Gorące tematy

Nasze testy

Wszystkie modele

Galerie

Ford Mondeo IV

Czwarta generacja modelu produkowana w latach 2007-2014. Jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp Ford Iosis z 2006 roku. Mondeo IV zbudowano na platformie podłogowej EUCD opracowanej przez Forda we współpracy z Volvo (bazują na niej również m. in. Ford Galaxy i S-MAX oraz Mazda 6). Pierwszy model Forda projektowany zgodnie z nowym językiem stylistycznym marki – „kinetic design”. Również drugi, po Mustangu samochód marki, którym jeździł James Bond (w „Casino Royale”). Wielokrotnie nagradzany, m.in. Samochód Roku 2007 wg „Top Gear”.

Ford Mondeo IV Kombi 2.0 TDCi 140KM - galeria redakcyjna - prawy bok
Ford Mondeo IV Kombi 2.0 TDCi 140KM - galeria redakcyjna - lewy bok
Ford Mondeo IV Kombi 2.0 TDCi 140KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Ford Mondeo IV Kombi 2.0 TDCi 140KM - galeria redakcyjna - widok z przodu
Ford Mondeo IV Kombi 2.0 TDCi 140KM - galeria redakcyjna - widok z góry
Ford Mondeo IV Kombi 2.0 TDCi 140KM - galeria redakcyjna - drzwi kierowcy od wewnątrz
Ford Mondeo IV Kombi 2.0 TDCi 140KM - galeria redakcyjna - widok ogólny wnętrza z przodu

Generacje Ford Mondeo

  • Mondeo IV   2007 - teraz
    Ford Mondeo IV

Komentarze redakcji

Powagosław: Najciekawsze i najbardziej spójne Mondeo od czasu drugiej generacji tego modelu. Projekt na miarę pozycji i renomy tego samochodu w Europie.
Luzacjusz: Mustang wśród rodzinnych sedanów. Żarty żartami, ale fakt taki, że Mondeo nigdy nie był równie drapieżny i tak dynamicznie wystylizowany, jak jest dziś. A że trochę przy tym „Aston Martin wannabe”… Może być.

Wersje nadwozia Ford Mondeo IV

Silniki Ford Mondeo IV

Lista silników:
1.6 EcoBoost (160KM), 1.6 Duratec (120KM), 1.6 Duratec (110KM), 2.0 EcoBoost (203KM), 2.0 EcoBoost (240KM), 2.0 Duratec (145KM), 2.0 Duratec Flexifuel (145KM), 2.3 Duratec (161KM), 2.5 Turbo Duratec (220KM), 1.8 Duratorq TDCi (100KM), 1.8 Duratorq TDCi (125KM), 2.0 Duratorq TDCi DPF (163KM), 2.0 Duratorq TDCi DPF (140KM), 2.0 Duratorq TDCi (130KM), 2.0 Duratorq TDCI DPF (115KM), 2.2 TDCi (175KM), 2.2 Duratorq TDCI DPF (200KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
Jaki silnik wybrać?

Poliftingowa wersja stawia na nowszy wygląd i nowsze silniki. Nie kupujcie podstawowego motoru benzynowego 1.6l 120KM albo najmniejszego diesla 2.0 TDCi 115KM – po ci się męczyć i wstydzić przed innymi kierowcami na drodze? Najtańsza, benzynowa jednostka godna polecenia to 2.0l 140KM. Nie gwarantuje może jakiś oszałamiających doznań, ale na wyższych obrotach radzi sobie z autem dobrze – i nie męczy kierowcy. Podobnie jest z 2.0l dieslem – 140KM, mocny „dół” i stosunkowo niewielkie zużycie paliwa – rozsądne motory w rozsądnej cenie. Ale są też i te nierozsądne, a zarazem świetne. W Mondeo można teraz kupić benzynowe, doładowane jednostki EcoBoost. Z 1.6l producent wycisnął 160KM, a z 2.0l – 203 lub 240KM! A to tylko spokojne Mondeo – już ten najsłabszy wariant jest niezły, bo jego elastyczność znacznie ułatwia jazdę. A jak z jest dieslami? 2.0l 163KM wystarcza do dynamicznej jazdy – strzela przed siebie od 1800 obr./min. Z kolei 2.2l 200KM nawet nie wymaga komentarza, bo zadowoli większość fanów diesli. Jednak póki co jest dostępny tylko z manualną przekładnią. A wersja 163-konna – z nowym, dwusprzęgłowym „automatem”, który „strzela” biegami jak kałasznikow. Jest tylko trochę za drogi.

Publikacje o Ford Mondeo

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Ford Fusion - amerykańska alternatywa?

Ford Mondeo jest już z nami od 1993 roku. Model ten na rynku europejskim jest niemal tak bardzo popularny jak Volkswagen Passat. Samochód zadebiutował na rynku amerykańskim już dwa lata temu jako Ford Fusion. I to właśnie Fusion jest w moim posiadaniu.

Nowy Ford Mondeo - Spóźniony bohater
 
Nasz test Nowy Ford Mondeo

Europejscy klienci wyglądający nowej odsłony Mondeo, mieli pełne prawo nabawić się nerwicy żołądka. I nie ma się tu czemu dziwić - w końcu Ford kazał im czekać z wypiekami na twarzy aż dwa lata, zanim amerykański brat bliźniak Fusiona trafił do naszych salonów. Czy nowe Mondeo będzie w stanie ukoić ich...

Mondial de l'Automobile 2014 - Ford w ofensywie

Stoisko Forda na tegorocznych targach motoryzacyjnych w Paryżu jest jednym z niewielu, na którym zobaczymy tak szeroką gamę nowych lub mocno odświeżonych modeli. Przyjrzyjmy się im bliżej.

Pewna inwestycja - Ford Mondeo IV
 
Nasz test Ford Mondeo 1.6 EcoBoost, 160 KM

Wciąż prezentuje się atrakcyjnie, ma przestronne wnętrze, świetnie jeździ, a turbodoładowany silnik EcoBoost o mocy 160 KM zapewnia przyzwoite osiągi i niewielkie spalanie. Ford Mondeo kombi jest mocny w każdej kategorii, chociaż nie jest najtańszą propozycją.

Ford Mondeo II - pierwszy newedgedesigner...

Jeśli chodzi o stosunek oferowanej przestrzeni do wartości rynkowej to Mondeo drugiej generacji nie ma sobie równych. Naprawdę za niewielkie pieniądze można nabyć całkiem spory kawałek auta, które nie dość, że zaskakuje przyjemnym prowadzeniem, to też odpowiednio serwisowane nie powinno przysparzać nazbyt...

Przeczytaj pozostałe 4 artykuły o Ford Mondeo

Ford Mondeo na firmę

Sprawdź, ile możesz odliczyć podatku VAT

Porównaj liczbę punktów serwisowych z konkurencją

Sprawdź raty leasingu/kredytu

Policz, od jakiego przebiegu warto dopłacić do diesla

Społeczność kierowców Ford MondeoautoWcentrum - społeczność Ford Mondeo

najwyższe oktanyAuta - Ford Mondeo

Ford Mondeo 75,36

Ford Mondeo RFN 75,15

Ford Mondeo Tytanium 72,74

Ford Mondeo 72,41

Ford Mondeo Szybki duży i czarny 90,27

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - Ford Mondeo

mustek3 93,64

czaras1 66,41

romekcz 67,03

Lech-A4 61,65

Cordek 90,46

truszek 84,66

macio12 83,98

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - Ford Mondeo

Ostatnie kilka słów...
Ostatnie kilka słów... Witajcie. W sobotę 27.09.14 Mondeo zmieniło właściciela. Decyzja o sprzedaż...
Pierwsza podróż i wrażenia
Pierwsza podróż i wrażenia Pierwszy tysiączek za nami. Jeśli chodzi o komfort podróży mk4-rką oceniam bardz...
statystyki GTÜ a mój Mondi...
statystyki GTÜ a mój Mondi... wg. tych statystyk wynika ,że od Mondiego lepiej -i to o niebo- wypadają Mercede...
Ciąg dalszy Przygód Wezwanie
Ciąg dalszy Przygód Wezwanie Wezwanie na policję w sprawie Mondzia. nie rozstaliśmy się na zawsze z Mondziem...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

Ford Mondeo

od 95 800 zł do 136 800

<
<

Dostępne silniki

Benzyna (160 - 240 KM): 1.5 EcoBoost, 2.0 EcoBoost, 2.0 Hybrid

 

