Nie trać czasu na szukanie częœci! Motodoradca zrobi to za Ciebie.

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Focus/Focus C-Max II Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF

Druga generacja modelu produkowana w latach 2004-2010. Pod względem stylistycznym Focus II nie odbiegał od swojego poprzednika, za to zwiększyły się jego rozmiary (był nawet rekordzistą segmentu C pod względem rozstawu osi i długości nadwozia) oraz możliwości techniczne. Zbudowano go na płycie podłogowej Ford C1 platform, którą dzielił m.in. z Volvo S40 i C70 oraz Mazdą 3. Focus II skutecznie kontynuował rynkowy sukces swojego poprzednika. W 2008 roku samochód został poddany modernizacji.

Ford Focus II Sedan - prawy bok
Ford Focus II Sedan - prawy bok
Ford Focus II Sedan - prawy bok
Ford Focus II Sedan - lewy bok
Ford Focus II Sedan - widok ogólny wnętrza z przodu
Ford Focus II Sedan - kokpit
Ford Focus II Sedan - kokpit

Generacje Ford Focus

  • Focus II   2003 - 2011
    Ford Focus II
    • Wybierz generację

    • Focus III (2011 - teraz)
    • Focus II (2003 - 2011)
    • Focus I (1998 - 2005)

Komentarze redakcji

Powagosław: Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane.
Luzacjusz: Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna.

Wersje nadwozia Ford Focus II

Silniki Ford Focus II Sedan

Lista silników:
Jaki silnik wybrać?

Co pod maską? Całkiem sporo. Najpopularniejsze jednostki benzynowe to 1.6l Duratec o mocach 100 i 115KM. Jedni na nie narzekają, inni nie, ale ta mocniejsza wersja pasuje do tego auta. Przyspieszenie do 100km/h w granicach 11 sekund jest beznadziejne w limuzynie, ale obiecujące w kompakcie. Takie osiągi w cyklu mieszanym nie powinny kosztować więcej niż 7-8l/100km. O najsłabszym, 80-konnym silniku lepiej zapomnijcie, a jeśli wcześniejsze motory wydają się wam żałosne, to znajdzie się coś mocniejszego: 1.8l 125KM oraz 2.0l 145KM. Ten drugi jeździ lepiej i mniej pali, ale podczas zakupu jeansowa kieszeń zaboli. Diesle są wrażliwe na jakość paliwa, dlatego procedurę tankowania najlepiej przeprowadzajcie w sterylnych rękawiczkach. Podstawowy 1.6 TDCi o mocy 90KM jest trochę za słaby do tego auta, chyba, że jeździcie tylko po mieście. Wzmocniona do 109KM wersja to rozsądniejszy wybór. Jeden z lepszych diesli ma 1.8l i 115KM, ale jeśli nie rozbiliście wcześniej świnki-skarbonki, to zróbcie to teraz – 2.0 TDCi o mocy 136KM jest naprawdę dynamiczny, a przy tym pali niewiele więcej niż słabszy 1.8l.

Publikacje o Ford Focus

Ford Focus - w jeszcze lepszej formie
 
Nasz test Ford Focus Kombi 2.0 TDCi

Facelifting Focusa nie ograniczył się do odświeżenia karoserii i zmiany kilku detali wnętrza. Ford poprawił istotne mankamenty kompaktowego modelu - wprowadził nowy system multimedialny i pozbył się przeładowanej przyciskami konsoli środkowej.

Ceny i wyposażenie: Skoda Octavia vs konkurenci

Z analiz Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego wynika, że w pierwszych trzech miesiącach 2013 roku najczęściej wybieranymi kompaktami były modele Octavia, Focus, Astra, Golf, Auris i cee'd. W marcu do salonów zawitała nowa Octavia. Czy aspekt finansowy ułatwi jej utrzymanie dominacji?

Pomarańczowy zawrót głowy - Ford Focus ST
 
Nasz test Ford Focus ST,250 KM

Jak pech, to pech. Mocne auto z napędem na przód i pierwsze opady śniegu, to niezbyt udane połączenie. Z nadzieją na polepszenie pogody zasiadłem za kierownicą Focusa ST i ruszyłem ku nowej przygodzie.

Nowy Ford Focus kombi vs używane BMW serii 3 Touring

Używane auto z wyższej półki czy mniej wyszukany, ale fabrycznie nowy kompakt? Wybór nie jest prosty. Dość powiedzieć, że za identyczne pieniądze można mieć ulubieńca flot - Forda Focusa kombi, albo używane BMW serii 3 Touring z lat 2005-2009. Rozmiary karoserii oraz pojemności bagażników obu aut różnią...

Kompaktowe hatchbacki: Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Mitsubishi Lancer Sportback 1.6
 
Nasz test Ford Focus 1.0 EcoBoost vs Mitsubishi Lancer Sportback 1.6

Samochody segmentu C są złotym środkiem pod względem ceny zakupu, komfortu, funkcjonalności oraz przestronności wnętrza. Świetnie sprawdzają się podczas jazdy po mieście, ale nie straszna im również wakacyjna eskapada.

Przeczytaj pozostałe 19 artykułów o Ford Focus

Ford Focus na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford FocusautoWcentrum - społeczność Ford Focus

najwyższe oktanyAuta - Ford Focus

Ford Focus 71,41

Ford Focus 68,99

Ford Focus 1.6 16V by PaaQ 72,39

Ford Focus 75,53

Ford Focus MK2 FL 2,0 Duratec 66,28

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Focus

sebastiane 60,34

endriume24 82,30

dakoolk 65,41

deeptrip 97,65

david2 98,32

AutoMag 66,06

sebson77 60,70

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Focus

Wymiary bagażnika (przestrzeni bagażowej) Ford Focus Mk 1 kombi
Wymiary bagażnika (przestrzeni bagażowej) Ford Focus Mk 1 kombi Już któryś raz z kolei miałem potrzebę przewiezienia czegoś większego. Było to k...
ESP - zrobione
ESP  - zrobione No, po tygodniu bez auta, ESP już działa jak należy :) kontrolka gaśnie, trakcj...
Amelinowe felgi do Fuska
Amelinowe felgi do Fuska "Szukajcie a znajdziecie" i w końcu znalazłem. Trochę to trwało, gdyż chciałem 1...
Nowe pokrowce
Nowe pokrowce Fotel w skórze to niekwestionowany statut elegancji (nie mylić z luksusem) autko...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Focus

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Focus
 

Najpopularniejsza wersja Ford Focus

Ford Focus

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Focus
 

Ford Focus najczęściej porównywane z:

Citroen C4
1.6 e-HDi (114 KM)
Audi A3
1.4 TFSI CoD ultra (150 KM)
Volkswagen Golf
2.0 TDI BlueMotion Technology (150 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny SEAT Leon FR ST Demonstracyjny SEAT Leon FR ST
Rocznik: 2013. Przebieg: 2 651 km. Silnik: 1.4 140KM, benzynowy.
Cena: 86 603 zł 71 900 zł
Zyskujesz: 14 703 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite Demonstracyjny Mitsubishi Lancer 1,8 140KM Sportback Invite
Rocznik: 2014. Przebieg: 200 km. Silnik: 1.8 140KM, benzynowy.
Cena: 70 890 zł 61 900 zł
Zyskujesz: 8 990 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Focus

Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 115 KM
130 000 km, 2010
34 900 PLN
Ford Focus
1.8 diesel 85 KM
149 985 km, 2003
9 999 PLN
Ford Focus
1.6 benzyna 100 KM
64 617 km, 2010
35 900 PLN

Ocena auta Ford Focus/Focus C-Max II Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF

Galerie Ford Focus

Ford Focus III Kombi 1.6 EcoBoost 150KM - galeria redakcyjna Ford Focus Hatchback 3D Ford Focus ST 2008 Ford Focus II RS Ford Focus SVT 2002 Ford Focus RS500 Ford Focus II Kombi Ford Focus III Hatchback 5d - galeria redakcyjna Ford Focus III Sedan 1.6 EcoBoost 182KM - galeria redakcyjna Ford Focus 2001
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Focus

  • 1.
  • 3,00 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2001r.
    dodał: Donato, 06.08.2011

    Hmm firma krzak ;]. Firma nie powinna wstawiac wogole tego komputera, zawsze beda problemy z ustawieniem pracy silnika. partacze których zatrudnia beda ci zawsze wmawiać ze niedziała instalacja winien jest samochód a nie ich instalacja gazowa.wymienicie swiece kable wiele innych rzeczy a po roku zmienia loklizacje swojego oddziału. np w pomorskim byli w gdansku potem przenieśli sie do gdyni teraz nabieraja ludzi w rumii. nie nabierajcie sie na numer z 5 letnia gwarancja do której trzeba dopłacić 200 zł. bo po roku znowu zmienia lokalizacje. w ciagu roku byłem u nich z 40 razy i tak mozna jezdzic w nieskonczonosc. nasze prawo jest tak słabe ze bedziecie sie bardzo długo sadzic i na tym zeruja. ciekawy jestem skad ten komuter maja gdzie to robia. bardzo dobrze wiedza ze ten koputer jest wadliwy a nadal to sprzedaja. chyba nakupowali tego pełno z chin i w magaznie trzymaja i wciskaja ludzią.

  • 2.
  • 3,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 1999r.
    dodał: FordFocus, 23.11.2008

    Instalacje zainstalowalem pomimo odradzania przez warsztat :-) Przez ostatnie 110.000 km dokonalem nastepujacych napraw instalacji: - na gwarancji: wielozawor lpg, komputer instalacji - po gwarancji: reduktor po 100.000 km (ok.600pln) I przy silniku: - regulacja luzow zaworowych co ok. 35.000 km - wymiana swiec, kabli i cewki zaplonowej co ok. 60.000 km Na gazie spalanie wzroslo wiecej niz sie spodziewalem i nie dalo sie tego wyregulowac, podobno Fordy tak maja :( Spalanie w miescie (Pb/lpg) 10 / 12,5 Spalanie w trasie (Pb/lpg) 7 / 10 Uwagi: na lpg przy okolo 140 km/h wzrasta temperatura silnika. Mechanicy twierdza ze to kwestia 2-3 stopni, jednak wskazowka wskaznika dochodzi do maksimum. Co dziwne, po usuniecu termostatu objaw ustepuje. I znowu, regulacje nie pomagaja :( Podsumowujac, finansowo jestem na PLUS :-)

  • 3.
  • 3,75 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 1999r.
    dodał: czarekfit, 15.01.2014

    Nigdy więcej nie zagazuję samochodu. To był dynamiczny, cichy w każdym zakresie obrotów, fajny silnik. Teraz buczy, rzęzi, jest wyrażnie słabszy. Wsiadałem do niego chętnie, lubiłem pojeździć, wcisnąć gaz. Teraz jeżdżę, bo muszę. Bo pracuję w innym mieście. Instalacja sekwencyjna, Tomasetto, Compact, Hana, 2200 zł. Ford Focus mk1, 1.6 16v, 1999 r., 212000 km przebiegu, na lpg 9000 km. To mój trzeci samochód z lpg, ale pierwszy, którego zagazowałem. Nigdy więcej tego nie zrobię. Auto z lpg kupię, ale lpg nie zamontuję. Przychylam się do zdania, że silniki przeznaczone do pracy na benzynie powinny pracować na benzynie. Auta na gaz tak, ale tylko przygotowane do tego fabrycznie.

  • 4.
  • 2,00 Ford Focus I 1.8 16V (115KM) 2002r.
    dodał: Piotr, 03.05.2010

    Instalacja nigdy nie działała poprawnie: wywoływała poważne zakłócenia w pracy silnika. Po kilkunastu wizytach w warsztacie, wymianie wielu wskazanych przez warsztat "niby-niesprawnych" części silnika, sporach z montażystą i producentem instalacji poddałem się i zdemontowałem instalację. Demontaż przeprowadziłem poza warsztatem montującym instalację, ponieważ instalacja nie kwalifikowała się do demontażu (!!!!!). Warto wspomnieć, że badanie silnika wykonane w serwisie Forda nie potwierdzało wypowiedzi warsztatu. Silnik przed montażem instalacji, po jej odłączeniu oraz po jej demontażu pracuje wzorcowo (przejechałem już bez gazu 60 tys. km).

  • 5.
  • 5,00 Ford Focus II 1.6 i 16V Ti-VCT (115KM) 2010r.
    dodał: DAEWOO, 04.03.2014

    Polecam warsztat w Radwanicach, Eko Alma . Bardzo sympatyczni i profesjonalni monterzy, widać że znają się na rzeczy.W każdym razie, drugi samochód też będę robił w tym warsztacie.Mechanik doradził mi reduktor Stefanelli Geo oraz listwęMaster.I trafił w dziesiątkę.Autko zachowuje się bez zastrzeżeń.Poleciłem ten warsztat wielu znajomym (Astra II,Octavia 1,8 Turbo,Vectra B,Vitara,Nissan Note itp.) - napewno nie zrobiłbym tego , gdyby nie zaufanie do firmy. Najbardziej cenię sobie w aucie z gazem wygodę przy tankowaniu , kiedy nie trzeba wysiadać i oczywiście punkt kulminacyjny - czyli kwota , którą płacę za pełny bak !

