Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Polecamy!

Publikacje
Newsy
Motosłownik

Ford Mondeo IV

Lata produkcji: 2007 - teraz
Segment: Klasa średnia
Czwarta generacja modelu produkowana w latach 2007-2014. Jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp Ford Iosis z 2006 roku. Mondeo IV zbudowano na platformie podłogowej EUCD opracowanej przez Forda we współpracy z Volvo (bazują na niej również m. in. Ford Galaxy i S-MAX oraz Mazda 6). Pierwszy model Forda projektowany zgodnie z nowym językiem stylistycznym marki – „kinetic design”. Również drugi, po Mustangu samochód marki, którym jeździł James Bond (w „Casino Royale”). Wielokrotnie nagradzany, m.in. Samochód Roku 2007 wg „Top Gear”.

Komentarze redakcji

Powagosław: Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie.
Luzacjusz: Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być.

Jaki slinik wybrać?

Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.

Dane techniczne Ford Mondeo IV

Silniki

Moc silników 100-240 KM

Poj. silników 1 560-2 522 cm3

Prędkość maks. 180-245 km/h

Przyspieszenia 0-100 7,5-12,9 s

Szkic techniczny:
zobacz dane techniczne

Oceny Ford Mondeo IV

Średnia ocena modelu

na podstawie 339 opinii

4.31

Średnia dla segmentu: Klasa średnia 4.18

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

+ Układ jezdny

+ Ergonomia

Wady

- Koszty utrzymania

- Drobne usterki

- Widoczność

Czy kupiłyś ponownie to auto?
TAK (86%)
NIE (14%)

Wybrane oceny kierowców Ford Mondeo IV

Zanim kupiłem Mondeo Silver X 2,0 dokładnie przestudiowałem prasę motoryzacyjną i niniejszy portal szukając opinii innych kierowców i mam jeden ... więcejgeneralny wniosek: nie można wystawić całkowicie obiektywnej oceny swojego samochodu, gdyż na jej wyrobienie ma wpływ zbyt wiele czynników co czyni ją zawsze subiektywną. Przeglądając opinie zauważyłe, że piszący (o wszystkich markach nie tylko o Fordzie) dzielą się na dwie główne grupy: ludzi totalnie wszystko krytykujących (zwykle szczycących się niezliczonymi doświadczeniami z samochodami wszystkich marek i modeli) oraz kierowców super entuzjastycznie nastawionych do swojego nowego nabytku. Niestety żadna z tych dwóch grup nie jest dobra dla kogoś kto po prostu chce kupić dobry dla niego samochód. Co więc zrobić ? Otóż znaleźć opinię kierowcy który ma takie same doświadczenie i oczekiwania wobec samochodu co my. Dla mnie (osoby która miała w życiu przed Mondeo tylko 2 samochody w tym jednego sprowadzanego i jednego nowego z salonu Focusa I z 2002 roku) Ford Mondeo to udany samochód wart polecenia i zakupu - nie jest to jednak idealny samochód bo takie nie istnieją... ukryj
dodano 01.01.2010 przez
Auto mam od nowości. Odebrane we wrześniu 2007 wersja Titanium w kolorze Panter Black. W tamtym czasie przykuwało uwagę na ... więcejdrodze. Dziś po przejechaniu 280 000 km mogę powiedzieć,że to był bardzo dobry wybór modelu i marki. Wcześniej miałem też mondeo MK I i to też był dobry,ale kupiony jako używany i jak to w aucie z rynku wtórnego... Ale nie o tym. Auto przeszło 4 usterki tzw. fabryczne gwarancyjne. Pierwsza to wymiana wiązki w drzwiach kierowcy (problem z zamknięciem szyb)- wymieniono bez problemów. Druga usterka to wymiana przedniej szyby -"rozwarstwiła się". Trzecia to wymiana tylnej szyby ( tu jest ciekawiej bo w 2008 roku wprowadzono rynienki przy uszczelce tak aby nie spływała woda do bagażnika po otwarciu klapy) - wymieniono więc szybę wraz z uszczelką. Czwarta usterka to wymiana reflektora biksenonowego ze względu na zabrudzenie. I to koniec usterek spowodowanych błędami producenta. Czy to dużo - uważam,że nie. Dziś chłodno patrze na auto i sądzę,że opinia jest obiektywna. Trwałość: 200 000 km wymiana amortyzatorów ze względu na komfort prowadzenia (miałem sprzedać auto a zostało do dziś). 210 000 km padły końcówki drążków kierowniczych. 260 000 km padły drążki kierownicze i rozrusznik dokonał żywota (zregenerowałem), wymieniłem też łączniki stabilizatora tył oraz wahacze wleczone i ustalające. 278 000 km wymiana koła dwumasowego (zestaw kompletny Sachsa jako alternatywa dla oryginału). Na dzień dzisiejszy korozji brak i kilka rys na lakierze. ukryj
dodano 27.04.2014 przez
komfortowy samochód rodzinny który jeździ lepiej niż większość "sportowych", a przy tym pali niewiele i wygląda świetnie, wyposażenie zadowoli najwybredniejszych ... więcej ukryj
dodano 23.07.2010 przez
Zobacz oceny Ford Mondeo IV Dodaj swoją opinię auta

Zużycie paliwa Ford Mondeo IV

Pb
6,53 - 14,83
Na podstawie 138 raportów spalania
ON
4,97 - 9,73
Na podstawie 308 raportów spalania
LPG
8,33 - 12,33
Na podstawie 15 raportów spalania

Wybrane raporty spalania Ford Mondeo IV

W tym temacie nikt mnie nie zagnie, bo autem przeleciałem już 30tys.km w ciagu 8,5 miesięca i za każdym razem ... więcejsprawdzałem spalanie przy danych prędkościach i przy danych warunkach. Nie mam też kompleksu spalania, jak to mają w znacznej części posiadacze diesli, zaniżając wartości. Na wstępie zaznaczam, że wartości to NIE spalanie chwilowe (!); jest to średnie spalanie na trasie minimum 120km (miasto ok. 70km), a w większości powyżej kilkuset (jeżdżę regularnie za granicę), najczęściej z pełnym bagażnikiem i 4 osobami na pokładzie. Ponadto zimą i latem splanie jest podobne, bo latem silnik dodatkowo obciąża klima. Wersja Titanium (dodatkowe obiciążenie z racji wyposażenia), manual - 6 biegów, równiutkie 320Nm od 1450-4800obr/min (diesle maja przeważnie 320Nm miedzy 1900-3000obr.min), miekkie turbo tylko dla wyrównania wykresu momentu obrobowego, bijące 1/3 ciśnienia nowoczesnego diesla, więc nie czuć w ogóle turbodziury. Tak więc, miasto przeważnie 13,5l/100km przy średnim natężeniu ruch i odcinkach minimum 5km. Więcej, niż 14,3l/100km jeszcze nie widziałm (korki - Wrocław). Po 2km przeważnie silnik jest już w pełni nagrzany, więc spalanie zauważalnie spada do podanej wartości. Trasę podzelić można na krajową i autostradę. Na krajówkach, jak się leci 90-100km/h, to 7,5l/100km nie jest żadnym wyczynem. Mój rekord na krajówce to 6,3l/100km, a wielokrotnie powtórzyłem wynik poniżej 7l/100km przy dużym natężeniu ruchu, w którym bez sensu było wyprzedzać. Dynamiczne przemieszczanie się z prędkościami 130km/h i nieodłącznym wyprzedzaniem na pełnym gwizdku to już 8,5-9,0l/100km. Na autostradzie to już różnie. Podróżowanie po średnich górkach z prędkością docelową 130km/h - ok. 7,7-8,5l/100km, 160km/h - 9,5-10,5, 180km/h - 12,5l/100km, 200km/h - 13,2-14l(15l - góry i pod mocny wiatr)/100km. Po płaskim terenie przy 200km/h i przy jeździe pod lekki wiatr średnie spalanie przeważnie w okolicach 12,5l/100km. Wyniki są wg komputera, a ten ma uchyb max. +/-0,2l/100km, co też wielokrotnie sprawdziłem. V-max to 255km/h na paliwie Pb100+. 200km/h to okolice 4000obr/min na 6-tym biegu. Z awarii póki co tylko urwany pasek od alternatora 4000km po wymianie (Continental). Stan licznika - ok. 200´000km. W trybier serwisowym mam zanotowane średnie splanie od nowości auta - 9,4l/100km. Czy jest oszczędny? Dziwne pytanie, jak się kupuje zaturbione auto z 220KM... ukryj
dodano 15.01.2014 przez
Przy płynnej jeździe na trasie z prędkością około 100 km/h pali niecałe 9//100 km (lato, bez bagażnika dachowego, 4 osoby ... więcej+ bagaż, szerokość opony: 235) W zimie z 600 litrowym boxem na dachu i zapakowanym bagażnikiem spalił 10,7 l/100 km (W-wa – Zakopane – W-wa) (szerokość opony : 215) W mieście pali około 13-14 litrów przy delikatnym traktowaniu (odcinki po 18 km, w szczycie, tylko kierowca, średnia prędkość 19 km/h), przy jeździe poza szczytem pali 11-12 litrów. Przy ciężkiej nodze na wyświetlaczu może pojawić się wynik ponad 15 l/100 km. Wersja „ciężka”: titanium x. + sporo dodatków zwiększających wagę. Ten zassany od Volvo silnik jest bardzo elastyczny – turbo jest „miękkie”, z maksymalnym ciśnieniem doładowania zaledwie 0,65 bara. Daje to brak turbodziury i ponad 320 Nm momentu dostępne od 1500 obr/min. Spokojnie można jeździć w niskim zakresie obrotów, ciesząc się niemal bezgłośną pracą silnika oraz mniejszym apetytem na paliwo. W razie potrzeby można kręcić do ponad 5 tys obrotów – wtedy wyprzedzanie w trasie to czysta przyjemność – szybko i bezpiecznie. A przy okazji z dwóch rur wydobywa się piękny gang. Silnik ten jest przystosowany do spalania paliwa 91-98 oktanów (ma czujnik spalania stukowego), a przy paliwie 98 oktanowym daje kilkanaście koni więcej. Jakby komu było mało (np. holuje przyczepę) jest dostępny chip BSR, który w prosty, choć nietani (3500 zł) sposób podnosi osiągi do 258 KM i 393Nm Zawieszenie auta pozwala w pełni wykorzystać możliwości motoru i daje dużo frajdy z jazdy, choć nawet w trybie comfort jest dość twarde. Silnik 2,5T do doskonały wybór do osób, które cenią sobie wysoki komfort i ponadprzeciętne osiągi, a nie robią dużych rocznych przebiegów. ukryj
