Skarbnica wiedzy Info Silniki Diesla - forum

Ostatnio widziano: zalogowanych: 4, niezalogowanych: 564

Lista forów Nawigacja

Dlaczego warto się zalogować?

- możesz tworzyć wątki i pisać posty na forum
- masz osobisty filtr kącików na forum
- masz dostęp do wielu narzędzi portalu AutoCentrum.pl

Sklep: Opony

Jaki najlepszy akumulator do diesla?

dylu89 pokaż post 26.01.2012 00:40 nowy (ostatnia aktualizacja 26.01.2012 00:43)
Mam Seat Ibizę II z 1997r D bez turbo, orientujecie się jaki akumulator będzie najlepszy do takiego silnika, aktualnie mam 60 Ah ale już nie daje rady i myślę że jak na diesla jest troszkę za mały. Zastanawiam się nad kupnem jakiegoś większego np 70, 74 Ah może coś poradzicie?
Mam Seat Ibizę II z 1997r D bez turbo, orientujecie się jaki akumulator będzie najlepszy do takiego silnika, aktualnie mam 60 Ah ale już nie daje rady i myślę że jak na diesla jest troszkę za mały. Zastanawiam się nad kupnem jakiegoś większego np 70, 74 Ah może coś poradzicie?
pokaż post
PrusaX pokaż post 28.02.2012 22:39 nowy (ostatnia aktualizacja 28.02.2012 22:39)

pokaż post
Renata Konteksta
pokaż post
glosny pokaż post 27.02.2012 15:04 nowy (ostatnia aktualizacja 27.02.2012 15:04)
W instrukcji jest napisane co powinno być choćby ze względu na możliwości alternatora...a marka AQ...as You wish
W instrukcji jest napisane co powinno być choćby ze względu na możliwości alternatora...a marka AQ...as You wish
pokaż post
JacK pokaż post 27.02.2012 15:11 nowy (ostatnia aktualizacja 27.02.2012 15:11)

pokaż post
glosny pokaż post 27.02.2012 15:17 nowy (ostatnia aktualizacja 27.02.2012 15:17)

pokaż post
JacK pokaż post 27.02.2012 15:22 nowy (ostatnia aktualizacja 27.02.2012 15:22)

pokaż post
cinek78 pokaż post 27.02.2012 16:57 nowy (ostatnia aktualizacja 27.02.2012 16:58)
nie naładuje np jeżdżąc po mieście, straci właściwości i w mrozy bedzie zonk
nie naładuje np jeżdżąc po mieście, straci właściwości i w mrozy bedzie zonk
pokaż post
glosny pokaż post 27.02.2012 15:31 nowy (ostatnia aktualizacja 27.02.2012 15:31)
Nie bardzo się da...
Nie bardzo się da...
pokaż post
andrew9999 pokaż post 27.02.2012 11:43 nowy (ostatnia aktualizacja 27.02.2012 11:43)
w SEAT IBIZA z tego roku 1.9.D ma alternator na szeroki pasek (PK 923)alternator 90A akumulator do niego to 88Ah- 92Ah.powinno pisac na zielonej nalepce na alternatorze,najpierw odczytaj potem kupuj ...
w SEAT IBIZA z tego roku 1.9.D ma alternator na szeroki pasek (PK 923)alternator 90A akumulator do niego to 88Ah- 92Ah.powinno pisac na zielonej nalepce na alternatorze,najpierw odczytaj potem kupuj ...
pokaż post
andrew9999 pokaż post 27.02.2012 11:34 nowy (ostatnia aktualizacja 27.02.2012 11:34)
Panowie akumulator dobiero sie do mocy alternatora. Dlatego w sklepie pytaja o rocznik,pojemnosc, rodzaj silnika.W tym seacie z tego rocznika wystepowaly trzy rodzaje 65A,90A, i z klimom 120A. sa z wygladu identyczne roznia sie groboscia drutu w uzwojeniach.Za duzy akumlator jest nie doladowywany i szybko sie siarczy wytrzymuje 2 lata od nowosci.Za maly akumulator tez szybciej sie zuzywa ,latem sie wygotowuje woda i wysycha,jedziemy z reklamacja i wtedy wszystko sie okazuje i strasznie ciezko wymienic na drugi w ramach gwarancji 2 letniej,chyba ze akumulator jest zamontoawany w karetce pogotowia,radiowoz policyjny lub TAXI. a tych autach gwarancja to 18 miesiecy co zaznacza sie przy zakupie lecz glosno nie mowi. Ps. to z wazelina techniczna to prawda kazdy szanujacy sie elektryk samochodowy to wie
Panowie akumulator dobiero sie do mocy alternatora. Dlatego w sklepie pytaja o rocznik,pojemnosc, rodzaj silnika.W tym seacie z tego rocznika wystepowaly trzy rodzaje 65A,90A, i z klimom 120A. sa z wygladu identyczne roznia sie groboscia drutu w uzwojeniach.Za duzy akumlator jest nie doladowywany i szybko sie siarczy wytrzymuje 2 lata od nowosci.Za maly akumulator tez szybciej sie zuzywa ,latem sie wygotowuje woda i wysycha,jedziemy z reklamacja i wtedy wszystko sie okazuje i strasznie ciezko wymienic na drugi w ramach gwarancji 2 letniej,chyba ze akumulator jest zamontoawany w karetce pogotowia,radiowoz policyjny lub TAXI. a tych autach gwarancja to 18 miesiecy co zaznacza sie przy zakupie lecz glosno nie mowi. Ps. to z wazelina techniczna to prawda kazdy szanujacy sie elektryk samochodowy to wie
pokaż post
DonDiego pokaż post 27.02.2012 15:13 nowy (ostatnia aktualizacja 27.02.2012 15:13)

