Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Focus/Focus C-Max I Kombi 1.8 TDDI

Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 1998 roku. Jego nazwa pochodząca od prototypu Ghia z 1991 roku do samej premiery była utrzymywana w tajemnicy. Pod względem stylistycznym, Focus kontynuował koncepcję New Edge stosowaną wcześniej w innych modelach Forda: Ka i Cougar. W 2001 roku samochód został poddany lekkiemu face-liftingowi. Choć w roku 2004 przedstawiono jego następcę, Focus I produkowany jest do dziś m. in. w Meksyku i Argentynie.

Generacje Ford Focus

  • Focus I   1998 - 2005
    Ford Focus I
    • Wybierz generację

    • Focus III (2011 - teraz)
    • Focus II (2003 - 2011)
    • Focus I (1998 - 2005)

Komentarze redakcji

Powagosław: Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane.
Luzacjusz: Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna.

Wersje nadwozia Ford Focus I

Silniki Ford Focus I Kombi

Lista silników:

Publikacje o Ford Focus

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Ford Focus - w jeszcze lepszej formie
 
Nasz test Ford Focus Kombi 2.0 TDCi

Facelifting Focusa nie ograniczył się do odświeżenia karoserii i zmiany kilku detali wnętrza. Ford poprawił istotne mankamenty kompaktowego modelu - wprowadził nowy system multimedialny i pozbył się przeładowanej przyciskami konsoli środkowej.

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST
 
Nasz test Ford Focus ST,250 KM

Jak pech, to pech. Mocne auto z napędem na przód i pierwsze opady śniegu, to niezbyt udane połączenie. Z nadzieją na polepszenie pogody zasiadłem za kierownicą Focusa ST i ruszyłem ku nowej przygodzie.

Nowy Ford Focus kombi vs używane BMW serii 3 Touring

Używane auto z wyższej półki czy mniej wyszukany, ale fabrycznie nowy kompakt? Wybór nie jest prosty. Dość powiedzieć, że za identyczne pieniądze można mieć ulubieńca flot - Forda Focusa kombi, albo używane BMW serii 3 Touring z lat 2005-2009. Rozmiary karoserii oraz pojemności bagażników obu aut różnią...

Przeczytaj pozostałe 20 artykułów o Ford Focus

Ford Focus na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford FocusautoWcentrum - społeczność Ford Focus

najwyższe oktanyAuta - Ford Focus

Ford Focus 71,39

Ford Focus 86,72

Ford Focus 1.6 SilverX 72,05

Ford Focus 74,55

Ford Focus RS 305 PS GREEN 74,98

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Focus

madteo 63,62

brzozzhems 97,25

Juras23 84,98

tomek_krakow 60,48

FranzMaurer 99,06

pawelt89 79,86

ANET29 50,73

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Focus

Noworoczny wypad do Krakowa i 40kkm focusem
Noworoczny wypad do Krakowa i 40kkm focusem Witam, po długim braku wpisów tutaj, często z braku czasu, często też aWc zawodz...
Sobotnie pucowanie
Sobotnie pucowanie Prawie jak co tydzień nadszedł czas na dopieszczanie Focusa. Tym razem był pakie...
Wideorejestrator
Wideorejestrator Ostatnio naoglądałem się filmików pt. "polskie drogi" doszedłem do wniosku, że ...
Zmiana na zimówki
Zmiana na zimówki Temperatura nocami zaczęła niestety spadać poniżej zera, więc nadszedł czas, aby...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Focus

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Focus
 

Najpopularniejsza wersja Ford Focus

Ford Focus

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Focus
 

Ford Focus najczęściej porównywane z:

Skoda Octavia
1.6 TDI CR DPF (105 KM)
BMW Seria 1
116d (115 KM)
Citroen C4
2.0 BlueHDi (150 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Focus 1.6 TDCi Trend Ford Focus 1.6 TDCi Trend
Rocznik: 2011. Przebieg: 105 057 km. Silnik: 1.6 70KM .
Cena: 35 900 zł
Ford Focus Trend Ford Focus Trend
Rocznik: 2011. Przebieg: 134 500 km. Silnik: 1.6 85KM .
Cena: 38 900 zł

