Szukaj

Informacje o Ford Focus I Hatchback 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nazwa I generacji modelu, który pojawił się na rynku w roku 1998, pochodząca od prototypu Ghia z roku 1991 była do samej premiery utrzymywana w tajemnicy. Focus pierwszej generacji kontynuował pod względem stylistycznym koncepcję o nazwie New Edge, którą wcześniej zastosowano w innych modelach marki – Cougar i Ka. Model poddano niewielkiemu face-liftingowi w roku 2001. Pomimo, że Ford w 2004 roku zaprezentował II generację auta, Focus I wytwarzany jest do dziś m.in. w Argentynie i Meksyku.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 1998 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1753 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 3850 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1850 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 82,5 x 82 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Ergonomia

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~cris1983cris
Ford Focus I
Hatchback 1.8 TDCi 101KM 74kW
Autem uzytkowalem miedzy 105 tys. km - 153 tys. km okolo 2,5 roku. Bylem bardzo zadowolony z focusa poniewaz nie spotkaly mnie zadne duze wydatki jak niektorych znajomych. Staralem sie lac dobra rope- nie mialem problemu z wtryskami, turbo tez dobrze dzialalo. W czasie uzytkowania wymienialem akumulator ktory padl w srodku lata ( koszt. 350 zl), swiece zarowe, klocki hamulcowe, pozatym paliwo i filtry. Autem sie swietnie jezdzi, ma niezle przyspieszenie choc nie na pierwszych biegach, ale na 4-5 biegu na wyprzedzanie tirow swietnie sie sprawdza. Ciagnie rowno od 80 do 140-160 km/h. W hatchbacku troche maly bagaznik, przy mojej 3-osobowej rodzinie czasem byly problemy z zapakowaniem i musialem niektore torby wozic w srodku auta.
4,4
~Mmm
Ford Focus I
Hatchback 1.8 TDCi 101KM 74kW
Fantastyczny samochód! Świetne prowadzenie, dość dynamiczny i elastyczny silnik. Moim zdaniem auto jest dużo fajniejsze niż golf mk IV czy astra II. Jeśli dzisiaj uda się jeszcze znaleźć zadbany i mało skorodowany egzemplarz to jest to auto godne polecenia.
3,9
~Seba
Ford Focus I
Hatchback 1.8 TDCi 101KM 74kW
Ogółem samochód dobry tylko broń boże nie brać TDCi ! Drogie naprawy , awaryjny, problemy z odpalaniem zimą. No i RDZA. Trzeba na to zwrócić szczególną uwagę. Na plus : nie porównywalny w tej klasie komfort prowadzenia - mistrzostwo.
Åšrednie spalanie dla Ford Focus I Hatchback 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005
5,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,5
Ford Focus I
Hatchback 1.8 TDCi 101KM 74kW
Auto niesamowite. Dziś jestem po trasie Gdynia - Zgorzelec - Gdynia w 3 osoby i załadowany bagażnik na całej trasie (ponad 1000 km) spalanie ( przelot po 160 km/h i więcej gdzie się dało:) )wdł komputera to 5.5 litra na 100 km. troszkę żałuję, że nie jest to wersja 115 hp ale w zupełności wystarczy. Na trasie przy prędkości 120 km/h jestem pewny, że 1000 km na baku przejedzie. w mieście ekonomia spada. spalanie średnie waha się w granicach 6.5-7 l/100 km i nie chce spaść - 700 km na baku chyba jeszcze w mieście nie zrobiłem.
4,9
Ford Focus I
Hatchback 1.8 TDCi 101KM 74kW
Przy bardzo delikatnej jeździe (trasa, drogi międzywojewódzkie, sporadycznie szybkiego ruchu, bez pasażerów i bagażu, klimatyzacja włączona +/- na 30% trasy, wyposażenie auta standardowe) najmniejsze zużycie jakie pokazał mi "komputer" to 3.3 l/100km, natomiast liczone wg ilości przejechanych km to 3.5l/100km (zatankowałem dokładnie, gdy pojawił się pierwszy sygnał dźwiękowy oznajmiający "do przejechania pozostało 80 km" - 50 litrów zwykłego oleju na shellu, a zliczyłem przejechane km (nieco ponad 1400)również gdy w baku pozostało paliwa na ok 80 km, co daje owe 3.5l/100km). Zakładam więc dalej, że mechanizm liczący automatycznie zużycie nie przekłamuje, a jeśli tak, to w granicach do ok. 0.4l. W trasie max jaki mi pokazał to 3.9l/100km (tu znów tylko kierowca, natomiast z 2-ką pasażerów - nigdy nie przekroczyło 4.0l/100km). W cyklu mieszanym równie dobrze mi się sprawuje - 50l/930km, 450km trasa, 480km miasto, raczej bez korków, co daje 5.3l/100km. Jazda miejska (Toruń) to 5.7 - 6.4l/100km. Zdaję sobie sprawę, że wyniki podane przeze mnie są dla niektórych niewiarygodne, ale chcę zaznaczyć, że jeżdżę bardzo spokojnie a samochód jest w doskonałym stanie. Przy bardzo dynamicznej jeździe w trasie można spalić nawet 5l/100km. Pozdrawiam posiadaczy Focusów, którzy mają podobne spalania;)
6,8
Ford Focus I
Hatchback 1.8 TDCi 101KM 74kW
Samochód na autostradzie przy v ok160-170km/h pali około 9-10l, w mieście jazda bez głównie jazda bez korków, spokojna spalanie około 7-8l, dopiero w trasie jadąc około 100km/h uda się zejść poniżej 6l. Jak na małe, lekkie auto z dieslem wyniki nie są zadowalające.