pokaż post
andrew9999 pokaż post 28.02.2012 11:50 nowy (ostatnia aktualizacja 28.02.2012 11:50)
we wszystkich autach podstawa pod akumulator jest na wyrost.Przy zakupie do Diesla Jest wazny prad (rozruchowy -uderzeniowy)Przy tych samych wymiarach akumulatora--jeden ma 540 A drugi 730A .Wazne jest Ladowanie mierzone na zaciskach akumulatora miernikem podczas pracy silnika na wolnych obrotach powinno byc 14,5 V wiecej nie bo akumulator bedzie sie "Gotowal".Przewaznie sie zmniejsza po wlaczeniu swiatel,dmuchawy ,radia,grzanie tylnej szyby,grzanie lusterek,podgrzewanie siedzen wszystko tozmniejsza ladowanie akumulatora.nie moze sie zmniejszyc po nizej 12,6V bo tyle jest wartosc akumulatora kazda cela naladowana max to 2,1V x6 cel.Jednym zdaniem im mniej sie zmniejsza prad ladowania po wlaczeniu co uzywamy tym lepiej dla akumulatora. Ladoeanie to ustawia sie po przez dobor regulatora ze szczotkami w alternatorze.Wierzcie mi jest ich tyle ze w sklepach sie gubia ...
we wszystkich autach podstawa pod akumulator jest na wyrost.Przy zakupie do Diesla Jest wazny prad (rozruchowy -uderzeniowy)Przy tych samych wymiarach akumulatora--jeden ma 540 A drugi 730A .Wazne jest Ladowanie mierzone na zaciskach akumulatora miernikem podczas pracy silnika na wolnych obrotach powinno byc 14,5 V wiecej nie bo akumulator bedzie sie "Gotowal".Przewaznie sie zmniejsza po wlaczeniu swiatel,dmuchawy ,radia,grzanie tylnej szyby,grzanie lusterek,podgrzewanie siedzen wszystko tozmniejsza ladowanie akumulatora.nie moze sie zmniejszyc po nizej 12,6V bo tyle jest wartosc akumulatora kazda cela naladowana max to 2,1V x6 cel.Jednym zdaniem im mniej sie zmniejsza prad ladowania po wlaczeniu co uzywamy tym lepiej dla akumulatora. Ladoeanie to ustawia sie po przez dobor regulatora ze szczotkami w alternatorze.Wierzcie mi jest ich tyle ze w sklepach sie gubia ...
pokaż post
Jeff pokaż post 28.02.2012 22:10 nowy (ostatnia aktualizacja 28.02.2012 22:10)

pokaż post
Groszek pokaż post 28.02.2012 22:50 nowy (ostatnia aktualizacja 28.02.2012 22:50)

pokaż post
krzys-68 pokaż post 28.02.2012 12:59 nowy (ostatnia aktualizacja 28.02.2012 12:59)

pokaż post
JacK pokaż post 28.02.2012 12:50 nowy (ostatnia aktualizacja 28.02.2012 12:50)
to jest najlepsze : "Ladoeanie to ustawia sie po przez dobor regulatora ze szczotkami w alternatorze"
to jest najlepsze : "Ladoeanie to ustawia sie po przez dobor regulatora ze szczotkami w alternatorze"
pokaż post
DonDiego pokaż post 28.02.2012 12:18 nowy (ostatnia aktualizacja 28.02.2012 12:18)
tym co jeżdżą Focusami tdci, fordami transitami, skodami octaviami, skodami fabiami, woldzwagenami i innymi autami, żeby czytali bazgroły na alternatorach i próbowali upchnąć większy akumulator w plasticzaną obudowę lub inne podszybie. Kretynizmy człowieku takie wypisujesz, że aż boli wątroba od tych twoich googlarskich mądrości.
tym co jeżdżą Focusami tdci, fordami transitami, skodami octaviami, skodami fabiami, woldzwagenami i innymi autami, żeby czytali bazgroły na alternatorach i próbowali upchnąć większy akumulator w plasticzaną obudowę lub inne podszybie. Kretynizmy człowieku takie wypisujesz, że aż boli wątroba od tych twoich googlarskich mądrości.
pokaż post
Renata Konteksta
pokaż post
JacK pokaż post 27.02.2012 15:15 nowy (ostatnia aktualizacja 27.02.2012 15:15)

pokaż post
DonDiego pokaż post 27.02.2012 16:23 nowy (ostatnia aktualizacja 27.02.2012 16:23)

pokaż post
Joanna Kontekstowicz
pokaż post
Jeff pokaż post 27.02.2012 13:26 nowy (ostatnia aktualizacja 27.02.2012 13:26)
opel frontiera altek 65A akumulator fabryczny 120ah i działa. Passat b5 1.8 altek 120A, akumulator 65 Ah i też działa
opel frontiera altek 65A akumulator fabryczny 120ah i działa. Passat b5 1.8 altek 120A, akumulator 65 Ah i też działa
pokaż post
JacK pokaż post 27.02.2012 14:01 nowy (ostatnia aktualizacja 27.02.2012 14:01)
jeszcze się facet zamknie w sobie
jeszcze się facet zamknie w sobie
pokaż post
JacK pokaż post 27.02.2012 12:25 nowy (ostatnia aktualizacja 27.02.2012 12:25)
niedoładowanie akumulatora zależy od mocy alternatora ?
Wg. mnie zależy jedynie od ilości rozruchów w stosunku do długosci czasu ładowania.
To czy alternator ma 65, 90 czy 120 A pokazuje tylko ile jest w stanie dać max. prądu na zasilenie wszystkich urządzeń (w tym prąd na ładowanie akumulatora), a nie jaki akumulator jest w stanie naładować.
Maksymalny prąd ładowania danego akumulatora wynika z różnicy napięć akumulatora i napięcia alternatora oraz oporu wewnętrznego akumulatora a czas ładowania wynika z jego pojemności.
Wraz z ładowaniem akumulatora prąd ładujący maleje.

niedoładowanie akumulatora zależy od mocy alternatora ?
Wg. mnie zależy jedynie od ilości rozruchów w stosunku do długosci czasu ładowania.
To czy alternator ma 65, 90 czy 120 A pokazuje tylko ile jest w stanie dać max. prądu na zasilenie wszystkich urządzeń (w tym prąd na ładowanie akumulatora), a nie jaki akumulator jest w stanie naładować.
Maksymalny prąd ładowania danego akumulatora wynika z różnicy napięć akumulatora i napięcia alternatora oraz oporu wewnętrznego akumulatora a czas ładowania wynika z jego pojemności.
Wraz z ładowaniem akumulatora prąd ładujący maleje.
pokaż post
Jeff pokaż post 27.02.2012 13:26 nowy (ostatnia aktualizacja 27.02.2012 13:26)

pokaż post
Jopasek pokaż post 24.02.2012 22:26 nowy (ostatnia aktualizacja 24.02.2012 22:26)

pokaż post
Karollo58 pokaż post 24.02.2012 14:13 nowy (ostatnia aktualizacja 24.02.2012 14:13)
CENTRA to amerykański EXIDE Lider na rynku akumulatorów. Wprowadził nowoczesne technologie stąd tak dobra opinia o akumulatorach CENTRA.
O akumulator trzeba dbać a będzie służył długo i wiernie. Zabezpieczanie biegunów i zacisków wazeliną techniczną to czynność elementarna. Mało kto przywiązuje wagę do czystości powierzchni akumulatora pomiędzy biegunami. Brudna płyta górna obudowy znakomicie rozładowuje akumulator. Już nie wspominam o czystości połączeń elektrycznych (przynajmniej) największych odbiorników energii elektr. Np.: Kabel pleciony masowy (od masy czyli (-)) który łączy korpus silnika z masą pojazdu. Najczęściej jest usytuowany w części podwoziowej i jest narażony na korozję warkocza oraz styku na jego końcówkach. Podobnie z połączeniami rozrusznika, muszą być czyste i dobrze dolegające. Nie wolno dopuszczać do całkowitego rozładowania akumulatora. jeśli rozładuje się do 0 to jest już tylko złomem. Warto o to zadbać a Twój akumulator będzie działał długo i niezawodnie. Tym bardziej, że ceny akumulatorów rosną i będą rosły!!!
Jak zadbać o akumulator można poczytać na różnych stronach np: http://www.akumulator.pl/aktualnosci/ze-swiata-motoryzacji-155/akumulator-co-zrobic-by-dzialal-w-najwieksze-mrozy.html
Należy też pamiętać, że to nie prawda, że w aucie za prąd się nie płaci !!!!!!!! Oj, płaci się płaci a przy zaniedbanej instalacji elektrycznej płaci się więcej.
Z ukłonem do zainteresowanych

CENTRA to amerykański EXIDE Lider na rynku akumulatorów. Wprowadził nowoczesne technologie stąd tak dobra opinia o akumulatorach CENTRA.
O akumulator trzeba dbać a będzie służył długo i wiernie. Zabezpieczanie biegunów i zacisków wazeliną techniczną to czynność elementarna. Mało kto przywiązuje wagę do czystości powierzchni akumulatora pomiędzy biegunami. Brudna płyta górna obudowy znakomicie rozładowuje akumulator. Już nie wspominam o czystości połączeń elektrycznych (przynajmniej) największych odbiorników energii elektr. Np.: Kabel pleciony masowy (od masy czyli (-)) który łączy korpus silnika z masą pojazdu. Najczęściej jest usytuowany w części podwoziowej i jest narażony na korozję warkocza oraz styku na jego końcówkach. Podobnie z połączeniami rozrusznika, muszą być czyste i dobrze dolegające. Nie wolno dopuszczać do całkowitego rozładowania akumulatora. jeśli rozładuje się do 0 to jest już tylko złomem. Warto o to zadbać a Twój akumulator będzie działał długo i niezawodnie. Tym bardziej, że ceny akumulatorów rosną i będą rosły!!!
Jak zadbać o akumulator można poczytać na różnych stronach np: http://www.akumulator.pl/aktualnosci/ze-swiata-motoryzacji-155/akumulator-co-zrobic-by-dzialal-w-najwieksze-mrozy.html
Należy też pamiętać, że to nie prawda, że w aucie za prąd się nie płaci !!!!!!!! Oj, płaci się płaci a przy zaniedbanej instalacji elektrycznej płaci się więcej.
Z ukłonem do zainteresowanych
pokaż post
Jeff pokaż post 24.02.2012 21:14 nowy (ostatnia aktualizacja 24.02.2012 21:14)
na szczęscie nie mam centry i nie muszę smarować, a chodzi już 9 rok :D. A poważniej narośl na klemach świadczy o kiepskim wykonaniu akumulatora, bo opary przy niedoszczelnionych klemach wydostają sie na zewnatrz i utleniają powodując problemy.
na szczęscie nie mam centry i nie muszę smarować, a chodzi już 9 rok :D. A poważniej narośl na klemach świadczy o kiepskim wykonaniu akumulatora, bo opary przy niedoszczelnionych klemach wydostają sie na zewnatrz i utleniają powodując problemy.
pokaż post
Joanna Kontekstowicz
pokaż post
cinek78 pokaż post 24.02.2012 14:43 nowy (ostatnia aktualizacja 24.02.2012 14:43)

