Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Focus/Focus C-Max I Hatchback 1.8 TDDi

Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 1998 roku. Jego nazwa pochodząca od prototypu Ghia z 1991 roku do samej premiery była utrzymywana w tajemnicy. Pod względem stylistycznym, Focus kontynuował koncepcję New Edge stosowaną wcześniej w innych modelach Forda: Ka i Cougar. W 2001 roku samochód został poddany lekkiemu face-liftingowi. Choć w roku 2004 przedstawiono jego następcę, Focus I produkowany jest do dziś m. in. w Meksyku i Argentynie.

Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - widok z przodu
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - lewy tylny reflektor - wyłączony
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - lewy kierunkowskaz
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - pełny panel przedni
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - drzwi kierowcy od wewnątrz
Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna - pełny panel przedni

Generacje Ford Focus

  • Focus I   1998 - 2005
    Ford Focus I
    • Wybierz generację

    • Focus III (2011 - teraz)
    • Focus II (2003 - 2011)
    • Focus I (1998 - 2005)

Komentarze redakcji

Powagosław: Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane.
Luzacjusz: Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna.

Wersje nadwozia Ford Focus I

Silniki Ford Focus I Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Ford Focus

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST
 
Nasz test Ford Focus ST,250 KM

Jak pech, to pech. Mocne auto z napędem na przód i pierwsze opady śniegu, to niezbyt udane połączenie. Z nadzieją na polepszenie pogody zasiadłem za kierownicą Focusa ST i ruszyłem ku nowej przygodzie.

Nowy Ford Focus kombi vs używane BMW serii 3 Touring

Używane auto z wyższej półki czy mniej wyszukany, ale fabrycznie nowy kompakt? Wybór nie jest prosty. Dość powiedzieć, że za identyczne pieniądze można mieć ulubieńca flot - Forda Focusa kombi, albo używane BMW serii 3 Touring z lat 2005-2009. Rozmiary karoserii oraz pojemności bagażników obu aut różnią...

Kompaktowe hatchbacki: Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Mitsubishi Lancer Sportback 1.6
 
Nasz test Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Mitsubishi Lancer Sportback 1.6

Samochody segmentu C są złotym środkiem pod względem ceny zakupu, komfortu, funkcjonalności oraz przestronności wnętrza. Świetnie sprawdzają się podczas jazdy po mieście, ale nie straszna im również wakacyjna eskapada.

Rozsądna propozycja - Ford Focus kombi 1.6 EcoBoost
 
Nasz test Ford Focus kombi 1.6 EcoBoost

Kompaktowy model Forda jest ceniony za świetne właściwości jezdne. Obcowanie z Focusem staje się naprawdę przyjemne, gdy pod maskę trafi motor, który będzie w stanie dotrzymać kroku charakterystyce zawieszenia. Bardzo rozsądną propozycję stanowi 150-konna jednostka 1.6 EcoBoost.

Przeczytaj pozostałe 19 artykułów o Ford Focus

Ford Focus na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford FocusautoWcentrum - społeczność Ford Focus

najwyższe oktanyAuta - Ford Focus

Ford Focus 1.8 TDCi 82,39

Ford Focus 79,52

Ford Focus 68,17

Ford Focus 76,24

Ford Focus 68,99

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Focus

madteo 72,11

pawelt89 91,23

Bakszyszol 66,56

Marcin1985 88,68

17damian17 60,10

Romanowski 83,30

kajus_poland 69,71

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Focus

Problemy z zasilaniem silnika paliwem
Problemy z zasilaniem silnika paliwem Po 211 tys. przyszedł czas na wymianę cewki. Niestety przyszedł na nią czas. Wym...
W końcu na alusach
W końcu na alusach Długo wyczekiwane alufelgi w końcu doszły do mnie dziś rano kurierem. Oczywiście...
Ekstremalnie niska średnia spalania
Ekstremalnie niska średnia spalania Otóż dnia wczorajszego podczas jazdy na trasie Wrocław- Legnica (65 km) spokojną...
Felgi felunie felusieńki ;p
Felgi felunie felusieńki ;p Niestety zaniedbane przez poprzednich właścicieli alusy, dużo pracy przede mną, ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Focus

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Focus
 

Najpopularniejsza wersja Ford Focus

Ford Focus

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Focus
 

Ford Focus najczęściej porównywane z:

Opel Astra
2.0 CDTI ECOTEC (165 KM)
Opel Astra
1.4 Turbo ECOTEC (140 KM)
Alfa Romeo Giulietta Nuova
1.4 TB 16v Mair (170 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 73 600 zł
Zyskujesz: 13 003 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Focus

Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 115 KM
130 000 km, 2010
34 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 85 KM
149 985 km, 2003
9 999 PLN
Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN

Ocena auta Ford Focus/Focus C-Max I Hatchback 1.8 TDDi

  • Średnia ocena
    na podstawie 114 opinii
  • 4,16
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Ford Focus Hatchback 1.8 TDDi (90 KM)

Pojechałem moim nowym fordem na ukrainę w styczniu do odessy w drodze powrotnej zepsuła się pompa wspomagania układu kierowniczego i zerwał się pasek klinowy co uniemożliwiło podróż powrotną. Na pompe w ukraińskim serwisie kazali czekać 2tygodnie wiec przywiozłem auto na lawecie!!!!!!!!!! Tarcze hamulcowe z przodu w zostały wymienione po 25000 , przegrzały się i przy hamowaniu były ogromne wibracje(podobno wszystkie focusy tak maja) Jakieś dziwne stuki w układzie kierowniczym podczas manewrowania na parkingu(boję się kosztów niech więc sobie stuka), po 40000km wymiana łożyska w kole przednim lewym Poza tym wszystko ok. Mam pytanie czy Ja mam pecha ?????????? Auto idzie do sprzedania

dodał: tacho@eranet.pl
Ford Focus Hatchback 1.8 TDDi (90 KM)

Ford Focus 1.8 tddi, 2002. Nie wiem, co o tym aucie myśleć? Ogólnie bardzo mi odpowiadał, gdyby nie usterki. I zaznaczam nie wiem czy to wina mechaników, niestety naprawiałem go u znajomych nie u dealera, czy samochodu. Fakty są takie. iż najpierw popsuła się pompka wodna, a póżniej pękł pasek rozrządu i poważnie uszkodził silnik. Wcześniej wymieniałem ten pasek u znajomego mechanika. Szkoda, że miałem takiego pecha z tym autem, bo bardzo mi odpowiadał, pomimo dziwnej pracu silnika, słabego przyspieszenia i zwariowanej klimatyzacji. Reasumując jestem skłonny uznać winę raczej kiepskich mechaników. Auto miałem pół roku w 2005. Pozdrawiam Peter

dodał: peter
Ford Focus Hatchback 1.8 TDDi (90 KM)

Trudno wymagać czegoś podobnego za tę cenę. Kiedy przejechałem się nim pierwszy raz - spodobał mi się. W porównaniu z innymi autami w tej klasie na pewno jeździł najlepiej. Teraz kiedy już nim trochę pojeździłem (robię 40k rocznie) zaczynam doceniać go coraz bardziej. Daje dużo przyjemności z jazdy. Cicho i sprawnie wyprzedza dając poczucie zapasu mocy. Znakomicie zachowuje się na niebezpiecznych zakrętach. Nawet na polskiej pofałdowanej smole zwanej drogą radzi sobie doskonale dając poczucie pełnej kontroli.

dodał: Ramses
Ford Focus Hatchback 1.8 TDDi (90 KM)

Jezdze tym autkiem moze nie wiele,ale jak wielu tu mowi"jak dbasz tak masz".Poza drobnymi stukami klapy(potrzebna regulacja co pewien czas)i dymieniem(ponoc jakas kostka-wada fabryczna-usunieto szybko)nic do tej pory sie nie wydarzylo.Predkosc max.wieksza od podawanej(195-jeszcze pojdzie),zuzycie paliwa w normie,przyspieszenie_calkiem przyzwoite,zawieszenie_na nasze dziury troszke twarde,ale na szybsza jazde-doskonale,ale nie do szalenstw.Ogolnie jestem zadowolony,polecam innym.

dodał: arko_32hotmail.com
Ford Focus Hatchback 1.8 TDDi (90 KM)

auto ma na liczniku 200000km ,do tej pory nie miałem z autem zadnego powaznego problemu ,oczywiscie auto wymaga czsami drobnych napraw o przegladach nawet nie wspominam,to jest normalne jak w kazdym innym aucie,w czasie duzej wilgotnosci wiekszosc szyb jest zaparowana,zima szyby potrafia zamarznąć od wewnącz auta,ale to wszystko nie jest tak wazne jezeli spojżymy na ergonomie ,ekonomicznosc oraz komfort podrózy tym autem co jest duzym plusem. Auto jest godne polecenia.

