Skarbnica wiedzy Info Toyota - forum

Ostatnio widziano: zalogowanych: 0, niezalogowanych: 49

Lista forów Nawigacja

Dlaczego warto się zalogować?

- możesz tworzyć wątki i pisać posty na forum
- masz osobisty filtr kącików na forum
- masz dostęp do wielu narzędzi portalu AutoCentrum.pl

Sklep: Opony

Toyota Corolla Verso 1.8 16V 2005r silnik VVT-i

BoGi01 pokaż post 25.05.2009 13:01 nowy (ostatnia aktualizacja 25.05.2009 13:01)
prośba o sprawdzenie czy u waz jest tak samo?
założyłem gaz i autko ma problemy z ruszaniem na gazie muszę przy gazować dopiero rusza, tak nawet gaśnie,mechanik dopatrzył się że na benzynie też niewielkie pływanie wolnych obrotów jest a przy kręceniu kierownicą obroty spadają na wskaźniku widać i zaraz są w normie, i to może być przyczyna.
byłem na komputerowej diagnostyce i w serwisie powiedziano mi że tak ma być i wszystko jest ok. tłumaczył to że komp steruje obrotami na minimalnym zużyciu paliwa a w momencie kręcenia kierownicą jest duży pobór mocy i komp po chwili wyrównuje obroty gdyby śledzić na kopie to nawet opuszczanie szyby powoduje spadek obrotów i po chwili komp wyrównuje.

sprawdź:
auto rozgrzane na postoju praca na wolnych obrotach kręć kierownicą w prawo lub lewo jak zachowuje się wskaźnik wolnych obrotów.

prośba o sprawdzenie czy u waz jest tak samo?
założyłem gaz i autko ma problemy z ruszaniem na gazie muszę przy gazować dopiero rusza, tak nawet gaśnie,mechanik dopatrzył się że na benzynie też niewielkie pływanie wolnych obrotów jest a przy kręceniu kierownicą obroty spadają na wskaźniku widać i zaraz są w normie, i to może być przyczyna.
byłem na komputerowej diagnostyce i w serwisie powiedziano mi że tak ma być i wszystko jest ok. tłumaczył to że komp steruje obrotami na minimalnym zużyciu paliwa a w momencie kręcenia kierownicą jest duży pobór mocy i komp po chwili wyrównuje obroty gdyby śledzić na kopie to nawet opuszczanie szyby powoduje spadek obrotów i po chwili komp wyrównuje.

sprawdź:
auto rozgrzane na postoju praca na wolnych obrotach kręć kierownicą w prawo lub lewo jak zachowuje się wskaźnik wolnych obrotów.
pokaż post
Comet pokaż post 25.05.2009 13:19 nowy (ostatnia aktualizacja 25.05.2009 13:19)
to obroty chwilowo spadną apotem podskoczą. Bedzie tak samo jak włączysz np klimę. Krecenie kierownica na postoju bedzie powodować taki własnie efekt. nie zmienia to jednak faktu, ze przy ruszaniu silnik nie powinien gasnąć, no chyba ze ruszasz bez gazu co przy takiej masie moze doprowadzić do zgasniecia.

Najpierw był FORD.......Potem był Nissan..........Teraz Toyota mą kieszeń ściska...


to obroty chwilowo spadną apotem podskoczą. Bedzie tak samo jak włączysz np klimę. Krecenie kierownica na postoju bedzie powodować taki własnie efekt. nie zmienia to jednak faktu, ze przy ruszaniu silnik nie powinien gasnąć, no chyba ze ruszasz bez gazu co przy takiej masie moze doprowadzić do zgasniecia.

Najpierw był FORD.......Potem był Nissan..........Teraz Toyota mą kieszeń ściska...

pokaż post
Renata Konteksta
pokaż post
jambuba pokaż post 25.05.2009 13:17 nowy (ostatnia aktualizacja 25.05.2009 13:17)
myślę, że to jest normale przy kręceniu kierownicą załącza się wspomaganie, a to jest delikatne obciążenie na silnik i stąd falowanie obrotów, przyczyna leży gdzie indziej

myślę, że to jest normale przy kręceniu kierownicą załącza się wspomaganie, a to jest delikatne obciążenie na silnik i stąd falowanie obrotów, przyczyna leży gdzie indziej
pokaż post
BoGi01 pokaż post 26.05.2009 20:52 nowy (ostatnia aktualizacja 26.05.2009 20:52)
Może to życiorys, ale nie daje mi spokoju.
Toyota Corolla Verso 1.8 16V 2005r silnik VVT-i 130KM 120tyś przebiegu trzy miesiące na gazie.
Auto sprawdzone na benzynie wszystko OK.
Auto osiągnie swoją temperaturę i przechodzi na gaz jest w miarę ok., ale przy prędkości gdzie silnik dochodzi do 3700 obrotów jakby brak mocy i ciągu trzeba zmienić bieg na niszy, i na skrzyżowaniu, ruszaniu z miejsca trzeba przy gazować żeby ruszyć inaczej zgaśnie, spalanie gazu 9.5l, ale jeśli auto tak szarpnie i to włączają się trzy kontrolki, awaria silnika, krótko mówiąc powinienem jechać do serwisu i auto na gazie chodzi ok. nie gaśnie, ale spalanie 13l zawsze po mieście ta sama trasa, wiec zatrzymuje auto zdejmuje klemę minus na ok. 10s kasują się błędy i znowu jeżdżę 9.5l na 100km, dziś dopiero zauważyłem, bo zawsze jak zaczynał szarpać to tankowałem gaz a właśnie dziś według moich obliczeń powinien mieć gaz i nie zapaliła się kontrolka rezerwy, więc go męczyłem tym szarpaniem i w końcu załączyła się rezerwa gazu i panowie auto zaczęło pracować tak jak powinno żadnej różnicy jazda bez/gaz. Wyłączam silnik i znowu załączam ma problem przejść w stan rezerwy obroty skaczą dodawanie gazu z wyczuciem po mękach powoduje, że zapala się kontrolka rezerwy i jak ręką odjąć auto pracuje super. Teraz tak nie mogę przecież jeździć no stop na rezerw. Byłem już raz u gazownika i wszystko na kąpie pokazuje dobrze, on jeździł autem i też nie może zrozumieć, co się dzieje, mam jechać teraz w sobotę i auto ma być testowane na lepszym sprzęcie, zobaczymy może znajdziemy gdzie jest przyczyna takiego zachowania silnika, a może ktoś z waz przeżył cos podobnego, lub słyszał może jakaś podpowiedz a my to sprawdzimy.

Może to życiorys, ale nie daje mi spokoju.
Toyota Corolla Verso 1.8 16V 2005r silnik VVT-i 130KM 120tyś przebiegu trzy miesiące na gazie.
Auto sprawdzone na benzynie wszystko OK.
Auto osiągnie swoją temperaturę i przechodzi na gaz jest w miarę ok., ale przy prędkości gdzie silnik dochodzi do 3700 obrotów jakby brak mocy i ciągu trzeba zmienić bieg na niszy, i na skrzyżowaniu, ruszaniu z miejsca trzeba przy gazować żeby ruszyć inaczej zgaśnie, spalanie gazu 9.5l, ale jeśli auto tak szarpnie i to włączają się trzy kontrolki, awaria silnika, krótko mówiąc powinienem jechać do serwisu i auto na gazie chodzi ok. nie gaśnie, ale spalanie 13l zawsze po mieście ta sama trasa, wiec zatrzymuje auto zdejmuje klemę minus na ok. 10s kasują się błędy i znowu jeżdżę 9.5l na 100km, dziś dopiero zauważyłem, bo zawsze jak zaczynał szarpać to tankowałem gaz a właśnie dziś według moich obliczeń powinien mieć gaz i nie zapaliła się kontrolka rezerwy, więc go męczyłem tym szarpaniem i w końcu załączyła się rezerwa gazu i panowie auto zaczęło pracować tak jak powinno żadnej różnicy jazda bez/gaz. Wyłączam silnik i znowu załączam ma problem przejść w stan rezerwy obroty skaczą dodawanie gazu z wyczuciem po mękach powoduje, że zapala się kontrolka rezerwy i jak ręką odjąć auto pracuje super. Teraz tak nie mogę przecież jeździć no stop na rezerw. Byłem już raz u gazownika i wszystko na kąpie pokazuje dobrze, on jeździł autem i też nie może zrozumieć, co się dzieje, mam jechać teraz w sobotę i auto ma być testowane na lepszym sprzęcie, zobaczymy może znajdziemy gdzie jest przyczyna takiego zachowania silnika, a może ktoś z waz przeżył cos podobnego, lub słyszał może jakaś podpowiedz a my to sprawdzimy.
pokaż post
jambuba pokaż post 27.05.2009 10:53 nowy (ostatnia aktualizacja 27.05.2009 10:53)



pokaż post
BoGi01 pokaż post 27.05.2009 13:48 nowy (ostatnia aktualizacja 27.05.2009 13:48)
dziś odpalam auto, wczoraj zgasiłem na gazie i rezerwie odpalam przełącza sie na gaz i obroty zalesią 300, 150,200, 2000, 400 gaśnie odpalam jeszcze raz od razu przechodzi na gaz i znowu obroty szleją z wyczuciem dodaje gazu aż oświeci się kontrolka rezerwy gazu i w tedy OK!!!
z tego, co pamiętam w trakcie rozmów to jest sekwencja z sterownikiem zenit III generacja.

dziś odpalam auto, wczoraj zgasiłem na gazie i rezerwie odpalam przełącza sie na gaz i obroty zalesią 300, 150,200, 2000, 400 gaśnie odpalam jeszcze raz od razu przechodzi na gaz i znowu obroty szleją z wyczuciem dodaje gazu aż oświeci się kontrolka rezerwy gazu i w tedy OK!!!
z tego, co pamiętam w trakcie rozmów to jest sekwencja z sterownikiem zenit III generacja.
pokaż post
jambuba pokaż post 27.05.2009 15:07 nowy (ostatnia aktualizacja 27.05.2009 15:07)
poprostu strasznie znosił złej jakości gaz, jak się później okazało walnięty był \"emulator sondy lambda\" mam nadzieję że dobrze zapamiętałem.

\"Wszyscy jesteśmy psychiczni, ale nie wszyscy zdiagnozowani.\"

poprostu strasznie znosił złej jakości gaz, jak się później okazało walnięty był \"emulator sondy lambda\" mam nadzieję że dobrze zapamiętałem.

\"Wszyscy jesteśmy psychiczni, ale nie wszyscy zdiagnozowani.\"
pokaż post
Comet pokaż post 28.05.2009 10:11 nowy (ostatnia aktualizacja 28.05.2009 10:11)
to auto głupieje, sa problemy z wolnymi obrotami i ze spalaniem.
Najpierw był FORD.......Potem był Nissan..........Teraz Toyota mą kieszeń ściska...


to auto głupieje, sa problemy z wolnymi obrotami i ze spalaniem.
Najpierw był FORD.......Potem był Nissan..........Teraz Toyota mą kieszeń ściska...

pokaż post
Konto usunięte pokaż post 06.06.2009 22:00 nowy (ostatnia aktualizacja 06.06.2009 22:00)



pokaż post
BoGi01 pokaż post 06.06.2009 19:00 nowy (ostatnia aktualizacja 06.06.2009 19:00)
to nie to, szukam dalej.

to nie to, szukam dalej.