Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCI

Trzecia generacja Mondeo trafiła do sprzedaży jesienią 2000 roku. Auto było dużo większe od swoich poprzedników, diametralnie zmieniła się również jego sylwetka pełna ostrych, zdecydowanych linii. Przy jej projektowaniu Ford częściowo skorzystał z koncepcji stylistycznej New Edge stosowanej wcześniej w modelach Focus, Ka i Cougar. W latach 2004 i 2005 model przechodził modernizacje. W USA sprzedawano go jako Forda Five Hundred oraz Mercury Milan. Ostatni Mondeo III wyjechał z fabryki w 2006 roku.

Ford Mondeo - galeria redakcyjna - prawy bok
Ford Mondeo - galeria redakcyjna - widok z przodu
Ford Mondeo - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Ford Mondeo - galeria redakcyjna - widok z tyłu
Ford Mondeo - galeria redakcyjna - schowek przedni otwarty
Ford Mondeo - galeria redakcyjna - tylna kanapa
Ford Mondeo - galeria redakcyjna - kokpit

Generacje Ford Mondeo

  • Mondeo III   2001 - 2007
    Ford Mondeo III

Komentarze redakcji

Powagosław: Ford zaskoczył wszystkich bardzo odważną stylistyką ostatniego Mondeo. Odwaga się opłaciła i czwarta generacja modelu bije na głowę nie tylko swoich poprzedników, ale i większość konkurentów. Brawo.
Luzacjusz: O tym, że to dobry i stylowy samochód ostatecznie przekonał mnie James Bond. Choć Mondeo posłużył mu tylko do podwózki z lotniska w „Casino Royale”, scena ta była dla mnie niczym stempel jakości wybity na tym ładnym wozie. Dzięki James. Bo zwykle nie ufam reklamom.

Wersje nadwozia Ford Mondeo III

Silniki Ford Mondeo III Hatchback

Lista silników:

Publikacje o Ford Mondeo

Pewna inwestycja - Ford Mondeo IV
 
Nasz test Ford Mondeo 1.6 EcoBoost, 160 KM

Wciąż prezentuje się atrakcyjnie, ma przestronne wnętrze, świetnie jeździ, a turbodoładowany silnik EcoBoost o mocy 160 KM zapewnia przyzwoite osiągi i niewielkie spalanie. Ford Mondeo kombi jest mocny w każdej kategorii, chociaż nie jest najtańszą propozycją.

Ford Mondeo II - pierwszy newedgedesigner...

Jeśli chodzi o stosunek oferowanej przestrzeni do wartości rynkowej to Mondeo drugiej generacji nie ma sobie równych. Naprawdę za niewielkie pieniądze można nabyć całkiem spory kawałek auta, które nie dość, że zaskakuje przyjemnym prowadzeniem, to też odpowiednio serwisowane nie powinno przysparzać nazbyt...

Ford Mondeo III (2001-2007) - limuzyna za rozsądne pieniądze
 
Nasz test

Przed laty elegancka limuzyna i marzenie wielu kierowców. Obecnie przystępny cenowo samochód o przestronnym wnętrzu, różnorodnych silnikach oraz dobrych właściwościach jezdnych.

Ford Mondeo - zmieszany, nie wstrząśnięty
 
Nasz test

Agent 007 zawsze miał dobry gust i nie chodzi tylko o kobiety. Samochody dobierał równie starannie. Kiedy więc pięć lat temu gruchnęła wiadomość, że w odcinku Casino Royale środkiem transportu Jamesa Bonda nie będzie Aston Martin, tylko Ford Mondeo, to na głos zapytałem "dokąd zmierza ten świat?",...

Dyskretna modernizacja - pierwsza jazda odświeżonym Mondeo
 
Nasz test

Pierwszy rzut oka na Forda Mondeo po liftingu sugeruje, że prawie nic się nie zmieniło. Dopiero bliższe porównanie wskazuje na dyskretne, choć poprawiające wygląd auta zmiany. Według skrupulatnych wyliczeń Forda w Mondeo zmieniono w sumie 1365 różnych elementów.

