Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

FSO Polonez/Caro/Atu

Produkowany w latach od 1978 do 2003.

Wersje nadwozia FSO Polonez

Silniki FSO Polonez

Lista silników:
1.3 (65KM), 1.4 (103KM), 1.5 AB (82KM), 1.5 (82KM), 1.5 i (75KM), 1.5 (75KM), 1.5 (76KM), 1.5 GL (82KM), 1.6 GLi (76KM), 1.6i (80KM), 1.6 GLi (76KM), 1.6 (84KM), 1.6 (87KM), 1.6i (84KM), 1.6 (87KM), 1.6 GL (87KM), 1.6 (77KM), 2.0 (112KM), 2.0 (105KM), 2.0 (105KM), 1.9 D (69KM), 1.9 D (69KM), 2.0 TD (84KM), 2.0 TD (84KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.
motointegrator.autocentrum.pl

Publikacje o FSO Polonez

TOP 10 | Samochody z seriali

Są seriale, w których samochody głównych bohaterów odegrały ważne role drugoplanowe, albo były ozdobą kadrów. Przedstawiamy dziesięć aut z telewizyjnych hitów, które zapadły w pamięć.

Stratopolonez - na wariackich papierach

Lancia Stratos to legenda rajdów lat siedemdziesiątych oraz jeden z najciekawszych sportowych samochodów tamtego okresu. Niestety, powstał jedynie w niecałych pięciuset sztukach, więc dziś jest białym krukiem. Na jej bazie powstał jednak najbardziej znany samochód sportowy z logiem FSO na masce.

Historia motoryzacji w Polsce: Polonez - w stronę nowoczesności - historia modelu do końca lat 80-tych

Fabryka Samochodów Osobowych chcąc utrzymać bardzo dobrą sprzedaż swoich samochodów poza granicami Polski musiała rozwijać swoje konstrukcje. Stylistyka Fiata 125p wychodziła z akceptowalnych na zachodzie norm, więc już w 1974 r. FSO zgłosiło się do Fiata z prośbą o pomoc w projekcie nowego samochodu....

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Polonez – są powody do dumy

Za pomocą takiego hasła reklamowano zmodernizowanego Poloneza Plusa, który pojawił się w salonach sprzedaży w 1997 roku. Zakres zmian obejmował zastosowanie hydraulicznych popychaczy zaworów, wtrysku jednopunktowego firmy Bosch, modernizację tablicy rozdzielczej.

Opis techniczny FSO Polonez Caro

FSO Polonez to samochód bardzo popularny doczekał się kilku wersji, produkowany był od początku lat 80-tych. Prezentowana w tym opisie wersja Poloneza to FSO POLONEZ CARO.

Przeczytaj pozostałe artykuły o FSO Polonez

Społeczność kierowców FSO PolonezautoWcentrum - społeczność FSO Polonez

najwyższe oktanyAuta - FSO Polonez

FSO Polonez Caro Plus 81,54

FSO Polonez Caro 65,76

FSO Polonez Skarb 65,71

FSO Polonez 65,88

FSO Polonez Caro Plus 1.6GLI 72,73

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - FSO Polonez

MARAS68 92,27

mpenza 48,19

YANKES60 78,52

delfinsoft 32,29

miroslaw998 91,18

LordPietrus 55,02

haski63 48,02

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - FSO Polonez

Długi weekend = długa trasa! ~1700km
Długi weekend = długa trasa! ~1700km Pochwalony! Długi weekend długim weekendem. Niby 3 dni (pt, so, n) jednak dzię...
Zmiana uszczekli miski olejowej, wymiana czujnika poziomu oleju.
Zmiana uszczekli miski olejowej, wymiana czujnika poziomu oleju. Witajcie moi mili! W końcu wybrałem się do mechanika, pana Witka, który już c...
Oczyszczanie wtrysków, uszczelka pod głowicą i inne.
Oczyszczanie wtrysków, uszczelka pod głowicą i inne. Witajcie! Jako iż dawno nic nie pisałem stwierdzam, że trzeba to nadrobić. ...
Złodzieje wycieraczek i trąbnięty poranek
Złodzieje wycieraczek i trąbnięty poranek Witajcie! Ostatnimi czasy o dziwo nic z Poldziną się nie działo!:D Jednak t...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

FSO Polonez

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut FSO Polonez
 

Najpopularniejsza wersja FSO Polonez

FSO Polonez

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę FSO Polonez
 

FSO Polonez najczęściej porównywane z:

 