Diesel (115 - 180 KM): 1.6 TDCi, 1.6 TDCi ECOnetic, 2.0 TDCi

Skrzynie biegów

manualna: 6-biegowa

 

automatyczna: , 6-stopniowa
Katalog nowych aut Ford Mondeo
 

Najpopularniejsza wersja Ford Mondeo

Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160KM - 5 drzwiowy hatchback

Najważniejsze wyposażenie

klimatyzacja
czujnik parkowania

Dostępne kolory

Wybrane pakiety dealerskie

Pakiet dla palących - 80
Pakiet SilverX - 2 990

Cena katalogowa

95 800

Zobacz ofertę Ford Mondeo 1.5 EcoBoost 160KM - 5 drzwiowy hatchback
 

Ford Mondeo najczęściej porównywane z:

BMW Seria 2
218d (150 KM)
BMW Seria 3
320d (184 KM)
Honda Accord
2.0 VTEC (156 KM)
 

Pewne oferty od dealerów

Ford Mondeo Titanium Ford Mondeo Titanium
Rocznik: 2011. Przebieg: 135 724 km. Silnik: 2.0 120KM .
Cena: 49 700 zł
Ford Mondeo Trend Navi Ford Mondeo Trend Navi
Rocznik: 2011. Przebieg: 98 762 km. Silnik: 2.0 103KM .
Cena: 53 900 zł

Używane Ford Mondeo

Ford Mondeo
2.0 benzyna 145 KM
132 000 km, 2008
35 600 PLN
Ford Mondeo
2.0 diesel 140 KM
159 400 km, 2007
28 900 PLN
Ford Mondeo
1.8 benzyna 125 KM
174 000 km, 2001
10 900 PLN
Ford Mondeo
2.0 diesel 130 KM
184 000 km, 2003
11 800 PLN

Ocena auta Ford Mondeo IV

  • Średnia ocena
    na podstawie 282 opinii
  • 4,26
  • Średnia dla segmentu
    Klasa średnia: 4,21

Wybrane opinie

Ford Mondeo Hatchback 2.5 Turbo Duratec (220 KM)

Jestem bardzo zadowolony z wyboru.Szukalem dlugo.Nic lepszego za te cene nie znalazlem.Polecam kazdemu kto lubi miec troche wiecej kucykow do ujezdzania,szczegolnie w wersji wyposazenia Titanum X lub Ghia X .

dodał: seigell@poczta.onet.pl
Ford Mondeo Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF (140 KM)

Ogólnie nowa jakośc w klasie średniej. Wydaje mi się, że obecnie bez konkurencji. Tylko strach przed awaryjnością. Zobaczymy,ale jak na razie auto sprawia ogromną radochę. Piękne i wspaniałe za kierownicą.

dodał: tfader
Ford Mondeo Hatchback 2.5 Turbo Duratec (220 KM)

Bardzo mocny motor pozwala rozwinac 273km/h!Bardzo dobre prowadzenie przy duzych predkosciach,skutecznie dzialajace hamulce!Bogate wyposazenie!Lubie FORDY bo te auta sa NIEZAWODNE!!!!!

dodał: krzwoz237@wp.pl
Ford Mondeo Kombi 1.8 Duratorq TDCi (100 KM)

Ocena 3/4 bo zaskakuje niska jakość materiałów we wnętrzu i ogólna przeciętność ale daje frajdę z jazdy co nie jest takie oczywiste, Ale najważniejszy jest wygląd i tu 5/5!

dodał: Sławek
Ford Mondeo Hatchback 2.0 Duratorq TDCi DPF (140 KM)

Moim zdaniem marne szanse znaleźć lepszy samochód w cenie do 110tyś. Jest wielki, ładny, ekonomiczny, cichy, szybki... czego chcieć więcej od samochodu. Dla mnie bomba.

dodał: Ravic
  • Zalety
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • + układ jezdny
  • Wady
  • - widoczność
  • - ekonomiczność
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie Ford Mondeo

Ford Mondeo Kombi 2011 Ford Mondeo ST220 Ford Mondeo II Kombi - galeria społeczności Ford Mondeo III Hatchback - galeria społeczności Ford Mondeo 2007 5d Ford Mondeo V - galeria redakcyjna Ford Mondeo IV Kombi 2.0 TDCi 140KM - galeria redakcyjna Ford Mondeo 2007 Kombi Ford Mondeo IV Kombi 1.6 EcoBoost 160KM - galeria redakcyjna Ford Mondeo 2001
Zobacz inne galerie Ford

Opinie o instalacji LPG

Ford Mondeo

  • 1.
  • 3,25 Ford Mondeo I 2.0 i 16V (136KM) 1993r.
    dodał: Dzemek, 02.02.2012

    Autko naprawdę ładnie jeździ na gazie jak i na benzynie,czasami coś potrafi zawieść :) raz na rok trzeba przeczyścić styki bezpieczników instalacji bo w innym wypadku instalacja się wyłącza zaczynają mrugać wszystkie kontrolki na przemian na przełączniku lpg-benzyna albo wcale nie świecą,w tedy na szczęście zostaje nam benzyna i bezproblemowo dojeżdżamy do domu. W tym całym przebiegu ok 180000 km raz wymieniałem parownik koszt 450 zł butle lpg koszt 350 zł przewód główny od zasilania (tankowania lpg) gdyż został zmiażdżony tylnym odbojem obok sprężyny przez złą instalację montażową ,koszt wymiany 150 zł, i do tego przebiegu wymieniany był 3 razy filterek gazy lpg. Autko wciąż dobrze pomyka na lpg i benzynie.Nie falują mi obroty jak to bywa w wielu przypadkach samochodów ,przy ostrej jeździe przy wyrzuceniu auta na luz czasem lubi zgasnąć ale przy normalnej nic takiego się nie dzieje i jest OK.

  • 2.
  • 5,00 Ford Mondeo III 1.8 16V (125KM) 2003r.
    dodał: jano, 29.04.2010

    Auto kupilem nie dawno. teraz ma na liczniku 108.000km. Gaz byl instalowany kdy mial 60.000km. Ja z nim narazie zrobilem 3.500km. Kdy go kupilem, szarpal na gazie. Bylo trzeba wymienic swiece i kable do swiec. Poprzedni wlasciciel o niego bardzo nie dbal. Od tej pory nie mam z gazem problem. Jezdzi bardzo dobrze. Spalanie na trasie miedzy 9 i 10 litrow gazu na 100km. Po przeliczeniu na benzyne to wychodzi do 5 litrow. Na odcinku Wieliczka - centrum Krakowa(16km) spali do 12 l gazu. W samym miescie by chyba bylo i 14l/100km. Do tego trzeba doliczyc benzyne bo zanim sie nie nagrzeje do 20-30 stopni to jedzie na benzynie. Ale to narazie niewiem ile wychodzi. Jestem zadowolony z instalacji gazowej, bo mam duze mocne auto i jezdze za tanio.

  • 3.
  • 5,00 Ford Mondeo II 2.5 i 24V (170KM) 1998r.
    dodał: MIROSŁAW.A, 17.08.2013

    WITAM WSZYSTKICH. WPISALEM SIĘ W FORMUM WIELOKROTNIE JAKO , ŻE OD 1993 ROKU ROBIŁEM W TYM ZAKLADZIE WIELE SAMOCHODÓW. ( FORD MUSTANG 1964R POJ 5000 CCM, FORD MUSTANG 1964 POJ 3200CCM, CHEWROLET CHEVI VAN 1972 R , NAST. OPEL OMEGA MV6 POJ 2600 CCM FORD MONDEO ROK 2000 POJ 2600 , W ROKU 2012 I 2013 SUBARU FORESTER ORAZ MAZDA 3.W LATACH 90-TYCH KILKA MERCEDESÓW (BECZKA).WSZYSTKICH AUT NIE PAMIĘTAM WSZAK MINĘŁO OD PIERWSZEGO MONTAŻU PONAD 20 LAT ALE NIE WYOBRAŻMA SOBIE POWIERZENIA AUTA INNEMU WARSZTATOWI.WIELE OSOB TAM WYSŁAŁEM I KAŻDY JEST DO DZIASIAJ ZADOWOLANY , Z NASTĘPNYM AUTEM WRACA DO TEGO ZAKŁADU.POLECAM WSZYSTKIM!!!

