Skarbnica wiedzy Info Palio/Siena/Albea - forum

Ostatnio widziano: zalogowanych: 1, niezalogowanych: 82

Lista forów Nawigacja

Dlaczego warto się zalogować?

- możesz tworzyć wątki i pisać posty na forum
- masz osobisty filtr kącików na forum
- masz dostęp do wielu narzędzi portalu AutoCentrum.pl

Sklep: Opony

Pierścienie centrujące do felg

GRZEH pokaż post 02.09.2011 20:32 nowy (ostatnia aktualizacja 02.09.2011 20:33)
Pierścienie centrujące do felg
czy te okrągłe plastiki sa konieczne?

http://allegro.pl/kola-felgi-pierscienie-centrujace-18735


-------------

dostałem alusy, dziwne bo dziwne
ale dowiedziałem się że powinienem mieć:
- śruby inne (tutaj pełna zgoda)
- pierścienie centrujące (które tylko IMHO centrują na piaście)

ale podczas jazdy chyba nic nie dają


pytanie:

Można zakręcić kółka an samych śrubach bez tych pastików?
pokaż post
BARREK pokaż post 07.09.2011 07:21 nowy (ostatnia aktualizacja 07.09.2011 07:21)
Ale do czego konieczne?
pokaż post
GRZEH pokaż post 07.09.2011 09:02 nowy (ostatnia aktualizacja 07.09.2011 09:02)
czy konieczne do bezpiecznej jazdy
bo różni różnie gadają

w tygodniu poszukam zakładu, co mam nadzieje sprawdzi felgi
i jak bedzie z nimi wszystko okej to dopasuje równiez reszte
pokaż post
abrams pokaż post 07.09.2011 09:06 nowy (ostatnia aktualizacja 07.09.2011 09:06)
te pierscienie nie...
te pierscienie nie sa konieczne -ale moga byc przydatne
podaj parametry felg-od czego powinienes zaczac
glownie rozmiar otworu centrujacego
pokaż post
GRZEH pokaż post 07.09.2011 09:57 nowy (ostatnia aktualizacja 07.09.2011 10:12)
6Jx14 ET33
chciałem załozyć na nie opony: 185/60 R 14

felgi dostałem więc je po prostu chciałem wypróbować
(jeśli jest pewne że się nei nadadza - to mówcie, zaozsczędzi mi to czasu i pieniędzy)

aha, felga uniwersalna - 8 otworów; 4x98mm 4x100mm


jeśli chodzi o rozmiar otworu (do tych pierścionków) to jest to cos około 67mm
niestety pierścionki sa co 0,5mm a suwmiarka tam nie wejdzie - i nie wiem
piasta fiatowska to chyba 58 -> więc trzeba np 67,1-58,1 (tak sądze)
pokaż post
abrams pokaż post 07.09.2011 12:01 nowy (ostatnia aktualizacja 07.09.2011 12:01)
ja mam identyczne...
ja mam identyczne opony -felgi na et 35 -wiec z tej strony twoj zestaw bedzie ok

bedziesz mial utrudnienie przy zakladaniu - te 2 szpilki pozycjonujace ci sie nie przydadza - moze bedziesz je musial nawet zdjac
jak ci sie uda dobrze wymierzyc przy zakladaniu to pierscienie nie beda potrzebne ,ale jesli nie to moze troche wibrowac (taka jest teoria -ja nigdy w zadnym samochodzie nie zakladalem felg o niefabrycznej wielkosci otworu)
pzdr
pokaż post
BARREK pokaż post 07.09.2011 12:46 nowy (ostatnia aktualizacja 07.09.2011 12:46)
Zakładałem fabryczne felgi na tył...
..tyle że był tam dystans który niwelował wystającą piastę (czy co to tam jest). NIE UDAŁO mi się tak ustawić felgi żeby było idealnie równo, a więc koła z tyłu wibrowały ( z przodu wystająca część piasty jest dłuższa a więc centrowała felgę). Mimo wielu prób poniosłem fiasko.Tak więc pierścienie centrujące wydają się być niezbędne.
pokaż post
GRZEH pokaż post 08.09.2011 22:41 nowy (ostatnia aktualizacja 08.09.2011 22:42)
Panowie, jest tak..
byłem u fachowca który...


- określił że pierścienie były do felgi nietypowe (stare, z jakąś sprężynką?)
i określił że trza dać tokarzowi aby rozwiercił trochę otwór / i założył pierścienie dorabiane

cena: 80zł



- prostowanie 2 felg (co wcześniej dwóch 'gumiarzy' mi mówiło że są w miare okej)

cena: 40 + 30 = 70zł



- zakałdanie opon na felgi i następnie felgi na wóz

cena: 60zł




----
tak że widzicie sparwa się trochę pogmatwała
bo wydaje mi się że gość jest troche 'za drogi'


pytanie więc: mogę dobrać pierścionki mając felge?
da się z felgi odczytać producenta? i jej dokładne parametry?
pokaż post
karollino pokaż post 10.09.2011 17:59 nowy (ostatnia aktualizacja 10.09.2011 17:59)
Więc ja bym to widział tak:
- pierścienie centrujące są potrzebne, bo jak sama nazwa wskazuje: centrują felgę na piaście. Śruby (szpilki) dociągają felgę do piasty, natomiast w 99% nie jest możliwe poprawne wycentrowanie felgi co będzie skutkowało jej biciem. Ponadto, podczas jazdy nie raz wpadniesz w dziurę, najedziesz na krawężnik. Wtedy felga, nawet poprawnie zcentrowana, może Ci się zsunąć jeśli nie masz pierścienia.
- nie wiem o jakie pierścienie ze sprężynką chodziło specowi, ale jeśli nie potrafisz dobrać sam wymiarów, to lepiej zostaw to fachowcowi.
- parametry felgi - owszem odczytasz. Te z reguły są dostępne, jak pokazał Ci kolega k2. Producent - to już gorzej o modelu nie wspominając.
pokaż post
k2 pokaż post 09.09.2011 08:54 nowy (ostatnia aktualizacja 09.09.2011 08:57)
każda felga ma od wewnątrz oznaczenie - no dobra większość (bo mi zaraz ktoś udowodni że są wyjątki)
Taki przykład:

pokaż post
GRZEH pokaż post 09.09.2011 10:18 nowy (ostatnia aktualizacja 09.09.2011 10:21)
tak wiem, ale
to sa podstawowe parametry

a mi chodzi o to czy można odczytać gdzieś:
np: producenta, model, a przede wszystkim średnice pierścieni centrujących
tzn jakie kupic aby były okej. Bo ta felga to ponoc w oryginale miała stare
pierścienie ( jakieś ze sprężynką ?) a te nowe nei zastosuje bo trza felge toczyć :/

wolałbym założyc oryginalne pierścienei a nie ingerowac (bezpowrotnie) w felge

(chyba porobie fotki i zapytam na tym forum o felgach..)