Gorące tematy

Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Galaxy Van 1.8 TDCi

Siedmioosobowy van (segment K) produkowany od 1995 roku. Największy z rodzinnych modeli Forda. Pierwsza generacja samochodu powstała we współpracy z koncernem Volkswagen. Jej efektem był nie tylko Galaxy, ale i bliźniacze modele: VW Sharan oraz Seat Alhambra. Galaxy II wciąż powstawał na płycie podłogowej Volkswagena, ale stylistycznie wyraźniej różnił się od Sharana i Alhambry. Trzecia, najnowsza generacja modelu obecna na rynku od 2006 roku jest już w stu procentach dziełem Forda. Z racji swoich rozmiarów, auto tylko częściowo zaprojektowano w ramach stylu „Kinetic Design”.

Ford Galaxy 2006 - widok z przodu
Ford Galaxy 2006 - widok z tyłu
Ford Galaxy 2006 - prawy bok
Ford Galaxy 2006 - prawy bok
Ford Galaxy 2006 - schowki tylne
Ford Galaxy 2006 - klamka
Ford Galaxy 2006 - inny element wnętrza z tyłu

Generacje Ford Galaxy

Galaxy III

Dla designerów vany to auta niełatwe do wystylizowania. Ogromne rozmiary i duże powierzchnie przeszklone sprawiają, że większość aut tej klasy prezentuje się po prostu ociężale. W przypadku Forda Galaxy, stylistom udało się jednak połączyć niebagatelną wielkość z atrakcyjnym wyglądem, któremu nie brak ani elegancji, ani dynamiki. Lifting z 2010 roku – bardzo dyskretny.

To, że Galaxy prezentuje się z zewnątrz dynamicznie, nie oznacza wcale, że ustępuje innym vanom przestronnością wnętrza. Niezależnie czy usiądziemy w pierwszym, czy też drugim rzędzie siedzeń, miejsca nam nie zabraknie. Co więcej, istnieje możliwość rozłożenia trzeciego rzędu siedzeń (dla dzieci lub dorosłych na krótkie trasy), a przy jeździe w piątkę mamy do dyspozycji ogromną przestrzeń bagażową. Podkreślić należy ponadto wysoką ładowność auta.

Jak na samochód rodzinny przystało, fordowski van oferuje też dużą ilość schowków. Te umieszczone w tunelu pod dachem lubią się niestety czasem samoistnie otworzyć, co nie oznacza jednak, że jakość wykonania wnętrza stoi na niskim poziomie. Wręcz przeciwnie – wszelkie elementy zmontowano starannie, wysoka jakość charakteryzuje też materiały wykończeniowe. Obsługa przełączników pokładowych nie sprawia większych problemów, a czytelność zegarów jest bardzo dobra.

Ford znany jest z produkcji aut o znakomitych własnościach jezdnych, nie powinien dziwić więc fakt, że Galaxy prowadzi się doskonale. Na tor oczywiście się nie nadaje, ale wśród innych vanów prezentuje się jak istny król zakrętów. Zasługa w tym zarówno zawieszenia, jak i układu kierowniczego. Nie bez znaczenia są też skuteczne hamulce. I jakby tego było mało, bardzo dobre jest również resorowanie nierówności.

„Galaktyczny” van Forda nie należy z pewnością do tanich pojazdów, ale w segmencie pełnowymiarowych aut rodzinnych wysoka cena jest normą. Dużym plusem jest wysoki standard wyposażenia – bez dopłaty otrzymujemy m.in. komplet poduszek powietrznych dla wszystkich trzech rzędów siedzeń, dwustrefową automatyczną „klimę”, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne oraz wspomaganie hamowania awaryjnego.

Galaxy I

Po "gwiezdnym" vanie Forda od razu widać, do czego został stworzony. Nadwozie o kubaturze zaokrąglonej szafy nie jest szczególnie urodziwe, ale swoje zalety skrywa "pod skórą". W środku wygospodarowano miejsce dla 7 podróżnych, fundując każdemu indywidualny, obszerny fotel. Siedzenia ostatnich rzędów można swobodnie składać i wyjmować, uzyskując w ten sposób niebotyczną przestrzeń ładunkową. Minusy? W egzemplarzach przedliftingowych wnętrze jest nieciekawe wizualnie, zostało wykonane z nie najlepszych materiałów i kiepsko znosi próbę czasu (połamane plastiki to standard).

Ford Galaxy I dzieli większość podzespołów z Volkswagenem Sharanem i Seatem Alhambrą, ale ma odmienną gamę silnikową. Tylko w nim znajdziemy bowiem fordowskie "benzyniaki" 2.0 i 2.3. Niestety, to niezbyt udane konstrukcje - dużo "palą", a przy tym nie nadają się do zasilania LPG, są problematyczne, a przy tym dość kosztowne w serwisie. Znacznie lepiej skusić się więc na volkswagenowskiego diesla 1.9 TDI - dopracowanego i szalenie popularnego. Mając na uwadze gabaryty i masę auta, właściwości jezdne trzeba uznać za naprawdę dobre.