Super okazje u dealerów

Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus Demonstracyjny Hyundai i30 Classic Plus
Rocznik: 2013. Przebieg: 7 000 km. Silnik: 1.4 90KM, diesel.
Cena: 70 500 zł 59 900 zł
Zyskujesz: 10 600 zł Zobacz szczegóły »
Demonstracyjny Ford Focus TITANIUM Demonstracyjny Ford Focus TITANIUM
Rocznik: 2013. Przebieg: 3 200 km. Silnik: 1.0 125KM, benzynowy.
Cena: 92 500 zł 73 200 zł
Zyskujesz: 19 300 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta FSO Polonez/Caro/Atu

  • Średnia ocena
    na podstawie 1843 opinii
  • 3,64
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

FSO Polonez Atu Plus 1.6 GSi (84 KM)

Ludzie szanujmy ten samochód. Niegdyś marzenie - dzis powód do kpin i żartów. Jednak zastanówmy się głębiej nad tym autem. W miare młode auto, najczęściej serwisowane, z pewnym przebiegiem kosztuje niewiele, a przecież kupując auto za ok 3 tyś z gazem i np z 1999 roku nie możemy oczekiwac cudów. Jest to typowy arbaitswagen. Samochód, który pozwoli ci bezpiecznie dotrzeć do celu, musisz tylko być pokorny i wiedzeć że to tylko Polonez, ale auto to powinno być traktowane z szacunkeim ze względu na wiek konstrukcji i na to że kiedyś było naszą chlubą. Nie plujmy na niego. Nie jest to formuła jeden, nie jest to mercedes, ani Audi, czy passat, to tylko polonez, ale jest w miare duży, bezpieczne, nie kradną już go i zawsze może być naszym autem, które polubimy. Nie można przecież za ok 3 tyś kupić nic innego, lepszego! Jeśli nadwozie nie jest zardzewiałe, silnik chodzi to naprawdę warto!

dodał: Jychu
FSO Polonez Caro 1.9 D (69 KM)

Silnik na 5 na pewno muszę dodac że wpisany przebieg to ten udukomentowany tylko prze ze mnie wcześniej ten samochod jeżdził jako taksowka przez 8 latek więc sami sobie dodajcie przebieg do mojego.Ja myslę ze ogólnie przebiek mozna szacować na okolo 450tys kilometrow.200 tys kilo.temu była przeprowadzona naprawa tlok cylinder wal nie był ruszany gdyż byl jak nówka nawet teraz czyli po 450 tys kilome cisnienie oleju jest bardzo dobre.Dodam jeszcze że przez te 200.000 kilometrow silnik jest eksloatowany bardzo dynamicznie ,160km/h osiaga bez problemu a i dynamika nie jest tak bardzo tragiczna ,gdyby całość poloneza była taka jak silnik citroena to samochod był by na 6-tke.Najwiekszy mankament to oczywisćie rdza.Pozdrawiam i Zapraszam jeśli ma ktoś pytania odnośnie poloneza z silnikiem Citroena a doswiadczenie mam pod tym względem wielkie.Oto moj email domi1978@tlen.pl

dodał: Damian (domi1978@tlen.pl)
FSO Polonez Caro 1.9 D (69 KM)

MIMO ZE POLSKIE AUTO TO JAK DLA MNIE BYLO NAPRAWDE SUPER,PISZE BYLO BO POZYCZYLEM RAZ KOLEDZE I ON MIEZYL SIE Z AUTOBUSEM,NIE STETY POLDEK NIE WYTRZYMAL TEGO,BO KTO BY WYTRZYMAL JAK BY SIE ODBIL OD KOLA AUTOBUSU.ZROBILEM TYM AUTEM 90TYS.PRZEZ 9 MIESIECY,DOSTAL PO GARACH OSTRO,A ROBIL CZASEM Z 5 RAZY W MIESIACU TRASKE JELENIA GORA-MIEDZYZDROJE,I NIE ZAWIODL NIGDY,NA MROZIE TEZ PALIL SUPER,NAWET PRZY -28,SWIECE NA DWA RAZY PODGRZEWALEM I ODPALAL,TROSZKE NIM TRZEPALO PRZEZ CHWILE,ALE TO NIC BO VW PASAT TEZ ZWYKLY DIESELEK 1,9 WCALE NIE ODPALAL,MIMO ZE STAL W GARAZU,A POLDEK NA ZEWNETRZNYM,NAJPIEKNIEJSZA BYLA PREDKOSC MAX,SAM SIE DZIWILEM NA POCZATKU ALE DO 180 TO BEZ NICZEGO SIE KRECIL,LUBIALEM PATRZEC NA MINY TYCH LOSI W PIEKNYCH FURKACH,CO WYSTAWIALI OCZY BO POLDEK WYPRZEDZA,ALE TAK BYLO SZKODA ZE POLDKA JUZ NIE MA,BO BYL NAPRAWDE NIEZAWODNY

dodał: ROBSON
FSO Polonez Caro 1.6 (76 KM)

samochód za 1600 zł..przez 70000 eksploatacji robiłem przy nim mniej niż mój brat przy golfie II przez 55000..auto z charakterem,żeby mieć trzeba dbać,to nie jest auto do sportowej jazdy tylko do poruszania się z punktu A do punktu B,na gazie pali mało,przystępne ceny części..jednym z dużych minusów jest rdza,ja mam zabezpieczenie antykorozyjne,wykonane przez pierwszego właściciela od razu po kupnie toteż nie rdzewieje,następnym minusem doskwierającym kierowcom o ciut ostrzejszym stylu jazdy jest mała dynamika przy niskich obrotach..przy dużych obrotach autko ciągnie aż miło ale przy niskich zero przyspieszenie,trzeba redukować albo cieprliwie czekać.. z plusów napewno można wymienić,tanie części,tania eksploatacja,mały koszt zakupu,auto naprawdę dobre,a napewno o niego lepsze od malucha,cc 700,zastavy czy innych podobnych wynalazków..

dodał: jureczek
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GLi (76 KM)

Chluba naszych szos;] Konstrukcja przestarzała, blacha kocha rudę - więc trzeba uważać;] Dobra konserwacja podwozia i wszystko mam dalej czarne - zero rdzy;] Wymieniłem przy zakupie rozrząd, klocki i tarcze z przodu, olej, płyn chłodzący, wszystkie paski klinowe, świece i koniec;] Mam na nim prawie 160kkm i wcale nie chce mu się jeszcze umierać;] Napęd na tył pozwala na piękne ślizgi zwłaszcza zimą;] Miękkie foteliki, bez trzymania bocznego;( Masywny, bezpieczny, byle co nie wyskoczy;] No i hamulce - wreszcie są hamulce a nie spowalniacze;] No i jest wspomaganie - paluszkiem można kręcić bez problemów;] Generalnie jeśli masz dość transportu publicznego to odskocznia idealna;] Wysoko zawiesznoy, żadne krawężniki mi nie straszne;] Również zdechlaki na drodze też ignoruję;] Pzdr dla wszystkich właścicieli tego POLSKIEGO cuda;]

dodał: emil
  • Zalety
  • + widoczność
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - układ jezdny
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie FSO Polonez

FSO Polonez  Truck - galeria społeczności FSO Polonez  Caro - galeria społeczności FSO Polonez Atu Plus - galeria społeczności
Zobacz inne galerie FSO

Opinie o instalacji LPG

FSO Polonez

  • 1.
  • 4,50 FSO Polonez 1.6 GLi (76KM) 1996r.
    dodał: użytkownik, 07.02.2009

    Komputer sterujący Autronic AL-700. Reduktor i pozostałe komponenty firmy TOMASETTO. Przejechałem bezproblemowo 55 tys. km na tej instalce. Właśnie zaliczyła czyszczenie reduktora. Mimo tankowania LPG w 99% na renomowanej stacji auto przestało się przełączać na gaz na zimno (wiem, że tak nie powinno się robić, ale ono samo się przełącza powyżej 2.000 obrotów). Jestem zadowolony z tej instalki, zwłaszcza, że zaoszczędziłem dzięki niej około 4,5 tys. złotych (wg kalkulatora na tym portalu). Nie miałem z nią do dzisiaj żadnych problemów i mam nadzieję, że nadal tak będzie.

  • 2.
  • 4,75 FSO Polonez 1.6 GLi (76KM) 1997r.
    dodał: premier, 29.06.2011

    Poltek pali gazu średnio 10,2 l/100km Trasa 8.5l/100km. Pytanie gdzie będzie taniej? Chyba rowerem.

  • 3.
  • 4,00 FSO Polonez 1.6 GLi (76KM) 1998r.
    dodał: kiko, 21.12.2010

    wsawiłem rano na drugi dzieni było zagazowane

  • 4.
  • 3,75 FSO Polonez 1.5 (82KM) 1997r.
    dodał: Waldemar, 24.11.2010

    Wszsytkobylo ok ale auto juz na szrocie

  • 5.
  • 5,00 FSO Polonez 1.6 GLi (76KM) 1997r.
    dodał: MichalSWD, 01.11.2009

    Reduktor SE81

  • 6.
  • 4,75 FSO Polonez 1.6 GLi (76KM) 1998r.
    dodał: cysarok, 15.03.2009
Wszystkie opinie o instalacjach LPG FSO Polonez

FSO Polonez

67 komentarzy

62 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Ryszard~Ryszard

3 lata temu kupiłem poloneza 1.6 abimex z 95 roku za 800 złotych. Zrobiłem nim 80 tysięcy kilometrów. Szczerze pokochalem ten samochód bo jest wyjątkowy. Ma bardzo trwałą mechanikę.

~Syrenka 105~Syrenka 105

Do ~młody: Naucz się gramatyki i ortografii ..

~Zły :)~Zły :)

Mam kilka poldków i kilka niemieckich samochodow Wiec tak,niemców traktuje jako ,,dupowozy" a FSO jako pasje,nie cieszy mnie jazda passatem z 07r tylko jazda starym borewiczem,DFem czy poldkiem roverem. To są samochody z duszą i klimatem, nikt nie przejdzie koło Ciebie obojętnie Kocham FSO i pozdrawiam ich szczęsliwych posiadaczy Troche miłości i pieniędzy a będziecie mieli kolejne dziecko

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów FSO

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
2 139
Przejechany dystans
836 408 km
Zatankowanego paliwa
52 485 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
412
Wydanych pieniędzy
59 012 zł
Średnie wydatki na auto
648 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
356
Wydanych pieniędzy
68 380 zł
Średnie wydatki na auto
751 zł
Zobacz dzienniki kosztów FSO (91)

Zużycie paliwa FSO Polonez/Caro/Atu

Na podstawie 1161 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: Polonez, dodano: 02.06.2008 00:01

Spalanie w normie - opel, ford, itd. 1600 cm3 pali tyle samo, a muszę dodać że na lpg przejechałem już 100 tys. km, bez najmniejszego problemu (chociaż instalacja nie jest rewelacyjna), obecnie przesiadłem się na bmw 740 e38 w automacie i chyba też zakładam lpg... :(, pali jak smok, a mówią że polonez to dużo pali D. to dopiero pali !!!!!!!!! przy jeżdzie jak 90 letni emeryt - 10 litrów PB98 - jak szybciej >>> 18 litrów PB98, więc nie narzekać.

pełny raport FSO Caro 1.6

autor: adamski@upcpocz, dodano: 11.01.2009 23:06

Mam lekką nogę, jeżdżę płynnie. Samochód w przyzwoitym stanie technicznym, o przebiegu trudno mówić (na bank był podkręcany, jestem 2. właścicielem). Na kilka najcieplejszych miesięcy odłączam ssanie automatyczne. Tankuję na tzw. tanich stacjach, silnik zalewany "lotosem dieslem". Średnie minimalne spalanie (5,8) zanotowane latem w cyklu mieszanym. Średnie maksymalne - po mieście zimą. Zwykle po mieście wychodzi mi ok. 7 l., kiedyś latem mieściłem się w 6,5 l., teraz nie ma mowy (korki 12h/dobę). Minimalne (5,2): latem Warszawa - Trójmiasto, 3 os. + dużo bagażu, teren zabudowany 60-80, niezabudowany 90-110 km/h. Wiem, że można zejść poniżej 5 l., ale nawet mnie flaki przewracają się przy takiej jeździe (stała pręd. 75 km/h na piątce).

pełny raport FSO Caro 1.9 D

autor: n.wasylewski@gm, dodano: 20.09.2011 16:45

Witam wszystkich nie zgodzę się z wieloma opiniami na temat Poloneza Caro 1.6 GLI, nie ukrywam sam kiedyś miałem uprzedzenia do tego auta widząc takie padła na polskich drogach ale po zakupie zmieniłem zdanie. Posiadam Poloneza od roku i dwóch miesięcy, zakupiłem go od pierwszego właściciela z przebiegiem 47 tyś km, częsci 100 % orginał, oleje i płyny według zaleceń producenta od nowości wymieniane co 9,5 tyś km,został sprawdzony przezemnie w ASO,teraz auto ma przejechane 70 tyś,robiłem przy nim nie wiele tylko podstawowe podzespoły które przy naszych drogach się zurzywają( oczywiście na orginał i płyny według producenta, bo co po oszczędności jak auto długo nie najeżdzi). Spalanie jak na benzyniaka 1,6 GLI to dla mnie jest śmieszne - do 6 l trasa, miasto do 7,5 l, w cyklu mieszanym do 6,5 l na 100km prz normalnej jeździe 90 - 120 km/h .Fakt jest faktem że spotkać na naszych polskich drogach nie zajeżdzone auto graniczy z cudem bo ludzie nie umieją dbać nawet o nowe a co mówić o auta używane, a puźniej sie dziwią że coś sie sypie i stoją po rowach podrabiają i do żyda, zastanówcie się ludzie czy to tak ma być !!!

pełny raport FSO Caro 1.6

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o FSO Polonez/Caro/Atu

Podziel się wiedzą

Dane techniczne FSO Polonez/Caro/Atu

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny FSO Polonez Caro

FSO Polonez to samochód bardzo popularny doczekał się kilku wersji, produkowany był od początku lat 80-tych. Prezentowana w tym opisie wersja Poloneza to FSO POLONEZ CARO.

Zobacz dane techniczne FSO Polonez
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali FSO Polonez, oglądali także