Usterki Ford Focus I

Liczba wpisów: 154
Samochod jakby krecil slychac wycie a nie odpala
  • Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam w czasie jazdy auto zatrzymalo mi sie cos tak stuknelo i zaswiecil sie odrazu na pulpicie akumulator. Samochod jakby tam krecil wyje tak nie wiem o co chodzi . Niedawno byl wymieniany pasek bo piszczal okazalo sie ze i trzeba pompe wodna wymienic wymienil mechanik odebralam auto nie przejechalam 30 km jak cos pierdyknelo znow strzelil normalnie i sie zatrzymal bylo samo cyk cyk zaprowadzilam do mechanika mowi ze uszczelke wywalilo. Teraz znow zatrzymal sie w czasie jazdy niemial sily sie rozpedzic a teraz znow nie cyka tylko tak dziwnie kreci jakby w srodku a nie odpala niewiem czy pasek spadl czy pekl od srodka
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Podgrzewana przednia szyba
  • Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
W swoim Focusie mam problem z podgrzewaną przednią szybą. Polega on na tym, że szyba grzeje się tylko po bokach- środek jakoś nie chce. Wygląda to tak, że lewa 1/3 szerokości szyby grzeje, następnie środkowa 1/3 nie grzeje i prawa 1/3 znów grzeje. Nie znalazłem nigdzie postu, aby ktoś miał podobną sytuację- wszędzie pisali, że nie grzeje któraś z połówek szyby. Może ma to związek z naprawde maleńkim odpryskiem znajdującym się mniej więcej na wysokości kierownicy, a szyba przestaje grzać około 3 cm od tego odprysku. Kupiłem już klej elektroprzewodzący- może pomoże napchanie tego kleju w ten odprysk. Bardzo proszę o Waszą pomoc w tej sprawie. Myślałem też o wymianie na nową podgrzewaną szybę, ale wiadomo, że to niemały wydatek- byłaby to ostateczność.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
Elektryczna szyba pasażera
  • Ford Focus I Sedan 1.8 TDCi 101KM 74kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Pomóżcie proszę, bo nie wiem czy problem leży w dalszym ciągu w przełączniku, czy może w silniczku a może jeszcze gdzie indziej.
Problem rozwiÄ…zany
6 komentarzy
Ford Focus I Hatchback