Używane Ford Focus

Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 115 KM
130 000 km, 2010
34 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 85 KM
149 985 km, 2003
9 999 PLN
Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN

Ocena auta Ford Focus/Focus C-Max I Kombi 1.8 TDDI

  • Średnia ocena
    na podstawie 147 opinii
  • 4,10
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Ford Focus Kombi 1.8 TDDI (90 KM)

Bardzo lubię focusy. Świetny układ kierowniczy i zawieszenie. W opcji z mocniejszym TDCI na prawdę przyjemnie się tym jeździ (niestety nie mam takiego). Mój egzemplarz to tragedia pod względem awaryjności. Kilka poważnych awarii, jedna wymagała kapitalnego remontu silnika. Gdybym miał kase na nowego Focusa to bym kupił. Albo używanego z pewnego źródła. (A że nie mam następna będzie Honda - nie stać mnie na ciągłe naprawy) Przebieg podałem ale na pewno nie jest prawdziwy. W tym kraju uczciwość w handlu autami to mrzonka. 75% tego co w sprzedaży ma kręcone liczniki a prawie 100% tego co w komisach.

dodał: Gregosh
Ford Focus Kombi 1.8 TDDI (90 KM)

Ja z mojego fokusika jest bardzo zadowolony. 155000 km przebiegu i nic nie miał naprawiane, poza czynności okresowe (z wyjątkiem w/w nieszczęsnego paska wzdłużnego) Pali nie za dużo, bardzo pojemny no i to zawieszenie !!! ...Miód. Ma drobne wady, ale które auto ich nie ma. Ja uważam, że dokonałem dobrego wyboru i chętnie jeszcze pojeżdżę dlużej tym autkiem. Oczywiście dla bardziej wymagających fokus może być zbyt skromną opcją.

dodał: shogel@tlen.pl
Ford Focus Kombi 1.8 TDDI (90 KM)

Auto byłoby dobre, gdyby to nie był Ford tylko cokolwiek innego. Auto ładne(bardzo), funkcjonalne (chociaż ciasne), ale nie obyło się bez wizyty u mechanika raz na kwartał. Raz miałem Forda (ścierkę) i myślałem, że firma ta zrobiła krok do przodu. Chyba, że w stylistyce. Dlatego po dwóch latach sprzedaję to autko i wiem, jakiego więcej auta nie kupię...

dodał: zico
Ford Focus Kombi 1.8 TDDI (90 KM)

Jestem zadowolony, jak na auto "importowane" jest OK. Serwis TAK, ale na pewno nie autoryzowany, ceny części potrafią być 2x droższe niż gdzie indziej (też oryginalne). Np klocki hamulcowe, ASO- ok.320 PLN/para, takie same (Motorcraft) w innym sklepie 120PLN/para - paranoja !!! To samo filtry, czy olej.

dodał: KMM
Ford Focus Kombi 1.8 TDDI (90 KM)

Mimo, że przesiadłem się z nieco większego Peugeota 405 - Focusem jeździ się świetnie. Jest dynamiczny, nawet jak na swoje gabaryty (kombi). Mieści całą masę bagaży. Na długich trasach sprawdza się znakomicie - nie odczuwałem zmęczenia. Nie polecam firmowych radioodtwarzaczy - są drogie i nienajlepsze.

dodał: nol77@wp.pl
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - wentylacja i ogrzewanie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Focus

Ford Focus ST Concept Ford Focus I Kombi - galeria społeczności Ford Focus Concept Ford Focus III ST hatchback Ford Focus 2008 Ford Focus Zetec S Ford Focus III ST Hatchback Facelifting (2015) Ford Focus RS MR Car Design Ford Focus 1.8 TDDI - galeria redakcyjna Ford Focus Electric
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Focus

  • 1.
  • 3,00 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2001r.
    dodał: Donato, 06.08.2011

