Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Focus/Focus C-Max I Hatchback 2.0 16V ST170

Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 1998 roku. Jego nazwa pochodząca od prototypu Ghia z 1991 roku do samej premiery była utrzymywana w tajemnicy. Pod względem stylistycznym, Focus kontynuował koncepcję New Edge stosowaną wcześniej w innych modelach Forda: Ka i Cougar. W 2001 roku samochód został poddany lekkiemu face-liftingowi. Choć w roku 2004 przedstawiono jego następcę, Focus I produkowany jest do dziś m. in. w Meksyku i Argentynie.

Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - widok z przodu
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - lewy tylny reflektor - wyłączony
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - lewy kierunkowskaz
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - drzwi kierowcy od wewnątrz
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

Generacje Ford Focus

  • Focus I   1998 - 2005
    Ford Focus I
    • Wybierz generację

    • Focus III (2011 - teraz)
    • Focus II (2003 - 2011)
    • Focus I (1998 - 2005)

Komentarze redakcji

Powagosław: Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane.
Luzacjusz: Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna.

Wersje nadwozia Ford Focus I

Silniki Ford Focus I Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Ford Focus

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Ford Focus - w jeszcze lepszej formie
 
Nasz test Ford Focus Kombi 2.0 TDCi

Facelifting Focusa nie ograniczył się do odświeżenia karoserii i zmiany kilku detali wnętrza. Ford poprawił istotne mankamenty kompaktowego modelu - wprowadził nowy system multimedialny i pozbył się przeładowanej przyciskami konsoli środkowej.

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST
 
Nasz test Ford Focus ST,250 KM

Jak pech, to pech. Mocne auto z napędem na przód i pierwsze opady śniegu, to niezbyt udane połączenie. Z nadzieją na polepszenie pogody zasiadłem za kierownicą Focusa ST i ruszyłem ku nowej przygodzie.

Nowy Ford Focus kombi vs używane BMW serii 3 Touring

Używane auto z wyższej półki czy mniej wyszukany, ale fabrycznie nowy kompakt? Wybór nie jest prosty. Dość powiedzieć, że za identyczne pieniądze można mieć ulubieńca flot - Forda Focusa kombi, albo używane BMW serii 3 Touring z lat 2005-2009. Rozmiary karoserii oraz pojemności bagażników obu aut różnią...

Przeczytaj pozostałe 20 artykułów o Ford Focus

Ford Focus na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford FocusautoWcentrum - społeczność Ford Focus

najwyższe oktanyAuta - Ford Focus

Ford Focus 86,56

Ford Focus 1.6 16V by PaaQ 71,59

Ford Focus C-MAX 77,41

Ford Focus Pokus 74,74

Ford Focus Focus 72,02

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Focus

david2 98,18

Romanowski 84,24

dakoolk 52,37

madteo 65,28

brzozzhems 97,21

Davilo 52,38

FranzMaurer 99,05

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Focus

Sobotnie pucowanie
Sobotnie pucowanie Prawie jak co tydzień nadszedł czas na dopieszczanie Focusa. Tym razem był pakie...
Wymiana świec żarowych
Wymiana świec żarowych W ostatnich dniach, kiedy temperatura sięgnęła nawet -8 stopni, Focus dość ocięż...
Wideorejestrator
Wideorejestrator Ostatnio naoglądałem się filmików pt. "polskie drogi" doszedłem do wniosku, że ...
Montaż sterownika radia
Montaż sterownika radia Otóż zachciało mi się montażu kolejnej zabawki do samochodu- tym razem padło na ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Focus

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Focus
 

Najpopularniejsza wersja Ford Focus

Ford Focus

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Focus
 

Ford Focus najczęściej porównywane z:

Skoda Octavia
1.8 TSI (180 KM)
Opel Astra
1.4 Turbo ECOTEC (140 KM)
Opel Astra
1.6 Twinport ECOTEC (115 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Focus Focus Trend - 5 dr - 1.6 Duratec 105KM M5 2015.25MY Ford Focus Focus Trend - 5 dr - 1.6 Duratec 105KM M5 2015.25MY
Rocznik: 2015. Silnik: 1.6 77KM .
Cena: 63 890 zł
Zyskujesz: 5 000 zł Zobacz szczegóły »
Ford Focus III Titanium Ford Focus III Titanium
Rocznik: 2011. Przebieg: 108 819 km. Silnik: 1.6 70KM .
Cena: 43 900 zł

Używane Ford Focus

Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 115 KM
130 000 km, 2010
34 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 85 KM
149 985 km, 2003
9 999 PLN
Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN

Ocena auta Ford Focus/Focus C-Max I Hatchback 2.0 16V ST170

  • Średnia ocena
    na podstawie 7 opinii
  • 4,10
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Ford Focus Hatchback 2.0 16V ST170 (172 KM)

polecam auto dla mlodych jak i dla starszych mozna sie swietnie nim pobawic ....

dodał: kamil1988_09@o2.pl
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Focus

Ford Focus ST - galeria redakcyjna Ford Focus III ST kombi Ford Focus Concept Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna Ford Focus WRC Ford Focus III ST Kombi Facelifting (2015) Ford Focus ST Concept Ford Focus CoupeCabrio 2008 Ford Focus II Kombi Ford Focus III Kombi 1.6 EcoBoost 150KM - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Focus

  • 1.
  • 3,00 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2001r.
    dodał: Donato, 06.08.2011

    Hmm firma krzak ;]. Firma nie powinna wstawiac wogole tego komputera, zawsze beda problemy z ustawieniem pracy silnika. partacze których zatrudnia beda ci zawsze wmawiać ze niedziała instalacja winien jest samochód a nie ich instalacja gazowa.wymienicie swiece kable wiele innych rzeczy a po roku zmienia loklizacje swojego oddziału. np w pomorskim byli w gdansku potem przenieśli sie do gdyni teraz nabieraja ludzi w rumii. nie nabierajcie sie na numer z 5 letnia gwarancja do której trzeba dopłacić 200 zł. bo po roku znowu zmienia lokalizacje. w ciagu roku byłem u nich z 40 razy i tak mozna jezdzic w nieskonczonosc. nasze prawo jest tak słabe ze bedziecie sie bardzo długo sadzic i na tym zeruja. ciekawy jestem skad ten komuter maja gdzie to robia. bardzo dobrze wiedza ze ten koputer jest wadliwy a nadal to sprzedaja. chyba nakupowali tego pełno z chin i w magaznie trzymaja i wciskaja ludzią.

  • 2.
  • 3,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 1999r.
    dodał: FordFocus, 23.11.2008

    Instalacje zainstalowalem pomimo odradzania przez warsztat :-) Przez ostatnie 110.000 km dokonalem nastepujacych napraw instalacji: - na gwarancji: wielozawor lpg, komputer instalacji - po gwarancji: reduktor po 100.000 km (ok.600pln) I przy silniku: - regulacja luzow zaworowych co ok. 35.000 km - wymiana swiec, kabli i cewki zaplonowej co ok. 60.000 km Na gazie spalanie wzroslo wiecej niz sie spodziewalem i nie dalo sie tego wyregulowac, podobno Fordy tak maja :( Spalanie w miescie (Pb/lpg) 10 / 12,5 Spalanie w trasie (Pb/lpg) 7 / 10 Uwagi: na lpg przy okolo 140 km/h wzrasta temperatura silnika. Mechanicy twierdza ze to kwestia 2-3 stopni, jednak wskazowka wskaznika dochodzi do maksimum. Co dziwne, po usuniecu termostatu objaw ustepuje. I znowu, regulacje nie pomagaja :( Podsumowujac, finansowo jestem na PLUS :-)

  • 3.
  • 3,75 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 1999r.
    dodał: czarekfit, 15.01.2014

    Nigdy więcej nie zagazuję samochodu. To był dynamiczny, cichy w każdym zakresie obrotów, fajny silnik. Teraz buczy, rzęzi, jest wyrażnie słabszy. Wsiadałem do niego chętnie, lubiłem pojeździć, wcisnąć gaz. Teraz jeżdżę, bo muszę. Bo pracuję w innym mieście. Instalacja sekwencyjna, Tomasetto, Compact, Hana, 2200 zł. Ford Focus mk1, 1.6 16v, 1999 r., 212000 km przebiegu, na lpg 9000 km. To mój trzeci samochód z lpg, ale pierwszy, którego zagazowałem. Nigdy więcej tego nie zrobię. Auto z lpg kupię, ale lpg nie zamontuję. Przychylam się do zdania, że silniki przeznaczone do pracy na benzynie powinny pracować na benzynie. Auta na gaz tak, ale tylko przygotowane do tego fabrycznie.

  • 4.
  • 2,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 2002r.
    dodał: Piotr, 03.05.2010

    Instalacja nigdy nie działała poprawnie: wywoływała poważne zakłócenia w pracy silnika. Po kilkunastu wizytach w warsztacie, wymianie wielu wskazanych przez warsztat "niby-niesprawnych" części silnika, sporach z montażystą i producentem instalacji poddałem się i zdemontowałem instalację. Demontaż przeprowadziłem poza warsztatem montującym instalację, ponieważ instalacja nie kwalifikowała się do demontażu (!!!!!). Warto wspomnieć, że badanie silnika wykonane w serwisie Forda nie potwierdzało wypowiedzi warsztatu. Silnik przed montażem instalacji, po jej odłączeniu oraz po jej demontażu pracuje wzorcowo (przejechałem już bez gazu 60 tys. km).

