Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Focus/Focus C-Max II Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF

Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2010. Pod względem stylistycznym Focus II nie odbiegał od swojego poprzednika, za to zwiększyły się jego rozmiary (był nawet rekordzistą segmentu C pod względem rozstawu osi i długości nadwozia) oraz możliwości techniczne. Zbudowano go na płycie podłogowej Ford C1 platform, którą dzielił m.in. z Volvo S40 i C70 oraz Mazdą 3. Focus II skutecznie kontynuował rynkowy sukces swojego poprzednika. W 2008 roku samochód został poddany modernizacji.

Ford Focus II Sedan - prawy bok
Ford Focus II Sedan - prawy bok
Ford Focus II Sedan - prawy bok
Ford Focus II Sedan - lewy bok
Ford Focus II Sedan - widok ogólny wnętrza z przodu
Ford Focus II Sedan - kokpit
Ford Focus II Sedan - kokpit

Generacje Ford Focus

  • Focus II   2003 - 2011
    Ford Focus II
    • Wybierz generację

    • Focus III (2011 - teraz)
    • Focus II (2003 - 2011)
    • Focus I (1998 - 2005)

Komentarze redakcji

Powagosław: Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane.
Luzacjusz: Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna.

Wersje nadwozia Ford Focus II

Silniki Ford Focus II Sedan

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.

Publikacje o Ford Focus

Ford Focus Kombi - wzorowy lifting
 
Nasz test Ford Focus Kombi 1.5 TDCi 120 KM

Ford Focus to jeden z synonimów słowa "hatchback". Choć przygodę z pierwszą generacją rozpoczęliśmy właśnie od takiej wersji nadwozia, to i kombi zyskało bardzo dużą popularność. Taki też samochód, dwie generacje i parę liftingów później, trafił do nas na testy. Oto nowy Ford Focus Kombi.

Seat Leon Cupra vs konkurenci

Wybór hot hatcha nie jest prostym zadaniem. Szczególnie, gdy oczekujemy kompromisów - świetnych osiągów i rozsądnego spalania, efektownego, ale funkcjonalnego nadwozia, bogatego wyposażenia i przystępnej ceny. Jak Leon Cupra wypada na tle konkurentów?

Ford Focus - w jeszcze lepszej formie
 
Nasz test Ford Focus Kombi 2.0 TDCi

Facelifting Focusa nie ograniczył się do odświeżenia karoserii i zmiany kilku detali wnętrza. Ford poprawił istotne mankamenty kompaktowego modelu - wprowadził nowy system multimedialny i pozbył się przeładowanej przyciskami konsoli środkowej.

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST
 
Nasz test Ford Focus ST,250 KM

Jak pech, to pech. Mocne auto z napędem na przód i pierwsze opady śniegu, to niezbyt udane połączenie. Z nadzieją na polepszenie pogody zasiadłem za kierownicą Focusa ST i ruszyłem ku nowej przygodzie.

Przeczytaj pozostałe 21 artykułów o Ford Focus

Ford Focus na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford FocusautoWcentrum - społeczność Ford Focus

najwyższe oktanyAuta - Ford Focus

Ford Focus 84,81

Ford Focus RS 78,48

Ford Focus RS 305 PS GREEN 74,98

Ford Focus Focus 72,02

Ford Focus 68,26

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Focus

deeptrip 96,77

Spiller 93,75

panda05 98,65

Juras23 84,17

wojcikpat 61,45

bychu81 57,71

endriume24 81,85

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Focus

Zmiana na zimówki
Zmiana na zimówki Temperatura nocami zaczęła niestety spadać poniżej zera, więc nadszedł czas, aby...
Wymiana świec żarowych
Wymiana świec żarowych W ostatnich dniach, kiedy temperatura sięgnęła nawet -8 stopni, Focus dość ocięż...
Porada jak skasowa komunikat " Wymiana oleju" ford focus
Porada jak skasowa komunikat Po wymianie oleju w Fordzie Focusie trzeba pamiętać o skasowaniu inspekcji. Ole...
Sobotnie pucowanie
Sobotnie pucowanie Prawie jak co tydzień nadszedł czas na dopieszczanie Focusa. Tym razem był pakie...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Focus

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Focus
 

Najpopularniejsza wersja Ford Focus

Ford Focus

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Focus
 

Ford Focus najczęściej porównywane z:

