Skarbnica wiedzy Info Ford Focus Klub - forum

Ostatnio widziano: zalogowanych: 1, niezalogowanych: 70

Lista forów Nawigacja

Dlaczego warto się zalogować?

- możesz tworzyć wątki i pisać posty na forum
- masz osobisty filtr kącików na forum
- masz dostęp do wielu narzędzi portalu AutoCentrum.pl

Sklep: Opony

jak wymienić olej wspomagania?

FocusPocus pokaż post 17.11.2011 18:48 nowy (ostatnia aktualizacja 17.11.2011 18:48)
muszę dolać troszkę oleju do wspomagania i tak mnie naszło żeby może wymienić całość? zwłaszcza że mam cały litr świeżego w garażu...
muszę dolać troszkę oleju do wspomagania i tak mnie naszło żeby może wymienić całość? zwłaszcza że mam cały litr świeżego w garażu...
pokaż post
tatamisza pokaż post 18.11.2011 18:00 nowy (ostatnia aktualizacja 18.11.2011 18:00)

pokaż post
FocusPocus pokaż post 30.11.2011 21:50 nowy (ostatnia aktualizacja 30.11.2011 21:50)
nie ma jakiegoś korka spustowego?
nie ma jakiegoś korka spustowego?
pokaż post
Marcus pokaż post 02.01.2012 20:11 nowy (ostatnia aktualizacja 02.01.2012 20:11)
U mnie korkiem spustowym była dziura w przewodzie ciśnieniowym.
U mnie korkiem spustowym była dziura w przewodzie ciśnieniowym.
pokaż post
Renata Konteksta
pokaż post
tatamisza pokaż post 02.12.2011 20:00 nowy (ostatnia aktualizacja 02.12.2011 20:01)
PŁUKANIE UKŁADU WSPOMAGANIA KIEROWNICY
PŁUKANIE UKŁADU WSPOMAGANIA KIEROWNICY — 1,8L/2,0L/1,4 L/1,6L
UID=G22968 NUMER OPERACJI - 130010
2002.50 Focus


Nazwa Specyfikacja
Płyn układu wspomagania kierownicy WSA-M2C195-A



1. Odczep zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego od nadkola i umieść z boku.

1. Wykręć śrubę.

2. Odłącz zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego.




2. Odłącz zbiornik płynu układu wspomagania kierownicy od nadkola.




3. WSKAZÓWKA: Odpowiednią zaślepką zaślep zbiornik płynu układu wspomagania kierownicy.

Odłącz przewód powrotny chłodnicy płynu układu wspomagania kierownicy od zbiornika płynu układu wspomagania kierownicy.

4. Umieść końcówkę przewodu powrotnego chłodnicy płynu układu wspomagania kierownicy w odpowiednim zbiorniku.




5. Rozłącz złącze czujnika położenia wału korbowego (CKP). Schematy i informacje na temat instalacji elektrycznych znajdziesz w rozdziale Schematy instalacji elektrycznej 700-06.

6. Wymontuj świece zapłonowe. Dodatkowe informacje - patrz rozdział 303-01A / 303-01B / 303-01C / 303-01D.

7. WSKAZÓWKA: Należy podnieść pojazd tak, by koła nie dotykały podłoża, aby umożliwić obrócenie koła kierownicy maksymalnie w lewo i w prawo.

Unieś i podeprzyj samochód. Dodatkowe informacje - patrz rozdział 100-02.

8. WSKAZÓWKA: Przed napełnieniem zbiornika upewnij się, że płyn przekładni wspomaganego układu kierowniczego jest czysty i nie jest spieniony. Płyn należy wlewać do zbiornika powoli, aby zmniejszyć możliwość spienienia. Poziom płynu należy sprawdzać gdy płyn jest zimny.

Napełnij zbiornik płynem przekładni układu wspomagania kierownicy do znaku MAX.

9. UWAGA: Nie obracaj silnikiem bez przerwy przez czas dłuższy niż 30 sekund, gdyż może to spowodować uszkodzenie rozrusznika.

9. WSKAZÓWKA: Przepłukując układ wspomagania kierownicy upewnij się, że poziom płyn układu wspomagania kierownicy nie spada poniżej znaku minimum.

Obracając silnikiem (nie dłużej niż przez 30 sekund) obróć kierownicę od blokady do blokady.

Korzystając z pomocy drugiego mechanika dolej litr czystego płynu układu wspomagania kierownicy.
10. Odczekaj 60 sekund, aby rozrusznik ostygł.

11. UWAGA: Nie obracaj silnikiem bez przerwy przez czas dłuższy niż 30 sekund, gdyż może to spowodować uszkodzenie rozrusznika.

11. WSKAZÓWKA: Przepłukując układ wspomagania kierownicy upewnij się, że poziom płyn układu wspomagania kierownicy nie spada poniżej znaku minimum.

Obracając silnikiem przez kolejne 30 sekund obróć kierownicę od blokady do blokady.

Korzystając z pomocy drugiego mechanika dolej jeszcze litr czystego płynu układu wspomagania kierownicy.
12. Po zużyciu całego płynu wyłącz zapłon.




13. Zdejmij zaślepkę ze zbiornika układu wspomagania kierownicy i podłącz przewód powrotny chłodnicy płynu układu wspomagania kierownicy.




14. Zamocuj zbiornik płynu układu wspomagania kierownicy to nadkola.




15. Zamocuj zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego to nadkola.

1. Zamontuj zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego.

2. Wkręć śrubę.

16. Zamontuj świece zapłonowe Dodatkowe informacje - patrz rozdział 303-01A / 303-01B / 303-01C / 303-01D.




17. Podłącz złącze czujnika CKP. Schematy i informacje na temat instalacji elektrycznych znajdziesz w rozdziale Schematy instalacji elektrycznej 700-06.

18. Opuść samochód.

PŁUKANIE UKŁADU WSPOMAGANIA KIEROWNICY
PŁUKANIE UKŁADU WSPOMAGANIA KIEROWNICY — 1,8L/2,0L/1,4 L/1,6L
UID=G22968 NUMER OPERACJI - 130010
2002.50 Focus


Nazwa Specyfikacja
Płyn układu wspomagania kierownicy WSA-M2C195-A



1. Odczep zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego od nadkola i umieść z boku.

1. Wykręć śrubę.

2. Odłącz zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego.




2. Odłącz zbiornik płynu układu wspomagania kierownicy od nadkola.




3. WSKAZÓWKA: Odpowiednią zaślepką zaślep zbiornik płynu układu wspomagania kierownicy.

Odłącz przewód powrotny chłodnicy płynu układu wspomagania kierownicy od zbiornika płynu układu wspomagania kierownicy.

4. Umieść końcówkę przewodu powrotnego chłodnicy płynu układu wspomagania kierownicy w odpowiednim zbiorniku.




5. Rozłącz złącze czujnika położenia wału korbowego (CKP). Schematy i informacje na temat instalacji elektrycznych znajdziesz w rozdziale Schematy instalacji elektrycznej 700-06.

6. Wymontuj świece zapłonowe. Dodatkowe informacje - patrz rozdział 303-01A / 303-01B / 303-01C / 303-01D.

7. WSKAZÓWKA: Należy podnieść pojazd tak, by koła nie dotykały podłoża, aby umożliwić obrócenie koła kierownicy maksymalnie w lewo i w prawo.

Unieś i podeprzyj samochód. Dodatkowe informacje - patrz rozdział 100-02.

8. WSKAZÓWKA: Przed napełnieniem zbiornika upewnij się, że płyn przekładni wspomaganego układu kierowniczego jest czysty i nie jest spieniony. Płyn należy wlewać do zbiornika powoli, aby zmniejszyć możliwość spienienia. Poziom płynu należy sprawdzać gdy płyn jest zimny.

Napełnij zbiornik płynem przekładni układu wspomagania kierownicy do znaku MAX.

9. UWAGA: Nie obracaj silnikiem bez przerwy przez czas dłuższy niż 30 sekund, gdyż może to spowodować uszkodzenie rozrusznika.

9. WSKAZÓWKA: Przepłukując układ wspomagania kierownicy upewnij się, że poziom płyn układu wspomagania kierownicy nie spada poniżej znaku minimum.

Obracając silnikiem (nie dłużej niż przez 30 sekund) obróć kierownicę od blokady do blokady.

Korzystając z pomocy drugiego mechanika dolej litr czystego płynu układu wspomagania kierownicy.
10. Odczekaj 60 sekund, aby rozrusznik ostygł.

11. UWAGA: Nie obracaj silnikiem bez przerwy przez czas dłuższy niż 30 sekund, gdyż może to spowodować uszkodzenie rozrusznika.

11. WSKAZÓWKA: Przepłukując układ wspomagania kierownicy upewnij się, że poziom płyn układu wspomagania kierownicy nie spada poniżej znaku minimum.

Obracając silnikiem przez kolejne 30 sekund obróć kierownicę od blokady do blokady.

Korzystając z pomocy drugiego mechanika dolej jeszcze litr czystego płynu układu wspomagania kierownicy.
12. Po zużyciu całego płynu wyłącz zapłon.




13. Zdejmij zaślepkę ze zbiornika układu wspomagania kierownicy i podłącz przewód powrotny chłodnicy płynu układu wspomagania kierownicy.




14. Zamocuj zbiornik płynu układu wspomagania kierownicy to nadkola.




15. Zamocuj zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego to nadkola.

1. Zamontuj zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego.

2. Wkręć śrubę.

16. Zamontuj świece zapłonowe Dodatkowe informacje - patrz rozdział 303-01A / 303-01B / 303-01C / 303-01D.




17. Podłącz złącze czujnika CKP. Schematy i informacje na temat instalacji elektrycznych znajdziesz w rozdziale Schematy instalacji elektrycznej 700-06.

18. Opuść samochód.
pokaż post
Favoriters pokaż post 30.11.2011 21:53 nowy (ostatnia aktualizacja 30.11.2011 21:53)
od góry
od góry
pokaż post
FocusPocus pokaż post 01.12.2011 20:38 nowy (ostatnia aktualizacja 01.12.2011 20:38)