Stukające rozrządy i falujące obroty to chleb powszedni właścicieli odmian 2.0 i 2.3, ale niestety lista typowych usterek Galaxy na tym się nie kończy. Podobnie jak w Sharanie i Alhambrze, przednie zawieszenie nie wytrzymuje eksploatacji na polskich drogach, a elektryka miewa swoje "humory". Pomijając obsługę silników benzynowych (także jednostki VR6 Volkswagena), koszty serwisowania vana spod znaku błękitnego owalu są bardzo niskie. Dodatkowo, Ford kosztuje mniej niż "bliźniaki" spod skrzydeł VW Group.

Komentarze redakcji

Powagosław: Patrząc dziś na ten samochód wprost trudno uwierzyć, że jeszcze parę lat temu był on obiektem drwin razem ze swoimi równie mało urodziwymi bliźniakami z Seata i VW. Nowy Galaxy wygląda zaskakująco świetnie. I nie ma już brzydkiego rodzeństwa.
Luzacjusz: Nowy Galaxy jest za ładny. Nikt tego nie doceni, bo ludzie kupując to auto, sprawdzają tylko, czy w środku zmieści się cała rodzinka razem z teściową i psem, czy każdy ma swój uchwyt na napój z Maca i czy jest wystarczająco dużo schowków, w których można upchnąć milion bezużytecznych śmieci. Wygląd? Jaki wygląd?

Silniki Ford Galaxy

Ford Galaxy III - jaki silnik wybrać?

Galaxy praktycznie w każdej wersji oferuje całkiem niezłe osiągi. Tylko najsłabszy diesel odbiega od reszty rodzinki – ma 1.6l i 115KM. W tak dużym wozie to przesada. Do rodzinnego charakteru Galaxy najbardziej pasują jednostki co najmniej 140-konne i właśnie za takimi najlepiej się rozglądnąć. Wśród diesli złotym środkiem jest ten o pojemności 2.0l i mocy 140KM. 2.0 TDCi 163KM i 2.2TDCi 200KMKM przypadną z kolei do gustu wszystkim. Silniki benzynowe nie będą opłacalne przy większych przebiegach, dlatego warto wziąć to pod uwagę. Mają 1.6l i 2.0l oraz 145-203KM. Oferują osiągi na poziomie aut kompaktowych, tylko na stacji paliw trzeba będzie zapłacić nieco więcej.

Publikacje o Ford Galaxy

Ford Galaxy - nie każdy bus jest brzydki
 
Nasz test Ford Galaxy – nie każdy bus jest brzydki

Rodzice gromadki dzieci wchodzą do sklepu i wybierają asortyment. Najważniejsze, żeby wózek był praktyczny, fotelik do auta bezpieczny, a zabawki nie utknęły w gardle podczas szaleństw. Ale czemu te wszystkie rzeczy, prócz tego, że będą świetnie spełniały swoje funkcje, nie mogą być po prostu wyszukane...

Ford Galaxy - Wesoły autobus
 
Nasz test

Ford wymyślił sobie wprowadzenie na rynek dwóch wersji dużego vana - sportowej i transportowej. Obie mają podobną długość i szerokość, ale różne wysokości i kształty nadwozia. Różne są także poziomy pakowności (choć oba auta mogą zabrać do 7 pasażerów) i zachowanie się na drodze. Pierwsza z nich to S-MAX,...

Galaktyczny VAN
 
Nasz test

Odkąd światło dzienne ujrzał pierwszy samochód sklasyfikowany do nowopowstałej grupy SUV-ów, segment rodzinnych VAN-ów zaczął powoli schodzić na drugi plan. Tendencja ta utrzymuje się do dnia dzisiejszego, gdzie SUV`y różnych marek święcą triumfy na motoryzacyjnych salonach, a popularne niegdyś VAN`y...

Odmłodzony Ford Galaxy

Do połowy lat dziewięćdziesiątych wszyscy Ci, którzy potrzebowali dużego europejskiego vana dla swojej rodziny nie mieli wyboru - sięgali po Renault Espace - pioniera jeśli chodzi o MPV na Starym Kontynencie.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford Galaxy