Volkswagen Golf
2.0 TDI CR DPF BlueMotion Technology (150 KM)
Skoda Rapid
1.2 TSI (85 KM)
Audi A3
1.4 TFSI (125 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Focus Titanium Ford Focus Titanium
Rocznik: 2013. Przebieg: 77 774 km. Silnik: 1.6 70KM .
Cena: 48 800 zł
Ford Focus II Silver X Ford Focus II Silver X
Rocznik: 2010. Przebieg: 117 688 km. Silnik: 1.8 85KM .
Cena: 29 900 zł

Używane Ford Focus

Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 115 KM
130 000 km, 2010
34 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 85 KM
149 985 km, 2003
9 999 PLN
Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN

Ocena auta Ford Focus/Focus C-Max II Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF

Galerie Ford Focus

Ford Focus ST170 Ford Focus II RS Ford Focus C-Max 2004 Ford Focus I Ford Focus I Kombi - galeria społeczności Ford Focus Kombi 2.0 TDCi - galeria redakcyjna Ford Focus ST Ford Focus ST 2008 Ford Focus III ST Kombi Facelifting (2015) Ford Focus III RS (2016)
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Focus

  • 1.
  • 3,00 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2001r.
    dodał: Donato, 06.08.2011

    Hmm firma krzak ;]. Firma nie powinna wstawiac wogole tego komputera, zawsze beda problemy z ustawieniem pracy silnika. partacze których zatrudnia beda ci zawsze wmawiać ze niedziała instalacja winien jest samochód a nie ich instalacja gazowa.wymienicie swiece kable wiele innych rzeczy a po roku zmienia loklizacje swojego oddziału. np w pomorskim byli w gdansku potem przenieśli sie do gdyni teraz nabieraja ludzi w rumii. nie nabierajcie sie na numer z 5 letnia gwarancja do której trzeba dopłacić 200 zł. bo po roku znowu zmienia lokalizacje. w ciagu roku byłem u nich z 40 razy i tak mozna jezdzic w nieskonczonosc. nasze prawo jest tak słabe ze bedziecie sie bardzo długo sadzic i na tym zeruja. ciekawy jestem skad ten komuter maja gdzie to robia. bardzo dobrze wiedza ze ten koputer jest wadliwy a nadal to sprzedaja. chyba nakupowali tego pełno z chin i w magaznie trzymaja i wciskaja ludzią.

  • 2.
  • 3,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 1999r.
    dodał: FordFocus, 23.11.2008

    Instalacje zainstalowalem pomimo odradzania przez warsztat :-) Przez ostatnie 110.000 km dokonalem nastepujacych napraw instalacji: - na gwarancji: wielozawor lpg, komputer instalacji - po gwarancji: reduktor po 100.000 km (ok.600pln) I przy silniku: - regulacja luzow zaworowych co ok. 35.000 km - wymiana swiec, kabli i cewki zaplonowej co ok. 60.000 km Na gazie spalanie wzroslo wiecej niz sie spodziewalem i nie dalo sie tego wyregulowac, podobno Fordy tak maja :( Spalanie w miescie (Pb/lpg) 10 / 12,5 Spalanie w trasie (Pb/lpg) 7 / 10 Uwagi: na lpg przy okolo 140 km/h wzrasta temperatura silnika. Mechanicy twierdza ze to kwestia 2-3 stopni, jednak wskazowka wskaznika dochodzi do maksimum. Co dziwne, po usuniecu termostatu objaw ustepuje. I znowu, regulacje nie pomagaja :( Podsumowujac, finansowo jestem na PLUS :-)

  • 3.
  • 3,75 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 1999r.
    dodał: czarekfit, 15.01.2014

    Nigdy więcej nie zagazuję samochodu. To był dynamiczny, cichy w każdym zakresie obrotów, fajny silnik. Teraz buczy, rzęzi, jest wyrażnie słabszy. Wsiadałem do niego chętnie, lubiłem pojeździć, wcisnąć gaz. Teraz jeżdżę, bo muszę. Bo pracuję w innym mieście. Instalacja sekwencyjna, Tomasetto, Compact, Hana, 2200 zł. Ford Focus mk1, 1.6 16v, 1999 r., 212000 km przebiegu, na lpg 9000 km. To mój trzeci samochód z lpg, ale pierwszy, którego zagazowałem. Nigdy więcej tego nie zrobię. Auto z lpg kupię, ale lpg nie zamontuję. Przychylam się do zdania, że silniki przeznaczone do pracy na benzynie powinny pracować na benzynie. Auta na gaz tak, ale tylko przygotowane do tego fabrycznie.

