Skarbnica wiedzy Info LPG - forum

Ostatnio widziano: zalogowanych: 11, niezalogowanych: 291

Lista forów Nawigacja

Dlaczego warto się zalogować?

- możesz tworzyć wątki i pisać posty na forum
- masz osobisty filtr kącików na forum
- masz dostęp do wielu narzędzi portalu AutoCentrum.pl

Sklep: Opony

Zbyt długie przełączanie z benzyny na gaz

bh pokaż post 24.01.2010 19:33 nowy (ostatnia aktualizacja 24.01.2010 19:33)
Witam! Po długim postoju np. po nocy przy -5 stopni i niżej, przełączanie z benzyny na gaz następuje po ok. 0,5 h lub 10-20 km jazdy.To chyba zbyt długo, bo silnik pokzuje temperaturę i parownik jest ciepły już po 2-3 km. Zgłaszałem problem gazownikowi więc obniżył temper. przełączania ale to zmniejszyło czas tylko w ciepłe dni a w mrozy bez zmian. Gdzie może być problem? (honda crvII sekwencja BRC).

Witam! Po długim postoju np. po nocy przy -5 stopni i niżej, przełączanie z benzyny na gaz następuje po ok. 0,5 h lub 10-20 km jazdy.To chyba zbyt długo, bo silnik pokzuje temperaturę i parownik jest ciepły już po 2-3 km. Zgłaszałem problem gazownikowi więc obniżył temper. przełączania ale to zmniejszyło czas tylko w ciepłe dni a w mrozy bez zmian. Gdzie może być problem? (honda crvII sekwencja BRC).
pokaż post
KKosew pokaż post 21.05.2010 12:33 nowy (ostatnia aktualizacja 21.05.2010 12:33)
Witam, odświeżam wątek
Mam Seata Ibize 1,2 67KM z Gazem sekwencyjnym (kosztowało mnie 3000zl) Mam taki problem Uruchamiam silnik : na sterowniku od gazy pali sie czerwona LED oraz miga zielona ( czeka na odpowiednia temperature) po jakimś czasie sam chce sie przełączyć ale nie ma chyba odpowiedniej temp. , chociaż wg mnie jest duza (ok 50stopni) chce sie przełączyć ale nie może (pewnie ze wzgledu na temp.) i wtedy słychać ciągły sygnał piiiiiiiii wyłączam gaz .. auto biera dalej temp około 70-80 stopni sam przełączam na GAZ i chyba sie przerzuca chociaz nie wiem ( palą sie lamki stanu paliwa wszystkie na zielono) Jednak długo juz jeżdze ok 150 km a ciągle mam pełem bak według tych wskazań.. a to chyba nie możliwe skoro butla ma 30 litrow.. Stan gazy według LEDów sie nie zienia (pełno) a paliwa mi ubywa. Auto mam od kilku dni wiec nie moge wiecej nic powiedziec.... POmocy

Witam, odświeżam wątek
Mam Seata Ibize 1,2 67KM z Gazem sekwencyjnym (kosztowało mnie 3000zl) Mam taki problem Uruchamiam silnik : na sterowniku od gazy pali sie czerwona LED oraz miga zielona ( czeka na odpowiednia temperature) po jakimś czasie sam chce sie przełączyć ale nie ma chyba odpowiedniej temp. , chociaż wg mnie jest duza (ok 50stopni) chce sie przełączyć ale nie może (pewnie ze wzgledu na temp.) i wtedy słychać ciągły sygnał piiiiiiiii wyłączam gaz .. auto biera dalej temp około 70-80 stopni sam przełączam na GAZ i chyba sie przerzuca chociaz nie wiem ( palą sie lamki stanu paliwa wszystkie na zielono) Jednak długo juz jeżdze ok 150 km a ciągle mam pełem bak według tych wskazań.. a to chyba nie możliwe skoro butla ma 30 litrow.. Stan gazy według LEDów sie nie zienia (pełno) a paliwa mi ubywa. Auto mam od kilku dni wiec nie moge wiecej nic powiedziec.... POmocy
pokaż post
Renata Konteksta
pokaż post
KKosew pokaż post 21.05.2010 12:33 nowy (ostatnia aktualizacja 21.05.2010 12:33)
Witam, odświeżam wątek
Mam Seata Ibize 1,2 67KM z Gazem sekwencyjnym (kosztowało mnie 3000zl) Mam taki problem Uruchamiam silnik : na sterowniku od gazy pali sie czerwona LED oraz miga zielona ( czeka na odpowiednia temperature) po jakimś czasie sam chce sie przełączyć ale nie ma chyba odpowiedniej temp. , chociaż wg mnie jest duza (ok 50stopni) chce sie przełączyć ale nie może (pewnie ze wzgledu na temp.) i wtedy słychać ciągły sygnał piiiiiiiii wyłączam gaz .. auto biera dalej temp około 70-80 stopni sam przełączam na GAZ i chyba sie przerzuca chociaz nie wiem ( palą sie lamki stanu paliwa wszystkie na zielono) Jednak długo juz jeżdze ok 150 km a ciągle mam pełem bak według tych wskazań.. a to chyba nie możliwe skoro butla ma 30 litrow.. Stan gazy według LEDów sie nie zienia (pełno) a paliwa mi ubywa. Auto mam od kilku dni wiec nie moge wiecej nic powiedziec.... POmocy

