Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Focus/Focus C-Max II C-Max 1.6 i 16V

Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2010. Pod względem stylistycznym Focus II nie odbiegał od swojego poprzednika, za to zwiększyły się jego rozmiary (był nawet rekordzistą segmentu C pod względem rozstawu osi i długości nadwozia) oraz możliwości techniczne. Zbudowano go na płycie podłogowej Ford C1 platform, którą dzielił m.in. z Volvo S40 i C70 oraz Mazdą 3. Focus II skutecznie kontynuował rynkowy sukces swojego poprzednika. W 2008 roku samochód został poddany modernizacji.

Ford Focus C-MAX 1.8 Ambiente - galeria redakcyjna - lewy bok
Ford Focus C-MAX 1.8 Ambiente - galeria redakcyjna - widok z przodu
Ford Focus C-MAX 1.8 Ambiente - galeria redakcyjna - emblemat
Ford Focus C-MAX 1.8 Ambiente - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Ford Focus C-MAX 1.8 Ambiente - galeria redakcyjna - skrzynia biegów
Ford Focus C-MAX 1.8 Ambiente - galeria redakcyjna - kokpit
Ford Focus C-MAX 1.8 Ambiente - galeria redakcyjna - kierownica

Generacje Ford Focus

  • Focus II   2003 - 2011
    Ford Focus II
    • Wybierz generację

    • Focus III (2011 - teraz)
    • Focus II (2003 - 2011)
    • Focus I (1998 - 2005)

Komentarze redakcji

Powagosław: Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane.
Luzacjusz: Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna.

Wersje nadwozia Ford Focus II

Silniki Ford Focus II C-Max

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.

Publikacje o Ford Focus

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST
 
Nasz test Ford Focus ST,250 KM

Jak pech, to pech. Mocne auto z napędem na przód i pierwsze opady śniegu, to niezbyt udane połączenie. Z nadzieją na polepszenie pogody zasiadłem za kierownicą Focusa ST i ruszyłem ku nowej przygodzie.

Nowy Ford Focus kombi vs używane BMW serii 3 Touring

Używane auto z wyższej półki czy mniej wyszukany, ale fabrycznie nowy kompakt? Wybór nie jest prosty. Dość powiedzieć, że za identyczne pieniądze można mieć ulubieńca flot - Forda Focusa kombi, albo używane BMW serii 3 Touring z lat 2005-2009. Rozmiary karoserii oraz pojemności bagażników obu aut różnią...

Kompaktowe hatchbacki: Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Mitsubishi Lancer Sportback 1.6
 
Nasz test Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Mitsubishi Lancer Sportback 1.6

Samochody segmentu C są złotym środkiem pod względem ceny zakupu, komfortu, funkcjonalności oraz przestronności wnętrza. Świetnie sprawdzają się podczas jazdy po mieście, ale nie straszna im również wakacyjna eskapada.

Rozsądna propozycja - Ford Focus kombi 1.6 EcoBoost
 
Nasz test Ford Focus kombi 1.6 EcoBoost

Kompaktowy model Forda jest ceniony za świetne właściwości jezdne. Obcowanie z Focusem staje się naprawdę przyjemne, gdy pod maskę trafi motor, który będzie w stanie dotrzymać kroku charakterystyce zawieszenia. Bardzo rozsądną propozycję stanowi 150-konna jednostka 1.6 EcoBoost.

Przeczytaj pozostałe 19 artykułów o Ford Focus

Ford Focus na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford FocusautoWcentrum - społeczność Ford Focus

najwyższe oktanyAuta - Ford Focus

Ford Focus 71,60

Ford Focus 85,10

Ford Focus 76,45

Ford Focus 79,52

Ford Focus 65,06

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Focus

17damian17 62,38

trebuh_b 98,10

endriume24 86,67

marksz29 78,56

elfer 81,59

Romanowski 82,77

tomek_krakow 63,45

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Focus

Felgi felunie felusieńki ;p
Felgi felunie felusieńki ;p Niestety zaniedbane przez poprzednich właścicieli alusy, dużo pracy przede mną, ...
Koszty eksploatacyjne
Koszty eksploatacyjne Zuzycie paliwa na trasie ok.7,5 do 8 l w zależności od prędkości przelotowej,mia...
Zakup... po niemal 5 miesiącach poszukiwań
Zakup... po niemal 5 miesiącach poszukiwań Tak jak w tytule, długo szukałem auta, ale nie spieszyło mi się, z Golfa jestem ...
Kilka słów po zakupie
Kilka słów po zakupie Witam, dziś mnie wzieło żeby wreszcie coś napisać, dawno nic tu nie wymodziłem, ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Focus

