Szukaj

Informacje o Ford Puma I 1.6 i 16V 103KM 76kW 2001-2002

Lata produkcji: 2001 – 2002
Segment: Auta sportowe
MaÅ‚y samochód sportowy (segment G; choć auto bywa też pozycjonowane w segmencie B) produkowany w latach 1997-2002. Konstrukcyjnie Puma byÅ‚a spokrewniona z Fordem Fiesta. Stylistycznie stanowiÅ‚a kontynuacjÄ™ fordowskiej koncepcji „New Edge”, którÄ… zapoczÄ…tkowaÅ‚ model Ka. Puma zostaÅ‚a dobrze przyjÄ™ta na rynku, również przez ekspertów, czego dowodem byÅ‚y nagrody, m.in. samochodu roku wg „Top Gear” (1998) oraz najlepszego samochodu sportowego roku 2001 wg „What Car”. Po zakoÅ„czeniu produkcji, model nie doczekaÅ‚ siÄ™ swojego nastÄ™pcy. Częściowo na bazie Pumy powstaÅ‚ natomiast Ford StreetKa.
czytaj więcej
Powagosław
Przyjemne, oryginalne, sportowe auto, które powstało z bardzo typowej, miejskiej Fiesty, nie mającej zbyt wiele wspólnego ze sportową jazdą. Agresywna sylwetka do dziś robi wrażenie. ~Powagosław
Luzacjusz
Ponoć kobiety uważają Forda Pumę za najseksowniejszy samochód na świecie. Założę się, że te same kobiety wybrałyby Krzysztofa Ibisza najseksowniejszym facetem globu. Wniosek pierwszy - trudno zrozumieć kobiety. Wniosek drugi - Puma jest fajna, ale jakoś zajeżdża mi tanim spojlerem. ~Luzacjusz
Produkowany od 2001 do 2002 roku
Pojemność skokowa 1596 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 103 KM (76 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 79 x 81,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,4 /5 Åšrednia dla segmentu 4,2

Zalety

+ Silnik + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Ergonomia - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ford Puma I