Wszystkie modele

Opony
Części i akcesoria

Galerie

FSO Polonez/Caro/Atu

Produkowany w latach od 1978 do 2003.

Wersje nadwozia FSO Polonez

Silniki FSO Polonez

Lista silników:
1.3 (65KM), 1.4 (103KM), 1.5 AB (82KM), 1.5 i (75KM), 1.5 GL (82KM), 1.5 (82KM), 1.5 (76KM), 1.6i (84KM), 1.6 (84KM), 1.6 (77KM), 1.6 (87KM), 1.6 GL (87KM), 1.6i (80KM), 1.6 GLi (76KM), 2.0 (105KM), 2.0 (112KM), 1.9 D (70KM), 1.9 D (69KM), 2.0 TD (84KM)
Chcesz obejrzeć dane dotyczące konkretnego silnika? Najpierw wybierz wersję nadwoziową.

Publikacje o FSO Polonez

TOP 10 | Samochody z seriali

Są seriale, w których samochody głównych bohaterów odegrały ważne role drugoplanowe, albo były ozdobą kadrów. Przedstawiamy dziesięć aut z telewizyjnych hitów, które zapadły w pamięć.

Stratopolonez - na wariackich papierach

Lancia Stratos to legenda rajdów lat siedemdziesiątych oraz jeden z najciekawszych sportowych samochodów tamtego okresu. Niestety, powstał jedynie w niecałych pięciuset sztukach, więc dziś jest białym krukiem. Na jej bazie powstał jednak najbardziej znany samochód sportowy z logiem FSO na masce.

Historia motoryzacji w Polsce: Polonez - w stronę nowoczesności - historia modelu do końca lat 80-tych

Fabryka Samochodów Osobowych chcąc utrzymać bardzo dobrą sprzedaż swoich samochodów poza granicami Polski musiała rozwijać swoje konstrukcje. Stylistyka Fiata 125p wychodziła z akceptowalnych na zachodzie norm, więc już w 1974 r. FSO zgłosiło się do Fiata z prośbą o pomoc w projekcie nowego samochodu....

Redakcja2.0 - przeczytaj wszystkie artykuły tego autora Polonez – są powody do dumy

Za pomocą takiego hasła reklamowano zmodernizowanego Poloneza Plusa, który pojawił się w salonach sprzedaży w 1997 roku. Zakres zmian obejmował zastosowanie hydraulicznych popychaczy zaworów, wtrysku jednopunktowego firmy Bosch, modernizację tablicy rozdzielczej.

Opis techniczny FSO Polonez Caro

FSO Polonez to samochód bardzo popularny doczekał się kilku wersji, produkowany był od początku lat 80-tych. Prezentowana w tym opisie wersja Poloneza to FSO POLONEZ CARO.

Przeczytaj pozostałe artykuły o FSO Polonez

Społeczność kierowców FSO PolonezautoWcentrum - społeczność FSO Polonez

najwyższe oktanyAuta - FSO Polonez

FSO Polonez Caro 1.4 16V k14 80,53

FSO Polonez Polonia 80,84

FSO Polonez Caro  76,53

FSO Polonez 68,00

FSO Polonez Caro Plus 1.6GLI 73,06

więcej aut

najaktywniejsiKierowcy - FSO Polonez

MichalSWD 88,09

BMW520gonzo 42,28

sliweczka1979 66,66

Roberto77b 73,02

Wojteqq 55,85

sladziu 32,29

Pioto 85,87

więcej kierowców

najnowszeDzienniki pokładowe - FSO Polonez

Kolejny dzień nowego życia
Kolejny dzień nowego życia wreszcie po dwóch tygodniach oczekiwania 3 dni temu przeszedł materiał na wygłus...
Naprawa resoru, przegląd, naprawa układu kierowniczego, wybory na papierza.
Naprawa resoru, przegląd, naprawa układu kierowniczego, wybory na papierza. Witajcie! Dawno nic się nie działo. Człowiek na bezrobotnym to autem nie jeźdz...
Długi weekend = długa trasa! ~1700km
Długi weekend = długa trasa! ~1700km Pochwalony! Długi weekend długim weekendem. Niby 3 dni (pt, so, n) jednak dzię...
Zdjęcia podłużnicy
Zdjęcia podłużnicy Wczoraj przygotwywując punkcjika do rejestracji postanowiłem pochawalić się jak ...
więcej dzienników

Katalog nowych aut

FSO Polonez

Dostępne silniki

 

Skrzynie biegów

 

Katalog nowych aut FSO Polonez
 

Najpopularniejsza wersja FSO Polonez

FSO Polonez

Najważniejsze wyposażenie

Dostępne kolory

Cena katalogowa

Zobacz ofertę FSO Polonez
 

FSO Polonez najczęściej porównywane z:

 

Pewne oferty od dealerów

Infiniti FX S Pre Infiniti FX S Pre
Rocznik: 2013. Przebieg: 32 200 km. Silnik: 3.0 176KM .
Cena: 280 850 zł 219 000 zł
Zyskujesz: 61 850 zł Zobacz szczegóły »
Nissan Pathfinder 2,5D SE Nissan Pathfinder 2,5D SE
Rocznik: 2013. Silnik: 2.5 140KM .
Cena: 191 300 zł 134 900 zł
Zyskujesz: 56 400 zł Zobacz szczegóły »

Ocena auta FSO Polonez/Caro/Atu

  • Średnia ocena
    na podstawie 1843 opinii
  • 3,64
  • Średnia dla segmentu
    Niższa klasa średnia: 4,08

Wybrane opinie

FSO Polonez Atu Plus 1.6 GSi (84 KM)

Ludzie szanujmy ten samochód. Niegdyś marzenie - dzis powód do kpin i żartów. Jednak zastanówmy się głębiej nad tym autem. W miare młode auto, najczęściej serwisowane, z pewnym przebiegiem kosztuje niewiele, a przecież kupując auto za ok 3 tyś z gazem i np z 1999 roku nie możemy oczekiwac cudów. Jest to typowy arbaitswagen. Samochód, który pozwoli ci bezpiecznie dotrzeć do celu, musisz tylko być pokorny i wiedzeć że to tylko Polonez, ale auto to powinno być traktowane z szacunkeim ze względu na wiek konstrukcji i na to że kiedyś było naszą chlubą. Nie plujmy na niego. Nie jest to formuła jeden, nie jest to mercedes, ani Audi, czy passat, to tylko polonez, ale jest w miare duży, bezpieczne, nie kradną już go i zawsze może być naszym autem, które polubimy. Nie można przecież za ok 3 tyś kupić nic innego, lepszego! Jeśli nadwozie nie jest zardzewiałe, silnik chodzi to naprawdę warto!

dodał: Jychu
FSO Polonez Caro 1.9 D (69 KM)

Silnik na 5 na pewno muszę dodac że wpisany przebieg to ten udukomentowany tylko prze ze mnie wcześniej ten samochod jeżdził jako taksowka przez 8 latek więc sami sobie dodajcie przebieg do mojego.Ja myslę ze ogólnie przebiek mozna szacować na okolo 450tys kilometrow.200 tys kilo.temu była przeprowadzona naprawa tlok cylinder wal nie był ruszany gdyż byl jak nówka nawet teraz czyli po 450 tys kilome cisnienie oleju jest bardzo dobre.Dodam jeszcze że przez te 200.000 kilometrow silnik jest eksloatowany bardzo dynamicznie ,160km/h osiaga bez problemu a i dynamika nie jest tak bardzo tragiczna ,gdyby całość poloneza była taka jak silnik citroena to samochod był by na 6-tke.Najwiekszy mankament to oczywisćie rdza.Pozdrawiam i Zapraszam jeśli ma ktoś pytania odnośnie poloneza z silnikiem Citroena a doswiadczenie mam pod tym względem wielkie.Oto moj email domi1978@tlen.pl

dodał: Damian (domi1978@tlen.pl)
FSO Polonez Caro 1.9 D (69 KM)

MIMO ZE POLSKIE AUTO TO JAK DLA MNIE BYLO NAPRAWDE SUPER,PISZE BYLO BO POZYCZYLEM RAZ KOLEDZE I ON MIEZYL SIE Z AUTOBUSEM,NIE STETY POLDEK NIE WYTRZYMAL TEGO,BO KTO BY WYTRZYMAL JAK BY SIE ODBIL OD KOLA AUTOBUSU.ZROBILEM TYM AUTEM 90TYS.PRZEZ 9 MIESIECY,DOSTAL PO GARACH OSTRO,A ROBIL CZASEM Z 5 RAZY W MIESIACU TRASKE JELENIA GORA-MIEDZYZDROJE,I NIE ZAWIODL NIGDY,NA MROZIE TEZ PALIL SUPER,NAWET PRZY -28,SWIECE NA DWA RAZY PODGRZEWALEM I ODPALAL,TROSZKE NIM TRZEPALO PRZEZ CHWILE,ALE TO NIC BO VW PASAT TEZ ZWYKLY DIESELEK 1,9 WCALE NIE ODPALAL,MIMO ZE STAL W GARAZU,A POLDEK NA ZEWNETRZNYM,NAJPIEKNIEJSZA BYLA PREDKOSC MAX,SAM SIE DZIWILEM NA POCZATKU ALE DO 180 TO BEZ NICZEGO SIE KRECIL,LUBIALEM PATRZEC NA MINY TYCH LOSI W PIEKNYCH FURKACH,CO WYSTAWIALI OCZY BO POLDEK WYPRZEDZA,ALE TAK BYLO SZKODA ZE POLDKA JUZ NIE MA,BO BYL NAPRAWDE NIEZAWODNY

dodał: ROBSON
FSO Polonez Caro 1.6 (76 KM)

samochód za 1600 zł..przez 70000 eksploatacji robiłem przy nim mniej niż mój brat przy golfie II przez 55000..auto z charakterem,żeby mieć trzeba dbać,to nie jest auto do sportowej jazdy tylko do poruszania się z punktu A do punktu B,na gazie pali mało,przystępne ceny części..jednym z dużych minusów jest rdza,ja mam zabezpieczenie antykorozyjne,wykonane przez pierwszego właściciela od razu po kupnie toteż nie rdzewieje,następnym minusem doskwierającym kierowcom o ciut ostrzejszym stylu jazdy jest mała dynamika przy niskich obrotach..przy dużych obrotach autko ciągnie aż miło ale przy niskich zero przyspieszenie,trzeba redukować albo cieprliwie czekać.. z plusów napewno można wymienić,tanie części,tania eksploatacja,mały koszt zakupu,auto naprawdę dobre,a napewno o niego lepsze od malucha,cc 700,zastavy czy innych podobnych wynalazków..

dodał: jureczek
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GLi (76 KM)

Chluba naszych szos;] Konstrukcja przestarzała, blacha kocha rudę - więc trzeba uważać;] Dobra konserwacja podwozia i wszystko mam dalej czarne - zero rdzy;] Wymieniłem przy zakupie rozrząd, klocki i tarcze z przodu, olej, płyn chłodzący, wszystkie paski klinowe, świece i koniec;] Mam na nim prawie 160kkm i wcale nie chce mu się jeszcze umierać;] Napęd na tył pozwala na piękne ślizgi zwłaszcza zimą;] Miękkie foteliki, bez trzymania bocznego;( Masywny, bezpieczny, byle co nie wyskoczy;] No i hamulce - wreszcie są hamulce a nie spowalniacze;] No i jest wspomaganie - paluszkiem można kręcić bez problemów;] Generalnie jeśli masz dość transportu publicznego to odskocznia idealna;] Wysoko zawiesznoy, żadne krawężniki mi nie straszne;] Również zdechlaki na drodze też ignoruję;] Pzdr dla wszystkich właścicieli tego POLSKIEGO cuda;]

