Szukaj

Informacje o Ford Focus I Kombi 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Nazwa I generacji modelu, który pojawił się na rynku w roku 1998, pochodząca od prototypu Ghia z roku 1991 była do samej premiery utrzymywana w tajemnicy. Focus pierwszej generacji kontynuował pod względem stylistycznym koncepcję o nazwie New Edge, którą wcześniej zastosowano w innych modelach marki – Cougar i Ka. Model poddano niewielkiemu face-liftingowi w roku 2001. Pomimo, że Ford w 2004 roku zaprezentował II generację auta, Focus I wytwarzany jest do dziś m.in. w Argentynie i Meksyku.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1388 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~biiingoo
Ford Focus I
Kombi 1.4 16V 75KM 55kW
Ogólnie auto dobre. Silnik 1.4 jest wystarczający do dowiezienia nas do celu, jednak nie zapewnia takiej frajdy z jazdy jak silniki mocniejsze. Wprawdzie jest możliwość zrywnej jazdy, jednak jest to okupione bardzo dużym zuzyciem paliwa - silniki ZETEC lubia wysokie obroty. Zapasu mocy nie ma, co powoduje zadyszkę przy ruszaniu przy włączonej klimatyzacji - nie jest to zresztą wadą jedynie silnika 1.4. Silnik na wyższych obrotach pracuje idealnie, na małych pozostawia wiele do życzenia. Skrzynia biegów perfekcyjna, bezawaryjna, jednak przełożenia dość długie co czuć przy częstej zmianie biegów. Układ jezdny idealny choc delikatny. Auto prowadzi się cudownie, jednak nalezy liczyć się z wymianami sworzni, elementami zawieszenia, tylejami wahaczy, łacznikami stabilizatorów - wpływ na to mają nasze polskie drogi. Zawieszenie tylnie w kombi praktycznie bezobsługowe - auto ma 8 lat i nic nie wymaga wymiany. Łożyska kół w porównaniu z innymi samochodami mało trwałe - w trakcie eksploatacji został wymieniony komplet. Ceny częsci umiarkowane, dostępna duża liczba tańszych zamienników - przestrzegam przed tymi najtańszymi. Układ elektryczny działa nadzwyczaj dobrze, jedyną usterką była awaria alternatora - po duży przebiegu miał prawo się zuzyć. Silnik po tak duzym przebiegu nie wykazuje oznak końca swego życia. Prędkość maksymalna auta przewyższa nadal dane producenta, co świadczy, że koni mechanicznych specjalnie mu nie ubyło. Silnik bierze olej przy dużych, autostradowych prędkościach, przy mniejszych, zużycie oleju prawie niezauważalne. W czasie eksloatacji został wymieniony układ wydechowy włacznie z regeneracją kolektora wydechowego, zła praca katalizatora - wymagał wymiany. Ogólnie auto przyjemne, pakowne, wymaga by o nie dbać. układ jezdny prowadzenie na prawdę jest wzorowe - jest czułe i precyzyjne. Wadą tej perfekcji jest fakt, iz każde luzy czy nierówności na oponach są momentalnie wyczuwane na kole kierownicy.
4,5
~Mondeo16
Ford Focus I
Kombi 1.4 16V 75KM 55kW
Generalnie auto mogę pochwalić, bo jest bardzo przestronne, pakowne i przede wszystkim bezawaryjne. Dałem ocenę całokształtu, za brak dobrego wyposażenia w moim modelu, bo mam akurat najuboższą wersję, ale to nie wina producenta czy samochodu :)
4,9
~lewy3530
Ford Focus I
Kombi 1.4 16V 75KM 55kW
Super samochod nie żałuje zakupu jestem mega zadowolony z niego no bo nie mam innego wyjścia ;)

Usterki Ford Focus I

Liczba wpisów: 154
Samochod jakby krecil slychac wycie a nie odpala
  • Ford Focus I Kombi 1.8 16V 115KM 85kW 1999-2005
  • inne
  • 1000 tys. km
Witam w czasie jazdy auto zatrzymalo mi sie cos tak stuknelo i zaswiecil sie odrazu na pulpicie akumulator. Samochod jakby tam krecil wyje tak nie wiem o co chodzi . Niedawno byl wymieniany pasek bo piszczal okazalo sie ze i trzeba pompe wodna wymienic wymienil mechanik odebralam auto nie przejechalam 30 km jak cos pierdyknelo znow strzelil normalnie i sie zatrzymal bylo samo cyk cyk zaprowadzilam do mechanika mowi ze uszczelke wywalilo. Teraz znow zatrzymal sie w czasie jazdy niemial sily sie rozpedzic a teraz znow nie cyka tylko tak dziwnie kreci jakby w srodku a nie odpala niewiem czy pasek spadl czy pekl od srodka
Oczekuje na rozwiązanie
Podgrzewana przednia szyba
  • Ford Focus I Kombi 1.8 TDCi 101KM 74kW 1998-2005
  • instalacja elektryczna
W swoim Focusie mam problem z podgrzewaną przednią szybą. Polega on na tym, że szyba grzeje się tylko po bokach- środek jakoś nie chce. Wygląda to tak, że lewa 1/3 szerokości szyby grzeje, następnie środkowa 1/3 nie grzeje i prawa 1/3 znów grzeje. Nie znalazłem nigdzie postu, aby ktoś miał podobną sytuację- wszędzie pisali, że nie grzeje któraś z połówek szyby. Może ma to związek z naprawde maleńkim odpryskiem znajdującym się mniej więcej na wysokości kierownicy, a szyba przestaje grzać około 3 cm od tego odprysku. Kupiłem już klej elektroprzewodzący- może pomoże napchanie tego kleju w ten odprysk. Bardzo proszę o Waszą pomoc w tej sprawie. Myślałem też o wymianie na nową podgrzewaną szybę, ale wiadomo, że to niemały wydatek- byłaby to ostateczność.
Oczekuje na rozwiązanie
Elektryczna szyba pasażera
  • Ford Focus I Sedan 1.8 TDCi 101KM 74kW 2001-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu mam problem z szybą pasażera. Otóż w ogóle nie reaguje ona na przełącznik w drzwiach kierowcy, natomiast jeśli chodzi o przełącznik w drzwiach pasażera to szyba bez problemu się opuszcza, a podnosić podnosi się raz na milion wciśnięć przycisku i to pod odpowiednim kątem. Przy tych nieefektownych wciśnięciach przycisku silniczek szyby nie wydawał nawet najmniejszego odgłosu. Wczoraj rozebrałem przełącznik, poczyściłem blaszki, założyłem i dalej to samo... Pomóżcie proszę, bo nie wiem czy problem leży w dalszym ciągu w przełączniku, czy może w silniczku a może jeszcze gdzie indziej.
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Ford Focus I Kombi