dodał: Sławek
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Focus

Ford Focus III Sedan 1.6 EcoBoost 182KM - galeria redakcyjna Ford Focus C-MAX  1.8 Trend - galeria redakcyjna Ford Focus 2.0 Sport - galeria redakcyjna Ford Focus RS MR Car Design Ford Focus III Hatchback 5d 1.0 EcoBoost 125KM - galeria redakcyjna Ford Focus C-Max Ford Focus III ST Hatchback 5d 2.0 EcoBoost 250KM - galeria redakcyjna Ford Focus Coupe Cabriolet Ford Focus RS Anderson Germany Ford Focus III ST Hatchback Facelifting (2015)
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Focus

  • 1.
  • 3,00 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2001r.
    dodał: Donato, 06.08.2011

    Hmm firma krzak ;]. Firma nie powinna wstawiac wogole tego komputera, zawsze beda problemy z ustawieniem pracy silnika. partacze których zatrudnia beda ci zawsze wmawiać ze niedziała instalacja winien jest samochód a nie ich instalacja gazowa.wymienicie swiece kable wiele innych rzeczy a po roku zmienia loklizacje swojego oddziału. np w pomorskim byli w gdansku potem przenieśli sie do gdyni teraz nabieraja ludzi w rumii. nie nabierajcie sie na numer z 5 letnia gwarancja do której trzeba dopłacić 200 zł. bo po roku znowu zmienia lokalizacje. w ciagu roku byłem u nich z 40 razy i tak mozna jezdzic w nieskonczonosc. nasze prawo jest tak słabe ze bedziecie sie bardzo długo sadzic i na tym zeruja. ciekawy jestem skad ten komuter maja gdzie to robia. bardzo dobrze wiedza ze ten koputer jest wadliwy a nadal to sprzedaja. chyba nakupowali tego pełno z chin i w magaznie trzymaja i wciskaja ludzią.

  • 2.
  • 3,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 1999r.
    dodał: FordFocus, 23.11.2008

    Instalacje zainstalowalem pomimo odradzania przez warsztat :-) Przez ostatnie 110.000 km dokonalem nastepujacych napraw instalacji: - na gwarancji: wielozawor lpg, komputer instalacji - po gwarancji: reduktor po 100.000 km (ok.600pln) I przy silniku: - regulacja luzow zaworowych co ok. 35.000 km - wymiana swiec, kabli i cewki zaplonowej co ok. 60.000 km Na gazie spalanie wzroslo wiecej niz sie spodziewalem i nie dalo sie tego wyregulowac, podobno Fordy tak maja :( Spalanie w miescie (Pb/lpg) 10 / 12,5 Spalanie w trasie (Pb/lpg) 7 / 10 Uwagi: na lpg przy okolo 140 km/h wzrasta temperatura silnika. Mechanicy twierdza ze to kwestia 2-3 stopni, jednak wskazowka wskaznika dochodzi do maksimum. Co dziwne, po usuniecu termostatu objaw ustepuje. I znowu, regulacje nie pomagaja :( Podsumowujac, finansowo jestem na PLUS :-)

  • 3.
  • 3,75 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 1999r.
    dodał: czarekfit, 15.01.2014

    Nigdy więcej nie zagazuję samochodu. To był dynamiczny, cichy w każdym zakresie obrotów, fajny silnik. Teraz buczy, rzęzi, jest wyrażnie słabszy. Wsiadałem do niego chętnie, lubiłem pojeździć, wcisnąć gaz. Teraz jeżdżę, bo muszę. Bo pracuję w innym mieście. Instalacja sekwencyjna, Tomasetto, Compact, Hana, 2200 zł. Ford Focus mk1, 1.6 16v, 1999 r., 212000 km przebiegu, na lpg 9000 km. To mój trzeci samochód z lpg, ale pierwszy, którego zagazowałem. Nigdy więcej tego nie zrobię. Auto z lpg kupię, ale lpg nie zamontuję. Przychylam się do zdania, że silniki przeznaczone do pracy na benzynie powinny pracować na benzynie. Auta na gaz tak, ale tylko przygotowane do tego fabrycznie.

  • 4.
  • 2,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 2002r.
    dodał: Piotr, 03.05.2010

    Instalacja nigdy nie działała poprawnie: wywoływała poważne zakłócenia w pracy silnika. Po kilkunastu wizytach w warsztacie, wymianie wielu wskazanych przez warsztat "niby-niesprawnych" części silnika, sporach z montażystą i producentem instalacji poddałem się i zdemontowałem instalację. Demontaż przeprowadziłem poza warsztatem montującym instalację, ponieważ instalacja nie kwalifikowała się do demontażu (!!!!!). Warto wspomnieć, że badanie silnika wykonane w serwisie Forda nie potwierdzało wypowiedzi warsztatu. Silnik przed montażem instalacji, po jej odłączeniu oraz po jej demontażu pracuje wzorcowo (przejechałem już bez gazu 60 tys. km).

  • 5.
  • 5,00 Ford Focus II 1.6 i 16V Ti-VCT (115KM) 2010r.
    dodał: DAEWOO, 04.03.2014

    Polecam warsztat w Radwanicach, Eko Alma . Bardzo sympatyczni i profesjonalni monterzy, widać że znają się na rzeczy.W każdym razie, drugi samochód też będę robił w tym warsztacie.Mechanik doradził mi reduktor Stefanelli Geo oraz listwęMaster.I trafił w dziesiątkę.Autko zachowuje się bez zastrzeżeń.Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak !

  • 6.
  • 4,50 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2000r.
    dodał: lukasz, 24.04.2011

    Oprzyrządowanie Tomasetto, LandiRenzo i centralka AC Stag 4. Montaż wykonany poprawnie. Z czasem można się przyzwyczaić do lekkiego spadku mocy. Spalanie rzędu 8,8 - 9,15 litra (z włączona klimą i światłami). Generalnie nie widzę żadnych problemów. Jedyne co, to trzeba sprawdzać luz zaworowy gdzieś co 35 tys. km. Sprawdzenie luzu to koszt raptem 150 zł. A kiedyś się naczytałem beznadziejnych opinii pseudofachowców na forach internteowych, że gaz nie nadaje się do tego silnika. Wszystko to guzik prawda.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Focus

Ford Focus

742 komentarze

518 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~EB Power~EB Power

Ekscytacje testami i tabelkami pomiarów to jedno, a rzeczywisty test w realu to zupełnie coś innego. Ze swojego doświadczenia powiem że 1.6 EB na trasie naprawdę jedzie i nie ma się do czego doczepić. Mam przejechane bez usterek 60 tys. km i nie zamieniłbym tego silnika na żadne TSI....

~EB Power~EB Power

https://

~EB~EB

Sprzeczacie się jak dzieci - ten szybszy, tamten wolniejszy, ten zawodny, tamten niezawodny, a wszystko zależy od szczęścia Ja mam EB z programem 211KM i 333 NM od początku i jeździ pięknie po prawie 100 tys. km i nic się nie sypie, kolega zaś ma TSI 140 KM z 2009r. i dramat serwisowy, ale czy to jest taką regułą to nie mam pojęcia, może są mniej i bardziej udane TSI. Z osiągami jest podobnie - jeden niby ten sam EB czy TSI będzie trochę szybszy, drugi wolniejszy - poczytajcie się na stronie vtecha jakie są rozrzuty produkcyjne - ano całkiem spore nieraz.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
58 281
Przejechany dystans
37 922 887 km
Zatankowanego paliwa
1 981 148 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 279
Wydanych pieniędzy
3 123 738 zł
Średnie wydatki na auto
1 380 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 395
Wydanych pieniędzy
4 103 285 zł
Średnie wydatki na auto
1 812 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 264)

Testy zderzeniowe Ford Focus

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Focus przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Focus 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2011

Ford Focus
Ford Focus

Ford Focus
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Focus/Focus C-Max I Hatchback 1.8 TDDi

Na podstawie 123 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: mastt, dodano: 21.08.2011 13:45

zuzyle rewelacyjnie moim zdaniem , w miescie na 30 litrach zrobilem ok 500 km ( chyba 510 km - jazdy tylko po miescie ) zauwazylem ze jak jezdze glownie tylko do pracy ( 13 km w dwie strony ) i raczej pozniej sie nigdzie nie ruszam to srednie spalanie podskakuje do 5,8/5,9 , lecz jak pojezdze troche dluzej po miescie zmniejsza sie o 0,1/0,2 L/100km na trasie spalanie mialem rozne, jadac z gorzowa wlkp do lodz autostrada wyszlo mi ok 5,2 , z lodzi do gdanska 5,4 ( wliczajac rozniez autostrade gdzie mozna depnac w pedal ) , z lodzi do grudziadza ( 4,4 l ) oraz ostatnio trasa lodz-zakopane-lodz wliczajac wycieczke na slowacje, autostrade itp.( 4,8 l) na tej trasie pod sama lodzia - na liczniku mialem ok 840/850 km zrobionych ,a wg komputera wychodzilo ze moge zrobic jeszcze ok 170 czy 180 km, co dawaloby ok 1000 km na tak malym biorniku paliwa , co wydaje mi sie ze jest rewelacyjnym wynikiem( jednakze trzeba pamietac ze rezerwa zapala sie przy 80 km , wiec nie wliczajac rezerwy wychodziloby ok 940/950 kilomtrow na baku ) nie wiem czy mam ciezka noge czy nie , ale zauwazylem ze jak sie samochod rozgrzeje to nawet jak sie go troche przycisnie to nie podskakuje spalanie zbyt wiele, chociaz w tym focusie silnik jest taki ze mija sie z celem cisnac go do 3 tys. obrotow, bo wytarczy przy ok 2,5 tys obrotow wrzucic wyzszy bieg a i tak przyspieszenie jest rewelacyjne