Przeczytaj pozostałe artykuły o Ford Mondeo

Ford Mondeo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford MondeoautoWcentrum - społeczność Ford Mondeo

najwyższe oktanyAuta - Ford Mondeo

Ford Mondeo 72,05

Ford Mondeo 74,24

Ford Mondeo 1.6 Silverline 79,90

Ford Mondeo mondo 72,63

Ford Mondeo 69,86

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Mondeo

brzozzhems 96,85

Roberto77b 80,01

mariusz-jagi 80,95

RadekWolf 91,85

MAT86 97,44

Marko55 82,59

AnzelmX 87,75

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Mondeo

Naprawa el. regulacji siedziska i grzania
Naprawa el. regulacji siedziska i grzania Odwlekałem ten temat, ale wreszcie mnie tchnęło... Wziąłem się za naprawę el. re...
2013
2013 45484 przybyło na zegarze w 2013... Najwiecej km w historii ale paradoksalnie na...
Ciekawostka: Lamfordini Moncielago
Ciekawostka: Lamfordini Moncielago Niewiele osób wie o tym, że Ford Mondeo jest dalekim kuzynem legendarnego Lambor...
40tys.km i nic się nie dzieje!
40tys.km i nic się nie dzieje! Dopiero co zrobiłem przegląd roczny po kolejnych 20tys.km. Nic nie znaleziono do...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Mondeo

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut Ford Mondeo
 

Najpopularniejsza wersja Ford Mondeo

Ford Mondeo

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę Ford Mondeo
 

Ford Mondeo najczęściej porównywane z:

BMW Seria 3
320d EfficientDynamics Edition (163 KM)
Citroen C5
1.6 THP (156 KM)
Opel Insignia
2.8 V6 Turbo ECOTEC (325 KM)
 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 Q50 S Hybrid AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 256 551 zł 229 000 zł
Zyskujesz: 27 551 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Infiniti Q50 HYBRID AWD Demonstracyjny Infiniti Q50 HYBRID AWD
Rocznik: 2014. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 3.5 364KM, .
Cena: 267 212 zł 227 000 zł
Zyskujesz: 40 212 zł Zobacz szczegóły »

Używane Ford Mondeo

Ford Mondeo
2.0 benzyna 145 KM
132 000 km, 2008
35 600 PLN
Ford Mondeo
2.0 diesel 140 KM
159 400 km, 2007
28 900 PLN
Ford Mondeo
1.8 benzyna 125 KM
174 000 km, 2001
10 900 PLN
Ford Mondeo
2.0 diesel 130 KM
184 000 km, 2003
11 800 PLN

Ocena auta Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCI

  • Średnia ocena
    na podstawie 27 opinii
  • 4,01
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Ford Mondeo Hatchback 2.0 TDCI (115 KM)

Autko ma swoje plusy. Wygoda, komfort, mnóstwo miejsca, ładne wizualnie. Problem jest gdzie indziej - w detalach. Kupiłem przy przebiegu 139 tys. przy 154 padł alternator, padają tez chamulce, szybko się zużywają, i przy 156 zaczyna się słyszeć metaliczny odgłos sprzęgła - to wada w fordach - no cóż, każdy coś ma. Polecam wszystkim tym którzy pragną podrózować w dobtym komforcie i nie beda narzekac ze trzeba cały czas - nie lawinowo, ale systematycznie dokonywac mniejszych lub wiekszych napraw. Koszty utrzymania - przez te 17 tys, wydałem na naprawy - klocki, paski, rolki, przegłub ze 2 tys czyli w normie. Zaznaczam że jednak sam wszytsko wymieniałem z kolegą. Cześci są raczej drogie i często nie ma zamienników. Bez sentymentu, jest bo służy biznesowi. Tu się sprawdza najlepiej.

dodał: tomek
Ford Mondeo Hatchback 2.0 TDCI (115 KM)

autko świetne. świetny układ jezdny i wyposażenie, dobry i ekonomiczny silnik.

dodał: maly78
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - widoczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Mondeo

Ford Mondeo II Hatchback - galeria społeczności Ford Mondeo IV Facelifting - galeria redakcyjna Ford Mondeo Hatchback 2011 Ford Mondeo II Kombi - galeria społeczności Ford Mondeo III Kombi - galeria społeczności Ford Mondeo IV Kombi 2.0 TDCi 140KM - galeria redakcyjna Ford Mondeo Kombi 2007 - galeria redakcyjna Ford Mondeo IV Kombi - galeria społeczności Ford Mondeo 2007 Kombi Ford Mondeo 2007 5d
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Mondeo

