Skarbnica wiedzy Info Volkswagen - forum

Ostatnio widziano: zalogowanych: 5, niezalogowanych: 241

Lista forów Nawigacja

Dlaczego warto się zalogować?

- możesz tworzyć wątki i pisać posty na forum
- masz osobisty filtr kącików na forum
- masz dostęp do wielu narzędzi portalu AutoCentrum.pl

Pytanko mam - passat b3 1,9 TD

monter pokaż post 22.07.2009 08:25 nowy (ostatnia aktualizacja 22.07.2009 08:25)
Pytanko mam - passat b3 1,9 TD
Samochod stary, swoj przebieg ma, silnik jak w temacie. Podczas jazdy po miescie wszystko jest w porzadku, trzyma temperature, zadna kontrolka sie nie zaswieci. Po przejechaniu autostrada kilku kilometrow z wieksza predkoscia 130-150 km/h po wrzuceniu luzu mruga kontrolka oleju. Po lekkim dodaniu gazu przestaje ( zwiekszone obroty), wystarczy przejechac pareset metrow i wszystko wraca do normy i pojawia sie znow gdy powtorzy sie szybszy odcinek. W miescie, podczas jazdy w korkach sytuacja nie pojawia sie. Silnik zalany olejem mineralnym ( 288 tys km). Czy to panewki powoli sie odzywaja, czy pompa oleju jest juz kiepska, czy tez czujnik czy moze zalac innym olejem( zbliza sie wymiana) Jezeli to panweki - moze ktos zna przyblizony koszt naprawy? Dodam, silnik nie stuka, nie puka, odpala ladnie, nie dymi(ani na czarno ani na niebiesko), spala jakies 2 litry oleju/4000-5000 km.


oł jes oł szit oł fak
pokaż post
cinek78 pokaż post 24.07.2009 08:42 nowy (ostatnia aktualizacja 24.07.2009 08:42)
dokładnie tak samo miałem w 1.6 TD,
wymiana na ori czujnik zgodny z etką załatwiło sprawe. wcześniej dla świętego spokoju zapiąłem mechaniczny manometr w celu sprawdzenai prawdziwego ciśnienia, i było ok
siedze i myśle...o czym myśleć siedząc
pokaż post
Renata Konteksta
pokaż post
Konto usunięte pokaż post 22.07.2009 12:45 nowy (ostatnia aktualizacja 22.07.2009 12:45)
może przestań lać do silnika tego Lotosa i wlej dobry olej mineralny np. Mobil M
lub Orlen Classic, bo ten silnik wyrażnie ciśnienia oleju nie trzyma na ciepło, a teraz upał jak cholera, więc ma dość
pokaż post
Thorne pokaż post 22.07.2009 09:15 nowy (ostatnia aktualizacja 22.07.2009 09:15)
jeśli bierze tyle oleju to silnik już dość w tyłek dostał
mój AAZ z podobnm zegarowym przebiegiem nie spala więcej niż 0,5l oleju na 10000km.

No GTI no FuN
Audi 100 C4 TDI/MK3 TD

pokaż post
vivaldi pokaż post 22.07.2009 09:19 nowy (ostatnia aktualizacja 22.07.2009 09:19)
wiadomo i dlatego Kuba nie pisze o ori przebiegu bo ten zapewne x2 na bide
kwestia tylko którędy olej znika w takiej ilości : klasycznie suszarka, głowica-uszczelniacze, pierścienie(a był przegrzany), wyciek. Kupił go do taniej jazdy więc nic pewnie nie będzie robił tylko dolewał no i pewnie kontrolkę oil zaklei taśma izolacyjną . Generalnie szuka tylko przyczyny świecenia kontrolki.
pokaż post
monter pokaż post 22.07.2009 09:45 nowy (ostatnia aktualizacja 22.07.2009 09:45)
no i wlasnie...moze miec nawet 600 tys przy tak starym aucie to.. szkoda nawet sie zastanawiac.
Glowice sobie rozebralem, poogladalem, zmienilem uszczelniacze i uszczelke - glowica mozna powiedziec zregenerowana i tam nie szukalbym problemu. Na cylindrach rantu nie bylo ( co prawda nie sprawdzalem kompresji ) ale dymilby na niebiesko - czulbym olej w spalinach. Patrzylem tez do turbo i do dolotu i nie bylo tam jakos specjalnie oleju widac ( troszke, ale to musi byc chyba) Nie ma wycieku, pozatym ze poci sie w miejscu wejscia odmy do silnika. Zadko tym autem sie wypuszczam na autostrade a dzieje sie to tylko tam, na zwyklych trasach raczej z taka predkoscia sie nie jezdzi. Zmienie olej - zobaczymy. Zalac go mineralnym? Filtr to Filtron OP iles tam Co do zuzycia..podalem go w przyblizeniu. Auto duzo jezdzi z przyczepka z 2-3 motocyklami to moze tez wplywac na wieksze zuzycie..
Jezeli to dol silnikia to jakie to koszty? i czy to wogole robic, skoro podczas jazdy po miescie problem nie wystepuje.
oł jes oł szit oł fak
pokaż post
vivaldi pokaż post 22.07.2009 12:32 nowy (ostatnia aktualizacja 22.07.2009 12:32)
zmień olej, filtr jest markowy zatem OK, potem można czepić się czujnika
jak było chłodniej też tak występuje ? Może drze się o temperaturę a oleju a nie ciśnienie.
pokaż post
monter pokaż post 22.07.2009 13:26 nowy (ostatnia aktualizacja 22.07.2009 13:26)
wiesz co, wracalem wczoraj z katowic kolo 2 w nocy..temperatura trzymala sie ponizej pionu ze 2 mm
Tam jest chlodnica oleju, wiec sam juz nie wiem. Dziwi mnie to ze auto stoi w korku, wentylatory sie wlanczaja co chwile, temperatura sie utzrymuje a kontrolka nawet nie mrugnie. Podczas jazdy na A. jak puscisz gaz to zaczyna mrugac, potrzymasz go na obrotach pare chwil (moze 40-50 sekund i problem znika) albo hamujesz silnikiem przed zwolnieniem i pozniej juz jest ok. Podczas takiej szybkiej jazdy wskazowka temperatury nieznacznie sie podnosi powyzej pionu( do takiego stanu, gdzie na postoju wlaczaja sie wentylatory)Z
mienie olej na cos lepszego, w golfie ostatnim jezdzilem na Gulfie, zobaczymy co bedzie.


oł jes oł szit oł fak
pokaż post
vivaldi pokaż post 22.07.2009 14:47 nowy (ostatnia aktualizacja 22.07.2009 14:47)
jest jeszcze jedna możliwość
obluzowany smok w misce i ciągnie z nad sitka. Poza tym temp oleju na drodze w korku nie ma się nijak do temperatury oleju przy bucie na autostradzie i wskaźnik temp płynu chłodzącego (nawet jak wentylatory odpalają) ma się średnio nijak do całości. Ale to wszystko to raczej gdybanie. Napisz jak po zmianie oleju.
pokaż post
SlawekM pokaż post 22.07.2009 15:15 nowy (ostatnia aktualizacja 22.07.2009 15:15)
jeżeli ma wodną chłodnicę oleju to trochę się ma
nawet całkiem trochę
pokaż post
vivaldi pokaż post 23.07.2009 00:30 nowy (ostatnia aktualizacja 23.07.2009 00:30)
w B3

pokaż post
SlawekM pokaż post 23.07.2009 07:59 nowy (ostatnia aktualizacja 23.07.2009 07:59)
przecież napisał, że ma chłodnicę oleju tylko czy wodną
ja w B3 miałem wodną
pokaż post
monter pokaż post 23.07.2009 08:18 nowy (ostatnia aktualizacja 23.07.2009 08:18)
tak tak, jest chlodniczka oleju powyzej filtra

pokaż post
p12 pokaż post 23.07.2009 12:17 nowy (ostatnia aktualizacja 23.07.2009 12:17)
zapodaj mu ceramizer z vidaru
60 zeta tylko a napewno nie zaszkodzi w jednym taki przypadku zapodaliśmy to łądnie ciśnienie wróciło do normy no to i w tym przypadku spróbować nie zaszkodzi
tu objawy są podobne..
więc myśle że warto

pokaż post
Konto usunięte pokaż post 22.07.2009 13:31 nowy (ostatnia aktualizacja 22.07.2009 13:31)
a tera na czym zaiwaniasz, tak z ciekawości zapytam, bo dziwne masz objawy w tym silniku ??
i wolałbym unikać tego oleju co teraz masz wlany
pokaż post
monter pokaż post 22.07.2009 14:36 nowy (ostatnia aktualizacja 22.07.2009 14:36)
wlasnie nie wiem
serwis wpisal tylko ze olej mineralny ale nie podal marki.
oł jes oł szit oł fak
pokaż post
Konto usunięte pokaż post 22.07.2009 14:52 nowy (ostatnia aktualizacja 22.07.2009 14:52)
to się obawiam, że lekko w wuja przygrali i wlali jakiś Lotos z gatunku City
na tym nawet nowe auta ciśnienia nie trzymają to to siki są
pokaż post
monter pokaż post 22.07.2009 15:24 nowy (ostatnia aktualizacja 22.07.2009 15:24)
wlasnie nie rozumiem Twojej niecheci do Lotosa..
Nowoczesna fabryka, brak podrobek, dobra cena. Wlasnie sie zastanawiam czy nie wlac Lotos City Diesel.
oł jes oł szit oł fak
pokaż post
Konto usunięte pokaż post 22.07.2009 15:33 nowy (ostatnia aktualizacja 22.07.2009 15:33)
odradzam, bo silniki to żreją jak durne i do tego w wysokich temp. nie trzyma lepkości
poza tym ma marne normy i specyfikacje jakościowe, jak chcesz tani i dobry olej polski to bierz Orlen Classic 15w40, naprawdę godne oleum, podobnie jak oleje Platinum
pokaż post
SlawekM pokaż post 22.07.2009 15:19 nowy (ostatnia aktualizacja 22.07.2009 15:19)
2E pięknie chodził na tym oleju

pokaż post
Konto usunięte pokaż post 22.07.2009 15:30 nowy (ostatnia aktualizacja 22.07.2009 15:30)
e tam, pięknie, ale przez pierwsze 5 tys km, bo potem te oleje tracą w cholerę parametry
i przypominają brudną wodę i tak samo smarują, jedyne dobre oleje Lotosa to pełne syntetyki
pokaż post
DonDiego pokaż post 23.07.2009 14:29 nowy (ostatnia aktualizacja 23.07.2009 14:29)
a swoje wnioski popierasz badaniami typu
wezmę na paluszek i rozsmaruję ewentualnie posmakuję
[b][i]VW Golf mk I 2.0 16V

pokaż post
vivaldi pokaż post 22.07.2009 09:10 nowy (ostatnia aktualizacja 22.07.2009 09:10)
jak stan oleum jest na maxa też występuje ?
czujnik raczej nie bo w innych sytuacjach także by się odezwał. Jaki to minerał ? Na początek (przy okazji) spróbowałbym wymiany oleju jeżeli ten jakiś najtańszy, albo dolewałbym już innego skoro on sam sobie wymianę robi. Jaki założony filtr oleju ?
pokaż post
PrusaX pokaż post 26.07.2009 01:12 nowy (ostatnia aktualizacja 26.07.2009 01:12)
kolega niech sprawdzi zegary bo może jest problem z kontrolką a nie z olejem

pokaż post
SToRM pokaż post 22.07.2009 09:00 nowy (ostatnia aktualizacja 22.07.2009 09:00)
z tymi objawami to on ma grubo powyzej 500 000 km przebiegu

pokaż post
monter pokaż post 22.07.2009 09:06 nowy (ostatnia aktualizacja 22.07.2009 09:06)
moze nie przecze pisze ile ma na zegarach a w realu to..mam gdzies
ma jezdzic i jeszcze jezdzi. Pytanie ile i co zrobic zeby go nie bolalo