Szukaj

Informacje o Ford Fiesta VI 1.25 i 16V 75KM 55kW 2003-2008

Lata produkcji: 2003 – 2008
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2002-2008 Fiesta VI generacji, tak jak poprzedniczka nawiązywała stylistycznie do linii Focusa. Face-lifting, który Fiesta przeszła w 2005 roku objął m.in. zderzaki, przednie i tylne światła oraz wnętrze. Samochód wzbogacono także o nowe elementy wyposażenia. W roku 2002, na bazie Fiesty, wyprodukowano model Fusion – połączenie kompaktowego vana i samochodu uterenowionego . W RPA, Indiach, Chinach i Brazylii trwa nadal produkcja modelu w wersji sedan (który nazywa się Ikon lub po prostu Fiesta Sedan).
czytaj więcej
Powagosław

Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.

~Powagosław
Luzacjusz

Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2008 roku
Pojemność skokowa 1242 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 110 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(74%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,6
~Marek
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.25 i 16V 75KM 55kW
Samochód bardzo przyjemny dla mnie (studenta) oraz partnerki. W sam raz dla pary lub małej rodziny. Bardzo ekonomiczny i kompletnie bezawaryjny pomimo wieku. Idealny do miasta, a w trasie też daje radę - przejechałem nim dystans 1600km w dwie strony i super, tylko nie warto jednak jechać szybciej niż 120kmh z powodu pięciu biegów. Przy kupnie zwrócić uwagę na podwozie i jego stan oraz progi. Jak na wiek samochodu mam bardzo bogatą wersję - czujnik deszczu i zmierzchu oraz klimatyzacja w 15 letnim samochodzie z miejskiego segmentu to rewelacja!!
4,6
~pawel182
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.25 i 16V 75KM 55kW
Mój pierwszy samochód. Jeździłem nim ponad 12 lat do momentu aż niestety ucierpiał w wypadku i została orzeczona szkoda całkowita. Przejechałem nim bezproblemowo ponad 420 tys km i spokojnie zrobiłby drugie tyle gdyby nie wspomniany wyżej incydent. Auto rewelacyjne i bardzo trwałe. Pozytywnie zaskoczyło mnie pod wieloma względami. Świetnie się prowadzi a koszty jego eksploatacji są zaskakująco niskie. Silnik pomimo nie najwyższej mocy cechuje się dużą kultura pracy, elastycznością a przy tym jest bardzo ekonomiczny.
4,3
~PePe
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.25 i 16V 75KM 55kW
Autko fantastycznie się prowadzi, bardzo dobrze wyważone, przewidywalne i świetnie reagujące na ster. Kiedy go kupowałem miał 60 000 km, dorzuciłem drugie tyle i wymieniłem amortyzatory przód, teraz pora na tył, i niewiele więcej. Materiały i tapicerka - słabo, ale wybaczalnie, fotele przednie - skandaliczne- jak na możliwości tego autka powino być trzymanie boczne, do tego niewygodne. Z innych wad- w wersji trzydrzwiowej uchwyty do kładzenia oparcia słabe i drogie, zamki trudne do wymiany i też słabe. Ale auteczko jeździ, jak marzenie- świetne jako pierwszy samochód, niezawodne i tanie w naprawach.
Średnie spalanie dla Ford Fiesta VI 1.25 i 16V 75KM 55kW 2003-2008
6,9
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.25 i 16V 75KM 55kW
Auto fajne i dość oszczędne, ale na rozgrzanym silniku, w lecie z klimą dojazdy do Poznania + jazda po miescie w korkach ok 30km w jedną stronę i do tego tez trasa ok 200km średnio 5,7l, zimą 6,2, obecnie krótkie odcinki + trasa 200km zimą 6,5 , latem było 5,9 Deptanie na gaz w celu uzyskania fajnej dynamiki nie da nic poza wzrostem spalania W trasie z klimą predkosci 110-130 km/h spokojnie 5,5l jak ktoś oczekuje rakiety (nie uzyska tego efektu) to mu spalanie wyskoczy w kosmos, więc lepiej lekką nogą traktować gaz- efekt dynamiki bedzie ten sam- śrenide spalanie natomiast niewielkie, w trasie z klimą 110-130 km/h spokojnie 5,5l
6,4
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.25 i 16V 75KM 55kW
Samochodem można jeździć oszczędnie, gdy nie ma się zbyt ciężkiej nogi. Dla tzw. jazdy ekonomicznej autko sprawuje się następująco. W cyklu miejskim trzeba nastawić się na spalanie w granicach 6,5-7 l/100 km latem, ok. 7,5-8 l /100 km zimą. W trasie Fiesta może być naprawdę ekonomiczna. W lipcu 2014 w trasie przez Słowację, Austrię, Węgry i z powrotem zanotowałem spalanie 5.6 l/100 km na całą trasę, a w Austrii (o dziwo, bo podjazdów alpejskich było nie mało) tylko 5.14 - wykorzystując możliwie często hamowanie silnikiem na zjazdach.
7,4
Ford Fiesta VI
Hatchback 1.25 i 16V 75KM 55kW
Przy jeździe głownie po mieście średnie spalanie do 8 l/100, w zimie max. ponad 9 l, ale mam ciężką nogę. Kolegom potrafiły podobne fiesty spalić i 11 l/100. Ale to chyba kwestia techniki jazdy - trzeba biegi wrzucać jak najwcześniej (a nie jechać ciągle na trójce 70, albo na czwórce 90 - wydaje mi sie, ze to chyba kwestia instruktora na prawo jazdy?). Na trasie spali poniżej 6 (ale tak jak pisałem wcześniej, raczej jeżdżę szybko i nie lubię wlec się za TIR-ami). Co do cen przeglądów/napraw - nie mogę się wypowiedzieć - auto służbowe.