dodał: emil
  • Zalety
  • + widoczność
  • + przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Wady
  • - wyciszenie
  • - układ jezdny
Na podstawie ocen kierowców z serwisu Oceń Swoje Auto

Dodaj swoją ocenę auta

Galerie FSO Polonez

FSO Polonez Atu Plus - galeria społeczności FSO Polonez  Caro - galeria społeczności FSO Polonez  Truck - galeria społeczności
Zobacz inne galerie FSO

Opinie o instalacji LPG

FSO Polonez

  • 1.
  • 4,50 FSO Polonez 1.6 GLi (76KM) 1996r.
    dodał: użytkownik, 07.02.2009

    Komputer sterujący Autronic AL-700. Reduktor i pozostałe komponenty firmy TOMASETTO. Przejechałem bezproblemowo 55 tys. km na tej instalce. Właśnie zaliczyła czyszczenie reduktora. Mimo tankowania LPG w 99% na renomowanej stacji auto przestało się przełączać na gaz na zimno (wiem, że tak nie powinno się robić, ale ono samo się przełącza powyżej 2.000 obrotów). Jestem zadowolony z tej instalki, zwłaszcza, że zaoszczędziłem dzięki niej około 4,5 tys. złotych (wg kalkulatora na tym portalu). Nie miałem z nią do dzisiaj żadnych problemów i mam nadzieję, że nadal tak będzie.

  • 2.
  • 4,75 FSO Polonez 1.6 GLi (76KM) 1997r.
    dodał: premier, 29.06.2011

    Poltek pali gazu średnio 10,2 l/100km Trasa 8.5l/100km. Pytanie gdzie będzie taniej? Chyba rowerem.

  • 3.
  • 4,00 FSO Polonez (KM) 1998r.
    dodał: kiko, 21.12.2010

    wsawiłem rano na drugi dzieni było zagazowane

  • 4.
  • 3,75 FSO Polonez 1.5 (82KM) 1997r.
    dodał: Waldemar, 24.11.2010

    Wszsytkobylo ok ale auto juz na szrocie

  • 5.
  • 5,00 FSO Polonez 1.6 GLi (76KM) 1997r.
    dodał: MichalSWD, 01.11.2009

    Reduktor SE81

  • 6.
  • 4,75 FSO Polonez 1.6 GLi (76KM) 1998r.
    dodał: cysarok, 15.03.2009
Wszystkie opinie o instalacjach LPG FSO Polonez

FSO Polonez

68 komentarzy

63 dyskutujących

Ostatnie komentarze:

~Zdzisław~Zdzisław

W 1996 kupiłem nowego poldka Atu (bez plusa). Mało jeżdżę - zaraz 18 lat a mam 120tys przejechane. Mam już plamki rdzy. Zużycie w zimie po miescie ponad 10 do 10,5 litra a w trasie poniżej 7 litrów (na rasie 700km było 6.8 litra z autostradą). W tym czasie wymieniłem: łożyska tylnego mostu,szczęki i klocki(3x), Dołożyłem wspomaganie, wymieniłem chłodnicę, moduł, środkowy drążek i naprawiłem pompkę paliwową.Jestem już emerytem i zamierzam jeździć nim do czasu aż zdecyduję, że ze względu na stan zdrowia (starość) nie powinienem być kierowcą.

~Ryszard~Ryszard

3 lata temu kupiłem poloneza 1.6 abimex z 95 roku za 800 złotych. Zrobiłem nim 80 tysięcy kilometrów. Szczerze pokochalem ten samochód bo jest wyjątkowy. Ma bardzo trwałą mechanikę.

