Szukaj

Informacje o Ford Focus I Kombi

Lata produkcji: 1998 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nazwa I generacji modelu, który pojawił się na rynku w roku 1998, pochodząca od prototypu Ghia z roku 1991 była do samej premiery utrzymywana w tajemnicy. Focus pierwszej generacji kontynuował pod względem stylistycznym koncepcję o nazwie New Edge, którą wcześniej zastosowano w innych modelach marki – Cougar i Ka. Model poddano niewielkiemu face-liftingowi w roku 2001. Pomimo, że Ford w 2004 roku zaprezentował II generację auta, Focus I wytwarzany jest do dziś m.in. w Argentynie i Meksyku.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,9 m
Promień skrętu 5,45 m
Długość 4465 mm
Długość z hakiem holowniczym 4565 mm
Szerokość 1702 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1998 mm
Wysokość 1447 mm
Rozstaw osi 2615 mm
Rozstaw kół - przód 1502 mm
Rozstaw kół - tył 1495 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1546 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 520 l
Maksymalna ładowność 517 kg
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Krzysztof
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
Jeśli rdzawka nie chwyciła- jak na swoje lata- auto nie do zajechania. Oczywiście obecnie nie jest to samochód "wizytowo- reprezentacyjny" , natomiast sprawdza się "na ryby, na grzyby, na co dzień"- niezawodny, praktyczny, pakowny, nie ma zmartwienia i paniki na wypadek zarysowań, wgniotek, itd- na dotłuczenie bardzo wytrzymały . Silnik 1,6- zrywny, 180 km/h- żaden problem. Spalanie akceptowalne- odwdzięcza się za to bezawaryjnością. Jedyny mankament to wygłuszenie kabiny (ma już swoje lata), jadąc po autostradzie można poczuć się jak nad morzem ;)
3,9
~Zosia
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW
Auto kupiłam w ciemno i na szybko. Potrzebowałam pilnie czegoś na dojazdy do pracy. Mój pierwszy diesel (jestem zwolenniczką benzyn). Miłe zaskoczenie. Mogę rzec, że użytkowanie go przez okres ponad dwóch lat był bezawaryjny. Wymiany wyłącznie eksploatacyjne. Auto przestronne - pomocne w przeprowadzkach, tanie części - pomijając wtryski, ale te podobno miał regenrowane przez wcześniejszego właściciela. Klimatyzacja automatyczna na plus - odparowywanie szyb błyskawiczne nie wspominając o grzanej przedniej szybie - to powinno być bezwzględnie we wszystkich autach
3,6
~astachu88
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW
Bardzo fajne i praktyczne auto. Nie miałem większych problemów i utrzymanie samochodu było tanie. Nie trzeba się bać 1.8 tdci nawet z przebiegiem ponad 200tys km. Ilość miejsca w kabinie i bagażniku w zupełności wystarczająca. Vmax zdecydowanie powyżej 170:) niestety rdza na drzwiach, progach i nadkolach wygląda paskudnie a focus z tym silnikiem jest zbyt tanim autem żeby opłacało się profesjonalnie naprawiać. Jako tanie rodzinne auto na codzień jest to dobry wybór. Najlepiej szukać Focusa z bogatym wyposażeniem. PS. Problem z rozruchem przy b. niskich temperaturach.
Średnie spalanie dla Ford Focus I Kombi
5,8 – 9,9
l/100 km
6,0 – 6,1
l/100 km
8,6 – 9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Liczba komentarzy: 1
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW
FOCUSA POSIADAM OK.7 LAT.ZAKUPIŁEM PRZY PRZEBIEGU OK.150,TYŚ km obecnie mam 365,tyś. w miedzy czasie z poważnych napraw wymieniłem wybierak w skrzyni biegów, raz dwu mase. reszta klocki olej itp.wtedy gdy trzeba. z jazdy jestem zadowolony, jak na swój wiek sporo jezdzę i autko sie odwdzięcza -wsiadam i jadę ;} radio fabryczne dobrze nadaje muzyczke,klima chłodzi ,i spalanie naprawdę spoko-nie szarpie po kieszeni. jedyny minusik który dopada moje autko to lekka rdza na drzwiach(prawdę mówiąc nie chciało mi sie go dodatkowo zabezpieczyć gdy go kupiłem),
7,2
Ford Focus I
Kombi 1.8 TDDI 90KM 66kW
Te pięć litrów jak ktoś pisze to chyba z bajek wziął, albo przepisał z danych fabrycznych. Pewnie piątke można uzyskać jadąc 70 może 80km/h na piątym biegu i mając bardzo mało hamowań i przyspieszeń. Fakty takie, że jeżdżąc bez szaleństw w cyklu mieszanym da się zejść do 6,5l. Ostatnio jadąc prawie 600km tylko autostradą sam, bez bagażu, prędkość pomiędzy 100 a 120 km/h, wyszło ok 6,5 do 7 litrów. Tak miałem przed regeneracją pompy paliwa i tak mam po regeneracji, opony nówki klasy A na suchym i mokrym
8,0
Ford Focus I
Kombi 2.0 16V 130KM 96kW
Bardzo fajne auto, kombi założyłem gaz i mam przejechane 20000 km w pół roku. Przebieg przy zakupie 165 tys. Auto z niemiec było zdrowiutkie, po zimie na naszych drogach zrobiło się troche rude, dobrze że w progi nalałem środka konserwującego. A rdzę na podwoziu cortaninem teraz potraktowałem. Silnik wystarczający 2.0 130 km daje rade. Wiadomo 170 było by lepiej. Jeżdzę po terenie pagórkowatym i górskim. Gaz Landirenzo bez lubryfikacji, dotrysk benzyny. Trafiłem fajną sztukę klocki i zawieszenie itd. z motorcrafta. Postaram się go utrzymać w dobrym stanie.

