Szukaj

Informacje o Ford Kuga

Lata produkcji: 2008 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Ford Kuga to produkowany od roku 2008 kompaktowy crossover SUV (segment I). Na rynku europejskim, jako drugi model Forda w tej klasie, zastąpił model Maverick, który z kolei był europejską wersją Forda Escape. Powiązany od początku tak technicznie, jak i konstrukcyjnie z Fordami C-Max i Focus (powstały na tej samej płycie podłogowej), był pierwotnie zaprojektowany zgodnie z „Kinetic Design” – nową filozofią marki. Począwszy od roku 2012, gdy Ford zaprezentował drugą generację samochodu, stał się modelem globalnym w ramach strategii „One Ford”. Do dnia dzisiejszego z taśm produkcyjnych zjechało ponad 700 tys. egzemplarzy Forda Kugi.
czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz

Ford Kuga – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Ford Kuga

Cena od: 162 010 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Ford Kuga

Liczba ocen: 216
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Stosunek jakość/cena - Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,7
~Arek
Ford Kuga III
SUV Plug-In 2.5 Hybrid 190KM 140kW
Porównuje auto do wielu innych jakimi jeździłem ale z segmentu D. To mój debiut w SUV. Auto dobrze wygląda w wersji ST ale nie porywa za bardzo. Dobrze się prowadzi, przyjemnie brzmi przy ruszaniu i ogólnie jest bardzo ciche. Skutecznie działają tryby jazdy eko, sport, śnieg/piasek i śliska nawierzchnia. Doskonale działa aplikacja do zdalnej obsługi, można nagrzać auto zimą lub schłodzić latem bez wychodzenia z domu. Wnętrze daje wrażenie przestrzeni, nic nie zawadza ani nie ogranicza kierowcy. Mnie przeszkadzają krótkie siedziska z przodu i brak płaskiej podłogi od strony kierowcy. Spalanie zaskakuje pozytywnie, w cyklu mieszanym nie przekracza 6l/100km (dystans 9tys.km). Przez 2 lata i 60 tys. km tylko wymieniałem oleje i 2 żarówki w lampach przednich. Auto nigdy mnie nie zawiodło. Ogólnie auto nie szokuje, jest przyjemne, przyjazne kierowcy i rodzinie, takie w eksploatacji i dobrze wykonane.
4,5
~Piotr
Ford Kuga II
SUV Facelifting 2.0 TDCi 180KM 132kW
Wygodny i dynamiczny samochód. Silnik 180 KM robi swoją robotę, 4 osoby + bagaż nie robią na nim żadnego wrażenia, nawet podążając wysokimi serpentynami (Włochy i Francja). Napęd 4x4 przydaje się na mokrej i śliskiej nawierzchni - w deszczu samochód świetnie odchodzi ze świateł, oczywiście w dieslu jedynka i dwójka bardzo krótkie, wiadomo nie jest to samochód sportowy, swoje też waży 1700 kg moja wersja. Mocny diesel wydaje się odpowiednim wyborem do wysokiego i ciężkiego auta. Spalanie do najniższych nie należy, spokojna trasa to 6-6,5 l, przy dynamicznej (expresówki, autostrady) 7,8 - 8,5, miasto 8 - 9l. Jeżdżę głównie w mieście, trasy raz lub 2 razy w miesiącu. Żadnych problemów z DPF czy osprzętem silnika nie było. Oleju od wymiany do wymiany nie dolewam, (wymieniam co max 12 tys. km) zalecany przez producenta Castrol 0w30 jest naprawdę OK. Staram się spokojnie jeździć na zimnym silniku. Olej Napędowy tankuję na koncernówkach, czasami wybieram ON Premium, w mrozy nigdy nie było problemów z rozruchem, mam nowy akumulator - oryginalny fordowski wytrzymał prawie 6 lat.). Auto jest zwrotne, dobrze się sprawuje w mieście, bardzo dobra widoczność w każdym kierunku. Wygodnie się wsiada i wysiada, łatwo zamontować fotelik dla dziecka. O krawężniki się w końcu nie martwię i żona zadowolona, bo jeszcze niczego nie urwała. Super, że auto ma wydają klimatyzację i mocno, fabrycznie przyciemnione szyby z tyłu, każdy kto ma dzieci i podróżuje z nimi po gorących częściach Europy gdzie mocno i długo świeci słońce wie o co chodzi. Auto jest całkiem ciche na autostradach, jedynie szum od opływającego wiatru, w autach typu SUV z wysokim nadwoziem to normalne zjawisko - coś za coś. Generalnie naprawdę jest OK. Może bagażnik mógłby być większy. Może elektryczna klapa bagażnika mogłaby szybciej działać, lepsze trzymanie boczne foteli byłoby mile widziane, trochę dłuższe siedziska też, ale jestem z tego auta naprawdę zadowolony, jeździ się fajnie, nie miałem żadnych poważnych awarii.
4,4
~Kierowca Forda
Ford Kuga III
SUV 1.5 EcoBoost 150KM 110kW
Kiepska jakość - usterki fabryczne z półosiami i spora przeprawa przed diagnozą i usunięciem usterki. Zgłoszone i nie naprawione przez Serwis piszczenie hamulców, generalna głośna ich praca (szuranie). Piszczenie z tyłu po ruszeniu, jakby hamulec postojowy potrzebował chwili na odpuszczenie, albo łożysko? Brzęcząca szyba przednia od strony kierowcy i tylna pasażera. Zimny silnik brzmi jak klekoczący diesel. Piszczące zimą klapki nawiewów, które pracują po uruchomieniu silnika. W incydentalnych sytuacjach wyłącza się Auto Hold. W jednym z takich przypadków skończyło się stoczeniem auta i uderzeniem w słup - człowiek przyzwyczaja się do automatyki i musiałem zmienić nawyki. Zawsze ręcznie zaciągam od tego wydarzenia hamulec postojowy. Piąty i raczej ostatni Ford w życiu.

Usterki Ford Kuga

Liczba wpisów: 51
Stukanie (chrobotanie metaliczne) w silniku
  • Ford Kuga II SUV 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2016
  • silnik
  • 23 tys. km
1) Praktycznie od nowości słychać na ciepłym silniku w tle pracy silnika dziwne stukanie lekko metaliczne (jakby chrobotanie) z komory silnika. Coś w stylu jakby jakaś rolka napędowa paska lekko chrobotała albo jakieś łożysko ? Ale od nowości wadliwa część ? Co ciekawe, czasami, rzadko, to zjawisko nie występuje (mimo zagrzanego silnika). Najlepiej słychać to w garażu. Po odpaleniu po nocy na zimnym zjawisko nie występuje. Jak widać chyba nic się nie dzieje, skoro jeżdżę już tyle z tym stukaniem-chrobotaniem i auto jeździ normalnie a żadna kontrolka też się nie zapala. Nie miałem czasu podjechać z tym do serwisu i zapytać. 2) Bagnet oleju jest tak genialnie zaprojektowany, że praktycznie nigdy nie ma możliwości prawidłowego odczytu dokładnego poziomu oleju. Przy wyjmowaniu bagnetu najczęściej wychodzi on cały pomazany olejem. Oczywiście po całonocnym postoju. 3) Wydaje mi się, że silnik konsumuje trochę za dużo oleju i robię kilka małych dolewek w ciągu roku. Po pierwszych 5 tysiącach od zakupu wypił sporo, potem już wypija dużo mniej. Zalecam regularne kontrolowanie poziomu oleju w tym silniku. Oczywiście trzeba brać też poprawkę na ten nieszczęsny bagnet.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Buczenie pod tablicą zegarów.
  • Ford Kuga I
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 33
Nie 3
Witam Wszystkich użytkowników KUGA. Po 20000 km. pojawiło się głośne BUCZENIE w rejonie zegarów. Przy włączeniu zapłonu, zaczyna głośno buczeć i słyszalne jest przez cały czas, aż do momentu wyłączenia silnika. Głos zbliżony do dźwięku jaki wydaje transformator np. w prostowniku. Serwisant lekceważąco stwierdził że to " pewnie silniczek od klimy, ale nie opłaca się nic robić bo pewnie znowu się pojawi" (miał pewnie na myśli to buczenie). Buczenie występuje nawet wtedy gdy klimatyzacja jest CAŁKOWICIE wyłączona !.
11 komentarzy
Zawieszenie.
  • Ford Kuga I
  • zawieszenie
Występowanie usterki:
Tak 13
Nie 10
Po kilku miesiącach użytkowania (ok 5 m-cy) ja i moja żona zaczęliśmy słyszeć dziwne stuki dobiegające z tylnej części auta (bagażnika). Na początku myślałem, że to hałasuje trójkąt lub jakieś inne rzeczy będące w bagażniku, ale tydzień temu wyjąłem z niego wszystko i niestety po przejechaniu po nierównościach stuki nadal występowały. Tak więc wsiadłem do bagażnika :) i żonka przewiozła mnie po dziurkach i niestety oprócz trzeszczącej i pukającej tylnej klapy (dobrze domkniętej) dobiegały do wnętrza samochodu niepokojące stuki prawdopodobnie od zawieszenia :( Dzisiaj byłem w serwisie forda i "specjalista" serwisant stwierdził, że zawieszenie pracuje normalnie. Oczywiście problemu nie popuszczę, ale nikomu nie życzę takiego auta za ponad 100 tys., które sprawia więcej problemów niż radości.
13 komentarzy
Ford Kuga