1989 roku i uważana jest za najpopularniejszy model Fiesty w historii (w Polsce do dziś jest bardzo chętnie kupowana). Auto dostępne było po raz pierwszy również w wersji 5-drzwiowej, jak również towarowej, pod nazwą Courier. Na innych rynkach oferowana była także pod nazwami Mazda Soho oraz Mazda 121. Mimo, że w 1995 roku zakończono produkcję Fiesty III, to model ten był sprzedawany jako Fiesta Classic aż do początku 1997 roku.
czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz
Produkowany od 1989 do 1995 roku
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 55 KM (40 kW)
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Karoseria
Średnie spalanie dla Ford Fiesta III 1.1 55KM 40kW 1989-1995
6,4
l/100 km
7,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Ford Fiesta III
Hatchback 1.1 55KM 40kW
W lecie spala około 6,5/100, w zimie 7,5/100. Minimalne spalanie przy oszczędnej jeździe - 5,05/100, natomiast maksymalne na autobahnie czyli gaz w podłodze i niesamowita prędkość 140-150 km dało mi spalanie pokroju 8,5-9/100. Zaznaczę jednak ze mam "podkręcony" silnik do 60km oraz opony 14". Ogólnie bardzo wdzięczne auto, tanie w utrzymaniu a w szczególności silnik bezawaryjny (gaźnik, łańcuch, zero komputera itd). Konstrukcja prosta bez żadnych wygód - brak abs-u, ssanie jeszcze ręczne :D itd. Jak na pierwsze auto bardzo ok. Posiadam je od nowości czyli 1989 roku i nadal użytkuje.
5,8
Ford Fiesta III
Hatchback 1.1 55KM 40kW
To już moje 3 autko tej serii, ten model mam od 3 lat. Silnik 55km, 1.1L, gaźnik, na łańcuchu. W Warszawie spalanie w lato wynosi ok 6L/100km, w zimę ok 7L/100km. Jadąc w trasie "ostro"(średnio 90-110km/h, czasem przyśpieszając do 130km/h) spala 5L... może dziabnąć 5.5L, ale z 4 pasażerami i bagażem na full. Widać też różnicę w spalaniu w zależności od stacji benzynowej, na paliwie z Orlenu pali najmniej(ciekawostka). Prędkość maksymalna 140km/h(strach). Ogólnie, niesamowite auto - wytrzymuje polskie drogi, te miejskie jak i te mocno 3 kategorii, potrafi szybko jechać na autostradzie, do małego off-road świetnie się nadaje, trzyma się dobrze w zakrętach... większość rzeczy można przy nim samemu zrobić... aż łezka się kręci że teraz robią takie szroty co się rozpadają po 3 latach... PS: jest to auto dla osób umiejących jeździć - brak ABS, wspomagania, itp. itd. Polecam i pozdrawiam, Doman.
5,8
Ford Fiesta III
Hatchback 1.1 55KM 40kW
Fiescinka była dosyc zadbana, silniczek chodził super oleju prawie grama nie brał. Spalanie minimalne na trasie (1 osoba) 4,8 na odcinku ok 70 km (droga raczej pusta, sezon letni prędkość ok 80-90 km/h). Maksymalne srednie to jazda glownie po miescie ale tez jedna osoba wynik 7,1 l. Srednio ok 5,5 l i tak sie utryzmywał.