~Syrenka 105~Syrenka 105

Do ~młody: Naucz się gramatyki i ortografii ..

Przejdź do dyskusji

Dzienniki kosztów FSO

Wydatki
paliwowe

Liczba wpisów
2 210
Przejechany dystans
991 408 km
Zatankowanego paliwa
53 902 l

Wydatki
serwisowe

Liczba wpisów
441
Wydanych pieniędzy
67 018 zł
Średnie wydatki na auto
721 zł

Pozostałe
wydatki

Liczba wpisów
380
Wydanych pieniędzy
69 021 zł
Średnie wydatki na auto
742 zł
Zobacz dzienniki kosztów FSO (93)

Zużycie paliwa FSO Polonez/Caro/Atu

Na podstawie 1165 raportów spalania

Pb
ON
LPG
         
         
         
0   4   8   12   16   20   24   28   32   36   40 [l]
Dodaj raport spalania

Wybrane raporty spalania

autor: slater_t@poczta, dodano: 16.05.2009 13:45

w samochodzie jak do tej pory wymienione zostało: cewka 300zł, chłodnica 350zł, pasek rozrządu 300zł, uszczelka pod głowicą 400zł razem z planowaniem i wymianą oleju, plastikowy pojemnik na płyn do chłodnicy (w ASO 150zł), cały układ wydechowy 200zł oraz inne mniejsze rzeczy. Spalanie benzyny: w trasie 6l, miasto 11l, srednio 8l przy predkosciach 90-120 powyżej to spali więcej.

pełny raport FSO Caro Plus 1.6 GLi

autor: robo25, dodano: 02.07.2011 13:35

jeżdze poldkiem już 2,5 roku nie mam żadnych problemów stara konstrukcja części tanie i wszystko można samemu zrobić, jak się wymienia olej i inne rzeczy na bieżąco to praktycznie jest bezawaryjny raz tylko popsuła mi sie stacyjka kupiłem używana za 30 zł no i czasami coś w zawieszeniu trzeba zrobić ale to nasze polskie drogi:// w zime odpala bez problemu, jak na te pieniądze to chyba najlepszy wybór.

pełny raport FSO Atu 1.6

autor: Filip1213, dodano: 06.11.2009 13:17

Dziwne te kryteria spalania, więc podaje własne: 7,2-7,5 (l) - średnie spalanie, 9,0-11,0 (l) w miastku, zależnie od stylu jazdy, udało mi się zejść nawet poniżej 8,5 (l) ale mieszkam w dość małym mieście (brak korków itd..). Mój najlepszy wynik na trasie to 6,1 (l) bez zamulania!!! Dość szybka (90 - 110 km/h) ale strasznie równa jazda. Aha i nie dawajcie opinii że w mieście pali 17 bo to raczej nie realne.....

pełny raport FSO Kombi 1.6

Typowe słabe punkty

Dodaj typowy słaby punkt
Dodaj diagnozę problemu

Skarbnica wiedzy o FSO Polonez/Caro/Atu

Podziel się wiedzą

Dane techniczne FSO Polonez/Caro/Atu

Pojemności silników [l]

   
0   2,0   4,0   6,0   8,0   10

Moce silników [KM]

   
0   100   200   300   400   500

Prędkości maks. [km/h]

   
0   100   200   300   400   500

Przyspieszenia do "setki" [s]

   
0   8   16   24   32   40
Opis techniczny FSO Polonez Caro

FSO Polonez to samochód bardzo popularny doczekał się kilku wersji, produkowany był od początku lat 80-tych. Prezentowana w tym opisie wersja Poloneza to FSO POLONEZ CARO.

Zobacz dane techniczne FSO Polonez
Szkic techniczny:

Zobacz również

Kierowcy, którzy oglądali FSO Polonez, oglądali także