Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Ford Focus I Hatchback 1.8 TDDi 90KM 1998-2004

Lata produkcji: 1998 - 2004
Segment: Niższa klasa średnia

Komentarze redakcji

Powagosław: Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane.
Luzacjusz: Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna.

Dane techniczne Ford Focus I Hatchback 1.8 TDDi 90KM 1998-2004

Podstawowe parametry Ford Focus I Hatchback 1.8 TDDi 90KM

Produkowany
od 1998 do 2004 roku
Pojemność skokowa
1753 cm3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
90 KM przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
200 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu
SOHC (OHC)
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
8
Stopień sprężania
19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
82,5 x 82 mm
Pojemność zbiornika paliwa
53 l

Przeniesienie napędu Ford Focus I Hatchback 1.8 TDDi 90KM

Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś
Dostępny
Liczba biegów
5
zobacz dane techniczne

Zużycie paliwa Ford Focus I Hatchback 1.8 TDDi 90KM 1998-2004

Wybrane raporty spalania Ford Focus I Hatchback 1.8 TDDi 90KM 1998-2004

Autko mega ekonomiczne. Średnie spalanie jeżdżąc po Warszawie to 5,9l i to wcale nie są żadne bajki, wystarczy tylko dbać ... więcejo regularne wymiany filtrów, dbanie o odpowiednie ciśnienie w oponach. Dodam, że nie jeżdżę jak emeryt, staram się przewidywać na drodze, hamuję silnikiem z użyciem redukowania biegów. Na trasie przy ~100km/h spalanie sięga ok. 4,5l co jest rewelacją! Zasługą takich wyników są długie biegi, gdyż w moim aucie siedzi prawdopodobnie skrzynia biegów z 1.8 tdci, gdzie na 5 biegu przy 2k obrotów jest 105km/h. Auto mam od 3 miesięcy, zimą tym autem nie jeździłem, ale myslę, że spalanie podniesie się o jakieś 0.5l, gdyż podane przeze mnie wyniki są ze sporadycznym używaniem klimatyzacji, przeważnie w trasie. Części stosunkowo tanie, należy pamiętać o tankowaniu na porządnych stacjach paliwowych. Bez różnicy podczas jazdy na paliwie zwykłym i paliwie "premium" (np. verva ON). Trasa ze Szczytna do Gdańska w trzy osoby, połowa trasy to ekspresówka (S7, prędkości 130-170km/h) reszta krajówka (do 120km/h), jazda po Gdańsku i powrót - spalanie 5,9l. To wyraża więcej niż tysiąc słów :-) Godny polecenia, ekonomiczny i wystarczająco dynamiczny jak na POlskie drogi samochód. ukryj
dodano 23.08.2014 przez
Kupiony jako używany( marzec 2009). Na początku był szok. Po wymianie oleju , filtrów i paska rozrządu w mieście spalanie ... więcejwynosiło 8-9 litrów a trasa ok 6,6 litra i ani kropelki mniej. Po odwiedzeniu kilku mechaników, których diagnozy przypominały raczej wróżenie z fusów ( m.in. uszkodzona turbina, zawór erg, wtryski itp) postanowiłem poszperać w sieci. Oprócz dużego zużycia paliwa silnik jakoś głośno świszczał przy przyspieszaniu i turbo załączało się późno ok. 2700 obr/min. Postanowiłem sprawdzić wszystkie połączenia gumowe. Kilkanaście minut i znalazłem dziurawy gumowy wąż biegnący z filtra powietrza do turbiny(w serwisie 200-250zł na szrocie 20zł :-) Silnik zaczął ciszej pracować a turbo startuje teraz przy 1800-2000 obr./min. Na trasie Katowice - Świnoujście średnie spalanie 5,3litra przy prędkości 110-140km/h. Powrót przez Bydgoszcz-Łódź-Częstochowę przy 90-130km/h ok 4,7 litra. ukryj
dodano 24.06.2009 przez
Stuknęło mi właśnie 290 000 km. Olej napędowy. Silnik 1.8 TDDi. Średnie spalanie (50/50 - trasa/miasto) - 6.7 Nawet podczas ... więcejostrej jazdy tym samochodem po mieście nie udało mi się spalić więcej niż 9.5 Na trasie na Mazury z Łodzi, średnio zapakowany, 3 osoby spalił mi 4.5 (jechaliśmy bardzo przepisowo, nie przekraczaliśmy 90) Autko regularnie ma wymieniane wszystkie filtry i olej (mobil 2000, półsyntetyczny 10W50) co roku lub co 10000km. Ciekawe spostrzeżenie: w zależności od paliwa jakie leje zasięg (realny) auta zmienia się. Na Lukoil przejeżdżam ok 100 km mniej niż na BP (mimo, że paliwo droższe to i tak bardziej się opłaca). Dowiedziałem się również, że do tego silnika nie wolno lać oleju napędowego bez siarki (takiego jakie jest na Statoil) - ma to związek ze smarowaniem silnika, nagarem czy czymś innym. Mechanik powiedział, że bezsiarkowe do nowoczesnych silników się nadaje. ukryj
dodano 10.08.2011 przez
Przy zakupie auta poprzedni właściciel mówił ze bak ma 52 litry i bez prblemu robi 1000km czy klima czy bez ... więcejklimy, nie wierzyłem ale po prawie dwóch latach użytkowania uwieżyłem:) przy założeniu 80% trasa 20 Miasto. Zimą przy mrozach dużych czy małych 940 to maks jaki udało mi sie osiągnąc lecz latem 1080 na odcinku 18km do pracy i droga powrotna 18km po pracy wietrzenie auta latem bo jak w saunie po 2 km zamykanie okien i klima 5 km przed domem klima wyłączona i 1120 km na jednym tankowaniu:) oczywiscie sam i bez bagażu. styl jazdy do 100 km/h ale rozpedzanie żwawe ale nie bardzo zwawe do 2700 obrotów to największy wynik jaki udało mi się osiągnać auto zawsze tankuje po korek po tym przebiegu do baku weszło 53.4 litra a bak ma 52 co prawda lałem po korek ale stacja na pewno troche oszukuje i to pewnie każda:) ukryj
dodano 12.04.2014 przez
Przy zakupie auta poprzedni właściciel mówił ze bak ma 52 litry i bez prblemu robi 1000km czy klima czy bez ... więcejklimy, nie wierzyłem ale po prawie dwóch latach użytkowania uwieżyłem:) przy założeniu 80% trasa 20 Miasto. Zimą przy mrozach dużych czy małych 940 to maks jaki udało mi sie osiągnąc lecz latem 1080 na odcinku 18km do pracy i droga powrotna 18km po pracy wietrzenie auta latem bo jak w saunie po 2 km zamykanie okien i klima 5 km przed domem klima wyłączona i 1120 km na jednym tankowaniu:) oczywiscie sam i bez bagażu. styl jazdy do 100 km/h ale rozpedzanie żwawe ale nie bardzo zwawe do 2700 obrotów to największy wynik jaki udało mi się osiągnać auto zawsze tankuje po korek po tym przebiegu do baku weszło 53.4 litra a bak ma 52 co prawda lałem po korek ale stacja na pewno troche oszukuje i to pewnie każda:) ukryj
dodano 12.04.2014 przez
Zobacz raporty spalania Ford Focus I Hatchback 1.8 TDDi 90KM 1998-2004 Dodaj raport spalania