  • 4.
  • 2,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 2002r.
    dodał: Piotr, 03.05.2010

    Instalacja nigdy nie działała poprawnie: wywoływała poważne zakłócenia w pracy silnika. Po kilkunastu wizytach w warsztacie, wymianie wielu wskazanych przez warsztat "niby-niesprawnych" części silnika, sporach z montażystą i producentem instalacji poddałem się i zdemontowałem instalację. Demontaż przeprowadziłem poza warsztatem montującym instalację, ponieważ instalacja nie kwalifikowała się do demontażu (!!!!!). Warto wspomnieć, że badanie silnika wykonane w serwisie Forda nie potwierdzało wypowiedzi warsztatu. Silnik przed montażem instalacji, po jej odłączeniu oraz po jej demontażu pracuje wzorcowo (przejechałem już bez gazu 60 tys. km).

  • 5.
  • 5,00 Ford Focus II 1.6 i 16V Ti-VCT (115KM) 2010r.
    dodał: DAEWOO, 04.03.2014

    Polecam warsztat w Radwanicach, Eko Alma . Bardzo sympatyczni i profesjonalni monterzy, widać że znają się na rzeczy.W każdym razie, drugi samochód też będę robił w tym warsztacie.Mechanik doradził mi reduktor Stefanelli Geo oraz listwęMaster.I trafił w dziesiątkę.Autko zachowuje się bez zastrzeżeń.Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak !

  • 6.
  • 4,50 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2000r.
    dodał: lukasz, 24.04.2011

    Oprzyrządowanie Tomasetto, LandiRenzo i centralka AC Stag 4. Montaż wykonany poprawnie. Z czasem można się przyzwyczaić do lekkiego spadku mocy. Spalanie rzędu 8,8 - 9,15 litra (z włączona klimą i światłami). Generalnie nie widzę żadnych problemów. Jedyne co, to trzeba sprawdzać luz zaworowy gdzieś co 35 tys. km. Sprawdzenie luzu to koszt raptem 150 zł. A kiedyś się naczytałem beznadziejnych opinii pseudofachowców na forach internteowych, że gaz nie nadaje się do tego silnika. Wszystko to guzik prawda.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Focus

Ford Focus

742 komentarze

518 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~EB Power~EB Power

Ekscytacje testami i tabelkami pomiarów to jedno, a rzeczywisty test w realu to zupełnie coś innego. Ze swojego doświadczenia powiem że 1.6 EB na trasie naprawdę jedzie i nie ma się do czego doczepić. Mam przejechane bez usterek 60 tys. km i nie zamieniłbym tego silnika na żadne TSI....

~EB Power~EB Power

https://

~EB~EB

Sprzeczacie się jak dzieci - ten szybszy, tamten wolniejszy, ten zawodny, tamten niezawodny, a wszystko zależy od szczęścia Ja mam EB z programem 211KM i 333 NM od początku i jeździ pięknie po prawie 100 tys. km i nic się nie sypie, kolega zaś ma TSI 140 KM z 2009r. i dramat serwisowy, ale czy to jest taką regułą to nie mam pojęcia, może są mniej i bardziej udane TSI. Z osiągami jest podobnie - jeden niby ten sam EB czy TSI będzie trochę szybszy, drugi wolniejszy - poczytajcie się na stronie vtecha jakie są rozrzuty produkcyjne - ano całkiem spore nieraz.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
66 837
Przejechany dystans
42 500 462 km
Zatankowanego paliwa
2 279 676 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 214
Wydanych pieniędzy
3 519 864 zł
Średnie wydatki na auto
1 371 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
15 623
Wydanych pieniędzy
4 722 403 zł
Średnie wydatki na auto
1 840 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 567)

Testy zderzeniowe Ford Focus

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Focus przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Focus 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2011

Ford Focus
Ford Focus

Ford Focus
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Focus/Focus C-Max II Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: !diot, dodano: 25.08.2012 00:42

