Szukaj

Informacje o Ford Transit

Lata produkcji: 1953 – teraz
Segment: Dostawcze
Ford Transit to produkowany od roku 1953 duży samochód dostawczy, będący w historii motoryzacji jednym z najpopularniejszych samochodów w swojej klasie i zarazem najlepiej sprzedający się samochód dostawczy w Europie. W niektórych krajach samochody zbliżone rozmiarami do tego modelu Forda określa się wręcz mianem „Transit”, co nie może dziwić, gdy weźmie się pod uwagę, że od momentu debiutu zakupiło go prawie 6 milionów nabywców. Ford Transit jest wysoce utytułowanym modelem, mi.n. dwukrotnie (w roku 2001 oraz 2007) zdobył nagrodę Van of the Year. Ten najdłużej produkowany samochód Forda jest obecnie oferowany w swojej siódmej odsłonie.
czytaj więcej
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Ford Transit

Liczba ocen: 334
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Bezawaryjność (poważne usterki) - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,9
~Kamil
Ford Transit IV
Furgon 2.5 D 80KM 59kW
Samochód jeśli chodzi o wytrzymałość i ładowność jest bardzo wytrzymały, można ładować i tak samo jedzie bez obciążenia jak z obciążeniem. Plusem są wygodne fotele, przestrzeń kierowcy i elastyczna skrzynia, można jechać 5-biegiem 50 i w ogóle nie redukować, przy przyspieszaniu. Dobra widoczność do przodu, prosty, trwały diesel. Ogólnie samochód na trasy jest za wolny, owszem da się jechać dalej lecz ten wolnossacy diesel przy rozpedzeniu się po paru minutach do 100km/h i v-max 110-120 wiecej nie pójdzie chyba że z górki. więć optymalna prędkośc dla niego to 80km/h i jeszcze w miarę motor cicho chodzi. Wyprzedzanie nim to dramat, jeśli np chcemy wyprzedzić traktor to musimy się dobrze rozpędzić, a jazda pod góre np po bieszczadach, bo tam często jeździłem to istny koszmar, auto do góry jedzie, bo jedzie, zdaję się jakby miał stanąć, lecz daję radę niczym traktor w polu, hamując przy tym ruch na drodze, rozpedzając sie przed wzniesieniami np do 100 to samochód potrafi zwolnić do 40 pod koniec wzniesienia, więc jak się rozpedzimy to sie jedzie w miarę ok, jak przyjdzie nam kogoś wyprzedzić np jadącego za wolno przykładowo 50km/h to nawet redukcja nie pomoże, bo trzeba dłuuugiej prostej. Silnik wytrzymały, skrzynia też, hamulce to spowalniacze, przyśpieszenia brak, plus to niskie zużycie ropy, po górach to gaz w podłogę całą drogę żeby to jechało.
3,9
~cubici
Ford Transit VII
Furgon 2.2 TDCi 125KM 92kW
Z przykrością stwierdzam, że auto jest gorsze od poprzednika. Jestem fanem Transitów jeśli chodzi o auta użytkowe dlatego z niecierpliwością czekałem na moment kiedy zasiądę za kierownicą. No i jak się okazało bardzo się rozczarowałem. Silnik na zimno chodzi jakoś dziwnie. Jak się rozgrzeje jest lepiej. Auto strasznie wpada w "buczenie" przy niskich obrotach czego nie było w poprzedniku. Przy wyciśnięciu pedału przyspieszenia silnik sam dodaje sobie gazu, pytanie po co? Szybko wzrasta zużycie paliwa w zależności od stylu jazdy. Jadąc na pusto z prędkością 90-100 km/h komputer pokazuje około 10-12 litrów! Na pusto! Niezrozumiała jest skala pedału gazu. Wystarczy muskać pedał gazu, żeby silnik dawał dużo pary. Niby to fajne ale strasznie ciężko utrzymać niskie zużycie paliwa. Np wciskam gaz o centymetr a silnik daje już z 70% mocy. Po kiego czorta? Dalsze wciskanie gazu prawie nic nie zmienia. Ta charakterystyka silnika w połączeniu z dużym uzależnieniem spalania od stylu jazdy i buczenia przy niskich obrotach powoduje, że mamy bardzo mały zakres użytkowy obrotów. Dlatego trzeba ciągle machać skrzynią biegów i ta przygazówka przy odsprzęglaniu. Głupota! Można też olać zużycie paliwa i jeździmy wtedy na luzaku i szybko ale ja tak nie potrafię. To jest auto użytkowe przecież.
4,9
~Rob
Ford Transit VII
Furgon 2.2 TDCi 125KM 92kW
Dodaję ocenę, bo wybierając samochód ciężko mi było znaleźć coś o fordzie. Na drogach królują ducato, transitów jest mało i zastanawiałem się dlaczego, skoro cenowo bardzo podobnie a nawet ford lekko droższy. Ford zwrócił na siebie uwagę bo jest inny, mnie osobiście się podoba a znalazłem opinię że wnętrze jest ok. Do rzeczy... zakochałem się w tym samochodzie. Jest bardzo wygodny. Kierownica zgrabna od fordowskich osobówek, tempomat to cudo. Ogólnie długa jazda jest bardzo wygodna i aż chętnie się wsiada. Reszta opinii w poszczególnych działach.

Usterki Ford Transit

Liczba wpisów: 32
Nagły wyciek oleju z silnika
  • Ford Transit VIII Kombi M1 2.0 New Ecoblue 130KM 96kW od 2020
  • silnik
  • 13 tys. km
Pierwsza awaria wystąpila przy niespełna 2000km, temp. zewnętrzna poniżej -5st uległ uszkodzeniu uszczelniacz na wale głównym od strony koła pasowego- z silnika po przejechaniu 3 km został wyrzucony olej , pojawiła się kontrolka nieprawidłowego ładowania akumulatora. Po niecałym roku awaria się powtórzyła. Samochód dobę stał nieużywany temp na zewnątrz -8st . Auto odpalone , 10 minut na wolnych obrotach popracował, po przejechaniu 2km pojawienie się zapachu oleju i delikatny dym przed maską. Zatrzymałem się na poboczu , otwarcie maski komora silnika znów zapluta olejem. Według serwisu te silniki tak mają, wada fabryczna , serwisant twierdzi , że wał silnika nie jest współosiowo z uszczelniaczem i raczej awaria się powtórzy.
Problem rozwiązany
3 komentarze
brak mocy
  • Ford Transit V 2.4 TD 125KM 92kW 2000-2006
  • inne
Witam mam transita 2,4 tdci 135KM z 2005r.Od 3 miesiecy nikt nie moze go naprawic,wtryski sa ok na 100% sprawdzane 2 razy,przelewy zrobiane pompa ok.Obecny mechanik powiedzial ze po zdjeciu jakiegos weza z turbiny on nie czuje ze ta turbina dmucha czy cos takiego,ale tez ze na jego oko ona jest sprawna.Samochod troche kopci,odpala od kopa nawet w te duze mrozy jakie byly.Przy ok 70 km i wyzszych obrotach wlacza sie spiralka,jakis tryb awaryjny.POMOCY wyskakuje jakis blad na ta chwile nie pamietam Dwa lata temu zostaly zalozone nowe wtryski w boschu,od tamtej pory samochod nie mial juz takiej mocy bo popekane byly mocowania z przodu na turbinie i podobno przepuszczala.Samochod byl coraz slabszy i zaczal wyskakiwac ten tryb awaryjny przy ok 120km/h kupilem urzywke i zostala zamontowana,praktycznie zero ruznicy.Z czasem tryb awaryjny zaczal sie wlaczac nawet przy 90 km na godz. no i sie zaczelo teraz przy obciazeniu nawet przy 70
Problem rozwiązany
9 komentarzy
nie odpala na zimnym silniku
  • Ford Transit V 2.0 TD 125KM 92kW 2000-2006
  • układ wtryskowy
Witam mam forda z roku 2003 i mam problem z rannym odpaleniem jak i długim postoju. Na początku powiem że muszę bardzo długo kręci rozrusznikiem żeby auto urchomic , jak już ford odpali nie mam zastrzeżeń ale tylko silnik ostygnie objawy wracają ? czy to jest pompa uszkodzona i trzeba zrobic regenerację. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tego modelu ... czy w zbiorniku paliwa jest dodatkowa pompa która podaje ropę w podciśnieniu do pompy sterującej przy silniku. Bardzo proszę o pomoc . Z góry bardzo dziękuję RADEK_261
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Ford Transit