pełny raport Ford Kombi 1.6 Duratorq TDCi

autor: mr.damballa@int, dodano: 10.08.2011 00:19

Stuknęło mi właśnie 290 000 km. Olej napędowy. Silnik 1.8 TDDi. Średnie spalanie (50/50 - trasa/miasto) - 6.7 Nawet podczas ostrej jazdy tym samochodem po mieście nie udało mi się spalić więcej niż 9.5 Na trasie na Mazury z Łodzi, średnio zapakowany, 3 osoby spalił mi 4.5 (jechaliśmy bardzo przepisowo, nie przekraczaliśmy 90) Autko regularnie ma wymieniane wszystkie filtry i olej (mobil 2000, półsyntetyczny 10W50) co roku lub co 10000km. Ciekawe spostrzeżenie: w zależności od paliwa jakie leje zasięg (realny) auta zmienia się. Na Lukoil przejeżdżam ok 100 km mniej niż na BP (mimo, że paliwo droższe to i tak bardziej się opłaca). Dowiedziałem się również, że do tego silnika nie wolno lać oleju napędowego bez siarki (takiego jakie jest na Statoil) - ma to związek ze smarowaniem silnika, nagarem czy czymś innym. Mechanik powiedział, że bezsiarkowe do nowoczesnych silników się nadaje.

pełny raport Ford Hatchback 1.8 TDDi

autor: pepe gonzales, dodano: 24.09.2012 21:03

Raport ze spalania dotyczy tylko okresu wiosna/lato, zimą jeszcze nie jeździlem więc nie wiem co mnie czeka. Generalnie sporą różnicę widać jeżdząc po mieście z włączoną klimatyzacją, ciężko wtedy stojąc i tak w umiarkowanych korkach (wakacje) zejśc ponizej 7 litrów. Pozytywne spalanie jest na trasie, jadąc 90/100 km/h można zejść poniżej 5 litrów, ale wymaga to wykorzystania warunków terenowych (jazda z górki bez gazu, przewidywanie zachowania innych uczestników. Jadąc w dwie/trzy osoby w miarę dynamicznie 5,2l jest spokojnie do osiągnięcia. Autostrada, ostatnio zrobiona trasa Kraków/Wrocław w 5 osób z bagażami ale bez klimy spalanie wyszło 6,0l przy prędkości w zakresie 120-140km/h (włączony tempomat na 135km/h, więc całkiem przyzwoicie myślę. Jazda z predkością 140km i więcej podnosi spalanie i to bardzo. Samochód nie jest może dynamiczny jeżeli chodzi o ruszanie spod świateł, ale już na trasie pod górkę widać, że nawet w pełni obciążony przyśpiesza. W mieście bez klimy ciężko utrzymać spalanie poniżej 6,5l, a jej włącznie podnosi spalanie powyżej 7 litrów, a to i tak przy w miarę spokojnej jeździe. Cóż samochód swoje waży i rozpędzanie go generuje znaczne spalanie.

pełny raport Ford Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Focus/Focus C-Max I Hatchback 1.8 TDDi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Focus/Focus C-Max I Hatchback 1.8 TDDi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczy Ford Focus I

Ford Focus to kolejny model z nowej linii Forda, całkiem zmieniono stylistykę i wygląd zewnętrzny. Pojawiło się podobnie jak w Ka czy pumie sporo krągłości, zmieniła się cała linia nadwozia, kształt i ułożenie lamp. Samochód stał się bardziej nowoczesny. Premiera modelu nastąpiła w 1998 roku i do dziś...

Zobacz dane techniczne Ford Focus I Hatchback 1.8 TDDi 90KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Focus, oglądali także