Witam, odświeżam wątek
Mam Seata Ibize 1,2 67KM z Gazem sekwencyjnym (kosztowało mnie 3000zl) Mam taki problem Uruchamiam silnik : na sterowniku od gazy pali sie czerwona LED oraz miga zielona ( czeka na odpowiednia temperature) po jakimś czasie sam chce sie przełączyć ale nie ma chyba odpowiedniej temp. , chociaż wg mnie jest duza (ok 50stopni) chce sie przełączyć ale nie może (pewnie ze wzgledu na temp.) i wtedy słychać ciągły sygnał piiiiiiiii wyłączam gaz .. auto biera dalej temp około 70-80 stopni sam przełączam na GAZ i chyba sie przerzuca chociaz nie wiem ( palą sie lamki stanu paliwa wszystkie na zielono) Jednak długo juz jeżdze ok 150 km a ciągle mam pełem bak według tych wskazań.. a to chyba nie możliwe skoro butla ma 30 litrow.. Stan gazy według LEDów sie nie zienia (pełno) a paliwa mi ubywa. Auto mam od kilku dni wiec nie moge wiecej nic powiedziec.... POmocy
pokaż post
tenjedyny13 pokaż post 14.02.2010 14:49 nowy (ostatnia aktualizacja 14.02.2010 14:49)
KOLEGO WYMIEŃ FILTEREK OD GAZU

KOLEGO WYMIEŃ FILTEREK OD GAZU
pokaż post
aandin pokaż post 14.02.2010 17:04 nowy (ostatnia aktualizacja 14.02.2010 17:04)
Jaki filterek?Instalacja nie ma nawet tygodnia.

Jaki filterek?Instalacja nie ma nawet tygodnia.
pokaż post
Joanna Kontekstowicz
pokaż post
gazelot pokaż post 14.02.2010 15:06 nowy (ostatnia aktualizacja 14.02.2010 15:06)



pokaż post
nowy212 pokaż post 10.02.2010 10:40 nowy (ostatnia aktualizacja 10.02.2010 10:48)
Koledzy przykro mi bardzo ale trzeba wstac wczesniej i zalaczyc auto zeby pochodzilo na wolnych obrotach to jest jedyne wyjscie. Rada dla niecierpliwych sposob I jezeli jestescie pewni ze silnik ma juz odpowiednia temperature (temp na wskazniku w opcji normal ablo chociaz jej poczatek) to zatrzymujecie sie i uruchamiacie auto w trybie wymuszonym (dla sekwencji) tj. w roznych instlacjach roznie 2 sposoby najczestsze to 1. na zalaczonej stacyjce w pozycji II (akumlator swieci silnik nie pracuje) przytrzymujemu guzik z przelacznika instalacji gazowej gaz/benzyna az dioda nie zacznie swiecic stalym swiatelkiem wtedy go puszczamy !!!nie przekrecamy kluczyka ze stacyjnki w tyl bo bedziemy musieli na nowo powtorzyc cala operacje!!! i uruchamiamy silnik. Sposb 2. podczas uruchamiania silnika przed przekreceniem stacyjki naciskamy i trzymamy przycisk instalacji gazowej gaz/benzyna jednoczesnie uruchamiamy silnik, po uruchomieniu puszczamu guzik samochod powinien pracowac na gazie (dioda kontrolna swieci sie stalym swiatlem). Sposob dla instalacji starszego typu z mikserem naciskamy przycisk gaz/benzyna (na zalaczonym zaplonie)tyle razy az dioda kontrolna nie zacznie swiecic stalym swiatlem (nie przekrecamy kluczyka z powrotem)wtedy uruchamiamy silnik juz na gazie. Sposob II (dla sekwencji bo dla instalacji z mikserem nie warto) rzezniczy juz hehe obcinamy kable od czujnika temp w mieszalniku laczymy na stale i smigamy tylko na gazie (odpalenie nadal na benzynie ale natychmiast przelacza na gaz w trybie automatycznym oczywiscie w trybie benzyna nadal chodzi tylko na benzynie). Sa tacy co odpalaja na benzynie i po 2 km podczas jazdy sami przelaczaja auto na gaz, bo wtedy istnieje taka mozliwosc w wymienionym wyzej sposobie. Gdyby ktos mial jescze problemy, pytania niech pisze.

