Szukaj

Informacje o Ford Focus III

Lata produkcji: 2011 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2011, trzecia, najnowsza i obecnie produkowana generacja modelu. Samochód zaprojektowany został zgodnie z nowymi założeniami „Kinetic Design” ­– koncepcji projektowej Forda. Zbudowano go (tak jak poprzednika) na płycie podłogowej Ford C1, w zmodyfikowanej wersji (Ford C-segment platform), którą dzieli z Fordem C-Maxem. Model dostępny jest w wersjach sedan, hatchback i kombi, będąc pierwszą generacją Focusa, w której wersje ujednolicono na rynek europejski i amerykański.
czytaj więcej
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Oceny Ford Focus III

Liczba ocen: 428
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Układ jezdny + Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Ergonomia - Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,5
~szymon
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratorq TDCi DPF 95KM 70kW
Samochód w niskiej cenie dla niskiej sfery społecznej, w podstawowej wersji dosłownie nic nie ma, dobrze że na głowe nie pada i ma przednie boczne szyby elektryczne bo tylnich elektrycznych nie ma ale za to korbka czarna fajna. w 2013r przy wyjedzie z fabryki felgi stalowe to jakieś nieprozumienie niby widziały gały co brały ale to już jednak przesada. Całokształt wygląda zacnie 11 letnia kolumbryna w cenie 15-17tys. W tej cenie możemy nabyć dosłownie 22 letni zamiast 11 letniego focusa samochód godnego standardu ale koszt utrzymania stareg disla+ automata i gadzetów będzie dużo wiekszy niż utrzymanie focusa
3,9
~Sergiusz
Ford Focus III
Hatchback 5d facelifting 1.6 Ti-VCT 125KM 92kW
Ogólnie auto OK. Użytkuję je nieco ponad 6 lat (kupiłem jako 2-letnie, w programie używane Forda). W tym czasie nie miałem problemów z tymi najważniejszymi układami, ale pojawiło się kilka wkurzających usterek. Przede wszystkim z przednią żarówką od świateł adaptacyjnych. Zepsuła się miesiąc po ustaniu gwarancji (świeciła, ale ustawiała się w pozycji w bok i w dół). W ASO zaproponowali jedynie wymianę reflektora (w 2018 było to ponad 5 tysięcy PLN). W warsztacie naprawili to (choć dopiero za 2 razem). Żarówka zepsuła się ponownie po roku. I po kolejnych dwóch. Za ostatnim razem usterka była bardziej złożona. W warsztacie jej nie naprawiono, znalazłem dopiero dobrego elektryka. Na razie działa. Ale świateł adaptacyjnych w Fordzie już nie kupię. Poza tym mam dość kiepskie uszczelki we wszystkich drzwiach (wszystkie zdążyły się co najmniej raz odkleić). A SYNC (czyli system, którym steruje się radiem, rozmowami itp.) raz na jakiś czas się skutecznie rozłącza. Pomaga dopiero wyciągnięcie odpowiedniego bezpiecznika.
4,6
~criss020
Ford Focus III
Kombi Facelifting 1.5 TDCi 120KM 88kW
Bardzo wygodny i dobrze wykonany samochód. Mam porównanie z podobnymi przedstawicielami klasy kompaktowej i Focus w wersji Titanium jest jednym z najlepiej wykonanych. Dobra jakość elementów wnętrza, spasowanie ich oraz niewielki stopień zużycia po kilku latach zasługują na pochwałę. Silnik 1.5 120KM w dieslu jest oszczędny, moc wystarczająca. Zrobiłem prawie 70 tys. km w mieście i w trasach (w tym trasy zagraniczne) i jedyne do czego mogę się przyczepić to ilość miejsca w drugim rzędzie. Dla dzieci ok, ale dla dorosłych ciasno. Wyciszenie na średnim poziomie. Skrzynia biegów manualna, 6-biegowa rewelacyjna.

Raporty spalania Ford Focus III

Liczba raportów: 672
Średnie spalanie dla Ford Focus III
6,0 – 12,4
l/100 km
4,3 – 6,5
l/100 km
6,9 – 10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 EcoBoost 182KM 134kW
Jazda czysto miejska typu dojazd do pracy na odcinku 1km , dojazd do szkoly 2km, zakupy do 4 km. Z uwagi na takie dystansy silnik zadko zdazy sie rozgrzac. Jazda zgodnie z przepisami. Spalanie dochodzi do 12l. W trasie dużo lepiej. Można powiedzieć że niewiele więcej niż zapewnia producent.
7,5
Ford Focus III
Sedan 1.6 EcoBoost 182KM 134kW
Zużycie paliwa w dużym stopniu zależy od długości pokonywanych odcinków i płynności jazdy. Jazda miejska w godzinach szczytu na odcinkach kilku kilometrów (miasto powyżej 500 tyś mieszkańców) to rezultat ok. 8,6 l/100 km. Dynamiczna jazda autostradowa w granicach dopuszczalnej prędkości to ok. 7.6 l/100 km. Przy spokojnie pokonywanej trasie poza terenem zabudowanym można utrzymać spalanie poniżej 6 l.
7,5
Ford Focus III
Sedan 1.6 EcoBoost 182KM 134kW
Zużycie paliwa w dużym stopniu zależy od długości pokonywanych odcinków i płynności jazdy. Jazda miejska w godzinach szczytu na odcinkach kilku kilometrów (miasto powyżej 500 tyś mieszkańców) to rezultat ok. 8,6 l/100 km. Dynamiczna jazda autostradowa w granicach dopuszczalnej prędkości to ok. 7.6 l/100 km. Przy spokojnie pokonywanej trasie poza terenem zabudowanym można utrzymać spalanie poniżej 6 l.