    Hmm firma krzak ;]. Firma nie powinna wstawiac wogole tego komputera, zawsze beda problemy z ustawieniem pracy silnika. partacze których zatrudnia beda ci zawsze wmawiać ze niedziała instalacja winien jest samochód a nie ich instalacja gazowa.wymienicie swiece kable wiele innych rzeczy a po roku zmienia loklizacje swojego oddziału. np w pomorskim byli w gdansku potem przenieśli sie do gdyni teraz nabieraja ludzi w rumii. nie nabierajcie sie na numer z 5 letnia gwarancja do której trzeba dopłacić 200 zł. bo po roku znowu zmienia lokalizacje. w ciagu roku byłem u nich z 40 razy i tak mozna jezdzic w nieskonczonosc. nasze prawo jest tak słabe ze bedziecie sie bardzo długo sadzic i na tym zeruja. ciekawy jestem skad ten komuter maja gdzie to robia. bardzo dobrze wiedza ze ten koputer jest wadliwy a nadal to sprzedaja. chyba nakupowali tego pełno z chin i w magaznie trzymaja i wciskaja ludzią.

  • 2.
  • 3,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 1999r.
    dodał: FordFocus, 23.11.2008

    Instalacje zainstalowalem pomimo odradzania przez warsztat :-) Przez ostatnie 110.000 km dokonalem nastepujacych napraw instalacji: - na gwarancji: wielozawor lpg, komputer instalacji - po gwarancji: reduktor po 100.000 km (ok.600pln) I przy silniku: - regulacja luzow zaworowych co ok. 35.000 km - wymiana swiec, kabli i cewki zaplonowej co ok. 60.000 km Na gazie spalanie wzroslo wiecej niz sie spodziewalem i nie dalo sie tego wyregulowac, podobno Fordy tak maja :( Spalanie w miescie (Pb/lpg) 10 / 12,5 Spalanie w trasie (Pb/lpg) 7 / 10 Uwagi: na lpg przy okolo 140 km/h wzrasta temperatura silnika. Mechanicy twierdza ze to kwestia 2-3 stopni, jednak wskazowka wskaznika dochodzi do maksimum. Co dziwne, po usuniecu termostatu objaw ustepuje. I znowu, regulacje nie pomagaja :( Podsumowujac, finansowo jestem na PLUS :-)

  • 3.
  • 3,75 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 1999r.
    dodał: czarekfit, 15.01.2014

    Nigdy więcej nie zagazuję samochodu. To był dynamiczny, cichy w każdym zakresie obrotów, fajny silnik. Teraz buczy, rzęzi, jest wyrażnie słabszy. Wsiadałem do niego chętnie, lubiłem pojeździć, wcisnąć gaz. Teraz jeżdżę, bo muszę. Bo pracuję w innym mieście. Instalacja sekwencyjna, Tomasetto, Compact, Hana, 2200 zł. Ford Focus mk1, 1.6 16v, 1999 r., 212000 km przebiegu, na lpg 9000 km. To mój trzeci samochód z lpg, ale pierwszy, którego zagazowałem. Nigdy więcej tego nie zrobię. Auto z lpg kupię, ale lpg nie zamontuję. Przychylam się do zdania, że silniki przeznaczone do pracy na benzynie powinny pracować na benzynie. Auta na gaz tak, ale tylko przygotowane do tego fabrycznie.

  • 4.
  • 2,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 2002r.
    dodał: Piotr, 03.05.2010

    Instalacja nigdy nie działała poprawnie: wywoływała poważne zakłócenia w pracy silnika. Po kilkunastu wizytach w warsztacie, wymianie wielu wskazanych przez warsztat "niby-niesprawnych" części silnika, sporach z montażystą i producentem instalacji poddałem się i zdemontowałem instalację. Demontaż przeprowadziłem poza warsztatem montującym instalację, ponieważ instalacja nie kwalifikowała się do demontażu (!!!!!). Warto wspomnieć, że badanie silnika wykonane w serwisie Forda nie potwierdzało wypowiedzi warsztatu. Silnik przed montażem instalacji, po jej odłączeniu oraz po jej demontażu pracuje wzorcowo (przejechałem już bez gazu 60 tys. km).

