Skarbnica wiedzy Info Palio/Siena/Albea - forum

Ostatnio widziano: zalogowanych: 1, niezalogowanych: 67

Lista forów Nawigacja

Dlaczego warto się zalogować?

- możesz tworzyć wątki i pisać posty na forum
- masz osobisty filtr kącików na forum
- masz dostęp do wielu narzędzi portalu AutoCentrum.pl

Sklep: Opony

Pierścienie centrujące do felg

GRZEH pokaż post 02.09.2011 20:32 nowy (ostatnia aktualizacja 02.09.2011 20:33)
czy te okrągłe plastiki sa konieczne?

http://allegro.pl/kola-felgi-pierscienie-centrujace-18735


-------------

dostałem alusy, dziwne bo dziwne
ale dowiedziałem się że powinienem mieć:
- śruby inne (tutaj pełna zgoda)
- pierścienie centrujące (które tylko IMHO centrują na piaście)

ale podczas jazdy chyba nic nie dają


pytanie:

Można zakręcić kółka an samych śrubach bez tych pastików?

czy te okrągłe plastiki sa konieczne?

http://allegro.pl/kola-felgi-pierscienie-centrujace-18735


-------------

dostałem alusy, dziwne bo dziwne
ale dowiedziałem się że powinienem mieć:
- śruby inne (tutaj pełna zgoda)
- pierścienie centrujące (które tylko IMHO centrują na piaście)

ale podczas jazdy chyba nic nie dają


pytanie:

Można zakręcić kółka an samych śrubach bez tych pastików?
pokaż post
BARREK pokaż post 07.09.2011 07:21 nowy (ostatnia aktualizacja 07.09.2011 07:21)

pokaż post
GRZEH pokaż post 07.09.2011 09:02 nowy (ostatnia aktualizacja 07.09.2011 09:02)
bo różni różnie gadają

w tygodniu poszukam zakładu, co mam nadzieje sprawdzi felgi
i jak bedzie z nimi wszystko okej to dopasuje równiez reszte

bo różni różnie gadają

w tygodniu poszukam zakładu, co mam nadzieje sprawdzi felgi
i jak bedzie z nimi wszystko okej to dopasuje równiez reszte
pokaż post
abrams pokaż post 07.09.2011 09:06 nowy (ostatnia aktualizacja 07.09.2011 09:06)
te pierscienie nie sa konieczne -ale moga byc przydatne
podaj parametry felg-od czego powinienes zaczac
glownie rozmiar otworu centrujacego

te pierscienie nie sa konieczne -ale moga byc przydatne
podaj parametry felg-od czego powinienes zaczac
glownie rozmiar otworu centrujacego
pokaż post
GRZEH pokaż post 07.09.2011 09:57 nowy (ostatnia aktualizacja 07.09.2011 10:12)
chciałem załozyć na nie opony: 185/60 R 14

felgi dostałem więc je po prostu chciałem wypróbować
(jeśli jest pewne że się nei nadadza - to mówcie, zaozsczędzi mi to czasu i pieniędzy)

aha, felga uniwersalna - 8 otworów; 4x98mm 4x100mm


jeśli chodzi o rozmiar otworu (do tych pierścionków) to jest to cos około 67mm
niestety pierścionki sa co 0,5mm a suwmiarka tam nie wejdzie - i nie wiem
piasta fiatowska to chyba 58 -> więc trzeba np 67,1-58,1 (tak sądze)

chciałem załozyć na nie opony: 185/60 R 14

felgi dostałem więc je po prostu chciałem wypróbować
(jeśli jest pewne że się nei nadadza - to mówcie, zaozsczędzi mi to czasu i pieniędzy)

aha, felga uniwersalna - 8 otworów; 4x98mm 4x100mm


jeśli chodzi o rozmiar otworu (do tych pierścionków) to jest to cos około 67mm
niestety pierścionki sa co 0,5mm a suwmiarka tam nie wejdzie - i nie wiem
piasta fiatowska to chyba 58 -> więc trzeba np 67,1-58,1 (tak sądze)
pokaż post
abrams pokaż post 07.09.2011 12:01 nowy (ostatnia aktualizacja 07.09.2011 12:01)
ja mam identyczne opony -felgi na et 35 -wiec z tej strony twoj zestaw bedzie ok

bedziesz mial utrudnienie przy zakladaniu - te 2 szpilki pozycjonujace ci sie nie przydadza - moze bedziesz je musial nawet zdjac
jak ci sie uda dobrze wymierzyc przy zakladaniu to pierscienie nie beda potrzebne ,ale jesli nie to moze troche wibrowac (taka jest teoria -ja nigdy w zadnym samochodzie nie zakladalem felg o niefabrycznej wielkosci otworu)
pzdr