Usterki Ford Focus III

Liczba wpisów: 19
Usterki do 90tyś
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • 91 tys. km
Problemy zmiany biegu z 1 na 2, przy poprawnym ruszeniu i próbie zmiany biegu, odczuwalne szarpanie samochodu, jazda w korku nie należy do najprzyjemniejszych . Konsultowałem to z serwisem ASO odpowiedz : „ ten typ tak ma „ tak samo jak we wcześniejszym komentarzu innego kierowcy 2) Objaw hamulca, przy zatrzymaniu się na wzniesieniu ( z wyłączona funkcją wspomaganie ruszenia na wzniesieniu ) przy ruszeniu hamulce jak by dl końca nie chciały puścić tarczy, przez co wydobywa się metaliczny nieprzyjemny dźwięk. 3) Przy 65tyś. km pojawił się problem z pedałem gazu, przy przyspieszaniu i zmianie biegu na wyższy samochód sam dodawał sobie gazu, przy wciśniętym sprzęgle. Była na to akcja serwisowa i wymienili bez problemowo.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Wpadający w podłogę pedał sprzęgła
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.0 EcoBoost 125KM 92kW 2014-2018
  • układ napędowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 3
Sytuacja z 3 letnim Focusem (rocznik 2015) z wypozyczalni. Awaria na drodze szybkiego ruchu w Niemczech. Podczas jazdy pedal sprzęgła stawal się coraz bardziej miekki, co nie było problemem podczas jazdy na autostradzie i braku konieczności zmiany biegów. W momencie zjazdu na drogę szybkiego ruchu pedał w końcu wpadł w podłoge i już nie odbił. Skończyło się na odholowaniu do serwisu Forda i innym aucie z wypozyczalni na czas naprawy. W drodze powrotnej do Polski, po rzekomej naprawie w niemieckim serwisie problem znowu zacząl występować ale jakimś cudem udalo mi się dojechać. Po zwrocie auta do wypozyczalni po jakimś czasie poinformowano mnie, że niemiecki serwis nie naprawil usterki (a skasował 300 euro...) i że jest akcja serwisowa na tą usterkę...
4 komentarze
Usterki wykryte od nowości, a odpowiedź ASO, że ten typ tak ma. Dot. zmiany biegów i zawieszenia.
  • Ford Focus III Hatchback 5d facelifting 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2018
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 4
Wymienione tu usterki zostały wykryte po paru tygodniach od zakupu nowego auta. Nie powodują one, że auto się rozkraczy, ale jest pewien dyskomfort (jeździłem do tej pory tylko japończykami i stąd może spaczenie idealnej jazdy - wiele osób tego nawet nie wyłapuje). 1) Zmiana z 1 na 2 i z 2 na 3 bieg czuć delikatne szarpnięcie. Objaw ten nie występuje, gdy bardzo powoli odpuszczamy sprzęgło (czekamy, aż obroty spadną). Zgłaszałem to w 4 ASO w Warszawie i zawsze ta sama odpowiedź (albo nie widzieli problemu, albo była odpowiedź "ten typ tak ma"). Możliwe, że jest to powiązane z akcją serwisową i dociskiem - po akcji minimalnie jakby efekt się zmniejszył, ale jeżeli docisk jest do kitu to należy go wymienić, a nie dłubać w sofcie. 2) Z tylnego zawieszenia czasami dochodzi skrzypienie (tylko na śpiących policjantach) - normalnie nie słychać. 3) Cofając czasami dochodzi do naszych uszu metaliczne uderzenie przy hamowaniu (luz na zacisku czy jak), ponawiając po chwili próbę już tego nie ma. Potrafi się to pojawić raz na 20 prób. 4) Silnik na wolnych obrotach głośno pracuje w sensie oprócz równego stukania jakie występuje w każdym silniku tu dochodzą jeszcze efekty jakby wrzuconych śrubek do miski - podobno ten efekt występuje we wszystkich uturbionych silnikach (w hondzie tego nie słyszałem, ale w VW faktycznie też był podobny dźwięk) - podobnie w ASO ten typ tak ma :) 5) Dosyć słabo przenosi moc na asfalt (jakiś system go blokuje) oczywiście można zerwać przyczepność ostro ruszając, ale efekt jest taki, że przy normalnym starcie czy takim agresywnym przyśpieszenie 8,9s do 100tki można włożyć między bajki. Jeździłem też wersją 182KM i z tunningowaną 210KM i efekt jest ten sam. Osiągi do 100tki poprawiają się, ale wynika to