Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Focus/Focus C-Max I Hatchback 2.0 16V ST170

Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 1998 roku. Jego nazwa pochodząca od prototypu Ghia z 1991 roku do samej premiery była utrzymywana w tajemnicy. Pod względem stylistycznym, Focus kontynuował koncepcję New Edge stosowaną wcześniej w innych modelach Forda: Ka i Cougar. W 2001 roku samochód został poddany lekkiemu face-liftingowi. Choć w roku 2004 przedstawiono jego następcę, Focus I produkowany jest do dziś m. in. w Meksyku i Argentynie.

Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - widok z przodu
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - lewy tylny reflektor - wyłączony
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - lewy kierunkowskaz
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - drzwi kierowcy od wewnątrz
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

Generacje Ford Focus

  • Focus I   1998 - 2005
    Ford Focus I
    • Wybierz generację

    • Focus III (2011 - teraz)
    • Focus II (2003 - 2011)
    • Focus I (1998 - 2005)

Komentarze redakcji

Powagosław: Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane.
Luzacjusz: Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna.

Wersje nadwozia Ford Focus I

Silniki Ford Focus I Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Ford Focus

Ford Focus - w jeszcze lepszej formie
 
Nasz test Ford Focus Kombi 2.0 TDCi

Facelifting Focusa nie ograniczył się do odświeżenia karoserii i zmiany kilku detali wnętrza. Ford poprawił istotne mankamenty kompaktowego modelu - wprowadził nowy system multimedialny i pozbył się przeładowanej przyciskami konsoli środkowej.

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST
 
Nasz test Ford Focus ST,250 KM

Jak pech, to pech. Mocne auto z napędem na przód i pierwsze opady śniegu, to niezbyt udane połączenie. Z nadzieją na polepszenie pogody zasiadłem za kierownicą Focusa ST i ruszyłem ku nowej przygodzie.

Nowy Ford Focus kombi vs używane BMW serii 3 Touring

Używane auto z wyższej półki czy mniej wyszukany, ale fabrycznie nowy kompakt? Wybór nie jest prosty. Dość powiedzieć, że za identyczne pieniądze można mieć ulubieńca flot - Forda Focusa kombi, albo używane BMW serii 3 Touring z lat 2005-2009. Rozmiary karoserii oraz pojemności bagażników obu aut różnią...

Kompaktowe hatchbacki: Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Mitsubishi Lancer Sportback 1.6
 
Nasz test Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Mitsubishi Lancer Sportback 1.6

Samochody segmentu C są złotym środkiem pod względem ceny zakupu, komfortu, funkcjonalności oraz przestronności wnętrza. Świetnie sprawdzają się podczas jazdy po mieście, ale nie straszna im również wakacyjna eskapada.

Przeczytaj pozostałe 19 artykułów o Ford Focus

Ford Focus na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford FocusautoWcentrum - społeczność Ford Focus

najwyższe oktanyAuta - Ford Focus

Ford Focus 69,69

Ford Focus Pokus 74,74

Ford Focus Focus 71,72

Ford Focus foczka 68,08

Ford Focus 68,99

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Focus

brzozzhems 96,85

david2 98,32

catkiller 84,10

marksz29 67,66

deckboy 78,66

kstilger 85,89

bandit_bb 90,12

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Focus

Nowe pokrowce
Nowe pokrowce Fotel w skórze to niekwestionowany statut elegancji (nie mylić z luksusem) autko...
Wrażenia i podsumowania po 11600 km
Wrażenia i podsumowania po 11600 km Wprawdzie 11600 km to nie tak dużo, jednak postanowiłem dodać wpis, póki mam cza...
Problemy z zasilaniem silnika paliwem
Problemy z zasilaniem silnika paliwem Po 211 tys. przyszedł czas na wymianę cewki. Niestety przyszedł na nią czas. Wym...
Uwaga na polskie drogi
Uwaga na polskie drogi Witajcie, wracając dzisiaj z Żonką z działki, chcieliśmy podjechać do sklepu. W...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Focus

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Focus
 

Najpopularniejsza wersja Ford Focus

Ford Focus

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Focus
 

Ford Focus najczęściej porównywane z:

Toyota Auris
Valvematic 130 (132 KM)
Volvo V40
1.6 T2 (120 KM)
Skoda Octavia
1.6 TDI CR DPF (105 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS Demonstracyjny Hyundai i30 CLASSIC PLUS
Rocznik: 2014. Przebieg: 1 000 km. Silnik: 1.4 100KM, benzynowy.
Cena: 64 200 zł 52 900 zł
Zyskujesz: 11 300 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 73 600 zł
Zyskujesz: 13 003 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Focus

Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 115 KM
130 000 km, 2010
34 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 85 KM
149 985 km, 2003
9 999 PLN
Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN

Ocena auta Ford Focus/Focus C-Max I Hatchback 2.0 16V ST170

  • Średnia ocena
    na podstawie 7 opinii
  • 4,10
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Ford Focus Hatchback 2.0 16V ST170 (172 KM)

polecam auto dla mlodych jak i dla starszych mozna sie swietnie nim pobawic ....

dodał: kamil1988_09@o2.pl
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Focus

Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna Ford Focus III Sedan Facelifting (2015) Ford Focus III Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 125KM - galeria redakcyjna Ford Focus III Kombi Facelifting (2014) Ford Focus III ST Hatchback 5d 2.0 EcoBoost 250KM - galeria redakcyjna Ford Focus ST Ford Focus III Hatchback Facelifting (2014) Ford Focus ST Concept Ford Focus Concept Ford Focus Kombi 2010
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Focus

  • 1.
  • 3,00 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2001r.
    dodał: Donato, 06.08.2011

    Hmm firma krzak ;]. Firma nie powinna wstawiac wogole tego komputera, zawsze beda problemy z ustawieniem pracy silnika. partacze których zatrudnia beda ci zawsze wmawiać ze niedziała instalacja winien jest samochód a nie ich instalacja gazowa.wymienicie swiece kable wiele innych rzeczy a po roku zmienia loklizacje swojego oddziału. np w pomorskim byli w gdansku potem przenieśli sie do gdyni teraz nabieraja ludzi w rumii. nie nabierajcie sie na numer z 5 letnia gwarancja do której trzeba dopłacić 200 zł. bo po roku znowu zmienia lokalizacje. w ciagu roku byłem u nich z 40 razy i tak mozna jezdzic w nieskonczonosc. nasze prawo jest tak słabe ze bedziecie sie bardzo długo sadzic i na tym zeruja. ciekawy jestem skad ten komuter maja gdzie to robia. bardzo dobrze wiedza ze ten koputer jest wadliwy a nadal to sprzedaja. chyba nakupowali tego pełno z chin i w magaznie trzymaja i wciskaja ludzią.

  • 2.
  • 3,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 1999r.
    dodał: FordFocus, 23.11.2008

    Instalacje zainstalowalem pomimo odradzania przez warsztat :-) Przez ostatnie 110.000 km dokonalem nastepujacych napraw instalacji: - na gwarancji: wielozawor lpg, komputer instalacji - po gwarancji: reduktor po 100.000 km (ok.600pln) I przy silniku: - regulacja luzow zaworowych co ok. 35.000 km - wymiana swiec, kabli i cewki zaplonowej co ok. 60.000 km Na gazie spalanie wzroslo wiecej niz sie spodziewalem i nie dalo sie tego wyregulowac, podobno Fordy tak maja :( Spalanie w miescie (Pb/lpg) 10 / 12,5 Spalanie w trasie (Pb/lpg) 7 / 10 Uwagi: na lpg przy okolo 140 km/h wzrasta temperatura silnika. Mechanicy twierdza ze to kwestia 2-3 stopni, jednak wskazowka wskaznika dochodzi do maksimum. Co dziwne, po usuniecu termostatu objaw ustepuje. I znowu, regulacje nie pomagaja :( Podsumowujac, finansowo jestem na PLUS :-)

  • 3.
  • 3,75 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 1999r.
    dodał: czarekfit, 15.01.2014

    Nigdy więcej nie zagazuję samochodu. To był dynamiczny, cichy w każdym zakresie obrotów, fajny silnik. Teraz buczy, rzęzi, jest wyrażnie słabszy. Wsiadałem do niego chętnie, lubiłem pojeździć, wcisnąć gaz. Teraz jeżdżę, bo muszę. Bo pracuję w innym mieście. Instalacja sekwencyjna, Tomasetto, Compact, Hana, 2200 zł. Ford Focus mk1, 1.6 16v, 1999 r., 212000 km przebiegu, na lpg 9000 km. To mój trzeci samochód z lpg, ale pierwszy, którego zagazowałem. Nigdy więcej tego nie zrobię. Auto z lpg kupię, ale lpg nie zamontuję. Przychylam się do zdania, że silniki przeznaczone do pracy na benzynie powinny pracować na benzynie. Auta na gaz tak, ale tylko przygotowane do tego fabrycznie.

