Skarbnica wiedzy Info Volkswagen - forum

Ostatnio widziano: zalogowanych: 1, niezalogowanych: 205

Lista forów Nawigacja

Dlaczego warto się zalogować?

- możesz tworzyć wątki i pisać posty na forum
- masz osobisty filtr kącików na forum
- masz dostęp do wielu narzędzi portalu AutoCentrum.pl

Sklep: Opony

Silniki tdi 2.0

pescar pokaż post 03.06.2010 22:13 nowy (ostatnia aktualizacja 03.06.2010 22:13)
Witam
przymierzam się do zakupu VW Passata B6 ale wyczytałem wiele złego o tych silnikach. Problemy z głowicą i wtryskami paliwa. Mam zamiar brać nowego z salonu i dlatego chciałbym się dowiedzieć czy te problemy w nowych modelach zostały wyeliminowane. Czy jednak VW nic sobie nie robi z tego problemu i przez 5 lat nie usunął tych usterek.

Witam
przymierzam się do zakupu VW Passata B6 ale wyczytałem wiele złego o tych silnikach. Problemy z głowicą i wtryskami paliwa. Mam zamiar brać nowego z salonu i dlatego chciałbym się dowiedzieć czy te problemy w nowych modelach zostały wyeliminowane. Czy jednak VW nic sobie nie robi z tego problemu i przez 5 lat nie usunął tych usterek.
pokaż post
giernal pokaż post 30.07.2010 21:33 nowy (ostatnia aktualizacja 30.07.2010 21:33)



pokaż post
Renata Konteksta
pokaż post
Łysy pokaż post 09.06.2010 14:54 nowy (ostatnia aktualizacja 09.06.2010 14:54)



pokaż post
leopard pokaż post 03.06.2010 22:56 nowy (ostatnia aktualizacja 03.06.2010 22:56)
podział silników 2.0TDI:

- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).

Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.

podział silników 2.0TDI:

- 2.0 TDI 8V bez wałków wyrównoważających (np. BMM, BGW) -
zero problemów mechanicznych w układzie korobowo - tłokowym,
czasem (bardzo sporadycznie) pękające głowice na mostku pomiędzy zaworami
a końcówką pompowtrysku, wyrabiające się gniazda pompowtrysków,
awaryjne turbiny i problemy wynikające z DPF,

- 2.0 TDI 16V bez wałków wyrównoważajkących z popmpkami Bosch
(np. BSY, BKD, AZV) - pękają głowice do 2007 r,
siadają pompki z końcówką "B", awaryjne rumuńskie turbiny,
kiwające się na boki pompowtryski, drgania na obrotach jałowych,

- 2.0 TDI 8V z wałkami wyrównoważającymi
(np. BKP) - problemy te same co z BMM + awarie napędu pompy oleju,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami wyrównoważającymi i pompkami Bosch
(np. BLB, BRE) - problemy te same co z BKD + awarie napędu
pompy oleju i wałków wyrównoważających,

- 2.0 TDI 16 V z wałkami (BKP, BMR, BRD)
lub bez wałków wyrównoważających (BMN) ale z pompkami piezo od Siemensa -
analogiczne problemy jak dla tych z Boschem + problemy z pompkami
(utrata mocy, zapychanie się dysz).

Generalnie najmniej awaryjny jest BMM,
najbardziej BKP i BMR. Bardzo przyzwoity jest BKD roczniki od 2007.
pokaż post
p12 pokaż post 05.06.2010 16:40 nowy (ostatnia aktualizacja 05.06.2010 16:40)
od dwóch lat sie nie moge zdecydować sie na nowego paska w limuzynie bo ciężko nie wtopić, dużo szczęścia w zakupie jest potrzeba, 140 koni jedzie, 1,9 sie toczy, stargałem dla znajomego ostanio dwa zero 8-zaworówke nie wypisaną tu BMP a z historri serwisowej - 68 tys - wymiana głowicy- ciekawe czy wstawiono jakąś poprawioną?, 80 tyś jakieś czujniki, i dalej pierdoły.. auto miało 170 tysiaków na budziku... i od zmiany głowizny żadnej większej przygody nie było zanotowane... znowu słyszałem od samych niemców że te z wałkami to jednak chyba najgorsze tdi jakie wypuścili.. gorsze w sumie od 2.5V6.....

od dwóch lat sie nie moge zdecydować sie na nowego paska w limuzynie bo ciężko nie wtopić, dużo szczęścia w zakupie jest potrzeba, 140 koni jedzie, 1,9 sie toczy, stargałem dla znajomego ostanio dwa zero 8-zaworówke nie wypisaną tu BMP a z historri serwisowej - 68 tys - wymiana głowicy- ciekawe czy wstawiono jakąś poprawioną?, 80 tyś jakieś czujniki, i dalej pierdoły.. auto miało 170 tysiaków na budziku... i od zmiany głowizny żadnej większej przygody nie było zanotowane... znowu słyszałem od samych niemców że te z wałkami to jednak chyba najgorsze tdi jakie wypuścili.. gorsze w sumie od 2.5V6.....
pokaż post
Tobi56 pokaż post 06.06.2010 20:02 nowy (ostatnia aktualizacja 06.06.2010 20:02)
jak kilka lat temu kupowałem borynę z PD (ATD) wszyscy mi odradzali i straszyli , awaryjne pompowtryski , koszta itd... do dziś jest wirus z łódzkiego i biodiesla zalewam bez zastanowienia. Przebieg 147 z hakiem i odpukać nic się nie dzieje ale podkreślam 147 a nie 147 na blacie a w pamięci 300 ... Moim zdaniem 99% używek na naszym rynku ma cofnięty licznik i to o dobre "parę" kilometrów , dla przykładu mój wujek ("dziadek" robi rocznie około 40tyś , czyli jego pięciolatek ma nalatane 200 tysi.A ja rocznie nalatam maksymalnie 20 koła mając do dyspozycji dwa autka (kobita ujeżdża polówkę 6N)

jak kilka lat temu kupowałem borynę z PD (ATD) wszyscy mi odradzali i straszyli , awaryjne pompowtryski , koszta itd... do dziś jest wirus z łódzkiego i biodiesla zalewam bez zastanowienia. Przebieg 147 z hakiem i odpukać nic się nie dzieje ale podkreślam 147 a nie 147 na blacie a w pamięci 300 ... Moim zdaniem 99% używek na naszym rynku ma cofnięty licznik i to o dobre "parę" kilometrów , dla przykładu mój wujek ("dziadek" robi rocznie około 40tyś , czyli jego pięciolatek ma nalatane 200 tysi.A ja rocznie nalatam maksymalnie 20 koła mając do dyspozycji dwa autka (kobita ujeżdża polówkę 6N)
pokaż post
Renata Konteksta
pokaż post
Tobi56 pokaż post 06.06.2010 19:54 nowy (ostatnia aktualizacja 06.06.2010 19:54)
ciekawe , ciekawe ...

ciekawe , ciekawe ...