Ford Galaxy na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford GalaxyautoWcentrum - społeczność Ford Galaxy

najwyższe oktanyAuta - Ford Galaxy

Ford Galaxy Galax 47,43

Ford Galaxy GHIA 31,24

Ford Galaxy 65,19

Ford Galaxy 43,60

Ford Galaxy 34,82

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Galaxy

Dwawariaty 30,08

bercik11011 87,63

habeta54 30,00

sanczo828 30,10

zygi1066 36,76

dudus82 30,01

Merolka 30,05

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Galaxy

Zawór EGR wymiana przy okazji czyszczenie łopatek turbiny .
Zawór EGR wymiana przy okazji czyszczenie łopatek turbiny . Jakiś czas temu zająłem się zaworem EGR w moim Galaxiku był strasznie zawalony o...
Niespodziewana podróż
Niespodziewana podróż No i proszę wyskoczyła mi nieoczekiwana podróż. Robię przysługę znajomemu. Muszę...
Chomikujemy bajery, sprzątanie się szykuje.
Chomikujemy bajery, sprzątanie się szykuje. W weekend miało być woskowanie, jednak pogoda na takowy zabieg nie pozwalała. Je...
Powrót z Niemiec
Powrót z Niemiec Pobyt w Niemczech trochę się przedłużył i z powrotu w sobotę zrobił się powrót w...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Galaxy

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Galaxy
 

Najpopularniejsza wersja Ford Galaxy

Ford Galaxy

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Galaxy
 

Ford Galaxy najczęściej porównywane z:

Nissan Evalia
1.6 (110 KM)
Mercedes Viano
2.0 CDI (116 KM)
Ford S-Max
2.0 TDCi (150 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Galaxy Trend Ford Galaxy Trend
Rocznik: 2010. Przebieg: 142 632 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 57 600 zł
Ford Galaxy Trend Ford Galaxy Trend
Rocznik: 2010. Przebieg: 133 965 km. Silnik: 2.0 85KM .
Cena: 53 800 zł

Używane Ford Galaxy

Ford Galaxy
2.2 diesel 175 KM
167 000 km, 2008
43 800 PLN
Ford Galaxy
2.0 diesel 103 KM
155 613 km, 2009
53 000 PLN
Ford Galaxy
2.2 diesel 175 KM
131 000 km, 2009
46 900 PLN
Ford Galaxy
2.8 benzyna 150 KM
151 800 km, 2004
22 900 PLN

Ocena auta Ford Galaxy Van 1.8 TDCi

  • Średnia ocena
    na podstawie 1 opinii
  • 4,00
  • Średnia dla segmentu
    Vany: 4,14

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Galaxy

Ford Galaxy 2016 Ford Galaxy Ford Galaxy II Van - galeria społeczności Ford Galaxy 2010 Ford Galaxy 2006
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Galaxy

  • 1.
  • 4,25 Ford Galaxy I 2.3 16V (145KM) 1999r.
    dodał: lysy, 18.03.2011

    ZAKLAD ZAMEL W BIALEJ PODLASKIEJ TO KOŁCHOZ NIE Z TEJ ZIEMI. ZAPROWADZILEM DO NICH AUTO BO GAZ PRZELACZAL NA BENZYNE KIEDY SOBIE CHCIAL. AUTO POTRZYMALI PARE GODZIN, SKASOWALI 200ZL,A AUTO DALEJ SOBIE PRZELACZA, ZERO POPRAWY. A I JESZCZE WYJMUJAC PAROWNIK PLYN Z CHLODNICY WYPUSCILI I NIC NIE POWIEDZIELI, W DOMU DOLALEM 2L I W ZBIORNICZKU POKAZALO MINIMUM. NIE POLECAM PARTACZY, OMIJAC Z DALEKA.

  • 2.
  • 5,00 Ford Galaxy I 2.3 16V (145KM) 1999r.
    dodał: Krystian 31, 23.01.2015

    Instalacja wybrana dość przypadkową , tak mi poleconą i nie żałuje decyzji , wszystko działa nie mam z niczym problemu , spalanie w granicach 13-15 litrów w zależności od cyklu jazdy. Nie odczuwam żadnej różnicy w Benzynie i Gazie . Wiadomo bardziej ekonomicznie na LPG

  • 3.
  • 4,25 Ford Galaxy I 2.3 16V (145KM) 1998r.
    dodał: mole100, 15.07.2011

    Instalacja prosta bez fajerwerków - ale dokładna regulacja (najlepiej samodzielna) i co jakiś czas regeneracja głównych podzespołów i jest ok. Bardzo dobra pomoc ze strony serwisu producenta (cały czas pod telefonem w godzinach pracy i rzeczowa pomoc)

  • 4.
  • 5,00 Ford Galaxy I 2.3 16V (145KM) 1999r.
    dodał: wojtuś, 19.03.2011

    na benzynie czy gazie nie czuję różnicy trzeba dbać o częstszą wymianę świec czasami kabli i cewek i chodzi jak zegarek.

  • 5.
  • 3,75 Ford Galaxy II 2.0 i (116KM) 2002r.
    dodał: ferdek, 23.04.2012

    nie miła obsługa,uważanie klienta za idiotę! który się na niczym nie zna!! nie dokładny montaż!!!

  • 6.
  • 4,50 Ford Galaxy I 2.0 i (115KM) 1999r.
    dodał: andrzej280474, 10.02.2010

    od początku primo, żadnych problemów.

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Galaxy

Ford Galaxy

132 komentarze

105 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Bartek 1991~Bartek 1991

witajcie mam forda galxy 1.9 tdi 110km mam wielki problem z elektryką po odpaleniu zaświeca mi sie kątrolka od swiec zarowych i w tym momęcie zaczynaja się problemy z obrotami przy obrotach 2tys. 3tys. zaczyna szarpac i przerywac pomorze ktos

~mokry214~mokry214

Do ~POMOCY: turbina

~tedo~tedo

galaxy 2,8V6 od nowego. Po pół roku założyłem gaz sek... kupiony w salonie w 1999r przejechał do września 2013r 870tys , wymieniłem 2 razy ślizg łańcucha i łańcuch oraz 2 razy uszczelka mi poszła, bo ebonit na rozdzielaczu wygnił. Tylnie hamulce robione ze 4 razyCo do napraw to jedynie po 550tys naprawa głowicy (gniazda, zawory itp)
Sprzedałem na alledrogo za 2700zł do niedalekiej miejscowości. Olej żarł juz garściami (5-6l na 10tys )ale kupiec sam se grzebał, powymieniał conieco io jeździ.

Najbardziej mnie wkurzała padająca non stop elektryka szyb, przełamujące się kable w drzwiach, dwustrefowa klima gdzie rurka zgniła od drugiej strefy i po 10 latach naprawa kosztowała więcej niż cena za jaką sprzedałem auto.
Skrzynię wymieniałem po 4 latach (padające biegi) po remoncie skrzyni nie zaobserwowałem problemów.

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
66 768
Przejechany dystans
42 437 776 km
Zatankowanego paliwa
2 277 099 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 207
Wydanych pieniędzy
3 516 608 zł
Średnie wydatki na auto
1 372 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
15 612
Wydanych pieniędzy
4 719 896 zł
Średnie wydatki na auto
1 842 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 563)

Testy zderzeniowe Ford Galaxy

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Galaxy przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Galaxy

Ford Galaxy
2006

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Galaxy Van 1.8 TDCi

Na podstawie 1 raportu spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Jarek-D, dodano: 24.04.2014 05:07

To jest moj kolejny raport, tym razem bez prowadzenia dokładnych wyliczeń i zestawień, tylko z urelanionych średnich komputera. Komputer zaniża spalanie średnio o 0, 5l w trasie i o 1l w mieście. Spalalanie tego samochodu uważam za stosunkowo nieduże względem jego wielkości i mocy. Realnie jeżdżąc po małym niezatłoczonym mieście wystarczy średnio 11l benzyny na 100km. W trasie spalanie zależy głównie od prędkości. Przy jeździe "setką" spokojnie wystarczy 7l benzyny na 100km, po przekroczeniu 140km/h spalanie już może przekroczyć 10l/100km. Co do mocy, jest wystarczająca, ale chciało by się więcej. Teraz zdecydował bym się na 2.0 ecoboost z automatyczną skrzynią biegów.

pełny raport Ford Van Facelifting 1.6 EcoBoost

autor: Kris, dodano: 15.03.2014 09:28

W miescie nie pali za wiele az do czasu gdy staniemy w korku. Ruszanie i hamowanie powoduke duzy wzrost spalania. Trasa... Do 100km/h o bez szarpania spalanie spada do poziomi ponizej 6l. Wystarczy jednak przekroczyc 120-140km/h spalanie wskakuje na poziom 8l. Predkosc autostradowa w granicach 160km/h z tempomarem to spalanie na poziomie 8,5-9l/100km. Auto nie nalezy do demonow predkosci jednak uklad kierowniczy i sposob w jaki sie auto prowadzi rekompensuje spore spalanie;) prowadzi sie jak osobowka. Jest wygodny i przestronny. Przeglady dosyc tanie, czesci tez. Dla rodziny 2+2 idealny, komfortowy i pojemny.

pełny raport Ford Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF

autor: Waldi, dodano: 23.04.2007 17:56

Mam sekwencyjny wrtysk gazu Landi Renzo. Benzyna średnio 10l przy jeżdzie pare miesięcy do pracy (2/3 poza miastem + 1/3 miasto). Gaz srednio 12l przy takiej samej trasie. Najmniej spalił mi przy dłuższej trasie (ale 70-90 km/h) 9.2l benzyny. Słabe prz

pełny raport Ford Van 2.3 16V
Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o Ford Galaxy Van 1.8 TDCi

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Galaxy Van 1.8 TDCi

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford Galaxy III Van 1.8 TDCi 100KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Galaxy, oglądali także