Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Ford Focus I Kombi 1.8 TDDI 90KM 1999-2005

Lata produkcji: 1999 - 2005
Segment: Niższa klasa średnia

Komentarze redakcji

Powagosław: Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane.
Luzacjusz: Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna.

Dane techniczne Ford Focus I Kombi 1.8 TDDI 90KM 1999-2005

Podstawowe parametry Ford Focus I Kombi 1.8 TDDI 90KM

Produkowany
od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa
1753 cm3
Typ silnika
diesel
Moc silnika
90 KM przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy
200 Nm przy 2000 obr/min
Montaż silnika
z przodu, poprzecznie
Doładowanie
turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu
SOHC (OHC)
Liczba cylindrów
4
Układ cylindrów
rzędowy
Liczba zaworów
8
Stopień sprężania
19,0 : 1 : 1
Pojemność zbiornika paliwa
53 l

Przeniesienie napędu Ford Focus I Kombi 1.8 TDDI 90KM

Manualna skrzynia biegów
Napęd na przednią oś
Dostępny
Liczba biegów
5
zobacz dane techniczne

Zużycie paliwa Ford Focus I Kombi 1.8 TDDI 90KM 1999-2005

Wybrane raporty spalania Ford Focus I Kombi 1.8 TDDI 90KM 1999-2005

Na wstępie powiem, że znam zasady jazdy ekonomicznej (Eco Drivingu), więc podaję spalanie przy jeździe oszczędnej oraz przy jeździe dynamicznej. ... więcejFocus jest autem, które mimo małej mocy, całkiem ładnie chodzi. Przy nastawianiu się na jazdę ekonomiczną, czyli przyśpieszanie tak do 2,200 obrotów oraz przy staraniu się utrzymywania stałej prędkości, bez zbędnego hamowania i przyśpieszania, spalania potrafi utrzymać się - w trybie mieszanym, na poziomie 5,5 litra. Gdy jeździ się naprawdę delikatnie, utrzymując maksymalną prędkość na poziomie 80-90 km/h, wtedy w trybie mieszanym potrafi zejść nawet do 5,0 litrów. Przy zwykłej jeździe, bez zbędnych oszczędności spalanie utrzymuje się na poziomie 6,0 - 6,5 litra. Zimą dochodzi nawet do 7 litrów. Przy szybkiej, agresywnej jeździe (tryb mieszany), można dojść do poziom 8 litrów (albo i więcej - ale to już trzeba gnieść pedał gazu porządnie). Co do jazdy na trasie - tutaj nawet przy szybszej jeździe spalanie utrzymuje się na niskim poziomie, a wszytko dzięki utrzymywaniu stałej prędkości. Przy oszczędnej jeździe można zejść poniżej 5,0 litrów (nie żartuję). Przy zwykłej, tak do 120 km/h, nie powinno przekraczać 6 litrów. Co tutaj dużo mówić - wszystko zależy od stanu technicznego pojazdu oraz umiejętności kierowcy, wiedzy na tematy oszczędnej jazdy oraz chęci... wiadomo, że nie zawsze ma się ochotę na eco-jazdę. Jeśli trafisz na zadbanego Focusa, wtedy możesz bez problemu osiągnąć te wyniki, które tutaj opisałem. Focusa polecam z ręką na sercu. Przypominam, że podane powyżej wyniki są dla wersji KOMBI (choć kombi od hatchbacka niewiele się różni). ukryj
dodano 01.10.2012 przez