dodano 14.05.2010 przez
Po kupieniu Mondeo spalanie w mieście ok. 13.5-14 l/100km. Po ok. 4000 km. spadło do 12.5. po pierwszym przeglądzie 20.000km, ... więcejspadło do 11.5/12l. po drugim 40000 spadło jeszcze troszkę. Teraz przy ok. 70000 km przebiegu utrzymuje się w granicach 11-12l w mieście. Warszawa trochę obwodnic, czasem przycisnę. Jeżdżę dosyć szybko i dynamicznie, więc wierze w to, że da radę zejść do 10l w mieście, ale nie mam tyle cierpliwości. W jeździe EKO, mam zawsze zero płatków:-/. A teraz trasa. Kiedyś jechałem do Poznania (300 km) i nie speszył mi się . Trasa byłe wtedy od Strykowa. Warszawa Stryków tłukłem się za tirami 60-80km/h spalił 6.9 (dystans ok. 100 km) później autostrada średnia ok. 120km/h (odcinek 200 km) łącznie w poznaniu pokazało 7.7. A teraz szybka jazda czysto autostrtadowa: prędkość(licznik)/spalanie(komputer). 160km/h - ok. 11-11.5, 180km/h - ok. 14-14,5, 200km/h-ok.18,5, 230km/h - ok.28. Komputer pokazuje prawidłowo spalanie kiedyś sprawdzałem. Jeżdżąc w trasie jadąc na autostradzie w przedziale 150-170 pokazuje ok 9.3. Mieszana trochę autostrady i dróg krajowych 9/9.1. Ogólnie uważam że jest ok. Jak to się mówi TORBO ŻYJE TURBO PIJE. Mam nadzieję że nie zanudziłem. ukryj
dodano 12.08.2014 przez
Kilka istotnych faktów: Przebieg 12000 km w 1,5 miesiąca od odbioru w salonie - EuroCar Kraków. Po 3500 km PowerBox V-Tech pomiar ... więcejna hamowni 160 KM 3620 obr/min i 407 Nm/2200 obr/min Opony MICHELIN Pilot Sport 2 w rozmiarze 235/45R17 Spalanie jest bardzo niskie jak na samochód z ogumieniem szerszym o dwa rozmiary, od nominalnego, z podwyższonymi o okolo 12% parametrami silnika, rozpędzającym się do 212 km/h wg nawigacji / 226 na blacie, przyspieszającym w 8,8 s od 0 - 100km/h przy wadze 1800 kg z kierowcą i pełnym bakiem. Pozdrawiam wszystkich ´fachowców i znawców´ - seat leon czy vw passat pali o 0,4 l/100km mniej ? czy wy chlopcy w ogóle coś ´kumacie´ 200 kg różnicy 12 cm mniejszy rozstaw osi i o kilka następnych cm mniejszy rozstaw kół miejsce w środku komfort, osiągi, właściwości jezdne /pomimo masy i gabarytów. przeliczcie sobie to wszystko i zużycie tych autek wyjdzie wam chłopcy na korzyść mondka... ale możliwe, że nie ogarniacie ´bomby´ i dalej będziecie porównywać nieporównywalne, no chyba, że zaczniecie porównywać do np. A6 2.0 tdi lub BMW 320d. Resztę pozdrawiam i życzę bezwypadkowej i bez awaryjnej jazdy... ukryj
dodano 23.05.2009 przez
Na początku zachwyca nowoczesnym wnętrzem jednak po czasie przychodzi rozczarowanie. Gumowata kierownica, deska rozdzielcza, obicia. Plastk udający aluminium. Twardy przeszkadzający ... więcejprzy zmianie biegów podłokietnik. Marne nagłośnienie. Po czterech godzinach jazdy drętwieje tyłek od twardych foteli a kręgosłup w odcinku lędźwiowym mało nie pęknie. Pałąk od regulacji pod fotelem wysynięty jest o 10 cm za daleko. Nie wszystkie przyciski są widoczne. Lampki oświetlenia jak w autobusie. Wnętrze obszerne ale nieergonomiczne. W porównaniu do konkurenta BMW 5 nawet starego e34 to jest przepaść. Silnik poniżej 2tyś nie ma mocy. Jest mało elastyczny przy wyprzedzaniu trzeba redukować nawet do trójki. Zawieszenie bezgłośnie tłumi nierówności jednak przenosi denerwujący głuchy szum obracających się kół i przy wyższych prędkościach jest bardzo głośno. Maksymalna użyteczna prędkość to ok 190km/h. Jest lekko podsterowny. Zbyt czuły układ kierowniczy nie pozwala wyczuć auta i może być niebezpiecznie. Główna zaleta auta to spalanie. Przy 80-90km/h 4.8 przy 120km/h 6.2 przy 190km/h 13. Na jednym baku można przejechać ponad 1100km. ukryj
dodano 26.11.2011 przez
Zobacz raporty spalania Ford Mondeo IV Dodaj raport spalania