  • 6.
  • 4,50 Ford Focus I 1.6 16V (100KM) 2000r.
    dodał: lukasz, 24.04.2011

    Oprzyrządowanie Tomasetto, LandiRenzo i centralka AC Stag 4. Montaż wykonany poprawnie. Z czasem można się przyzwyczaić do lekkiego spadku mocy. Spalanie rzędu 8,8 - 9,15 litra (z włączona klimą i światłami). Generalnie nie widzę żadnych problemów. Jedyne co, to trzeba sprawdzać luz zaworowy gdzieś co 35 tys. km. Sprawdzenie luzu to koszt raptem 150 zł. A kiedyś się naczytałem beznadziejnych opinii pseudofachowców na forach internteowych, że gaz nie nadaje się do tego silnika. Wszystko to guzik prawda.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Focus

Ford Focus

742 komentarze

518 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~EB Power~EB Power

Ekscytacje testami i tabelkami pomiarów to jedno, a rzeczywisty test w realu to zupełnie coś innego. Ze swojego doświadczenia powiem że 1.6 EB na trasie naprawdę jedzie i nie ma się do czego doczepić. Mam przejechane bez usterek 60 tys. km i nie zamieniłbym tego silnika na żadne TSI....

~EB Power~EB Power

https://

~EB~EB

Sprzeczacie się jak dzieci - ten szybszy, tamten wolniejszy, ten zawodny, tamten niezawodny, a wszystko zależy od szczęścia Ja mam EB z programem 211KM i 333 NM od początku i jeździ pięknie po prawie 100 tys. km i nic się nie sypie, kolega zaś ma TSI 140 KM z 2009r. i dramat serwisowy, ale czy to jest taką regułą to nie mam pojęcia, może są mniej i bardziej udane TSI. Z osiągami jest podobnie - jeden niby ten sam EB czy TSI będzie trochę szybszy, drugi wolniejszy - poczytajcie się na stronie vtecha jakie są rozrzuty produkcyjne - ano całkiem spore nieraz.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
59 762
Przejechany dystans
39 191 803 km
Zatankowanego paliwa
2 038 218 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 425
Wydanych pieniędzy
3 189 527 zł
Średnie wydatki na auto
1 375 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 685
Wydanych pieniędzy
4 206 847 zł
Średnie wydatki na auto
1 814 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 319)

Testy zderzeniowe Ford Focus

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Focus przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Focus 1.6 TDCI 'Trend', LHD
2011

Ford Focus
Ford Focus

Ford Focus
2004

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Focus/Focus C-Max II Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF


brak raportów spalania dodaj pierwszy raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: MB, dodano: 29.08.2013 15:33

Auto kupine w salonie w maju, do sierpnia 4000km. Ogolnie spalanie fajne, po samym mieście nie przekracza 9l/100km. W trasie poniżej 6l/100km. Cykl mieszany - czyli to co jeżdżę najwięcej to około 7l/100km. Tak więc jak dla mnie rewelacja - spodziewałem sie dużo więcej, ale tak naprawde staram sie też jeździć ekonomocznie - co nie znaczy, że nie dynamicznie. Po prostu nie piłuję silnika jak nie ma potrzeby. Co do samego silnika i jego mocy, to tak jak ktoś tutaj napisał - źle nie jest, ale tam gdzie trzeba kogoś wyprzedzić szybko to raczej nie polecam, bo sie można zdziwić;). No jednak te 20KM minimum pewnie by się jeszcze przydało. Mijanie na 4 przy 120km/h bez problemu - ale to raczej nie zaskoczenie. Tak ogólnie raczej polecam, nie mam odniesienia do innych aut z salonu bo nie miałem przyjemności jazdy. Tak czy inaczej to tylko ford i za cenę w okolicach 50K raczej trudno sie spodziewac jakis fajerwerków. Pozdro