Nie jest to sieciento na gazie czy inny wymysł. Silnik nie jest też całkiem mały i ma swoje lata, a ... więcejspalanie w sporej mierze zależy od kierowcy. W każdym razie nie należy liczyć na cuda i wierzyć w spalanie na poziomie 5l. Mój samochód jest w serwisie ASO i silnik pod względem technicznym wg. serwisu jest w stanie prawie że idealnym, tak samo turbina. Średnio 7l-7.5l (w cyklu mieszanym z klimą) trzeba liczyć. Agresywna jazda potrafi podnieść maksymalne spalanie nawet w okolicę 9l. Może nowsze jednostki są ekonomiczniejsze, natomiast jeśli ktoś opowiada mi że motor o pojemności prawie 2l spala mu 4-5l/100 w cyklu mieszanym to wywołuje mój śmiech. No chyba ze zasuwa 50km/h na 5. A no to wtedy pardon. Tyle że ja zdąże wrócić z pracy a on dalej będzie w drodze do. Reasumując, spalanie jest w normie. Pali jak normalny samochód, a nie jak "niebity jeżdżony przez kobietę i od I-wszego właściciela, super ekonomiczny 3l/100" oferowany przez niektórych sprzedawców. ukryj
dodano 27.09.2011 przez
Spalanie nie najgorsze, jeżeli wziąć pod uwagę wiek konstrukcji silnika. Jeżeli chodzi o cenę części - nie ma sobie równych. ... więcejCzy to oryginalne (polecam ford.sklep.pl) czy wysokiej jakości zamienniki ciężko znaleźć samochód tańszy w serwisowaniu. Trudno dobrze scharakteryzować spalanie w ramach statystyk dostępnych w tym serwisie. Podane przeze mnie wartości to odpowiednio: średnie spalanie od czasu zakupu, po przejechaniu 15,5 kkm (trasa/miasto ~50/50); najwyższe spalanie zimą (mróz do -30), jazda wyłącznie w mieście, częste grzanie na postojach; spalanie przy jeździe trasa/miasto 80/20, nie przekraczając 90-100km/h. Chciałbym zaznaczyć, że w miarę umiejętności staram się zachowywać zasady eco drivingu - hamowanie biegami, jazda w przedziale ~1750-2500rpm, szybkie rozpędzanie i potem utrzymywanie stałej prędkości, itp, itd. Więcej szczegółów odnośnie mojego spalania w serwisie motostat, pod adresem www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/48393 ukryj
dodano 25.08.2012 przez
Jeśli chodzi o spalanie TDDI to jest to naprawdę super silniczek. Przy spokojnej nodze w mieście (WARSZAWA) zadowoli się już ... więcej6.5 litra ropy/100km (w tym uwzględniam również jazdę z klimą którą używam do wychłodzenia auta po dniu stania na słońcu oraz jak jest bardzo gorąco) - zaznaczę tylko, że samochodem z silnikiem diesla trzeba umieć jeździć - gniotąc go mocno będzie palił 8l/100km a jeździł szybciej nie będzie. Mnie w mieście przy dynamicznej jeździe, w korkach i na krótkich odcinkach nie udaje się nigdy przekroczyć 7l (za wyjątkiem pierwszego zbiornika kiedy to przesiadłem się z benzyniaka i nie zmieniłem stylu jazdy) Jeśli chodzi o jazdę w trasie - spalanie rzędu około 5.0-5.5 litra/100km jest jak najbardziej możliwe (przy BARDZO oszczędnej jeździe - czyli do max 110 km/h) - przy normalnej jeździe (ok 120-140 km/h) pali w granicach 6l (z klimą 6.5) ukryj
dodano 28.08.2009 przez
Ze zużyciem zawsze mogłoby by być lepiej - ale nie narzekam. Ostatnie tankowanie do pełna (52 litry wchodzi). Zrobiłem ok. ... więcej700 km (I 2010)- ale paliwa jeszcze 1/4 baku - w lato dochodzę na pełnym do ok. 1000 km. Naprawy w ciągu roku: - rozrząd, olej - 900 zł - akumulator - 300 zł - naprawa rozrusznika i regulacja zapłonu, płyny, diagnostyka komputerowa - 700 zł Naprawy związane z tym, że samochód kupiłem równy rok temu - stał pod chmurką niemal rok, palony od święta. Raz mnie zawiódł - ale to jeszcze przed naprawą rozrusznika. Od 6 msc chodzi jako nowy - jedna usterka to ogrzewanie tylnej szyby działa tylko do połowy jej wysokości. ukryj
dodano 07.01.2010 przez
Zobacz raporty spalania Ford Focus I Kombi 1.8 TDDI 90KM 1999-2005 Dodaj raport spalania