ja mam identyczne opony -felgi na et 35 -wiec z tej strony twoj zestaw bedzie ok

bedziesz mial utrudnienie przy zakladaniu - te 2 szpilki pozycjonujace ci sie nie przydadza - moze bedziesz je musial nawet zdjac
jak ci sie uda dobrze wymierzyc przy zakladaniu to pierscienie nie beda potrzebne ,ale jesli nie to moze troche wibrowac (taka jest teoria -ja nigdy w zadnym samochodzie nie zakladalem felg o niefabrycznej wielkosci otworu)
pzdr
pokaż post
BARREK pokaż post 07.09.2011 12:46 nowy (ostatnia aktualizacja 07.09.2011 12:46)
..tyle że był tam dystans który niwelował wystającą piastę (czy co to tam jest). NIE UDAŁO mi się tak ustawić felgi żeby było idealnie równo, a więc koła z tyłu wibrowały ( z przodu wystająca część piasty jest dłuższa a więc centrowała felgę). Mimo wielu prób poniosłem fiasko.Tak więc pierścienie centrujące wydają się być niezbędne.
..tyle że był tam dystans który niwelował wystającą piastę (czy co to tam jest). NIE UDAŁO mi się tak ustawić felgi żeby było idealnie równo, a więc koła z tyłu wibrowały ( z przodu wystająca część piasty jest dłuższa a więc centrowała felgę). Mimo wielu prób poniosłem fiasko.Tak więc pierścienie centrujące wydają się być niezbędne.
pokaż post
GRZEH pokaż post 08.09.2011 22:41 nowy (ostatnia aktualizacja 08.09.2011 22:42)
byłem u fachowca który...


- określił że pierścienie były do felgi nietypowe (stare, z jakąś sprężynką?)
i określił że trza dać tokarzowi aby rozwiercił trochę otwór / i założył pierścienie dorabiane

cena: 80zł



- prostowanie 2 felg (co wcześniej dwóch 'gumiarzy' mi mówiło że są w miare okej)

cena: 40 + 30 = 70zł



- zakałdanie opon na felgi i następnie felgi na wóz

cena: 60zł




----
tak że widzicie sparwa się trochę pogmatwała
bo wydaje mi się że gość jest troche 'za drogi'


pytanie więc: mogę dobrać pierścionki mając felge?
da się z felgi odczytać producenta? i jej dokładne parametry?

byłem u fachowca który...


- określił że pierścienie były do felgi nietypowe (stare, z jakąś sprężynką?)
i określił że trza dać tokarzowi aby rozwiercił trochę otwór / i założył pierścienie dorabiane

cena: 80zł



- prostowanie 2 felg (co wcześniej dwóch 'gumiarzy' mi mówiło że są w miare okej)

cena: 40 + 30 = 70zł



- zakałdanie opon na felgi i następnie felgi na wóz

cena: 60zł




----
tak że widzicie sparwa się trochę pogmatwała
bo wydaje mi się że gość jest troche 'za drogi'


pytanie więc: mogę dobrać pierścionki mając felge?
da się z felgi odczytać producenta? i jej dokładne parametry?
pokaż post
karollino pokaż post 10.09.2011 17:59 nowy (ostatnia aktualizacja 10.09.2011 17:59)
- pierścienie centrujące są potrzebne, bo jak sama nazwa wskazuje: centrują felgę na piaście. Śruby (szpilki) dociągają felgę do piasty, natomiast w 99% nie jest możliwe poprawne wycentrowanie felgi co będzie skutkowało jej biciem. Ponadto, podczas jazdy nie raz wpadniesz w dziurę, najedziesz na krawężnik. Wtedy felga, nawet poprawnie zcentrowana, może Ci się zsunąć jeśli nie masz pierścienia.
- nie wiem o jakie pierścienie ze sprężynką chodziło specowi, ale jeśli nie potrafisz dobrać sam wymiarów, to lepiej zostaw to fachowcowi.
- parametry felgi - owszem odczytasz. Te z reguły są dostępne, jak pokazał Ci kolega k2. Producent - to już gorzej o modelu nie wspominając.

- pierścienie centrujące są potrzebne, bo jak sama nazwa wskazuje: centrują felgę na piaście. Śruby (szpilki) dociągają felgę do piasty, natomiast w 99% nie jest możliwe poprawne wycentrowanie felgi co będzie skutkowało jej biciem. Ponadto, podczas jazdy nie raz wpadniesz w dziurę, najedziesz na krawężnik. Wtedy felga, nawet poprawnie zcentrowana, może Ci się zsunąć jeśli nie masz pierścienia.
- nie wiem o jakie pierścienie ze sprężynką chodziło specowi, ale jeśli nie potrafisz dobrać sam wymiarów, to lepiej zostaw to fachowcowi.
- parametry felgi - owszem odczytasz. Te z reguły są dostępne, jak pokazał Ci kolega k2. Producent - to już gorzej o modelu nie wspominając.
pokaż post
k2 pokaż post 09.09.2011 08:54 nowy (ostatnia aktualizacja 09.09.2011 08:57)
Taki przykład:


Taki przykład:

pokaż post
GRZEH pokaż post 09.09.2011 10:18 nowy (ostatnia aktualizacja 09.09.2011 10:21)
to sa podstawowe parametry

a mi chodzi o to czy można odczytać gdzieś:
np: producenta, model, a przede wszystkim średnice pierścieni centrujących
tzn jakie kupic aby były okej. Bo ta felga to ponoc w oryginale miała stare
pierścienie ( jakieś ze sprężynką ?) a te nowe nei zastosuje bo trza felge toczyć :/

wolałbym założyc oryginalne pierścienei a nie ingerowac (bezpowrotnie) w felge

(chyba porobie fotki i zapytam na tym forum o felgach..)

to sa podstawowe parametry

a mi chodzi o to czy można odczytać gdzieś:
np: producenta, model, a przede wszystkim średnice pierścieni centrujących
tzn jakie kupic aby były okej. Bo ta felga to ponoc w oryginale miała stare
pierścienie ( jakieś ze sprężynką ?) a te nowe nei zastosuje bo trza felge toczyć :/

wolałbym założyc oryginalne pierścienei a nie ingerowac (bezpowrotnie) w felge

(chyba porobie fotki i zapytam na tym forum o felgach..)