Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Focus/Focus C-Max I Hatchback 2.0 16V ST170

Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 1998 roku. Jego nazwa pochodząca od prototypu Ghia z 1991 roku do samej premiery była utrzymywana w tajemnicy. Pod względem stylistycznym, Focus kontynuował koncepcję New Edge stosowaną wcześniej w innych modelach Forda: Ka i Cougar. W 2001 roku samochód został poddany lekkiemu face-liftingowi. Choć w roku 2004 przedstawiono jego następcę, Focus I produkowany jest do dziś m. in. w Meksyku i Argentynie.

Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - widok z przodu
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - lewy tylny reflektor - wyłączony
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - lewy kierunkowskaz
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - drzwi kierowcy od wewnątrz
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

Generacje Ford Focus

  • Focus I   1998 - 2005
    Ford Focus I
    • Wybierz generację

    • Focus III (2011 - teraz)
    • Focus II (2003 - 2011)
    • Focus I (1998 - 2005)

Komentarze redakcji

Powagosław: Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane.
Luzacjusz: Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna.

Wersje nadwozia Ford Focus I

Silniki Ford Focus I Hatchback

Lista silników:
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o Ford Focus

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST
 
Nasz test Ford Focus ST,250 KM

Jak pech, to pech. Mocne auto z napędem na przód i pierwsze opady śniegu, to niezbyt udane połączenie. Z nadzieją na polepszenie pogody zasiadłem za kierownicą Focusa ST i ruszyłem ku nowej przygodzie.

Nowy Ford Focus kombi vs używane BMW serii 3 Touring

Używane auto z wyższej półki czy mniej wyszukany, ale fabrycznie nowy kompakt? Wybór nie jest prosty. Dość powiedzieć, że za identyczne pieniądze można mieć ulubieńca flot - Forda Focusa kombi, albo używane BMW serii 3 Touring z lat 2005-2009. Rozmiary karoserii oraz pojemności bagażników obu aut różnią...

Kompaktowe hatchbacki: Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Mitsubishi Lancer Sportback 1.6
 
Nasz test Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Mitsubishi Lancer Sportback 1.6

Samochody segmentu C są złotym środkiem pod względem ceny zakupu, komfortu, funkcjonalności oraz przestronności wnętrza. Świetnie sprawdzają się podczas jazdy po mieście, ale nie straszna im również wakacyjna eskapada.

Rozsądna propozycja - Ford Focus kombi 1.6 EcoBoost
 
Nasz test Ford Focus kombi 1.6 EcoBoost

Kompaktowy model Forda jest ceniony za świetne właściwości jezdne. Obcowanie z Focusem staje się naprawdę przyjemne, gdy pod maskę trafi motor, który będzie w stanie dotrzymać kroku charakterystyce zawieszenia. Bardzo rozsądną propozycję stanowi 150-konna jednostka 1.6 EcoBoost.

Przeczytaj pozostałe 19 artykułów o Ford Focus

Ford Focus na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford FocusautoWcentrum - społeczność Ford Focus

najwyższe oktanyAuta - Ford Focus

Ford Focus BlackOrange 83,01

Ford Focus 1.8 TDCi 82,70

Ford Focus foczka 68,51

Ford Focus 68,99

Ford Focus Czerwona FOKA 66,61

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Focus

trebuh_b 98,07

madteo 81,86

katest123 85,34

kstilger 78,41

marksz29 84,16

lukas_auto 89,52

autre2003 93,01

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Focus

Stukanie przy zmianie biegów przeszło w łomotanie
Stukanie przy zmianie biegów przeszło w łomotanie Dzień przed wyjazdem do Warszawy (350 km) podczas wrzucania pierwszych 3 biegów ...
Koszty eksploatacyjne
Koszty eksploatacyjne Zuzycie paliwa na trasie ok.7,5 do 8 l w zależności od prędkości przelotowej,mia...
Nowy zakup
Nowy zakup Fordziawa dorobiła się nowości w środku a dokładnie dywaników, gumowych "dywanik...
Zostało tylko 5000km
Zostało tylko 5000km Do magicznej bariery pozostało tylko 5000 km. W ostanim czasie musiałem tylko wy...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Focus

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Focus
 

Najpopularniejsza wersja Ford Focus

Ford Focus

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Focus
 

Ford Focus najczęściej porównywane z:

Audi A3
1.8 TFSI (180 KM)
Seat Toledo
1.6 TDI CR (90 KM)
Audi A3
2.0 TDI (184 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Ford Focus TITANIUM Demonstracyjny Ford Focus TITANIUM
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 200 km. Silnik: 1.0 125KM, benzynowy.
Cena: 92 500 zł 73 200 zł
Zyskujesz: 19 300 zł Zobacz szczegóły »
Suzuki SX4 S-Cross 1,6 PREMIUM  120KM NOWY MODEL Suzuki SX4 S-Cross 1,6 PREMIUM 120KM NOWY MODEL
Rocznik: 2013. Silnik: 1.6 120KM, benzynowy.
Cena: 81 100 zł 73 100 zł
Zyskujesz: 8 000 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Focus

Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 115 KM
130 000 km, 2010
34 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 85 KM
149 985 km, 2003
9 999 PLN
Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN

Ocena auta Ford Focus/Focus C-Max I Hatchback 2.0 16V ST170

  • Średnia ocena
    na podstawie 7 opinii
  • 4,10
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Ford Focus Hatchback 2.0 16V ST170 (172 KM)

polecam auto dla mlodych jak i dla starszych mozna sie swietnie nim pobawic ....

dodał: kamil1988_09@o2.pl
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Focus

Ford Focus Coupe Cabriolet Ford Focus III Hatchback 5d - galeria redakcyjna Ford Focus 2001 Ford Focus Hatchback 2008 Ford Focus III ST kombi Ford Focus C-MAX  1.8 Trend - galeria redakcyjna Ford Focus III 1.0 EcoBoost Ford Focus ECOnetic Ford Focus Kombi 2.0 TDCi - galeria redakcyjna Ford Focus ST
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Focus

  • 1.
  • 3,00 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2001r.
    dodał: Donato, 06.08.2011

    Hmm firma krzak ;]. Firma nie powinna wstawiac wogole tego komputera, zawsze beda problemy z ustawieniem pracy silnika. partacze których zatrudnia beda ci zawsze wmawiać ze niedziała instalacja winien jest samochód a nie ich instalacja gazowa.wymienicie swiece kable wiele innych rzeczy a po roku zmienia loklizacje swojego oddziału. np w pomorskim byli w gdansku potem przenieśli sie do gdyni teraz nabieraja ludzi w rumii. nie nabierajcie sie na numer z 5 letnia gwarancja do której trzeba dopłacić 200 zł. bo po roku znowu zmienia lokalizacje. w ciagu roku byłem u nich z 40 razy i tak mozna jezdzic w nieskonczonosc. nasze prawo jest tak słabe ze bedziecie sie bardzo długo sadzic i na tym zeruja. ciekawy jestem skad ten komuter maja gdzie to robia. bardzo dobrze wiedza ze ten koputer jest wadliwy a nadal to sprzedaja. chyba nakupowali tego pełno z chin i w magaznie trzymaja i wciskaja ludzią.

  • 2.
  • 3,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 1999r.
    dodał: FordFocus, 23.11.2008

    Instalacje zainstalowalem pomimo odradzania przez warsztat :-) Przez ostatnie 110.000 km dokonalem nastepujacych napraw instalacji: - na gwarancji: wielozawor lpg, komputer instalacji - po gwarancji: reduktor po 100.000 km (ok.600pln) I przy silniku: - regulacja luzow zaworowych co ok. 35.000 km - wymiana swiec, kabli i cewki zaplonowej co ok. 60.000 km Na gazie spalanie wzroslo wiecej niz sie spodziewalem i nie dalo sie tego wyregulowac, podobno Fordy tak maja :( Spalanie w miescie (Pb/lpg) 10 / 12,5 Spalanie w trasie (Pb/lpg) 7 / 10 Uwagi: na lpg przy okolo 140 km/h wzrasta temperatura silnika. Mechanicy twierdza ze to kwestia 2-3 stopni, jednak wskazowka wskaznika dochodzi do maksimum. Co dziwne, po usuniecu termostatu objaw ustepuje. I znowu, regulacje nie pomagaja :( Podsumowujac, finansowo jestem na PLUS :-)

  • 3.
  • 3,75 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 1999r.
    dodał: czarekfit, 15.01.2014

    Nigdy więcej nie zagazuję samochodu. To był dynamiczny, cichy w każdym zakresie obrotów, fajny silnik. Teraz buczy, rzęzi, jest wyrażnie słabszy. Wsiadałem do niego chętnie, lubiłem pojeździć, wcisnąć gaz. Teraz jeżdżę, bo muszę. Bo pracuję w innym mieście. Instalacja sekwencyjna, Tomasetto, Compact, Hana, 2200 zł. Ford Focus mk1, 1.6 16v, 1999 r., 212000 km przebiegu, na lpg 9000 km. To mój trzeci samochód z lpg, ale pierwszy, którego zagazowałem. Nigdy więcej tego nie zrobię. Auto z lpg kupię, ale lpg nie zamontuję. Przychylam się do zdania, że silniki przeznaczone do pracy na benzynie powinny pracować na benzynie. Auta na gaz tak, ale tylko przygotowane do tego fabrycznie.

  • 4.
  • 2,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 2002r.
    dodał: Piotr, 03.05.2010

    Instalacja nigdy nie działała poprawnie: wywoływała poważne zakłócenia w pracy silnika. Po kilkunastu wizytach w warsztacie, wymianie wielu wskazanych przez warsztat "niby-niesprawnych" części silnika, sporach z montażystą i producentem instalacji poddałem się i zdemontowałem instalację. Demontaż przeprowadziłem poza warsztatem montującym instalację, ponieważ instalacja nie kwalifikowała się do demontażu (!!!!!). Warto wspomnieć, że badanie silnika wykonane w serwisie Forda nie potwierdzało wypowiedzi warsztatu. Silnik przed montażem instalacji, po jej odłączeniu oraz po jej demontażu pracuje wzorcowo (przejechałem już bez gazu 60 tys. km).

  • 5.
  • 5,00 Ford Focus II 1.6 i 16V Ti-VCT (115KM) 2010r.
    dodał: DAEWOO, 04.03.2014

    Polecam warsztat w Radwanicach, Eko Alma . Bardzo sympatyczni i profesjonalni monterzy, widać że znają się na rzeczy.W każdym razie, drugi samochód też będę robił w tym warsztacie.Mechanik doradził mi reduktor Stefanelli Geo oraz listwęMaster.I trafił w dziesiątkę.Autko zachowuje się bez zastrzeżeń.Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak !

  • 6.
  • 4,50 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2000r.
    dodał: lukasz, 24.04.2011

    Oprzyrządowanie Tomasetto, LandiRenzo i centralka AC Stag 4. Montaż wykonany poprawnie. Z czasem można się przyzwyczaić do lekkiego spadku mocy. Spalanie rzędu 8,8 - 9,15 litra (z włączona klimą i światłami). Generalnie nie widzę żadnych problemów. Jedyne co, to trzeba sprawdzać luz zaworowy gdzieś co 35 tys. km. Sprawdzenie luzu to koszt raptem 150 zł. A kiedyś się naczytałem beznadziejnych opinii pseudofachowców na forach internteowych, że gaz nie nadaje się do tego silnika. Wszystko to guzik prawda.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Focus

Ford Focus

742 komentarze

518 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~EB Power~EB Power

Ekscytacje testami i tabelkami pomiarów to jedno, a rzeczywisty test w realu to zupełnie coś innego. Ze swojego doświadczenia powiem że 1.6 EB na trasie naprawdę jedzie i nie ma się do czego doczepić. Mam przejechane bez usterek 60 tys. km i nie zamieniłbym tego silnika na żadne TSI....

~EB Power~EB Power

https://

~EB~EB

Sprzeczacie się jak dzieci - ten szybszy, tamten wolniejszy, ten zawodny, tamten niezawodny, a wszystko zależy od szczęścia Ja mam EB z programem 211KM i 333 NM od początku i jeździ pięknie po prawie 100 tys. km i nic się nie sypie, kolega zaś ma TSI 140 KM z 2009r. i dramat serwisowy, ale czy to jest taką regułą to nie mam pojęcia, może są mniej i bardziej udane TSI. Z osiągami jest podobnie - jeden niby ten sam EB czy TSI będzie trochę szybszy, drugi wolniejszy - poczytajcie się na stronie vtecha jakie są rozrzuty produkcyjne - ano całkiem spore nieraz.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
53 923
Przejechany dystans
35 780 820 km
Zatankowanego paliwa
1 830 058 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
7 780
Wydanych pieniędzy
2 896 615 zł
Średnie wydatki na auto
1 354 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
12 363
Wydanych pieniędzy
3 800 163 zł
Średnie wydatki na auto
1 777 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 139)

Testy zderzeniowe Ford Focus

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Focus przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Focus 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2011

Ford Focus
Ford Focus

Ford Focus
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Focus/Focus C-Max I Hatchback 2.0 16V ST170

Na podstawie 10 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Lolo, dodano: 12.04.2014 20:16

Przy zakupie auta poprzedni właściciel mówił ze bak ma 52 litry i bez prblemu robi 1000km czy klima czy bez klimy, nie wierzyłem ale po prawie dwóch latach użytkowania uwieżyłem:) przy założeniu 80% trasa 20 Miasto. Zimą przy mrozach dużych czy małych 940 to maks jaki udało mi sie osiągnąc lecz latem 1080 na odcinku 18km do pracy i droga powrotna 18km po pracy wietrzenie auta latem bo jak w saunie po 2 km zamykanie okien i klima 5 km przed domem klima wyłączona i 1120 km na jednym tankowaniu:) oczywiscie sam i bez bagażu. styl jazdy do 100 km/h ale rozpedzanie żwawe ale nie bardzo zwawe do 2700 obrotów to największy wynik jaki udało mi się osiągnać auto zawsze tankuje po korek po tym przebiegu do baku weszło 53.4 litra a bak ma 52 co prawda lałem po korek ale stacja na pewno troche oszukuje i to pewnie każda:)