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Focus
 

Najpopularniejsza wersja Ford Focus

Ford Focus

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Focus
 

Ford Focus najczęściej porównywane z:

Dacia Logan
1.5 dCi FAP (75 KM)
Opel Astra
1.4 Turbo ECOTEC (120 KM)
Hyundai i30
1.6 CRDi (110 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 74 900 zł
Zyskujesz: 11 703 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 132KM, benzynowy.
Cena: 66 100 zł 58 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Focus

Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 115 KM
130 000 km, 2010
34 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 85 KM
149 985 km, 2003
9 999 PLN
Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN

Ocena auta Ford Focus/Focus C-Max II C-Max 1.6 i 16V

  • Średnia ocena
    na podstawie 14 opinii
  • 3,99
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

Ford Focus C-Max 1.6 i 16V (103 KM)

Samochód bardzo mi się podobał - jak go kupowałem, a teraz .... No cóż na pewno jest w miarę cichy, wygodny, ergonomiczny (super kombinacje siedzeń), klima, elekt. lustera, itd... - za tę cenę (80 000 pln - silver gold) to sporo. W tej chwili gdybym miał dokonywać wyboru - chyba jednak poszedłbym w "japończyki" (chociaż) droższe one jednak mają lepszą renomę (mniejsza awaryjność), no i na pewno nie samochód, który dopiero wchodzi do produkcji - BRAK CZĘŚCI ZAMIENNYCH !!

dodał: tomik73@gazeta.pl
Ford Focus C-Max 1.6 i 16V (103 KM)

Generalnie z auta jestem zadowolony i pewnie kupiłbym następnego focusa, gdyby nie te problemy z korozją. Nie mam nerwów, żeby co roku odstawiać samochód do warsztatu na 2 tygodnie (teraz nie dają nawet zastępczego w autoryzowanym serwisie forda). Szkoda, ale będę musiał pożegnać się z tą marką.

dodał: Robert
Ford Focus C-Max 1.6 i 16V (103 KM)

jeżeli chodzi o spalanie to się poprawiło po 3500 miasto maxymalnie do 7,5 trasa maxymalnie do 6 litów na 100 km poprawiła się dynamika auta i to znacznie (chyba się dotarł) jak ktoś założył gaz do c-maxa to proszę o informację na adres czarss@poczta.onet.pl lub na gg: 4310824

dodał: czarss@poczta.onet.pl
Ford Focus C-Max 1.6 i 16V (103 KM)

Jak wspomniałem w dyskusji wyświetlacz na zegarach gaśnie po godzinie dla mnie jest to ogromny błąd. Jak to wygląda w nocy gdzie jest ciemno a ten sobie przez godzinę albo dłużej rozświetla całe wnetrze.

dodał: bhp@4web.pl
Ford Focus C-Max 1.6 i 16V (103 KM)

Wygodny samochód rodzinny dający dużą przyjemność z prowadzenia . Przy opracowywaniu wystroju wnętrza przydałoby się jednak nieco fantazji . Nawet w FX Gold jest bardzo serio ( prawdziwie po niemiecku )

dodał: jm133@wp.pl
  • Zalety
  • + układ jezdny
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - jakość/cena
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Focus

Ford Focus III Kombi Facelifting (2014) Ford Focus I Ford Focus 2008 Ford Focus II Hatchback 3d - galeria społeczności Ford Focus III Sedan Facelifting (2015) Ford Focus RS Anderson Germany Ford Focus ST Ford Focus Kombi 2.0 TDCi - galeria redakcyjna Ford Focus Concept Ford Focus CoupeCabrio 2008
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Focus

  • 1.
  • 3,00 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2001r.
    dodał: Donato, 06.08.2011

    Hmm firma krzak ;]. Firma nie powinna wstawiac wogole tego komputera, zawsze beda problemy z ustawieniem pracy silnika. partacze których zatrudnia beda ci zawsze wmawiać ze niedziała instalacja winien jest samochód a nie ich instalacja gazowa.wymienicie swiece kable wiele innych rzeczy a po roku zmienia loklizacje swojego oddziału. np w pomorskim byli w gdansku potem przenieśli sie do gdyni teraz nabieraja ludzi w rumii. nie nabierajcie sie na numer z 5 letnia gwarancja do której trzeba dopłacić 200 zł. bo po roku znowu zmienia lokalizacje. w ciagu roku byłem u nich z 40 razy i tak mozna jezdzic w nieskonczonosc. nasze prawo jest tak słabe ze bedziecie sie bardzo długo sadzic i na tym zeruja. ciekawy jestem skad ten komuter maja gdzie to robia. bardzo dobrze wiedza ze ten koputer jest wadliwy a nadal to sprzedaja. chyba nakupowali tego pełno z chin i w magaznie trzymaja i wciskaja ludzią.

  • 2.
  • 3,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 1999r.
    dodał: FordFocus, 23.11.2008

    Instalacje zainstalowalem pomimo odradzania przez warsztat :-) Przez ostatnie 110.000 km dokonalem nastepujacych napraw instalacji: - na gwarancji: wielozawor lpg, komputer instalacji - po gwarancji: reduktor po 100.000 km (ok.600pln) I przy silniku: - regulacja luzow zaworowych co ok. 35.000 km - wymiana swiec, kabli i cewki zaplonowej co ok. 60.000 km Na gazie spalanie wzroslo wiecej niz sie spodziewalem i nie dalo sie tego wyregulowac, podobno Fordy tak maja :( Spalanie w miescie (Pb/lpg) 10 / 12,5 Spalanie w trasie (Pb/lpg) 7 / 10 Uwagi: na lpg przy okolo 140 km/h wzrasta temperatura silnika. Mechanicy twierdza ze to kwestia 2-3 stopni, jednak wskazowka wskaznika dochodzi do maksimum. Co dziwne, po usuniecu termostatu objaw ustepuje. I znowu, regulacje nie pomagaja :( Podsumowujac, finansowo jestem na PLUS :-)

  • 3.
  • 3,75 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 1999r.
    dodał: czarekfit, 15.01.2014

    Nigdy więcej nie zagazuję samochodu. To był dynamiczny, cichy w każdym zakresie obrotów, fajny silnik. Teraz buczy, rzęzi, jest wyrażnie słabszy. Wsiadałem do niego chętnie, lubiłem pojeździć, wcisnąć gaz. Teraz jeżdżę, bo muszę. Bo pracuję w innym mieście. Instalacja sekwencyjna, Tomasetto, Compact, Hana, 2200 zł. Ford Focus mk1, 1.6 16v, 1999 r., 212000 km przebiegu, na lpg 9000 km. To mój trzeci samochód z lpg, ale pierwszy, którego zagazowałem. Nigdy więcej tego nie zrobię. Auto z lpg kupię, ale lpg nie zamontuję. Przychylam się do zdania, że silniki przeznaczone do pracy na benzynie powinny pracować na benzynie. Auta na gaz tak, ale tylko przygotowane do tego fabrycznie.

  • 4.
  • 2,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 2002r.
    dodał: Piotr, 03.05.2010

    Instalacja nigdy nie działała poprawnie: wywoływała poważne zakłócenia w pracy silnika. Po kilkunastu wizytach w warsztacie, wymianie wielu wskazanych przez warsztat "niby-niesprawnych" części silnika, sporach z montażystą i producentem instalacji poddałem się i zdemontowałem instalację. Demontaż przeprowadziłem poza warsztatem montującym instalację, ponieważ instalacja nie kwalifikowała się do demontażu (!!!!!). Warto wspomnieć, że badanie silnika wykonane w serwisie Forda nie potwierdzało wypowiedzi warsztatu. Silnik przed montażem instalacji, po jej odłączeniu oraz po jej demontażu pracuje wzorcowo (przejechałem już bez gazu 60 tys. km).

  • 5.
  • 5,00 Ford Focus II 1.6 i 16V Ti-VCT (115KM) 2010r.
    dodał: DAEWOO, 04.03.2014

    Polecam warsztat w Radwanicach, Eko Alma . Bardzo sympatyczni i profesjonalni monterzy, widać że znają się na rzeczy.W każdym razie, drugi samochód też będę robił w tym warsztacie.Mechanik doradził mi reduktor Stefanelli Geo oraz listwęMaster.I trafił w dziesiątkę.Autko zachowuje się bez zastrzeżeń.Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak !

  • 6.
  • 4,50 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2000r.
    dodał: lukasz, 24.04.2011

    Oprzyrządowanie Tomasetto, LandiRenzo i centralka AC Stag 4. Montaż wykonany poprawnie. Z czasem można się przyzwyczaić do lekkiego spadku mocy. Spalanie rzędu 8,8 - 9,15 litra (z włączona klimą i światłami). Generalnie nie widzę żadnych problemów. Jedyne co, to trzeba sprawdzać luz zaworowy gdzieś co 35 tys. km. Sprawdzenie luzu to koszt raptem 150 zł. A kiedyś się naczytałem beznadziejnych opinii pseudofachowców na forach internteowych, że gaz nie nadaje się do tego silnika. Wszystko to guzik prawda.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Focus

Ford Focus

742 komentarze

518 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~EB Power~EB Power

Ekscytacje testami i tabelkami pomiarów to jedno, a rzeczywisty test w realu to zupełnie coś innego. Ze swojego doświadczenia powiem że 1.6 EB na trasie naprawdę jedzie i nie ma się do czego doczepić. Mam przejechane bez usterek 60 tys. km i nie zamieniłbym tego silnika na żadne TSI....

~EB Power~EB Power

https://

~EB~EB

Sprzeczacie się jak dzieci - ten szybszy, tamten wolniejszy, ten zawodny, tamten niezawodny, a wszystko zależy od szczęścia Ja mam EB z programem 211KM i 333 NM od początku i jeździ pięknie po prawie 100 tys. km i nic się nie sypie, kolega zaś ma TSI 140 KM z 2009r. i dramat serwisowy, ale czy to jest taką regułą to nie mam pojęcia, może są mniej i bardziej udane TSI. Z osiągami jest podobnie - jeden niby ten sam EB czy TSI będzie trochę szybszy, drugi wolniejszy - poczytajcie się na stronie vtecha jakie są rozrzuty produkcyjne - ano całkiem spore nieraz.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
56 785
Przejechany dystans
37 472 548 km
Zatankowanego paliwa
1 933 167 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 149
Wydanych pieniędzy
3 059 562 zł
Średnie wydatki na auto
1 369 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 123
Wydanych pieniędzy
4 001 252 zł
Średnie wydatki na auto
1 790 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 235)

Testy zderzeniowe Ford Focus

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Focus przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Focus 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2011

Ford Focus
Ford Focus

Ford Focus
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Focus/Focus C-Max II C-Max 1.6 i 16V

Na podstawie 6 raportów spalania

Pb
LPG
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Pomocnik, dodano: 15.01.2012 13:14

Rekordzista spalania!!! Kiedyś w lecie jechałem nocą głównie przez lasy z prędkością tak 70-80 km/h. Spalanie 4.1 jakie wtedy uzyskałem zaskoczyło mnie bardzo :) Samochód jest bardzo ekonomiczny spalanie na 100 co każde tankowanie waha się w przedziale 4.5/5.2 litra. Samochód jest tak ekonomiczny do 110 km/h później spalanie szybko rośnie :) Co do napraw ciężko mi coś powiedzieć ponieważ mam go dopiero trochę ponad pół roku i nic nie naprawiałem :) Jest zima pali od strzała, polecam tankować w okresie zimowym tą droższą ropę. Jest większa szansa że nie zamarznie a i silnik jakoś lepiej chodzi. Co do spalania po mieście ciężko mi coś powiedzieć, ponieważ w mieście robię tylko około 10% ogółu kilometrów. Z takich dodatkowych rzeczy to koloru navy blue nie polecam myć na myjni szczotkowej bo strasznie rysuje lakier i nie dawać silnikowi w ogień kiedy jest zimny. Jeździ się spoko :) Fajne zawieszenie duże i przestronne wnętrze, podgrzewana przednia szyba co jest rewelacyjną sprawą teraz kiedy spadł pierwszy śnieg :) Warto obserwować licznik chwilowego spalania w trasie ponieważ milimetrowa różnica nacisku na pedał gazu potrafi obniżyć spalanie nawet o o.5 litra a nie przekłada się to na stratę prędkości. Polcam ogólnie ale co ja mogę powiedzieć, przejechałem dopiero 23.000km :) Tylko blach się boję :)

pełny raport Ford Kombi 1.8 TDCi

autor: slaweksw, dodano: 06.06.2010 18:26

Ameryki nie odkryję, mówiąc że wszystko zależy od stylu jazdy. Ja lubię dynamiczną jazdę i uważam, że po to jest skrzynia 5-biegowa by z niej korzystać, a nie jechać na 5-tce 50 km/h, choć silnik jest na tyle elastyczny, że od 70 km/h spokojnie można na tym biegu żwawo jechać. Przeważnie zmieniam bieg na wyższy przy ok. 3500 obr./min., wtedy po zmianie jest 2200 obr./min., choć zaznaczam że lubię często przycisnąć. Przy takim stylu jazdy spalanie (bez włączonej klimy) wygląda tak: Miasto - to ok. 9 - 9,5 l, ale przy staniu w korkach i na światłach co 200m może być nawet 10,5 - 11 l/100 km, ale czemu tu się dziwić... samochód najwięcej pali przy jeździe na 1 i 2 biegu. Autostrada - trzymając równo ok. 150 km/h wyjdzie 8.5 l/100 km (4.500 obr./min.) Poza miastem - ok. 6.5 - 7 l/100 km Srednia z 500 km z czego 200 km autostradą, 250 km poza miastem a 50 km w mieście - 7.6 l/ 100 km Moim zdaniem, jak na dynamiczną jazdę w końcu niemałych autem to spalanie jest naprawdę dobre, a w trasie wręcz bardzo dobre. Na pewno nie kupiłbym diesla dla tych 2-litrów mniej.

pełny raport Ford Hatchback 5d 1.6 Duratec Ti-VCT

autor: Pedro, dodano: 17.12.2010 17:36

Focus 1.6 100KM z 2001 przebieg 175000.Jezdzę w Warszawie ale unikam dużych korków.Poza tym czasami trasa 400km.Najwiecej oszczedzam w mieście przy spokojnej jeżdzie którą utrudniaja narwani kierowcy.Jeżdząc 50km dziennie samochód spala od 6.5 do max 8.5litra (8.5litra w potężnym korku) w mieście.Nigdy nie osiagnałem w tym cyklu spalania katalogowego.Niestety trzeba mieć lekka nogę (kręcę od 2500 do 3000obr/min i szybko zmieniam bieg + jazda na najwyższych biegach) i hamować silnikiem.W trasie spalanie zamyka się między 5.8 do 6.5 między 2800-3000obr/min/5bieg z preędkością nie większą niż 115km/h.Przy kręceniu do 4000-5000obr/min można zapomnieć o oszczedzaniu i zapoznać się z katalogiem.Na spalanie spory wpływ mają również opony.Im bezpieczniejsze tym samochód pali więcej nawet do 0,6l/100km.Urzywam Continentali letnich i zimowych.Na zimówkach pali mniej.Klima powyżej 90km/h nie powoduje dramatycznego zwiekszenia spalania ale jeżeli jedziesz wolniej i w korku to i owszem.Poważne wady to słabe wyciszenie komory silnika (powyżej 3500obr/min pojawia sie spory hałas) oraz dokuczliwy szum opon(szczególnie szerokich 195 letnich).Dynamika pojazdu i kultura pracy silnika średnia.Silnik 1.6l to taki kompromis do wszystkiego czyli tak naprawdę do niczego w szczegości.Porównując TDCI również 100KM ale o wiekszym momencie obrotowym, benzyna kompletnie wymięka.Gdybym miał wybierać jeszcze raz to jeżdząc w ten sam sposób i oszczędzając benzynę nie wybierałbym diesla a kupił benzyne ale jedynie silnik 2.0.Przy regularnych wymianach oleju i wszystkich fitrów silnik jest bezawaryjny.Dotychczas wymienione: pasek rozrządu, czujnik ciśnienia oleju, pasek klinowy + napinacz, płyn chłodniczy.

pełny raport Ford Hatchback 1.6 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Focus/Focus C-Max II C-Max 1.6 i 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Focus/Focus C-Max II C-Max 1.6 i 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford Focus II Focus C-Max 1.6 i 16V 103KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Focus, oglądali także