  • 4.
  • 2,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 2002r.
    dodał: Piotr, 03.05.2010

    Instalacja nigdy nie działała poprawnie: wywoływała poważne zakłócenia w pracy silnika. Po kilkunastu wizytach w warsztacie, wymianie wielu wskazanych przez warsztat "niby-niesprawnych" części silnika, sporach z montażystą i producentem instalacji poddałem się i zdemontowałem instalację. Demontaż przeprowadziłem poza warsztatem montującym instalację, ponieważ instalacja nie kwalifikowała się do demontażu (!!!!!). Warto wspomnieć, że badanie silnika wykonane w serwisie Forda nie potwierdzało wypowiedzi warsztatu. Silnik przed montażem instalacji, po jej odłączeniu oraz po jej demontażu pracuje wzorcowo (przejechałem już bez gazu 60 tys. km).

  • 5.
  • 5,00 Ford Focus II 1.6 i 16V Ti-VCT (115KM) 2010r.
    dodał: DAEWOO, 04.03.2014

    Polecam warsztat w Radwanicach, Eko Alma . Bardzo sympatyczni i profesjonalni monterzy, widać że znają się na rzeczy.W każdym razie, drugi samochód też będę robił w tym warsztacie.Mechanik doradził mi reduktor Stefanelli Geo oraz listwęMaster.I trafił w dziesiątkę.Autko zachowuje się bez zastrzeżeń.Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak !

  • 6.
  • 4,50 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2000r.
    dodał: lukasz, 24.04.2011

    Oprzyrządowanie Tomasetto, LandiRenzo i centralka AC Stag 4. Montaż wykonany poprawnie. Z czasem można się przyzwyczaić do lekkiego spadku mocy. Spalanie rzędu 8,8 - 9,15 litra (z włączona klimą i światłami). Generalnie nie widzę żadnych problemów. Jedyne co, to trzeba sprawdzać luz zaworowy gdzieś co 35 tys. km. Sprawdzenie luzu to koszt raptem 150 zł. A kiedyś się naczytałem beznadziejnych opinii pseudofachowców na forach internteowych, że gaz nie nadaje się do tego silnika. Wszystko to guzik prawda.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Focus

Ford Focus

742 komentarze

518 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~EB Power~EB Power

Ekscytacje testami i tabelkami pomiarów to jedno, a rzeczywisty test w realu to zupełnie coś innego. Ze swojego doświadczenia powiem że 1.6 EB na trasie naprawdę jedzie i nie ma się do czego doczepić. Mam przejechane bez usterek 60 tys. km i nie zamieniłbym tego silnika na żadne TSI....

~EB Power~EB Power

https://

~EB~EB

Sprzeczacie się jak dzieci - ten szybszy, tamten wolniejszy, ten zawodny, tamten niezawodny, a wszystko zależy od szczęścia Ja mam EB z programem 211KM i 333 NM od początku i jeździ pięknie po prawie 100 tys. km i nic się nie sypie, kolega zaś ma TSI 140 KM z 2009r. i dramat serwisowy, ale czy to jest taką regułą to nie mam pojęcia, może są mniej i bardziej udane TSI. Z osiągami jest podobnie - jeden niby ten sam EB czy TSI będzie trochę szybszy, drugi wolniejszy - poczytajcie się na stronie vtecha jakie są rozrzuty produkcyjne - ano całkiem spore nieraz.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
59 066
Przejechany dystans
38 414 489 km
Zatankowanego paliwa
2 015 139 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 356
Wydanych pieniędzy
3 165 460 zł
Średnie wydatki na auto
1 379 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 552
Wydanych pieniędzy
4 180 840 zł
Średnie wydatki na auto
1 822 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 295)

Testy zderzeniowe Ford Focus

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Focus przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Focus 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2011