pełny raport Ford Hatchback 1.8 TDDi

autor: Piotr, dodano: 27.09.2010 23:39

Auto posiadam od ponad 2 lat, przejechane ponad 30tyś - spalaniem jestem zachwycony. W mieście (Kraków) spala 6,6L/100km bez względu na porę roku. Jeżdżę raczej dynamicznie i szybko ale w granicach rozsądku oczywiście :) - autko pięknie się zbiera, po wciśnięciu gazu natychmiast włączą się turbina i auto dostaje kopa i to jest głównym powodem dla którego ciągle nie mogę nauczyć się spokojnej jazdy focusem. Foczka ciągnie do przodu już od 1500obr, zmiany biegów przeważnie między 2200-2500obr,czasami więcej ale nie więcej jak 3000obr.(w mieście). Cierpliwi byliby w stanie może nawet do 6L zejść w mieście. Na autostradzie, trasa z Krakowa do Lublina i z powrotem spalił praktycznie tyle samo co w mieście - min. prędkość 130km, średnia 150-160km, momentami 170-180km. Jeśli chodzi o ekonomiczną jazdę w trasie to tylko raz mi się zdarzyło jechać cały czas w sznureczku ze stałą prędkością 80km/h - samochód spalił nie więcej jak 4,5L. Dla mnie rewelacja szczególnie przy takiej mocy i dosyć dużym momencie obrotowym. Według oryginalnej książki dołączonej do focusa spalanie w mieście wynosi 7,2 - 7,3 L. Według mnie jeśli komuś pali więcej to znaczy że coś jest nie tak, nieszczelne wężyki, problem z egr itp itd albo poprostu silnik ma pół miliona przebiegu chociaż na tablicy widać dopiero 150tyś :) - bez powodu więcej palić nie będzie. Aha spalanie mierzone w jedyny wiarygodny sposób czyli samemu - tankowanie do pełna i obliczania przy następnym tankowaniu.

pełny raport Ford Hatchback 1.8 TDCi

autor: salem, dodano: 07.11.2010 05:08

Powyzsze spalanie to doświadczenia z pierwszych 5000km. Zawsze na podstawie wyliczeń z tankowań a nie ze wskazań komputera (który przekłamuje jakieś -0,5L). Minimalne 4,4L uzyskałem z trasy Katowice-Sandomierz-Katowice. Jechałem wtedy przepisowo: miasto 50km/h, poza 90km/h. Wg mnie trochę mały zbiornik paliwa - 52 litry. Uważam, że jak auto nie przejedzie swobodnie na baku 1000km to kicha. Ale i tak dzięki diesel´owi robię po mieście jakieś 800 km. Do tej pory miałem tylko jedną usterkę. Z salonu wyjechałem z niewyważonymi kołami. Całe szczęście, że miałem okazję krótko przejechać się 130km/h przed dłuższą trasą i zobaczyłem, że szarpie kierownicą. Po wyważeniu już wszystko OK. Im dłużej go mam - tym bardziej mi się podoba. Zakrętów się trzyma jak "przyklejony", bardzo przyzwoite spalanie, a silnik - dla mnie optymalny. Nie jest to rakieta, ale potrafi żwawo się zebrać. I szczegół, który mi się najbardziej podoba - podgrzewana przednia szyba. Dosłownie bajka! Jak ktoś jej nie ma w swoim focusie, to zrobił wielki błąd, ze wybrał tak skromne wyposażenie. Już nie chodzi tylko o to, ze nie trzeba skrobać szyby zanim się ruszy, ale podczas pierwszych 2 kilometrów nigdy szyba ponownie nie zaszroni. W poprzednich autach miałem zawsze z tym kłopot. Teraz pełen komfort od pierwszego metra.

pełny raport Ford Kombi 1.6 Duratorq TDCi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Focus/Focus C-Max I Hatchback 2.0 16V ST170

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Focus/Focus C-Max I Hatchback 2.0 16V ST170

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczy Ford Focus I

Ford Focus to kolejny model z nowej linii Forda, całkiem zmieniono stylistykę i wygląd zewnętrzny. Pojawiło się podobnie jak w Ka czy pumie sporo krągłości, zmieniła się cała linia nadwozia, kształt i ułożenie lamp. Samochód stał się bardziej nowoczesny. Premiera modelu nastąpiła w 1998 roku i do dziś...

Zobacz dane techniczne Ford Focus I Hatchback 2.0 16V ST170 172KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Focus, oglądali także