Usterki Ford Focus I

Liczba wpisów: 154
Samochod jakby krecil slychac wycie a nie odpala
  • Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam w czasie jazdy auto zatrzymalo mi sie cos tak stuknelo i zaswiecil sie odrazu na pulpicie akumulator. Samochod jakby tam krecil wyje tak nie wiem o co chodzi . Niedawno byl wymieniany pasek bo piszczal okazalo sie ze i trzeba pompe wodna wymienic wymienil mechanik odebralam auto nie przejechalam 30 km jak cos pierdyknelo znow strzelil normalnie i sie zatrzymal bylo samo cyk cyk zaprowadzilam do mechanika mowi ze uszczelke wywalilo. Teraz znow zatrzymal sie w czasie jazdy niemial sily sie rozpedzic a teraz znow nie cyka tylko tak dziwnie kreci jakby w srodku a nie odpala niewiem czy pasek spadl czy pekl od srodka
Oczekuje na rozwiązanie
Podgrzewana przednia szyba
  • Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
W swoim Focusie mam problem z podgrzewaną przednią szybą. Polega on na tym, że szyba grzeje się tylko po bokach- środek jakoś nie chce. Wygląda to tak, że lewa 1/3 szerokości szyby grzeje, następnie środkowa 1/3 nie grzeje i prawa 1/3 znów grzeje. Nie znalazłem nigdzie postu, aby ktoś miał podobną sytuację- wszędzie pisali, że nie grzeje któraś z połówek szyby. Może ma to związek z naprawde maleńkim odpryskiem znajdującym się mniej więcej na wysokości kierownicy, a szyba przestaje grzać około 3 cm od tego odprysku. Kupiłem już klej elektroprzewodzący- może pomoże napchanie tego kleju w ten odprysk. Bardzo proszę o Waszą pomoc w tej sprawie. Myślałem też o wymianie na nową podgrzewaną szybę, ale wiadomo, że to niemały wydatek- byłaby to ostateczność.
Oczekuje na rozwiązanie
Elektryczna szyba pasażera
  • Ford Focus I Sedan 1.8 TDCi 101KM 74kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Pomóżcie proszę, bo nie wiem czy problem leży w dalszym ciągu w przełączniku, czy może w silniczku a może jeszcze gdzie indziej.
Problem rozwiązany
6 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 16
4,3
Ford Focus I
Kombi 1.6 16V 101KM 74kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 120 tys. km
użytkowana przez: 90 tys. km
W silniku krokowym z czasem zbiera się maź i silnik gaśnie przy niskich obrotach. To trzeba wyczyścić i dalej śmiga. Po włączeniu wentylatora chłodnicy na wolnych obrotach silnik trochę faluje z obrotami, gazownik i mechanik mówili żeby się tym nie martwić bo to instalacja elektryczna jest za bardzo obciążona według nich i dlatego faluje. Co jakiś czas zapala się kontrolka...
2,0
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
homologacja: D.T. GAS SYSTEM SPÓŁKA JAWNA
przebieg: 50 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Instalacja nigdy nie działała poprawnie: wywoływała poważne zakłócenia w pracy silnika. Po kilkunastu wizytach w warsztacie, wymianie wielu wskazanych przez warsztat "niby-niesprawnych" części silnika, sporach z montażystą i producentem instalacji poddałem się i zdemontowałem instalację. Demontaż przeprowadziłem poza warsztatem montującym instalację, ponieważ instalacja nie...
0,8
Ford Focus I
Kombi 1.8 16V 115KM 85kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Instalacje zainstalowalem pomimo odradzania przez warsztat :-) Przez ostatnie 110.000 km dokonalem nastepujacych napraw instalacji: - na gwarancji: wielozawor lpg, komputer instalacji - po gwarancji: reduktor po 100.000 km (ok.600pln) I przy silniku: - regulacja luzow zaworowych co ok. 35.000 km - wymiana swiec, kabli i cewki zaplonowej co ok. 60.000 km Na gazie spalanie...
Ford Focus I Kombi