Skarbnica wiedzy Info Golf - forum

Ostatnio widziano: zalogowanych: 0, niezalogowanych: 105

Lista forów Nawigacja

Dlaczego warto się zalogować?

- możesz tworzyć wątki i pisać posty na forum
- masz osobisty filtr kącików na forum
- masz dostęp do wielu narzędzi portalu AutoCentrum.pl

Sklep: Opony

Pytanie o turbinę w Golfie IV 1.9 TDI AXR

moras pokaż post 23.11.2009 18:54 nowy (ostatnia aktualizacja 23.11.2009 18:54)
wiem, że po ostrym nagrzaniu trza ją schłodzić troszkę, ale o co innego pytam. Słyszałem, że ta turbawka ma zmienną geometrię łapat i jazda a'la emeryt nie popłaca. Mój styl jazdy to właśnie dostojna, spokojna jazda a powiedziano mi że nie robi to dobrze turbinie bo osadzają się jakieś tam syfy i potem łopaty nie chcą już być ze zmienną geometrią to co mam kręcić do 4k obr.? U mnie sstandardowo 2-2,5 tys. na obrotku i zmiana biegu. Wiem, że to muli wóz ale tak lubię jeździć i nie mówcie mi że mogłem sobie malca kupić Nie pasi mi żeby silniczek wył jak rajdówka ale i nie uśmiecha mi się czyszczenie turbawki co jakiś czas bo to u mnie koszt koło 600 zł. Prawda? Fałsz? Rady?

wiem, że po ostrym nagrzaniu trza ją schłodzić troszkę, ale o co innego pytam. Słyszałem, że ta turbawka ma zmienną geometrię łapat i jazda a'la emeryt nie popłaca. Mój styl jazdy to właśnie dostojna, spokojna jazda a powiedziano mi że nie robi to dobrze turbinie bo osadzają się jakieś tam syfy i potem łopaty nie chcą już być ze zmienną geometrią to co mam kręcić do 4k obr.? U mnie sstandardowo 2-2,5 tys. na obrotku i zmiana biegu. Wiem, że to muli wóz ale tak lubię jeździć i nie mówcie mi że mogłem sobie malca kupić Nie pasi mi żeby silniczek wył jak rajdówka ale i nie uśmiecha mi się czyszczenie turbawki co jakiś czas bo to u mnie koszt koło 600 zł. Prawda? Fałsz? Rady?
pokaż post
jachukruk pokaż post 02.12.2009 09:50 nowy (ostatnia aktualizacja 02.12.2009 09:50)

moras napisał:

Pytanie o turbinę w Golfie IV 1.9 TDI AXR
wiem, że po ostrym nagrzaniu trza ją schłodzić troszkę, ale o co innego pytam. Słyszałem, że ta turbawka ma zmienną geometrię łapat i jazda a'la emeryt nie popłaca. Mój styl jazdy to właśnie dostojna, spokojna jazda a powiedziano mi że nie robi to dobrze turbinie bo osadzają się jakieś tam syfy i potem łopaty nie chcą już być ze zmienną geometrią to co mam kręcić do 4k obr.? U mnie sstandardowo 2-2,5 tys. na obrotku i zmiana biegu. Wiem, że to muli wóz ale tak lubię jeździć i nie mówcie mi że mogłem sobie malca kupić Nie pasi mi żeby silniczek wył jak rajdówka ale i nie uśmiecha mi się czyszczenie turbawki co jakiś czas bo to u mnie koszt koło 600 zł. Prawda? Fałsz? Rady?


Jak bardzo chcesz dbać o swoja turbinkę, to instrukcje zalecają po jeździe odczekać na włączonym silniku od 1 do 3 minut aby spłyną z niej olej i dopiero wyłączyć samochód. Co się dzieje dokładnie z tym oleje niestety nie wiem.

moras napisał:

Pytanie o turbinę w Golfie IV 1.9 TDI AXR
wiem, że po ostrym nagrzaniu trza ją schłodzić troszkę, ale o co innego pytam. Słyszałem, że ta turbawka ma zmienną geometrię łapat i jazda a'la emeryt nie popłaca. Mój styl jazdy to właśnie dostojna, spokojna jazda a powiedziano mi że nie robi to dobrze turbinie bo osadzają się jakieś tam syfy i potem łopaty nie chcą już być ze zmienną geometrią to co mam kręcić do 4k obr.? U mnie sstandardowo 2-2,5 tys. na obrotku i zmiana biegu. Wiem, że to muli wóz ale tak lubię jeździć i nie mówcie mi że mogłem sobie malca kupić Nie pasi mi żeby silniczek wył jak rajdówka ale i nie uśmiecha mi się czyszczenie turbawki co jakiś czas bo to u mnie koszt koło 600 zł. Prawda? Fałsz? Rady?