  • 5.
  • 5,00 Ford Focus II 1.6 i 16V Ti-VCT (115KM) 2010r.
    dodał: DAEWOO, 04.03.2014

    Polecam warsztat w Radwanicach, Eko Alma . Bardzo sympatyczni i profesjonalni monterzy, widać że znają się na rzeczy.W każdym razie, drugi samochód też będę robił w tym warsztacie.Mechanik doradził mi reduktor Stefanelli Geo oraz listwęMaster.I trafił w dziesiątkę.Autko zachowuje się bez zastrzeżeń.Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak !

  • 6.
  • 4,50 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2000r.
    dodał: lukasz, 24.04.2011

    Oprzyrządowanie Tomasetto, LandiRenzo i centralka AC Stag 4. Montaż wykonany poprawnie. Z czasem można się przyzwyczaić do lekkiego spadku mocy. Spalanie rzędu 8,8 - 9,15 litra (z włączona klimą i światłami). Generalnie nie widzę żadnych problemów. Jedyne co, to trzeba sprawdzać luz zaworowy gdzieś co 35 tys. km. Sprawdzenie luzu to koszt raptem 150 zł. A kiedyś się naczytałem beznadziejnych opinii pseudofachowców na forach internteowych, że gaz nie nadaje się do tego silnika. Wszystko to guzik prawda.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Focus

Ford Focus

742 komentarze

518 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~EB Power~EB Power

Ekscytacje testami i tabelkami pomiarów to jedno, a rzeczywisty test w realu to zupełnie coś innego. Ze swojego doświadczenia powiem że 1.6 EB na trasie naprawdę jedzie i nie ma się do czego doczepić. Mam przejechane bez usterek 60 tys. km i nie zamieniłbym tego silnika na żadne TSI....

~EB Power~EB Power

https://

~EB~EB

Sprzeczacie się jak dzieci - ten szybszy, tamten wolniejszy, ten zawodny, tamten niezawodny, a wszystko zależy od szczęścia Ja mam EB z programem 211KM i 333 NM od początku i jeździ pięknie po prawie 100 tys. km i nic się nie sypie, kolega zaś ma TSI 140 KM z 2009r. i dramat serwisowy, ale czy to jest taką regułą to nie mam pojęcia, może są mniej i bardziej udane TSI. Z osiągami jest podobnie - jeden niby ten sam EB czy TSI będzie trochę szybszy, drugi wolniejszy - poczytajcie się na stronie vtecha jakie są rozrzuty produkcyjne - ano całkiem spore nieraz.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
64 386
Przejechany dystans
40 884 876 km
Zatankowanego paliwa
2 195 492 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 976
Wydanych pieniędzy
3 446 065 zł
Średnie wydatki na auto
1 384 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 949
Wydanych pieniędzy
4 547 273 zł
Średnie wydatki na auto
1 826 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 490)

Testy zderzeniowe Ford Focus

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Focus przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Focus 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2011

Ford Focus
Ford Focus

Ford Focus
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Focus/Focus C-Max I Kombi 1.8 TDDI

Na podstawie 212 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Mikołaj, dodano: 24.02.2015 22:59

Na plus powiem latem w granicach 5,5l przy ekonomicznej jeździe w trasie, opony standart. Rekord 4,9l zanotowałem po zatankowaniu droższej ropy i max. ekonomicznie :) ale w mieście inna bajka 7-8l latem a zimą ok.9l , w ciężkich warunkach 10 l. Użytkowałem 3,5 roku a KAŻDEJ ! ZIMY miałem problem z odpalaniem tego 6 - 9 letniego focusa. Miał już wcześniej regenerowane wtryski, kupowany z salonu, 1 pewny właściciel. Na początek akumulator do wymiany, potem świece żarowe, wymienili filtr paliwa aby stwierdzić że rozrusznik do wymiany. Wymieniłem ,było lepiej. I znowu problem z odpalaniem już przy temp. +5 st. Ogólnie w niskich. Oddałem i słyszałem że wymagał kolejnych napraw. Tak więc pozostał zgrzyt z tych kaprysów z odpalaniem. Poza tym rudy zaatakował tylną klapę , progi i drzwi, auto nie było garażowane. A podwozie całkowicie rude jak zmora.. Nie było wcześniej zabezpieczane..