Publikacje o Ford Focus

Przeczytaj pozostałe 62 publikacje o Ford Focus

Newsy o Ford Focus

Przeczytaj pozostałe 74 newsy o Ford Focus

Nowe Ford Focus

nowe Ford Focus
Ford Focus
ceny od 63 690 zł do 151 790

Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.6 Ti-VCT 105KM od 2014

w pakiecie Trend

w cenie katalogowej brutto

66 690 zł

Wyposażenie standardowe
System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
Elektrycznie sterowane lusterka boczne, lakierowane w kolorze nadwozia,ze zintegrowanymi kierunkowskazami
Tylny spojler lakierowany w kolorze nadwozia (tylko wersja 5 drzwiowa)
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet Platinium X (4 150 zł)
Pakiet Business 2 (7 250 zł)
Pakiet Stylizacyjny Nadwozia (5 800 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet Platinium X (4 150 zł)
Pakiet Business 2 (7 250 zł)
Pakiet Stylizacyjny Nadwozia (5 800 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 159 oferty Ford Focus
Używane Pewne oferty od dealerów
Znajdź auto używane Sprawdź VIN Raport o stanie technicznym

Dealerzy Ford

EURO CAR

EURO CAR Ford Kraków

małopolskie, Kraków, al. Powstańców Śląskich 22

Więcej

MULTEXIM

MULTEXIM Ford Katowice

śląskie, Katowice, Roździeńskiego 190

Więcej

PARTNER

PARTNER Ford Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 60

Więcej

AGF WROBEL

AGF WROBEL Ford Mysłowice

śląskie, Mysłowice, Bonczyka 11

Więcej

ARMADA

ARMADA Ford Zabrze

śląskie, Zabrze, Korczoka 86

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Ford Focus

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

27 740

Przejechany dystans

4 381 785 zł

Zatankowanego paliwa

941 720 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

3 478

Wydanych pieniędzy

1 293 889 zł

Średnie wydatki na auto

1 441 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

7 096

Wydanych pieniędzy

2 015 727 zł

Średnie wydatki na auto

2 245 zł

ZOBACZ 898 dzienników kosztów Ford Focus Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Ford Focus

Liczba wpisów: 91
komentarzy(100)
komentarzy(15)
komentarzy(5)
komentarzy(31)
komentarzy(23)
komentarzy(20)
Zobacz inne typowe słabe punkty Ford Focus dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Ford Focus

Liczba wpisów: 115
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Ford Focus Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o Ford Focus

Ciekawostki
dodano 16.12.2011 przez
Ford Focus I w czasie budowy nazywał się CW170. Nazwa Focus została wzięta z koncepcyjnego modelu z 1991 o nazwie Ghia. W 1995 pojawiły się…
dodano 09.08.2011 przez
W styczniu 2011r. na wystawie Consumer Electronics Show w Las Vegas zaprezentowano wersję całkowicie elektryczną - Ford Focus Electric
Sposoby wykonania czynności
dodano 25.07.2011 przez
Aby czynność była szybka i podszybie nie przeciekało po wymianie filtra postępuj według podanego schematu: 1.Znajdź kolegę, albo dwóch żeby było przyjemniej, raźniej i bezpieczniej…
dodano 25.07.2011 przez
Jeżeli komputer pokładowy ma odchyłkę we wskazaniach średniego spalania to można to skorygować ABY ZMIENIĆ USTAWIENIA KOMPUTERA NALEŻY: 1. Przekręcając kluczyk w stacyjce trzymać przycisk…
dodano 25.07.2011 przez
Problem polega na błędnym założeniu ze najbardziej w zdjęciu klapki przeszkadzają dwa uchwyty znajdujące się u góry. Należy oczywiście zdjąć obudowę akumulatora. Następnie odchylamy klapkę…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą