Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Galaxy Van 1.8 TDCi

Siedmioosobowy van (segment K) produkowany od 1995 roku. Największy z rodzinnych modeli Forda. Pierwsza generacja samochodu powstała we współpracy z koncernem Volkswagen. Jej efektem był nie tylko Galaxy, ale i bliźniacze modele: VW Sharan oraz Seat Alhambra. Galaxy II wciąż powstawał na płycie podłogowej Volkswagena, ale stylistycznie wyraźniej różnił się od Sharana i Alhambry. Trzecia, najnowsza generacja modelu obecna na rynku od 2006 roku jest już w stu procentach dziełem Forda. Z racji swoich rozmiarów, auto tylko częściowo zaprojektowano w ramach stylu „Kinetic Design”.

Ford Galaxy 2006 - widok z przodu
Ford Galaxy 2006 - widok z tyłu
Ford Galaxy 2006 - prawy bok
Ford Galaxy 2006 - prawy bok
Ford Galaxy 2006 - schowki tylne
Ford Galaxy 2006 - klamka
Ford Galaxy 2006 - inny element wnętrza z tyłu

Generacje Ford Galaxy

Galaxy III

Dla designerów vany to auta niełatwe do wystylizowania. Ogromne rozmiary i duże powierzchnie przeszklone sprawiają, że większość aut tej klasy prezentuje się po prostu ociężale. W przypadku Forda Galaxy, stylistom udało się jednak połączyć niebagatelną wielkość z atrakcyjnym wyglądem, któremu nie brak ani elegancji, ani dynamiki. Lifting z 2010 roku – bardzo dyskretny.

To, że Galaxy prezentuje się z zewnątrz dynamicznie, nie oznacza wcale, że ustępuje innym vanom przestronnością wnętrza. Niezależnie czy usiądziemy w pierwszym, czy też drugim rzędzie siedzeń, miejsca nam nie zabraknie. Co więcej, istnieje możliwość rozłożenia trzeciego rzędu siedzeń (dla dzieci lub dorosłych na krótkie trasy), a przy jeździe w piątkę mamy do dyspozycji ogromną przestrzeń bagażową. Podkreślić należy ponadto wysoką ładowność auta.

Jak na samochód rodzinny przystało, fordowski van oferuje też dużą ilość schowków. Te umieszczone w tunelu pod dachem lubią się niestety czasem samoistnie otworzyć, co nie oznacza jednak, że jakość wykonania wnętrza stoi na niskim poziomie. Wręcz przeciwnie – wszelkie elementy zmontowano starannie, wysoka jakość charakteryzuje też materiały wykończeniowe. Obsługa przełączników pokładowych nie sprawia większych problemów, a czytelność zegarów jest bardzo dobra.

Ford znany jest z produkcji aut o znakomitych własnościach jezdnych, nie powinien dziwić więc fakt, że Galaxy prowadzi się doskonale. Na tor oczywiście się nie nadaje, ale wśród innych vanów prezentuje się jak istny król zakrętów. Zasługa w tym zarówno zawieszenia, jak i układu kierowniczego. Nie bez znaczenia są też skuteczne hamulce. I jakby tego było mało, bardzo dobre jest również resorowanie nierówności.

„Galaktyczny” van Forda nie należy z pewnością do tanich pojazdów, ale w segmencie pełnowymiarowych aut rodzinnych wysoka cena jest normą. Dużym plusem jest wysoki standard wyposażenia – bez dopłaty otrzymujemy m.in. komplet poduszek powietrznych dla wszystkich trzech rzędów siedzeń, dwustrefową automatyczną „klimę”, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz wspomaganie hamowania awaryjnego.

Galaxy I

Po "gwiezdnym" vanie Forda od razu widać, do czego został stworzony. Nadwozie o kubaturze zaokrąglonej szafy nie jest szczególnie urodziwe, ale swoje zalety skrywa "pod skórą". W środku wygospodarowano miejsce dla 7 podróżnych, fundując każdemu indywidualny, obszerny fotel. Siedzenia ostatnich rzędów można swobodnie składać i wyjmować, uzyskując w ten sposób niebotyczną przestrzeń ładunkową. Minusy? W egzemplarzach przedliftingowych wnętrze jest nieciekawe wizualnie, zostało wykonane z nie najlepszych materiałów i kiepsko znosi próbę czasu (połamane plastiki to standard).