tylko z przyrostu momentu i "nadrabianiu" od 50km/h. W elastyczności focus jest świetny i przyśpiesza lepiej jak odpowiedni VW golf czy to 1.4 czy 1.5 - za to VW lepiej radzi sobie ze startu zatrzymanego, a do za sprawą dobrego przyśpieszenia w przedziale 0-50km/h tu focus ma około 3,8-4,5s więc bardzo słabo. Zmiana opon na 18" w niczym nie pomaga, poza tym, że jest lepsza trakcja i dużo lepiej pokonuje się zakręty. Pod tym względem auto jest rewelacyjne i bardzo pewnie nim się jeździ i te zakręty co przy których inne auta dawno już wypluwa z zakrętu tu auto jedziej jak po szynach (jedynie mogło by mniej się wychylać) zapewne pomaga system dohamowywujący wew. koła. Innych wad nie zaobserwowałem i autem jeździ się bardzo przyjemnie. Na pytanie czy kupił bym ponownie. TAK, ale wersję mocniejszą np. ST czy RS. Szkoda tylko, że są te szarpnięcia i jest wodne chłodzenie - wydajniejsze w serii od wersji przedliftowej, ale nie dającej możliwości na łatwy tunning. Przy 1.6 wystarczyło wymienić IC na dużo wydajniejszy i auto można zmodować na 250KM, a stosując hybrydową turbinę nawet dochodzą do wartości ponad 350KM! Więc silnik 1.6 jest wręcz niesamowity, ale to w wersji przedliftowej, która znowu ma dużo więcej wad konstrukcyjnych-wykończeniowych o których już się tu nie będę rozwodził. Jednak silnik 1.6EB na pewno jest lepszy od 1.5EB jedynie co w przed lifcie trzeba zrobić, aby cieszyć się bezawaryjną pracą 1.6EB to wymiana wężyków chłodzenia i IC na wydajniejszy (zbyt wysoka temp. potrafiła skrócić żywot tej wspaniałej jednostki). Przy 1.5EB o to nie trzeba się martwić o ile zalewamy auto dobrym paliwem i często zmieniamy olej co 10tys. Są przypadki, że @200KM 1.5EB przejechały już 400tyś. km. jednak nie można auta butować od 1500obr/min bo wtedy potrafi wystąpić efekt LSPI, a ten każdy silnik potrafi zniszczyć. Więc jeździć można utrzymując stałą prędkość 1500obr/min i wtedy spalanie będzie nawet w okolicy 4-5l, ale jakiekolwiek mocniejsze przyśpieszenie musi być poprzedzone redukcją, tak aby mieć te minimum 2500obr/min. W innym przypadku można przez LSPI silnik zniszczyć. Niestety, ale w dobie dzisiejszych małych pojemności i bezpośredniego wtrysku ryzyko LSPI występuje we wszystkich markach. Poważnych wad auta nie stwierdziłem.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 10
4,5
Ford Focus III
Kombi 1.6 Duratec 105KM 77kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 115 tys. km
użytkowana przez: 105 tys. km
Przejechałem już 105kkm na LPG więc się wypowiem. Silnik dobrze znosi pracę na gazie, pod warunkiem, że jest poprawie wystrojona instalacja. Luzy zaworowe, o które sporo osób się martwi, u mnie przy przebiegu 220km ciągle są w normie. Silnik ten niestety ma inny (mniejszy) problem: po 200kkm wymienić musiałem kable wysokiego napięcia i cewkę (silnik przerywał pod...
5,0
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 Duratec 105KM 77kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 60 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Instalacja w środku BRC Sequent Alba. Montowana przy przebiegu 60 tys.km. Dziś na instalacji zrobione mam 45 tys. km. Instalacja raz ustawiana, działa poprawnie, nie rozjeżdżają się mapy. Spalanie na jednolitym poziomie, unormowane. Od nowości nic nie bylo robione poza wymianą filtrów, ostatnio sprawdzane luzy. Nie mam co narzekać.
5,0
Ford Focus III
Hatchback 5d 1.6 Duratec 85KM 63kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 33 tys. km
użytkowana przez: 22 tys. km
Autem z instalacją gazową jeżdżę co prawda rok czasu i zrobiłem ponad 20 tys km ale mogę powiedzieć, że wybór takiego paliwa był słuszną decyzją. W tym momencie auto ma przejechane około 50 tys. Silnik pracuje bardzo dobrze, nie faluje, nie szarpie. Instalacja gazowa jaką mi zamontowano to Brc Kit Alba. Do tej pojemności silnika w sam raz. Montaż również fachowy!
Ford Focus III