Szukaj

Informacje o Ford S-Max

Lata produkcji: 2006 – teraz
Segment: VANy
Ford S-Max to produkowany od roku 2006, duży usportowiony van (segment K), który według koncepcji Forda uzupełnić miał lukę pomiędzy kompaktowym MPV C-Max, siedmioosobowym vanem Galaxy oraz Mondeo kombi, z którym dzieli wiele komponentów. Jest pierwszym samochodem Forda, wytworzonym zgodnie z ideą „Kinetic Design”. Jest także pierwszym modelem amerykańskiej marki, który w pierwszej dekadzie XXI wieku zdobył tytuł Europejskiego Samochodu Roku (2007). Druga generacja Forda S-Maxa zadebiutowała na rynku w roku 2015.
czytaj więcej
Powagosław

Poprawcie mnie, jeśli się znacząco mylę, ale czy dziś nie jest to najlepiej narysowany van na rynku? Jeśli chodzi o vany Forda, z całą pewnością najlepiej oddaje to, czym tego typu model ma być: duży, praktyczny, zaprojektowany z pazurem, a wszystko to bez zbędnych kompromisów.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, Ford dla polityki prorodzinnej zrobił w naszym kraju o wiele więcej niż wszyscy ministrowie od czynników społecznych razem wzięci. W dodatku promocję wielodzietności opakował w całkiem atrakcyjne szaty.

~Luzacjusz

Ford S-Max – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Ford S-Max

Liczba ocen: 300
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Stosunek jakość/cena - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

5,0
~TomEnRobbin12
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi 140KM 103kW
Bardzo miłe zaskoczony Fordem S- Max em, 2.0 TDCi Titanium Powershift, pojemny, przestronny, duży rodzinny samochód na zakupy i duże, długie wyprawy. Każdy z pasażerów ma dużo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Bardzo wygodne fotele- z przodu możliwość regulacji elektronie. Fotele z tyłu każdy z osobna ma kilka możliwości regulacji. Skrzynia Powershift bardzo dobrze się sprawuje. Podgrzewane szyby bardzo fajnie reagują przez zimę. Bardzo duży bagażnik z możliwością zakupu 2ch dodatkowych siedzeń 3go rzędu. Może jedynym małym minusem jest kolor czarny perłowy, który bardzo przyciąga słońce. Ale klimatyzacja bardzo dobrze sobie radzi w każdych warunkach nawet w Hiszpanii przez okres wakacyjny. Polecam.
4,7
~overhwelming
Ford S-Max I
Van 2.0 i 16V 145KM 107kW
Bardzo lubię to auto, świetnie się prowadzi i daje radość z jazdy. IMHO ładnie i zadziornie wygląda jak na te gabaryty. Miewa swoje humory, np problemy z odpalaniem po 15min postoju (trzeba dodać gazu), czy olej extra 1l na 10 000 (tak tak wiem te delikatne pierścienie do zrobienia w przyszłości). Póki co nic poważnego. Na miasto i trasę od czasu do czasu wystarczający i potrafiący czasami zaskoczyć osiągami mimo opinii muła (polecam sprawdzić zawór sterujący klapami i wężyki czy są szczelne, bez pęknięć). Pozdrawiam
4,4
~el.jot
Ford S-Max I
Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Samochód jest kompletnie incognito. Nikt Cię w nim nie zapamięta, nikt nie zwróci uwagi. S-Maxów jeżdżą tysiące, niczym się nie wyróżniające zwykle takie trochę większe kombi - dla mnie to raczej minus, wolę unikatowe specyficzne samochody ale... Całokształt wypada zdecydowanie na plus Forda. Nie ma się do czego przyczepić, nawet na silę. Duży, pakowny, wygodny - jest. Rodzina zadowolona. Siedem miejsc - jest. I nawet w trzecim rzędzie da się w miarę normalnie usiąść. Precyzyjne zawieszenie - jest. Jedzie jak po szynach. Dynamiczny mało palący silnik - to też jest. Części i serwis w normalnych cenach - no też jest. Każdy mechanik wie jak naprawiać forda. I wisienka na torcie - odgłos upuszczania ciśnienia z turbiny po przegarowaniu. No bajka - jak w Need for Speed :) a to przecież dzieciowóz. Zwykły "nudny" VAN który niczego nie udaje, ale wszystko mu się udaje.

Raporty spalania Ford S-Max

Liczba raportów: 410
Średnie spalanie dla Ford S-Max
5,2 – 11,3
l/100 km
6,4 – 11,2
l/100 km
11,5 – 13,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Ford S-Max II
Van 2.0 TDCi 180KM 132kW
W świecie idealnym, gdzie w mieście poruszacie się płynnie z dozwoloną prędkością na tempomacie spalanie tego auta jest śmiesznie niskie - można spokojnie zejść do 5.5-6l/100km. Jest to jednak niemożliwe w warunkach gdzie lewym pasem na dozwolonej 60tce jedzie pani 45km/h będąc przekonaną, że robi to zgodnie z przepisami(prawy pas wolny). Realnie po mieście, w korkach S-max wypije ok 9litrów co i tak uważam za dobry wynik, biorąc pod uwagę jego gabaryt i napęd AWD. W trasie jedzie się bajkowo, auto prowadzi się stabilnie spalając przy tym ok 6.6l przy predkosci 120km/h. Jadąc szybciej autostradą - przy 140km/h spali ok 7.5l. W obydwu przypadkach 5 osób w aucie z bagażami. Reasumując: diesel z dpf lubi trasy a nie miasto. Jak jeździsz tylko po mieście to zajedziesz wtryski i filtr cząstek stałych.
6,8
Ford S-Max I
Van 2.0 TDCi 140KM 103kW
Spalanie przy tym wielkim samochodzie idealne, najmniej spaliło mi auto podczas podróży na lokalnych drogach niecałe 300km średnia wyszła 4,5l/100 ale nie przekraczane było 100km/h. Natomiast , że nogę mam ciężką i nie oszczędzam na trasie to lata zawsze 120-145 tam gdzie można:) Średnie spalanie jakie mi wyszło to 6.9 ON /100km dane na podstawie przejechaniu ostatnich 79tyś km. Miasto-trasa /50%/50% - stan licznika 390tyś km. Auto uważam, za niesamowite, nazywam go czołg - niezawodne , niezniszczalne , ogromne, wygodne, rodzinne, oszczędne.
10,8
Ford S-Max I
Van Facelifting 2.0 Duratec 145KM 107kW
Silnik słaby i zmulony, a spalanie duże. Przy prędkości autostradowej w trasie (140km/h) potrafi łyknąć nawet 15l. Masakra. W jeździe mieszanej (miasto 50tys, do miasta mam 10km z wioski, korków raczej brak) spalanie dobija do 10l przy naprawdę oszczędnej jeździe. W trasie pali 10l, gdy nie przekraczasz 100km/h

Usterki Ford S-Max

Liczba wpisów: 30
Przegrzewanie się silnika
  • Ford S-Max II Van 2.0 TDCi 180KM 132kW 2015-2018
  • układ chłodzenia
  • 87 tys. km
Witam. Posiadamy w rodzinie Forda S-MAX drugiej generacji z silnikiem 2.0 TDCI 180 km z 2018 roku. Podczas podróży autostradą wyskoczył komunikat o przegrzaniu jednostki napędowej. Wskaźnik temperatury na 120 st. Niezwłocznie zatrzymałem pojazd na pasie awaryjnym i zgasiłem silnik. Po otwarciu maski okazało się, że płyn w zbiorniczku się gotuje i wentylatory pracują na najwyższym biegu. Górny przewód wychodzący z termostatu był parzący, a dolny zimny. Samochód został odholowany do warsztatu gdzie uszczelnili jakiś przewód podciśnienia ale nic to nie dało. Samochód nadal się grzeje. Na biegu jałowym jest w porządki tzn. temperatura trzyma 90 st. ale podczas jazdy tym bardziej poza terenem zabudowanym wskazówka temperatury po przejechaniu paru km przekracza 90 stopni i rośnie. Wystarczy wrzucić luz i temperatura znowu po chwili się normuje. Z nawiewów leci raz gorące powietrze, a raz letnie. Uszczelkę pod głowicą jak o samą głowicę wykluczono jako usterkę. Brak płynu w oleju jak i oleju i spalin w płynie. Płynu również nie ubywa. Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Odgłos tarcia metalu o metal skrzynia automat TF81SC / DURASHIFT
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • układ napędowy
  • 283 tys. km
Skrzynia automat tf81sc. Niepokojący odgłos szurania, tarcia, rezonansu ciężko to jednoznacznie określić ale jest słyszalne tylko na 4, 5 lub 6 biegu w niskim zakresie obrotów od około 1600 do 2000 rmp, potem znika. Początkowo myślałem że toskrzynia ale może to coś rezonuje ? wydech sprawdzony, osłona termiczna przykręcona. Myślalem o konwerterze i łożysku ale według mnie to dźwięk by się nasilał wraz ze wzrostem prędkości obrotowej a tutaj przy wysokich prędkościach czy tez obrotach wszystko ustaje. Czy ktoś mógłby nakierować na rozwiązanie problemu ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Spalony moduł od klimatyzacji i moduł od nawiewu oraz fleszowanie świateł przy zmianie biegów na zimnym silniku
  • Ford S-Max I Van 2.0 TDCi 140KM 103kW 2006-2010
  • instalacja elektryczna
  • 230 tys. km
Witam. Mam problem z modułem od nawiewu latem spalił się wymieniłem na nowy chodził do tej pory gdy ustawiałem nawiew na maxa na zimnym silniku wyłączał się po przejechaniu kilku kilometrów było już ok teraz wogle nie działa a modułu od klimy już nie wymieniałem do tego na zimnym silniku przy zmianie biegów światła fleszują
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
5,0
Ford S-Max I
Van 2.5 i 20V 220KM 162kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 170 tys. km
użytkowana przez: 195 tys. km
Polecam zlecenie montażu instalacji LPG w swoim aucie firmie AUTO MIX. U mnie instalacja była montowana w Ford S-Max 2.5T, konieczne było przerobienie podłogi i układu wydechowego, dlatego tanio nie było, ale za to rok czasu bez najmniejszej awarii. Szukając firmy, która wykona instalację często spotykałem się z brakiem wiedzy ze strony firm, które wysyłały mi wycenę...
5,0
Ford S-Max I
Van 2.0 i 16V 145KM 107kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Instalację BRC SQ 32 założyłem mimo, że naczytałem się że ten silnik nie dogaduje się z LPG. Okazało się jednak inaczej. Wystarczy dobrze dobrana instalacja plus regulacja i nie ma problemów. Instalację użytkuję już trzeci rok, przejechane mam 70 tys.km, na gwarancji byłem na 4 przegladach, gdzie głównie chodziło o wymianę filtrów. Przez ten czas nic niepokojącego się nie...
5,0
Ford S-Max I
Van 2.0 i 16V 145KM 107kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 200 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Silnik dobrze zniósł gaz, mimo że zakładany był przy przebiegu pow. 200 tys.km. Instalacja (BRC SQ 32) zwróciła mi się już przy przebiegu ok 20 tys.km. Średnie spalanie wychodzi mi ok 10l w zależności od "załadunku". Auto dalej dynamiczne, nic nie straciło na swojej mocy.
Ford S-Max