pokaż post
vivaldi pokaż post 24.02.2012 17:33 nowy (ostatnia aktualizacja 24.02.2012 17:33)

pokaż post
JacK pokaż post 24.02.2012 19:06 nowy (ostatnia aktualizacja 24.02.2012 19:07)

pokaż post
czekaju pokaż post 27.02.2012 18:52 nowy (ostatnia aktualizacja 27.02.2012 18:52)
wazelina dobra na wszystko......
wazelina dobra na wszystko......
pokaż post
Skylog pokaż post 08.02.2012 09:51 nowy (ostatnia aktualizacja 08.02.2012 09:51)
Do tego diesla zgodnie z katalogiem zalecany aku w przedziale 60Ah - 74Ah. Dużo zależy od tego jak użytkujesz auto. Jeśli częściej jeździsz na krótkich odcinkach pamiętaj że mniejszy akumulator szybciej zostaje "doładowany", gdy włożysz za duży może okazać się że nie będzie ładowany odpowiednio co skróci jego żywotność. Co do marki polecam przede wszystkim aku Varta Silver a omijać tanie baterie z supermarketów. I najważniejsze... przy zakupie należy sprawdzić datę produkcji akumulatora. Często o tym zapominamy a jest to bardzo ważne bo często próbują Nam wciskać baterie które swoje odstały czekając na lepszy żywot.
Do tego diesla zgodnie z katalogiem zalecany aku w przedziale 60Ah - 74Ah. Dużo zależy od tego jak użytkujesz auto. Jeśli częściej jeździsz na krótkich odcinkach pamiętaj że mniejszy akumulator szybciej zostaje "doładowany", gdy włożysz za duży może okazać się że nie będzie ładowany odpowiednio co skróci jego żywotność. Co do marki polecam przede wszystkim aku Varta Silver a omijać tanie baterie z supermarketów. I najważniejsze... przy zakupie należy sprawdzić datę produkcji akumulatora. Często o tym zapominamy a jest to bardzo ważne bo często próbują Nam wciskać baterie które swoje odstały czekając na lepszy żywot.
pokaż post
marek322 pokaż post 06.02.2012 20:00 nowy (ostatnia aktualizacja 06.02.2012 20:00)
witam prosze napisac jaka jest przyczyna mam 5 letnie suzuki liana diesel musze dlugo krecic zeby zapalil czasem 8 razy co jest przyczyna
witam prosze napisac jaka jest przyczyna mam 5 letnie suzuki liana diesel musze dlugo krecic zeby zapalil czasem 8 razy co jest przyczyna
pokaż post
baskecik pokaż post 06.02.2012 22:24 nowy (ostatnia aktualizacja 06.02.2012 22:24)

pokaż post
Joanna Kontekstowicz
pokaż post
_KEVIN_ pokaż post 06.02.2012 21:26 nowy (ostatnia aktualizacja 06.02.2012 21:26)
kąt wtrysku
kąt wtrysku
pokaż post
janek pokaż post 06.02.2012 20:24 nowy (ostatnia aktualizacja 06.02.2012 20:24)

pokaż post
marek322 pokaż post 06.02.2012 21:22 nowy (ostatnia aktualizacja 06.02.2012 21:22)
po 20 sekund ale paliwem smierdzi a zapalic niechce
po 20 sekund ale paliwem smierdzi a zapalic niechce
pokaż post
czekaju pokaż post 27.02.2012 18:53 nowy (ostatnia aktualizacja 27.02.2012 18:53)
wazeliną nie smarowany :]
wazeliną nie smarowany :]
pokaż post
mariobros pokaż post 06.02.2012 20:08 nowy (ostatnia aktualizacja 06.02.2012 20:08)
...od niesprawnych świec żarowych, po różne czujnikowe historie, np. czujnik temperatury podający abstrakcyjne wartości i takie tam. Lepiej jedź na diagnostykę komputerową, bo ze szklanej kuli trudno odczytać. A nawet jakby się udało odczytać, to i tak z tą wiadomością nic nie zrobisz samodzielnie, bo w dieslu amator nawet świec żarowych wymieniać nie powinien samodzielnie ...
...od niesprawnych świec żarowych, po różne czujnikowe historie, np. czujnik temperatury podający abstrakcyjne wartości i takie tam. Lepiej jedź na diagnostykę komputerową, bo ze szklanej kuli trudno odczytać. A nawet jakby się udało odczytać, to i tak z tą wiadomością nic nie zrobisz samodzielnie, bo w dieslu amator nawet świec żarowych wymieniać nie powinien samodzielnie ...
pokaż post
czekaju pokaż post 27.02.2012 18:59 nowy (ostatnia aktualizacja 27.02.2012 18:59)
dochodzi ze zbiornika? może się zapowietrza i dlatego trzeba długo kręcić?
dochodzi ze zbiornika? może się zapowietrza i dlatego trzeba długo kręcić?
pokaż post
danek pokaż post 31.01.2012 13:24 nowy (ostatnia aktualizacja 31.01.2012 13:24)
U mnie jest banner od 11 lat(fabryka zalozyla). W TDI który zapalam 20 razy kazdego dnia. Ale nocuje w garazu
U mnie jest banner od 11 lat(fabryka zalozyla). W TDI który zapalam 20 razy kazdego dnia. Ale nocuje w garazu
pokaż post
DonDiego pokaż post 31.01.2012 14:29 nowy (ostatnia aktualizacja 31.01.2012 14:29)
rano opisz jak ten 11-sto letni aku zadziałał
rano opisz jak ten 11-sto letni aku zadziałał
pokaż post
rav13 pokaż post 01.02.2012 20:33 nowy (ostatnia aktualizacja 01.02.2012 20:33)
dziś rano przy -21 odpalił mi 2.0 HDI z pierwszego razu (koło 5 s. kręcenia). Nie doładowywałem go w ostatnim czasie. Widać zatem starszaki potrafią dać radę.
dziś rano przy -21 odpalił mi 2.0 HDI z pierwszego razu (koło 5 s. kręcenia). Nie doładowywałem go w ostatnim czasie. Widać zatem starszaki potrafią dać radę.
pokaż post
vivaldi pokaż post 01.02.2012 20:40 nowy (ostatnia aktualizacja 01.02.2012 20:40)
To ostatnie z tych dobrych AQ, swoje jednak kosztują.
To ostatnie z tych dobrych AQ, swoje jednak kosztują.
pokaż post
Renata Konteksta
pokaż post
danek pokaż post 31.01.2012 15:35 nowy (ostatnia aktualizacja 31.01.2012 15:35)
Zdarza się sporadycznie ,że nocke spędza na zewnątrz. I po mroźnej nocy też zapali chociaz rozruch jest dłuzszy i trochę niepewny. Chciałem tylko zwrócić uwagę ,że są marki mniej znane ale równie dobre jak bosch czy varta.
BTW centra futura (tez w dieslu uzywana) padła po 1,5 roku.

Zdarza się sporadycznie ,że nocke spędza na zewnątrz. I po mroźnej nocy też zapali chociaz rozruch jest dłuzszy i trochę niepewny. Chciałem tylko zwrócić uwagę ,że są marki mniej znane ale równie dobre jak bosch czy varta.
BTW centra futura (tez w dieslu uzywana) padła po 1,5 roku.
pokaż post
DonDiego pokaż post 01.02.2012 18:04 nowy (ostatnia aktualizacja 01.02.2012 18:04)
kogo obchodzi akumulator, który nie był przemrożony? 11 lat to sporo, tyle tylko, że tamte nie byly made in China
kogo obchodzi akumulator, który nie był przemrożony? 11 lat to sporo, tyle tylko, że tamte nie byly made in China
pokaż post
danek pokaż post 01.02.2012 22:06 nowy (ostatnia aktualizacja 01.02.2012 22:06)
Jeszcze tego nie słyszałem. No ale może się nie znam...
A jeżeli bywając na zimowisku corocznie tydzień lub dwa , gdzie temperatury bywały niskie lub barzdo niskie ,garażowałem pod chmurką, to zdążyłem sobie przemrozić czy nie?

BTW. Własnie wróciłem z roboty. Auto palone rano w garazu (+5). I teraz (-20) na zewnątrz. Działa od pierwszego razu. To dobry mam ten akku czy nie?

Jeszcze tego nie słyszałem. No ale może się nie znam...
A jeżeli bywając na zimowisku corocznie tydzień lub dwa , gdzie temperatury bywały niskie lub barzdo niskie ,garażowałem pod chmurką, to zdążyłem sobie przemrozić czy nie?

BTW. Własnie wróciłem z roboty. Auto palone rano w garazu (+5). I teraz (-20) na zewnątrz. Działa od pierwszego razu. To dobry mam ten akku czy nie?
pokaż post
DonDiego pokaż post 02.02.2012 21:04 nowy (ostatnia aktualizacja 02.02.2012 21:04)
zdecydowanie lepiej sprawuje się akumulator, który jest użytkowany w umiarkowanych warunkach. Postaw auto na całą noc to zobaczysz rano jak wydajny masz akumulator.
zdecydowanie lepiej sprawuje się akumulator, który jest użytkowany w umiarkowanych warunkach. Postaw auto na całą noc to zobaczysz rano jak wydajny masz akumulator.
pokaż post
danek pokaż post 02.02.2012 22:02 nowy (ostatnia aktualizacja 02.02.2012 22:02)
że jedenastoletni akumulator w dieslu , który musi kilkadziesiat razy dziennie zakrecic rozrusznikiem,na mrozie zagrzać grzałkami w układzie chłodzenia, podgrzewać stołki czy szybę , napędzić radio, swiatla, cb i inne duperele jest dobrym egzemplarzem nie??
Aha. Nadmienię ,że nigdy do niego nic nie dolewałem ani go nie ładowałem. Dzienny przebieg ok 40-50 km z czego 24 w tzw trasie reszta miasto. No to tyle w tej jałowiźnie. Dobry jest i kuj

że jedenastoletni akumulator w dieslu , który musi kilkadziesiat razy dziennie zakrecic rozrusznikiem,na mrozie zagrzać grzałkami w układzie chłodzenia, podgrzewać stołki czy szybę , napędzić radio, swiatla, cb i inne duperele jest dobrym egzemplarzem nie??
Aha. Nadmienię ,że nigdy do niego nic nie dolewałem ani go nie ładowałem. Dzienny przebieg ok 40-50 km z czego 24 w tzw trasie reszta miasto. No to tyle w tej jałowiźnie. Dobry jest i kuj
pokaż post
staszek7 pokaż post 05.02.2012 18:26 nowy (ostatnia aktualizacja 20.03.2012 22:01)
dobry jest i kuj żelazo puki gorące
------------------------------------------------
rezydencja arkuszowa forum, alanda residence forum, apartamenty przy wyścigach forum

dobry jest i kuj żelazo puki gorące
------------------------------------------------
rezydencja arkuszowa forum, alanda residence forum, apartamenty przy wyścigach forum
pokaż post
Kilofownikownia pokaż post 02.02.2012 22:04 nowy (ostatnia aktualizacja 02.02.2012 22:04)
afn wsrod akumulatorow wrecz
afn wsrod akumulatorow wrecz
pokaż post
danek pokaż post 02.02.2012 22:07 nowy (ostatnia aktualizacja 02.02.2012 22:07)

pokaż post
piter1309 pokaż post 30.01.2012 21:56 nowy (ostatnia aktualizacja 30.01.2012 21:59)

pokaż post
JacK pokaż post 31.01.2012 08:44 nowy (ostatnia aktualizacja 31.01.2012 08:44)

pokaż post
_KEVIN_ pokaż post 26.01.2012 12:28 nowy (ostatnia aktualizacja 26.01.2012 12:28)
ja kupiłem rok temu Boscha S4 i jeszcze mnie nie zawiodł . Zobacz jaki masz alternator
ja kupiłem rok temu Boscha S4 i jeszcze mnie nie zawiodł . Zobacz jaki masz alternator
pokaż post
Tom_s pokaż post 30.01.2012 12:27 nowy (ostatnia aktualizacja 30.01.2012 12:27)

pokaż post
JacK pokaż post 30.01.2012 14:28 nowy (ostatnia aktualizacja 30.01.2012 14:28)

pokaż post
Tom_s pokaż post 30.01.2012 15:39 nowy (ostatnia aktualizacja 30.01.2012 15:39)

pokaż post
JacK pokaż post 30.01.2012 19:59 nowy (ostatnia aktualizacja 30.01.2012 19:59)

pokaż post
Groszek pokaż post 30.01.2012 23:53 nowy (ostatnia aktualizacja 30.01.2012 23:53)

pokaż post
ujemny pokaż post 30.01.2012 21:44 nowy (ostatnia aktualizacja 30.01.2012 21:44)

pokaż post
adslandrzej pokaż post 26.01.2012 11:56 nowy (ostatnia aktualizacja 26.01.2012 11:56)

pokaż post
baskecik pokaż post 26.01.2012 01:01 nowy (ostatnia aktualizacja 26.01.2012 01:01)
Parametry znajdziesz na stronie internetowej. Tam znajdziesz katalog wraz z sugerowanym AQ. Bierz futurę.
Parametry znajdziesz na stronie internetowej. Tam znajdziesz katalog wraz z sugerowanym AQ. Bierz futurę.
pokaż post
cinek78 pokaż post 26.01.2012 08:11 nowy (ostatnia aktualizacja 26.01.2012 08:11)
ale taką future sam mam i generalnie złą nie jest
ale taką future sam mam i generalnie złą nie jest
pokaż post
cinek78 pokaż post 31.01.2012 08:16 nowy (ostatnia aktualizacja 31.01.2012 08:16)
- 20 na parkingu, jeździła ostatnio w niedziele
- 20 na parkingu, jeździła ostatnio w niedziele
pokaż post
ujemny pokaż post 31.01.2012 09:09 nowy (ostatnia aktualizacja 31.01.2012 09:09)
Ladowanie i odbiorniki wykluczasz?
Ladowanie i odbiorniki wykluczasz?
pokaż post
cinek78 pokaż post 31.01.2012 10:05 nowy (ostatnia aktualizacja 31.01.2012 10:05)

pokaż post
ujemny pokaż post 31.01.2012 10:23 nowy (ostatnia aktualizacja 31.01.2012 10:23)

pokaż post
Joanna Kontekstowicz
pokaż post
Thorne pokaż post 26.01.2012 08:06 nowy (ostatnia aktualizacja 26.01.2012 08:06)
nie przesadzaj z pojemnością jak mało jeździsz i masz słabiutki alternator
nie przesadzaj z pojemnością jak mało jeździsz i masz słabiutki alternator
pokaż post
dylu89 pokaż post 26.01.2012 10:29 nowy (ostatnia aktualizacja 26.01.2012 10:29)
nad centrą właśnie ale jeszcze jestem w kropce co do pojemności, w internecie czytałem że do tego modelu jest od 65 do 74. Chyba wybiorę ten 74Ah bo autko jeździ dużo
nad centrą właśnie ale jeszcze jestem w kropce co do pojemności, w internecie czytałem że do tego modelu jest od 65 do 74. Chyba wybiorę ten 74Ah bo autko jeździ dużo
pokaż post
baskecik pokaż post 26.01.2012 10:47 nowy (ostatnia aktualizacja 26.01.2012 10:48)
Aq nie zabija długa jazda, tylko jazda tzw taksówkarska.
Przy dieslu ważny jest prąd rozruchu.

Aq nie zabija długa jazda, tylko jazda tzw taksówkarska.
Przy dieslu ważny jest prąd rozruchu.
pokaż post
dylu89 pokaż post 26.01.2012 23:17 nowy (ostatnia aktualizacja 26.01.2012 23:17)
ze względu na prąd rozruchowy którego diesel potrzebuje więcej niż benzyniak, wybiorę ten większy 74Ah firmy Centrabardzo dziękuję za pomoc, pozdrawiam i szerokości
ze względu na prąd rozruchowy którego diesel potrzebuje więcej niż benzyniak, wybiorę ten większy 74Ah firmy Centrabardzo dziękuję za pomoc, pozdrawiam i szerokości
pokaż post
kajos pokaż post 27.01.2012 12:53 nowy (ostatnia aktualizacja 27.01.2012 12:53)

pokaż post
Konto usunięte pokaż post 27.01.2012 08:01 nowy (ostatnia aktualizacja 27.01.2012 08:01)

pokaż post
leopard pokaż post 27.01.2012 13:09 nowy (ostatnia aktualizacja 27.01.2012 13:09)
do zwyklej sieczkarni idealny jest 64Ah ...
do zwyklej sieczkarni idealny jest 64Ah ...