Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Focus/Focus C-Max II C-Max 2.0 i 16V

Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2010. Pod względem stylistycznym Focus II nie odbiegał od swojego poprzednika, za to zwiększyły się jego rozmiary (był nawet rekordzistą segmentu C pod względem rozstawu osi i długości nadwozia) oraz możliwości techniczne. Zbudowano go na płycie podłogowej Ford C1 platform, którą dzielił m.in. z Volvo S40 i C70 oraz Mazdą 3. Focus II skutecznie kontynuował rynkowy sukces swojego poprzednika. W 2008 roku samochód został poddany modernizacji.

Ford Focus C-MAX 1.8 Ambiente - galeria redakcyjna - lewy bok
Ford Focus C-MAX 1.8 Ambiente - galeria redakcyjna - widok z przodu
Ford Focus C-MAX 1.8 Ambiente - galeria redakcyjna - emblemat
Ford Focus C-MAX 1.8 Ambiente - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Ford Focus C-MAX 1.8 Ambiente - galeria redakcyjna - skrzynia biegów
Ford Focus C-MAX 1.8 Ambiente - galeria redakcyjna - kokpit
Ford Focus C-MAX 1.8 Ambiente - galeria redakcyjna - kierownica

Generacje Ford Focus

  • Focus II   2003 - 2011
    Ford Focus II
    • Wybierz generację

    • Focus III (2011 - teraz)
    • Focus II (2003 - 2011)
    • Focus I (1998 - 2005)

Komentarze redakcji

Powagosław: Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane.
Luzacjusz: Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna.

Wersje nadwozia Ford Focus II

Silniki Ford Focus II C-Max

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.

Publikacje o Ford Focus

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST
 
Nasz test Ford Focus ST,250 KM

Jak pech, to pech. Mocne auto z napędem na przód i pierwsze opady śniegu, to niezbyt udane połączenie. Z nadzieją na polepszenie pogody zasiadłem za kierownicą Focusa ST i ruszyłem ku nowej przygodzie.

Nowy Ford Focus kombi vs używane BMW serii 3 Touring

Używane auto z wyższej półki czy mniej wyszukany, ale fabrycznie nowy kompakt? Wybór nie jest prosty. Dość powiedzieć, że za identyczne pieniądze można mieć ulubieńca flot - Forda Focusa kombi, albo używane BMW serii 3 Touring z lat 2005-2009. Rozmiary karoserii oraz pojemności bagażników obu aut różnią...

Kompaktowe hatchbacki: Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Mitsubishi Lancer Sportback 1.6
 
Nasz test Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Mitsubishi Lancer Sportback 1.6

Samochody segmentu C są złotym środkiem pod względem ceny zakupu, komfortu, funkcjonalności oraz przestronności wnętrza. Świetnie sprawdzają się podczas jazdy po mieście, ale nie straszna im również wakacyjna eskapada.

Rozsądna propozycja - Ford Focus kombi 1.6 EcoBoost
 
Nasz test Ford Focus kombi 1.6 EcoBoost

Kompaktowy model Forda jest ceniony za świetne właściwości jezdne. Obcowanie z Focusem staje się naprawdę przyjemne, gdy pod maskę trafi motor, który będzie w stanie dotrzymać kroku charakterystyce zawieszenia. Bardzo rozsądną propozycję stanowi 150-konna jednostka 1.6 EcoBoost.

Przeczytaj pozostałe 19 artykułów o Ford Focus

Ford Focus na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford FocusautoWcentrum - społeczność Ford Focus

najwyższe oktanyAuta - Ford Focus

Ford Focus 1.6 16V by PaaQ 72,99

Ford Focus 70,81

Ford Focus RS 78,36

Ford Focus 76,47

Ford Focus 68,99

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Focus

endriume24 86,73

wojcikpat 63,60

dakoolk 64,51

brzozzhems 96,70

AutoMag 69,30

sebastiane 63,07

kstilger 83,52

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Focus

Urlop w Mielnie, wycieczka do Złotego Stoku i wymiana oleju
Urlop w Mielnie, wycieczka do Złotego Stoku i wymiana oleju Witam, mój urlop właśnie dobiega końca, czas wracać do obowiązków, ale po krótce...
Wymiana oświetlenia tablicy rejestracyjnej
Wymiana oświetlenia tablicy rejestracyjnej Nareszcie! Zawsze chciałem mieć podświetlanie LED tablicy z tyłu :) Niby chwilka...
Felgi felunie felusieńki ;p
Felgi felunie felusieńki ;p Niestety zaniedbane przez poprzednich właścicieli alusy, dużo pracy przede mną, ...
Nadszedł ten dzień - 300 000 KM!
Nadszedł ten dzień - 300 000 KM! Wczoraj pękła psychologiczna granica przebiegu. Silnik dalej chodzi jak pszczółk...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Focus

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Focus
 

Najpopularniejsza wersja Ford Focus

Ford Focus

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Focus
 

Ford Focus najczęściej porównywane z:

Hyundai i30
1.4 CRDi (90 KM)
Kia cee´d
1.6 CRDi (110 KM)
Hyundai i30
1.6 GDI (135 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus Demonstracyjny Hyundai Elantra Classic Plus
Rocznik: 2014. Silnik: 1.6 132KM, benzynowy.
Cena: 66 100 zł 58 900 zł
Zyskujesz: 7 200 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 74 900 zł
Zyskujesz: 11 703 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Focus

Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 115 KM
130 000 km, 2010
34 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 85 KM
149 985 km, 2003
9 999 PLN
Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN

Ocena auta Ford Focus/Focus C-Max II C-Max 2.0 i 16V

Galerie Ford Focus

Ford Focus III ST Hatchback 5d 2.0 EcoBoost 250KM - galeria redakcyjna Ford Focus III ST kombi Ford Focus III 1.0 EcoBoost Ford Focus 2001 Ford Focus ECOnetic Ford Focus ST 2008 Ford Focus III Kombi 1.6 EcoBoost 150KM - galeria redakcyjna Ford Focus Hatchback 2010 Ford Focus ST170 Ford Focus II Sedan
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Focus

  • 1.
  • 3,00 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2001r.
    dodał: Donato, 06.08.2011

    Hmm firma krzak ;]. Firma nie powinna wstawiac wogole tego komputera, zawsze beda problemy z ustawieniem pracy silnika. partacze których zatrudnia beda ci zawsze wmawiać ze niedziała instalacja winien jest samochód a nie ich instalacja gazowa.wymienicie swiece kable wiele innych rzeczy a po roku zmienia loklizacje swojego oddziału. np w pomorskim byli w gdansku potem przenieśli sie do gdyni teraz nabieraja ludzi w rumii. nie nabierajcie sie na numer z 5 letnia gwarancja do której trzeba dopłacić 200 zł. bo po roku znowu zmienia lokalizacje. w ciagu roku byłem u nich z 40 razy i tak mozna jezdzic w nieskonczonosc. nasze prawo jest tak słabe ze bedziecie sie bardzo długo sadzic i na tym zeruja. ciekawy jestem skad ten komuter maja gdzie to robia. bardzo dobrze wiedza ze ten koputer jest wadliwy a nadal to sprzedaja. chyba nakupowali tego pełno z chin i w magaznie trzymaja i wciskaja ludzią.

  • 2.
  • 3,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 1999r.
    dodał: FordFocus, 23.11.2008

    Instalacje zainstalowalem pomimo odradzania przez warsztat :-) Przez ostatnie 110.000 km dokonalem nastepujacych napraw instalacji: - na gwarancji: wielozawor lpg, komputer instalacji - po gwarancji: reduktor po 100.000 km (ok.600pln) I przy silniku: - regulacja luzow zaworowych co ok. 35.000 km - wymiana swiec, kabli i cewki zaplonowej co ok. 60.000 km Na gazie spalanie wzroslo wiecej niz sie spodziewalem i nie dalo sie tego wyregulowac, podobno Fordy tak maja :( Spalanie w miescie (Pb/lpg) 10 / 12,5 Spalanie w trasie (Pb/lpg) 7 / 10 Uwagi: na lpg przy okolo 140 km/h wzrasta temperatura silnika. Mechanicy twierdza ze to kwestia 2-3 stopni, jednak wskazowka wskaznika dochodzi do maksimum. Co dziwne, po usuniecu termostatu objaw ustepuje. I znowu, regulacje nie pomagaja :( Podsumowujac, finansowo jestem na PLUS :-)

  • 3.
  • 3,75 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 1999r.
    dodał: czarekfit, 15.01.2014

    Nigdy więcej nie zagazuję samochodu. To był dynamiczny, cichy w każdym zakresie obrotów, fajny silnik. Teraz buczy, rzęzi, jest wyrażnie słabszy. Wsiadałem do niego chętnie, lubiłem pojeździć, wcisnąć gaz. Teraz jeżdżę, bo muszę. Bo pracuję w innym mieście. Instalacja sekwencyjna, Tomasetto, Compact, Hana, 2200 zł. Ford Focus mk1, 1.6 16v, 1999 r., 212000 km przebiegu, na lpg 9000 km. To mój trzeci samochód z lpg, ale pierwszy, którego zagazowałem. Nigdy więcej tego nie zrobię. Auto z lpg kupię, ale lpg nie zamontuję. Przychylam się do zdania, że silniki przeznaczone do pracy na benzynie powinny pracować na benzynie. Auta na gaz tak, ale tylko przygotowane do tego fabrycznie.

  • 4.
  • 2,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 2002r.
    dodał: Piotr, 03.05.2010

    Instalacja nigdy nie działała poprawnie: wywoływała poważne zakłócenia w pracy silnika. Po kilkunastu wizytach w warsztacie, wymianie wielu wskazanych przez warsztat "niby-niesprawnych" części silnika, sporach z montażystą i producentem instalacji poddałem się i zdemontowałem instalację. Demontaż przeprowadziłem poza warsztatem montującym instalację, ponieważ instalacja nie kwalifikowała się do demontażu (!!!!!). Warto wspomnieć, że badanie silnika wykonane w serwisie Forda nie potwierdzało wypowiedzi warsztatu. Silnik przed montażem instalacji, po jej odłączeniu oraz po jej demontażu pracuje wzorcowo (przejechałem już bez gazu 60 tys. km).

  • 5.
  • 5,00 Ford Focus II 1.6 i 16V Ti-VCT (115KM) 2010r.
    dodał: DAEWOO, 04.03.2014

    Polecam warsztat w Radwanicach, Eko Alma . Bardzo sympatyczni i profesjonalni monterzy, widać że znają się na rzeczy.W każdym razie, drugi samochód też będę robił w tym warsztacie.Mechanik doradził mi reduktor Stefanelli Geo oraz listwęMaster.I trafił w dziesiątkę.Autko zachowuje się bez zastrzeżeń.Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak !

  • 6.
  • 4,50 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2000r.
    dodał: lukasz, 24.04.2011

    Oprzyrządowanie Tomasetto, LandiRenzo i centralka AC Stag 4. Montaż wykonany poprawnie. Z czasem można się przyzwyczaić do lekkiego spadku mocy. Spalanie rzędu 8,8 - 9,15 litra (z włączona klimą i światłami). Generalnie nie widzę żadnych problemów. Jedyne co, to trzeba sprawdzać luz zaworowy gdzieś co 35 tys. km. Sprawdzenie luzu to koszt raptem 150 zł. A kiedyś się naczytałem beznadziejnych opinii pseudofachowców na forach internteowych, że gaz nie nadaje się do tego silnika. Wszystko to guzik prawda.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Focus

Ford Focus

742 komentarze

518 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~EB Power~EB Power

Ekscytacje testami i tabelkami pomiarów to jedno, a rzeczywisty test w realu to zupełnie coś innego. Ze swojego doświadczenia powiem że 1.6 EB na trasie naprawdę jedzie i nie ma się do czego doczepić. Mam przejechane bez usterek 60 tys. km i nie zamieniłbym tego silnika na żadne TSI....

~EB Power~EB Power

https://

~EB~EB

Sprzeczacie się jak dzieci - ten szybszy, tamten wolniejszy, ten zawodny, tamten niezawodny, a wszystko zależy od szczęścia Ja mam EB z programem 211KM i 333 NM od początku i jeździ pięknie po prawie 100 tys. km i nic się nie sypie, kolega zaś ma TSI 140 KM z 2009r. i dramat serwisowy, ale czy to jest taką regułą to nie mam pojęcia, może są mniej i bardziej udane TSI. Z osiągami jest podobnie - jeden niby ten sam EB czy TSI będzie trochę szybszy, drugi wolniejszy - poczytajcie się na stronie vtecha jakie są rozrzuty produkcyjne - ano całkiem spore nieraz.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
57 279
Przejechany dystans
37 715 416 km
Zatankowanego paliwa
1 949 010 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 175
Wydanych pieniędzy
3 068 152 zł
Średnie wydatki na auto
1 369 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 200
Wydanych pieniędzy
4 023 404 zł
Średnie wydatki na auto
1 795 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 241)

Testy zderzeniowe Ford Focus

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Focus przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Focus 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2011

Ford Focus
Ford Focus

Ford Focus
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Focus/Focus C-Max II C-Max 2.0 i 16V

Na podstawie 1 raportu spalania

LPG
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: remek, dodano: 10.02.2009 09:14

Autko bardzo wrażliwe na nogę kierowcy - jeżeli jedzie się delikatnie pali na prawdę przyzwoicie ale jak się przyciśnie to spala za dużo - odnośnikiem dla mnie jest poprzednie auto (Octavia 1,9 TDI 110 km) w którym spalanie było łatwiej utrzymać na niskim poziomie przy dynamicznej jeździe. Focus przy trasie ok. 100 km autostradą z maksymalną prędkością (ok. 200 km/h) spalił mi ok. 9-10 litrów. TDI Skody paliło ok.7,5-8,5. Przy codziennej jeździe w warszawskich korkach minimum jakie osiągnąłem to 5,5 litra - jazda typowo taksówkarska, bez szaleństw. Uznaję to za bardzo dobry wynik. Focus nie ma konkurencji w swojej klasie jeżeli chodzi o układ kierowniczy i zawieszenie. Hamulce super (ja mam 4 tarcze, w służbowym 1,6 benzynowym mam tarcze i bębny i też dają radę). Przyjemność z jazdy jest super jak na kompakta. Ceny w ASO są umiarkowane, a biorąc pod uwagę że auto jest absolutnie bezawaryjne to koszty utrzymania uznaję za bardzo niskie. Ogólnie rzecz biorąc opłaca się dopłacić trochę kasy do diesla - benzyniaki wciągają na prawdę dużo paliwa (1,6 w normalnej eksploatacji 9-10 l/100 km.).

pełny raport Ford Hatchback 5d 1.8 Duratorq TDCi

autor: MB, dodano: 29.08.2013 15:33

Auto kupine w salonie w maju, do sierpnia 4000km. Ogolnie spalanie fajne, po samym mieście nie przekracza 9l/100km. W trasie poniżej 6l/100km. Cykl mieszany - czyli to co jeżdżę najwięcej to około 7l/100km. Tak więc jak dla mnie rewelacja - spodziewałem sie dużo więcej, ale tak naprawde staram sie też jeździć ekonomocznie - co nie znaczy, że nie dynamicznie. Po prostu nie piłuję silnika jak nie ma potrzeby. Co do samego silnika i jego mocy, to tak jak ktoś tutaj napisał - źle nie jest, ale tam gdzie trzeba kogoś wyprzedzić szybko to raczej nie polecam, bo sie można zdziwić;). No jednak te 20KM minimum pewnie by się jeszcze przydało. Mijanie na 4 przy 120km/h bez problemu - ale to raczej nie zaskoczenie. Tak ogólnie raczej polecam, nie mam odniesienia do innych aut z salonu bo nie miałem przyjemności jazdy. Tak czy inaczej to tylko ford i za cenę w okolicach 50K raczej trudno sie spodziewac jakis fajerwerków. Pozdro

pełny raport Ford Kombi 1.6 Duratec

autor: blindmashine, dodano: 27.09.2011 11:56

Nie jest to sieciento na gazie czy inny wymysł. Silnik nie jest też całkiem mały i ma swoje lata, a spalanie w sporej mierze zależy od kierowcy. W każdym razie nie należy liczyć na cuda i wierzyć w spalanie na poziomie 5l. Mój samochód jest w serwisie ASO i silnik pod względem technicznym wg. serwisu jest w stanie prawie że idealnym, tak samo turbina. Średnio 7l-7.5l (w cyklu mieszanym z klimą) trzeba liczyć. Agresywna jazda potrafi podnieść maksymalne spalanie nawet w okolicę 9l. Może nowsze jednostki są ekonomiczniejsze, natomiast jeśli ktoś opowiada mi że motor o pojemności prawie 2l spala mu 4-5l/100 w cyklu mieszanym to wywołuje mój śmiech. No chyba ze zasuwa 50km/h na 5. A no to wtedy pardon. Tyle że ja zdąże wrócić z pracy a on dalej będzie w drodze do. Reasumując, spalanie jest w normie. Pali jak normalny samochód, a nie jak "niebity jeżdżony przez kobietę i od I-wszego właściciela, super ekonomiczny 3l/100" oferowany przez niektórych sprzedawców.

pełny raport Ford Kombi 1.8 TDDI

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Focus/Focus C-Max II C-Max 2.0 i 16V

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Focus/Focus C-Max II C-Max 2.0 i 16V

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford Focus II Focus C-Max 2.0 i 16V 145KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Focus, oglądali także