  • 1.
  • 3,25 Ford Mondeo I 2.0 i 16V (136KM) 1993r.
    dodał: Dzemek, 02.02.2012

    Autko naprawdę ładnie jeździ na gazie jak i na benzynie,czasami coś potrafi zawieść :) raz na rok trzeba przeczyścić styki bezpieczników instalacji bo w innym wypadku instalacja się wyłącza zaczynają mrugać wszystkie kontrolki na przemian na przełączniku lpg-benzyna albo wcale nie świecą,w tedy na szczęście zostaje nam benzyna i bezproblemowo dojeżdżamy do domu. W tym całym przebiegu ok 180000 km raz wymieniałem parownik koszt 450 zł butle lpg koszt 350 zł przewód główny od zasilania (tankowania lpg) gdyż został zmiażdżony tylnym odbojem obok sprężyny przez złą instalację montażową ,koszt wymiany 150 zł, i do tego przebiegu wymieniany był 3 razy filterek gazy lpg. Autko wciąż dobrze pomyka na lpg i benzynie.Nie falują mi obroty jak to bywa w wielu przypadkach samochodów ,przy ostrej jeździe przy wyrzuceniu auta na luz czasem lubi zgasnąć ale przy normalnej nic takiego się nie dzieje i jest OK.

  • 2.
  • 5,00 Ford Mondeo III 1.8 16V (125KM) 2003r.
    dodał: jano, 29.04.2010

    Auto kupilem nie dawno. teraz ma na liczniku 108.000km. Gaz byl instalowany kdy mial 60.000km. Ja z nim narazie zrobilem 3.500km. Kdy go kupilem, szarpal na gazie. Bylo trzeba wymienic swiece i kable do swiec. Poprzedni wlasciciel o niego bardzo nie dbal. Od tej pory nie mam z gazem problem. Jezdzi bardzo dobrze. Spalanie na trasie miedzy 9 i 10 litrow gazu na 100km. Po przeliczeniu na benzyne to wychodzi do 5 litrow. Na odcinku Wieliczka - centrum Krakowa(16km) spali do 12 l gazu. W samym miescie by chyba bylo i 14l/100km. Do tego trzeba doliczyc benzyne bo zanim sie nie nagrzeje do 20-30 stopni to jedzie na benzynie. Ale to narazie niewiem ile wychodzi. Jestem zadowolony z instalacji gazowej, bo mam duze mocne auto i jezdze za tanio.

  • 3.
  • 5,00 Ford Mondeo II 2.5 i 24V (170KM) 1998r.
    dodał: MIROSŁAW.A, 17.08.2013

    WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( FORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW (BECZKA).WSZYSTKICH AUT NIE PAMIĘTAM WSZAK MINĘŁO OD PIERWSZEGO MONTAŻU PONAD 20 LAT ALE NIE WYOBRAŻMA SOBIE POWIERZENIA AUTA INNEMU WARSZTATOWI.WIELE OSOB TAM WYSŁAŁEM I KAŻDY JEST DO DZIASIAJ ZADOWOLANY , Z NASTĘPNYM AUTEM WRACA DO TEGO ZAKŁADU.POLECAM WSZYSTKIM!!!

  • 4.
  • 4,50 Ford Mondeo II 1.6 i 16V (90KM) 1997r.
    dodał: hans, 30.09.2009

    W kilka tys. km po zamontowaniu LPG doszło do "wydmuchania" uszczelki spod głowicy (podobno norma dla aut zagazowanych z przebiegiem ponad 100kkm); poza tym żadnych problemów. Ważne: okresowa wymiana filtrów oraz smarowanie wtryskiwaczy LPG (Penetrus lub podobny środek) - bez tego ryzyko awarii (zatarcia) wtryskiwaczy. Różnica w mocy zauważalna lub nie w zależności od jakości LPG. Spalanie poniżej 10l/100km, w trasie przy spokojnej jeździe można było zejść poniżej 8l/100km.