Ford Galaxy I dzieli większość podzespołów z Volkswagenem Sharanem i Seatem Alhambrą, ale ma odmienną gamę silnikową. Tylko w nim znajdziemy bowiem fordowskie "benzyniaki" 2.0 i 2.3. Niestety, to niezbyt udane konstrukcje - dużo "palą", a przy tym nie nadają się do zasilania LPG, są problematyczne, a przy tym dość kosztowne w serwisie. Znacznie lepiej skusić się więc na volkswagenowskiego diesla 1.9 TDI - dopracowanego i szalenie popularnego. Mając na uwadze gabaryty i masę auta, właściwości jezdne trzeba uznać za naprawdę dobre.

Stukające rozrządy i falujące obroty to chleb powszedni właścicieli odmian 2.0 i 2.3, ale niestety lista typowych usterek Galaxy na tym się nie kończy. Podobnie jak w Sharanie i Alhambrze, przednie zawieszenie nie wytrzymuje eksploatacji na polskich drogach, a elektryka miewa swoje "humory". Pomijając obsługę silników benzynowych (także jednostki VR6 Volkswagena), koszty serwisowania vana spod znaku błękitnego owalu są bardzo niskie. Dodatkowo, Ford kosztuje mniej niż "bliźniaki" spod skrzydeł VW Group.

Komentarze redakcji

Powagosław: Patrząc dziś na ten samochód wprost trudno uwierzyć, że jeszcze parę lat temu był on obiektem drwin razem ze swoimi równie mało urodziwymi bliźniakami z Seata i VW. Nowy Galaxy wygląda zaskakująco świetnie. I nie ma już brzydkiego rodzeństwa.
Luzacjusz: Nowy Galaxy jest za ładny. Nikt tego nie doceni, bo ludzie kupując to auto, sprawdzają tylko, czy w środku zmieści się cała rodzinka razem z teściową i psem, czy każdy ma swój uchwyt na napój z Maca i czy jest wystarczająco dużo schowków, w których można upchnąć milion bezużytecznych śmieci. Wygląd? Jaki wygląd?

Silniki Ford Galaxy

Ford Galaxy III - jaki silnik wybrać?

Praktycznie wszystkie silniki w tym modelu mogą zagwarantować dość przyzwoite osiągi. Tylko najsłabszy diesel odbiega od reszty rodzinki – ma 1.8l i 100KM. W tak dużym wozie to przesada. W mieście sobie poradzi, ale kto będzie po nim jeździł miniaturą autobusu? Do rodzinnego charakteru Galaxy najbardziej pasują jednostki co najmniej 140-konne i właśnie za takimi najlepiej się rozglądnąć. Wśród diesli najlepszy jest ten o pojemności 2.0l, z którymś z dwóch wariantów mocy: 130KM spodoba się niewymagającym, a 140KM – większości. 2.2TDCi o mocy 175KM przypadnie z kolei do gustu wszystkim. Silniki benzynowe nie będą opłacalne przy większych przebiegach, dlatego warto wziąć to pod uwagę. Mają 2.0l i 2.3l oraz 145-161KM. Osiągi – na poziomie aut kompaktowych. Spalanie – trochę większe.

Publikacje o Ford Galaxy

Ford Galaxy - nie każdy bus jest brzydki
 
Nasz test Ford Galaxy – nie każdy bus jest brzydki

Rodzice gromadki dzieci wchodzą do sklepu i wybierają asortyment. Najważniejsze, żeby wózek był praktyczny, fotelik do auta bezpieczny, a zabawki nie utknęły w gardle podczas szaleństw. Ale czemu te wszystkie rzeczy, prócz tego, że będą świetnie spełniały swoje funkcje, nie mogą być po prostu wyszukane...

Ford Galaxy - Wesoły autobus
 
Nasz test

Ford wymyślił sobie wprowadzenie na rynek dwóch wersji dużego vana - sportowej i transportowej. Obie mają podobną długość i szerokość, ale różne wysokości i kształty nadwozia. Różne są także poziomy pakowności (choć oba auta mogą zabrać do 7 pasażerów) i zachowanie się na drodze. Pierwsza z nich to S-MAX,...

Galaktyczny VAN
 
Nasz test

Odkąd światło dzienne ujrzał pierwszy samochód sklasyfikowany do nowopowstałej grupy SUV-ów, segment rodzinnych VAN-ów zaczął powoli schodzić na drugi plan. Tendencja ta utrzymuje się do dnia dzisiejszego, gdzie SUV`y różnych marek święcą triumfy na motoryzacyjnych salonach, a popularne niegdyś VAN`y...