Publikacje o Ford Focus

Przeczytaj pozostałe 62 publikacje o Ford Focus

Newsy o Ford Focus

Przeczytaj pozostałe 74 newsy o Ford Focus

Nowe Ford Focus

nowe Ford Focus
Ford Focus
ceny od 63 690 zł do 129 600

Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM od 2014

w pakiecie Trend

w cenie katalogowej brutto

66 690 zł

Wyposażenie standardowe
System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
Komputer pokładowy
Ford MyKey
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet dla palących (40 zł)
Pakiet Platinium X (4 150 zł)
Pakiet Style (1 750 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet dla palących (40 zł)
Pakiet Platinium X (4 150 zł)
Pakiet Style (1 750 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 154 oferty Ford Focus

Dealerzy Ford

EURO CAR

EURO CAR Ford Kraków

małopolskie, Kraków, al. Powstańców Śląskich 22

Więcej

MULTEXIM

MULTEXIM Ford Katowice

śląskie, Katowice, Roździeńskiego 190

Więcej

PARTNER

PARTNER Ford Kraków

małopolskie, Kraków, Jasnogórska 60

Więcej

AGF WROBEL

AGF WROBEL Ford Mysłowice

śląskie, Mysłowice, Bonczyka 11

Więcej

ARMADA

ARMADA Ford Zabrze

śląskie, Zabrze, Korczoka 86

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Dziennik kosztów Ford Focus

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

26 613

Przejechany dystans

4 225 450 zł

Zatankowanego paliwa

900 675 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

3 361

Wydanych pieniędzy

1 238 923 zł

Średnie wydatki na auto

1 422 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

6 692

Wydanych pieniędzy

1 958 137 zł

Średnie wydatki na auto

2 248 zł

ZOBACZ 871 dzienników kosztów Ford Focus Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Ford Focus

Liczba wpisów: 91
komentarzy(100)
komentarzy(15)
komentarzy(5)
komentarzy(31)
komentarzy(23)
komentarzy(20)
Zobacz inne typowe słabe punkty Ford Focus dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Ford Focus

Liczba wpisów: 115
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Ford Focus Dodaj wpis do autodiagnozy

Skarbnica wiedzy o Ford Focus

Ciekawostki
dodano 16.12.2011 przez
Ford Focus I w czasie budowy nazywał się CW170. Nazwa Focus została wzięta z koncepcyjnego modelu z 1991 o nazwie Ghia. W 1995 pojawiły się…
dodano 09.08.2011 przez
W styczniu 2011r. na wystawie Consumer Electronics Show w Las Vegas zaprezentowano wersję całkowicie elektryczną - Ford Focus Electric
Sposoby wykonania czynności
dodano 25.07.2011 przez
Aby czynność była szybka i podszybie nie przeciekało po wymianie filtra postępuj według podanego schematu: 1.Znajdź kolegę, albo dwóch żeby było przyjemniej, raźniej i bezpieczniej…
dodano 25.07.2011 przez
Jeżeli komputer pokładowy ma odchyłkę we wskazaniach średniego spalania to można to skorygować ABY ZMIENIĆ USTAWIENIA KOMPUTERA NALEŻY: 1. Przekręcając kluczyk w stacyjce trzymać przycisk…
dodano 25.07.2011 przez
Problem polega na błędnym założeniu ze najbardziej w zdjęciu klapki przeszkadzają dwa uchwyty znajdujące się u góry. Należy oczywiście zdjąć obudowę akumulatora. Następnie odchylamy klapkę…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą