Szukaj

Informacje o Ford S-Max II

Lata produkcji: 2015 – teraz
Segment: VANy
Debiutująca na rynku w roku 2015, najnowsza i obecnie produkowana druga generacja modelu. Jej pierwowzorami koncepcyjnymi były dwa prototypy: S-Max Concept z 2014 roku oraz Vignale. Choć, podobnie jak poprzednik, Ford S-Max II jest powiązany konstrukcyjnie z Mondeo (oba samochody zbudowano na tej samej płycie podłogowej: Ford CD4 Platform), to stylistycznie wersji produkcyjnej auta najbliżej do modelu Focus III oraz Fiesta VII. Samochód zaprojektował Rolf Deges.
Powagosław

Poprawcie mnie, jeśli się znacząco mylę, ale czy dziś nie jest to najlepiej narysowany van na rynku? Jeśli chodzi o vany Forda, z całą pewnością najlepiej oddaje to, czym tego typu model ma być: duży, praktyczny, zaprojektowany z pazurem, a wszystko to bez zbędnych kompromisów.

~Powagosław
Luzacjusz

Tak, Ford dla polityki prorodzinnej zrobił w naszym kraju o wiele więcej niż wszyscy ministrowie od czynników społecznych razem wzięci. W dodatku promocję wielodzietności opakował w całkiem atrakcyjne szaty.

~Luzacjusz

Ford S-Max II – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Ford S-Max II

Liczba ocen: 44
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wyciszenie + Układ jezdny

Wady

- Silnik - Stosunek jakość/cena - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Jan
Ford S-Max II
Van 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Auto świetne. Wygodne, komfortowe, ciche idealne na trasy. Ze względu na wielkość mało poręczne do miasta. Silnik wspaniały, daje radość z jazdy, automatyczna skrzynia moim zdaniem bardzo dobrze wybiera, choć czasami coś szarpnie, faluje, nie miałem jednak doświadczenia ze skrzyniami automatycznymi. Klimatyzacja, ogrzewanie działa bardzo dobrze. Na uwagę zasługują światła led, które same dostosowują się do warunków na drodze, i dzięki nim jazda w nocy jest o wiele bardziej komfortowa. Dodatkowe siedzenia w bagażniku tylko dla małych dzieci.
4,8
~Jan
Ford S-Max II
Van 2.0 EcoBoost 240KM 177kW
Auto świetne. Wygodne, komfortowe, ciche idealne na trasy. Ze względu na wielkość mało poręczne do miasta. Silnik wspaniały, daje radość z jazdy, automatyczna skrzynia moim zdaniem bardzo dobrze wybiera, choć czasami coś szarpnie, faluje, nie miałem jednak doświadczenia ze skrzyniami automatycznymi. Klimatyzacja, ogrzewanie działa bardzo dobrze. Na uwagę zasługują światła led, które same dostosowują się do warunków na drodze, i dzięki nim jazda w nocy jest o wiele bardziej komfortowa. Dodatkowe siedzenia w bagażniku tylko dla małych dzieci.
4,8
~Pawel
Ford S-Max II
Van 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
Kupiony po dluzszych analizach jako pakowne auto rodzinne.Jako takowe spisuje sie na 6.Auto jest komfortowe,bardzo ciche i dobrze wyposazone,no i oczywiscie mega pakowne. Parkowanie tym tzw”kolosem”dzieki czujnikom,kamerom dziecinnie proste,widocznosc rowniez bardzo dobra.Wykonanie na bardzo dobrym poziomie tutaj nie odstaje nawet od drozych klas premium.a i jeszcze te światla full led dynamic -jak mozna bez tego bylo życ;).Po roku w srodku brak sladow uzycia(uwaga dwójka malych dzieci z tylu i tapierka daje rade)jedynie sa slady na tym okropnym pianoblack plastki w konsoli srodkowej-pytanie to tę modę zapoczątkował. zeby nie bylo sutoma swoje wady,o tym poniżej, niemniej gorąco polecam zakup sMax’a
Średnie spalanie dla Ford S-Max II
5,2 – 10,5
l/100 km
6,8 – 8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Ford S-Max II
Van 2.0 TDCi 180KM 132kW
W świecie idealnym, gdzie w mieście poruszacie się płynnie z dozwoloną prędkością na tempomacie spalanie tego auta jest śmiesznie niskie - można spokojnie zejść do 5.5-6l/100km. Jest to jednak niemożliwe w warunkach gdzie lewym pasem na dozwolonej 60tce jedzie pani 45km/h będąc przekonaną, że robi to zgodnie z przepisami(prawy pas wolny). Realnie po mieście, w korkach S-max wypije ok 9litrów co i tak uważam za dobry wynik, biorąc pod uwagę jego gabaryt i napęd AWD. W trasie jedzie się bajkowo, auto prowadzi się stabilnie spalając przy tym ok 6.6l przy predkosci 120km/h. Jadąc szybciej autostradą - przy 140km/h spali ok 7.5l. W obydwu przypadkach 5 osób w aucie z bagażami. Reasumując: diesel z dpf lubi trasy a nie miasto. Jak jeździsz tylko po mieście to zajedziesz wtryski i filtr cząstek stałych.
7,7
Ford S-Max II
Van 2.0 EcoBlue 150KM 110kW
Po mieście zależy od ciężaru nogi między 6,5 a 10L bez start stop moim zdaniem zabija to tylko turbo trasa 130km/h to okolice 6,2/6,5, 180/200km/h do 11L zależy czy napakowany czy nie. Średnio do 7L moim zdaniem rewelacja jak na taką kolumbrynę, wygłuszenie kabiny bardzo dobre fotele wygodne a prowadzenie jak dobre hot-hatche to nie Mercedes czy inne takie ale za te pieniądze naprawdę wiele nie ustępuje pod każdym względem a wersja Vignale to już zamiata konkuręcje Polecam
7,6
Ford S-Max II
Van 1.5 EcoBoost 160KM 118kW
estem zaskoczony pozytywnie, bałem się tego zużycia i parę razy sprawdzałem czy komputer nie przekłamuje, ale jest zgodność z tankowaniem pod korek i liczeniem manualnym zużycia. W mieście wychodzi 8-8,5, za to na trasie super oszczędny. Lekko można zejść poniżej 7 (5 osób), W 7 osób to już tak 7,4 ciągnie
Ford S-Max II