  • 4.
  • 4,50 Ford Mondeo II 1.6 i 16V (90KM) 1997r.
    dodał: hans, 30.09.2009

    W kilka tys. km po zamontowaniu LPG doszło do "wydmuchania" uszczelki spod głowicy (podobno norma dla aut zagazowanych z przebiegiem ponad 100kkm); poza tym żadnych problemów. Ważne: okresowa wymiana filtrów oraz smarowanie wtryskiwaczy LPG (Penetrus lub podobny środek) - bez tego ryzyko awarii (zatarcia) wtryskiwaczy. Różnica w mocy zauważalna lub nie w zależności od jakości LPG. Spalanie poniżej 10l/100km, w trasie przy spokojnej jeździe można było zejść poniżej 8l/100km.

  • 5.
  • 4,00 Ford Mondeo III 1.8 16V (110KM) 2001r.
    dodał: raphael, 06.08.2012

    Witam, samochód kupiłem zagranicą bez instalacji gazowej przejechane 110tyś zamontowałem instalacje 4 generacji starownik STAG 4 wtryski Valtek 4 + Smarowanie gniazd zaworowych fordowi nie zaszkodzi.Instalacja działa bez zarzutu samochód spala w cyklu mieszanym 9litr, najważniejsze to wymiana filtra fazy lotnej i ciekłej wymieniam co 10tyś.Prosta sprawa samemu można wymienić cena filtrów to 18zł. Polecam tylko trzeba dbać Jak dbasz tak masz :)

  • 6.
  • 2,50 Ford Mondeo IV 2.0 Duratec (145KM) 2007r.
    dodał: KOWAL, 13.03.2012

    witam miałem nieprzyjemność zakładać gaz w lublinie na lubartowskiej generalnie partacze oszuści i ludzie nie znający się na montażu,nie umieją usunąć usterek jeżeli ktoś chce montować gaz tej firmy to tylko w Warszawie na ul.chełmżyńskiej tam tez została poprawiona instalacja po centrali w lublinie człowiek z chełmżyńskiej w sposób fachowy i profesjonalny zdjagnozował i usuną usterkę w moim aucie SZCZERZE ODRADZAM MONTAŻ W LUBLINIE

Wszystkie opinie o instalacjach LPG Ford Mondeo

Ford Mondeo

832 komentarze

553 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

emesceemesce

Przymierzam się do zakupu MK4 w kombi z silnikiem 2.2 TDCI 175 KM i skrzynią manualną, ale zastanawiły mnie raporty spalania jakie tu znalazłem. Jak to jest że 4 cyl. diesel na CR II generacji dzwigający nieco ponad 1,5 tony spala aż 10 w mieście a 7,5 w trasie??? Toć moje obecne E39 530d touring w automacie ważące ponad 1,8t tyle spala! Czy ludzie jeździć nie umieją czy faktycznie ta jednostaka jest aż taka łapczywa na ON?

~henry~henry

93 to raczej przetop a nie naprawa

~rucio~rucio

witam miałem mondziaka 1,8 diesel 98rok super jezdziłem nim 5 lat nic się nie działo taka prawda jak dbasz tak masz

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów Ford

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
67 643
Przejechany dystans
42 952 511 km
Zatankowanego paliwa
2 313 804 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
9 272
Wydanych pieniędzy
3 571 021 zł
Średnie wydatki na auto
1 376 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
15 823
Wydanych pieniędzy
4 857 168 zł
Średnie wydatki na auto
1 872 zł
Zobacz dzienniki kosztów Ford (2 595)

Testy zderzeniowe Ford Mondeo

Najnowsze testy zderzeniowe Ford Mondeo przeprowadzone przez Euro NCAP.

Ford Mondeo 2.0 diesel 'Trend/Wagon', LHD
2014

Ford Mondeo
Ford Mondeo

Ford Mondeo
2007

Zobacz wszystkie testy zderzeniowe Ford

Zużycie paliwa Ford Mondeo IV

Na podstawie 460 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: pierdzy_D, dodano: 12.05.2015 18:52