Jak bardzo chcesz dbać o swoja turbinkę, to instrukcje zalecają po jeździe odczekać na włączonym silniku od 1 do 3 minut aby spłyną z niej olej i dopiero wyłączyć samochód. Co się dzieje dokładnie z tym oleje niestety nie wiem.
pokaż post
SToRM pokaż post 02.12.2009 09:59 nowy (ostatnia aktualizacja 02.12.2009 09:59)



pokaż post
Joanna Kontekstowicz
pokaż post
vivaldi pokaż post 02.12.2009 09:58 nowy (ostatnia aktualizacja 02.12.2009 09:58)
chodzi o obrócenie oleju który ją chłodzi i smaruje przez układ w celu go wystudzenia aby się uszczelniacze ośki nie zdenerwowały.

chodzi o obrócenie oleju który ją chłodzi i smaruje przez układ w celu go wystudzenia aby się uszczelniacze ośki nie zdenerwowały.
pokaż post
jachukruk pokaż post 02.12.2009 11:57 nowy (ostatnia aktualizacja 02.12.2009 11:57)

vivaldi napisał:

spłynął olej ? chyba jak ją krew zaleje po ostroj jeździe
chodzi o obrócenie oleju który ją chłodzi i smaruje przez układ w celu go wystudzenia aby się uszczelniacze ośki nie zdenerwowały.

vivaldi i wszystko jasne pozdrawiam.

vivaldi napisał:

spłynął olej ? chyba jak ją krew zaleje po ostroj jeździe
chodzi o obrócenie oleju który ją chłodzi i smaruje przez układ w celu go wystudzenia aby się uszczelniacze ośki nie zdenerwowały.

vivaldi i wszystko jasne pozdrawiam.
pokaż post
moras pokaż post 03.12.2009 07:27 nowy (ostatnia aktualizacja 03.12.2009 07:27)
muszę przy dzisiejszej temp. pow. -1.5 st. przejechać z 15km żeby 90 było

muszę przy dzisiejszej temp. pow. -1.5 st. przejechać z 15km żeby 90 było
pokaż post
jachukruk pokaż post 09.12.2009 13:46 nowy (ostatnia aktualizacja 09.12.2009 13:46)

moras napisał:

to to wiem a słuchajcie czy to normalne, żeby się grzał długo?
muszę przy dzisiejszej temp. pow. -1.5 st. przejechać z 15km żeby 90 było


U mnie jest podobnie, długo się rozgrzewa. Podobnie jak niektóre .... i tu fantazja mnie poniosła .
Ostatnio trochę przycisnąłem swojego golfika i strzeliły mi jakieś przewody od pompy ciśnienia płynu chłodzącego. Nawet nie wiedziałem że taka jest, myślałem że pompa wodna to wszystko obsługuje. Muszę postudiować budowę silnika swojej IV. Tak że, z tym kręceniem raz w tygodniu to ostrożnie.

moras napisał:

to to wiem a słuchajcie czy to normalne, żeby się grzał długo?
muszę przy dzisiejszej temp. pow. -1.5 st. przejechać z 15km żeby 90 było


U mnie jest podobnie, długo się rozgrzewa. Podobnie jak niektóre .... i tu fantazja mnie poniosła .
Ostatnio trochę przycisnąłem swojego golfika i strzeliły mi jakieś przewody od pompy ciśnienia płynu chłodzącego. Nawet nie wiedziałem że taka jest, myślałem że pompa wodna to wszystko obsługuje. Muszę postudiować budowę silnika swojej IV. Tak że, z tym kręceniem raz w tygodniu to ostrożnie.
pokaż post
cinek78 pokaż post 09.12.2009 14:10 nowy (ostatnia aktualizacja 09.12.2009 14:10)



pokaż post
jachukruk pokaż post 10.12.2009 18:27 nowy (ostatnia aktualizacja 10.12.2009 18:27)

cinek78 napisał:

coś z tą pompą ci sie pomyliło raczej,


Na fakturze mam napisane "pompa wysokiego ciśnienia" facet w serwisie nazwał ją również, chyba jakoś na "T", zapewniał mnie, że to nie jest pompa wodna.

cinek78 napisał:

coś z tą pompą ci sie pomyliło raczej,


Na fakturze mam napisane "pompa wysokiego ciśnienia" facet w serwisie nazwał ją również, chyba jakoś na "T", zapewniał mnie, że to nie jest pompa wodna.
pokaż post
cinek78 pokaż post 10.12.2009 20:30 nowy (ostatnia aktualizacja 10.12.2009 20:30)



pokaż post
jachukruk pokaż post 11.12.2009 09:30 nowy (ostatnia aktualizacja 11.12.2009 09:30)

cinek78 napisał:

tandempompa ? ale to raczej mało ma wspólnego z wodą



Dokładnie to. Sam tego nie analizowałem, natomiast w serwisie diagnoza doprowadziła do wymiany przewodu i uszczelki od tandem pompy. Fakt stwierdzony przeze mnie brak płynu chłodzącego i mokra komora silnika.

cinek78 napisał:

tandempompa ? ale to raczej mało ma wspólnego z wodą



Dokładnie to. Sam tego nie analizowałem, natomiast w serwisie diagnoza doprowadziła do wymiany przewodu i uszczelki od tandem pompy. Fakt stwierdzony przeze mnie brak płynu chłodzącego i mokra komora silnika.
pokaż post
cinek78 pokaż post 11.12.2009 10:54 nowy (ostatnia aktualizacja 11.12.2009 10:55)
na przewody paliwowe i podciśnienie. ktoś cie w balona zrobił bo nawet to nie dotyka wody

na przewody paliwowe i podciśnienie. ktoś cie w balona zrobił bo nawet to nie dotyka wody
pokaż post
jachukruk pokaż post 11.12.2009 12:39 nowy (ostatnia aktualizacja 11.12.2009 12:39)

cinek78 napisał:

nie wiem, jak twoja, ale moja ma wyjście tylko
na przewody paliwowe i podciśnienie. ktoś cie w balona zrobił bo nawet to nie dotyka wody

Niestety dochodzę do tych samych wniosków. To był serwis ASO Plichty w Gdańsku.

cinek78 napisał:

nie wiem, jak twoja, ale moja ma wyjście tylko
na przewody paliwowe i podciśnienie. ktoś cie w balona zrobił bo nawet to nie dotyka wody

Niestety dochodzę do tych samych wniosków. To był serwis ASO Plichty w Gdańsku.
pokaż post
bullet pokaż post 10.12.2009 19:02 nowy (ostatnia aktualizacja 10.12.2009 19:02)
ok. 10 lat temu jak mialem praktyki w serwisie hondy to przyjechal dziadek wartburgiem 2suwem, coby mu przejrzec auto bo dlugo stalo nie jezdzone. Na fakturze widniala pozycja- regulacja zaworów , chociaż w wartburgu nie bylo zaworow

ok. 10 lat temu jak mialem praktyki w serwisie hondy to przyjechal dziadek wartburgiem 2suwem, coby mu przejrzec auto bo dlugo stalo nie jezdzone. Na fakturze widniala pozycja- regulacja zaworów , chociaż w wartburgu nie bylo zaworow
pokaż post
vivaldi pokaż post 10.12.2009 19:18 nowy (ostatnia aktualizacja 10.12.2009 19:18)



pokaż post
vivaldi pokaż post 03.12.2009 09:20 nowy (ostatnia aktualizacja 03.12.2009 09:20)



pokaż post
Konto usunięte pokaż post 03.12.2009 09:55 nowy (ostatnia aktualizacja 03.12.2009 09:55)
po 15km to ja mam 90 stopni w kabinie

po 15km to ja mam 90 stopni w kabinie
pokaż post
moras pokaż post 04.12.2009 07:23 nowy (ostatnia aktualizacja 04.12.2009 07:23)



pokaż post
vivaldi pokaż post 03.12.2009 09:58 nowy (ostatnia aktualizacja 03.12.2009 09:58)



pokaż post
Konto usunięte pokaż post 03.12.2009 10:57 nowy (ostatnia aktualizacja 03.12.2009 10:57)
skrobałem połówką dowodu, ale kazali oddać jak złożyłem wniosek o wyrobienie drugiego pół. wcześniej skrobałem prawkiem, ale się nie nadaje - teraz mam 4-stronicowe

skrobałem połówką dowodu, ale kazali oddać jak złożyłem wniosek o wyrobienie drugiego pół. wcześniej skrobałem prawkiem, ale się nie nadaje - teraz mam 4-stronicowe
pokaż post
janek pokaż post 03.12.2009 10:56 nowy (ostatnia aktualizacja 03.12.2009 10:56)
widziałeś mnie dzisiaj rano?

widziałeś mnie dzisiaj rano?
pokaż post
Renata Konteksta
pokaż post
jachukruk pokaż post 30.11.2009 22:01 nowy (ostatnia aktualizacja 30.11.2009 22:01)

moras napisał:

Pytanie o turbinę w Golfie IV 1.9 TDI AXR
wiem, że po ostrym nagrzaniu trza ją schłodzić troszkę, ale o co innego pytam. Słyszałem, że ta turbawka ma zmienną geometrię łapat i jazda a'la emeryt nie popłaca. Mój styl jazdy to właśnie dostojna, spokojna jazda a powiedziano mi że nie robi to dobrze turbinie bo osadzają się jakieś tam syfy i potem łopaty nie chcą już być ze zmienną geometrią to co mam kręcić do 4k obr.? U mnie sstandardowo 2-2,5 tys. na obrotku i zmiana biegu. Wiem, że to muli wóz ale tak lubię jeździć i nie mówcie mi że mogłem sobie malca kupić Nie pasi mi żeby silniczek wył jak rajdówka ale i nie uśmiecha mi się czyszczenie turbawki co jakiś czas bo to u mnie koszt koło 600 zł. Prawda? Fałsz? Rady?


Witam.
Ten typ silnika osiąga największy moment obrotowy przy 1800 obrotach, to 2000 chyba jest dla niego odpowiednie. Ekonomicznie jeżdżący ludzie zalecają w dieslach właśnie zmianę biegów przy tych obrotach. Ja jeżdżę podobnie, natomiast jestem zwolennikiem przegazowania samochodu raz w tygodniu. Co do zabrudzenia łopatek turbiny bardziej obawiałbym się trefnego paliwa, ale osobiście nie znam nikogo kto by miał taki problem.

moras napisał:

Pytanie o turbinę w Golfie IV 1.9 TDI AXR
wiem, że po ostrym nagrzaniu trza ją schłodzić troszkę, ale o co innego pytam. Słyszałem, że ta turbawka ma zmienną geometrię łapat i jazda a'la emeryt nie popłaca. Mój styl jazdy to właśnie dostojna, spokojna jazda a powiedziano mi że nie robi to dobrze turbinie bo osadzają się jakieś tam syfy i potem łopaty nie chcą już być ze zmienną geometrią to co mam kręcić do 4k obr.? U mnie sstandardowo 2-2,5 tys. na obrotku i zmiana biegu. Wiem, że to muli wóz ale tak lubię jeździć i nie mówcie mi że mogłem sobie malca kupić Nie pasi mi żeby silniczek wył jak rajdówka ale i nie uśmiecha mi się czyszczenie turbawki co jakiś czas bo to u mnie koszt koło 600 zł. Prawda? Fałsz? Rady?


Witam.
Ten typ silnika osiąga największy moment obrotowy przy 1800 obrotach, to 2000 chyba jest dla niego odpowiednie. Ekonomicznie jeżdżący ludzie zalecają w dieslach właśnie zmianę biegów przy tych obrotach. Ja jeżdżę podobnie, natomiast jestem zwolennikiem przegazowania samochodu raz w tygodniu. Co do zabrudzenia łopatek turbiny bardziej obawiałbym się trefnego paliwa, ale osobiście nie znam nikogo kto by miał taki problem.
pokaż post
moras pokaż post 01.12.2009 07:37 nowy (ostatnia aktualizacja 01.12.2009 07:37)
w końcu przecież żaden konstruktor chyba by nie przewidywał że wszyscy będą jeździć z tym silnikiem jak na OSie

w końcu przecież żaden konstruktor chyba by nie przewidywał że wszyscy będą jeździć z tym silnikiem jak na OSie
pokaż post
janek pokaż post 01.12.2009 20:10 nowy (ostatnia aktualizacja 01.12.2009 20:10)



pokaż post
moras pokaż post 02.12.2009 07:38 nowy (ostatnia aktualizacja 02.12.2009 07:38)



pokaż post
Konto usunięte pokaż post 23.11.2009 18:57 nowy (ostatnia aktualizacja 23.11.2009 18:57)
jak auto dzień w dzień używane i bez tuningów to bym sobie d.. nie zawracał opowieściami - chyba że robi to z 20-30 km w tygodniu to i się zaklei

jak auto dzień w dzień używane i bez tuningów to bym sobie d.. nie zawracał opowieściami - chyba że robi to z 20-30 km w tygodniu to i się zaklei
pokaż post
moras pokaż post 23.11.2009 20:03 nowy (ostatnia aktualizacja 23.11.2009 20:03)
do roboty dojeżdżam 50km w jedną i z powrotem

do roboty dojeżdżam 50km w jedną i z powrotem
pokaż post
janek pokaż post 23.11.2009 21:40 nowy (ostatnia aktualizacja 23.11.2009 21:40)



pokaż post
moras pokaż post 24.11.2009 07:30 nowy (ostatnia aktualizacja 24.11.2009 07:30)



pokaż post
uysy pokaż post 26.11.2009 22:35 nowy (ostatnia aktualizacja 26.11.2009 22:36)
po prostu odważniej używaj pedału gazu... To nijak nie oznacza kręcenia silnika wysoko. Dając przy 2krpm gaz w podłogę na sekundę nie pojedziesz dużo szybciej, silnik się nie rozkręci a kierownice spalin przejdą zakres który mają przejść.
Inna sprawa, że zmiana biegu w tym motorze przy 2-2,5krpm nie jest ani zdrowa ani ekonomiczna.

po prostu odważniej używaj pedału gazu... To nijak nie oznacza kręcenia silnika wysoko. Dając przy 2krpm gaz w podłogę na sekundę nie pojedziesz dużo szybciej, silnik się nie rozkręci a kierownice spalin przejdą zakres który mają przejść.
Inna sprawa, że zmiana biegu w tym motorze przy 2-2,5krpm nie jest ani zdrowa ani ekonomiczna.
pokaż post
moras pokaż post 27.11.2009 07:25 nowy (ostatnia aktualizacja 27.11.2009 07:25)
a jak depczę jak mówisz to i 5.5-5.8 na 100 wychodzi więc litrowa różnica jest. No ale sprzeczał się nie będę zastosuję się do rad mądrzejszych raz na jakiś czas mu wpuszczę ten pedał w podłogę. A czemu nie zdrowe dla silnika jest 2-2.5krpm?

a jak depczę jak mówisz to i 5.5-5.8 na 100 wychodzi więc litrowa różnica jest. No ale sprzeczał się nie będę zastosuję się do rad mądrzejszych raz na jakiś czas mu wpuszczę ten pedał w podłogę. A czemu nie zdrowe dla silnika jest 2-2.5krpm?
pokaż post
uysy pokaż post 28.11.2009 13:37 nowy (ostatnia aktualizacja 28.11.2009 13:37)
ale Ty piszesz o zmianie biegu przy 2-2,5 więc wychodzi, że jeździsz w zakresie 1-1,5krpm do 2-2,5krpm

ale Ty piszesz o zmianie biegu przy 2-2,5 więc wychodzi, że jeździsz w zakresie 1-1,5krpm do 2-2,5krpm
pokaż post
moras pokaż post 28.11.2009 17:06 nowy (ostatnia aktualizacja 28.11.2009 17:06)



pokaż post
Konto usunięte pokaż post 27.11.2009 09:31 nowy (ostatnia aktualizacja 27.11.2009 09:31)
to co to za silnik?

to co to za silnik?
pokaż post
moras pokaż post 27.11.2009 18:53 nowy (ostatnia aktualizacja 27.11.2009 18:53)



pokaż post
Konto usunięte pokaż post 27.11.2009 23:21 nowy (ostatnia aktualizacja 27.11.2009 23:21)



pokaż post
loli pokaż post 07.12.2009 16:55 nowy (ostatnia aktualizacja 07.12.2009 16:55)



pokaż post
moras pokaż post 28.11.2009 12:46 nowy (ostatnia aktualizacja 28.11.2009 12:46)



pokaż post
Konto usunięte pokaż post 29.11.2009 14:04 nowy (ostatnia aktualizacja 29.11.2009 14:04)