pełny raport Ford Kombi 1.8 TDCi

autor: salem, dodano: 07.11.2010 05:08

Powyzsze spalanie to doświadczenia z pierwszych 5000km. Zawsze na podstawie wyliczeń z tankowań a nie ze wskazań komputera (który przekłamuje jakieś -0,5L). Minimalne 4,4L uzyskałem z trasy Katowice-Sandomierz-Katowice. Jechałem wtedy przepisowo: miasto 50km/h, poza 90km/h. Wg mnie trochę mały zbiornik paliwa - 52 litry. Uważam, że jak auto nie przejedzie swobodnie na baku 1000km to kicha. Ale i tak dzięki diesel´owi robię po mieście jakieś 800 km. Do tej pory miałem tylko jedną usterkę. Z salonu wyjechałem z niewyważonymi kołami. Całe szczęście, że miałem okazję krótko przejechać się 130km/h przed dłuższą trasą i zobaczyłem, że szarpie kierownicą. Po wyważeniu już wszystko OK. Im dłużej go mam - tym bardziej mi się podoba. Zakrętów się trzyma jak "przyklejony", bardzo przyzwoite spalanie, a silnik - dla mnie optymalny. Nie jest to rakieta, ale potrafi żwawo się zebrać. I szczegół, który mi się najbardziej podoba - podgrzewana przednia szyba. Dosłownie bajka! Jak ktoś jej nie ma w swoim focusie, to zrobił wielki błąd, ze wybrał tak skromne wyposażenie. Już nie chodzi tylko o to, ze nie trzeba skrobać szyby zanim się ruszy, ale podczas pierwszych 2 kilometrów nigdy szyba ponownie nie zaszroni. W poprzednich autach miałem zawsze z tym kłopot. Teraz pełen komfort od pierwszego metra.

pełny raport Ford Kombi 1.6 Duratorq TDCi

autor: Jacob, dodano: 03.12.2013 19:40

Do każdego samochodu po za kupie trzeba dołożyć. Tak zrobiłem i ja. Miałem parę problemów, ale to nie wina inżynierów zza zachodniej granicy, a poprzedniego użytkownika. Wymieniłem tarcze, klocki, czujnik prędkości, silniczek krokowy i parę drobniejszych elementów. Nie była to oczywiście fortuna, jednak Ford nie rozpieszcza cenami części. Zwłaszcza jeśli chodzi o stosunek cen części do ceny zakupu samochodu. Jednak koszty utrzymania nie są tak wysokie jak w dieslowym odpowiedniku czy w nowych turbodoładowanych Ecoboost'ach. Nowe generacje silników to zupełnie inna bajka. Bajka, gdzie Gargamel zjada smerfy, a kojot łapie Strusia Pędziwiatra - czyli ekoterroryzm i downsizing wyciska z nas ostatnie złotówki na rzecz wyimaginowanej walki z tym, by niedźwiadek polarny miał 0,01*C mniej. Nie jest to jednak skarbonka i nie potrzeba budżetu potentata naftowego oraz tony złota w piwnicy, by utrzymywać samochód w dobrej kondycji. W porównaniu do dzisiejszych samochodów - bajka, w stosunku do dziesięciolatków - średnio.

pełny raport Ford Hatchback 1.8 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Focus/Focus C-Max I Kombi 1.8 TDDI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Focus/Focus C-Max I Kombi 1.8 TDDI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczy Ford Focus I

Ford Focus to kolejny model z nowej linii Forda, całkiem zmieniono stylistykę i wygląd zewnętrzny. Pojawiło się podobnie jak w Ka czy pumie sporo krągłości, zmieniła się cała linia nadwozia, kształt i ułożenie lamp. Samochód stał się bardziej nowoczesny. Premiera modelu nastąpiła w 1998 roku i do dziś...

Zobacz dane techniczne Ford Focus I Kombi 1.8 TDDI 90KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Focus, oglądali także