Mam od roku i praktycznie co nie wjadę na stację, to pali dokładnie 5,8l na 100km. Silnik 2.0 TDDI. Trasy różne, dużo jeżdżę krótkich odcinków typu 5km, gdzie się nie zdąży nawet zagrzać. Przy jeżdzie tylko po takich odcinkach, spalanie wynosi takie 6,4l. Gdy już wzrastają do ok. 20-30km, to na luzie jest te 5,7. Średni co nie zajadę, to jest właśnie 5,8-5,9l. Nie zamulam, dużo hamuję silnikiem, staram się przewidywać sytuacje na drodzę, od czasu do czasu dogrzeję silnik i turbinkę. Na ekspresówce tak przy 120-130 pali takie 6,1. Skrzynia piątka, dlatego obroty wtedy wyższe. Ale generalnie spalanie mega według mnie. Opony 16, olej napędowy zwykły, nie jakieś tam verwy itp.. Typowo po mieście, czyli kroki, światła, stanie itp. na 1 tankowaniu przejeżdżam max ze 40km (na jednym zbiorniku robię 850-950km), dlatego może spalanie jest niskie. Generalnie za tą cenę, to samochód jest magia. Zrobisz 200km i nie jest się w ogóle zmęczonym.

pełny raport Ford Hatchback 2.0 TDDi

autor: MB, dodano: 23.11.2013 13:23

Rewelacyjne auto pod względem wygody oraz pod względem osiągów. Przed zakupem dużo zastanawiałem się nad wyborem silnika. Po zasięgnięciu wielu opinii postawiłem na 1.8 16v 125KM - ten silnik to same zalety: łańcuch rozrządu (wymiana po 230-250 tys. km), mało awaryjne koło dwumasowe i brak skomplikowanej elektroniki. Samochód naprawdę godny polecenia. Mam good 4 lat. Kupiłem przy przebiegu 120 tyś km przebiegu i od razu założyłem gaz. Przejechałem już na gazie prawie 60 tyś km i żadnych poważnych problemów z instalacją, czy silnikiem . Super trzyma się drogi, zawieszenie jest bardzo dobre - oczywiście nie uchroni się przed wymianą eksploatacyjnych rzeczy takie jak łożyska, wahacze, łączniki stabilizatorów, ale ceny oryginałów nie są duże, a wytrzymują dwa razy więcej km niż zamienniki. Spalanie jest na bardzo dobrym poziomie. Mam instalację BRC Sequent 24 (oczywiście tylko z lubryfikacją - w silnikach Forda bardzo ważne jest dodatkowe smarowanie zaworów, z uwagi na to, iż spalany gaz jest znacznie bardziej suchym paliwem niż benzyna, kto nie zakłada, ten za długo nie pojeździ i po 80-100 tys. km będą problemy). Spalanie : miasto to 11-12 l (jazda dynamiczna), trasa 9.5/10.5 LPG - zależnie od stylu jazdy, także znakomicie. Taniej się nie da przy tej klasie i wielkości samochodu.

pełny raport Ford Hatchback 1.8 16V

autor: darios7, dodano: 28.01.2013 12:32

Średnie minimalne sprawdziłem na trasie Katowice Żory (codzienny dojazd do pracy, Katowice oczywiście korki, prędkość 10-30 km/h, a potem trasa i prędkość 90-110 km/h). Maksymalnie potrafi 7,5 wziąć ale głownie dla tras polegających na staniu w korkach z załączoną klimatyzacją w bardzo ciepłe dni. Przy bardzo oszczędnym obchodzeniu się z gazem na trasie i prędkości ok 105 km/h (wg mnie optymalna dla spalania i zachowania rozsądnej prędkości przelotowej) 5.1-5.2 jest realne. Paradoksalnie jazda na tempomacie powinna sprawić, że spalanie spadnie zmaleje a tu zonk - jest wyższe o około 0,2-0,5 l (kwestia podjazdów pod wzniesienia). Przy depnięciu na trasie powyżej 160-170 na tempomacie potrafi wziąć 8,5-9 litrów. Wszystkie wyniki podane przy ciągle załączonej klimatyzacji. Poprzednio jeździłem 1,8 bez DPF-a i spalanie było w podobnych zakresach - około pół litra mniej przy prędkościach do 120 km/h. Potem w baku robił się wir i spalanie dla silnika 1,8 rosło w zastraszającym tempie.

pełny raport Ford Kombi 2.0 Duratorq TDCi DPF
Dodaj typowy słaby punkt

Skarbnica wiedzy o Ford Mondeo IV

Podziel się wiedzą

Dane techniczne Ford Mondeo IV

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   200   400   600   800   1k

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Zobacz dane techniczne Ford Mondeo IV
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali Ford Mondeo, oglądali także