Ford Focus
Ford Focus

Ford Focus
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Focus/Focus C-Max I Hatchback 2.0 16V ST170

Na podstawie 10 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: kemot.d, dodano: 01.12.2011 14:57

Robiłem dwukrotnie test minimalnego spalania na trasie 100 km na rozgrzanym silniku raz jadąc ze średnią prędkością 70 km/h (raz za ciężarówką - 60-80 km/h, raz bez ciężarówki 60-90 km/h). Pod koniec odcinka komputer wskazywał przez chwilę 3,3, ale po wjeździe do miasta było już 3,4 (realne spalanie moło być nieco większe). Jeżdżę oszczędnie (praktykuję ecodriving), ale bez przesady i raczej przepisowo (pod warunkiem zachowania płynności jazdy). Realne średnie spalanie (obliczone na podstawie stosunku zatankowanych litrów do przejechanej na baku trasy a nie na podstawie komputera, gdyż zaobserwowałem różnicę między tymi dwoma metodami) waha się między 4,5 a 5,0 l/100km. Komputer wskazuje mi bardziej 4,0 - 4,5. Jestem bardzo zadowolony z TAKIEGO spalania tego auta. Nie spodziewałem się, że będzie aż tak dobrze!

pełny raport Ford Kombi 1.6 Duratorq TDCi

autor: Lolo, dodano: 12.04.2014 20:16

Przy zakupie auta poprzedni właściciel mówił ze bak ma 52 litry i bez prblemu robi 1000km czy klima czy bez klimy, nie wierzyłem ale po prawie dwóch latach użytkowania uwieżyłem:) przy założeniu 80% trasa 20 Miasto. Zimą przy mrozach dużych czy małych 940 to maks jaki udało mi sie osiągnąc lecz latem 1080 na odcinku 18km do pracy i droga powrotna 18km po pracy wietrzenie auta latem bo jak w saunie po 2 km zamykanie okien i klima 5 km przed domem klima wyłączona i 1120 km na jednym tankowaniu:) oczywiscie sam i bez bagażu. styl jazdy do 100 km/h ale rozpedzanie żwawe ale nie bardzo zwawe do 2700 obrotów to największy wynik jaki udało mi się osiągnać auto zawsze tankuje po korek po tym przebiegu do baku weszło 53.4 litra a bak ma 52 co prawda lałem po korek ale stacja na pewno troche oszukuje i to pewnie każda:)

pełny raport Ford Hatchback 1.8 TDDi

autor: Lolo, dodano: 12.04.2014 20:16

Przy zakupie auta poprzedni właściciel mówił ze bak ma 52 litry i bez prblemu robi 1000km czy klima czy bez klimy, nie wierzyłem ale po prawie dwóch latach użytkowania uwieżyłem:) przy założeniu 80% trasa 20 Miasto. Zimą przy mrozach dużych czy małych 940 to maks jaki udało mi sie osiągnąc lecz latem 1080 na odcinku 18km do pracy i droga powrotna 18km po pracy wietrzenie auta latem bo jak w saunie po 2 km zamykanie okien i klima 5 km przed domem klima wyłączona i 1120 km na jednym tankowaniu:) oczywiscie sam i bez bagażu. styl jazdy do 100 km/h ale rozpedzanie żwawe ale nie bardzo zwawe do 2700 obrotów to największy wynik jaki udało mi się osiągnać auto zawsze tankuje po korek po tym przebiegu do baku weszło 53.4 litra a bak ma 52 co prawda lałem po korek ale stacja na pewno troche oszukuje i to pewnie każda:)

pełny raport Ford Hatchback 1.8 TDDi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Focus/Focus C-Max I Hatchback 2.0 16V ST170

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Focus/Focus C-Max I Hatchback 2.0 16V ST170

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczy Ford Focus I

Ford Focus to kolejny model z nowej linii Forda, całkiem zmieniono stylistykę i wygląd zewnętrzny. Pojawiło się podobnie jak w Ka czy pumie sporo krągłości, zmieniła się cała linia nadwozia, kształt i ułożenie lamp. Samochód stał się bardziej nowoczesny. Premiera modelu nastąpiła w 1998 roku i do dziś...

Zobacz dane techniczne Ford Focus I Hatchback 2.0 16V ST170 172KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Focus, oglądali także