Usterki Ford Fiesta III

Liczba wpisów: 27
falowanie obrotów silnika
  • Ford Fiesta III 1.3 KAT 60KM 44kW 1991-1997
  • silnik
Na postoju włączony silnik obroty spadają do ok. 500 Po 1-2 sek. wzrastają do ok.900. Objaw powtarza się. Podobnie spadek obrotów występuje po zmianie biegów np. na piąty i ustaleniu obrotów niższych niż na czwartym. Największe kłopoty są w korkach. Po krótkotrwałym zatrzymaniu i próbie ruszania (wciśnięciu gazu) mijają 2 sek zanim silnik wejdzie w obroty i przestanie dusić się. Według dwu diagnoz postawionych w stacji napraw. 1. Czujnik położenia przepustnicy albo elektroniczny regulator wlotu powietrza. 2. Silnik krokowy Wymiana czujnika położenia przepustnicy nic nie dała. Ten wpis to prośba do osób obeznanych z problemem o postawienie właściwej diagnozy.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
falowanie obrotów silnika Fiesta 1,3 benzyna prod 1994 Niemcy
  • Ford Fiesta III 1.3 KAT 60KM 44kW 1991-1997
  • silnik
Na postoju silnik nie gaśnie, ale są zmiany obrotów silnika, spadają do ok. 500 po czy po 1-2 sekundach wracają do ok. 800-900. W czasie jazdy po zmniejszeniu gazu na wyższym biegu obroty spadają po czym po dodaniu gazu silnik wchodzi w wyższe obroty z opóźnieniem. Również w korkach przy ruszaniu silnik wchodzi w obroty po 1-2 sekundach, mimo dodania od razu zdecydowanie gazu Diagnozy stawiane w stacjach samochodowych(dwie różne stacje) 1. Czujnik położenia przepustnicy (tzw. potencjometr)albo regulator ciśnienia powietrza - wlot. 2.Silnik krokowy Wymieniłem w zakładzie czujnik położenia przepustnicy. elektryk narzekał,ze dla starych aut nie może wykonać badania komputerowego, bo dla starych aut nie ma programów. Nie ma żadnej poprawy po tej naprawie. Ten wpis to prośba do znawców o postawienie właściwej diagnozy lub sposobu usunięcia usterki.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Podwyższone spalanie 1.3.
  • Ford Fiesta III 1.3 KAT 60KM 44kW 1991-1997
  • silnik
Witam. Chciałbym żeby odp. udzielały osoby, które mają te same objawy w swojej fieście. A więc mam fieste 1.3 z 93r. mam ją już 3 lata. Jak ją kupiłem paliła średnio około 8 l na setkę, powodem był zablokowany termostat-ogrzewanie wnętrza praktyczni nie działało, chyba że stałem w korkach. Po wymianie go spalanie drastycznie spadło średnio przy normalnej jeździe 6-6.3 l na trasie dało się zejść do 5 l wg. mnie zaje... jak na tak archaiczną konstrukcje silnika. Ale się skończyło od ponad roku mam podobny problem pali średnio 7-7.5 l, ale termostat nadal jest sprawny-ogrzewanie sprawne wskazówka w tym samym miejscu no chyba, że na literze m jak napis norm to źle. Wymieniłem już świece niepotrzebnie były dobre, ale dla spokoju, przewody wn potrzebnie lepsza elastyczność, mogę jechać 1500 obr. na 5 wcześniej poniżej 1800 silnik się "dławił". Nic to nie dało natomiast na forach natknąłem się na tematy o sądzie lambda i objawach jej awarii. Zacząłem łączyć fakty: na końcu rury wydechowej jest czarny osad co może świadczyć o niespalonym paliwie, zbyt bogatej mieszance, stare świece też były zabarwione na czarno i czuc było niespaloną benzynę. Z ciekawości wykręciłem sondę jej koniec też jest czarny i czuć benzyną. Sprawdziłem czy działa w niej grzałka podpinając do prostownika- jest sprawna i sprawdziłem napięcie jakie wytw. wynosiło 0,3-0,4 V ale to było w garażu, a jak to sprawdzić w aucie kiedy przewody są podłączone. Nie wiem czy wymieniać tą sondę, chciałbym się upewnić, że nie działa żeby nie wyrzucić kasy w błoto bo jakieś napięcie jednak daje. PROSZĘ o pomoc osoby, które się znają na rzeczy lub miały takie same objawy w swoich fofi, a nie wujków dobra rada. Opisałem usterkę dosyć szczegółowo więc myślę, że ktoś mi poradzi. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Fiesta III