Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Ford Fiesta VI 1.4 TDCi 68KM 2001-2008

Lata produkcji: 2001 - 2008
Segment: Auta małe
Szósta generacja Fiesty produkowana w latach 2002-2008. Podobnie, jak jego poprzednik, stylistycznie nawiązuje do linii Focusa. W roku 2005 Fiesta VI została poddana face-liftingowi, który objął m. in. przednie i tylne światła, zderzaki oraz wnętrze. Auto wzbogaciło się również o nowe elementy wyposażenia. Na bazie Fiesty w 2002 roku powstał model Fusion – połączenie samochodu uteronowionego i kompaktowego vana. W Brazylii, Indiach, Chinach i RPA model nadal produkowany jest również w wersji sedan (pod nazwą Ikon lub po prostu Fiesta Sedan).

Komentarze redakcji

Powagosław: Fiesta jeszcze nigdy nie była tak pociągająca. Zawsze była solidna, godna zaufania, ale projektanci razem z księgowymi jakoś skąpili jej wdzięków. Do teraz. Fiesta po raz pierwszy nie wygląda nijako.
Luzacjusz: Łyżka na to: „Niemożliwe!”. Fiesta, która przez ponad 30 lat miała tyle wspólnego z prawdziwą fiestą, co Ich Troje z ichtiozaurem, wygląda dziś tak, jakby z czarodziejskiej szafy wyszła Jessica Alba, choć minutę wcześniej wlazła tam Julia Roberts.

Dane techniczne Ford Fiesta VI 1.4 TDCi 68KM 2001-2008

Podstawowe parametry Ford Fiesta VI 1.4 TDCi 68KM

Produkowany
od 2001 do 2008 roku
Pojemność skokowa
1399 cm3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
68 KM przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
160 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Doładowanie
turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu
SOHC (OHC)
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
8
Stopień sprężania
18,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
73,7 x 82 mm
Typ wtrysku
bezpośredni Common Rail
Pojemność zbiornika paliwa
45 l

Przeniesienie napędu Ford Fiesta VI 1.4 TDCi 68KM

Manualna skrzynia biegów
5-biegowa
Automatyczna skrzynia biegów
dostępna
Rodzaj napędu
na przednią oś
zobacz dane techniczne