Usterki Ford Fiesta VI

Liczba wpisów: 20
Problem z obrotami, nie idzie odpalić auta na zimnym silniku
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • instalacja elektryczna
  • 170 tys. km
Witajcie, oddałam 3 tyg temu auto, do mechanika ponieważ nie mogłam odpalić auta. Jak się udało odpalić to po chwili gasł. Problem z obrotami miałam, musiałam chwilę dłuższą posiedzieć rozgrzać go aby nabrał „mocy” i nawet podczas jazdy sam zwalniał musiałam go tzw gazować jak stary dziadek często aby nabrał mocy bo bałam się dojeżdżać do skrzyżowania,nigdy od zakupu żadnego problemu w nim nie miałam. Rocznik 2002, mam go od 3 lat. Wymieniane wszystko na bieżąco. Pojechałam do mechanika ktory rozkłada ręce bo ponoć sprawdzili już wszystko: po cewki, swiece, silniczek krokowy, po przepustnice, przewody wysokiego napięcia, oddali go do elektromechanika który nie chce mówić co on tam sprawdza/ wymienia więc nie powiem jakie on tam rzeczy sprawdzał ale Jak rozgrzał auto to już było ok niby jak twierdzi bo jeździł nim. Odstawił znów do mechanika bo niby chłodnica do wymiany, dziś przyjeżdżam po auto i znów mówią że ta sama przyczyna z którą przyjechałam czyli gaśnie. Więc dalej nie wiem jaka może być przyczyna. Miał ktoś taki problem ?! Ktoś może polecić co jeszcze warto zrobić. Wkurzam się bo ja siedzę na forum i szukam przyczyny i podpowiadam Mechanikom co mają robić. Auta jak nie mam tak nie mam dalej. Miała być pierdola a dalej nie wiadomo co jest
Oczekuje na rozwiązanie
Odpadają plastikowe listwy przy szybach
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 20
Nie 4
Od kupna auta podczas jazdy z prędkością powyżej 60km/h słychać było takie 'klikanie' przy szybach. Przyzwyczilem sie i niezwracalem uwagi. W koncu jednak ztwierdzilem ze cos trzeba z tym halasem zrobic. Olazalo sie ze te plastikowe listwy oddzielajace boczne szyby od siebie trzymaja sie na resztkach kleju ktory z czasem ulegl biodegradacji i praktycznie przestal spelniac swoja role. Wyrwalem listwy (nie wymagalo to uzycia sily bo klej nie dzialal, a listwy trzymaly sie chyba tylko sila woli). Oczyscilem, dalem silikon dekarski i przykleilem od nowa. Tym razem trzyma dobrze i nic nie 'klika'. Jak zaobserwowalem to dosyc czesta przypadłość Fiesty. Juz wiele takich z urwanymi listwami widzialem na ulicy
1 komentarz
Kontrolka "check engine"
  • Ford Fiesta VI 1.4 16V 80KM 59kW 2001-2008
  • inne
Witam, proszę o pomoc. W okolicy kwietnia/maja pojawiła się kontrolka "check engine" - pojechałem do mechanika, który stwierdził, że to zanieczyszczona przepustnica (jednocześnie wspomniał, że może być uszkodzony kat. - przebieg 120.000) i należy ją przeczyścić. Po 1,5 miesiąca znowu pojawiła się ta sama kontrolka - mechanik przekazał, że to katalizator do wymiany (lub możliwe, że sonda lambda). Pojechałem do innego mechanika, bo w wymianę katalizatora nie wierzę - drugi stwierdził po podłączeniu do kompa, że to lambda. Wymieniłem, ale po ok. tygodniu znowu się pojawiła (samochód nie ma wahań obrotów - jałowy bieg 600/700, normalnie przyśpiesza). Proszę o poradę, bo w sobotę wyjeżdżam nad morze z rodziną, a nie chcę stanąć gdzieś na autostradzie.
Problem rozwiązany
4 komentarze
Ford Fiesta VI