Skarbnica wiedzy Info Volkswagen - forum

Ostatnio widziano: zalogowanych: 7, niezalogowanych: 246

Lista forów Nawigacja

Dlaczego warto się zalogować?

- możesz tworzyć wątki i pisać posty na forum
- masz osobisty filtr kącików na forum
- masz dostęp do wielu narzędzi portalu AutoCentrum.pl

Sklep: Opony

Problem znajomka w 1,8 20V z 98r - pomożecie z e-diagnozą?

vivaldi pokaż post 25.08.2009 21:39 nowy (ostatnia aktualizacja 25.08.2009 21:39)
"Jakiś miesiąc temu zakupiłem VW Passata 1.8 20V - silnik ADR, 1998r, przebieg 140 tyś km, po tygodniowej eksploatacji zauważyłem dziwne objawy dochodzące spod pokrywy silnika, mianowicie silnik poczas pracy wydaje odgłosy jak diesel (klekot), dodatkowo obserwuję na obotomierzu falowanie obrotów na biegu jałowym (pomiędzy 800 - 1100obr/min), nawet po kilku minutach falowanie nie ustępuje. Mój mechanik nie jest przekonany ale wskazuje jednoznacznie na napinacz łańcucha rozrządu znajdujący się pomiędzy dwoma wałkami w układzie rozrządu, podobno odpowiada on za regulację faz rozrządu. Postanowiłem więc zakupić taki napinacz jednak zamurowało mnie jak przeszukałem allegro, wszystkie największe hurt. moto, serwis. Cena takiego napinacza to 500 używka bez gwarancji, 1200 zamiennik ściągany z niemiec ale nie wiadomo czy napewno to jest to, no i oczywiście serwis 1950zł. Dlatego proszę o fachową pomoc czy objawy które występują w tym silniku mogą mieć związek z napinaczem. Może ktoś wie w jaki sposób sprawdzić taki napinacz bo do końca nie jestem przekonany że ten który był zamontowany jest zły"

"Jakiś miesiąc temu zakupiłem VW Passata 1.8 20V - silnik ADR, 1998r, przebieg 140 tyś km, po tygodniowej eksploatacji zauważyłem dziwne objawy dochodzące spod pokrywy silnika, mianowicie silnik poczas pracy wydaje odgłosy jak diesel (klekot), dodatkowo obserwuję na obotomierzu falowanie obrotów na biegu jałowym (pomiędzy 800 - 1100obr/min), nawet po kilku minutach falowanie nie ustępuje. Mój mechanik nie jest przekonany ale wskazuje jednoznacznie na napinacz łańcucha rozrządu znajdujący się pomiędzy dwoma wałkami w układzie rozrządu, podobno odpowiada on za regulację faz rozrządu. Postanowiłem więc zakupić taki napinacz jednak zamurowało mnie jak przeszukałem allegro, wszystkie największe hurt. moto, serwis. Cena takiego napinacza to 500 używka bez gwarancji, 1200 zamiennik ściągany z niemiec ale nie wiadomo czy napewno to jest to, no i oczywiście serwis 1950zł. Dlatego proszę o fachową pomoc czy objawy które występują w tym silniku mogą mieć związek z napinaczem. Może ktoś wie w jaki sposób sprawdzić taki napinacz bo do końca nie jestem przekonany że ten który był zamontowany jest zły"
pokaż post
Konto usunięte pokaż post 27.08.2009 14:14 nowy (ostatnia aktualizacja 27.08.2009 14:14)
ADR ma napinacz mechaniczny , ten do zmiany faz rozrządu sterowany ciśnieniem jest tylko w 1.8T - możliwe że jakiś grzebok założył w pewnym momencie głowice od 1.8 T -miałem osobiście taki przypadek w A4 - auto z 10 lat temu straciło na trasie rozrząd i głowice - "mechaniki" założyli górę od turbo i i od tamtej pory auto jeździło jak 75 konny golf , po paru latach pasek znowu trzasnął i już wtedy ja to robiłem - z zakopca przyjechała głowica i od razu widać było co jest pińć - napinacz łańcuszka na sprężynie , zero jakichkolwiek zmian faz itp - w tamtej głowicy zaślepiony był kanał olejowy kawałkiem blaszki