  • 5.
  • 5,00 Ford Focus II 1.6 i 16V Ti-VCT (115KM) 2010r.
    dodał: DAEWOO, 04.03.2014

    Polecam warsztat w Radwanicach, Eko Alma . Bardzo sympatyczni i profesjonalni monterzy, widać że znają się na rzeczy.W każdym razie, drugi samochód też będę robił w tym warsztacie.Mechanik doradził mi reduktor Stefanelli Geo oraz listwęMaster.I trafił w dziesiątkę.Autko zachowuje się bez zastrzeżeń.Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak !

  • 6.
  • 4,50 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2000r.
    dodał: lukasz, 24.04.2011

    Oprzyrządowanie Tomasetto, LandiRenzo i centralka AC Stag 4. Montaż wykonany poprawnie. Z czasem można się przyzwyczaić do lekkiego spadku mocy. Spalanie rzędu 8,8 - 9,15 litra (z włączona klimą i światłami). Generalnie nie widzę żadnych problemów. Jedyne co, to trzeba sprawdzać luz zaworowy gdzieś co 35 tys. km. Sprawdzenie luzu to koszt raptem 150 zł. A kiedyś się naczytałem beznadziejnych opinii pseudofachowców na forach internteowych, że gaz nie nadaje się do tego silnika. Wszystko to guzik prawda.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Focus

Ford Focus

742 komentarze

518 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~EB Power~EB Power

Ekscytacje testami i tabelkami pomiarów to jedno, a rzeczywisty test w realu to zupełnie coś innego. Ze swojego doświadczenia powiem że 1.6 EB na trasie naprawdę jedzie i nie ma się do czego doczepić. Mam przejechane bez usterek 60 tys. km i nie zamieniłbym tego silnika na żadne TSI....

~EB Power~EB Power

https://

~EB~EB

Sprzeczacie się jak dzieci - ten szybszy, tamten wolniejszy, ten zawodny, tamten niezawodny, a wszystko zależy od szczęścia Ja mam EB z programem 211KM i 333 NM od początku i jeździ pięknie po prawie 100 tys. km i nic się nie sypie, kolega zaś ma TSI 140 KM z 2009r. i dramat serwisowy, ale czy to jest taką regułą to nie mam pojęcia, może są mniej i bardziej udane TSI. Z osiągami jest podobnie - jeden niby ten sam EB czy TSI będzie trochę szybszy, drugi wolniejszy - poczytajcie się na stronie vtecha jakie są rozrzuty produkcyjne - ano całkiem spore nieraz.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
63 815
Przejechany dystans
40 390 163 km
Zatankowanego paliwa
2 176 845 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 876
Wydanych pieniędzy
3 414 164 zł
Średnie wydatki na auto
1 387 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 734
Wydanych pieniędzy
4 596 909 zł
Średnie wydatki na auto
1 867 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 462)

Testy zderzeniowe Ford Focus

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Focus przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Focus 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2011

Ford Focus
Ford Focus

Ford Focus
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Focus/Focus C-Max I Hatchback 2.0 16V ST170

Na podstawie 10 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: adrian4rt , dodano: 26.01.2012 14:17

posiadam focusa od prawie nowości, zakupiłem go 3letniego i jeżdżę nim do tej pory, Ci co mówią że się psuje to albo kupowali jakieś wyciorane egzemplarze albo poprostu mają pecha.. Zrobiłem nim 170tys a w sumie ma 211 i zawieszenie nigdy nie było robione poza łącznikiem stabilizatora, z tym że auto jeździ po francji w polsce w sumie może zrobiło z 10,15tys ale to i tak nie naraziło tego zawieszenia :) spalanie rzędu 5,6 litrów jest w nim nie możliwe nie wiem jak wy tym jeździcie bo mi w cyklu miejskim z klimą nigdy nie zeszło poniżej 7 a standard to niecałe 8, w trasie fakt można przyoszczędzić schodząc do 7l/100km. Ale jak sie mu przyciśnie do 200km czy lekko ponad tak że jest na skraju wytrzymałości to z 12litrów nie schodzi ale to raczej normalne jak na silnik tylko 100km. Podsumowując b. dobre wygodne autko o średnich wynikach spalania, dosyć tanich częściach, niskiej awaryjności z kilkoma minusam przykład tylnia listwa w kombi i hatchbackach nie dopracowana, woda się pod nią zbiera i lekko rdzewieje no i niestety pojawia sie wtedy też problem z oświetleniem tablic bo śniedzeją przewody i nie świecą żarówki, ale kwestia rozebrania wyczyszczenia i zasilikonowania... poza tym u mnie nigdzie rdzy nie widac przy 10letnim egzemplarzu, może dlatego że nigdy nie był bity. Z minusów to można dodać jeszcze to że dosyć często czytaj raz na rok może sie rozkodować kluczyk ale to nie taki wielki problem :) no i lampa przednia prawa zawsze żółknie nei wiem czemu pewnie wada fabryczna.