Publikacje o Ford Mondeo

Przeczytaj pozostałe 25 publikacje o Ford Mondeo

Newsy o Ford Mondeo

Przeczytaj pozostałe 14 newsów o Ford Mondeo

Nowe Ford Mondeo

nowe Ford Mondeo
Ford Mondeo
ceny od 95 800 zł do 136 800

Ford Mondeo V Hatchback 1.5 EcoBoost 160KM od 2014

w pakiecie Ambiente Plus

w cenie katalogowej brutto

95 800 zł

Wyposażenie standardowe
System ABS z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD)
Cypres (ciemna z białymi kropkami). Tapicerka z komfortowymi fotelami, wnętrze jednolite ciemne
Koło zapasowe – dojazdowe
Wyposażenie opcjonalne
Pakiet dla palących (80 zł)
Pakiet SilverX (2 990 zł)
Pakiety dealerskie
Pakiet dla palących (80 zł)
Pakiet SilverX (2 990 zł)
Zobacz szczegóły tej oferty Obejrzyj pozostałe 48 oferty Ford Mondeo

Dealerzy Ford

EURO CAR

EURO CAR Sp. z o.o.

pomorskie, Gdynia, Owsiana 13

Więcej

AUTO MOTIVE

AUTO MOTIVE Ford Tarnów

małopolskie, Tarnów, Krakowska 13

Więcej

AUTO SKAR Sp. z o.o.