  • 5.
  • 4,00 Ford Mondeo III 1.8 16V (110KM) 2001r.
    dodał: raphael, 06.08.2012

    Witam, samochód kupiłem zagranicą bez instalacji gazowej przejechane 110tyś zamontowałem instalacje 4 generacji starownik STAG 4 wtryski Valtek 4 + Smarowanie gniazd zaworowych fordowi nie zaszkodzi.Instalacja działa bez zarzutu samochód spala w cyklu mieszanym 9litr, najważniejsze to wymiana filtra fazy lotnej i ciekłej wymieniam co 10tyś.Prosta sprawa samemu można wymienić cena filtrów to 18zł. Polecam tylko trzeba dbać Jak dbasz tak masz :)

  • 6.
  • 2,50 Ford Mondeo IV 2.0 Duratec (145KM) 2007r.
    dodał: KOWAL, 13.03.2012

    witam miałem nieprzyjemność zakładać gaz w lublinie na lubartowskiej generalnie partacze oszuści i ludzie nie znający się na montażu,nie umieją usunąć usterek jeżeli ktoś chce montować gaz tej firmy to tylko w Warszawie na ul.chełmżyńskiej tam tez została poprawiona instalacja po centrali w lublinie człowiek z chełmżyńskiej w sposób fachowy i profesjonalny zdjagnozował i usuną usterkę w moim aucie SZCZERZE ODRADZAM MONTAŻ W LUBLINIE

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Mondeo

Ford Mondeo

832 komentarze

553 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

emesceemesce

Przymierzam się do zakupu MK4 w kombi z silnikiem 2.2 TDCI 175 KM i skrzynią manualną, ale zastanawiły mnie raporty spalania jakie tu znalazłem. Jak to jest że 4 cyl. diesel na CR II generacji dzwigający nieco ponad 1,5 tony spala aż 10 w mieście a 7,5 w trasie??? Toć moje obecne E39 530d touring w automacie ważące ponad 1,8t tyle spala! Czy ludzie jeździć nie umieją czy faktycznie ta jednostaka jest aż taka łapczywa na ON?

~henry~henry

93 to raczej przetop a nie naprawa

~rucio~rucio

witam miałem mondziaka 1,8 diesel 98rok super jezdziłem nim 5 lat nic się nie działo taka prawda jak dbasz tak masz

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
59 097
Przejechany dystans
38 438 282 km
Zatankowanego paliwa
2 017 107 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
8 362
Wydanych pieniędzy
3 166 476 zł
Średnie wydatki na auto
1 379 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
13 569
Wydanych pieniędzy
4 197 216 zł
Średnie wydatki na auto
1 827 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 297)

Testy zderzeniowe Ford Mondeo

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Mondeo przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Mondeo

Ford Mondeo
2007

Ford Mondeo

Ford Mondeo
2002

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCI

Na podstawie 49 raportów spalania

ON
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Alecki, dodano: 14.05.2010 16:00

Przy płynnej jeździe na trasie z prędkością około 100 km/h pali niecałe 9//100 km (lato, bez bagażnika dachowego, 4 osoby + bagaż, szerokość opony: 235) W zimie z 600 litrowym boxem na dachu i zapakowanym bagażnikiem spalił 10,7 l/100 km (W-wa – Zakopane – W-wa) (szerokość opony : 215) W mieście pali około 13-14 litrów przy delikatnym traktowaniu (odcinki po 18 km, w szczycie, tylko kierowca, średnia prędkość 19 km/h), przy jeździe poza szczytem pali 11-12 litrów. Przy ciężkiej nodze na wyświetlaczu może pojawić się wynik ponad 15 l/100 km. Wersja „ciężka”: titanium x. + sporo dodatków zwiększających wagę. Ten zassany od Volvo silnik jest bardzo elastyczny – turbo jest „miękkie”, z maksymalnym ciśnieniem doładowania zaledwie 0,65 bara. Daje to brak turbodziury i ponad 320 Nm momentu dostępne od 1500 obr/min. Spokojnie można jeździć w niskim zakresie obrotów, ciesząc się niemal bezgłośną pracą silnika oraz mniejszym apetytem na paliwo. W razie potrzeby można kręcić do ponad 5 tys obrotów – wtedy wyprzedzanie w trasie to czysta przyjemność – szybko i bezpiecznie. A przy okazji z dwóch rur wydobywa się piękny gang. Silnik ten jest przystosowany do spalania paliwa 91-98 oktanów (ma czujnik spalania stukowego), a przy paliwie 98 oktanowym daje kilkanaście koni więcej. Jakby komu było mało (np. holuje przyczepę) jest dostępny chip BSR, który w prosty, choć nietani (3500 zł) sposób podnosi osiągi do 258 KM i 393Nm Zawieszenie auta pozwala w pełni wykorzystać możliwości motoru i daje dużo frajdy z jazdy, choć nawet w trybie comfort jest dość twarde. Silnik 2,5T do doskonały wybór do osób, które cenią sobie wysoki komfort i ponadprzeciętne osiągi, a nie robią dużych rocznych przebiegów.