ADR ma napinacz mechaniczny , ten do zmiany faz rozrządu sterowany ciśnieniem jest tylko w 1.8T - możliwe że jakiś grzebok założył w pewnym momencie głowice od 1.8 T -miałem osobiście taki przypadek w A4 - auto z 10 lat temu straciło na trasie rozrząd i głowice - "mechaniki" założyli górę od turbo i i od tamtej pory auto jeździło jak 75 konny golf , po paru latach pasek znowu trzasnął i już wtedy ja to robiłem - z zakopca przyjechała głowica i od razu widać było co jest pińć - napinacz łańcuszka na sprężynie , zero jakichkolwiek zmian faz itp - w tamtej głowicy zaślepiony był kanał olejowy kawałkiem blaszki
pokaż post
kufel pokaż post 28.08.2009 09:00 nowy (ostatnia aktualizacja 28.08.2009 09:00)
hydrauliczny, sterowany przez ECU. W każdym 1.8 20v bez turbo jest taki napinacz, gdyż silnik ten ogólnie charakteryzuje się niskim momentem przy niskich obrotach. W celu polepszenia tej sytuacji właśnie do tych silników fabryka montowała od początku napinacz z zaworkiem sterowanym poprzez ECU. (wystarczy spojrzeć na pierwszy lepszy schemat 20V i będą tam kable do napinacza). Vivaldi, Ty też możesz tak to sprawdzić. Z boku głowicy na wysokości wałków będzie miejsce na kostkę. A jeśli chodzi o głowice, to chyba w 20v jest to najlepiej rozwiązane, bo zawsze nabity jest symbol silnika na odlewie więc o pomyleniu głowic nie ma mowy. W przypadku 1.8T 20V rzeczywiście występowały motory bez zmiennych faz (napinacz łańcuszka niesterowalny przez ECU) jak i w późniejszych latach produkcji 1.8T w wersji ze zmiennymi fazami rozrządu.

hydrauliczny, sterowany przez ECU. W każdym 1.8 20v bez turbo jest taki napinacz, gdyż silnik ten ogólnie charakteryzuje się niskim momentem przy niskich obrotach. W celu polepszenia tej sytuacji właśnie do tych silników fabryka montowała od początku napinacz z zaworkiem sterowanym poprzez ECU. (wystarczy spojrzeć na pierwszy lepszy schemat 20V i będą tam kable do napinacza). Vivaldi, Ty też możesz tak to sprawdzić. Z boku głowicy na wysokości wałków będzie miejsce na kostkę. A jeśli chodzi o głowice, to chyba w 20v jest to najlepiej rozwiązane, bo zawsze nabity jest symbol silnika na odlewie więc o pomyleniu głowic nie ma mowy. W przypadku 1.8T 20V rzeczywiście występowały motory bez zmiennych faz (napinacz łańcuszka niesterowalny przez ECU) jak i w późniejszych latach produkcji 1.8T w wersji ze zmiennymi fazami rozrządu.
pokaż post
Norbert pokaż post 01.09.2009 17:38 nowy (ostatnia aktualizacja 01.09.2009 17:38)
czy silnik 2,8 ACK (audi) też ma takie zmienne fazy? Jak to sprawdzić czy działa prawidłowo - bo coś ten mój bolid mi się wydaje słaby na niskich obrotach

czy silnik 2,8 ACK (audi) też ma takie zmienne fazy? Jak to sprawdzić czy działa prawidłowo - bo coś ten mój bolid mi się wydaje słaby na niskich obrotach
pokaż post
kufel pokaż post 03.09.2009 22:59 nowy (ostatnia aktualizacja 03.09.2009 22:59)
dla wałków obsługujących zawory dolotowe. Dokładna ocena czy działają one prawidłowo jest możłiwa podczas jazdy z podpiętym vagiem.

dla wałków obsługujących zawory dolotowe. Dokładna ocena czy działają one prawidłowo jest możłiwa podczas jazdy z podpiętym vagiem.
pokaż post
Norbert pokaż post 04.09.2009 12:28 nowy (ostatnia aktualizacja 04.09.2009 12:28)
bo takie podobno te silniki są elastyczne - a mi sie właśnie pomiędzy 2 a 3 tys obr wydaje mulasty.

bo takie podobno te silniki są elastyczne - a mi sie właśnie pomiędzy 2 a 3 tys obr wydaje mulasty.
pokaż post
Renata Konteksta
pokaż post
vivaldi pokaż post 29.08.2009 22:31 nowy (ostatnia aktualizacja 29.08.2009 22:31)



pokaż post
Joanna Kontekstowicz
pokaż post
vivaldi pokaż post 27.08.2009 14:35 nowy (ostatnia aktualizacja 27.08.2009 14:35)
chodzi właśnie o napinacz mechaniczny a rozrząd na pasku tak ? Skoro pasek to co to tak tam klepie ? Faktycznie ciśnienie oleum za słabe ?

chodzi właśnie o napinacz mechaniczny a rozrząd na pasku tak ? Skoro pasek to co to tak tam klepie ? Faktycznie ciśnienie oleum za słabe ?
pokaż post
Konto usunięte pokaż post 27.08.2009 14:42 nowy (ostatnia aktualizacja 27.08.2009 14:42)
wałki są spięte łańcuszkiem bo są dwa , pasek rozrządu napędza jeden wałek , drugi jest pędzony od ssącego łańcuchem schowanym pod pokrywą rozrządu - druga sprawa że ustawia się to też inaczej jak w 16V - nie pamiętam dokładnie ale znaczki do góry na wałkach a nie do siebie, albbo abarot , finalizując słowotok - chodzi cały czas o napinacz łańcucha w głowicy

wałki są spięte łańcuszkiem bo są dwa , pasek rozrządu napędza jeden wałek , drugi jest pędzony od ssącego łańcuchem schowanym pod pokrywą rozrządu - druga sprawa że ustawia się to też inaczej jak w 16V - nie pamiętam dokładnie ale znaczki do góry na wałkach a nie do siebie, albbo abarot , finalizując słowotok - chodzi cały czas o napinacz łańcucha w głowicy
pokaż post
vivaldi pokaż post 27.08.2009 14:47 nowy (ostatnia aktualizacja 27.08.2009 14:47)



pokaż post
Renata Konteksta
pokaż post
gak pokaż post 27.08.2009 10:55 nowy (ostatnia aktualizacja 27.08.2009 10:55)
pytanie kto i jak go ustawial (wymienial)

pytanie kto i jak go ustawial (wymienial)
pokaż post
Tom_s pokaż post 27.08.2009 12:43 nowy (ostatnia aktualizacja 27.08.2009 12:43)
mozliwe ze to jego wina. Facet od ktorego bralem sporo czesci do A4 przywozil takie A4 1,8 (ADR) z anglii na czesci - mowil ze napinacze to baaaardzo chodliwy temat wlasnie dlatego ze nowki dosc drogie i ludzie szukaja używek.

mozliwe ze to jego wina. Facet od ktorego bralem sporo czesci do A4 przywozil takie A4 1,8 (ADR) z anglii na czesci - mowil ze napinacze to baaaardzo chodliwy temat wlasnie dlatego ze nowki dosc drogie i ludzie szukaja używek.
pokaż post
SToRM pokaż post 25.08.2009 22:23 nowy (ostatnia aktualizacja 25.08.2009 22:23)
sami maniacy tych motorow tam pzresiaduja :D

sami maniacy tych motorow tam pzresiaduja :D
pokaż post
vivaldi pokaż post 25.08.2009 23:26 nowy (ostatnia aktualizacja 25.08.2009 23:26)
.....coś drogie te części do VW

.....coś drogie te części do VW
pokaż post
bugalon pokaż post 27.08.2009 10:42 nowy (ostatnia aktualizacja 27.08.2009 10:42)
napinaczami martwiłbym się dopiero na samym końcu.

napinaczami martwiłbym się dopiero na samym końcu.
pokaż post
vivaldi pokaż post 27.08.2009 12:41 nowy (ostatnia aktualizacja 27.08.2009 12:41)