pełny raport Ford Kombi 1.6 Duratec

autor: piotr278@wp.pl, dodano: 23.07.2007 19:57

21.02.2006 – (110500km) – kupiłem samochód, wymieniony olej, filtr paliwa, sprawdzony w serwisie 100 25.02.2006 – założenie alarmu i sterownika do centralnego zamka 550 27.02.2006 – (110800) – wymiana klocków i tarcz (przód),przegląd klimatyzacji z napełnieniem czynnika oraz odgrzybieniem 700, wymiana płynu hamulcowego 26.03.2006 – (111689) – wymiana filtra powietrza i kabinowego 70 10.04.2006 – (112382) – wymiana tarcz i klocków (tył), czyszczenie zacisku tylnego lewego koła 260 około 112.500 – naprawa abs-u, diagnostyka (instalacja elektryczna) 260+138 21.04.2006 – (112819) – wymiana łańcucha rozrządu, uszczelniacza pompy wtryskowej, oleju i filtra oleju (FORD 5W30) 1000+130 18.08.2006 – (119781) – wymiana paska rozrządu + napinacz, wymiana koła alternatora (nr koła INA – 233608.1 Germany 61T 1024 *) (280+100+100) 04.10.2006 – (123528) – wymiana oleju i filtra oleju FORD 5W30 (167zł), sprawdzenie zawieszenia (OK.) 02.11.2006 – (124982) – założenie nowych opon zimowych (koszt opon 910, felgi 250, założenie 50) 02.01.2007 – wymiana wycieraczek przód (66) 11.01.2007 – wymiana wycieraczki tył (10) 13.01.2007 – (129451) – wymiana pompy sprzęgła, termostatu i płynu chłodniczego (pompa 398, termostat 59, płyn 38, robocizna 120) 21.05.2007 – (131500) - wymiana 2 opon tylnych zimowych na letnie używane 22.05.2007 – (131531) – regulacja i smarowanie hamulca ręcznego 60 + wymiana opon zimowych na letnie nowe (Continental) (30 przełożenie opon) 24.05.2007 – (131620) – wymiana filtra powietrza i kabinowego 27 + 40 Liczby w nawiasach to przebieg i koszty jakie poniosłem w zł

pełny raport Ford Hatchback 1.8 TDCi

autor: Tryy, dodano: 27.11.2013 14:31

Focus 1.6 jest kontynuacją mało ekonomicznych silników benzynowych w Fordach. Rozważałem zakup tego modelu, ale kilka tysięcy km zrobionych służbówką, wyleczyło mnie z tego pomysłu. Podstawowym problemem tego modelu jest źle zestopniowywana skrzynia biegów i brak "szóstki". Nie dość, że silnik dość frywolnie poczyna sobie z paliwem to, jego wysokie obroty przy prędkościach autostradowych nie pomagają. Na 5 biegu przy 3000rpm mamy ok 105 km/h. Aby jechać ponad 140 km/h silnik trzeba kręcić sporo powyżej 4000rpm. Wówczas po pierwsze jest głośno a po drugie komputer pokładowy przeraża zarówno średnim jak i chwilowym spalaniem. Dźwięk silnika nie jest miły dla ucha i ani trochę nie kompensuje wiru w baku. Realne spalanie jest następujące. Autostrada średnio 120-140 km/h - ok. 11,5 l/100km Autostrada średnio 140-190 km/h - ok. 14,8 l/100km (byłoby więcej nawet pod 20l/100km, ale ruch uliczny nie pozwalał) Miasto - małe korki, spokojna jazda - ok. 9-10 l/100km Trasa - przepisowo ok. 7,5-8 l/100km Jazda z zachowaniem eco-driving´u - ciężko zejść poniżej 6 l/100km. Przy 50 litrowym zbiorniku paliwa trasa Gliwice-Wolfsburg (ok 740km) wymaga nawet 3 tankowań. Być może te wyniki niektórych nie przerażają, ale warto pamiętać, że to tylko 100KM. Znam bardziej ekonomiczne pojazdy z większą mocą. Auto z tym silnikiem nie nadaje się na trasę a komputer zaniża spalanie o ok 5-15%.

pełny raport Ford Hatchback 5d 1.6 Duratec

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Focus/Focus C-Max II Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Focus/Focus C-Max II Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k
Zobacz dane techniczne Ford Focus II Sedan 2.0 Duratorq TDCi DPF 110KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Focus, oglądali także