Zużycie paliwa Ford Fiesta VI 1.4 TDCi 68KM 2001-2008

Wybrane raporty spalania Ford Fiesta VI 1.4 TDCi 68KM 2001-2008

Witam auto jak na 68 KM to jest nawet dynamiczne ale spalanie to już inna bajka. Spodziewałem się spalania dużo mniejszego ... więcejauto spaliło mi najmniej 5.0 na 100, tak średnio to 5.5-6.0 na 100, maksymalnie to 7.5-8.0. Przeważnie jeżdżę w 3-4 os może stąd tak duże spalanie, nie wiem? Posiadam jeszcze 3 auta i żadne z nich nie jest tak niewygodne jak to. Z przodu podróżuje się fajnie ze względu na widoczność jest b.dobra fotele są w miarę wygodne ale, sterowanie z kierownicy to masakra komu chce się tam wkładać rękę, przejdźmy do tyłu i znowu rozczarowanie fotele są tak nie wygodne że odechciewa się jazdy w żadnym z aut nie miałem tak niewygodnych foteli Citroen Xsara ma wygodniejsze fotele ma 1.9 i 75 KM i spala średnio 5.5 L Fiat Punto ma 1.4 i 75 KM spalił mi raz na trasie 5 L a średnie to 6.5 L a to benzyna Opel Vectra ma 1.8 i 115 KM jest najwygodniejsza i prawie najcichsza jedynie to fiat ją przebija ale fiat to 2012 a Vectra to 1999 spalanie jak na benzyniaka przystał mieści się w 8 L Z tych aut co miałem i mam a wiele ich było to najbardziej polecam OPLE. Vectrę ma 4 lata i nic się nie zepsuło. Dla wszystkich którzy szukają auta w tej cenie polecam OPLA ASTRĘ H lub CORSĘ z silnikiem 1.3 90 KM oraz 1.7 80 KM lub 100 KM OPLE są lepiej wykonane i ekonomiczniejsze. SZKODA ŻE CZŁOWIEK UCZY SIĘ NA WŁASNYCH BŁĘDACH FIESTY NIE POLECAM PS. Ludzie nie piszcie głupot w stylu spalanie 5 L bo to są dane z komputera który ma swój świat i swoje spalanie mój pokazuje 5.1 L a real to 6 L ukryj
dodano 26.01.2013 przez
yWitam Auto niewiarygodnie źle znosi zimę pod kątem ekonomiki. Krótkie dojazdy na zimnym silniku w mieście to nawet 8 l/100 km. ... więcejZa to dzisiejszy wynik średni - w tym roku wyjątkowo długa zima- mój pierwszy wiosenny wpis 12.04.2013r tzn. dzisiaj - temp. pierwszy raz powyżej 10 st.C. przywrócił mi wiarę w diesla . Trasa ok 300 km dała wynik średni 4,1 l/100 km - ok 20% miasto. O dziwo najekonomiczniej to obroty 2700 prędkośc ok 117km/h na trasie Auto zaupiłem w paźdierniku 2012r w Berlinie - powrót do karaju ok 650 km dał wynik porównywalny tj. ok 4,2 l/100 km. Wracałem na niemieckiej ropie przy podobnej temp. powietrza, Zrobiłem już 8000 km i średnia do dzisiaj nie wyiniosła mniej niż 5,2/100, kolejna ciekawostaka - dzisiejsze 4,1 to średnia na paliwe Lukoil - ta sama stacja, ten sam dystrybutor - metoda pod korek weszło 12,31 litra po wcześniejszym uzupełnieniu do pełna. Wcześniej tankowałem Statoil i nigdy w samej trasie nie było poniżej 4,5 l/100km ukryj
dodano 12.04.2013 przez
Każda codzienna trasa to więcej niż 30km za jednym razem. Wyjeżdżam z miasta i później objazd po wioskach. Czasem autostrada, ... więcejale prędkość max to 130-140km/h, bo Fiesta robi się wtedy bardzo głośna. Poza miastem, na drogach jednopasmowych to tak 90-120km/h. Przeciętnie obroty między 2000 a 2500, jazda na V biegu. wynik maksymalny 5,2 zanotowalem po dlugotrwalej jezdzie na autostradzie z predkosciami 140km/h oraz podczas dynamicznej jazdy po miescie. Wynik 4.0 odnotowany po dlugotrwalej jezdzie oszcednej (ecodrive) austroadą z predkoscią 90-100km/h (TIRy trąbiły że tak wolno jadę, więc nie polecam) oraz poza miastem z podobną prędkością. Opony Michelin Energy Saver rocznik 2010, cisnienie 2.2 przód i 2.0 tył (zatem trochę wyższe niż w tabelkach) Metoda liczenia: tankuję pod korek, do drugiego odbicia pistoletu, gdy zbliza sie rezerwa (po okolo 800km) tankuję na tej samej stacji, tym samym pistoletem. ukryj
dodano 08.06.2010 przez
Co do spalania to sądziłem, że silnik 1.4 będzie mniej paliwożerny. W mieście o dużym natężeniu korków (Warszawa), bez klimy ... więceji radia potrafi spalić nawet 6.4 litra. Pewnie zimą zje nawet 7 litrów. Wg mnie na takie auto przy potężnych korakach to powinno być max 6 litrów. W trasie przy oszczędnej jeżdzie udało mi się zejśc do 4.3 litra. 3.7 litra, czyli tak jak pisze ford w intrukcji, to chyba nie da się zejść. Generalnie trzeba mieć poprawkę na dane w tabelach +0.7 litra przynajmniej. Dla ciekawości w focusie II z silnikiem diesla 90km można osiągnąć takie same wyniki spalania co w fieście. Jednak focus to auto znaczanie większe i wygodniejsze... ukryj
dodano 15.07.2010 przez
Fieste mam od miesiąca.Jak na razie spisuje się super.Ma mały przebieg(78000) wszystkie podzespoły pracują bez zarzutów.Bardzo dobrze trzyma się drogi.Silnik ... więcejdynamiczny,zwłaszcza jak załączy się turbina.Z wyprzedzaniem nie ma problemów.Fotele wygodne tapicerka solidna wbudowane radio CD odbiera idealnie.Jadąc nad morze spaliła mi średnio 5.2 (włączona klima,korki,3 osoby+bagaż) miejscami do 140KM/h.Bardzo wygodna obsługa bagażnika-z pilota,kluczyka,przycisku wewnętrznego.Z tyłu brak uchwytów nad drzwiami,są tylko wieszaki.Lakier jak na auto 6 letnie bardzo dobry bez oznak rdzy,odprysków itd.Silnik w czasie jazdy pracuje dość cicho. ukryj
dodano 02.08.2010 przez
Zobacz raporty spalania Ford Fiesta VI 1.4 TDCi 68KM 2001-2008 Dodaj raport spalania

