Szukaj

Informacje o Ford Kuga II SUV 1.6 EcoBoost 150KM 110kW 2012-2014

Lata produkcji: 2012 – 2014
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Nowoczesne silniki, to i jeździ się przyjemnie. Pod maskę Kugi często trafia diesel i już ten podstawowy 2.0 TDCi 150KM śmiało można polecić. Nie jest co prawda mistrzem prostej, ale zachowuje dynamikę i dość chętnie nabiera prędkości. Zresztą w razie czego jest mocniejsze wariant 180KM. Wśród jednostek benzynowych dostępny jest tylko miniaturowy 1.5 EcoBoost. Oferuje takie same moce jak diesel, ale w praktyce jest kulturalniejszy, nieco dynamiczniejszy i… tańszy. To niezły wybór.

czytaj więcej
Powagosław

Kuga był/była pozytywnym zaskoczeniem Forda, więc dobrze, że przygotowując drugą generację, nie zepsuto tego, co nie wymagało naprawy i naprawiono to, co faktycznie szwankowało. Czyli jednym zdaniem - stylistycznie nadal ciekawie, a nowe rozmiary bardziej umilają użytkowanie tego modelu.

~Powagosław
Luzacjusz

Ja też nadal nie wiem, czy Kuga to kobieta czy mężczyzna. Nowy model trochę pachnie mi „Gangnam Style” czy jak kto woli – transformersami z japońskich kreskówek, ale niech będzie. Wydaje się, że to nowa konkurencja dla większych SUV-ów na rynku.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2014 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1600-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79 x 81,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria

Wady

- Widoczność - Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie dla Ford Kuga II SUV 1.6 EcoBoost 150KM 110kW 2012-2014
8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Ford Kuga II
SUV 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Biorąc pod uwagę rozmiar auta i moc silnika spalanie jest jak najbardziej zadowalające. Auto w spokojnej trasie pali ok. 6,5l, dojazdy do pracy 50/50 miasto/trasa 8-9l. Przy tym silnik jest przyjemnie elastyczny i bardzo cichy. Podczas jazdy słychać głównie szum wiatru i opony. Spalanie bez porównania niższe niż w podobnych mocowo silnikach 2.0 bez turbo. Przy tym jazda z turbo jest o wiele przyjemniejsza. Poza tym raporty awaryjności pozwalają myśleć, że automdługo posłuży. Moje wnioski po przebiegu 15.000km.
7,4
Ford Kuga II
SUV 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Użytkuje samochód od roku po przjechaniu 31 tys. km mogę stwierdzić, że samochód całkowicie spełnia moje oczekiwania. W dotychczasowej eksploatacji wykonałem 1 przegład za 710 zł. Komfort jazdy oraz kultura pracy zespołu napędowego sprzyja chęci podróżowania.
8,6
Ford Kuga II
SUV 1.6 EcoBoost 150KM 110kW
Ogólnie jestem zadowolony, przejechałem do tej pory dopiero 700km. Spodziewałem się nieco niższego spalania, ale zobaczymy po dotarciu silnika. Komfort z jazdy zadowalający. Po przesiadce z Saaba 9-3 Aero, mogę tylko powiedzieć niebo a ziemia na korzyść Kugi.

Usterki Ford Kuga II

Liczba wpisów: 16
Stukanie (chrobotanie metaliczne) w silniku
  • Ford Kuga II SUV 1.5 EcoBoost 150KM 110kW 2014-2016
  • silnik
  • 23 tys. km
1) Praktycznie od nowości słychać na ciepłym silniku w tle pracy silnika dziwne stukanie lekko metaliczne (jakby chrobotanie) z komory silnika. Coś w stylu jakby jakaś rolka napędowa paska lekko chrobotała albo jakieś łożysko ? Ale od nowości wadliwa część ? Co ciekawe, czasami, rzadko, to zjawisko nie występuje (mimo zagrzanego silnika). Najlepiej słychać to w garażu. Po odpaleniu po nocy na zimnym zjawisko nie występuje. Jak widać chyba nic się nie dzieje, skoro jeżdżę już tyle z tym stukaniem-chrobotaniem i auto jeździ normalnie a żadna kontrolka też się nie zapala. Nie miałem czasu podjechać z tym do serwisu i zapytać. 2) Bagnet oleju jest tak genialnie zaprojektowany, że praktycznie nigdy nie ma możliwości prawidłowego odczytu dokładnego poziomu oleju. Przy wyjmowaniu bagnetu najczęściej wychodzi on cały pomazany olejem. Oczywiście po całonocnym postoju. 3) Wydaje mi się, że silnik konsumuje trochę za dużo oleju i robię kilka małych dolewek w ciągu roku. Po pierwszych 5 tysiącach od zakupu wypił sporo, potem już wypija dużo mniej. Zalecam regularne kontrolowanie poziomu oleju w tym silniku. Oczywiście trzeba brać też poprawkę na ten nieszczęsny bagnet.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Pobór prądu przy wyłączonym silniku w gniazdka 12V
  • Ford Kuga II
  • instalacja elektryczna
  • 30 tys. km
Do tylnego gniazda 12V podłączyłem kamerkę, po 2-3 dniach nie używania auta akumulator całkiem się rozładował. Nie znając przyczyny (przyznam, że trochę spanikowałem, bo auto mam zaledwie miesiąc) zadzwoniłem po serwis. Powiedzieli mi że gniazdo cały czas generuje prąd nawet przy wyłączonym silniku I trzeba dołączać kamerkę. Miałem tą kamerkę w innych autach i jakoś problemu nie było. Czy to może być prawda? Proszę o opinie.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Reflektor wewnatrz zabielil sie
  • Ford Kuga II
  • inne
  • 195 tys. km
podczas jazdy spalila sie zarowka h7 gdy przystapilem do wymiany stwierdzilem ze klosz wewnatrz jest caly bialy od proszku ,jak to sie stalo niewiem wiec szukam pomocy co zrobic z tym fatem,czy ktos z was mial taki przypadek prosze o pomoc w tej materii za co z gory dziekuje za wszystkie wskazowki .Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
Ford Kuga II SUV