Szukaj

Informacje o Ford Puma I 1.4 16V 90KM 66kW 1997-2002

Lata produkcji: 1997 – 2002
Segment: Auta sportowe
Mały samochód sportowy (segment G; choć auto bywa też pozycjonowane w segmencie B) produkowany w latach 1997-2002. Konstrukcyjnie Puma była spokrewniona z Fordem Fiesta. Stylistycznie stanowiła kontynuację fordowskiej koncepcji „New Edge”, którą zapoczątkował model Ka. Puma została dobrze przyjęta na rynku, również przez ekspertów, czego dowodem były nagrody, m.in. samochodu roku wg „Top Gear” (1998) oraz najlepszego samochodu sportowego roku 2001 wg „What Car”. Po zakończeniu produkcji, model nie doczekał się swojego następcy. Częściowo na bazie Pumy powstał natomiast Ford StreetKa.
czytaj więcej
Powagosław
Przyjemne, oryginalne, sportowe auto, które powstało z bardzo typowej, miejskiej Fiesty, nie mającej zbyt wiele wspólnego ze sportową jazdą. Agresywna sylwetka do dziś robi wrażenie. ~Powagosław
Luzacjusz
Ponoć kobiety uważają Forda Pumę za najseksowniejszy samochód na świecie. Założę się, że te same kobiety wybrałyby Krzysztofa Ibisza najseksowniejszym facetem globu. Wniosek pierwszy - trudno zrozumieć kobiety. Wniosek drugi - Puma jest fajna, ale jakoś zajeżdża mi tanim spojlerem. ~Luzacjusz
Produkowany od 1997 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1388 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76 x 76,5 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

3,5
~Maniolo
Ford Puma I
Coupe 1.4 16V 90KM 66kW
Fajna, zgrabna pumka, słaba elektryka, blacha... jak się trafi dobra, to warto się zainteresować. Potrafią być głupie usterki, typu gaśnie bo lewe powietrze, kiepskie sprzęgło, ale wystarczy się przyzwyczaić. Sztywne zawieszenie, sportowe ;p Na lpg pali niecałe 10l, problem mam z ABS i kontrolą trakcji, tylko kogo to obchodzi.... aż tak potrzebne to to nie jest, bo sama z siebie świetnie się prowadzi. Lubi szybkie, ciasne zakręty, za to lubię Pumkę. Jako pierwsze auto czy jako 1 z pierwszych lub dla kobiety czy dojazdy do pracy to warto. Małe, zwinne autko.
3,3
~Monia
Ford Puma I
Coupe 1.4 16V 90KM 66kW
Samochód ten posiadam ponad pół roku. Pierwszą usterką było popsucie się mechanizmu otwierania klapy bagażnika, następną wspomaganie kierownicy, następną otwieranie szyby od strony kierowcy, następną wentylator ogrzewania...największy szok przeżyłam jak mechanik powiedział mi, że samochód nadaje się tylko do kompletnego remontu z powodu RDZY !!! progi, podłoga, błotniki...wszystko ZARDZEWIAŁE. Koszt naprawy ok. 2000 zł. Jedynie co mogę teraz powiedzieć to proponuję przed zakupem dokładnie obejrzeć samochód w warsztacie ze szczególnym zwróceniem uwagi na RDZĘ !!! Dlatego uważam, że to koszmarny samochód.
4,1
~Jedras
Ford Puma I
Coupe 1.4 16V 90KM 66kW
Polecam to autko szczególnie młodym aktywnym osobom lubiącym się wyróżniać. Ładnie się prezentuje i czasami potrafi wzbudzić spore zainteresowanie. Chciałbym obalić mit że jest bardzo mało miejsca z tyłu. Mam 195cm wzrostu i bez problemu przewoziłem za sobą osoby mające 180 cm. Wiadomo że nie mają tam super wygodnie ale jechać się da ;) Puma ma 2 dość duże wady, a mianowicie: przy jego zakupie szczególnie teraz gdy samochody nie są już pierwszej młodości, trzeba się liczyć z kosztami związanymi z blacharką. Niestety jak każde fordy są bardzo podatne na rdzę. Drugim minusem jest spalanie ale coś za coś ;)
Średnie spalanie dla Ford Puma I 1.4 16V 90KM 66kW 1997-2002
7,7
l/100 km
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Ford Puma I
Coupe 1.4 16V 90KM 66kW
Na trasie jadąc 100 i trzymając obroty deko poniżej 3000rpm wychodzi 6. Normalnie jeżdżąc 50/50 miasto trasa 7-7,5. Najwięcej zimą zjada w mieście 10. Może spalała by mniej, ale seryjne 195/50 R15 na to mu nie pozwalają, aczkolwiek świetnie dają bezpieczne odczucie jazdy samochodem jak po szynach. W aucie zakochuje się każdy kto choć raz dozna przyjemności pokierowania nim. Świetnie wygłuszone wnętrze, przejrzystość widzenia zza kierownicy i bardzo sprawnie działające ogrzewanie są wielkimi plusami auta. Z minusów jest tylko i wyłącznie korodujące podwozie i nadkola. Receptą na to są chlapacze, w które auto nie zostało wyposażone. Polecam :)
7,2
Ford Puma I
Coupe 1.4 16V 90KM 66kW
PUMKE MAM OD 2 MIESIECY.AUTKO KUPIONE ZONIE NA DOJAZDY DO PRACY(DOM-PRACA-DOM=70KM GŁÓWNIE TRASA).NIE UKRYWAM ZE CHODZILO MI O NISKIE SPALANIE DLATEGO TEZ KUPIŁEM 1.4 . OCZYWISCIE ZAŁOZONA SEKWENCJA I CO DO SPALANIA TO SREDNIO AUTKO ZONIE PALI 7.5-max8L LPG PREDKOSC 100km/h przez 20km kolejne 15km predkość 60-80 gorsza nawierzchnia) CIEKAWOSTKA;) DZIS POKONALEM TRASE 207km I Z CIEKAWOSCI BYŁA TO JAZDA MAX EKO PREDKOSC MAX 100km/h PRZEZ 30km RESZTA NAJCZESCIEJ 70-85km/h OCZYWISCIE HAMOWANE SILNIKIEM JAK NAJMNIEJ UZYWANY HAMULEC ,UTRZYMYWANIE STALEJ PREDKOSCI itp itd OCZYWISCIE TANKOWANE NA STARCIE I NA KOŃCU NA TEJ SAMEJ STACJI ORLEN WYNIK 5.56L LPG ZASKOCZYLO MNIE TO BARDZO FAKT PISTOLET NA KONCU NIE WYPIŁ ALE WIDAC BYLO ZE JUZ BARDZO ZWOLNIŁ I PRACOWNIK ORLENU PRZERWAŁ(A W PRZYPADKU ZAMONTOWANIA BUTLI POD AUTEM W MIEJSCU KOLA ZAPASOWEGO PODOBNO PISTOLET NIE ZAWSZE WYBIJE) MIMO TO PRZYJMUJAC ZE AUTO SPALILO 6L LPG I TAK UWAZAM ZA WYNIK REWELACYJNY