Koledzy przykro mi bardzo ale trzeba wstac wczesniej i zalaczyc auto zeby pochodzilo na wolnych obrotach to jest jedyne wyjscie. Rada dla niecierpliwych sposob I jezeli jestescie pewni ze silnik ma juz odpowiednia temperature (temp na wskazniku w opcji normal ablo chociaz jej poczatek) to zatrzymujecie sie i uruchamiacie auto w trybie wymuszonym (dla sekwencji) tj. w roznych instlacjach roznie 2 sposoby najczestsze to 1. na zalaczonej stacyjce w pozycji II (akumlator swieci silnik nie pracuje) przytrzymujemu guzik z przelacznika instalacji gazowej gaz/benzyna az dioda nie zacznie swiecic stalym swiatelkiem wtedy go puszczamy !!!nie przekrecamy kluczyka ze stacyjnki w tyl bo bedziemy musieli na nowo powtorzyc cala operacje!!! i uruchamiamy silnik. Sposb 2. podczas uruchamiania silnika przed przekreceniem stacyjki naciskamy i trzymamy przycisk instalacji gazowej gaz/benzyna jednoczesnie uruchamiamy silnik, po uruchomieniu puszczamu guzik samochod powinien pracowac na gazie (dioda kontrolna swieci sie stalym swiatlem). Sposob dla instalacji starszego typu z mikserem naciskamy przycisk gaz/benzyna (na zalaczonym zaplonie)tyle razy az dioda kontrolna nie zacznie swiecic stalym swiatlem (nie przekrecamy kluczyka z powrotem)wtedy uruchamiamy silnik juz na gazie. Sposob II (dla sekwencji bo dla instalacji z mikserem nie warto) rzezniczy juz hehe obcinamy kable od czujnika temp w mieszalniku laczymy na stale i smigamy tylko na gazie (odpalenie nadal na benzynie ale natychmiast przelacza na gaz w trybie automatycznym oczywiscie w trybie benzyna nadal chodzi tylko na benzynie). Sa tacy co odpalaja na benzynie i po 2 km podczas jazdy sami przelaczaja auto na gaz, bo wtedy istnieje taka mozliwosc w wymienionym wyzej sposobie. Gdyby ktos mial jescze problemy, pytania niech pisze.
pokaż post
bh pokaż post 10.02.2010 16:03 nowy (ostatnia aktualizacja 10.02.2010 16:03)
Witam! NIe bardzo wiem jak mam przycisnąć przełącznik. U mnie jest klawisz góra/dół. W dół to włączona jest benzyna i świeci się czerwony wskażnik.W góre to włączam gaz i świeci się czerwony wskażnik pracy na benzynie(na początku gdy nie chce przeskoczyć) lub żółty trybu gotowości przeskoku po odpowiednich obrotach i zielony gdy przeskakuje na gaz. To jak miałbym przycisnąć? jedynie chyba pośrodku żeby łączyło jedno i drugie?

Witam! NIe bardzo wiem jak mam przycisnąć przełącznik. U mnie jest klawisz góra/dół. W dół to włączona jest benzyna i świeci się czerwony wskażnik.W góre to włączam gaz i świeci się czerwony wskażnik pracy na benzynie(na początku gdy nie chce przeskoczyć) lub żółty trybu gotowości przeskoku po odpowiednich obrotach i zielony gdy przeskakuje na gaz. To jak miałbym przycisnąć? jedynie chyba pośrodku żeby łączyło jedno i drugie?
pokaż post
nowy212 pokaż post 12.02.2010 09:03 nowy (ostatnia aktualizacja 12.02.2010 09:04)
Czyli masz instalacje II generacji (mikser) tak? Jezeli tak to musisz ustawic przelacznik w takim polozeniu aby kontrolna lampka palila sie ciaglym zielonym swiatelkiem. Opcje przelacznika: stale czerwone swiatelko benzyna, migajace zielone lub zolte tryb automatyczny, stale zielone tryb tylko gaz. Niestety podejrzewam ze u ciebie pomoze tylko odciecie kabli od czujnika na parowniku (bardzo prosty zabieg) i polaczenie ich razem wtedy sam bedziesz decydowal kiedy przelaczyc na gaz. Gdy nie bylo jeszcze czujnikow temperatury w parowniku takie przelaczniki w gornym polozeniu mialy tylko gaz, w srodkowym (samochod mial tylko to co zostalo w przewodach z benzyny oba paliwa byly odcinane) to byl moment kiedy nalezalo wypalic benzyne na obrotach okolo 2000 rpm i gdy samochod gasnal przelaczalo sie guzik w gore i juz byl tylko na gazie. Moim zdaniem gazonik instalujacy nie powinien zakladac tak instalacji zeby nie bylo mozliwe kozystanie tylko z opcji benzyna lub automat, a ty chyba tak masz bo w przypadku awarii czujnika jazda na gazie jest niemozliwa. Jak wyzej juz pisalem obawiam sie ze bedziesz musial przeciac poprostu kable od czujnika i je razem polaczyc wtedy bedziesz mial na bank w gornym polozeniu tylko gas w srodkowym nic a w dolnym benzyne. Sprawdz jednak tak jak piszesz srodkowe polozenie moze tam masz podpieto opcje tylko gas, mam taka nadzieje, bo inaczej tylko ciecie. Jak zdecydujesz sie na ciecie napisz, wyjasnie jak zrobic to bardzo prosty zabieg.

