Skarbnica wiedzy Info 4x4 - forum

Ostatnio widziano: zalogowanych: 13, niezalogowanych: 72

Lista forów Nawigacja

Dlaczego warto się zalogować?

- możesz tworzyć wątki i pisać posty na forum
- masz osobisty filtr kącików na forum
- masz dostęp do wielu narzędzi portalu AutoCentrum.pl

Sklep: Opony

Jaki rodzaj napędu ma Mitsubishi Outlander ?

radec k pokaż post 24.01.2011 20:51 nowy (ostatnia aktualizacja 24.01.2011 21:02)
...chodzi mi o taki model jak mój, tj. 2.0 benzyna z 2004 roku. Niby 4x4, ale cały czas chyba nie napędza wszystkich kół. Czy nie jest tak, że napędza przód, a w sytuacji utraty przyczepności dołącza tył ?

Na śliskiej nawierzchni testowałem i na zakrętach zachowywał się tak jakby miał napęd na tył. Lekki poślizg i wchodził w drift. Na prostej drodze, na np. lodzie, przy gwałtownym przyspieszeniu kręci wszystkimi 4 kołami. Nie mam żadnej manualnej lub elektronicznej możliwości blokowania, włączania i wyłączania napędu poszczególnych osi.

Może kto podpowie jak to jest w nim rozwiązane ? Czy podobnie ma Subaru ?

...chodzi mi o taki model jak mój, tj. 2.0 benzyna z 2004 roku. Niby 4x4, ale cały czas chyba nie napędza wszystkich kół. Czy nie jest tak, że napędza przód, a w sytuacji utraty przyczepności dołącza tył ?

Na śliskiej nawierzchni testowałem i na zakrętach zachowywał się tak jakby miał napęd na tył. Lekki poślizg i wchodził w drift. Na prostej drodze, na np. lodzie, przy gwałtownym przyspieszeniu kręci wszystkimi 4 kołami. Nie mam żadnej manualnej lub elektronicznej możliwości blokowania, włączania i wyłączania napędu poszczególnych osi.

Może kto podpowie jak to jest w nim rozwiązane ? Czy podobnie ma Subaru ?
pokaż post
piotr0605 pokaż post 24.01.2011 21:38 nowy (ostatnia aktualizacja 24.01.2011 21:49)
tyle że tu jest silnik w poprzek i nie jest to tzw. symetryczny układ AWD w pewnych bardzo specyficznych sytuacjach moze subaru okazać się lepsze. Zarzucanie tyłem jest związane z równym rozkładem momentu i nie równym rozkładem masy. Lekki tył na śliskim tarci przyczepność, a blokada która utrzymuje jedynie niskie wartości różnicy momentów plus brak wsparcia ze strony otwartego dyfra z tyłu i nie równe półosie z przodu dają w efekcie naped na dwa koła jedno z przodu jedno z tyłu ( kiedy cztery na lodzie ) w subaru jest to odrobine pózniej bo przód jest symetryczny. W jednym i drugim przypadku naped jest przekazywany na cztery koła ale wymaga jednakowej przyczepności dla wszystkich kół. kiedy jedno z nich traci przyczepnośc drugie związane z nim w parze również traci napęd. mamy jednak jeszcze druga oś i napęd w takim wypadku trafia tam tak długo jak blokada srodkowego dyfra utrzyma róznice przyczepności tył przód. Wiskoza nie lubi długotrwałego działania i po pewnym czasie ulega trwałemu uszkodzeniu ( objawem jest na przykład cofanie z pełnym skrętem i szarpanie tak jak by coś blokowało naped. )
tyle że tu jest silnik w poprzek i nie jest to tzw. symetryczny układ AWD w pewnych bardzo specyficznych sytuacjach moze subaru okazać się lepsze. Zarzucanie tyłem jest związane z równym rozkładem momentu i nie równym rozkładem masy. Lekki tył na śliskim tarci przyczepność, a blokada która utrzymuje jedynie niskie wartości różnicy momentów plus brak wsparcia ze strony otwartego dyfra z tyłu i nie równe półosie z przodu dają w efekcie naped na dwa koła jedno z przodu jedno z tyłu ( kiedy cztery na lodzie ) w subaru jest to odrobine pózniej bo przód jest symetryczny. W jednym i drugim przypadku naped jest przekazywany na cztery koła ale wymaga jednakowej przyczepności dla wszystkich kół. kiedy jedno z nich traci przyczepnośc drugie związane z nim w parze również traci napęd. mamy jednak jeszcze druga oś i napęd w takim wypadku trafia tam tak długo jak blokada srodkowego dyfra utrzyma róznice przyczepności tył przód. Wiskoza nie lubi długotrwałego działania i po pewnym czasie ulega trwałemu uszkodzeniu ( objawem jest na przykład cofanie z pełnym skrętem i szarpanie tak jak by coś blokowało naped. )
pokaż post
radec k pokaż post 25.01.2011 09:54 nowy (ostatnia aktualizacja 25.01.2011 09:54)
Jujz mi się rozjaśniło.
Jujz mi się rozjaśniło.