Szukaj

Informacje o Ford Focus I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nazwa I generacji modelu, który pojawił się na rynku w roku 1998, pochodząca od prototypu Ghia z roku 1991 była do samej premiery utrzymywana w tajemnicy. Focus pierwszej generacji kontynuował pod względem stylistycznym koncepcję o nazwie New Edge, którą wcześniej zastosowano w innych modelach marki – Cougar i Ka. Model poddano niewielkiemu face-liftingowi w roku 2001. Pomimo, że Ford w 2004 roku zaprezentował II generację auta, Focus I wytwarzany jest do dziś m.in. w Argentynie i Meksyku.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1388 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 76,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Całokształt

Wady

- Silnik - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Mateusz
Ford Focus I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
To mój drugi samochód.Zacznę od wad: silnik 1.4 jest za słaby do tego samochodu.Korozja.Pojawiła się na tylnych błotnikach.W samochodzie wymieniłem rozrząd (550 zł z robocizną żywotność 120 tys) i elementy eksploatacyjne.Co do awarii:"oszalało" sterowanie obrotami.Trzeba było przywrócić komputer/mapy (fachowcem nie jestem) do ustawień fabrycznych.Auto miało za duże obroty.Dało się jeździć,ale trzeba to było zrobić.Spalił się opornik nawiewu (koszt 20zł z tego co pamiętam) i tyle.Ponad 20 tys kilometrów szczęśliwie.Posiadam wersje 3-dzwiową i nie polecam takiego wariantu.
3,2
~yellow
Ford Focus I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
w stosunku do konkuyrencyjnych kompaktów auto wypada zupełnie nieżle, materiały podobne jak u konkurencji może z wyjątkiem golfa, ciekawa stylistyka, auto prawie bezawaryjne, bardzo pewne i precyzyjne w prowadzeniu, sporo do zyczenia pozostawia jakość powłoki lakiewrniczej oraz blach, trwałe hamulce, spory i wygodny lecz w trasie zbyt słaby z tym silnikiem, polecam zdecydowanie jednostkę 1.6 100KM, znacznie sprawniejszą bezawaryjną i przy spokojnej jeździe spalajaca nieco mniej paliwa od motoru 1.4, w silnich 1.8 115KM z początku produkcji(roczniki 1998-99) występowały dość poważne usterki
3,9
~Rafal
Ford Focus I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Jezdzilem juz OPLEM Astra, VW Polo ostatnio Skoda Octavia II Kombi. 5 dzwiowego Forda traktujemy jako 2 auto dojazdowe tzn. na zakupy, dowoz dzieci do przedszkola, wypady na narty etc. - generalnie jezdzi nim zona. Kupilem go za 19.200 zl o dealera, I wlasciciel, 57 000 km, 1 poduszka, wspomaganie, welurowa tapicerka, centralny, halogeny, pelna dokumentacja. Kupilismy Forda gdyz jeszcze nie jezdzilismy ta marka, a slyszelismy raczej same pozytywne opinie. Zakup zostal dokonany staranie i poprzedzony zostal 3 miesiecznymi poszukiwaniami i staranna lektura opinni uzytkownikow zamieszczonych w necie.
Średnie spalanie dla Ford Focus I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2005
7,3
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,4
Ford Focus I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Samochód spisuje się nieźle, oczywiście pod warunkiem że przed zakupem wie się czego można oczekiwać od silnika 1,4 projektowanego w połowie lat '90. Najważniejsze że nie jest to jednostka awaryjna (jedyna przygoda to zdechły cylinder na trasie- spowodowany awarią cewki). Zużycie oleju jak na 17- letnie auto (około 200'000km) akceptowalne: w granicach 0,5L/1000km. Jeśli chodzi o spalanie: moja pomiarówka robiona w zimnej połowie roku, czasami przebiegi w pełni na trasie, czasami w pełni w mieście. Nigdy nie przekroczyłem 9,5L/ 100. Na trasie tylko i wyłącznie (bez autostrady, średnia v=ok. 80km/h) podejrzewam że da się zejść minimalnie poniżej 6,0, jadąc po autostradzie z prędkością ok. 115 km/h plus okazyjne wyprzedzanie można mieć bez problemu ok 6,1, podnosząc tempo- odpowiednio więcej (jadąc dynamicznie i średnio ok 140km/h miałem bodaj 7,1) Sprawa wygląda nieco gorzej w mieście (dane z Karkowa). Jeżdżąc tak jak dyktuje natura (wykorzystując w pełni moment obrotowy, ale nie przekraczając 4k RPM) spalanie dochodzi pod 9,3. Bawiąc się w tryb ECO można zejść 1L niżej, czyli ok. 8,3L/100. Podkreślam że w zimie- czyli dodatkowo silnik pracujący podczas skrobania szyb. Nie są to wyniki powalające na kolana, ale biorąc pod uwagę niezawodność, funkcjonalność wnętrza, ładną bryłę i świetne prowadzenie jest to ciekawa opcja (nie powiem że alternatywa dla golfa, bo wolę żeby 'golfiarz' pozostał w golfie) w cenie (5-8)k zł.
6,6
Ford Focus I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Przeczytałem już trochę raportów spalania tego auta i zastanawiam jak niektórzy osiągają tym motorem 9l/100km. Mam focusa z 2000 roku. Przebieg oryginalny 174000km(od nowości w rodzinie). Autem jeżdżę od 2 lat cały czas po mieście, czasem obwodnica i co 2 tygodnie Kraków-Warszawa. Po mieście, w korkach na alejach czy wielickiej na włączonej klimie komputer nigdy nie pokazał więcej niż 8.3l/100km. Przy normalnej żwawej jeżdzie po mieście z klimą jest to 6.5-7.0 l/100km maks! Jeżdżąc bez klimy więcej jak 6.6 po mieście nigdy nie miałem, a nie jeżdżę jak zgred. Spalanie na wcześniej wspomnianej trasie wychodzi średnio 5.1-5.3 jadąc zgodnie z przepisami + 10-20km/h. Najniżej co mi wyszło na do Warszawy bez radia i klimy to 4.8l/100km, PODKREŚLAM NIE WLOKĄC SIĘ JAK ZGRED! Więc wiem skąd tu komu wychodzą takie wyniki, trzeba umieć jeździć oszczędnie i dynamicznie. Nie chcę robić reklamy ale polecam również wlać sobie specyfik ,,Reno***or Plus", przed tym jak go wlałem wszystkie średnie wyniki było o około 0.4-0,5 l wyższe. Pozdrawiam i zdecydowanie polecam Forda Focusa Mk1, super autko!
6,2
Ford Focus I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
w mojej foce spalanie najmniejsze jakie mi udało się osiągnąć na trasie to 4,9l na maxa jazda po miejscu ,odległość do 5km i zima 11,4l średnio od 7 do 8,5l.Wszystko zależy od tego jak wciskamy pedał gazu, ale jak na taki mały silniczek to jest duże spalanie ,a kwestia rozpędzania tego pojazdu to jest jakieś nieporozumienie(trwa to wieki).poza tym autko jest bardzo przyjemne .Myślę że fajnie pomyka ten samochodzik z silnikiem 2,0 a przy tym pewnie spali o litr może dwa więcej ale niema stresu przy wyprzedzaniu .

Usterki Ford Focus I

Liczba wpisów: 154
Samochod jakby krecil slychac wycie a nie odpala
  • Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam w czasie jazdy auto zatrzymalo mi sie cos tak stuknelo i zaswiecil sie odrazu na pulpicie akumulator. Samochod jakby tam krecil wyje tak nie wiem o co chodzi . Niedawno byl wymieniany pasek bo piszczal okazalo sie ze i trzeba pompe wodna wymienic wymienil mechanik odebralam auto nie przejechalam 30 km jak cos pierdyknelo znow strzelil normalnie i sie zatrzymal bylo samo cyk cyk zaprowadzilam do mechanika mowi ze uszczelke wywalilo. Teraz znow zatrzymal sie w czasie jazdy niemial sily sie rozpedzic a teraz znow nie cyka tylko tak dziwnie kreci jakby w srodku a nie odpala niewiem czy pasek spadl czy pekl od srodka
Oczekuje na rozwiązanie
Podgrzewana przednia szyba
  • Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
W swoim Focusie mam problem z podgrzewaną przednią szybą. Polega on na tym, że szyba grzeje się tylko po bokach- środek jakoś nie chce. Wygląda to tak, że lewa 1/3 szerokości szyby grzeje, następnie środkowa 1/3 nie grzeje i prawa 1/3 znów grzeje. Nie znalazłem nigdzie postu, aby ktoś miał podobną sytuację- wszędzie pisali, że nie grzeje któraś z połówek szyby. Może ma to związek z naprawde maleńkim odpryskiem znajdującym się mniej więcej na wysokości kierownicy, a szyba przestaje grzać około 3 cm od tego odprysku. Kupiłem już klej elektroprzewodzący- może pomoże napchanie tego kleju w ten odprysk. Bardzo proszę o Waszą pomoc w tej sprawie. Myślałem też o wymianie na nową podgrzewaną szybę, ale wiadomo, że to niemały wydatek- byłaby to ostateczność.
Oczekuje na rozwiązanie
Elektryczna szyba pasażera
  • Ford Focus I Sedan 1.8 TDCi 101KM 74kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Pomóżcie proszę, bo nie wiem czy problem leży w dalszym ciągu w przełączniku, czy może w silniczku a może jeszcze gdzie indziej.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Ford Focus I Hatchback