pełny raport Ford Kombi 2.5 Turbo Duratec

autor: Michał, dodano: 05.01.2014 11:33

Kupiłem sobie Mondeo ponieważ potrzebowałem auto rodzinne, żebym mógł przewieźć wózek dla dziecka, łóżeczko turystyczne, wielką walizkę, koło zapasowe plecaki i żebym miał jeszcze miejsce na fanaberie jak mi coś przyjdzie do głowy. Auto z silnikiem 2,0benz+lpg kupiłem, ponieważ potrzebowałem auto też do pracy, a rozliczam się wg stawki ryczałtowej. W miesiącu robię 4-5tyś km. Obawiałem się czy mi auto na siebie będzie pracowało, żebym nie musiał do niego dokładać. Po odliczeniu kosztów na paliwo (gdzie prywatnie robię dużo km) ponad połowa stawki pozostaje wolna do dyspozycji. Jeżdżę przeważnie w cyklu 30% miasto, gdzie raczej mi się śpieszy oraz pozostałe trasa 110-180km/h. Spalanie dochodzi do 11 litrów gazu. Bryka ma rzeczywiście kopa. Plusem auta jest to, że o rozrządzie nie muszę myśleć, że nie wiadomo kiedy coś się zerwie, bo jest na łańcuchu :) Słyszałem opinię, że samochód niby jest ciężki i to jest za słaby silnik jak na tę masę. Tu odpowiadam: silniczek pracuje z niebywałą lekkością. Mam porównanie od aut, ponieważ miałem Toyotę Corollę z 2007r (1,4diesel,90KM), Hondę CRV (2,0benz+gaz totalny muł zero dynamiki),Berlingo,Aurisa,Corollę 03r,GolfaIV). Auto tanie w eksploatacji, bardzo niezawodne silniki (mój ma już ponad 450tyś km przejechane i dalej bezawaryjny). Serwis sprowadza się praktycznie do wymian części eksploatacyjnych (klocki,tarcze,oleje,filtry,amortyzatory itp.)Elektryka niezawodna.

pełny raport Ford Kombi 2.0 16V

autor: p_wasilewski82@, dodano: 04.07.2009 15:41

Instalacja sekwencyjna + lubryfikator. Auto nie pali mało, ale jak się chce mieć 6l/100 km to kupmy sobie seicento albo klekota (miałem lżejsze Bravo 1.4 na LPG i palił tyle samo). Jak dla mnie wynik bardzo zadowalający. Mimo 110 KM i 1300 kg autko porusza się sprawnie (0,8 KM na kg ) Bez większych problemów startuje się z pod świateł jak i jedzie po autostradzie (tak do 130-140 km/h - potem komputer pokazuje jak bardzo robie sie nieekonomicznie:) Maksymalne spalanie to jazda po mieście z załączoną klimatyzacją. Minimum jak i średnia wartość są identyczne; po prostu czy się jeździ normalnie (w moim przypadku 40% poza miastem, reszta miasto ruch umiarkowany - Poznań i okolice), czy baaardzo spokojnie (wręcz dziakowanie) wychodzi to samo. Ogólnie autko bardzo polecam, mimo, że zrobiłem nim do tej pory marne 5 tys. km. Silnik ma ogromną zaletę jaką jest rozrząd na łańcuchu, ale nia ma kasowania luzu zaworowego!! jak się chce nim troszkę pojeździć to radze ten luz co pewien czas regulować - szczególnie na LPG - inaczej narazimy się na koszty. Czasem ciągam ciężkie przyczepy. Ile pali z przyczepą?:) 1100 kg na haku, delikatnie + 40% trasa to "lekko" 15 l:)

pełny raport Ford Kombi 1.8 16V

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCI

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCI

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford Mondeo III Hatchback 2.0 TDCI 115KM

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Mondeo, oglądali także