Odmłodzony Ford Galaxy

Do połowy lat dziewięćdziesiątych wszyscy Ci, którzy potrzebowali dużego europejskiego vana dla swojej rodziny nie mieli wyboru - sięgali po Renault Espace - pioniera jeśli chodzi o MPV na Starym Kontynencie.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford Galaxy

Ford Galaxy na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford GalaxyautoWcentrum - społeczność Ford Galaxy

najwyższe oktanyAuta - Ford Galaxy

Ford Galaxy 31,39

Ford Galaxy 2.8 V6 204KM 35,01

Ford Galaxy  31,55

Ford Galaxy Rzegotek 36,03

Ford Galaxy 46,91

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Galaxy

ryszard84 30,11

PATRYKWINIAR 30,16

bercik11011 88,84

kecaj27 30,07

mathers 49,35

habeta54 30,00

Merolka 42,36

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Galaxy

kamera cofania
kamera cofania Zamontowana kamera cofania w ramce tablicy rejestracyjnej. Super sprawa i tylko ...
Po wymianie rozrządu :)
Po wymianie rozrządu :) Wczoraj Galax wrócił z warsztatu po wymianie rozrządu :) Wymieniony został kompl...
Czas NAJWYŻSZY na wymianę rozrządu
Czas NAJWYŻSZY na wymianę rozrządu Jestem zadowolony z Forda poza jednym wyjątkiem. Rano po zimnej nocy ma ciężko z...
Ford Galaxy 2,3 16V 1997r
Ford Galaxy 2,3 16V 1997r Jestem szczęśliwym użytkownikiem Forda Galaxy 2.3 16V. Autko spisuje się rewela...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Galaxy

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Galaxy
 

Najpopularniejsza wersja Ford Galaxy

Ford Galaxy

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Galaxy
 

Ford Galaxy najczęściej porównywane z:

Ford S-Max
2.0 EcoBoost (240 KM)
Citroen Jumpy
1.6 HDI (92 KM)
Ford S-Max
2.0 EcoBoost (203 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Galaxy Titanium Ford Galaxy Titanium
Rocznik: 2011. Przebieg: 120 000 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 71 900 zł 71 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »
Ford Galaxy Ghia Ford Galaxy Ghia
Rocznik: 2010. Przebieg: 124 582 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 59 900 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 0 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Galaxy

Ford Galaxy
2.2 diesel 175 KM
167 000 km, 2008
43 800 PLN
Ford Galaxy
2.0 diesel 103 KM
155 613 km, 2009
53 000 PLN
Ford Galaxy
2.2 diesel 175 KM
131 000 km, 2009
46 900 PLN
Ford Galaxy
2.8 benzyna 150 KM
151 800 km, 2004
22 900 PLN

Ocena auta Ford Galaxy Van 1.8 TDCi

  • Średnia ocena
    na podstawie 1 opinii
  • 4,00
  • Średnia dla segmentu
    Vany: 4,14

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Galaxy

Ford Galaxy 2006 Ford Galaxy Ford Galaxy II Van - galeria społeczności Ford Galaxy 2010
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Galaxy

  • 1.
  • 4,25 Ford Galaxy I 2.3 16V (145KM) 1999r.
    dodał: lysy, 18.03.2011

    ZAKLAD ZAMEL W BIALEJ PODLASKIEJ TO KOŁCHOZ NIE Z TEJ ZIEMI. ZAPROWADZILEM DO NICH AUTO BO GAZ PRZELACZAL NA BENZYNE KIEDY SOBIE CHCIAL. AUTO POTRZYMALI PARE GODZIN, SKASOWALI 200ZL,A AUTO DALEJ SOBIE PRZELACZA, ZERO POPRAWY. A I JESZCZE WYJMUJAC PAROWNIK PLYN Z CHLODNICY WYPUSCILI I NIC NIE POWIEDZIELI, W DOMU DOLALEM 2L I W ZBIORNICZKU POKAZALO MINIMUM. NIE POLECAM PARTACZY, OMIJAC Z DALEKA.

  • 2.
  • 4,25 Ford Galaxy I 2.3 16V (145KM) 1998r.
    dodał: mole100, 15.07.2011

    Instalacja prosta bez fajerwerków - ale dokładna regulacja (najlepiej samodzielna) i co jakiś czas regeneracja głównych podzespołów i jest ok. Bardzo dobra pomoc ze strony serwisu producenta (cały czas pod telefonem w godzinach pracy i rzeczowa pomoc)

  • 3.
  • 5,00 Ford Galaxy I 2.3 16V (145KM) 1999r.
    dodał: wojtuś, 19.03.2011

    na benzynie czy gazie nie czuję różnicy trzeba dbać o częstszą wymianę świec czasami kabli i cewek i chodzi jak zegarek.

  • 4.
  • 3,75 Ford Galaxy II 2.0 i (116KM) 2002r.
    dodał: ferdek, 23.04.2012

    nie miła obsługa,uważanie klienta za idiotę! który się na niczym nie zna!! nie dokładny montaż!!!

  • 5.
  • 4,50 Ford Galaxy I 2.0 i (115KM) 1999r.
    dodał: andrzej280474, 10.02.2010

    od początku primo, żadnych problemów.

  • 6.
  • 5,00 Ford Galaxy I 2.0 i (115KM) 1996r.
    dodał: wit73, 15.07.2013

    tanio ,solidnie.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Galaxy

Ford Galaxy

132 komentarze

105 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Bartek 1991~Bartek 1991

witajcie mam forda galxy 1.9 tdi 110km mam wielki problem z elektryką po odpaleniu zaświeca mi sie kątrolka od swiec zarowych i w tym momęcie zaczynaja się problemy z obrotami przy obrotach 2tys. 3tys. zaczyna szarpac i przerywac pomorze ktos

~mokry214~mokry214

Do ~POMOCY: turbina

~tedo~tedo

galaxy 2,8V6 od nowego. Po pół roku założyłem gaz sek... kupiony w salonie w 1999r przejechał do września 2013r 870tys , wymieniłem 2 razy ślizg łańcucha i łańcuch oraz 2 razy uszczelka mi poszła, bo ebonit na rozdzielaczu wygnił. Tylnie hamulce robione ze 4 razyCo do napraw to jedynie po 550tys naprawa głowicy (gniazda, zawory itp)
Sprzedałem na alledrogo za 2700zł do niedalekiej miejscowości. Olej żarł juz garściami (5-6l na 10tys )ale kupiec sam se grzebał, powymieniał conieco io jeździ.

Najbardziej mnie wkurzała padająca non stop elektryka szyb, przełamujące się kable w drzwiach, dwustrefowa klima gdzie rurka zgniła od drugiej strefy i po 10 latach naprawa kosztowała więcej niż cena za jaką sprzedałem auto.
Skrzynię wymieniałem po 4 latach (padające biegi) po remoncie skrzyni nie zaobserwowałem problemów.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
61 075
Przejechany dystans
39 989 204 km
Zatankowanego paliwa
2 081 944 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 588
Wydanych pieniędzy
3 278 274 zł
Średnie wydatki na auto
1 387 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
14 115
Wydanych pieniędzy
4 396 263 zł
Średnie wydatki na auto
1 860 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 363)

Testy zderzeniowe Ford Galaxy

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Galaxy przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Galaxy

Ford Galaxy
2006

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Galaxy Van 1.8 TDCi

Na podstawie 1 raportu spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Michal N. , dodano: 29.05.2012 18:59

W opisie dotyczącym silnika napisałem już, że jednym z wielu atutów tego samochodu jest spalanie. Mój pierwszy Galaxy średnie spalanie miał 6.8 litra przy czym jeżdżę na odcinkach mniej więcej 20 kilometrowych w mieście, obecny Galaxy spala średnio 6.9-7. Myślę, że nic dodać nic ująć zadowolenie na stacji gwarantowane. W trasie średnio wychodzi tak samo ponieważ jeżdżę prędkościami podróżnymi dla tego samochodu czyli ok. 140-150 km/h ale bez problemu przy predkościach 90-100 km/ h można zejść do 5,5 litra. Z całą pewnością niebagatelne znaczenie dla ekonomiki ma także 6- biegowa skrzynia biegów.

pełny raport Ford Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi

autor: Janek , dodano: 22.11.2012 23:10

I znów na plus, nie jest to silnik 1,9 110km znany z wcześnieszych wersji, spalanie wyższe o około 0,5 do 1 l różnicy. I tak najmniejsze trasa pełna fotoradarów i ciągle 60-80 nie więcej 3 dorosłe osoby bez włączonej klimy 6,2 Miasto z korkami Kraków to ca. 8l bez klimy. Z klima i ekstremalne korki to myślę że 10 jest realne. Średnio trzeba liczyć 7 do 7,5. Wyniki oparte na kalkulacji z każdego tankowania a nie z komputera który zawsze przekłamuje.

pełny raport Ford Van 2.0 Duratorq TDCi

autor: ZZ, dodano: 17.04.2011 15:35

Na trasie koło 5 przy 110\120 km/h. Rewelka na mieście dziecko do przedszkola i sam do roboty to jest 1,5km w jedną stronę i mimio lata czy zimy spalanie góra 6,3litra na tak małe trasy. rewelacyjny silnik diesla i te gabaryty to SZACUN dla GALAXY II. Nie zalewam go super paliwem .

pełny raport Ford Van 1.9 TDI
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Ford Galaxy Van 1.8 TDCi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Galaxy Van 1.8 TDCi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford Galaxy III Van 1.8 TDCi 100KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Galaxy, oglądali także