Spalanie nie najgorsze, jeżeli wziąć pod uwagę wiek konstrukcji silnika. Jeżeli chodzi o cenę części - nie ma sobie równych. Czy to oryginalne (polecam ford.sklep.pl) czy wysokiej jakości zamienniki ciężko znaleźć samochód tańszy w serwisowaniu. Trudno dobrze scharakteryzować spalanie w ramach statystyk dostępnych w tym serwisie. Podane przeze mnie wartości to odpowiednio: średnie spalanie od czasu zakupu, po przejechaniu 15,5 kkm (trasa/miasto ~50/50); najwyższe spalanie zimą (mróz do -30), jazda wyłącznie w mieście, częste grzanie na postojach; spalanie przy jeździe trasa/miasto 80/20, nie przekraczając 90-100km/h. Chciałbym zaznaczyć, że w miarę umiejętności staram się zachowywać zasady eco drivingu - hamowanie biegami, jazda w przedziale ~1750-2500rpm, szybkie rozpędzanie i potem utrzymywanie stałej prędkości, itp, itd. Więcej szczegółów odnośnie mojego spalania w serwisie motostat, pod adresem www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/48393

pełny raport Ford Kombi 1.8 TDDI

autor: rys13k, dodano: 05.02.2010 18:13

Instalacja BRC SEQUENT 24. Spalanie w Krakowie, na odcinkach około 6-8km bardzo często w korkach. Ale w mieście nie liczył bym na zejście poniżej 9,5l/100km. W tarasie do 100km/h bez częstego wyprzedzania można zejść do około 7,5l gazu na setkę, ale przy normalnej jeździe do 130 można zmieścić się w okolicach 8l. Autostrada 140-170km/h okolo 9,3. Benzyny nie cały litr mniej. Nie wiem jak innych, ale mnie takie spalanie satysfakcjonuje. O awaryjności się nie wypowiadam, bo mam samochód 5m-c i tylko olej wymieniłem. Nic nie stuka ani nie puka. Przy rzekomym przebiegu około 150tys. łyka około 200ml oleju na 1000km. W sklepie i serwisie specjalizującym się w obsłudze forda dowiedziałem się, że przy silnikach 1.6 16v były problemy z pierścieniami (po prostu były słabej jakości), często spotykali się z tym że silniki te brały olej, goście mówili że przy silnikach 1.8 i 2.0 nie ma tego problemu. Ogólnie samochód bardzo fajny i wygodny :). Ale gdybym miał jeszcze raz kupować to wybrałbym silnik 2.0 albo właśnie 1.8.

pełny raport Ford Hatchback 1.6 16V

autor: Michał_Wrocław, dodano: 01.03.2012 08:20

Mam Focusa od miesiąca i mam dość mieszane uczucia co do spalania. Auto kupiłem 300km od domu i postanowiłem sprawdzic spalanie juz w drodze powrotnej. Przy jeździe autostradą z prędkością 130-150km/h komputer pokazał całkiem niezłą wartość spalania - średnio 5,2 l/100km. I to byłoby na tyle z oszczędności tego samochodu. Po powrocie do domu zatankowałem auto do pełna. Do zapalenia lampki kontrolenj przejechałem 475km, całość po Wrocławiu, głównie 10km do pracy i 10km drogi powrotnej. Dziś zatankowałem auto do pełna 44,7l. Zatem średnie spalanie 9.4 l/100km. Komputer w tym czasie pokazał 10,0 l/100km - więc lekko zawyża. Dodam, że nie mam ciężkiej nogi i dążenie do bycia pierwszym na kolejnych światłach, nie leży w mojej naturze. Gdyby tak było to pewnie spalanie podskoczyłoby jeszcze o 2-3l. Nie jestem pewien ale na dość wysokie według mnie spalanie miały wpływ niskie temperatury nawet -15 -17 stopni Celcjusza, utrzymujące się przez około dwa tygodnie. Zobaczymy jak sytuacja będzie wyglądała w normalniejszych warunkach. Mam nadzieję, że 7,5l w mieście jest do osiągnięcia.

pełny raport Ford Kombi 1.8 Duratorq TDCi

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Focus/Focus C-Max II Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Focus/Focus C-Max II Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k
Zobacz dane techniczne Ford Focus II Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF 110KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Focus, oglądali także