Publikacje o Ford Fiesta

Przeczytaj pozostałe 18 publikacje o Ford Fiesta

Newsy o Ford Fiesta

Przeczytaj pozostałe 26 newsów o Ford Fiesta

Nowe Ford Fiesta

nowe Ford Fiesta
Ford Fiesta
ceny od 40 780 zł do 79 500

Ford Fiesta VII Hatchback 3d Facelifting 1.25 Duratec 60KM od 2012

w pakiecie ambiente

w cenie katalogowej brutto

45 100 zł

Wyposażenie standardowe
Wlew paliwa Ford Easy Fuel – bez tradycyjnego korka,z zabezpieczeniem przed zatankowaniem niewłaściwegopaliwa
Przednie fotele – z zagłówkami regulowanymiw 2 kierunkach
Układ ułatwiajacy ruszanie na wzniesieniach (HSA)
Wyposażenie opcjonalne
Pełny pakiet stylizacyjny nadwozia (3 700 zł)
Pakiet dla palących (40 zł)
Pakiety dealerskie
Pełny pakiet stylizacyjny nadwozia (3 700 zł)
Pakiet dla palących (40 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 73 oferty Ford Fiesta

Dealerzy Ford

EURO CAR

EURO CAR Sp. z o.o.

pomorskie, Gdynia, Owsiana 13

Więcej

AUTO MOTIVE

AUTO MOTIVE Ford Tarnów

małopolskie, Tarnów, Krakowska 13

Więcej

AUTO SKAR Sp. z o.o.

AUTO-SKAR FORD Kielce

świętokrzyskie, Kielce, Radomska 164

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS Ford Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS O/CHORZÓW Ford Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Ford Fiesta

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

7 384

Przejechany dystans

996 376 zł

Zatankowanego paliwa

203 526 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

681

Wydanych pieniędzy

197 860 zł

Średnie wydatki na auto

697 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

1 757

Wydanych pieniędzy

400 702 zł

Średnie wydatki na auto

1 411 zł

ZOBACZ 284 dzienniki kosztów Ford Fiesta Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Ford Fiesta

Liczba wpisów: 35
komentarzy(3)
komentarzy(1)
komentarzy(6)
komentarzy(0)
komentarzy(2)
komentarzy(5)
Zobacz inne typowe słabe punkty Ford Fiesta dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Ford Fiesta

Liczba wpisów: 49
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Ford Fiesta Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o Ford Fiesta

Ciekawostki
dodano 09.08.2011 przez
We wczesnych latach siedemdziesiątych, popyt na małe samochody ze strony konsumentów mocno wzrósł. Konkurencja wypuściła na rynek modele samochodów "miejskich" Fiat 127, Renault 5 czy…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą