Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Mondeo I

Pierwsza generacja modelu debiutowała w 1993 roku jako następca Forda Sierry w Europie, Forda Telstara w Azji oraz Forda Tempo i Mercury Topaz w Ameryce Północnej (tam Mondeo sprzedawano pod nazwami Ford Contour i Mercury Milan). Prace nad Mondeo trwały aż siedem lat i pochłonęły około 6 miliardów dolarów (wówczas najdroższy taki program w historii). W 1994 roku auto zostało wybrane Samochodem Roku. Dwa lata później model przeszedł solidny face-lifting dając początek Mondeo II.

Generacje Ford Mondeo

  • Mondeo I   1993 - 1996
    Ford Mondeo I

Komentarze redakcji

Powagosław: Ford zaskoczył wszystkich bardzo odważną stylistyką ostatniego Mondeo. Odwaga się opłaciła i czwarta generacja modelu bije na głowę nie tylko swoich poprzedników, ale i większość konkurentów. Brawo.
Luzacjusz: O tym, że to dobry i stylowy samochód ostatecznie przekonał mnie James Bond. Choć Mondeo posłużył mu tylko do podwózki z lotniska w „Casino Royale”, scena ta była dla mnie niczym stempel jakości wybity na tym ładnym wozie. Dzięki James. Bo zwykle nie ufam reklamom.

Wersje nadwozia Ford Mondeo I

Silniki Ford Mondeo I

Lista silników:
1.6 i 16V (90KM), 1.6 i 16V (88KM), 1.8 i 16V (112KM), 1.8 i 16V (115KM), 2.0i (130KM), 2.0 i 16V (136KM), 2.5 i 24V (170KM), 1.8 TD (88KM), 1.8 TD (90KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o Ford Mondeo

Pewna inwestycja - Ford Mondeo IV
 
Nasz test Ford Mondeo 1.6 EcoBoost, 160 KM

Wciąż prezentuje się atrakcyjnie, ma przestronne wnętrze, świetnie jeździ, a turbodoładowany silnik EcoBoost o mocy 160 KM zapewnia przyzwoite osiągi i niewielkie spalanie. Ford Mondeo kombi jest mocny w każdej kategorii, chociaż nie jest najtańszą propozycją.

Ford Mondeo II - pierwszy newedgedesigner...

Jeśli chodzi o stosunek oferowanej przestrzeni do wartości rynkowej to Mondeo drugiej generacji nie ma sobie równych. Naprawdę za niewielkie pieniądze można nabyć całkiem spory kawałek auta, które nie dość, że zaskakuje przyjemnym prowadzeniem, to też odpowiednio serwisowane nie powinno przysparzać nazbyt...

Ford Mondeo III (2001-2007) - limuzyna za rozsądne pieniądze
 
Nasz test

Przed laty elegancka limuzyna i marzenie wielu kierowców. Obecnie przystępny cenowo samochód o przestronnym wnętrzu, różnorodnych silnikach oraz dobrych właściwościach jezdnych.

Ford Mondeo - zmieszany, nie wstrząśnięty
 
Nasz test

Agent 007 zawsze miał dobry gust i nie chodzi tylko o kobiety. Samochody dobierał równie starannie. Kiedy więc pięć lat temu gruchnęła wiadomość, że w odcinku Casino Royale środkiem transportu Jamesa Bonda nie będzie Aston Martin, tylko Ford Mondeo, to na głos zapytałem "dokąd zmierza ten świat?",...

Dyskretna modernizacja - pierwsza jazda odświeżonym Mondeo
 
Nasz test

Pierwszy rzut oka na Forda Mondeo po liftingu sugeruje, że prawie nic się nie zmieniło. Dopiero bliższe porównanie wskazuje na dyskretne, choć poprawiające wygląd auta zmiany. Według skrupulatnych wyliczeń Forda w Mondeo zmieniono w sumie 1365 różnych elementów.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford Mondeo

Ford Mondeo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford MondeoautoWcentrum - społeczność Ford Mondeo

najwyższe oktanyAuta - Ford Mondeo

Ford Mondeo 1.6 Silverline 79,90

Ford Mondeo mondo 72,50

Ford Mondeo 71,25

Ford Mondeo RFN 75,15

Ford Mondeo czerwona bestia 81,04

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Mondeo

Eliasz21 83,97

Roberto77b 81,68

trebuh_b 98,11

BENEK1270 94,61

Zachar 94,27

mariusz-jagi 81,58

wasmaciej 86,06

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Mondeo

Nowa centrala audio
Nowa centrala audio Witam ;) Od niemal początku posiada auta chodziła mi po głowie wymiana radioodt...
Czarna folia?
Czarna folia? Zastanawiam się nad przyciemnieniem tylnych szyb, ale coś mi czarne szyby do teg...
Wymiana uszczelek zewnętrznych -parapetów .
Wymiana uszczelek zewnętrznych -parapetów . To była konieczność ze względu na estetykę .Chromowe parapety zakupione na alleg...
Mycie i niewidzialna wycieraczka
Mycie i niewidzialna wycieraczka Skoro mamy ostatnie ciepłe dni, postanowiłem umyć samochód. A jak już myjemy, to...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Mondeo

od 72 700 zł do 117 350

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (160 - 240 KM): 1.6 EcoBoost, 2.0 EcoBoost

 

Diesel (115 - 200 KM): 1.6 Duratorq TDCi, 2.0 Duratorq TDCi DPF, 2.2 Duratorq TDCI DPF, 2.2 Duratorq TDCi DPF

Skrzynie biegów

manualna: , 5-biegowa, 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Ford Mondeo
 

Najpopularniejsza wersja Ford Mondeo

Ford Mondeo 2.0 EcoBoost 240KM - 5 drzwiowe kombi

Najważniejsze wyposażenie

poduszka powietrzna
hak
radio / CD
komputer
ESP
elektryczne szyby
wspomaganie kierownicy
klimatyzacja
czujnik parkowania
szyberdach
podgrzewane fotele
tempomat
centralny zamek

Dostępne kolory

Pakiety dealerskie

Audio Business Audiophile 3 - 10 700
X 1 - 4 450
X - 9 750
Titanium X 1 - 4 950
Titanium X - 9 450
Stylizacyjny - 6 200
Siedzenia - 2 600
Safety 3 - 13 850
Safety 3 - 13 450
Safety 2 - 9 450
Safety 2 - 9 050
Safety 1 - 3 900
Premium X 1 - 7 450
Individual - 14 100
Driver Assistance 4 - 13 600
Driver Assistance 4 - 13 200
Driver Assistance 3 - 8 900
Driver Assistance 3 - 8 500
Driver Assistance 2 - 4 100
Drive Assistance 1 - 2 800
Driver Assistance 1 - 2 400
Audio Business Audiopile 4 - 11 500
Audio Business audiophile 4 - 9 400
Audio Business 4 - 7 600
Audio Business 4 - 9 200
Audio Business 1 - 4 700
Premium X - 12 550
Summer - 3 200
Comfort 1 - 2 650
Audio Business Audiphile 3 - 8 600
Audio Business Audiophile - 7 100
Audi Business 3 - 8 400
Audio Business 3 - 6 300
Winter 3 - 6 100
Winter 3 - 5 400
Winter 2 - 5 800
Winter 2 - 5 100
Cargo - 1 300
Bezpieczne dziecko - 1 300
Bezpieczne dziecko - 400
Winter 1 A - 1 600
Winter 1B - 2 700

Cena katalogowa

115 150

Zobacz ofertę Ford Mondeo 2.0 EcoBoost 240KM - 5 drzwiowe kombi
 

Ford Mondeo najczęściej porównywane z:

Citroen DS5
2.0 HDi (163 KM)
Infiniti Q50
2.2d (170 KM)
Subaru Legacy Outback
2.0 D (150 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid Demonstracyjny Infiniti Q50 3,5 AWD Hybrid
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Mondeo

Ford Mondeo
2.0 benzyna 145 KM
132 000 km, 2008
35 600 PLN
Ford Mondeo
2.0 diesel 140 KM
159 400 km, 2007
28 900 PLN
Ford Mondeo
1.8 benzyna 125 KM
174 000 km, 2001
10 900 PLN
Ford Mondeo
2.0 diesel 130 KM
184 000 km, 2003
11 800 PLN

Ocena auta Ford Mondeo I

  • Średnia ocena
    na podstawie 547 opinii
  • 4,11
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Ford Mondeo Kombi 2.0i (130 KM)

Aukto fajne! W mojej rodzine zawsze sie jeżdziło vw, a moim poprzednim autkiem był opel astra gsi 16v z motorem 2000cm 16v (oj działo sie działo za kierownicą)!!! Troche sceptycznie podchodziłem do forda ale musze przyznać ze jestem mile zaskoczony! Mondziak świetnie się trzyma drogi pali mi w miescie do 10l ale na pełnej klimie a na trasie zeszłem nawet do 6,2l/100km!! Dynamika na wysokim poziomie a szczególnei po zamontowaniu storzkowego filtra!! Na standardowym filtrze jechałem maksymalnie 220km/h (ja mam ten 115konny silnik 280nm). Wymieniłem 3 razy klocki z przodu i raz z tyłu i inne obowiązkowe rzeczy rzecz jasna taż! Nie miałem żadnych poważnych awarii! Natomiast drobnymi są: padła mi pompka do spryskiwaczy (230zł)a ostatnio zaczoł mi sie palic bezpiecznik od wycieraczek a gdy w końcu przestał to nie mam już możliwości serowania czasowego!! Domyślam sie że jest to czyjnik obrotów silniczka wycieraczek ale za chinny nie moge (nie umiem) rozebarc podszybia (3 godziny sie męczyłem...

dodał: astrateam90@poczta.onet.pl
Ford Mondeo Kombi 2.0 i 16V (136 KM)

Mówi się Ford - gówno wort. To przysłowie nie ma zastosowania do mojego Forda. Trochę za dużo pali i te łożyska z tyłu trochę kosztują. To jedyne mankamenty tego auta. Mam porównanie z innymi markami i uważam, że np. VW jest bezawaryjny bo nie posiada nawet wspomagania (niektóre modele). Wstyd, żeby IV miała korby do odsuwania szyb. Najprostrze modele MK1 miały wspomaganie i chociaż jedną poduszkę, central zamek itp. Mojemu brakuje skóry, tempomatu, komputera pokładowego i klimy automatycznej (ma zwykłą) za cenę 15 tys w lipcu2004r podczas gdy Golfy III bez wyposażenia były po 20-25 tys. Uważam, że to są niedocenione samochody przez głupie zabobony i bezpodstawne przekonania. Z czystym sumieniem polecam tylko bezwypadkowe egzemplarze tego modelu. MK2 różni się od MK1 nie tylko stylizacją wnętrza i wyglądem zewnętrzym ale i silnikiem. Do gazu lepsze są MK1 ponieważ mają hydrauliczne popychacze a nie jak w MK2 płytki, które trzeba regulować co 130 tys km. Świece silniki tolerują tylko markowe...

dodał: maciek-m@wp.pl
Ford Mondeo Kombi 1.6 i 16V (90 KM)

No cóż. Do najbogatszych nie należę, a potrzebuję dużego auta, którym w miarę tanio i BEZPIECZNIE mogę podróżować. Mam Mondeo kombi z 1994 r. z gazem. Za pieniądze, które za niego zapłaciłem mógłbym kupić astrę z tego samego roku lub dwa lata starszego golfa III. "Japońca" w rozsądnym stanie za tą kasę chyba bym żadnego nie kupił (no może jakieś małe suzuki). Tym autem jeżdżęw miarę tanio, do tego prawie wszystko, co potrzebne jest w domu czy warsztacie mogę nim przewieźć (przykład z życia: chciałem kupić panele podłogowe; ojca astrą mógłbym je przewieźć ale tylko po wyjęciu przedniego siedzenia i złożeniu siedzeń tylnych. Tym autem przewiozłem je po złożeniu tylko części tylnego siedzenia, a na dodatek dołożyłem jeszcze sporo innych zakupów). Zainwestowałem w sekwencyjną instalację gazową i nie mam zamiaru z tym autem rozstawać się w ciągu najbliższych 5 lat.

dodał: dziwak@go2.pl
Ford Mondeo Kombi 1.8 i 16V (112 KM)

Auto jest siuper doskonałym rozwiązaniem dla czteroosobowej rodziny, duże, przestronne, bagażnik kombi pozwala wykorzystać je jako taksówkę bagażową podczas przeprowadzki hihi.. i to wszystkie jego zalety.. poza wyjątkowo dynamicznymi silnikami.. jednak kosztem czegoś: Wady... Zbyt kiepskie hamulce, blokujące się bez ABS. Poważnym problemem jest kiepskie trzymanie się auta na zakrętach z powodu złego rozmieszczenia masy auta... tył fruwa w zimie jak stęskniony za wiosną motylek >;-) Obecnie jeżdżę Kombi 2.0 GHIA, które jest znacznie bardziej dynamiczne (bolid wyścigowy hehe) lecz poza wyposażeniem powtarzają się te same błedy. Ocenę tego auta zamieszczę osobno

dodał: Solo solo@wp.pl
Ford Mondeo Hatchback 1.6 i 16V (90 KM)

Polecam ten samochód zwłaszcza rodzinom z małymi dziecmi..dla młodych rodziców jak znalazł..jest duzy a więc o wiele bezpieczniejszy niz hatchbacki. B. pojemny bagażnik sprawia ze przewoziłem tym samochodem niemal wszystko. przestrzeń komfort jazdy sprawia ze nawet długie podróze nie są udręką. Poza tym mała awaryjność, a jednoczesnie popularnośc modelu sprawia ze ceny ewentualnych napraw nie sa wysoki, no i przede wszystkim modele 8-10 letnie w pełni sprawne i zadbane mozna w tej chwili kupic za niewielkie pieniądze do 10-12 tys. zł. NO i ta ocynkowana blacha....rdza go nie ruszy:)) Szczerze polecam :)

dodał: pjotrsharq@tlen.pl
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + jakość/cena
  • Wady
  • - ekonomiczność
  • - wyciszenie
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Mondeo

Ford Mondeo II Hatchback - galeria społeczności Ford Mondeo Kombi 2011 Ford Mondeo Vignale Concept (2013) Ford Mondeo III Hatchback - galeria społeczności Ford Mondeo - galeria redakcyjna Ford Mondeo V Sedan Ford Mondeo 2001 Ford Mondeo Ford Mondeo Sedan 2011 Ford Mondeo IV Facelifting - galeria redakcyjna
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Mondeo

  • 1.
  • 3,25 Ford Mondeo I 2.0 i 16V (136KM) 1993r.
    dodał: Dzemek, 02.02.2012

    Autko naprawdę ładnie jeździ na gazie jak i na benzynie,czasami coś potrafi zawieść :) raz na rok trzeba przeczyścić styki bezpieczników instalacji bo w innym wypadku instalacja się wyłącza zaczynają mrugać wszystkie kontrolki na przemian na przełączniku lpg-benzyna albo wcale nie świecą,w tedy na szczęście zostaje nam benzyna i bezproblemowo dojeżdżamy do domu. W tym całym przebiegu ok 180000 km raz wymieniałem parownik koszt 450 zł butle lpg koszt 350 zł przewód główny od zasilania (tankowania lpg) gdyż został zmiażdżony tylnym odbojem obok sprężyny przez złą instalację montażową ,koszt wymiany 150 zł, i do tego przebiegu wymieniany był 3 razy filterek gazy lpg. Autko wciąż dobrze pomyka na lpg i benzynie.Nie falują mi obroty jak to bywa w wielu przypadkach samochodów ,przy ostrej jeździe przy wyrzuceniu auta na luz czasem lubi zgasnąć ale przy normalnej nic takiego się nie dzieje i jest OK.

  • 2.
  • 5,00 Ford Mondeo III 1.8 16V (125KM) 2003r.
    dodał: jano, 29.04.2010

    Auto kupilem nie dawno. teraz ma na liczniku 108.000km. Gaz byl instalowany kdy mial 60.000km. Ja z nim narazie zrobilem 3.500km. Kdy go kupilem, szarpal na gazie. Bylo trzeba wymienic swiece i kable do swiec. Poprzedni wlasciciel o niego bardzo nie dbal. Od tej pory nie mam z gazem problem. Jezdzi bardzo dobrze. Spalanie na trasie miedzy 9 i 10 litrow gazu na 100km. Po przeliczeniu na benzyne to wychodzi do 5 litrow. Na odcinku Wieliczka - centrum Krakowa(16km) spali do 12 l gazu. W samym miescie by chyba bylo i 14l/100km. Do tego trzeba doliczyc benzyne bo zanim sie nie nagrzeje do 20-30 stopni to jedzie na benzynie. Ale to narazie niewiem ile wychodzi. Jestem zadowolony z instalacji gazowej, bo mam duze mocne auto i jezdze za tanio.

  • 3.
  • 5,00 Ford Mondeo II 2.5 i 24V (170KM) 1998r.
    dodał: MIROSŁAW.A, 17.08.2013

    WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( FORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW (BECZKA).WSZYSTKICH AUT NIE PAMIĘTAM WSZAK MINĘŁO OD PIERWSZEGO MONTAŻU PONAD 20 LAT ALE NIE WYOBRAŻMA SOBIE POWIERZENIA AUTA INNEMU WARSZTATOWI.WIELE OSOB TAM WYSŁAŁEM I KAŻDY JEST DO DZIASIAJ ZADOWOLANY , Z NASTĘPNYM AUTEM WRACA DO TEGO ZAKŁADU.POLECAM WSZYSTKIM!!!

  • 4.
  • 4,50 Ford Mondeo II 1.6 i 16V (90KM) 1997r.
    dodał: hans, 30.09.2009

    W kilka tys. km po zamontowaniu LPG doszło do "wydmuchania" uszczelki spod głowicy (podobno norma dla aut zagazowanych z przebiegiem ponad 100kkm); poza tym żadnych problemów. Ważne: okresowa wymiana filtrów oraz smarowanie wtryskiwaczy LPG (Penetrus lub podobny środek) - bez tego ryzyko awarii (zatarcia) wtryskiwaczy. Różnica w mocy zauważalna lub nie w zależności od jakości LPG. Spalanie poniżej 10l/100km, w trasie przy spokojnej jeździe można było zejść poniżej 8l/100km.

  • 5.
  • 4,00 Ford Mondeo III 1.8 16V (110KM) 2001r.
    dodał: raphael, 06.08.2012

    Witam, samochód kupiłem zagranicą bez instalacji gazowej przejechane 110tyś zamontowałem instalacje 4 generacji starownik STAG 4 wtryski Valtek 4 + Smarowanie gniazd zaworowych fordowi nie zaszkodzi.Instalacja działa bez zarzutu samochód spala w cyklu mieszanym 9litr, najważniejsze to wymiana filtra fazy lotnej i ciekłej wymieniam co 10tyś.Prosta sprawa samemu można wymienić cena filtrów to 18zł. Polecam tylko trzeba dbać Jak dbasz tak masz :)

  • 6.
  • 2,50 Ford Mondeo IV 2.0 Duratec (145KM) 2007r.
    dodał: KOWAL, 13.03.2012

    witam miałem nieprzyjemność zakładać gaz w lublinie na lubartowskiej generalnie partacze oszuści i ludzie nie znający się na montażu,nie umieją usunąć usterek jeżeli ktoś chce montować gaz tej firmy to tylko w Warszawie na ul.chełmżyńskiej tam tez została poprawiona instalacja po centrali w lublinie człowiek z chełmżyńskiej w sposób fachowy i profesjonalny zdjagnozował i usuną usterkę w moim aucie SZCZERZE ODRADZAM MONTAŻ W LUBLINIE

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Mondeo

Ford Mondeo

832 komentarze

553 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

emesceemesce

Przymierzam się do zakupu MK4 w kombi z silnikiem 2.2 TDCI 175 KM i skrzynią manualną, ale zastanawiły mnie raporty spalania jakie tu znalazłem. Jak to jest że 4 cyl. diesel na CR II generacji dzwigający nieco ponad 1,5 tony spala aż 10 w mieście a 7,5 w trasie??? Toć moje obecne E39 530d touring w automacie ważące ponad 1,8t tyle spala! Czy ludzie jeździć nie umieją czy faktycznie ta jednostaka jest aż taka łapczywa na ON?

~henry~henry

93 to raczej przetop a nie naprawa

~rucio~rucio

witam miałem mondziaka 1,8 diesel 98rok super jezdziłem nim 5 lat nic się nie działo taka prawda jak dbasz tak masz

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
58 174
Przejechany dystans
37 886 388 km
Zatankowanego paliwa
1 978 282 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 264
Wydanych pieniędzy
3 119 913 zł
Średnie wydatki na auto
1 380 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 366
Wydanych pieniędzy
4 099 599 zł
Średnie wydatki na auto
1 814 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 260)

Testy zderzeniowe Ford Mondeo

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Mondeo przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Mondeo

Ford Mondeo
2007

Ford Mondeo

Ford Mondeo
2002

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Mondeo I

Na podstawie 690 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: pawel_jas@o2.pl, dodano: 02.05.2009 17:31

Mondeo które posiadam spala tak dużo paliwa z dwóch powodów: po pierwsze na silniku zamontowana jest przerobiona pompa wtryskowa Boscha(w oryginale - Lucas) bez dźwigni wolnych obrotów, ciężko ustabilizować więc wolne obroty - robię to jedynie na dźwigni gazu(co jak wiadomo może mieć rozne skutki na zimnym i goracym silniku), po drugie obnizone cisnienie wtrysku na wtryskiwaczach, z powodu rowniez mniejszego ciesnienia paliwa tloczonego z pompy wtryskowej. Przerobke te zastosowalem z powodu nizszych kosztow naprawy pompy, a poza tym mam kilka pomp boscha. Poprzez nizsze cisnienie wtrysku, paliwo jest gorzej rozpylane, przez co jego spalanie nie jest rowniez prawidlowe(kopci i wieksze zuzycie paliwa). jedyna zaleta tej przerobki jest odrobine zwiekszona moc, lecz kosztem paliwa. Dla innych uzytkownikow serwisu - swiece zarowe nie maja zadnego wplywu na spalanie paliwa w silniku o zaplonie samoczynnym, potrzebne sa jedynie do rozgrzania powietrza w komorze spalania - przy rozruchu. Pozdrawiam.

pełny raport Ford Kombi 1.8 TD

autor: Misiorex, dodano: 31.12.2008 13:03

Narazie różnie. Generalnie jeżdże w cyklu mieszanym. Zużcie waha się pomiędzy 6,5 - 7.5 litra. Wykręciłem jednak 5 literków w trasie przy wcale nie małej prędkości pomiędzy 100 a 120 km/h. Warunek - bez gwałtownych przyspieszeń i ostrego wyprzedzania. Pod góre również bez szaleństw. Naprawde jechałem bardzo oszczędnie. Komputerem wogóle się nie sugerowałem wskazania nie co dziwne. Cały czas pokazuje 7.1 l/100 km. Natomiast największy zasięg miałem 1200 km na zbiorniku. Tak przynajmniej wskazania na wyśiwetlaczu. Tankowanie na tej samej stacji z tego samego dystrubutora + dwa odbicia pistoletu. Nie jest to też 100% szansa na idealny pomiar. Jendak takie warunki. Cóż zrobić zapewne jakiś błąd napewno jest. Myśle, że i tak na taką masę samochodu + pasażerowie i bagaż ti i tak bardzo spoko. Życze wszystkim powodzenia i miłej wygodnej podróży tym samochodem. Jest naprawde cool.

pełny raport Ford Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF

autor: MB, dodano: 23.11.2013 13:23

Rewelacyjne auto pod względem wygody oraz pod względem osiągów. Przed zakupem dużo zastanawiałem się nad wyborem silnika. Po zasięgnięciu wielu opinii postawiłem na 1.8 16v 125KM - ten silnik to same zalety: łańcuch rozrządu (wymiana po 230-250 tys. km), mało awaryjne koło dwumasowe i brak skomplikowanej elektroniki. Samochód naprawdę godny polecenia. Mam good 4 lat. Kupiłem przy przebiegu 120 tyś km przebiegu i od razu założyłem gaz. Przejechałem już na gazie prawie 60 tyś km i żadnych poważnych problemów z instalacją, czy silnikiem . Super trzyma się drogi, zawieszenie jest bardzo dobre - oczywiście nie uchroni się przed wymianą eksploatacyjnych rzeczy takie jak łożyska, wahacze, łączniki stabilizatorów, ale ceny oryginałów nie są duże, a wytrzymują dwa razy więcej km niż zamienniki. Spalanie jest na bardzo dobrym poziomie. Mam instalację BRC Sequent 24 (oczywiście tylko z lubryfikacją - w silnikach Forda bardzo ważne jest dodatkowe smarowanie zaworów, z uwagi na to, iż spalany gaz jest znacznie bardziej suchym paliwem niż benzyna, kto nie zakłada, ten za długo nie pojeździ i po 80-100 tys. km będą problemy). Spalanie : miasto to 11-12 l (jazda dynamiczna), trasa 9.5/10.5 LPG - zależnie od stylu jazdy, także znakomicie. Taniej się nie da przy tej klasie i wielkości samochodu.

pełny raport Ford Hatchback 1.8 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Mondeo I

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Mondeo I

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny Ford Mondeo I

Następca popularnej Sierry cieszy się sporą popularnością i stał się flagowym samochodem koncernu Ford. W rok po premierze zyskał tytuł auta roku 1994, co silnie umocniło pozycje Mondeo na rynku. W prezentowanej formie był produkowany do roku 1996, gdy to dokonano liftingu - popularny Mondeo I został...

Zobacz dane techniczne Ford Mondeo I

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Mondeo, oglądali także