pełny raport Ford Kombi 1.6 16V

autor: pepe gonzales, dodano: 24.09.2012 21:03

Raport ze spalania dotyczy tylko okresu wiosna/lato, zimą jeszcze nie jeździlem więc nie wiem co mnie czeka. Generalnie sporą różnicę widać jeżdząc po mieście z włączoną klimatyzacją, ciężko wtedy stojąc i tak w umiarkowanych korkach (wakacje) zejśc ponizej 7 litrów. Pozytywne spalanie jest na trasie, jadąc 90/100 km/h można zejść poniżej 5 litrów, ale wymaga to wykorzystania warunków terenowych (jazda z górki bez gazu, przewidywanie zachowania innych uczestników. Jadąc w dwie/trzy osoby w miarę dynamicznie 5,2l jest spokojnie do osiągnięcia. Autostrada, ostatnio zrobiona trasa Kraków/Wrocław w 5 osób z bagażami ale bez klimy spalanie wyszło 6,0l przy prędkości w zakresie 120-140km/h (włączony tempomat na 135km/h, więc całkiem przyzwoicie myślę. Jazda z predkością 140km i więcej podnosi spalanie i to bardzo. Samochód nie jest może dynamiczny jeżeli chodzi o ruszanie spod świateł, ale już na trasie pod górkę widać, że nawet w pełni obciążony przyśpiesza. W mieście bez klimy ciężko utrzymać spalanie poniżej 6,5l, a jej włącznie podnosi spalanie powyżej 7 litrów, a to i tak przy w miarę spokojnej jeździe. Cóż samochód swoje waży i rozpędzanie go generuje znaczne spalanie.

pełny raport Ford Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF

autor: logik, dodano: 03.06.2009 21:47

Przy bardzo delikatnej jeździe (trasa, drogi międzywojewódzkie, sporadycznie szybkiego ruchu, bez pasażerów i bagażu, klimatyzacja włączona +/- na 30% trasy, wyposażenie auta standardowe) najmniejsze zużycie jakie pokazał mi "komputer" to 3.3 l/100km, natomiast liczone wg ilości przejechanych km to 3.5l/100km (zatankowałem dokładnie, gdy pojawił się pierwszy sygnał dźwiękowy oznajmiający "do przejechania pozostało 80 km" - 50 litrów zwykłego oleju na shellu, a zliczyłem przejechane km (nieco ponad 1400)również gdy w baku pozostało paliwa na ok 80 km, co daje owe 3.5l/100km). Zakładam więc dalej, że mechanizm liczący automatycznie zużycie nie przekłamuje, a jeśli tak, to w granicach do ok. 0.4l. W trasie max jaki mi pokazał to 3.9l/100km (tu znów tylko kierowca, natomiast z 2-ką pasażerów - nigdy nie przekroczyło 4.0l/100km). W cyklu mieszanym równie dobrze mi się sprawuje - 50l/930km, 450km trasa, 480km miasto, raczej bez korków, co daje 5.3l/100km. Jazda miejska (Toruń) to 5.7 - 6.4l/100km. Zdaję sobie sprawę, że wyniki podane przeze mnie są dla niektórych niewiarygodne, ale chcę zaznaczyć, że jeżdżę bardzo spokojnie a samochód jest w doskonałym stanie. Przy bardzo dynamicznej jeździe w trasie można spalić nawet 5l/100km. Pozdrawiam posiadaczy Focusów, którzy mają podobne spalania;)

pełny raport Ford Hatchback 1.8 TDCi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Focus/Focus C-Max I Hatchback 2.0 16V ST170

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Focus/Focus C-Max I Hatchback 2.0 16V ST170

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczy Ford Focus I

Ford Focus to kolejny model z nowej linii Forda, całkiem zmieniono stylistykę i wygląd zewnętrzny. Pojawiło się podobnie jak w Ka czy pumie sporo krągłości, zmieniła się cała linia nadwozia, kształt i ułożenie lamp. Samochód stał się bardziej nowoczesny. Premiera modelu nastąpiła w 1998 roku i do dziś...

Zobacz dane techniczne Ford Focus I Hatchback 2.0 16V ST170 172KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Focus, oglądali także