AUTO-SKAR FORD Kielce

świętokrzyskie, Kielce, Radomska 164

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS Ford Bielsko-Biała

śląskie, Bielsko-Biała, Warszawska 299

Więcej

AUTO-BOSS

AUTO-BOSS O/CHORZÓW Ford Chorzów

śląskie, Chorzów, Drogowa Trasa Średnicowa 51

Więcej

WIĘCEJ DEALERÓW

Jesteś dealerem aut? Sprawdź

Dziennik kosztów Ford Mondeo

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów

20 980

Przejechany dystans

3 374 772 zł

Zatankowanego paliwa

768 429 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów

3 391

Wydanych pieniędzy

1 437 251 zł

Średnie wydatki na auto

1 759 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów

5 216

Wydanych pieniędzy

1 678 301 zł

Średnie wydatki na auto

2 054 zł

ZOBACZ 817 dzienników kosztów Ford Mondeo Załóż dziennik kosztów

Typowe słabe punkty Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 107
komentarzy(15)
komentarzy(4)
komentarzy(6)
komentarzy(13)
komentarzy(1)
komentarzy(0)
Zobacz inne typowe słabe punkty Ford Mondeo IV dodaj typowy słaby punkt

Autodiagnoza Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 151
Zobacz inne wpisy autodiagnozy Ford Mondeo IV Dodaj wpis do autodiagnozy

Opinie o instalacjach LPG w Ford Mondeo IV

Liczba wpisów: 8
witam miałem nieprzyjemność zakładać gaz w lublinie na lubartowskiej generalnie partacze oszuści i ludzie nie znający się na montażu,nie umieją ... więcejusunąć usterek jeżeli ktoś chce montować gaz tej firmy to tylko w Warszawie na ul.chełmżyńskiej tam tez została poprawiona instalacja po centrali w lublinie człowiek z chełmżyńskiej w sposób fachowy i profesjonalny zdjagnozował i usuną usterkę w moim aucie SZCZERZE ODRADZAM MONTAŻ W LUBLINIE ukryj
dodano 13.03.2012 przez
Zainstalowana lubryfikacja. Nie ma wyczuwalnej roznicy w pracy i mocy silnika, gdy swiece wymieniam co 25 tys km. Srednia 10 l/ 100 km.
dodano 07.01.2014 przez
Instalacja V-Tec, wtryski Hana, montowana w ASB-Poland w Siedlcach
dodano 08.04.2014 przez
Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Mondeo IV

Skarbnica wiedzy o Ford Mondeo

Ciekawostki
dodano 16.12.2011 przez
Ford Mondeo zdobył tytuł Samochodu Roku w roku 1994 i był drugi w tym samym konkursie w roku 2000 ulegając jedynie mocnej Alfie Romeo 147.…
dodano 09.08.2011 przez
Nazwa Mondeo pochodzi z łaciny od słowa mundus, które oznacza świat
dodano 25.07.2011 przez
1. Najlepiej weź do pomocy kogoś kto ma taki samochód. 2. Sprawdź czy nie ma wycieków ? 3. Ustal kto nim jeździł (młody cz starszy)…
Sposoby wykonania czynności
dodano 25.07.2011 przez
Opis zjawiska: ========== Nie można wyciągnąć lewego lub prawego tylnego pasa bezpieczeństwa. Rozwiązanie problemu: ================= 1. Zatrzasnąć (docisnąć) mocno oparcie tylnych foteli. lub 2. Ustawić…
dodano 25.07.2011 przez
Nie zawsze winne są typowe elementy (łączniki, amortyzatory). Dość typowym objawem jest obijanie się luźnych linek hamulca ręcznego o plastikowe osłony podwozia i o wahacz.…
Zobacz więcej Podziel się wiedzą