Czyli masz instalacje II generacji (mikser) tak? Jezeli tak to musisz ustawic przelacznik w takim polozeniu aby kontrolna lampka palila sie ciaglym zielonym swiatelkiem. Opcje przelacznika: stale czerwone swiatelko benzyna, migajace zielone lub zolte tryb automatyczny, stale zielone tryb tylko gaz. Niestety podejrzewam ze u ciebie pomoze tylko odciecie kabli od czujnika na parowniku (bardzo prosty zabieg) i polaczenie ich razem wtedy sam bedziesz decydowal kiedy przelaczyc na gaz. Gdy nie bylo jeszcze czujnikow temperatury w parowniku takie przelaczniki w gornym polozeniu mialy tylko gaz, w srodkowym (samochod mial tylko to co zostalo w przewodach z benzyny oba paliwa byly odcinane) to byl moment kiedy nalezalo wypalic benzyne na obrotach okolo 2000 rpm i gdy samochod gasnal przelaczalo sie guzik w gore i juz byl tylko na gazie. Moim zdaniem gazonik instalujacy nie powinien zakladac tak instalacji zeby nie bylo mozliwe kozystanie tylko z opcji benzyna lub automat, a ty chyba tak masz bo w przypadku awarii czujnika jazda na gazie jest niemozliwa. Jak wyzej juz pisalem obawiam sie ze bedziesz musial przeciac poprostu kable od czujnika i je razem polaczyc wtedy bedziesz mial na bank w gornym polozeniu tylko gas w srodkowym nic a w dolnym benzyne. Sprawdz jednak tak jak piszesz srodkowe polozenie moze tam masz podpieto opcje tylko gas, mam taka nadzieje, bo inaczej tylko ciecie. Jak zdecydujesz sie na ciecie napisz, wyjasnie jak zrobic to bardzo prosty zabieg.
pokaż post
bh pokaż post 12.02.2010 22:27 nowy (ostatnia aktualizacja 12.02.2010 22:27)
Witam.Jesli to coś zmienia żeby nie ciąć to mam intalacje IV generacji-sekwencje BRC.Mogę zmieniać tylko na benzynę albo automat.

Witam.Jesli to coś zmienia żeby nie ciąć to mam intalacje IV generacji-sekwencje BRC.Mogę zmieniać tylko na benzynę albo automat.
pokaż post
nowy212 pokaż post 15.02.2010 08:15 nowy (ostatnia aktualizacja 15.02.2010 08:18)
Jezeli masz sekwencje obojetnie ktorej generacji to zeby przelaczyc na gas w czasie jazdy samemu nie automatycznie musisz uciac kabelki zeby oszukac czujnik temperatury. Jezeli nie chcesz tego robic pozostaje ci zatrzymac sie i przelaczyc na gaz w trybie awaryjnym. Do instalacji sekwencyjnych dodawana jest ksiazeczka jak ogolnie uzywac pojazdow zasilanych gazem i w tej ksiazeczce powinno byc opisane "awaryjne zasilanie gazem" dla instalacji ktora jest zamontowana w twoim aucie. Jest tam opisana sekwencja czynnosci ktore trzeba wykonac aby uruchomic samochod tylko na gazie tzw. tryb awaryjny.

Jezeli masz sekwencje obojetnie ktorej generacji to zeby przelaczyc na gas w czasie jazdy samemu nie automatycznie musisz uciac kabelki zeby oszukac czujnik temperatury. Jezeli nie chcesz tego robic pozostaje ci zatrzymac sie i przelaczyc na gaz w trybie awaryjnym. Do instalacji sekwencyjnych dodawana jest ksiazeczka jak ogolnie uzywac pojazdow zasilanych gazem i w tej ksiazeczce powinno byc opisane "awaryjne zasilanie gazem" dla instalacji ktora jest zamontowana w twoim aucie. Jest tam opisana sekwencja czynnosci ktore trzeba wykonac aby uruchomic samochod tylko na gazie tzw. tryb awaryjny.
pokaż post
aandin pokaż post 16.02.2010 14:25 nowy (ostatnia aktualizacja 16.02.2010 14:25)
W mojej instalacji "Auto Gaz Centrum" w instrukcji nie jest napisane o takiej czynności.Za to w warsztacie powiedzieli mi,że na razie mam nastawiony czujnik na 40C a po 1000 kilometrów mam przyjechać na przegląd i wtedy obniża mi temperaturę przełączania na gaz.Mam nadzieję,że będzie dobrze.