POZATYM CZESCI JAK DLA MNIE BARDZO TANIE PRZYJEMNIE SIE JEZDZI JAK NA TAK MALE AUTO FAJNIE TRZYMA SIE DROGI NIEZLE TŁUMI BARDZO ŁADNIE WYKONANE WNETRZE(OCZYWISCIE JAK NA SWOJA KLASE) MIŁE AKCENTY W POSTACI BIAŁYCH ZEGARÓW ALUMINIOWYCH WSTAWEK I GRĄZKA ZMIANY BIEGÓW- SKRZYNIA SUPER -SWIETNIE PRACUJE KROTKO Z LEKKIM OPOREM BARDZO FAJNIE A WADY ? TEZ SA ROZCZAROWALO MNIE TO ZE NIE CZUC TYCH 90KONI.... MOZE DLATEGO ZE JA UZYWAM DUZO MOCNIEJSZEGO AUTA WIDOCZNOSC - SŁABIUTKA MI TO NIE WADZI NO ALE .... I JESZCZE JEDNA WADA.... KOROZJA WYDAJE MI SIE ZE TO NAJSŁABSZA STRONA TEGO AUTA. MAJAC NA UWADZE TO ZE MIALEM DOCZYNIENIA Z CLIO II , 206, PUNTEM II - CZYLI AUTAMI ZA PODOBNE PIENIADZE PUME BARDZO POLECAM - I TEN JEJ WYGLĄD..... :)
7,2
Ford Puma I
Coupe 1.4 16V 90KM 66kW
PUMKE MAM OD 2 MIESIECY.AUTKO KUPIONE ZONIE NA DOJAZDY DO PRACY(DOM-PRACA-DOM=70KM GŁÓWNIE TRASA).NIE UKRYWAM ZE CHODZILO MI O NISKIE SPALANIE DLATEGO TEZ KUPIŁEM 1.4 . OCZYWISCIE ZAŁOZONA SEKWENCJA I CO DO SPALANIA TO SREDNIO AUTKO ZONIE PALI 7.5-max8L LPG PREDKOSC 100km/h przez 20km kolejne 15km predkość 60-80 gorsza nawierzchnia) CIEKAWOSTKA;) DZIS POKONALEM TRASE 207km I Z CIEKAWOSCI BYŁA TO JAZDA MAX EKO PREDKOSC MAX 100km/h PRZEZ 30km RESZTA NAJCZESCIEJ 70-85km/h OCZYWISCIE HAMOWANE SILNIKIEM JAK NAJMNIEJ UZYWANY HAMULEC ,UTRZYMYWANIE STALEJ PREDKOSCI itp itd OCZYWISCIE TANKOWANE NA STARCIE I NA KOŃCU NA TEJ SAMEJ STACJI ORLEN WYNIK 5.56L LPG ZASKOCZYLO MNIE TO BARDZO FAKT PISTOLET NA KONCU NIE WYPIŁ ALE WIDAC BYLO ZE JUZ BARDZO ZWOLNIŁ I PRACOWNIK ORLENU PRZERWAŁ(A W PRZYPADKU ZAMONTOWANIA BUTLI POD AUTEM W MIEJSCU KOLA ZAPASOWEGO PODOBNO PISTOLET NIE ZAWSZE WYBIJE) MIMO TO PRZYJMUJAC ZE AUTO SPALILO 6L LPG I TAK UWAZAM ZA WYNIK REWELACYJNY POZATYM CZESCI JAK DLA MNIE BARDZO TANIE PRZYJEMNIE SIE JEZDZI JAK NA TAK MALE AUTO FAJNIE TRZYMA SIE DROGI NIEZLE TŁUMI BARDZO ŁADNIE WYKONANE WNETRZE(OCZYWISCIE JAK NA SWOJA KLASE) MIŁE AKCENTY W POSTACI BIAŁYCH ZEGARÓW ALUMINIOWYCH WSTAWEK I GRĄZKA ZMIANY BIEGÓW- SKRZYNIA SUPER -SWIETNIE PRACUJE KROTKO Z LEKKIM OPOREM BARDZO FAJNIE A WADY ? TEZ SA ROZCZAROWALO MNIE TO ZE NIE CZUC TYCH 90KONI.... MOZE DLATEGO ZE JA UZYWAM DUZO MOCNIEJSZEGO AUTA WIDOCZNOSC - SŁABIUTKA MI TO NIE WADZI NO ALE .... I JESZCZE JEDNA WADA.... KOROZJA WYDAJE MI SIE ZE TO NAJSŁABSZA STRONA TEGO AUTA. MAJAC NA UWADZE TO ZE MIALEM DOCZYNIENIA Z CLIO II , 206, PUNTEM II - CZYLI AUTAMI ZA PODOBNE PIENIADZE PUME BARDZO POLECAM - I TEN JEJ WYGLĄD..... :)
Ford Puma I