W mojej instalacji "Auto Gaz Centrum" w instrukcji nie jest napisane o takiej czynności.Za to w warsztacie powiedzieli mi,że na razie mam nastawiony czujnik na 40C a po 1000 kilometrów mam przyjechać na przegląd i wtedy obniża mi temperaturę przełączania na gaz.Mam nadzieję,że będzie dobrze.
pokaż post
bh pokaż post 16.02.2010 19:46 nowy (ostatnia aktualizacja 16.02.2010 19:46)
Obniżenie temper. może niwieli Ci dać, mnie nic nie dało po mrożnej nocy. Byłem dzisiaj na przeglądzie i majster stwierdził że przyczyną póżnego załączania gazu po mrożnej nocy może być słabe ciśnienie. Musi na początku upłynąc trochę czasu nim ciśnienie będzie OK.To może być logiczne wytłumaczenie. A jeśli chodzi o awaryjne załączanie to np. moje BRC takiego nie posiada. Chyba trzeba sie pogodzić z tym że te nowocześniejsze ustrojstwa tak już mają.Coś za coś, tzn. za to że pozatym pracują bdb. Pewnie że może i można oszukać czujnik temp. i przeciąć przewody. Ale jeśli się nierozsądnie przełączy np. na zimnym silniku to może coś nawalić, co będzie drożej kosztowało niz te parę litrów dodatkowej benzyny.

Obniżenie temper. może niwieli Ci dać, mnie nic nie dało po mrożnej nocy. Byłem dzisiaj na przeglądzie i majster stwierdził że przyczyną póżnego załączania gazu po mrożnej nocy może być słabe ciśnienie. Musi na początku upłynąc trochę czasu nim ciśnienie będzie OK.To może być logiczne wytłumaczenie. A jeśli chodzi o awaryjne załączanie to np. moje BRC takiego nie posiada. Chyba trzeba sie pogodzić z tym że te nowocześniejsze ustrojstwa tak już mają.Coś za coś, tzn. za to że pozatym pracują bdb. Pewnie że może i można oszukać czujnik temp. i przeciąć przewody. Ale jeśli się nierozsądnie przełączy np. na zimnym silniku to może coś nawalić, co będzie drożej kosztowało niz te parę litrów dodatkowej benzyny.
pokaż post
nowy212 pokaż post 18.02.2010 08:14 nowy (ostatnia aktualizacja 18.02.2010 08:14)
No niestety im nowsza instalacja, tym bardziej producenci traktuja ludzi jak idiotow (czasem sie nie dziwie). Chociaz zasada dzialania instalacji sekwencyjnej gazu w formie lotnej pozostaje ta sama, poprostu w nowszych sterownikach widocznie usunieto mozliwosc awaryjnego przelaczania na gas, pewnie z prostej przyczyny jaka jest reklamacja. W przypadku uszkodzenia instalacji przez jej nieumiejetne używanie ciezko udowodnic ze to wina klienta. Dopiero instalacje gazowe wtryskujace gaz w formie cieklej daja mozliwosc pracy na gazie odrazu, no ale to sa inne koszta . Pewnie za 2, 3 lata beda juz duzo tansze. Ja garazuje samochod wiec nie mam tego problemu co wy . Probowaliscie moze ocieplic mieszalnik czyms miekkim dobrze przylegajacym np wata szklana lub czyms podobnym, napewno szybciej sie zagrzeje pytanie o ile :D. Moze to nie bardzo blyskotliwy pomysl hehe, ale najprostszy i najmniej inwazyjny. Pozdrowienia i powodzenia.

No niestety im nowsza instalacja, tym bardziej producenci traktuja ludzi jak idiotow (czasem sie nie dziwie). Chociaz zasada dzialania instalacji sekwencyjnej gazu w formie lotnej pozostaje ta sama, poprostu w nowszych sterownikach widocznie usunieto mozliwosc awaryjnego przelaczania na gas, pewnie z prostej przyczyny jaka jest reklamacja. W przypadku uszkodzenia instalacji przez jej nieumiejetne używanie ciezko udowodnic ze to wina klienta. Dopiero instalacje gazowe wtryskujace gaz w formie cieklej daja mozliwosc pracy na gazie odrazu, no ale to sa inne koszta . Pewnie za 2, 3 lata beda juz duzo tansze. Ja garazuje samochod wiec nie mam tego problemu co wy . Probowaliscie moze ocieplic mieszalnik czyms miekkim dobrze przylegajacym np wata szklana lub czyms podobnym, napewno szybciej sie zagrzeje pytanie o ile :D. Moze to nie bardzo blyskotliwy pomysl hehe, ale najprostszy i najmniej inwazyjny. Pozdrowienia i powodzenia.
pokaż post
aandin pokaż post 19.02.2010 16:31 nowy (ostatnia aktualizacja 19.02.2010 16:31)
Z tym garażem to dobra myśl,tylko,że ja musiał bym rano do niego z 500 metrów z buta walić.Na to jestem zbyt leniwy

Z tym garażem to dobra myśl,tylko,że ja musiał bym rano do niego z 500 metrów z buta walić.Na to jestem zbyt leniwy
pokaż post
aandin pokaż post 17.02.2010 21:59 nowy (ostatnia aktualizacja 17.02.2010 21:59)
Masz rację,nie ma co się łasić na kilka litrów benzyny.Kultura pracy silnika na sekwencji jest rewelacyjna.Muszę przestać patrzeć stale na te diody w kontrolce,bo wpadnę w paranoję

Masz rację,nie ma co się łasić na kilka litrów benzyny.Kultura pracy silnika na sekwencji jest rewelacyjna.Muszę przestać patrzeć stale na te diody w kontrolce,bo wpadnę w paranoję
pokaż post
aandin pokaż post 13.02.2010 13:41 nowy (ostatnia aktualizacja 13.02.2010 13:41)
Dopóki w poprzednim aucie miałem starą instalację na gaz było OK.Kupiłem nowe auto,założyłem sekwencją 4 generacji i mam to samo co poprzednicy.Chyba nigdy koszt montażu tej instalacji mi się nie zwróci.Jestem rozczarowany Mam do pracy 0k 8 km i na gaz przełącza mi się mniej więcej po 3-4 km.Masakra.

Dopóki w poprzednim aucie miałem starą instalację na gaz było OK.Kupiłem nowe auto,założyłem sekwencją 4 generacji i mam to samo co poprzednicy.Chyba nigdy koszt montażu tej instalacji mi się nie zwróci.Jestem rozczarowany Mam do pracy 0k 8 km i na gaz przełącza mi się mniej więcej po 3-4 km.Masakra.
pokaż post
Hyperion pokaż post 13.02.2010 16:31 nowy (ostatnia aktualizacja 13.02.2010 16:31)
Jaką masz ustawioną temperaturę przełączania z benzyny na gaz?
Silnik dobrze się rozgrzewa i trzyma temperaturę (kwestia sprawnego termostatu, tak aby mieć mały i duży obieg cieczy chłodzącej)?

Gaz nie jest to jazdy na krótkich dystansach, w zależności od samochodu przy temperaturach ujemnych musisz przejechać ok. 2-4 km zanim przełączy się z benzyny na gaz.
Więc dziennie jesteś w stanie przejechać 2(8-3)=2*5=10 km na gazie.
Żeby zwróciła się instalacja musisz przejechać zakładamy: 20 tys. km a więc 20 000 / 10 = 2000 razy do pracy. W roku pracujesz 300 razy więc 2000/300 = tylko z 7 lat , dokładając do tego koszt droższego przeglądu rocznego, koszt benzyny itd. to z 14 lat potrwa zanim się Tobie gaz zwróci. Nic tylko czekać!!!

Jaką masz ustawioną temperaturę przełączania z benzyny na gaz?
Silnik dobrze się rozgrzewa i trzyma temperaturę (kwestia sprawnego termostatu, tak aby mieć mały i duży obieg cieczy chłodzącej)?

Gaz nie jest to jazdy na krótkich dystansach, w zależności od samochodu przy temperaturach ujemnych musisz przejechać ok. 2-4 km zanim przełączy się z benzyny na gaz.
Więc dziennie jesteś w stanie przejechać 2(8-3)=2*5=10 km na gazie.
Żeby zwróciła się instalacja musisz przejechać zakładamy: 20 tys. km a więc 20 000 / 10 = 2000 razy do pracy. W roku pracujesz 300 razy więc 2000/300 = tylko z 7 lat , dokładając do tego koszt droższego przeglądu rocznego, koszt benzyny itd. to z 14 lat potrwa zanim się Tobie gaz zwróci. Nic tylko czekać!!!
pokaż post
aandin pokaż post 13.02.2010 18:31 nowy (ostatnia aktualizacja 13.02.2010 18:31)
Gdybym wiedział,że tak działa instalacja sekwencyjna pewnie bym jej nie założył Teraz jest już po ptokach.Pewnie wszystko z instalacją jest OK,ponieważ po południu jak ruszam to już przełącza się zdecydowanie szybciej.Muszę zatelefonować w poniedziałek do warsztatu i spytać co się da zrobić.Mam Fiata Stilo 1,6,czytałem,że na tych motorach instalacje gazowe dobrze się sprawdzają.Fakt,że jak na razie nie mam, poza tym przełączaniem ,żadnych zastrzeżeń,a jeżdżę autami na gaz z 8 lat.

Gdybym wiedział,że tak działa instalacja sekwencyjna pewnie bym jej nie założył Teraz jest już po ptokach.Pewnie wszystko z instalacją jest OK,ponieważ po południu jak ruszam to już przełącza się zdecydowanie szybciej.Muszę zatelefonować w poniedziałek do warsztatu i spytać co się da zrobić.Mam Fiata Stilo 1,6,czytałem,że na tych motorach instalacje gazowe dobrze się sprawdzają.Fakt,że jak na razie nie mam, poza tym przełączaniem ,żadnych zastrzeżeń,a jeżdżę autami na gaz z 8 lat.
pokaż post
ArturS pokaż post 14.02.2010 09:10 nowy (ostatnia aktualizacja 14.02.2010 09:11)
W seicento to miałem (najtańsza sekwencja jaką znalazłem) - zimą musiałem ręczenie przełączać na gaz, bo inaczej do -5st. przełączała się sama od razu po pierwszej przygazówce po odpaleniu Jak przymroziło z -15st. to musiałem przejechać ok 1km i też wskakiwała na gaz W dodatku jak mi kiedyś siadła pompa po mi tu szanowne grono AC Porady sprzedało sposób na uruchomienie parcha od razu na gazie, a było wówczas kilkanaście stopni na minusie

W seicento to miałem (najtańsza sekwencja jaką znalazłem) - zimą musiałem ręczenie przełączać na gaz, bo inaczej do -5st. przełączała się sama od razu po pierwszej przygazówce po odpaleniu Jak przymroziło z -15st. to musiałem przejechać ok 1km i też wskakiwała na gaz W dodatku jak mi kiedyś siadła pompa po mi tu szanowne grono AC Porady sprzedało sposób na uruchomienie parcha od razu na gazie, a było wówczas kilkanaście stopni na minusie
pokaż post
aandin pokaż post 14.02.2010 09:32 nowy (ostatnia aktualizacja 14.02.2010 09:32)
Ech,żebym ja to wiedział.Na zwykłej instalacji w drugim aucie przy -15 przejeżdżam na benzynie ok 1 km i palcem przełączam na gaz i jest gitara.Nie gaśnie i śmiga aż miło.Mam nadzieją,że coś się da zrobić,no i że latem będzie lepiej.

Ech,żebym ja to wiedział.Na zwykłej instalacji w drugim aucie przy -15 przejeżdżam na benzynie ok 1 km i palcem przełączam na gaz i jest gitara.Nie gaśnie i śmiga aż miło.Mam nadzieją,że coś się da zrobić,no i że latem będzie lepiej.
pokaż post
maciej139 pokaż post 10.02.2010 00:30 nowy (ostatnia aktualizacja 10.02.2010 00:30)
ZAMONTOWALI CI PRZEWODY NA TROJNIKACH I DLATEGO NIECH WLACZA PAROWNIK DO OBIEGU OGRZEWANIA TAK JAK SIE ROBILOW STARYCH DOBRYCH 125 P ,,,

ZAMONTOWALI CI PRZEWODY NA TROJNIKACH I DLATEGO NIECH WLACZA PAROWNIK DO OBIEGU OGRZEWANIA TAK JAK SIE ROBILOW STARYCH DOBRYCH 125 P ,,,
pokaż post
ArturS pokaż post 09.02.2010 07:40 nowy (ostatnia aktualizacja 09.02.2010 07:40)



pokaż post
Capsell pokaż post 29.01.2010 22:53 nowy (ostatnia aktualizacja 29.01.2010 22:53)
Szkoda, że nikt nie ma pomysłu na rozwiązanie problemu...
Mam sequent24 BRC w swoim autku i taki sam problem, w warsztacie też obniżyli mi temperaturę z 40st na 20st. Efekt taki sam jak u Ciebie.
Moje rozwiązanie, a raczej półśrodek: Odpalam samochód przejeżdżam jakieś 5-6km i wyłączam silnik, po zgaśnięciu kontrolek z gazu ponownie odpalam i po 20s następuje przełączenie na gaz.

Szkoda, że nikt nie ma pomysłu na rozwiązanie problemu...
Mam sequent24 BRC w swoim autku i taki sam problem, w warsztacie też obniżyli mi temperaturę z 40st na 20st. Efekt taki sam jak u Ciebie.
Moje rozwiązanie, a raczej półśrodek: Odpalam samochód przejeżdżam jakieś 5-6km i wyłączam silnik, po zgaśnięciu kontrolek z gazu ponownie odpalam i po 20s następuje przełączenie na gaz.
pokaż post
herod1988 pokaż post 31.01.2010 18:10 nowy (ostatnia aktualizacja 31.01.2010 18:10)

Capsell napisał:

Zbyt długie przełączanie z benzyny na gaz
Szkoda, że nikt nie ma pomysłu na rozwiązanie problemu...
Mam sequent24 BRC w swoim autku i taki sam problem, w warsztacie też obniżyli mi temperaturę z 40st na 20st. Efekt taki sam jak u Ciebie.
Moje rozwiązanie, a raczej półśrodek: Odpalam samochód przejeżdżam jakieś 5-6km i wyłączam silnik, po zgaśnięciu kontrolek z gazu ponownie odpalam i po 20s następuje przełączenie na gaz.


Mi jak u kolegi wyżej też pomaga zatrzymanie ale bez gaszenia. wydaje mi się że głownym problem jest brak osłon silnika i czujnik w nieodpowiednim miejscu. na postoju bez wiatru szybko się przełancza ale przy wietrze już wolno...

Capsell napisał:

Zbyt długie przełączanie z benzyny na gaz
Szkoda, że nikt nie ma pomysłu na rozwiązanie problemu...
Mam sequent24 BRC w swoim autku i taki sam problem, w warsztacie też obniżyli mi temperaturę z 40st na 20st. Efekt taki sam jak u Ciebie.
Moje rozwiązanie, a raczej półśrodek: Odpalam samochód przejeżdżam jakieś 5-6km i wyłączam silnik, po zgaśnięciu kontrolek z gazu ponownie odpalam i po 20s następuje przełączenie na gaz.


Mi jak u kolegi wyżej też pomaga zatrzymanie ale bez gaszenia. wydaje mi się że głownym problem jest brak osłon silnika i czujnik w nieodpowiednim miejscu. na postoju bez wiatru szybko się przełancza ale przy wietrze już wolno...
pokaż post
bh pokaż post 03.02.2010 21:16 nowy (ostatnia aktualizacja 03.02.2010 21:16)
Witam ponownie. Ocipliłem czujnik temperatury, który jest wpięty w parownik od dołu i wydaje mi sie że to pomogło.Obecnie przy -5 w nocy - rano na gaz przeskakuje już po 1 km. Jak spadnie temp. więcej to dam znać jak się zachowuje. Ocieplenie zrobiłem z pianki do izolacji.

Witam ponownie. Ocipliłem czujnik temperatury, który jest wpięty w parownik od dołu i wydaje mi sie że to pomogło.Obecnie przy -5 w nocy - rano na gaz przeskakuje już po 1 km. Jak spadnie temp. więcej to dam znać jak się zachowuje. Ocieplenie zrobiłem z pianki do izolacji.
pokaż post
Konto usunięte pokaż post 09.02.2010 16:13 nowy (ostatnia aktualizacja 09.02.2010 16:16)
U mnie po odpaleniu auta przeskakuje po okolo 3- 4 minut. Bo tak jak u Ciebie jest to ten gaz sie nie zwroci...chyba ze daleko jezdzisz. Możesz sprawdzić termostat ale czy to coś da...nie wiem. Ja mam walnięty i różnicy żadnej nie ma przy -20 zdążyłem otworzyć bramę i spalić papierosa ok 7 nminut i dopiero się przełączył

U mnie po odpaleniu auta przeskakuje po okolo 3- 4 minut. Bo tak jak u Ciebie jest to ten gaz sie nie zwroci...chyba ze daleko jezdzisz. Możesz sprawdzić termostat ale czy to coś da...nie wiem. Ja mam walnięty i różnicy żadnej nie ma przy -20 zdążyłem otworzyć bramę i spalić papierosa ok 7 nminut i dopiero się przełączył
pokaż post
bh pokaż post 09.02.2010 20:02 nowy (ostatnia aktualizacja 09.02.2010 20:02)
Termostat jest OK ponieważ prawidłową temperaturę łapie b.szybko.Coś tak mocno sie schładza, że dopiero po jakimś czasie a najlepij po postoju, nawet z wyłączonym silnikiem,przeskakuje na gaz.Problem jest po zimnej nocy. W ciągu dnia może być nawet kilkugodzinna przerwa i przełącza się bez problemu.

Termostat jest OK ponieważ prawidłową temperaturę łapie b.szybko.Coś tak mocno sie schładza, że dopiero po jakimś czasie a najlepij po postoju, nawet z wyłączonym silnikiem,przeskakuje na gaz.Problem jest po zimnej nocy. W ciągu dnia może być nawet kilkugodzinna przerwa i przełącza się bez problemu.
pokaż post
Konto usunięte pokaż post 09.02.2010 20:12 nowy (ostatnia aktualizacja 09.02.2010 20:12)
Ciężko powiedzieć nie znam się na tym ale jest tu osoba ktora montuje lpg moze on by ci pomogl

Ciężko powiedzieć nie znam się na tym ale jest tu osoba ktora montuje lpg moze on by ci pomogl
pokaż post
bh pokaż post 08.02.2010 18:02 nowy (ostatnia aktualizacja 08.02.2010 18:02)
Witam ponownie. Niestety moje modyfikacje nic nie dały. Przy -10 sytuacja jest po staremu.

Witam ponownie. Niestety moje modyfikacje nic nie dały. Przy -10 sytuacja jest po staremu.